marți, 1 aprilie 2008
641/07.06.2006 Hotărîre cu privire la aprobarea regulamentelor de activitate a consiliilor şi a comisiei instituite prin Hotărîrea Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea regulamentelor de activitate a consiliilor şi a comisiei

instituite prin Hotărîrea Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006

 

nr. 641 din 07.06.2006

 

Monitorul Oficial nr. 95-97/701 din 23.06.2006

 

* * *

În scopul executării prevederilor punctului 3 al Hotărîrii Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006 “Cu privire la instituirea unor consilii şi comisii şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.21-24, art.139), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

Se aprobă:

Regulamentul de activitate a Consiliului guvernamental pentru problemele persoanelor cu handicap, conform anexei nr.1;

Regulamentul de activitate a Consiliului naţional pentru problemele participanţilor la conflicte armate, conform anexei nr.2;

Regulamentul de activitate a Comisiei privind problemele oamenilor vîrstnici, conform anexei nr.3.

 

PRIM-MINISTRU
 
Vasile TARLEV
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii şi protecţiei sociale Ion Ababii
 
Chişinău, 7 iunie 2006.
Nr.641.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.641 din 7 iunie 2006

REGULAMENTUL

de activitate a Consiliului guvernamental pentru

problemele persoanelor cu handicap

 

I. Dispoziţii generale

1. Consiliul guvernamental pentru problemele persoanelor cu handicap (denumit în continuare Consiliul) este un organ colegial consultativ, instituit în scopul coordonării şi promovării politicii de stat, programelor, planurilor şi acţiunilor de profilaxie şi reabilitare a persoanelor cu handicap, precum şi al asigurării pentru această categorie de populaţie a posibilităţilor egale cu cele ale celorlalţi cetăţeni ai Republicii Moldova de realizare a drepturilor şi libertăţilor constituţionale.

2. În executarea atribuţiilor sale, Consiliul se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.

3. În componenţa Consiliului intră reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele persoanelor cu handicap.

4. Consiliul reprezintă Republica Moldova, în modul stabilit, în relaţiile cu organismele internaţionale al căror obiect de activitate include protecţia socială a persoanelor cu handicap.

 

II. Sarcinile Consiliului

5. Principalele sarcini ale Consiliului sînt următoarele:

a) participarea, în limitele competenţelor, la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;

b) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a persoanelor cu handicap;

c) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a persoanelor cu handicap;

d) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia socială a persoanelor cu handicap;

e) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative şi legislative privind protecţia socială a persoanelor cu handicap.

 

III. Atribuţiile şi competenţele Consiliului

6. În vederea realizării sarcinilor sale, Consiliul se învesteşte cu următoarele atribuţii şi competenţe:

a) participarea la promovarea politicii guvernamentale vizînd îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale persoanelor cu handicap;

b) monitorizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi a altor organe legal instituite în domeniul protecţiei sociale a persoanelor cu handicap;

c) participarea la elaborarea programelor, strategiilor şi proiectelor de acte normative şi legislative în vederea actualizării cadrului legislativ şi instituţional, în special, a armonizării lui cu regulile-standard privind egalizarea şanselor pentru persoanele cu handicap;

d) iniţierea investigaţiilor, studiilor, analizelor pentru elaborarea politicii Guvernului şi formularea rapoartelor naţionale în materie de protecţie socială a persoanelor cu handicap;

e) propagarea la scară naţională a priorităţilor protecţiei sociale a persoanelor cu handicap şi educarea populaţiei în spiritul respectării drepturilor lor;

f) realizarea, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale şi alte instituţii ale societăţii civile, a programelor comune în domeniul promovării intereselor persoanelor cu handicap;

g) participarea la şedinţele autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în cadrul cărora se discută problemele persoanelor cu handicap.

 

IV. Activitatea Consiliului

7. Componenţa Consiliului este stabilită prin hotărîre de Guvern şi include preşedintele, vicepreşedinţii, secretarul şi membrii Consiliului.

8. Preşedintele care, de regulă, este un viceprim-ministru, conduce întreaga activitate a Consiliului, delegîndu-şi atribuţiile, în situaţiile prevăzute de lege, unuia dintre vicepreşedinţi.

9. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii:

a) asigură îndeplinirea sarcinilor Consiliului;

b) distribuie îndatoririle de funcţii ale membrilor Consiliului;

c) convoacă şi conduce şedinţele acestuia;

d) semnează procesele-verbale şi alte documente vizînd activitatea curentă a Consiliului;

e) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.

10. Şedinţele Consiliului se convoacă trimestrial. În caz de necesitate, pot fi convocate şedinţe extraordinare.

11. Activitatea curentă a Consiliului este asigurată de secretar.

 

V. Dispoziţii finale

12. Deciziile Consiliului au caracterul unor recomandări ce urmează a fi examinate de ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile vizate vor informa Consiliul despre procesul şi rezultatele examinării.

13. Consiliul informează anual Guvernul despre activitatea sa.

 

 

  Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.641din 7 iunie 2006

 

REGULAMENTUL

de activitate a Consiliului naţional pentru problemele

participanţilor la conflicte armate

 

I. Dispoziţii generale

1. Consiliul naţional pentru problemele participanţilor la conflicte armate (denumit în continuare Consiliul) este un organ colegial consultativ, instituit în scopul coordonării politicii de stat, programelor, planurilor şi acţiunilor de protecţie socială a participanţilor la conflicte armate, precum şi al asigurării pentru această categorie de populaţie a posibilităţilor egale de realizare a drepturilor şi libertăţilor constituţionale.

2. În executarea atribuţiilor sale, Consiliul se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.

