HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Nr.541 din 28.06.2001 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.68-71/554 din 29.06.2001 * * * Întru executarea prevederilor Legii nr.75-XV din 18 aprilie 2001 pentru modificarea şi completarea Legii cu privire la Guvern nr.64-XII din 31 mai 1990 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.44-45, art.192) şi în conformitate cu Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.266 din 28 aprilie 2001 "Privind unele măsuri ce ţin de reorganizarea unor ministere şi departamente ale Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.49-50, art.300), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.1; Structura aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.2. 2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare în număr de 181 unităţi, cu fondul anual de retribuire a muncii, conform legislaţiei în vigoare. 3. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare este succesorul de drepturi al Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare. 4. Se permite Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să aibă trei viceminiştri, inclusiv un prim-viceministru, şi un colegiu constituit din 15 persoane. 5. Se acordă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare dreptul de a modifica structura aparatului central în limitele efectivului şi structurii aprobate de Guvern, precum şi ale fondului de remunerare a muncii. 6. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare va prelua 5 unităţi din cele 18 unităţi de personal reduse din cadrul fostului Departament al privatizării şi administrării proprietăţii de stat, cu funcţiile de gestionare a patrimoniului de stat în domeniul agriculturii şi industriei alimentare şi cu alocaţiile respective pentru întreţinerea acestora, care le revin din contul bugetului de stat. 7. Se abrogă: Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.577 din 15 iunie 1998 "Cu privire la aprobarea structurii şi funcţiilor de bază ale Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.62-65, art.634; 2000, nr.24-26, art.235); Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1070 din 22 octombrie 1998 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi componenţei nominale a colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.100-102, art.1035; 2000, nr.24-26, art.235). Prim-ministru al Republicii Moldova Vasile TARLEV Contrasemnată: Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi industriei alimentare Dmitrii Todoroglo Ministrul finanţelor Mihail Manoli Ministrul justiţiei Ion Morei Chişinău, 28 iunie 2001. Nr. 541. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.541 din 28 iunie 2001 REGULAMENTUL MINISTERULUI AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE I. Dispoziţii generale 1. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare - Minister) este organul central de specialitate, abilitat să promoveze politica unică a statului în domeniul agriculturii şi industriei alimentare, fiind responsabil de dezvoltarea acestora şi de infrastructura lor economică şi socială. 2. În activitatea sa Ministerul se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, actele legislative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile şi ordonanţele Guvernului, de alte acte normative, precum şi de prezentul regulament. 3. Pentru fundamentarea multilaterală a politicii agrare, efectuarea analizelor şi prognozelor dezvoltării social-economice a sectoarelor de profil, elaborarea actelor normative, programelor teritoriale şi ramurale de stat, argumentarea tehnico-ştiinţifică, studierea şi implementarea experienţei mondiale în ramurile de resort şi realizarea obiectivelor politicii agrare, pe lîngă Minister funcţionează instituţii şi organizaţii specializate. 4. Ministerul administrează, de regulă, instituţiile din subordine prin intermediul direcţiilor generale agricultură şi alimentaţie din unităţile administrativ-teritoriale, dirijează activitatea asociaţiilor, întreprinderilor agricole de stat şi instituţiilor de învăţămînt din subordine, realizînd sarcini de importanţă naţională; direct sau prin intermediul organelor create, coordonează activitatea şi exercită, în limitele competenţei stabilite prin lege, controlul gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), agenţilor economici, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, în vederea utilizării terenurilor, seminţelor, materialului săditor, vitelor de prăsilă, fabricării şi comercializării materiei prime şi producţiei prelucrate, conform standardelor şi normelor în vigoare, respectării tehnicii securităţii, executării cerinţelor veterinare de profilaxie şi tratament contra bolilor la animale şi a normelor stabilite în protecţia plantelor. 