H O T Ă R Â R E
cu privire la constituirea Instituţiei Publice „Agenţia
pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”
nr. 425 din 24.06.2020
Monitorul Oficial nr.161-164/536 din 03.07.2020
* * *
Notă: Pe tot parcursul textului hotărârii şi al anexei nr.1, textul „, Dezvoltării Regionale şi Mediului” se substituie cu cuvintele „şi Industriei Alimentare”, conform Hot.Guv. nr.121 din 07.03.2023, în vigoare 08.03.2023
În temeiul art.7 lit.b) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, şi al art.32 alin.(2) din Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Autoritatea publică „Unitatea de Implementare şi Administrare a Proiectului Creşterii Producţiei Alimentare” se reorganizează, prin transformare, în Instituţia Publică „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”.
2. Funcţia de fondator al Instituţiei Publice „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii” se exercită, în numele statului, de către Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare.
3. Se aprobă:
1) Statutul Instituţiei Publice „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”, conform anexei nr.1;
11) Structura organizatorică a Instituţiei Publice Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii, conform anexei nr.11;
2) Modificările ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului, conform anexei nr.2.
[Pct.3 completat prin Hot.Guv. nr.121 din 07.03.2023, în vigoare 08.03.2023]
31. Se stabileşte efectivul-limită al Instituţiei Publice Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii în număr de 32 de unităţi.
[Pct.31 introdus prin Hot.Guv. nr.121 din 07.03.2023, în vigoare 08.03.2023]
4. Instituţia Publică „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”, în termen de o lună de la data înregistrării modificărilor la Agenţia Servicii Publice, va asigura transferarea soldurilor mijloacelor financiare din conturile bancare deschise la prestatorii de servicii de plată în conturile deschise în contul unic trezorerial al Ministerului Finanţelor.
5. Controlul asupra executării prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare.
PRIM-MINISTRU | Ion CHICU |
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor | Serghei Puşcuţa |
Ministrul agriculturii, dezvoltării regionale şi mediului | Ion Perju |
Nr.425. Chişinău, 24 iunie 2020. |
Anexa nr.1
la Hotărârea Guvernului
nr.425 din 24 iunie 2020
Notă: Pe tot parcursul textului, cuvintele „producătorilor agricoli” se substituie cu cuvântul „fermierilor”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024
STATUTUL
Instituţiei Publice „Agenţia pentru Dezvoltarea
şi Modernizarea Agriculturii”
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
1. Instituţia Publică „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii” (în continuare – Agenţie) este o instituţie publică la autogestiune din sfera de competenţă a Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare – Fondator).
2. Agenţia este persoană juridică, deţine conturi în contul trezorerial al Ministerului Finanţelor, dispune de ştampilă proprie cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de formulare cu antet.
3. Sediul Agenţiei este situat în mun.Chişinău, str.Calea Basarabiei, 18.
Capitolul II
MISIUNEA, DOMENIILE DE COMPETENŢĂ,
FUNCŢIILE ŞI DREPTURILE AGENŢIEI
4. Agenţia are misiunea de a gestiona activele transmise de Fondator, donaţiile şi/sau împrumuturile finanţatorilor, alocate Agenţiei spre administrare, pentru realizarea măsurilor de asigurare cu produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi pentru utilizare în agricultură şi de dotare tehnică a agriculturii, bazând-se pe politicile statului privind modernizarea sectorului agricol, precum şi pe necesităţile şi solicitările fermierilor din Republica Moldova.
[Pct.4 completat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
5. Scopul Agenţiei constă în asigurarea cu produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi pentru utilizare în agricultură şi facilitarea accesului fermierilor la tehnică şi echipament agricol modern prin vânzare-cumpărare, inclusiv în rate, pentru asigurarea creşterii producţiei agroalimentare competitive şi dezvoltarea unei oferte de alternativă/soluţii pentru modernizarea agriculturii, prin furnizare de consultanţă şi expertize, instruire, asistenţă în planificarea afacerilor în sectorul agroalimentar.
[Pct.5 completat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
6. Domeniile de competenţă ale Agenţiei sunt:
1) accesarea şi implementarea finanţărilor sub formă de donaţii şi/sau împrumuturi (în continuare – proiecte), acordate de organizaţii internaţionale/naţionale finanţatoare, preponderent ce ţin de asigurarea cu produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi pentru utilizare în agricultură şi dotarea fermierilor din Republica Moldova (în continuare – beneficiari) cu tehnică şi echipament agricol şi dotarea cu echipament agricol a asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii (în continuare – beneficiari) constituite conform Legii nr.171/2010 cu privire la asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;
2) acordarea asistenţei misiunilor de supraveghere şi organizaţiilor internaţionale finanţatoare, precum şi realizarea ulterioară a recomandărilor conţinute în rapoartele acestora;
3) asigurarea accesului facil şi constant al beneficiarilor la contractarea prin intermediul Agenţiei a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol, în funcţie de solicitările acestora;
4) îndeplinirea altor sarcini necesare pentru implementarea eficientă a proiectelor.
