HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
      pentru aprobarea Regulamentului-tip al direcţiei generale
          judeţene (municipale) învăţămînt, tineret şi sport

                         Nr.983  din  26.10.99

     Monitorul Oficial al R.Moldova nr.120-122/1049 din 04.11.1999

                                * * *
    Abrogat: 31.10.2002
    Hotărîrea Guvernului nr.1380 din 29.10.2002

    Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă   Regulamentul-tip   al  direcţiei  generale   judeţene
(municipale) învăţămînt, tineret şi sport (se anexează).
    2. Se abrogă   hotărîrile  Guvernului  Republicii  Moldova,  conform
anexei.

    Prim-ministru
    al Republicii Moldova                           Ion STURZA

    Contrasemnată:
    Ministrul educaţiei şi ştiinţei                 Anatol Gremalschi

    Chişinău, 26 octombrie 1999.
    Nr. 983.

                                                     Aprobat
                                            prin Hotărîrea Guvernului
                                                Republicii Moldova
                                          nr.983 din 26 octombrie 1999

                           REGULAMENTUL-TIP
              al Direcţiei generale judeţene (municipale)
                     învăţămînt, tineret şi sport

                         I. PRINCIPII GENERALE

    1. Direcţia generală  judeţeană (municipală) învăţămînt, tineret  şi
sport (în continuare - Direcţia învăţămînt) este organul de conducere al
învăţămîntului,   tineretului  şi  sportului  în  teritoriu,  care   îşi
desfăşoară  activitatea  în  baza Legii  privind  administraţia  publică
locală,  Legii  învăţămîntului,  Legii cu privire la tineret,  Legii  cu
privire  la  cultura  fizică  şi sport,  actelor  normative,  ordinelor,
dispoziţiilor  şi  instrucţiunilor  emise  de  Ministerul  Educaţiei  şi
Ştiinţei, deciziilor autorităţilor administraţiei judeţene (municipale),
regulamentului   propriu,   elaborat   în  conformitate   cu   prezentul
Regulament-tip şi aprobat de Consiliul judeţean (municipal).
    2. Direcţia învăţămînt  este  subordonată Ministerului Educaţiei  şi
Ştiinţei,  în  plan  ştiinţifico-didactic, şi Consiliului  judeţean,  în
problemele  administrării şi asigurării financiare şi materiale, fiind o
subdiviziune a Consiliului judeţean (municipal).
    3. Direcţia învăţămînt   îşi   desfăşoară  activitatea  în   strînsă
colaborare  cu autorităţile administraţiei publice locale,  instituţiile
de  formare iniţială şi perfecţionare a cadrelor didactice, alţi factori
cu atribuţii în domeniul învăţămîntului şi educaţiei.
    4. Direcţia învăţămînt  este persoană juridică, dispune de ştampilă,
cont în bancă.