5. Ministerul este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa în limba de stat, de conturi bancare şi trezoreriale, de mijloace financiare şi materiale. II. Sarcinile Ministerului 6. Întru promovarea politicii agrare, asigurarea dezvoltării agriculturii, industriei alimentare şi a localităţilor rurale, Ministerul exercită următoarele sarcini principale: executarea acţiunilor organizatorice şi economice orientate spre realizarea unor obiective concrete ce ar asigura dezvoltarea agriculturii, industriei alimentare, a cercetărilor şi învăţămîntului agricol, a infrastructurii de piaţă aferente sectorului subordonat; perfecţionarea permanentă a relaţiilor patrimoniale, comerciale, tehnologice, financiare şi administrative dintre agenţii economici, organele administraţiei publice, instituţiile de stat şi private care activează în agricultură şi industria alimentară, în sfera de cercetare şi învăţămînt, precum şi a relaţiilor respective dintre aceste domenii, orice agent economic şi instituţie din alte domenii ale economiei naţionale şi internaţionale; stimularea şi monitorizarea folosirii sistemelor de agricultură durabilă şi eficientă bazate pe menţinerea şi sporirea fertilităţii solului prin aplicarea metodelor şi măsurilor respective agrotehnice, agrochimice, de îmbunătăţiri funciare, organizare şi amenajare a teritoriului, inclusiv prin întreţinerea şi dezvoltarea sistemelor hidroameliorative şi de conservare a solului, de menţinere a echilibrului ecologic, de valorificare a rezervelor de apă, inclusiv minerală; dezvoltarea, prin aplicarea tuturor pîrghiilor, a producerii, înmulţirii şi comercializării materialului semincer, săditor şi a celui de prăsilă certificat ca bază strategică pentru asigurarea competitivităţii producţiei agricole vegetale şi animaliere autohtone; promovarea unei politici tehnice orientate spre asigurarea folosirii raţionale a resurselor energetice, a parcului existent de maşini agricole şi tractoare în scopul implementării tehnologiilor moderne în agricultură şi spre sporirea eficienţei producţiei agricole; reglementarea şi perfecţionarea continuă a procesului de formare şi funcţionare a mecanismelor instituţionale, financiare şi juridice întru redistribuirea socialmente echitabilă şi economic eficientă a drepturilor de proprietate asupra terenurilor agricole, în special a componentelor sale - drepturile de folosinţă, de dispoziţie şi de posesie, - prin diversificarea şi consolidarea legislativă a statutelor juridico-patrimoniale atribuite acestor terenuri în scopul protejării producătorilor agricoli contra discriminării şi fraudelor economico-financiare şi patrimoniale, a producerii agricole stabile şi prin dezvoltarea unei pieţe funciare organizate, capabile să atragă resurse financiare investiţionale şi de credit; încurajarea consolidării potenţialului economic managerial al agricultorilor prin implementarea programelor naţionale de consultanţă şi restructurarea corporativă a producerii agricole, prin acordarea asistenţei speciale proprietarilor funciari care încetează activitatea agricolă, prin contribuirea la acordarea garanţiilor de stat pentru consolidarea fondurilor funciare în gestiune economică unică în vederea eficientizării agriculturii şi competitivităţii produselor ei; crearea şi administrarea, conform legislaţiei în vigoare, a fondurilor speciale de susţinere a agricultorilor în vederea asigurării lor cu surse alternative de producţie, cu facilităţi suplimentare pentru comercializarea produselor proprii, a restructurării lor economico-financiare; administrarea folosirii economico-ecologice a potenţialului agrar al ţării prin reglementarea aplicării unor proiecte-tip de organizare a teritoriului în funcţie de categoria economico-socială a fiecărui agricultor concret şi de zona agroclimatică a terenurilor; organizarea modernizării permanente a bazei tehnico-materiale prin promovarea unei politici investiţionale flexibile şi atractive pentru investitorii autohtoni şi străini, prin