H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea regulamentelor de activitate a consiliilor şi a comisiei
instituite prin Hotărîrea Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006
nr. 641 din 07.06.2006
Monitorul Oficial nr. 95-97/701 din 23.06.2006
* * *
În scopul executării prevederilor punctului 3 al Hotărîrii Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006 “Cu privire la instituirea unor consilii şi comisii şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.21-24, art.139), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă:
Regulamentul de activitate a Consiliului guvernamental pentru problemele persoanelor cu handicap, conform anexei nr.1;
Regulamentul de activitate a Consiliului naţional pentru problemele participanţilor la conflicte armate, conform anexei nr.2.
[Alin.3 abrogat prin Hot.Guv. nr.3 din 14.01.2014, în vigoare 17.01.2014]
PRIM-MINISTRU
| Vasile TARLEV |
Contrasemnează: | |
Ministrul sănătăţii şi protecţiei sociale | Ion Ababii |
Chişinău, 7 iunie 2006. | |
Nr.641. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr.641 din 7 iunie 2006
REGULAMENTUL
de activitate a Consiliului guvernamental pentru
problemele persoanelor cu handicap
I. Dispoziţii generale
1. Consiliul guvernamental pentru problemele persoanelor cu handicap (denumit în continuare Consiliul) este un organ colegial consultativ, instituit în scopul coordonării şi promovării politicii de stat, programelor, planurilor şi acţiunilor de profilaxie şi reabilitare a persoanelor cu handicap, precum şi al asigurării pentru această categorie de populaţie a posibilităţilor egale cu cele ale celorlalţi cetăţeni ai Republicii Moldova de realizare a drepturilor şi libertăţilor constituţionale.
2. În executarea atribuţiilor sale, Consiliul se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.
3. În componenţa Consiliului intră reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele persoanelor cu handicap.
4. Consiliul reprezintă Republica Moldova, în modul stabilit, în relaţiile cu organismele internaţionale al căror obiect de activitate include protecţia socială a persoanelor cu handicap.
II. Sarcinile Consiliului
5. Principalele sarcini ale Consiliului sînt următoarele:
a) participarea, în limitele competenţelor, la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;
b) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a persoanelor cu handicap;
c) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a persoanelor cu handicap;
d) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia socială a persoanelor cu handicap;
e) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative şi legislative privind protecţia socială a persoanelor cu handicap.
III. Atribuţiile şi competenţele Consiliului
6. În vederea realizării sarcinilor sale, Consiliul se învesteşte cu următoarele atribuţii şi competenţe:
a) participarea la promovarea politicii guvernamentale vizînd îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale persoanelor cu handicap;
b) monitorizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi a altor organe legal instituite în domeniul protecţiei sociale a persoanelor cu handicap;
c) participarea la elaborarea programelor, strategiilor şi proiectelor de acte normative şi legislative în vederea actualizării cadrului legislativ şi instituţional, în special, a armonizării lui cu regulile-standard privind egalizarea şanselor pentru persoanele cu handicap;
d) iniţierea investigaţiilor, studiilor, analizelor pentru elaborarea politicii Guvernului şi formularea rapoartelor naţionale în materie de protecţie socială a persoanelor cu handicap;
e) propagarea la scară naţională a priorităţilor protecţiei sociale a persoanelor cu handicap şi educarea populaţiei în spiritul respectării drepturilor lor;
f) realizarea, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale şi alte instituţii ale societăţii civile, a programelor comune în domeniul promovării intereselor persoanelor cu handicap;
g) participarea la şedinţele autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în cadrul cărora se discută problemele persoanelor cu handicap.
IV. Activitatea Consiliului
7. Componenţa Consiliului este stabilită prin hotărîre de Guvern şi include preşedintele, vicepreşedinţii, secretarul şi membrii Consiliului.
8. Preşedintele care, de regulă, este un viceprim-ministru, conduce întreaga activitate a Consiliului, delegîndu-şi atribuţiile, în situaţiile prevăzute de lege, unuia dintre vicepreşedinţi.
9. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii:
a) asigură îndeplinirea sarcinilor Consiliului;
b) distribuie îndatoririle de funcţii ale membrilor Consiliului;
c) convoacă şi conduce şedinţele acestuia;
d) semnează procesele-verbale şi alte documente vizînd activitatea curentă a Consiliului;
e) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.
