H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a organului
local de specialitate în domeniul învăţămîntului şi a structurii-tip a acestuia
nr. 404 din 16.06.2015
Monitorul Oficial nr.161-165/451 din 26.06.2015
* * *
În temeiul prevederilor Codului educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.319-324, art.634), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului, conform anexei nr.1;
structura-tip a organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului, conform anexei nr.2.
2. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.1380 din 29 octombrie 2002 „Pentru aprobarea Regulamentului-tip al direcţiei generale judeţene (municipale) învăţămînt” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.146-148, art.1515).
PRIM-MINISTRU | Chiril GABURICI
|
Contrasemnează: | |
Ministrul educaţiei | Maia Sandu |
Ministrul finanţelor | Anatol Arapu
|
Nr.404. Chişinău, 16 iunie 2015. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr.404 din 16 iunie 2015
REGULAMENT-CADRU
de organizare şi funcţionare a organului local
de specialitate în domeniul învăţămîntului
I. DISPOZIŢII GENERALE
Domeniul de aplicare a Regulamentului-cadru
1. Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului (în continuare – prezentul Regulament) reglementează misiunea, funcţiile de bază, atribuţiile şi drepturile organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului (în continuare – organul local de specialitate), precum şi modul de organizare şi funcţionare a acestuia.
Statutul juridic al organului local de specialitate
2. Organul local de specialitate este o subdiviziune a autorităţii administraţiei publice locale de nivelul al doilea/al unităţii teritoriale autonome Găgăuzia (în continuare – UTA Găgăuzia), care îndeplineşte misiunea, funcţiile şi atribuţiile prevăzute de prezentul Regulament.
3. Organul local de specialitate este creat de consiliile raionale/municipale, iar în UTA Găgăuzia – de Adunarea Populară, sub formă de direcţie generală sau, după caz, de direcţie în domeniul învăţămîntului, în conformitate cu Normele privind instituirea subdiviziunilor structurale ale autorităţilor publice, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1001 din 26 decembrie 2011.
4. Organul local de specialitate este persoană juridică, dispune de cont trezorerial, de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat şi denumirea sa, alte ştampile şi anteturi, de modelul stabilit.
Cadrul normativ de activitate al organului local de specialitate
5. Organul local de specialitate este organizat şi funcţionează în baza Constituţiei Republicii Moldova, Codului educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014, Legii nr.436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, Legii nr.435-XVI din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă, altor acte legislative, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, ordinelor şi dispoziţiilor Ministerului Educaţiei, deciziilor/hotărîrilor administraţiei publice locale de nivelul al doilea/Adunării Populare a UTA Găgăuzia (în continuare – Adunarea Populară), altor acte normative din domeniu, precum şi în baza prezentului Regulament.
6. Organul local de specialitate îşi organizează activitatea conform principiilor transparenţei în procesul decizional şi de răspundere personală a conducătorilor pentru deciziile adoptate în limitele lor de competenţă.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE ŞI
DREPTURILE ORGANULUI LOCAL
DE SPECIALITATE
Misiunea organului local de specialitate
7. Misiunea organului local de specialitate constă în:
1) proiectarea, organizarea, coordonarea, evaluarea şi monitorizarea funcţionării sistemului educaţional în instituţiile publice de educaţie antepreşcolară (creşă, centru comunitar de educaţie timpurie), în instituţiile publice de învăţămînt preşcolar (grădiniţă de copii, centru comunitar de educaţie timpurie), în instituţiile publice extraşcolare de nivel local, raional, municipal, al UTA Găgăuzia (cu excepţia instituţiilor publice extraşcolare care ţin de competenţa altor subdiviziuni ale autorităţilor administraţiei publice locale respective), în instituţiile publice de învăţămînt primar, gimnazial, liceal şi special (de nivel raional/municipal/al UTA Găgăuzia), precum şi în instituţiile private de tipurile respective (în continuare – instituţii de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă), din perspectiva implementării politicii de stat în domeniul educaţiei;
2) elaborarea şi implementarea politicilor educaţionale locale specifice unităţii administrativ-teritoriale;
3) gestionarea instituţiilor publice de învăţămînt primar, gimnazial, liceal, special, extraşcolar de nivel raional/municipal/UTA Găgăuzia; organul local de specialitate din municipiile Chişinău şi Bălţi gestionează instituţiile publice de educaţie antepreşcolară (creşă, centru comunitar de educaţie timpurie), instituţiile publice de învăţămînt preşcolar (grădiniţă de copii, centru comunitar de educaţie timpurie) şi instituţiile publice extraşcolare (de nivel local) care nu funcţionează în unităţile administrativ-teritoriale de nivelul întîi.
