H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea Regulamentului privind transparenţa şi publicitatea

activităţii organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi

societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor

 

nr. 62/20  din  20.12.2014

 

Monitorul Oficial nr.52-57/420 din 06.03.2015

 

* * *

 

ÎNREGISTRAT

la Ministerul Justiţiei

al Republicii Moldova

nr.1026 din 20 februarie 2015

Ministru _______Vladimir GROSU

 

În temeiul art.114 alin.(1), (3), (8), (12) şi art.140 alin.(15) lit.c) şi lit.d) din Legea nr.171 din 11 iulie 2012 „Privind piaţa de capital” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.193-197, art.665), Comisia Naţională a Pieţei Financiare

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor, conform anexei.

2. Prezenta hotărîre intră în vigoare din data publicării.

PREŞEDINTELE COMISIEI
NAŢIONALE A PIEŢEI FINANCIAREArtur GHERMAN

 

Nr.62/20. Chişinău, 20 decembrie 2014.

 

 

Anexă

la Hotărîrea Comisiei Naţionale

a Pieţei Financiare

nr.62/20 din 20.12.2014

 

REGULAMENT

privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv

în valori mobiliare şi a societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Prezentul Regulament transpune parţial Directiva 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009 de coordonare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM) (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 302 din 17 noiembrie 2009 şi Directiva 2010/43/UE a Comisiei din 1 iulie 2010 de punere în aplicare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele organizatorice, conflictele de interese, regulile de conduită, administrarea riscului şi conţinutul acordului dintre depozitar şi societatea de administrare, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 176 din 10 iulie 2010.

 

Capitolul I

NOŢIUNI GENERALE

1. Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor (în continuare – Regulament) stabileşte componenţa, modul de întocmire şi termenul de prezentare a rapoartelor specifice şi periodice la Comisia Naţională a Pieţei Financiare (în continuare – Comisia Naţională) a societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor (în continuare – SAFI) şi a organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare (în continuare – OPCVM), precum şi conţinutul şi structura materialului publicitar al OPCVM.

2. În sensul prezentului Regulament noţiunile utilizate au semnificaţia prevăzută în Legea nr.171 din 11 iulie 2012 „Privind piaţa de capital” (în continuare – Legea nr.171 din 11 iulie 2012).

 

Capitolul II

COMPONENŢA RAPOARTELOR, MODUL DE ÎNTOCMIRE

ŞI PREZENTARE LA COMISIA NAŢIONALĂ

3. SAFI întocmeşte rapoarte specifice şi periodice privind activitatea proprie şi ale OPCVM administrate, care se publică în organul de presă indicat în actele de constituire sau în regulile fondului, se plasează pe pagina web proprie şi se prezintă la Comisia Naţională.

4. Rapoartele specifice anuale şi semianuale, indicate în pct.6 din prezentul Regulament, sînt însoţite de situaţiile financiare anuale şi situaţiile financiare semianuale ale SAFI/companiei investiţionale, întocmite în conformitate cu sistemul de reglementare normativă a contabilităţii în vigoare, şi de raportul auditorului privind situaţiile financiare anuale.

5. Rapoartele prevăzute la pct.6 din prezentul Regulament se vor prezenta la Comisia Naţională pe suport de hîrtie şi în format electronic şi se vor publica în termenele prevăzute în art.114 alin.(9) din Legea nr.171 din 11 iulie 2012. Rapoartele prevăzute la pct.6 subpct.5) şi 6) nu se vor prezenta de compania investiţională care se autoadministrează.

6. În componenţa rapoartelor specifice ale SAFI şi OPCVM se includ:

1) Raportul privind situaţia activelor şi datoriilor OPCVM, întocmit conform anexei nr.2.

2) Raportul privind veniturile şi cheltuielile OPCVM şi SAFI, întocmit conform anexei nr.3.

3) Raportul privind structura investiţiilor OPCVM, întocmit conform anexei nr.4.

4) Raportul privind mărimea fondului de garantare a plasamentelor a OPCVM, întocmit conform anexei nr.5.