                 II. ATRIBUŢIILE DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT
    5. Direcţia învăţămînt:
    asigură promovarea  şi realizarea politicii educaţionale a statului,
prevederilor Legii învăţămîntului, Legii cu privire la tineret, Legii cu
privire  la  cultura  fizică  şi  sport,  hotărîrilor  Parlamentului  şi
Guvernului,  actelor normative emise de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei
şi de Consiliul judeţean (municipal);
    asigură implementarea  şi  îndeplinirea  planurilor  de  învăţămînt,
programelor   de   studii  şi  metodologiilor   didactice,   coordonează
activitatea instituţiilor de învăţămînt particulare;
    proiectează reţeaua   şcolară,  pe  baza  recensămîntului  anual  al
populaţiei  de vîrstă şcolară obligatorie, a propunerilor unităţilor  de
învăţămînt,  cu consultarea autorităţilor administraţiei publice  locale
şi  a  agenţilor  economici interesaţi, prin  coordonare  cu  Ministerul
Educaţiei şi Ştiinţei;
    elaborează, în  comun cu autorităţile administraţiei publice locale,
planuri  anuale  şi de perspectivă de şcolarizare şi le  coordonează  cu
Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei;
    asigură, în comun  cu  autorităţile administraţiei  publice  locale,
condiţiile  pentru  şcolarizarea  obligatorie a copiilor  de  7-16  ani,
creează condiţii optime pentru pregătirea către şcoală a copiilor de 5-6
ani;
    exercită inspecţia   şcolară,   verifică  activitatea   personalului
didactic  şi altor categorii de personal din instituţiile subordonate în
vederea  îndeplinirii  competenţelor ce le revin, organizează  atestarea
cadrelor didactice;
    asigură perfecţionarea continuă a procesului educaţional, desfăşoară
activităţi   educative   şi   sportive,  concursuri   şcolare   judeţene
(municipale);
    analizează periodic reuşita şcolară, realizează măsuri de organizare
şi totalizare a rezultatelor examenelor de promovare şi absolvire;
    ţine evidenţa   personalului  didactic,  supraveghează  desfăşurarea
concursului pentru ocuparea posturilor vacante;
    organizează,  îndrumă  şi  sprijină activitatea de  perfecţionare  a
cadrelor  didactice,  a  cadrelor responsabile de lucrul  cu  tineretul;
studiază,  generalizează  şi promovează experienţa pedagogică  avansată,
stimulează  activitatea  de cercetare ştiinţifică a cadrelor  didactice,
elaborează instrucţiuni cu caracter metodic;
    coordonează activitatea    centrului   metodic,   comisiei   medico-
psihopedagogice,    serviciului   psihologic   şi   logopedic,   asigură
repartizarea copiilor cu handicap în instituţiile de învăţămînt special;
    contribuie la   dezvoltarea   şi  consolidarea  continue   a   bazei
tehnico-materiale   a  instituţiilor  de  învăţămînt,  sportive  şi   de
agrement,   crearea  condiţiilor  optime  pentru  realizarea  procesului
educaţional  şi de propagare în mase a culturii fizice şi sportului,  de
protecţie socială a personalului didactic, elevilor şi tineretului;
    supraveghează    funcţionalitatea   bazei   didactico-materiale    a
instituţiilor  de  învăţămînt;  realizează studii privind  necesarul  de
construcţii şcolare, avizează capacităţile şi amplasamentul acestora;