Funcţiile de bază ale organului local de specialitate
8. Organul local de specialitate are următoarele funcţii de bază:
1) asigurarea supravegherii respectării legislaţiei şi a altor acte normative în domeniul educaţiei în cadrul instituţiilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
2) implementarea politicilor educaţionale de stat în cadrul instituţiilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
3) proiectarea strategică şi operaţională a dezvoltării şi funcţionării învăţămîntului în instituţiile din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
4) gestionarea instituţiilor de învăţămînt aflate în subordine, în baza transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat la bugetele locale;
5) monitorizarea şi evaluarea învăţămîntului în instituţiile din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
6) asigurarea şi monitorizarea accesului copiilor şi tinerilor la studii, a calităţii serviciilor educaţionale oferite de instituţiile de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă şi adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a acestora;
7) orientarea şi consilierea metodologică a procesului educaţional în instituţiile din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
8) colaborarea cu alte subdiviziuni ale administraţiei publice locale, cu Ministerul Educaţiei şi societatea civilă în vederea realizării misiunii organului local de specialitate şi implementării politicilor educaţionale.
Atribuţiile organului local de specialitate
9. Organul local de specialitate are următoarele atribuţii:
1) implementează politica de stat în domeniul învăţămîntului în cadrul instituţiilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
2) asigură şi monitorizează executarea legislaţiei în domeniul educaţiei în cadrul instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
3) determină orientările prioritare şi elaborează politicile locale de organizare, funcţionare şi de dezvoltare a învăţămîntului;
4) asigură corelarea strategiilor de dezvoltare a instituţiilor de învăţămînt cu strategia dezvoltării învăţămîntului la nivelul unităţii administrativ-teritoriale respective şi cu strategiile aprobate la nivel naţional;
5) dezvoltă, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu Ministerul Educaţiei, parteneriate şi asigură conlucrarea instituţiilor de învăţămînt aflate în subordine;
6) planifică şi aprobă reţeaua instituţiilor de învătămînt, delimitarea districtelor şcolare ale instituţiilor de învăţămînt aflate în subordine în corespundere cu posibilităţile, necesităţile şi perspectivele de dezvoltare a localităţilor din teritoriul dat şi asigură funcţionarea eficientă a acesteia, în baza indicatorilor de eficacitate, eficienţă şi performanţă;
7) propune consiliului raional/municipal, Adunării Populare înfiinţarea/reorganizarea/lichidarea instituţiilor publice de învăţămînt primar, gimnazial, liceal, extraşcolar de nivel raional/municipal/UTA Găgăuzia (cu excepţia celor ce ţin de competenţa altor subdiviziuni ale autorităţilor administraţiei publice locale respective), precum şi a instituţiilor de învăţămînt special (de nivel raional/municipal/al UTA Găgăuzia), în condiţiile stabilite de lege;
8) acordă suport didactic şi metodic instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
9) coordonează şi monitorizează calitatea managementului, activitatea didactică şi didactico-metodică a instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
10) sistează temporar, în cazuri excepţionale (calamităţi naturale, epidemii şi alte cazuri care pun în pericol viaţa şi sănătatea copiilor), activitatea instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
11) participă, în conformitate cu prevederile cadrului normativ, la evaluarea activităţii şi la atestarea personalului didactic şi de conducere al instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
12) coordonează formarea continuă a personalului didactic şi de conducere din instituţiile de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă; studiază, generalizează şi promovează experienţa pedagogică avansată;
13) coordonează activitatea de evaluare a rezultatelor şcolare şi de organizare a examenelor de absolvire a treptelor de şcolaritate şi a concursurilor (olimpiadelor) şcolare;
14) asigură incluziunea şcolară a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi gestionarea fondului de incluziune;