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
7. În vederea realizării domeniilor sale de competenţă, Agenţia exercită următoarele funcţii:
1) evaluarea şi monitorizarea implementării proiectelor şi a cheltuielilor de implementare;
2) efectuarea cercetărilor de marketing şi argumentarea economică a necesităţilor sectorului agroalimentar cu mijloace tehnice şi a structurii optime a parcului de tehnică agricolă şi echipamente pentru gospodăriile agricole;
3) inspectarea şi verificarea condiţiilor de folosire şi păstrare a tehnicii şi a echipamentului agricol, în toate cazurile şi supravegherea rambursării de către beneficiari a costurilor tehnicii şi a echipamentului agricol aflate în posesia beneficiarilor până la răscumpărarea integrală a acesteia, în cazul vânzării-cumpărării în rate;
4) acordarea de asistenţă reprezentanţilor organizaţiilor finanţatoare – părţi ale acordurilor în baza cărora Agenţia implementează proiectele, în stabilirea relaţiilor cu agenţii economici şi autorităţile administraţiei publice;
5) participarea la dezvoltarea sistemului de perfecţionare a cadrelor în domeniul managementului agricol, manipulării, mentenanţei şi reparaţiei tehnicii şi a echipamentului agricol, prin oferirea bazei tehnico-materiale a Agenţiei şi atragerii de consultanţi în procesul de perfecţionare, inclusiv la desfăşurarea cursurilor practice în hale de reparaţii sau la manevrarea tehnicii şi a echipamentului agricol în câmp;
6) efectuarea studiilor/analizelor cu privire la impactul proiectelor implementate de Agenţie asupra dezvoltării agriculturii şi întocmirea cererilor de finanţare către donatori;
7) exercitarea altor funcţii ce ţin de activitatea de implementare a proiectelor.
[Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
8. Pentru realizarea funcţiilor sale, Agenţia este în drept:
1) să posede şi să administreze patrimoniul propriu, în conformitate cu scopurile prevăzute de prezentul Statut;
2) să elaboreze şi să aprobe regulamente speciale care vor reglementa activităţile interne ale acesteia;
3) să administreze mijloacele Agenţiei;
4) să efectueze operaţiuni de încasări şi plăţi în valută naţională şi străină cu respectarea regulilor de disciplină financiar-valutară stabilite prin actele normative aplicabile;
5) să îşi desfăşoare activitatea financiar-economică în baza bugetului propriu conform structurii şi modului de activitate, aprobate de către Comitetul de supraveghere şi, după caz, de donatori;
6) să încheie contracte de muncă cu personalul Agenţiei, contracte de vânzare-cumpărare cu furnizorii de produse de uz fitosanitar, fertilizanţi, tehnică şi echipament agricol şi cu beneficiarii Agenţiei, precum şi alte contracte pentru asigurarea implementării eficiente a proiectelor;
7) să stabilească preţurile la produsele de uz fitosanitar, fertilizanţi, tehnică şi echipament agricol pe care o livrează conform unei metodologii unice şi criteriilor stabilite în comun cu donatorii, astfel încât să fie asigurate condiţii avantajoase beneficiarilor;
8) să stabilească normativul sau fondul de retribuire a muncii angajaţilor Agenţiei;
9) să decidă asupra investiţiilor pe care le va efectua din surse proprii şi asupra mijloacelor fondurilor depozitate în cadrul proiectelor administrate de către Agenţie, cu aprobarea Comitetului de supraveghere şi, după caz, cu coordonarea prealabilă a donatorilor;
10) să verifice calitatea lucrărilor, serviciilor şi bunurilor furnizate de companiile şi consultanţii angajaţi, precum şi să semneze actele de îndeplinire a lucrărilor, de prestare a serviciilor şi furnizare a bunurilor;
11) să inspecteze beneficiarii în chestiunile ce ţin de folosirea şi păstrarea adecvată a a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol, în cazul livrării acesteia în baza contractelor de vânzare-cumpărare în rate;
12) să revendice tehnica agricolă, utilajele şi echipamentele din posesia beneficiarilor, în cazul încălcării de către ei a clauzelor contractuale, cu revânzarea acesteia altor beneficiari;
13) să beneficieze de servicii de consultanţă, de studii şi asistenţă de specialitate din ţară sau străinătate, să încheie acorduri de colaborare cu alte instituţii, de asemenea să beneficieze de programe de formare şi perfecţionare pentru personalul său;
14) să desfăşoare alte activităţi conform acordurilor de finanţare, prezentului Statut şi legislaţiei.