10. Şedinţele Consiliului se convoacă trimestrial. În caz de necesitate, pot fi convocate şedinţe extraordinare.
11. Activitatea curentă a Consiliului este asigurată de secretar.
V. Dispoziţii finale
12. Deciziile Consiliului au caracterul unor recomandări ce urmează a fi examinate de ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile vizate vor informa Consiliul despre procesul şi rezultatele examinării.
13. Consiliul informează anual Guvernul despre activitatea sa.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.641din 7 iunie 2006
REGULAMENTUL
de activitate a Consiliului naţional pentru problemele
participanţilor la conflicte armate
I. Dispoziţii generale
1. Consiliul naţional pentru problemele participanţilor la conflicte armate (denumit în continuare Consiliul) este un organ colegial consultativ, instituit în scopul coordonării politicii de stat, programelor, planurilor şi acţiunilor de protecţie socială a participanţilor la conflicte armate, precum şi al asigurării pentru această categorie de populaţie a posibilităţilor egale de realizare a drepturilor şi libertăţilor constituţionale.
2. În executarea atribuţiilor sale, Consiliul se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.
3. În componenţa Consiliului intră reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele participanţilor la conflicte armate.
4. Consiliul reprezintă Republica Moldova, în modul stabilit, în relaţiile cu organismele internaţionale al căror obiect de activitate include protecţia socială a participanţilor la conflicte armate.
II. Sarcinile Consiliului
5. Principalele sarcini ale Consiliului sînt următoarele:
a) participarea, în limitele competenţelor, la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;
b) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;
c) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a participanţilor la conflicte armate;
d) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;
e) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate.
III. Atribuţiile şi competenţele Consiliului
6. În vederea realizării sarcinilor sale, Consiliul se învesteşte cu următoarele atribuţii şi competenţe:
a) participarea la promovarea politicii guvernamentale vizînd protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;
b) monitorizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi a altor organe legal instituite în domeniul protecţiei sociale a participanţilor la conflicte armate;
c) participarea la elaborarea programelor, strategiilor şi proiectelor de acte normative guvernamentale în vederea actualizării cadrului legislativ şi instituţional privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;
d) iniţierea investigaţiilor, studiilor, analizelor pentru elaborarea politicii Guvernului şi formularea rapoartelor naţionale în materie de protecţie socială a participanţilor la conflicte armate;
e) propagarea la scară naţională a priorităţilor protecţiei sociale a participanţilor la conflicte armate şi educarea populaţiei în spiritul respectării drepturilor lor;
f) realizarea, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale şi alte instituţii ale societăţii civile, a programelor comune în domeniul promovării intereselor participanţilor la conflicte armate;
g) participarea la şedinţele autorităţilor administraţiei publice în cadrul cărora se discută problemele participanţilor la conflicte armate.
IV. Activitatea Consiliului
7. Componenţa Consiliului este stabilită prin hotărîre de Guvern şi include preşedintele, vicepreşedintele, secretarul şi membrii Consiliului.
8. Preşedintele, care, de regulă, este un viceministru, conduce întreaga activitate a Consiliului, delegîndu-şi atribuţiile, în situaţiile prevăzute de lege, vicepreşedintelui.
9. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii:
a) asigură îndeplinirea sarcinilor Consiliului;
b) distribuie îndatoririle de funcţii ale membrilor Consiliului;
c) convoacă şi conduce şedinţele acestuia;
d) semnează procesele-verbale şi alte documente vizînd activitatea curentă a Consiliului;
e) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.
10. Şedinţele Consiliului se convoacă trimestrial. În caz de necesitate, pot fi convocate şedinţe extraordinare.
11. Activitatea curentă a Consiliului este asigurată de secretar.
V. Dispoziţii finale
12. Deciziile Consiliului au caracterul unor recomandări ce urmează a fi examinate de ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile vizate vor informa Consiliul privind procesul şi rezultatele examinării.
13. Consiliul informează anual Guvernul despre activitatea sa.
[Anexa nr.3 abrogată prin Hot.Guv. nr.3 din 14.01.2014, în vigoare 17.01.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.462 din 24.03.2008, în vigoare 01.04.2008]