15) asigură transportarea elevilor la instituţiile de circumscripţie;
16) coordonează aplicarea schemei de închiriere a manualelor în instituţiile din subordine;
17) asigură organizarea odihnei de vară a copiilor;
18) asigură, sub aspect administrativ, funcţionarea serviciilor de asistenţă psihopedagogică;
19) asigură informarea/formarea directorilor şi a coordonatorilor din cadrul instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă cu privire la procedura de organizare instituţională şi de intervenţie a lucrătorilor instituţiilor de învăţămînt în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului;
20) stabileşte relaţii de colaborare multidisciplinară cu subdiviziunile din domeniul protecţiei sociale a familiei şi copilului, sănătăţii, poliţiei, inspecţia muncii etc. în examinarea cazurilor de abuz şi neglijare a copilului;
21) monitorizează activităţile de prevenire, identificare, raportare şi asistenţă a cazurilor de abuz faţă de copii şi prezintă Ministerului Educaţiei raportul trimestrial;
22) gestionează baza de date privind învăţămîntul din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
23) conlucrează cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea creării condiţiilor optime pentru instituţionalizarea copiilor de 5-6 (7) ani şi a şcolarizării obligatorii a copiilor cu vîrsta de pînă la 16 ani;
24) efectuează analiza şi prognoza indicatorilor economico-financiari ai învăţămîntului din teritoriul dat şi administrează, în comun cu direcţia/direcţia generală finanţe, bugetul unităţii administrativ-teritoriale respective pentru educaţie;
25) asigură activitatea de elaborare şi raportare a bugetelor pe programe din învăţămînt, în conformitate cu cerinţele stabilite, inclusiv: formulează scopurile, obiectivele subprogramelor şi identifică lista indicatorilor de performanţă aferenţi acestora;
26) după procedura de consultări interne, definitivează şi prezintă propunerile de buget ale instituţiilor de învăţămînt;
27) după aprobarea deciziei bugetare anuale, asigură repartizarea bugetului şi stabileşte indicatorii finali de performanţă a instituţiilor din subordine;
28) întocmeşte rapoartele de performanţă, care concomitent cu rapoartele financiare, sînt prezentate direcţiei/direcţiei generale finanţe, în vederea integrării în rapoartele consolidate, conform cerinţelor Ministerului Finanţelor;
29) realizează proceduri de procurări pentru organul local de specialitate şi unităţile conexe;
30) gestionează, conform actelor normative în vigoare, bunurile aflate în folosinţă;
31) stabileşte priorităţile politicii investiţionale, coordonează realizarea programelor de dezvoltare a infrastructurii instituţiilor de învăţămînt aflate în subordine, asigură dezvoltarea continuă şi funcţionalitatea bazei tehnico-materiale a instituţiilor aflate în subordine şi monitorizează eficienţa utilizării resurselor;
32) propune, prin coordonare cu direcţia/direcţia generală finanţe, repartizarea componentei raionale şi, în comun, monitorizează executarea bugetelor de către instituţiile de învăţămînt publice;
33) iniţiază şi propune spre aprobare şi implementare programe/proiecte de dotare şi dezvoltare şcolară;
34) elaborează prognoze privind necesarul de cadre didactice, aprobă schemele de încadrare a personalului instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
35) angajează, în baza rezultatelor concursului, şi eliberează, în condiţiile legii, directorii instituţiilor publice de învăţămînt aflate în subordine;
36) participă, conform regulamentului aprobat de Ministerul Educaţiei, la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director în instituţiile publice de educaţie antepreşcolară (creşă, centru comunitar de educaţie timpurie), instituţiile publice de învăţămînt preşcolar (grădiniţă de copii, centru comunitar de educaţie timpurie) şi în instituţiile publice extraşcolare (de nivel local);
37) organizează şi desfăşoară, conform regulamentului aprobat de Ministerul Educaţiei, concursul pentru ocuparea funcţiei de director în instituţiile publice aflate în subordine;
38) participă, conform cadrului normativ în vigoare, la procesul de recrutare şi selectare a cadrelor didactice;
39) exercită şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Drepturile organului local de specialitate
10. Organul local de specialitate este învestit cu următoarele drepturi:
1) să iniţieze şi să prezinte Ministerului Educaţiei şi autorităţilor reprezentative ale unităţii administrativ-teritoriale respective propuneri privind perfecţionarea cadrului normativ în domeniile de competenţă, propuneri de eficientizare a managementului educaţional, a abordărilor curriculare şi a asigurării didactice;
2) să adreseze autorităţilor administraţiei publice locale propuneri de eficientizare a reţelei instituţiilor de învăţămînt, a utilizării resurselor umane, financiare şi materiale din sistem;
3) să solicite, în modul stabilit de cadrul normativ în vigoare, de la alte autorităţi locale, organizaţii şi instituţii date statistice şi informaţii vizînd problemele din sfera sa de competenţă;
4) să propună consiliilor unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul întîi înfiinţarea/reorganizarea/lichidarea instituţiilor de învăţămînt publice de educaţie antepreşcolară (creşă, centru comunitar de educaţie timpurie), a instituţiilor publice de învăţămînt preşcolar (grădiniţă de copii, centru comunitar de educaţie timpurie) şi a instituţiilor publice extraşcolare (de nivel local);
5) să înfiinţeze consilii, comisii, grupuri de experţi şi alte organe consultative pentru exercitarea atribuţiilor în sfera sa de competenţă;
6) să efectueze studii de documentare în instituţiile de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
7) să stabilească şi să dezvolte parteneriate, în limitele competenţelor disponibile, în vederea soluţionării problemelor din domeniu şi a dezvoltării sistemului de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
8) să acorde, în baza performanţei profesionale obţinute, diplome, menţiuni şi alte distincţii; să propună, potrivit legii, decorarea cu distincţii de stat.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ORGANULUI LOCAL DE SPECIALITATE
Structurile de conducere ale organului local de specialitate
11. Structurile de conducere ale organului local de specialitate cuprind consiliul de administraţie, consiliul consultativ şi şeful organului local respectiv.
12. Componenţa nominală şi regulamentul de activitate ale consiliului de administraţie se aprobă prin ordinul şefului organului local de specialitate.
13. Consiliul de administraţie exercită următoarele atribuţii:
1) analizează munca subdiviziunilor organului local de specialitate şi întreprinde măsuri pentru optimizarea acesteia;
2) supraveghează modul de repartizare şi de utilizare a resurselor financiare şi materiale, precum şi executarea bugetului;
3) aprobă planurile de asigurare a unităţilor de învăţămînt cu cadre didactice şi de conducere;
4) analizează activitatea de pregătire, perfecţionare şi atestare a cadrelor didactice şi întreprinde măsuri în vederea îmbunătăţirii ei;
5) se preocupă de problemele sociale ale tinerilor specialişti din sistemul educaţional şi întreprinde măsuri pentru soluţionarea acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
6) analizează eficienţa procesului educaţional din instituţiile de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă.
14. Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza planului său anual, în care sînt preconizate obiectivele şi sarcinile sale principale şi calendarul realizării lor.
15. Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţă lunar. În caz de necesitate, consiliul se poate convoca ori de cîte ori este nevoie. Lucrările şedinţelor şi deciziile luate se înregistrează în cartea proceselor-verbale ale consiliului de administraţie, care se păstrează permanent în organul local de specialitate. Procesele-verbale se semnează de către preşedintele şi secretarul consiliului de administraţie.
16. Componenţa nominală şi regulamentul de activitate al consiliului consultativ se aprobă prin decizia autorităţii administraţiei publice locale de nivelul al doilea, iar în UTA Găgăuzia – prin hotărîrea Adunării Populare. Mandatul consiliului consultativ este de 4 ani şi se sincronizează cu perioada de activitate a şefului organului local de specialitate.
17. Şeful organului local de specialitate este desemnat prin concurs, în modul stabilit de Ministerul Educaţiei, şi numit în funcţie, pentru un termen de 4 ani, prin decizia consiliului raional/municipal/prin hotărîrea Adunării Populare. Una şi aceeaşi persoană poate deţine funcţia de şef al organului local de specialitate pentru cel mult două termene consecutive.