[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
Capitolul III
ADMINISTRAREA AGENŢIEI
9. Organele de conducere ale Agenţiei sunt:
1) Comitetul de supraveghere;
2) directorul executiv;
3) directorul tehnic.
10. Comitetul de supraveghere este organul de conducere colegial, responsabil de realizarea misiunii, scopului şi sarcinilor Agenţiei.
11. Comitetul de supraveghere este format din şapte membri: doi reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, doi reprezentanţi ai asociaţiilor de profil ale fermierilor şi câte un reprezentant din partea Agenţiei, Ministerului Finanţelor şi Cancelariei de Stat. Activitatea în calitate de membru al Comitetului de supraveghere nu este remunerată.
12. Componenţa nominală a Comitetului de supraveghere se aprobă de către Fondator.
13. În caz de eliberare din funcţie, calitatea de membru al Comitetului de supraveghere încetează de drept. Persoanele numite în funcţiile devenite vacante dobândesc calitatea de membru al Comitetului de supraveghere, fără o aprobare nouă a fondatorului.
14. Şedinţele Comitetului de supraveghere se convoacă cel puţin o dată în semestru sau ori de câte ori este necesar, la propunerea a cel puţin unui membru al Comitetului de supraveghere sau a directorului executiv al Agenţiei.
15. Şedinţele Comitetului de supraveghere se consideră deliberative dacă la acestea sunt prezenţi 2/3 din membri.
16. Votarea la şedinţele Comitetului de supraveghere are loc după principiul: un membru – un vot.
17. Deciziile Comitetului de supraveghere se adoptă prin simpla majoritate de voturi ale membrilor prezenţi la şedinţă.
18. Lucrările de secretariat ale Comitetului de supraveghere sunt asigurate de către un angajat al Agenţiei.
19. Comitetul de supraveghere are următoarele atribuţii principale:
1) aprobă obiectivele şi indicatorii de performanţă ale directorului executiv;
2) aprobă politici şi proceduri generale care reglementează activitatea Agenţiei;
3) examinează şi aprobă bugetului Agenţiei;
4) atrage mijloace suplimentare pentru asigurarea activităţii Agenţiei;
5) aprobă structura organizatorică a Agenţiei şi statele de personal;
6) supraveghează activitatea directorului executiv al Agenţiei;
7) examinează şi aprobă rapoartele privind evaluarea implementării proiectelor.
20. Directorul executiv al Agenţiei este selectat în urma unui concurs, numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către Fondator.
21. Directorul executiv al Agenţiei are următoarele atribuţii:
1) administrează activitatea curentă a Agenţiei;
2) organizează activitatea personalului şi a consultanţilor Agenţiei;
3) asigură controlul implementării proiectelor pe care le are în sarcină Agenţia, în conformitate cu condiţiile şi procedurile stabilite de finanţatori/donatori;
4) reprezintă Agenţia în relaţiile cu organele de stat, organismele internaţionale finanţatoare şi donatorii-părţi ale acordurilor în baza cărora Agenţia implementează proiectele, cu alte instituţii donatoare, instituţii financiare, beneficiarii, persoanele juridice de drept public, persoanele fizice şi juridice de drept privat;
5) îndeplineşte şi asigură efectuarea procedurilor financiare în conformitate cu cerinţele acordurilor cu organizaţiile finanţatoare şi legislaţia;
6) negociază, încheie şi rezolveşte, în numele Agenţiei, contracte de achiziţionare a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol, contracte de vânzare-cumpărare, inclusiv în rate, a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol, contracte cu companii de consultanţă, acorduri de împrumut, alte contracte de ordin economico-financiar ce ţin de activitatea Agenţiei;
7) încheie contracte individuale de muncă cu personalul Agenţiei, angajează şi concediază salariaţii Agenţiei, determinând obligaţiile de serviciu şi regimul de lucru;
8) asigură elaborarea devizelor de cheltuieli anuale, aferente implementării proiectelor şi le aprobă la Comitetul de supraveghere;
9) asigură raportarea resurselor gestionate de către Agenţie;
10) asigură transparenţa activităţii Agenţiei prin publicarea pe pagina web a informaţiilor şi rapoartelor;
11) deţine dreptul la prima semnătură pe toate actele Agenţiei;
12) poartă răspundere personală pentru îndeplinirea sarcinilor şi exercitarea funcţiilor atribuite Agenţiei;
13) exercită funcţiile prevăzute de prezentul Statut, atât pe teritoriul Republicii Moldova, cât şi peste hotarele ei;
14) îndeplineşte alte sarcini şi funcţii ce rezultă din activitatea Agenţiei.