facilitarea accesului la tehnologiile avansate de pe pieţele internaţionale şi prin stimularea pe toate căile a implementării realizărilor ştiinţei naţionale şi internaţionale; elaborarea şi implementarea mecanismelor juridice, financiare, instituţionale şi corporative necesare pentru promovarea unei politici unice şi ferme de integrare pe verticală a întreprinderilor prelucrătoare cu producătorii agricoli, cu structurile comerciale şi financiare, în scopul asigurării cît mai depline a capacităţilor de prelucrare cu materie primă de calitate, echilibrării relaţiilor economico-financiare şi patrimoniale dintre agricultori şi prelucrători; asigurarea formării şi funcţionării unei reţele teritoriale de servicii de consultanţă, de pregătire şi de reciclare pentru manageri, funcţionarii publici, specialiştii din agricultură şi industria alimentară, a pieţei produselor, serviciilor şi factorilor de producţie agricolă şi agroindustrială; încurajarea integrării procesului de instruire cu necesităţile proceselor de producţie şi ale celor de distribuţie a factorilor de producţie şi a produselor de profil prin sprijinirea practicii de producţie şi de instruire la întreprinderile subordonate Ministerului şi la cele private din sectoarele de profil, în scopul perfecţionării continue a sistemului învăţămîntului agricol, agroindustrial şi agroeconomic; coordonarea lucrărilor şi determinarea direcţiilor prioritare de cercetări, precum şi contribuirea la acordarea şi promovarea facilităţilor de ordin financiar, juridic şi instituţional pentru asigurarea instituţiilor publice şi private de cercetări şi de învăţămînt în vederea sporirii activităţii de invenţie, brevetare, raţionalizare tehnică şi economică, a editării şi propagării realizărilor ştiinţifice, elaborării şi implementării programelor tehnico-ştiinţifice şi economice; organizarea activităţii organismelor acreditate de evaluare a conformităţii producţiei, proceselor şi serviciilor din sectorul agroalimentar, a producţiei destinate exportului pentru concursuri şi expoziţii, de soluţionare a problemelor de arbitraj al calităţii, aprobare a noilor tipuri de produse cu denumirea de origine, a importului şi utilizării mijloacelor toxice, a preparatelor veterinare etc. În vederea impulsionării progresului tehnico-ştiinţific, învăţămîntului şi consultărilor pentru cadrele corespunzătoare din sectoarele de profil; actualizarea permanentă a categoriilor economico-sociale de localităţi rurale şi clasificarea lor în vederea aplicării tipurilor de strategii de dezvoltare a satelor în funcţie de categoria fiecăruia; elaborarea şi implementarea unui complex de proiecte individuale, regionale şi naţionale de dezvoltare a localităţilor rurale din ţară în baza atragerii de resurse externe şi interne, publice şi private; monitorizarea şi înaintarea, în modul stabilit, a propunerilor privind perfecţionarea mecanismelor juridice, financiare şi instituţionale de retribuire a muncii agricultorilor în vederea echilibrării venitului lor şi al familiilor lor cu cel al managerilor şi proprietarilor din celelalte ramuri-cheie sau ramuri care acumulează profiturile generate de agricultură; susţinerea şi promovarea pe toate căile a formării organizaţiilor neguvernamentale ale agricultorilor de toate categoriile social-economice, etnoculturale şi demografice care exprimă interesele economice, apără şi promovează interesele şi drepturile lor civice, economice, sociale, culturale şi spirituale; elaborarea şi implementarea programelor de dezvoltare a pieţei factorilor de producţie, a capitalului financiar, a serviciilor de infrastructură, a realizărilor ştiinţei agricole şi economice, precum şi a programelor de extindere a pieţelor de desfacere a produselor agricole şi agroindustriale autohtone; exercitarea unui control permanent asupra calităţii produselor prin acordarea de licenţe pentru anumite genuri de activitate economică, prin certificare, standardizare şi măsuri metrologice, supraveghere şi control în domeniul construcţiei capitale, reconstrucţiei şi reutilării tehnice a capacităţilor de producţie, expertiza fundamentărilor tehnico-economice ale achiziţionării utilajului de import; promovarea unei politici flexibile de atragere a investiţiilor în agricultură şi industria alimentară prin elaborarea şi implementarea unor măsuri adecvate de ordin legislativ şi financiar, adoptate în modul stabilit; protejarea agricultorilor contra insecurităţii informaţionale, fiscale, financiare, comerciale, patrimoniale, juridice şi de alt gen, contra fenomenelor de parazitism social-economic şi de subminare a temeliilor tehnologice şi sociale ale agriculturii; dirijarea metodologică şi organizarea controlului asupra activităţii economico-financiare şi contabile a instituţiilor din subordine, precum şi asigurarea prezentării, în modul stabilit, a dărilor de seamă privind activitatea acestora şi a Ministerului. Ш. Funcţiile Ministerului 7. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare are următoarele funcţii de bază: elaborarea şi promovarea politicii agrare a statului; asigurarea securităţii alimentare a populaţiei în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea şi accesibilitatea alimentaţiei; atragerea, prin eforturile proprii sau de comun acord cu alte ministere şi organe de stat, a resurselor financiare naţionale şi internaţionale pentru elaborarea şi implementarea unor programe concrete ce vizează realizarea obiectivelor politicii agrare a statului; licenţierea unor genuri de activitate conform legislaţiei în vigoare; asigurarea dezvoltării sistemului de pregătire şi reciclare a cadrelor, precum şi răspîndirea cunoştinţelor în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin organizarea studierii şi propagării experienţei avansate din ţară şi din străinătate; elaborarea şi aplicarea cadrului legislativ necesar pentru realizarea obiectivelor politicii agrare în ceea ce priveşte formarea şi funcţionarea pieţei funciare, infrastructurilor de asigurare a agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial cu resurse financiare, informaţionale, funciare, materiale şi tehnologice; asigurarea monitorizării, cercetării, prognozării şi studierii pieţei interne şi internaţionale de produse agricole, agroindustriale şi a factorilor de producţie pentru sectorul agrar şi agroindustrial al ţării; susţinerea activităţii agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial al ţării pe alte pieţe, atît prin crearea condiţiilor necesare pentru export, cît şi pentru import, inclusiv prin monitorizarea tranzacţiilor internaţionale strategice pentru dezvoltarea agriculturii; asigurarea elaborării reglementărilor tehnice în agricultură şi indistria alimentară, supravegherea conformităţii produselor, proceselor, serviciilor certificate cu cerinţele documentelor normative; asigurarea respectării restricţiilor de ordin ecologic în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin efectuarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi a controlului asupra exploatării resurselor funciare ale ţării; promovarea politicii investiţionale prin mijloace proprii şi ale agenţilor economici din ramură, precum şi prin atragerea de resurse locale şi străine, în scopul asigurării utilizării eficiente a resurselor naturale, energetice, a mijloacelor tehnice şi de transport; dezvoltarea, prin toate mijloacele accesibile, a bazei reproductive a agriculturii naţionale în sfera semenologiei, pepinieritului şi reproducerii animalelor de prăsilă întru asigurarea necesităţilor interne şi a exportului de material semincer, săditor şi a şeptelului animalier; asigurarea, prin mijloace proprii (prevăzute anual în legea bugetului) şi atrase, a cercetărilor ştiinţifice prioritare în vederea implementării sistemelor ştiinţifice în fitotehnie, zootehnie, industria alimentară, infrastructurile agroindustriale, resursele funciare, precum şi în alte ramuri ale sectorului agrar şi agroindustrial; asigurarea gestionării eficiente a patrimoniului de stat aflat în subordonarea Ministerului; exercitarea controlului de stat în sectoarele agrar şi agroindustrial în vederea exploatării eficiente a maşinilor şi utilajelor, utilizării raţionale a resurselor energetice, desfăşurării activităţilor pentru carantina, protecţia plantelor şi animalelor, efectuării lucrărilor agrochimice şi de îmbunătăţiri funciare; gestionarea patrimoniului de stat la întreprinderile de ramură. IV. Drepturile Ministerului 8. Ministerul, în temeiul prezentului regulament şi în scopul executării legilor în vigoare, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, emite, în limitele competenţelor sale, ordine, instrucţiuni, indicaţii metodologice şi dispoziţii executorii pentru toate întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile ramurale, indiferent de tipul de proprietate şi de subordonarea lor departamentală, organizează şi controlează executarea acestora. 