18. Şeful organului local de specialitate este responsabil de întreaga activitate a organului local de specialitate, asigurînd în unitatea administrativ-teritorială respectivă:
1) realizarea politicii statului în domeniul învăţămîntului;
2) aplicarea prevederilor Codului educaţiei al Republicii Moldova, a tuturor actelor normative care reglementează raporturile în domeniul învăţămîntului;
3) îndeplinirea deciziilor şi dispoziţiilor Ministerului Educaţiei şi ale autorităţilor reprezentative ale unităţii administrativ-teritoriale respective, a hotărîrilor consiliului consultativ şi ale consiliului de administraţie din cadrul organului local de specialitate.
19. Şeful organului local de specialitate are următoarele atribuţii funcţionale:
1) asigură executarea prevederilor legislaţiei, hotărîrilor şi dispoziţiilor Ministerului Educaţiei şi ale autorităţilor reprezentative ale unităţii administrativ-teritoriale respective care vizează domeniul educaţiei;
2) determină orientările prioritare şi coordonează elaborarea politicilor locale de organizare, funcţionare şi dezvoltare a învăţămîntului;
3) reprezintă organul local de specialitate în relaţiile cu instituţiile, organele şi organizaţiile centrale şi locale, alte persoane juridice, mediul de afaceri, societatea civilă şi persoanele fizice;
4) organizează activitatea organului local de specialitate şi stabileşte atribuţiile personalului din instituţia dată, în conformitate cu prevederile actelor interne şi ale altor acte normative în vigoare;
5) aprobă regulamentele subdiviziunilor organului local de specialitate şi alte acte normative;
6) aprobă statul de personal al organului local de specialitate, precum şi modificările acestuia, determinate de necesitatea eficientizării activităţii manageriale a organului local de specialitate, în limitele fondului de salarizare şi ale structurii şi statelor aprobate de consiliul raional/municipal/Adunarea Populară;
7) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează, în condiţiile legii, raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, angajează şi eliberează personalul contractual al organului local de specialitate; angajează, prin concurs, şi eliberează, în modul stabilit de lege, directorii instituţiilor publice de învăţămînt aflate în subordine, administraţia permanentă a taberelor şcolare raionale (municipale) şi a altor unităţi conexe organului local de specialitate;
8) asigură realizarea procedurii de evaluare a performanţelor personalului organului local de specialitate şi determină, în baza criteriilor prestabilite, măsurile de stimulare sau de sancţionare a salariaţilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
9) avizează acordarea concediilor directorilor instituţiilor publice de educaţie antepreşcolară (creşă, centru comunitar de educaţie timpurie), directorilor instituţiilor publice de învăţămînt preşcolar (grădiniţă de copii, centru comunitar de educaţie timpurie) şi directorilor instituţiilor publice extraşcolare (de nivel local);
10) analizează rezultatele activităţii de control şi îndrumare desfăşurate de angajaţii organului local de specialitate, stabilind măsuri de eficientizare a managementului sistemului de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă;
11) asigură şi monitorizează perfecţionarea profesională a personalului organului local de specialitate;
12) emite ordine şi dispoziţii ce vizează activitatea de bază a organului local de specialitate şi controlează executarea acestora; în anumite cazuri, emite ordine în comun cu conducătorii altor organe ale administraţiei publice;
13) în cazuri excepţionale (calamităţi naturale şi epidemii), emite dispoziţii de suspendare temporară a activităţii instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă şi informează imediat Ministerul Educaţiei şi autorităţile reprezentative ale unităţii administrativ-teritoriale respective despre situaţia creată şi măsurile luate;
14) prezidează şedinţele şi asigură realizarea hotărîrilor consiliului de administraţie şi ale consiliului consultativ;
15) prezintă consiliului/Adunării Populare propunerile organului local de specialitate privind eficientizarea reţelei instituţiilor de învăţămînt general aflate în subordine;
16) asigură analiza eficienţei reţelei instituţiilor de învăţămînt general aflate în subordine, în baza indicatorilor de randament economic şi performanţă;
17) asigură transportarea elevilor la instituţiile de circumscripţie;
18) coordonează prognozarea indicatorilor economico-financiari ai învăţămîntului din teritoriul dat şi administrarea, în comun cu direcţia/direcţia generală finanţe, a bugetului unităţii administrativ-teritoriale respective pentru educaţie;
19) propune priorităţile politicii investiţionale, coordonează realizarea programelor de dezvoltare a infrastructurii instituţiilor de învăţămînt publice aflate în subordine şi monitorizează eficienţa utilizării resurselor;
20) gestionează, conform actelor normative în vigoare, patrimoniul public aflat în folosinţă; coordonează procurările pentru organul local de specialitate şi pentru unităţile conexe;
21) prezintă Ministerului Educaţiei şi autorităţilor reprezentative ale unităţii administrativ-teritoriale respective rapoartele anuale privind activitatea instituţiilor de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă şi îl face public pe pagina web oficială a organului local de specialitate;
22) exercită şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.