    asigură crearea  condiţiilor  pentru buna funcţionare a  localurilor
şcolare,  căminelor,  cantinelor,  complexelor  sportive,  taberelor  de
odihnă şi întremare;
    asigură, în comun  cu autorităţile administraţiei publice locale  şi
conducătorii  instituţiilor de învăţămînt, o bună funcţionare a  schemei
de  închiriere  a  manualelor. Analizează şi,  la  solicitare,  prezintă
Ministerului   Educaţiei   şi   Ştiinţei  rapoarte   despre   asigurarea
instituţiilor de învăţămînt cu manuale şi materiale didactice;
    creează, în conformitate  cu actele legislative în vigoare, condiţii
de dezvoltare a învăţămîntului pentru minorităţile naţionale;
    exercită funcţia   de  tutelă,  curatelă  şi  protecţia  drepturilor
copilului;  în  comun  cu autorităţile  administraţiei  publice  locale,
organizează   munca  de  plasare  a  minorilor  orfani  în  instituţiile
respective;
    prezintă spre  examinare Consiliului judeţean (municipal)  propuneri
de  acordare  a înlesnirilor pentru întreţinerea copiilor în şcolile  de
tip  internat,  căminele  de pe lîngă şcoli, pentru  hrana  copiilor  în
şcoli, grupe cu regim prelungit;
    sprijină acţiunile  de orientare şcolară şi profesională a  elevilor
şi  tineretului;  stabileşte,  în comun cu  autorităţile  administraţiei
judeţene  (municipale), meseriile (profesiile) necesare economiei locale
şi creează condiţii pentru organizarea învăţămîntului profesional-tehnic;
    înfiinţează şi   reorganizează,   prin  coordonare   cu   Ministerul
Educaţiei  şi Ştiinţei, unităţi de învăţămînt în limitele de  competenţă
stabilite prin lege;
    colaborează cu  organizaţiile nonguvernamentale de tineret şi  copii
în   vederea  realizării  programelor  de  tineret  la  nivel   judeţean
(municipal) şi local;
    asigură cadrele didactice cu informaţie ştiinţifică de specialitate,
proiectează şi desfăşoară consfătuiri, seminare, conferinţe, simpozioane
spartachiade, sondaje sociologice în problemele tineretului;
    supraveghează   asigurarea  didactico-metodică  a  instituţiilor  de
învăţămînt şi acordă cadrelor didactice asistenţă metodică;
    organizează şi   coordonează  acţiunile  de  tineret  şi   sportive,
organizează şi controlează activitatea unităţilor sportive;
    sprijină acţiunile  iniţiate  de  mişcarea  olimpică  din  Republica
Moldova,  filialele  judeţene  (municipale) ale acesteia,  cluburile  şi
cercurile olimpice constituite în unităţile de învăţămînt şi sportive;
    asigură aplicarea  corectă a legislaţiei privind normele de muncă şi
salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt;
    întreprinde măsuri   pentru  cunoaşterea  şi  respectarea  de  către
personal  a normelor de protecţie a muncii şi prevenire a  accidentelor,
precum şi de ocrotire a vieţii şi sănătăţii copiilor;
    participă la  elaborarea bugetului judeţean (municipal), gestionează
mijloacele    financiare   destinate   pentru   întreţinerea   Direcţiei
învăţămînt, exercită controlul asupra utilizării raţionale a lor;
    examinează petiţiile    şi    organizează   audienţa    cetăţenilor,
întreprinde măsuri în vederea lichidării neajunsurilor semnalate;
    propune şi aplică  menţiuni,  sancţiuni disciplinare,  prevăzute  de
lege.