9. Ministerul emite, după caz, în colaborare cu alte ministere, departamente, servicii şi inspectorate de stat, acte normative comune. 10. Ministerul este investit cu următoarele drepturi: să solicite de la ministere şi departamente, autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderi, organizaţii şi instituţii informaţii referitoare la promovarea politicii agrare, materiale necesare pentru analiza economică şi întocmirea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică; să beneficieze de bazele de date oficiale în domeniul informaţiei statistice, financiare, fiscale, economice, juridice etc.; să aplice, în modul stabilit de legislaţia în vigoare, măsuri în vederea realizării direcţiilor prioritare ale programului de activitate a Ministerului; să iniţieze procedura de reorganizare şi lichidare a întreprinderilor de stat, instituţiilor de cercetări, de învăţămînt, de proiectări şi construcţii, tehnologice şi alte formaţiuni din sectorul subordonat; să încheie, din însărcinarea Guvernului Republicii Moldova, contracte de comerţ exterior, acorduri cu privire la schimbul de mărfuri, asistenţa tehnică, colaborarea tehnico-ştiinţifică şi în alte domenii, conform drepturilor delegate; să exercite controlul asupra realizării contractelor (acordurilor) în domeniul relaţiilor economice externe de profil şi să prezinte Guvernului propuneri privind executarea, modificarea şi rezilierea lor; să adopte, în limitele competenţei sale, hotărîri privind accelerarea implementării măsurilor politicii agrare, organizarea elaborării şi realizarea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică a sectorului agrar şi a industriei alimentare; să convoace consfătuiri cu participarea factorilor de decizie ai ministerelor, departamentelor, instituţiilor ştiinţifice şi a altor organe în problemele ce ţin de competenţa sa; să participe la negocierile privind acordurile în domeniul relaţiilor economice externe referitoare la domeniile de activitate a Ministerului; să comande (prin comanda de stat) lucrări de cercetări ştiinţifice, programe informative şi economice în vederea realizării politicii agrare şi elaborărilor privind dezvoltarea social-economică a sectoarelor de profil; să determine direcţiile principale ale cercetărilor ştiinţifice în corespundere cu sarcinile politicii agrare şi ale dezvoltării social-economice a sectorului agrar şi a industriei alimentare; să solicite sau să pună la dispoziţie, să ia sau să dea în folosinţă, conform legislaţiei în vigoare, în scopul îndeplinirii sarcinilor sale, fonduri fixe şi circulante, mijloace de transport, echipamente de prelucrare, multiplicare sau transmitere a informaţiei, resurse informaţionale etc.; să exercite controlul de stat (prin acordarea, suspendarea sau retragerea licenţelor, autorizaţiilor, prin autentificarea testărilor şi cercetărilor, prin elaborarea şi instituirea legislativă a normelor, instrucţiunilor şi recomandărilor); să monitorizeze domeniile politicii agrare; să acorde asistenţă de consultanţă; să elaboreze şi să realizeze programe de stat orientate spre obţinerea unor obiective concrete în domeniile politicii agrare; să gestioneze patrimoniul de stat la întreprinderile de ramură; să coordoneze şi să monitorizeze activităţile tuturor programelor investiţionale, proiectelor de asistenţă umanitară din ramură; alte drepturi şi împuterniciri necesare pentru realizarea sarcinilor sale de bază. V. Conducerea Ministerului 11. Ministerul este condus de viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, desemnat şi demis în corespundere cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova şi Legii cu privire la Guvern. 12. Ministrul are adjuncţi, desemnaţi şi destituiţi de Guvern la propunerea ministrului. Adjuncţii se subordonează nemijlocit ministrului şi organizează activitatea în cadrul Ministerului în limitele împuternicirilor ce le-au fost atribuite. 