joi, 9 februarie 2006
147/09.02.2006 Hotărîre cu privire la aprobarea Nomenclatorului serviciilor contra plată, prestate de către Vistieria de Stat

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea Nomenclatorului serviciilor contra plată,

prestate de către Vistieria de Stat

 

nr. 147  din  09.02.2006

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.28-30/185 din 17.02.2006

 

* * *

Abrogat: 06.07.2010

Hotărîrea Guvernului nr.549 din 28.06.2010

 

În conformitate cu articolul 12 al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1997, nr.19-20, art.197), Hotărîrea Guvernului nr.224 din 24 februarie 2005 “Cu privire la Regulamentul, structura şi efectivul Vistieriei de Stat a Republicii Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.39-41, art.289) şi Hotărîrea Guvernului nr.260 din 9 martie 2005 “Privind aprobarea Regulamentului Fondului de stat al metalelor preţioase şi pietrelor preţioase” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.42-45, art.306), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Nomenclatorul serviciilor contra plată, prestate de către Vistieria de Stat şi mărimea taxelor, conform anexei nr.1;

Regulamentul privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor speciale ale Vistieriei de Stat, conform anexei nr.2.

2. Vistieria de Stat va aduce actele sale normative în concordanţă cu prevederile prezentei hotărîri.

 

PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV

 

Contrasemnează:
Ministrul economiei şi comerţului Valeriu Lazăr
Ministrul finanţelor Mihail Pop

Chişinău, 9 februarie 2006.
Nr.147.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.147 din 9 februarie 2006

 

NOMENCLATORUL

serviciilor contra plată, prestate de către Vistieria de Stat

şi mărimea taxelor

 

Nr.
d/o
Denumirea serviciilorUnitatea
de măsură
Tariful, lei
1.Prestarea serviciilor de lombard (acordarea împrumuturilor) populaţiei cu amanetarea articolelor din metale preţioase şi pietre preţioaseprocente0,22 – 0,26
2.Comercializarea articolelor giuvaiere ce nu prezintă interes pentru Fondul de statun gramla preţuri libere coordonate cu Ministerul Finanţelor
3.Evaluarea:
articolelor giuvaiere din metale preţioase fără montări şi cu montări din pietre semipreţioase şi artificiale;un articol3
articolelor giuvaiere din metale preţioase cu montări din pietre preţioase;un articol12
inserărilor din pietre preţioase montate în articole sau nemontate în articoleuna inserare2
 

Note:

1. Tariful la serviciile de lombard se calculează în procente din suma împrumutului acordat pentru o zi calendaristică şi constituie:

0,26 la sută din suma împrumutului acordat populaţiei de pînă la 1000 lei;

0,22 la sută din suma împrumutului acordat populaţiei ce depăşeşte suma de 1000 lei.

2. Evaluarea articolelor giuvaiere la solicitarea organelor de drept şi vamale, inspectoratelor fiscale de stat şi altor instituţii finanţate din buget se efectuează fără plată.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.147 din 9 februarie 2006

 

REGULAMENTUL

privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor speciale

ale Vistieriei de Stat

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor speciale ale Vistieriei de Stat (în continuare – Regulament) este elaborat în conformitate cu prevederile art.12 alin.(3) al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar şi Regulamentul cu privire la gestionarea mijloacelor speciale ale instituţiilor publice finanţate de la buget, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 31 decembrie 2004.

2. Regulamentul stabileşte modul de acumulare şi administrare a mijloacelor speciale ale Vistieriei de Stat la următoarele tipuri:

“71. Veniturile de la evaluarea obiectelor de giuvaiergerie”;

“82. Veniturile Centrului specializat “Tezaur” din comercializarea articolelor ce nu prezintă interes pentru Fondul de stat”;

“83. Veniturile de la prestarea serviciilor de lombard”.

 

II. MODUL DE FORMARE A MIJLOACELOR SPECIALE

3. Modul de formare a mijloacelor speciale la tipurile nominalizate este reglementat prin:

a) Hotărîrea Guvernului nr.224 din 24 februarie 2005 “Cu privire la Regulamentul, structura şi efectivul Vistieriei de Stat a Republicii Moldova”;

b) Hotărîrea Guvernului nr.260 din 9 martie 2005 “Privind aprobarea Regulamentului Fondului de stat al metalelor preţioase şi pietrelor preţioase”.

