HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la aprobarea Regulamentului şi structurii Departamentului de executare a deciziilor judiciare Nr.312 din 15.03.2002 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.40-42/385 din 21.03.2002 * * * Întru executarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.34 din 15 ianuarie 2002 "Cu privire la crearea Departamentului de executare a deciziilor judiciare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.13-15, art.104), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Departamentului de executare a deciziilor judiciare, conform anexei nr. 1; Structura Departamentului de executare a deciziilor judiciare, conform anexei nr. 2. 2. Punctul 4 "Alte organe centrale ale administraţiei publice" din Blocul informaţional al Clasificatorului unic al funcţiilor publice, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 151 din 23 februarie 2001 "Despre aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr. 25-26, art. 186), cu modificările şi completările ulterioare, se completează cu poziţia 45, avînd următorul conţinut: "45. Departamentul de executare a deciziilor judiciare". PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Vasile TARLEV Contrasemnată: Ministrul justiţiei Ion Morei Chişinău, 15 martie 2002. Nr. 312. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 312 din 15 martie 2002 REGULAMENTUL Departamentului de executare a deciziilor judiciare I. Dispoziţii generale 1. Departamentul de executare a deciziilor judiciare de pe lîngă Ministerul Justiţiei (în continuare - Departament) este organul de specialitate al administraţiei publice, abilitat cu executarea nemijlocită a deciziilor judiciare. 2. Departamentul îşi îndeplineşte atribuţiile pe întreg teritoriul Republicii Moldova prin intermediul subdiviziunilor sale teritoriale, a căror activitate o organizează, coordonează şi controlează în conformitate cu prezentul Regulament. 3. Structura organizatorică a Departamentului se constituie din aparatul central şi subdiviziunile teritoriale. 4. Departamentul şi subdiviziunile lui teritoriale au statut de persoană juridică, dispun de conturi trezoreriale şi de ştampile cu Stema de Stat. 5. Departamentul dispune de patrimoniu, pe care îl administrează în condiţiile legii. 6. Statele de personal ale aparatului central al Departamentului şi ale subdiviziunilor teritoriale se aprobă de Ministerul Justiţiei. 7. Departamentul îşi desfăşoară activitatea în temeiul Constituţiei Republicii Moldova, altor legi şi acte normative şi prezentului Regulament. 8. Sediul Departamentului se află în mun. Chişinău. II. Atribuţiile de bază ale Departamentului 9. Departamentul are următoarele atribuţii de bază: asigură respectarea şi executarea legislaţiei în domeniul executării deciziilor judiciare; efectuează selectarea şi promovarea colaboratorilor în domeniul ce ţine de executarea deciziilor judiciare; elaborează şi întreprinde măsuri de combatere a încălcărilor admise în procesul de executare de către serviciul de executare a deciziilor judiciare; asigură supravegherea asupra documentelor executorii parvenite şi asupra procedurilor de executare; asigură evidenţa şi statistica documentelor executorii; creează condiţii ce ar contribui la urgentarea executării documentelor executorii; colaborează cu serviciile de executare a deciziilor judiciare din alte ţări; comercializează bunurile sechestrate şi ridicate de la debitor conform legislaţiei în vigoare; colaborează cu autorităţile publice antrenate în procesul de executare a deciziilor judiciare; asigură supravegherea activităţii subdiviziunilor teritoriale; organizează seminare şi conferinţe în domeniul ce ţine de executarea deciziilor judiciare; organizează cursuri de perfecţionare pentru colaboratorii aparatului central al Departamentului şi subdiviziunilor teritoriale; execută, în condiţiile legii, hotărîrile instanţelor de judecată din alte ţări; realizează alte măsuri ce ţin de sarcinile de bază ale Departamentului şi nu contravin legii. III. Drepturile Departamentului 10. Departamentul este în drept: să exercite controlul asupra respectării procedurii ce ţine de parvenirea documentelor executorii şi de