3. În componenţa Consiliului intră reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele participanţilor la conflicte armate.

4. Consiliul reprezintă Republica Moldova, în modul stabilit, în relaţiile cu organismele internaţionale al căror obiect de activitate include protecţia socială a participanţilor la conflicte armate.

 

II. Sarcinile Consiliului

5. Principalele sarcini ale Consiliului sînt următoarele:

a) participarea, în limitele competenţelor, la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;

b) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;

c) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a participanţilor la conflicte armate;

d) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;

e) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate.

 

III. Atribuţiile şi competenţele Consiliului

6. În vederea realizării sarcinilor sale, Consiliul se învesteşte cu următoarele atribuţii şi competenţe:

a) participarea la promovarea politicii guvernamentale vizînd protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;

b) monitorizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi a altor organe legal instituite în domeniul protecţiei sociale a participanţilor la conflicte armate;

c) participarea la elaborarea programelor, strategiilor şi proiectelor de acte normative guvernamentale în vederea actualizării cadrului legislativ şi instituţional privind protecţia socială a participanţilor la conflicte armate;

d) iniţierea investigaţiilor, studiilor, analizelor pentru elaborarea politicii Guvernului şi formularea rapoartelor naţionale în materie de protecţie socială a participanţilor la conflicte armate;

e) propagarea la scară naţională a priorităţilor protecţiei sociale a participanţilor la conflicte armate şi educarea populaţiei în spiritul respectării drepturilor lor;

f) realizarea, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale şi alte instituţii ale societăţii civile, a programelor comune în domeniul promovării intereselor participanţilor la conflicte armate;

g) participarea la şedinţele autorităţilor administraţiei publice în cadrul cărora se discută problemele participanţilor la conflicte armate.

 

IV. Activitatea Consiliului

7. Componenţa Consiliului este stabilită prin hotărîre de Guvern şi include preşedintele, vicepreşedintele, secretarul şi membrii Consiliului.

8. Preşedintele, care, de regulă, este un viceministru, conduce întreaga activitate a Consiliului, delegîndu-şi atribuţiile, în situaţiile prevăzute de lege, vicepreşedintelui.

9. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii:

a) asigură îndeplinirea sarcinilor Consiliului;

b) distribuie îndatoririle de funcţii ale membrilor Consiliului;

c) convoacă şi conduce şedinţele acestuia;

d) semnează procesele-verbale şi alte documente vizînd activitatea curentă a Consiliului;

e) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.

10. Şedinţele Consiliului se convoacă trimestrial. În caz de necesitate, pot fi convocate şedinţe extraordinare.

11. Activitatea curentă a Consiliului este asigurată de secretar.

 

V. Dispoziţii finale

12. Deciziile Consiliului au caracterul unor recomandări ce urmează a fi examinate de ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile vizate vor informa Consiliul privind procesul şi rezultatele examinării.

13. Consiliul informează anual Guvernul despre activitatea sa.

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.641 din 7 iunie 2006

REGULAMENTUL

de activitate a Comisiei privind problemele oamenilor vîrstnici

 

I. Dispoziţii generale

1. Comisia privind problemele oamenilor vîrstnici (denumită în continuare Comisia) este un organ consultativ, care are drept obiectiv promovarea politicii de stat în domeniul protecţiei sociale a persoanelor vîrstnice.

2. În executarea atribuţiilor sale, Comisia se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.

 

II. Sarcinile Comisiei

3. Principalele sarcini ale Comisiei sînt următoarele:

a) participarea la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;

b) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a persoanelor vîrstnice;

c) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a persoanelor vîrstnice;

d) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia persoanelor vîrstnice;

e) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative privind protecţia socială a persoanelor vîrstnice.

 

III. Drepturile Comisiei

4. Comisia este abilitată:

a) să solicite organelor de resort prezentarea informaţiilor şi propunerilor în vederea soluţionării problemelor protecţiei sociale a persoanelor vîrstnice;

b) să antreneze în activitatea sa experţi din domeniu;

c) să colaboreze cu organismele internaţionale în domeniul protecţiei sociale a persoanelor vîrstnice.

 

IV. Activitatea Comisiei

5. Componenţa nominală a Comisiei se aprobă prin hotărîre de Guvern şi include preşedintele, vicepreşedintele, secretarul şi membrii Comisiei.

6. Preşedintele Comisiei este viceministrul protecţiei sociale, familiei şi copilului, care organizează şedinţele acesteia. În cazul lipsei preşedintelui Comisiei, şedinţa este convocată şi prezidată de vicepreşedintele ei.

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.462 din 24.03.2008, în vigoare 01.04.2008]

 

7. Preşedintele Comisiei exercită următoarele atribuţii:

a) asigură îndeplinirea sarcinilor Comisiei;

b) distribuie îndatoririle de funcţii ale membrilor Comisiei;

c) convoacă şi conduce şedinţele acesteia;

d) semnează procesele-verbale şi alte documente vizînd activitatea curentă a Comisiei;

e) reprezintă Comisia în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.

8. Şedinţele Comisiei se convoacă trimestrial. În caz de necesitate, se convoacă şedinţe extraordinare.

9. Şedinţele Comisiei se ţin în mod deschis şi sînt deliberative numai cu participarea a cel puţin o jumătate din membrii acesteia.

10. Activitatea curentă a Comisiei este asigurată de secretarul acesteia.

 

V. Dispoziţii finale

11. Hotărîrile Comisiei au caracterul unor recomandări ce urmează a fi examinate de ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile în cauză vor informa Comisia despre rezultatele examinării hotărîrilor.

12. Comisia informează anual Guvernul despre activitatea sa.