4. Mijloacele speciale nominalizate se formează în urma încasării la contul trezorerial de mijloace speciale al Vistieriei de Stat a plăţilor (dobînzii) pentru serviciile de:

a) evaluare a metalelor preţioase, pietrelor preţioase şi articolelor din ele la preţuri de achiziţie sau libere de comercializare (tip 71);

b) acordare împrumuturilor către populaţie, cu amanetarea articolelor din metale preţioase şi pietre preţioase (tip 83);

c) comercializare, prin intermediul Centrului specializat “Tezaur”, la preţuri libere, coordonate cu Ministerul Finanţelor, a valorilor ce nu prezintă interes pentru Fondul de stat (bijuterii produse în serie din metale preţioase, inclusiv cu pietre semipreţioase şi artificiale, mărgăritare cultivate artificial şi imitate, obiecte ce nu prezintă valoare istorică, ştiinţifică, artistică sau altă valoare culturală şi alte valori, cu excepţia lingourilor standard şi de măsură, bijuteriilor cu montări din pietre preţioase, monedelor din metale preţioase şi altor valori numismatice, a obiectelor unice de valoare autentică, în baza deciziilor experţilor), anterior trecute în Fondul de stat al metalelor preţioase şi pietrelor preţioase (tip 82).

5. Cuantumul taxelor pentru serviciile:

de evaluare a articolelor giuvaiere din metale preţioase fără montări şi cu montări din pietre semipreţioase şi artificiale, şi a articolelor giuvaiere din metale preţioase cu montări din pietre preţioase, se stabilesc pentru un articol, montare;

de acordare a împrumuturilor populaţiei (lombard), este estimat în procente pentru o zi calendaristică din suma împrumutului acordat;

de comercializare a articolelor giuvaiere din metale preţioase, prin intermediul Centrului specializat “Tezaur”, se stabilesc la preţuri libere, coordonate cu Ministerul Finanţelor, în modul stabilit, reieşind din conjunctura pieţei de desfacere a bijuteriilor similare, starea şi calitatea articolelor, capacitatea de consum, preţurile medii libere cu amănuntul în magazinele specializate de giuvaiergicale din Chişinău (în funcţie de tipul şi titlul metalului preţios, tipul, calitatea şi greutatea inserărilor (montărilor), prezenţa altor părţi nepreţioase, modelelor, complexitatea confecţionării).

6. Toate tipurile nominalizate sînt atribuite categoriei mijloacelor speciale cu codul 001 “Servicii cu plată”.

 

III. GESTIONAREA MIJLOACELOR SPECIALE

7. Veniturile încasate de la persoanele fizice şi juridice se acumulează la conturile trezoreriale ale Vistieriei de Stat, destinate evidenţei mijloacelor speciale.

8. Mijloacele speciale obţinute de la serviciile cu plată se utilizează în corespundere cu devizul de cheltuieli şi planurile de finanţare, întocmite conform formularelor stabilite de către Ministerul Finanţelor pentru anul respectiv, cu detalierea cheltuielilor pe articole şi alineate ale clasificaţiei economice a cheltuielilor bugetare.

Elaborarea, aprobarea şi executarea devizului de cheltuieli şi a planurilor de finanţare se efectuează în corespundere cu prevederile Regulamentului cu privire la gestionarea mijloacelor speciale ale instituţiilor publice, finanţate de la buget, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 31 decembrie 2004, şi cu Normele metodologice privind executarea bugetului de stat şi a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor.

9. Veniturile încasate suplimentar pe parcursul anului, la sumele prevăzute în devizul de cheltuieli şi planurile de finanţare, pot fi utilizate numai după operarea, în modul stabilit, a modificărilor respective în documentele menţionate.

10. Suma totală a cheltuielilor la mijloace speciale nu poate depăşi suma veniturilor preconizate pentru încasare pe parcursul anului, cu excepţia utilizării soldurilor disponibile în cont la începutul anului.