executarea acestora; să solicite şi să primească de la persoanele juridice şi fizice informaţia şi documentele necesare în scopul executării deciziilor judiciare; să exercite controlul asupra respectării de către persoanele juridice şi fizice a legislaţiei în procesul executării deciziilor judiciare; să prezinte, în modul stabilit, propuneri de perfecţionare a legislaţiei în vigoare referitor la activitatea de executare a deciziilor judiciare. IV. Organele de conducere şi împuternicirile lor 11. Departamentul este condus de director, care este numit în funcţie şi eliberat din funcţie prin ordinul ministrului justiţiei. Directorul are doi vicedirectori, numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie prin ordinul ministrului justiţiei, la propunerea directorului. Directorul este ordonator de credite şi poartă răspundere personală pentru utilizarea, conform destinaţiei, a alocaţiilor bugetare, transmise în gestiune. 12. Directorul Departamentului: asigură executarea legilor şi a hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, ordinelor, dispoziţiilor şi indicaţiilor ministrului justiţiei în domeniile ce ţin de competenţa Departamentului; asigură realizarea sarcinilor şi funcţiilor ce derivă din prezentul regulament şi poartă răspundere personală pentru îndeplinirea funcţiilor ce revin Departamentului; modifică structura aparatului central în limita efectivului şi structurii aprobate de Guvern, precum şi a fondului de retribuire a muncii, întru implementarea unor noi forme organizatorice, metode şi tehnici moderne de conducere; stabileşte competenţa adjuncţilor săi şi a şefilor de direcţii ale Departamentului; aprobă regulamentele direcţiilor Departamentului şi subdiviziunilor teritoriale; numeşte în funcţie şi eliberează din funcţie colaboratorii aparatului central al Departamentului şi subdiviziunilor teritoriale, le aplică sancţiuni disciplinare şi măsuri de stimulare; soluţionează, în condiţiile legii, problemele ce ţin de mişcarea de personal al Departamentului şi subdiviziunilor teritoriale; emite ordine şi instrucţiuni executorii pentru colaboratorii Departamentului; reprezintă Departamentul în relaţiile cu alte autorităţi publice din Republica Moldova şi din alte state; îndeplineşte alte funcţii. 13. În lipsa directorului Departamentului, funcţiile acestuia le exercită unul dintre vicedirectori. V. Subdiviziunile teritoriale ale Departamentului 14. În conformitate cu funcţiile ce le revin subdiviziunile teritoriale realizează executarea reală a deciziilor judiciare în conformitate cu legile şi alte acte normative, prezentul regulament, precum şi cu ordinele şi dispoziţiile ministrului justiţiei şi ale directorului Departamentului. 15. Subdiviziunile teritoriale ale Departamentului sînt constituite din direcţii şi oficii, conform divizării administrativ-teritoriale. 16. Subdiviziunile teritoriale sînt conduse, respectiv, de directori şi şefi. Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.312 din 15 martie 2002 STRUCTURA Departamentului de executare a deciziilor judiciare Aparatul central Direcţia principală de executare a hotărîrilor instanţelor judecătoreşti şi ale altor organe Direcţia principală de executare a pedepselor penale, nonprivative de libertate Direcţia principală economico-financiară Direcţia principală resurse umane şi secretariat Structurile teritoriale pe mun.Chişinău Direcţia Botanica Direcţia Buiucani Direcţia Centru Direcţia Ciocana Direcţia Rîşcani Alte structuri teritoriale Oficiul Anenii Noi Oficiul Bender Oficiul Basarabeasca Oficiul Camenca Oficiul Călăraşi Oficiul Căinari Oficiul Căuşeni Oficiul Criuleni Oficiul Dubăsari Oficiul Hînceşti Oficiul Ialoveni Oficiul Nisporeni Oficiul Orhei Oficiul Rezina Oficiul Străşeni Oficiul Ştefan Vodă Direcţia Bălţi Oficiul Briceni Oficiul Donduşeni Oficiul Drochia Oficiul Edineţ Oficiul Făleşti Oficiul Floreşti Oficiul Glodeni Oficiul Ocniţa Oficiul Rîşcani Oficiul Sîngerei Oficiul Soroca Oficiul Şoldăneşti Oficiul Teleneşti Oficiul Ungheni Oficiul Cahul Oficiul Cantemir Oficiul Cimişlia Oficiul Ceadîr-Lunga Oficiul Comrat Oficiul Leova Oficiul Taraclia Oficiul Vulcăneşti

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