20. Ordinele şi dispoziţiile emise de şeful organului local de specialitate sînt executorii pentru toate instituţiile de învăţămînt din unitatea administrativ-teritorială respectivă, indiferent de tipul de proprietate.
21. Şeful organului local de specialitate este asistat de unul sau mai mulţi şefi adjuncţi, numiţi în şi eliberaţi din funcţie prin ordinul şefului organului local de specialitate. Numirea se efectuează prin concurs, organizat şi desfăşurat în conformitate cu legislaţia în vigoare.
22. În caz de absenţă temporară motivată, atribuţiile şefului organului local de specialitate sînt exercitate de şeful adjunct (unul dintre şefii adjuncţi) sau, după caz, de un alt angajat al organului local de specialitate, desemnat prin ordinul şefului.
Personalul organului local de specialitate
23. Personalul organului local de specialitate este constituit din funcţionari publici şi personal contractual. Raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici sînt reglementate de prevederile Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, iar a personalului contractual – de cele ale Codului muncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28 martie 2009.
Structura organului local de specialitate
24. Structura şi statele de personal ale organului local de specialitate se aprobă prin decizia autorităţii administraţiei publice locale de nivelul al doilea, iar în UTA Găgăuzia – prin hotărîrea Adunării Populare, în conformitate cu structura-tip aprobată de Guvern.
25. Fiecare subdiviziune structurală a organului local de specialitate funcţionează în baza unui regulament aprobat de şeful organului local de specialitate.
Corespondenţa organului local de specialitate
26. Dreptul de primă semnătură pe toate actele organului local de specialitate îl are şeful organului.
27. În lipsa şefului, dreptul de primă semnătură revine şefului adjunct (unuia dintre şefii adjuncţi) sau altor persoane, în temeiul ordinului şefului sau avînd împuternicire specială.
28. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.
Activitatea în cadrul comisiilor şi al grupurilor de lucru
29. Pentru elaborarea unor proiecte specifice sau pentru exercitarea unor funcţii speciale, organul local de specialitate, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice locale, organizează şi monitorizează activitatea consiliilor, comisiilor şi grupurilor de lucru constituite la nivel local în domeniul educaţiei.
IV. DISPOZIŢII SPECIALE
30. Finanţarea activităţii organului local de specialitate se efectuează din contul bugetului unităţii administrativ-teritoriale respective, în conformitate cu legislaţia.
31. Coordonarea activităţii organului local de specialitate şi funcţionarea structurilor specializate aflate în subordinea acestuia se efectuează în baza actelor normative de înfiinţare şi a regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.404 din 16 iunie 2015
STRUCTURA-TIP
a organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului
Conducerea organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului:
- şeful organului local de specialitate
- şeful adjunct (şefii adjuncţi) al organului local de specialitate
Subdiviziunea politici educaţionale şi management
Subdiviziunea management al curriculumului şi formare profesională continuă
Subdiviziunea management economico-financiar şi al patrimoniului
Subdiviziunea management al resurselor umane
Subdiviziunea comunicare şi relaţii cu publicul
Subdiviziunea audit intern
Subdiviziunea administrativ-auxiliară