                  III. STRUCTURA DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT

    6. Structura  Direcţiei  învăţămînt  se aprobă  de  către  Consiliul
judeţean  (municipal)  în  conformitate cu  statele-tip  ale  direcţiei,
aprobate de Guvernul Republicii Moldova.
    7. În cadrul Direcţiei învăţămînt activează direcţii şi secţii.
    8. Pe lîngă Direcţia   învăţămînt  funcţionează  servicii  metodice,
contabil şi de deservire.
    9. Fiecare direcţie şi secţie din cadrul Direcţiei învăţămînt şi din
serviciile  afiliate  ei funcţionează în baza regulamentului aprobat  de
Consiliul de Administraţie al Direcţiei învăţămînt.

                  IV. PERSONALUL DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT

    10 Personalul  Direcţiei învăţămînt este angajat în conformitate  cu
legislaţia în vigoare.
    11. Directorul   general  al  Direcţiei  învăţămînt  este  numit  în
funcţie,  pe  un  termen  de 4 ani, prin  concurs,  de  către  Consiliul
judeţean  (municipal),  la  propunerea preşedintelui  Consiliului,  prin
coordonare cu Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei.
    Ministerul Educaţiei  şi  Ştiinţei,  în baza  Legii  Învăţămîntului,
confirmă în post directorul general, Directorul general adjunct şi şeful
centrului metodic al direcţiei învăţămînt.
    12. Directorul   general  adjunct  şi  directorul  administrativ  ai
Direcţiei  învăţămînt sînt numiţi în funcţie, pe un termen de 4 ani,  de
către directorul general.
    Funcţia de director general adjunct o poate ocupa cadrul didactic cu
un  stagiu  de conducere în învăţămînt de cel puţin 5 ani, deţinător  de
grade didactice.
    13. Şefii direcţiilor  şi secţiilor din cadrul Direcţiei  învăţămînt
şi  a  celor afiliate ei se numesc în funcţie pe un termen de 4  ani  de
către directorul general, prin concurs.
    14. Inspectorii  şcolari,  metodiştii  şi ceilalţi  colaboratori  ai
Direcţiei  învăţămînt se numesc în funcţie de către directorul  general,
prin concurs, pe baza criteriilor de competenţă profesională. Funcţia de
inspector  şcolar  şi  metodist  poate fi  ocupată  de  cadrul  didactic
titular, deţinător de grade didactice, cu stagiu pedagogic nu mai mic de
5 ani.
    15. Numărul de inspectori şcolari şi metodişti la discipline este în
funcţie  de  numărul  de  cadre didactice din  unităţile  de  învăţămînt
subordonate.