13. Ministrul: conduce activitatea Ministerului şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor ce-i revin, pentru utilizarea raţională a mijloacelor bugetare, integritatea mijloacelor financiare şi a valorilor materiale, autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă; asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor ce decurg din prevederile prezentului regulament şi din alte acte normative; prezintă, în modul stabilit, Guvernului spre examinare proiecte de hotărîri, ordonanţe ale Guvernului, de programe şi acte normative; delimitează obligaţiile adjuncţilor săi şi ale conducătorilor subdiviziunilor Ministerului; organizează activitatea Ministerului şi conduce şedinţele colegiului şi consiliului tehnico-ştiinţific; angajează şi concediază conducătorii subdiviziunilor Ministerului; modifică, în limitele fondului stabilit de retribuire a muncii şi numărului-limită de personal, structura subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului, dacă Guvernul nu prevede altceva; aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului şi ale instituţiilor din subordonarea lui; emite ordine şi directive, controlează executarea lor; reprezintă republica, Ministerul, în limitele împuternicirilor sale sau în temeiul unor misiuni încredinţate de Preşedintele Republicii Moldova sau de Guvern, în relaţiile cu persoane juridice şi fizice din ţară şi din alte state, încheie şi reziliază contracte (acorduri), semnează documente financiare şi de altă natură; exercită şi alte împuterniciri, atribuite prin legislaţie. În lipsa ministrului, funcţiile acestuia le exercită unul dintre viceminiştri, desemnat prin ordin de către ministru. 14. Viceminiştrii şi conducătorii subdiviziunilor, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului. 15. Departamentele sînt principalele subdiviziuni structural- funcţionale ale Ministerului. Ele activează în baza propriilor regulamente vizate de viceministrul respectiv şi aprobate prin ordinul ministrului. 16. Direcţia generală administrativ-organizatorică se subordonează nemijlocit ministrului şi poartă răspundere pentru asigurarea bunei desfăşurări a activităţii Ministerului, inclusiv prin organizarea eficientă a fluxurilor de documentaţie atît în cadrul Ministerului, cît şi în relaţiile cu alte organe, organizaţii, instituţii şi întreprinderi. 17. Şefii departamentelor, şefii direcţiilor generale şi funcţionarii aparatului central al Ministerului, în baza rezultatelor concursului, sînt numiţi şi demişi prin ordinul ministrului. 18. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), viceminiştri, alţi lucrători ai Ministerului, precum şi din savanţi notorii din sectorul agrar şi din alte domenii relevante pentru elaborarea şi promovarea politicii agrare. Componenţa nominală a colegiului se aprobă de Guvern. Colegiul activează în baza propriului regulament, aprobat de ministru. 19. În scopul dirijării activităţii ştiinţifice şi tehnologice, determinării direcţiilor prioritare de cercetare-dezvoltare, examinării proiectelor şi programelor pentru implementare în producţie, pe lîngă Minister activează consiliul tehnico-ştiinţific, constituit din savanţi renumiţi, specialişti de o înaltă calificare, inovatori în producţie şi reprezentanţi ai altor organizaţii. Consiliul tehnico-ştiinţific activează în baza regulamentului aprobat de ministru. VI. Baza tehnico-materială de funcţionare a Ministerului 20. Ministerul creează şi administrează mijloacele bugetare şi extrabugetare de care dispune conform legislaţiei în vigoare. Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 541 din 28 iunie 2001 STRUCTURA aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare 1. Departamentul ştiinţă şi formare profesională 2. Departamentul mecanizare, agroservicii şi protecţia muncii 3. Departamentul viticultură, horticultură şi pepinierit 4. Departamentul fitotehnie şi semenologie 5. Departamentul zootehnie şi selecţie 6. Departamentul veterinărie cu Inspectoratul veterinar de stat 7. Departamentul fertilizarea solului, protecţia plantelor cu Inspectoratul de stat 8. Departamentul politică agrară, dezvoltarea antreprenoriatului şi a gospodăriilor de fermier 9. Departamentul informatică, analize economice şi prognozare 10. Departamentul programe investiţionale şi asistenţă tehnică 11. Direcţia generală gestionarea patrimoniului de stat 12. Direcţia generală finanţe şi buget 13. Direcţia juridică 14. Departamentul industriei alimentare 15. Departamentul industriei vinului şi alcoolului 16. Departamentul marketing şi relaţii internaţionale 17. Departamentul control ramural 18. Direcţia generală administrativ-organizatorică

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