[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
22. Directorul tehnic al Agenţiei este numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către directorul executiv.
23. Directorul tehnic se subordonează nemijlocit directorului executiv şi are următoarele atribuţii:
1) organizează activitatea în cadrul Agenţiei în conformitate cu prezentul Statut şi în limitele împuternicirilor ce îi sunt atribuite prin contractul individual de muncă;
2) în conlucrare cu directorul executiv, participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Agenţiei în domeniile de care este responsabil;
3) asigură colaborarea Agenţiei cu organismele internaţionale în vederea coordonării şi implementării proiectelor;
4) ţine corespondenţa cu organizaţiile internaţionale/naţionale şi donatorii;
5) asigură şi întreprinde măsurile necesare pentru activitatea misiunilor organizaţiilor internaţionale finanţatoare şi ale donatorilor, delegate în Republica Moldova pentru evaluarea implementării proiectelor;
6) coordonează elaborarea programelor şi/sau a planurilor de activitate ale Agenţiei, a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;
7) propune directorului executiv iniţierea proiectelor de acte administrative în domeniile de care este responsabil;
8) în limita împuternicirilor delegate de către directorul executiv, reprezintă Agenţia în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
9) exercită împuternicirile directorului executiv în cazul lipsei acestuia, cu dreptul la prima semnătură, în temeiul ordinului directorului executiv;
10) poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor stabilite de directorul executiv şi prezentul Statut.
Capitolul IV
ACTIVITATEA ECONOMICĂ
24. Agenţia poate desfăşura doar acele genuri de activitate care ţine de realizarea scopurilor prevăzute în prezentul Statut.
25. În funcţie de solicitările beneficiarilor şi, după caz, de indicii economici recomandaţi de Fondator, Agenţia îşi programează de sine stătător activităţile de achiziţionare şi vânzare a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol.
[Pct.25 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
26. Activitatea economică a Agenţiei cuprinde în mod prioritar:
1) asigurarea cu produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi pentru utilizare în agricultură şi dotarea cu tehnică şi echipament agricol, inclusiv cu drept de răscumpărare în rate şi ulterior cu transmiterea dreptului de proprietate la achitarea integrală a preţului contractual;
2) utilizarea mijloacelor financiare provenite din asigurarea cu produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi pentru utilizare în agricultură şi dotarea cu tehnică şi echipament agricol, pentru achiziţionarea ulterioară a acestora de la furnizori autorizaţi, în vederea asigurării unui proces perpetuu de facilitare a accesului beneficiarilor la produse de uz fitosanitar şi fertilizanţi, tehnică şi echipamente agricole.
[Pct.26 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
Capitolul V
PATRIMONIUL AGENŢIEI
27. Mijloacele financiare ale Agenţiei se formează din:
1) activele transmise de către fondator;
2) resursele acordate de către organismele internaţionale şi/sau naţionale finanţatoare, prevăzute pentru susţinerea activităţii Agenţiei;
3) mijloacele financiare acumulate din vânzarea-cumpărarea produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol;
4) donaţiile donatorilor străini şi autohtoni;
5) mijloacele financiare acumulate în fondul de instruire, în mărime de până la 2%, prevăzute în valoarea de vânzare-cumpărare a produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii şi a echipamentului agricol şi utilizate pentru susţinerea financiară a proceselor de perfecţionare a fermierilor şi personalul acesteia;
6) mijloacele financiare alocate în baza legii bugetului de stat;
7) alte surse legale obţinute în urma desfăşurării activităţilor economice, care nu contravin prezentului Statut şi legislaţiei.
[Pct.27 modificat prin Hot.Guv. nr.279 din 17.04.2024, în vigoare 18.04.2024]
28. Mijloacele financiare ale Agenţiei se utilizează în conformitate cu bugetul anual aprobat de Comitetul de supraveghere şi, după caz, de organismele internaţionale finanţatoare.