           V. COMPETENŢELE PERSONALULUI DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT

    16. Directorul  general răspunde de întreaga activitate a  Direcţiei
învăţămînt, asigurînd aplicarea prevederilor Legii învăţămîntului, Legii
cu  privire  la  tineret, Legii cu privire la cultura fizică  şi  sport,
actelor  normative, ordinelor şi instrucţiunilor Ministerului  Educaţiei
şi   Ştiinţei,  a  Consiliului  judeţean  (municipal),  prefecturii,   a
hotărîrilor  şi  măsurilor  adoptate  de Consiliile  Consultativ  şi  de
Administraţie ale Direcţiei învăţămînt, conform legislaţiei în vigoare.
    În acest scop,  directorul  general  are  următoarele  atribuţii  şi
responsabilităţi:
    reprezintă Direcţia   învăţămînt   în  relaţiile  cu   instituţiile,
organele şi organizaţiile centrale şi locale şi cu persoanele fizice;
    răspunde de întreaga activitate educaţională din judeţ (municipiu);
    emite decizii  de  numire  şi  eliberare  a  personalului  Direcţiei
învăţămînt,  a  personalului  de conducere şi didactic  în  instituţiile
subordonate,  a  administraţiei permanente a taberelor şcolare  judeţene
(municipale)  şi  a  altor  unităţi  subordonate  Direcţiei  învăţămînt,
conform legislaţiei în vigoare;
    organizează,  coordonează şi analizează activitatea compartimentelor
Direcţiei învăţămînt;
    întocmeşte fişa   postului   pentru  directorul   general   adjunct,
inspectorii  şcolari,  precum şi pentru personalul  economico-financiar,
tehnic, de specialitate şi administrativ, în conformitate cu prevederile
regulamentului şi altor acte normative în vigoare;
    analizează periodic  concluziile şi eficienţa activităţii de control
şi îndrumare, stabilind măsuri de optimizare a procesului de învăţămînt;
    răspunde de activitatea  de  perfecţionare a personalului  didactic,
economico-financiar,  tehnic şi administrativ, precum şi a  personalului
didactic ajutător, potrivit metodologiei în vigoare;
    răspunde de întărirea  continuă  şi de  asigurarea  funcţionalităţii
bazei   didactico-materiale  în  instituţiile  de  învăţămînt;   asigură
efectuarea  de  studii  privind  necesarul  de  construcţii  şcolare  şi
avizează  capacităţile  şi amplasamentul acestora; urmăreşte  efectuarea
reparaţiilor  curente,  capitale,  şi, după caz, propune  măsuri  pentru
asigurarea spaţiului de învăţămînt;
    organizează lucrările   privind  fundamentarea  bugetului  anual  şi
executarea acestuia;
    poartă răspundere personală pentru executarea bugetului;
    colaborează şi   solicită  sprijinul  autorităţilor   administraţiei
publice  locale şi centrale şi al agenţilor economici pentru  rezolvarea
problemelor privind funcţionarea instituţiilor de învăţămînt şi sportive;
    asigură întocmirea   şi  fundamentarea  Planului  de  dezvoltare   a
învăţămîntului în teritoriu;
    propune şi, după caz, aprobă comisiile de examene şi concursuri;
    răspunde de întocmirea  la  timp  şi de  calitatea  materialelor  de
analiză şi sinteză solicitate de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei;
    emite, în situaţii  excepţionale (calamităţi naturale şi  epidemii),
decizii  de  suspendare  temporară a cursurilor  şcolare  şi  informează
Ministerul  Educaţiei  şi  Ştiinţei despre situaţia creată  şi  măsurile
luate;
    asigură cadrul  necesar  de colaborare cu organizaţiile de  tineret,
copii şi sportive din teritoriu;
    sprijină acţiunile  de  dezvoltare  a sportului  de  performanţă  în
teritoriu.  În colaborare cu federaţiile sportive, organizează,  îndrumă
şi controlează activitatea comisiilor judeţene (municipale) pe ramuri de
sport şi a secţiilor acestora;
    aprobă calendarul competiţiilor sportive judeţene (municipale);
    aplică, în caz   de   abateri,   personalului   de   conducere   din
instituţiile   de   învăţămînt  subordonate  sancţiunile  prevăzute   de
legislaţia  în  vigoare,  face propuneri organelor  ierarhic  superioare
pentru aplicarea sancţiunilor care depăşesc competenţa sa;
    răspunde de rezolvarea  legală şi la timp a problemelor formulate în
cererile, reclamaţiile şi sesizările adresate Direcţiei învăţămînt;
    anulează măsurile ilegale luate de personalul din subordine;
    întocmeşte aprecierile  anuale pentru directorul general adjunct şi,
împreună cu acesta, aprecierile celorlalţi colaboratori;
    este ordonator  de  credite, putînd dispune dreptul de semnătură  în
bancă şi directorului general adjunct;
    întocmeşte şi   înaintează   Ministerului  Educaţiei   şi   Ştiinţei
propunerile  de  acordare  a distincţiilor pentru cadrele  didactice  cu
merite deosebite.
    17. Directorul  general  adjunct  asigură,  împreună  cu  directorul
general,   conducerea   activităţii  Direcţiei  învăţămînt,   răspunzînd
nemijlocit  de inspecţia de specialitate, specială şi de activitatea  de
perfecţionare.
    În lipsa directorului  general, directorul general adjunct preia  şi