11. În cazul în care veniturile de la acordarea serviciilor depăşesc cheltuielile, drept urmare a faptului că sînt destinate (stipulate prin acte normative) a fi utilizate în anul bugetar următor, această depăşire se reflectă în devizul de cheltuieli ca sold la sfîrşitul anului.

12. Soldurile mijloacelor băneşti neutilizate conform situaţiei de la 31 decembrie a anului bugetar în curs, sînt tranzitorii şi rămîn accesibile pentru utilizare în anul bugetar următor.

13. Mijloacele speciale acumulate se utilizează pentru:

1) tipul de venituri “71. Veniturile de la evaluarea obiectelor de giuvaiergerie” şi “83. Veniturile de la prestarea serviciilor de lombard”:

a) acordarea împrumuturilor populaţiei cu amanetarea articolelor giuvaiere din metale preţioase şi pietre preţioase;

b) retribuirea muncii personalului angajat la prestarea serviciilor, plata contribuţiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat şi primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală;

c) plata mărfurilor şi serviciilor (resurse energetice, rechizite de birou, materiale şi obiecte de uz gospodăresc, reactive şi pietre de încercare a articolelor giuvaiere etc.);

d) editarea biletelor de amanet şi a chitanţelor de depozit;

e) verificarea metrologică anuală a cîntarelor de către Serviciul Standardizare şi Metrologie;

f) asigurarea obligatorie a valorilor amanetate în conformitate cu articolul 53 al Legii nr.449-XV din 30 iulie 2001 cu privire la gaj;

g) publicitatea serviciilor prestate;

h) abonarea la ediţii periodice specializate;

i) procurarea şi repararea utilajului şi inventarului;

j) reparaţii curente şi capitale ale încăperilor;

k) achitarea serviciilor de informatică şi de calcul;

l) procurarea de utilaj şi consumabile durabile atribuite la categoria de fonduri fixe;

m) procurarea metalelor preţioase şi a pietrelor preţioase, articolelor din ele;

2) tipul de venituri “82. Veniturile Centrului specializat “Tezaur” din comercializarea articolelor ce nu prezintă interes pentru Fondul de stat”:

a) procurarea metalelor preţioase şi pietrelor preţioase pentru formarea Fondului de stat;

b) restituirea cheltuielilor agenţilor economici suportate la achiziţionarea de la populaţie a metalelor preţioase (7% din suma procurării);

c) expertiza şi marcarea articolelor giuvaiere care urmează a fi comercializate în Centrul specializat “Tezaur” al Vistieriei, precum şi a celor la care este imposibilă determinarea titlului pentru includerea lor în Fondul de stat;

d) repararea, restaurarea şi şlefuirea articolelor giuvaiere, incluse în Fondul de stat al metalelor preţioase şi pietrelor preţioase, care urmează a fi comercializate în Centrul specializat “Tezaur”.

14. Pentru retribuirea muncii se aplică prevederile actelor legislative şi normative care reglementează salarizarea angajaţilor din unităţile bugetare în baza Reţelei tarifare unice.

Alte cheltuieli se calculează conform normelor, aplicînd tarifele şi preţurile în vigoare la momentul întocmirii devizului.

 

IV. DISPOZIŢII FINALE

15. Evidenţa contabilă a mijloacelor speciale se ţine în conformitate cu Legea contabilităţii nr.426-XIII din 4 aprilie 1995, Instrucţiunea cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.85 din 9 octombrie 1996, Regulamentul cu privire la gestionarea mijloacelor speciale ale instituţiilor publice, finanţate de la buget, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 31 decembrie 2004, precum şi cu prevederile prezentului Regulament.

16. Cheltuielile din contul mijloacelor speciale se efectuează în limita soldurilor de mijloace băneşti, disponibile, la conturile trezoreriale destinate mijloacelor speciale, în strictă conformitate cu mărimea şi destinaţiile prevăzute în deviz.

17. Vistieria de Stat, ca executor primar de buget este obligată să prezinte Ministerului Finanţelor rapoarte despre încasarea şi utilizarea mijloacelor speciale, potrivit formularelor şi în termenele stabilite de Ministerul Finanţelor.

18. Pentru utilizarea mijloacelor speciale contrar destinaţiei, precum şi pentru încălcarea prevederilor prezentului Regulament se aplică sancţiuni prevăzute de legislaţia în vigoare.