[Pct.28 completat prin Hot.Guv. nr.121 din 07.03.2023, în vigoare 08.03.2023]
29. Mijloacele neutilizate de către Agenţie pe parcursul anului de gestiune, la decizia Comitetului de supraveghere, se utilizează pentru finanţarea proiectelor investiţionale de dezvoltare sau se transferă la bugetul de stat. Proporţia distribuţiei mijloacelor financiare neutilizate între modalităţile de utilizare se aprobă de către Comitetul de supraveghere.
30. Patrimoniul Agenţiei va fi folosit de către aceasta doar în scopurile prevăzute de prezentul Statut.
31. Agenţia nu poate repartiza patrimoniul aflat în proprietatea sa, inclusiv venitul sau nicio parte din el, în interesele angajaţilor Agenţiei sau ale unei persoane particulare, atât în procesul de activitate al Agenţiei, cât şi la reorganizarea sau dizolvarea acesteia.
32. Agenţia nu poate susţine vreun partid politic, bloc electoral sau candidat la vreo funcţie în cadrul autorităţilor publice şi nu foloseşte vreo parte din venit sau proprietate pentru finanţarea acestora.
33. Agenţia poate avea în proprietate clădiri, construcţii, utilaje, mijloace de transport, precum şi alt patrimoniu necesar activităţii de realizare a scopurilor stabilite în prezentul Statut.
34. Agenţia poate aloca mijloace financiare pentru premierea şi stimularea materială a angajaţilor săi.
35. În modul stabilit de legislaţie, Agenţia poate casa şi scoate de la balanţa sa aparatajul, materialele, mobilierul, instalaţiile defectate şi mijloacele de transport neutilizabile, datoriile debitorilor, alte datorii şi pierderile.
Capitolul VI
EVIDENŢA CONTABILĂ ŞI RAPORTAREA
36. Agenţia ţine evidenţa contabilă în conformitate cu Standardele Naţionale de Contabilitate şi prezintă rapoartele şi situaţiile statistice, în conformitate cu prevederile actelor normative.
37. Agenţia ţine evidenţa procurării şi livrării produselor de uz fitosanitar, a fertilizanţilor, a tehnicii agricole şi a echipamentelor către beneficiari, întocmeşte rapoarte în conformitate cu legislaţia sau, la solicitarea finanţatorilor, rapoarte privind procesul de implementare a proiectelor şi utilizare a fondurilor destinate proiectelor.
38. Controlul asupra activităţii financiare a Agenţiei îl exercită Comitetul de supraveghere şi alte organe abilitate cu acest drept.
39. Activitatea Agenţiei este supusă anual auditului extern efectuat de către un auditor independent, selectat şi angajat de Agenţie.
Anexa nr.11
la Hotărârea Guvernului
nr.425 din 24 iunie 2020
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Instituţiei Publice Agenţia pentru Dezvoltarea
şi Modernizarea Agriculturii
Comitetul de supraveghere
Director executiv
Director tehnic
Auditor intern
Secţia juridică şi resurse umane
Secţia financiar-administrativă
Secţia recepţionare cereri, autorizare plăţi şi verificare pe teren
Secţia analiza, monitorizarea şi evaluarea proiectelor
Secţia dezvoltare şi cooperare externă
Serviciul logistic
[Anexa nr.11 introdusă prin Hot.Guv. nr.121 din 07.03.2023, în vigoare 08.03.2023]
Anexa nr.2
la Hotărârea Guvernului
nr.425 din 24 iunie 2020
MODIFICĂRILE
ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului
1. În anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.793/2009 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.174-176, art.875), cu modificările ulterioare, poziţia „Instituţia Publică „Unitatea de Implementare şi Administrare a Proiectelor Creşterii Producţiei Alimentare” se exclude.
2. La poziţia 17 coloana 2 din anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.246/2010 cu privire la modul de aplicare a facilităţilor fiscale şi vamale aferente realizării proiectelor de asistenţă tehnică şi investiţională în derulare, care cad sub incidenţa tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.52-53, art.308), cu modificările ulterioare, textul „Unitatea de Implementare şi Administrare a Proiectului Creşterii Producţiei Alimentare” se substituie cu textul „Instituţia Publică „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”.
3. Hotărârea Guvernului nr.695/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.322-328, art.797), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) punctul 1 din hotărâre se completează cu subpunctul 5) cu următorul cuprins:
„5) Lista instituţiilor publice în care Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului are calitatea de fondator, conform anexei nr.32.”;
2) se completează cu anexa nr.32 cu următorul cuprins:
„Anexa nr.32
la Hotărârea Guvernului
nr.695 din 30 august 2017
LISTA
instituţiilor publice în care Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi
Mediului are calitatea de fondator
Instituţia Publică „Agenţia pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Agriculturii”.