atribuţiile acestuia.
    18. Directorul   general   adjunct  are  următoarele  atribuţii   şi
responsabilităţi:
    asigură elaborarea  planurilor  de muncă - anuale,  trimestriale  şi
operative,  graficelor activităţii de îndrumare şi control, tematicii şi
obiectivelor   inspecţiei   şcolare;  verifică  şi   evaluează,   lunar,
activitatea  de  control  a  fiecărui inspector,  în  cadrul  inspecţiei
şcolare  speciale,  de  specialitate şi de  perfecţionare,  împreună  cu
directorul general organizează, conduce şi finalizează inspecţia şcolară;
    efectuează controlul  şi  îndrumarea nemijlocită a instituţiilor  de
învăţămînt;
    analizează documentele  finale de control şi îndrumare încheiate  de
inspectori şi metodişti, prezintă directorului general concluzii şi face
propuneri  privind  sporirea  eficienţei  activităţii  de  îndrumare  şi
control,  soluţionarea  problemelor apărute şi planifică controalele  de
revenire;
    se îngrijeşte de continua perfecţionare profesională a inspectorilor
şi metodiştilor;
    îndrumă inspectorii    în   vederea   studierii   şi   popularizării
experienţei pedagogice a cadrelor didactice;
    urmăreşte realizarea  planurilor  de  învăţămînt  şi  a  programelor
şcolare în instituţiile de învăţămînt;
    urmăreşte organizarea  şi desfăşurarea activităţii metodice la toate
nivelurile,  precum  şi activitatea de pregătire iniţială şi continuă  a
personalului didactic necalificat, atestarea cadrelor didactice;
    organizează activităţi de perfecţionare şi atestare a conducătorilor
instituţiilor de învăţămînt;
    asigură cuprinderea   la  cursurile  de  perfecţionare  a   cadrelor
didactice, inspectorilor şi metodiştilor, conform metodologiei elaborate
de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei;
    urmăreşte cuprinderea  şi  şcolarizarea tuturor copiilor  de  vîrstă
şcolară obligatorie, precum şi completarea studiilor de către persoanele
adulte, la cererea acestora;
    urmăreşte aplicarea    şi   respectarea   legilor,   a   hotărîrilor
Guvernului,  a  ordinelor şi instrucţiunilor Ministerului  Educaţiei  şi
Ştiinţei,  deciziilor  Consiliului  judeţean (municipal),  precum  şi  a
deciziilor  Direcţiei  învăţămînt, funcţionarea schemei de închiriere  a
manualelor;
    controlează şi   îndrumă  activitatea  administraţiei  permanente  a
taberelor,   a   cluburilor  şi  a  cercurilor  de  elevi,   coordonează
organizarea concursurilor şcolare;
    răspunde de educaţia  sanitară, ecologică şi rutieră a preşcolarilor
şi  elevilor,  stabilind, în acest scop, programe de măsuri împreună  cu
organele judeţene (municipale) de specialitate, aprobate de Consiliul de
Administraţie al Direcţiei învăţămînt;
    răspunde de activitatea de orientare şcolară şi profesională;
    întocmeşte aprecierile  anuale  ale activităţii colaboratorilor  din
subordine;
    face propuneri directorului general pentru evidenţierea, promovarea,
recompensarea  sau sancţionarea personalului din compartimentele de care
răspunde.
    19. Directorul    administrativ   are   următoarele   atribuţii   şi
responsabilităţi:
    gestionează alocaţiile   pentru   întreţinerea   instituţiilor   din
subordine;
    încheie contracte   de  livrare  a  materialelor,  inventarului   şi
utilajului, în limita alocaţiilor bugetare aprobate, conform legislaţiei
în vigoare;
    coordonează elaborarea   planurilor  de  finanţare  a  instituţiilor
subordonate, devizele de venituri şi cheltuieli;
    repartizează,   împreună  cu  contabilul  şef,  mijloacele  bugetare
prevăzute pentru întreţinerea instituţiilor din subordine;
    supraveghează  corectitudinea,  modul de gestionare şi  prezenţa  la
timp  a dispoziţiilor de transferare a mijloacelor băneşti instituţiilor
din subordine, utilizarea şi păstrarea mijloacelor băneşti;
    este responsabil   de  examinarea  şi  aprobarea  dărilor  de  seamă
contabile, a bilanţurilor instituţiilor din subordine;
    se îngrijeşte de perfecţionarea cadrelor din subordine;
    are dreptul,  cu  acordul directorului general, în cazul  încălcării
disciplinei  bugetare, să stopeze operaţiunile financiare pe  alocaţiile
prevăzute instituţiilor din subordine, precum şi plata cecurilor şi alte
operaţii ale conturilor curente;
    întocmeşte aprecierile  anuale  ale activităţii colaboratorilor  din
subordine;
    face propuneri directorului general pentru evidenţierea, promovarea,
recompensarea  sau sancţionarea personalului din compartimentele de care
răspunde.
    20. Atribuţiile  directorului  general adjunct şi  ale  directorului
administrativ  pot fi completate, în baza regulamentului direcţiei şi  a
altor documente normative.
    21. Competenţele şi atribuţiile colaboratorilor Direcţiei învăţămînt
se  stabilesc  de  către  directorul general, în  conformitate  cu  fişa
postului, care urmează a fi stabilită pentru fiecare funcţie.

              VI. ORGANELE ADMINISTRATIVE ŞI CONSULTATIVE

    22. În cadrul   Direcţiei   învăţămînt  funcţionează  Consiliul   de
Administraţie  şi Consiliul Consultativ ale Direcţiei generale  judeţene
(municipale) de învăţămînt, tineret şi sport.
    23. Consiliul  de Administraţie ale Direcţiei învăţămînt este format
din   directorul  general  al  direcţiei,  directorul  general  adjunct,
directorul  administrativ,  şeful  Centrului  metodic,  contabilul  şef.
Directorul   general   al  Direcţiei  învăţămînt  este   preşedinte   al
Consiliului de Administraţie.
    24. Consiliul  de  Administraţie coordonează întreaga  activitate  a
Direcţiei învăţămînt şi exercită următoarele atribuţii:
    analizează activitatea   desfăşurată  de  subdiviziunile   Direcţiei
învăţămînt şi întreprinde măsuri pentru perfecţionarea acesteia;
    supraveghează  modul  de  repartizare  a  resurselor  financiare  şi
materiale, executarea bugetului;
    aprobă planurile  de  asigurare a unităţilor de învăţămînt cu  cadre
didactice şi de conducere;
    analizează activitatea  de  pregătire, perfecţionare şi  atestare  a
cadrelor didactice şi întreprinde măsuri în vederea îmbunătăţirii ei;
    se preocupă de  problemele  sociale  ale  personalului  didactic  şi
întreprinde  măsuri  pentru  soluţionarea acestora  în  conformitate  cu
legislaţia în vigoare;
    analizează şi  aprobă  planul  anual de şcolarizare  a  copiilor  de
vîrstă şcolară obligatorie;
    analizează eficienţa  procesului  educaţional  din  instituţiile  de
învăţămînt din subordine;
    25. Consiliul  de  Administraţie îşi desfăşoară activitatea în  baza
Planului   anual,  în  care  se  stipulează  obiectivele  şi   sarcinile
principale şi termenele de realizare a lor.
    26. Consiliul  de  Administraţie se întruneşte în şedinţă lunar.  În
caz  de  necesitate, Consiliul se poate întruni în şedinţe mai  des,  de
cîte   ori   e   nevoie.  Lucrările  şedinţelor,  deciziile   luate   se
înregistrează   în   Cartea  de  procese-verbale  ale   Consiliului   de
Administraţie,  care  se  păstrează permanent  la  Direcţia  învăţămînt.
Procesele-verbale  se  semnează  de  către  preşedintele  şi  secretarul
Consiliului.  Deciziile  Consiliului  de Administraţie pot  fi  abrogate
printr-o nouă decizie a Consiliului sau de organele ierarhic superioare.
    27. Componenţa  nominală  a  Consiliului  Consultativ  al  Direcţiei
învăţămînt se aprobă de Consiliul judeţean (municipal) respectiv şi este
format  din  directori  ai unităţilor de  învăţămînt,  cadre  didactice,
reprezentanţi   ai   organizaţiilor  de  tineret,  copii  şi   sportive,
părinţilor,  ai  administraţiei publice locale şi unităţilor  economice.
Preşedinte   al  Consiliului  Consultativ  este  directorul  general  al
Direcţiei învăţămînt.
    28. Consiliul Consultativ îşi desfăşoară activitatea în conformitate
cu Regulamentul Consiliului Consultativ al Direcţiei învăţămînt, aprobat
de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei.

                        VII. DISPOZIŢII FINALE

    29. Direcţia   învăţămînt  are  dreptul  de  a  stabili  relaţii  de
colaborare,  de a participa la proiecte şi manifestări internaţionale în
domeniul învăţămîntului.
    30. Inspectorii  şcolari  cu  funcţii  de  control  şi  îndrumare  a
activităţii  manageriale  a unităţilor de învăţămînt îşi  vor  desfăşura
activitatea fiind plasaţi, de regulă, în teritorii.
    31. Consiliul  de Administraţie al Direcţiei învăţămînt poate decide
plasarea   în  teritorii  a  unor  colaboratori  cu  funcţii   specifice
(inspector  pentru  protecţia drepturilor copilului, metodist  preşcolar
etc.).

                                                    Anexă
                                            la Hotărîrea Guvernului
                                               Republicii Moldova
                                           nr.983 din 26 octombrie 1999

                               L I S T A
               hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova
                            care se abrogă

    1. Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti  nr.366
din  29 septembrie 1972 "Cu privire la aprobarea Regulamentului  Secţiei
de  învăţămînt  public  a comitetului executiv  al  Sovietului  raional,
orăşenesc  de  deputaţi  ai oamenilor  muncii  din  R.S.S.Moldovenească"
(Veştile R.S.S. Moldoveneşti, 1972, nr.10, art.147).
    2. Punctul 2  din Modificările ce se introduc în unele hotărîri  ale
Sovietului  Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti, aprobate prin  Hotărîrea
Sovietului  Miniştrilor  al R.S.S. Moldoveneşti nr.340 din  8  octombrie
1984   "Cu  privire  la  modificarea  şi  abrogarea  unor  hotărîri  ale
Guvernului  R.S.S.  Moldoveneşti"  (Veştile R.S.S.  Moldoveneşti,  1984,
nr.10, art.88).
    3. Punctul 1  din Modificările ce se introduc în unele hotărîri  ale
Sovietului  Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti, aprobate prin  Hotărîrea
Sovietului  Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti nr.62 din 16 martie  1988
"Cu  privire  la modificarea şi abrogarea unor hotărîri  ale  Guvernului
R.S.S. Moldoveneşti" (Veştile R.S.S. Moldoveneşti, 1988, nr.3, art.23).