5) Raportul privind contractele încheiate de SAFI cu OPCVM administrate, întocmit conform anexei nr.6.

6) Raportul privind taxele şi comisioanele încasate de SAFI, întocmit conform anexei nr.7.

7. Rapoartele indicate în pct.6 din prezentul Regulament se vor prezenta pentru trimestrul I şi III pînă la data de 25 a lunii ce urmează după trimestrul de raportare.

8. SAFI pentru fiecare din OPCVM administrate /compania investiţională care se autoadministrează vor prezenta, săptămînal, raportul privind valoarea activului net unitar pentru fiecare zi lucrătoare, întocmit conform anexei nr.8. Acest raport va fi certificat de depozitarul respectivului OPCVM. Data-limită de prezentare a raportului săptămînal este fiecare zi de vineri a săptămînii pentru care se face raportarea pînă la ora 17.00. În cazul zilelor de sărbătoare nelucrătoare, data limită de prezentare a raportului săptămînal este ziua lucrătoare precedentă.

9. Raportul privind valoarea activului net unitar se publică săptămînal în organul de presă indicat în actele de constituire a companiei investiţionale sau în regulile fondului şi se plasează pe pagina web a SAFI.

10. Se consideră drept dată a raportării data prezentării efective la Comisia Naţională a rapoartelor prevăzute la pct.6 (anexate la foaia de titlu) sau la pct.8. Foaia de titlu va conţine informaţia indicată în anexa nr.1. Raportul privind valoarea activului net unitar, prevăzut la pct.8, se va prezenta fără foaia de titlu.

11. În termen de 3 zile lucrătoare de la data prezentării rapoartelor specifice semianuale şi anuale la Comisia Naţională, SAFI/compania investiţională publică pe pagina web o notă de informare destinată investitorilor în care se indică despre disponibilitatea rapoartelor şi modalitatea obţinerii lor, precum şi data de publicare.

12. Persoanele cu funcţii de răspundere ale SAFI/ companiei investiţionale asigură corespunderea datelor din informaţia prezentată în formă electronică cu cele din informaţia prezentată pe suport de hîrtie.

13. În formularele rapoartelor se completează toţi indicatorii prevăzuţi. În cazul lipsei datelor, la rubricile rîndurilor sau coloanelor corespunzătoare ale formularelor se înscrie cratima (-).

14. Nu se permit corectări. În cazul completării eronate, corectările urmează a fi autentificate de persoanele care au semnat raportul şi indicată data corectării.

15. Rapoartele se şnuruiesc şi se numerotează, iar pe foaia de titlu se fac menţiuni privind rapoartele prezentate şi numărul total de file incluse în ele.

16. Rapoartele se semnează de persoana cu funcţie de răspundere a SAFI/ companiei investiţionale responsabilă de întocmirea şi prezentarea rapoartelor, iar în lipsa acesteia de interimarul funcţiei de răspundere, precum şi de persoana responsabilă de întocmirea rapoartelor, şi se autentifică cu ştampila SAFI/companiei investiţionale.

17. Persoanele cu funcţii de răspundere ale SAFI/ compania investiţională care se autoadministrează, care au semnat rapoartele, poartă răspundere pentru autenticitatea datelor incluse în ele în conformitate cu prevederile legislaţiei civile, contravenţionale şi penale.

18. În cazul depistării de către SAFI /compania investiţională care se autoadministrează şi/sau Comisia Naţională a anumitor erori în datele incluse în raport, SAFI /compania investiţională care se autoadministrează urmează să prezinte raportul corectat, în termen de 1 (una) zi lucrătoare, prin intermediul unei scrisori oficiale, cu explicaţiile aferente.

19. Rapoartele se prezintă la Comisia Naţională pe suport de hîrtie şi în format electronic: prin introducerea în Sistemul de Management Informaţional al Comisiei Naţionale sau prin intermediul poştei electronice, respectîndu-se forma de completare conform Regulamentului. Raportul în format electronic trebuie să fie identic cu cel pe suport de hîrtie.

 

Capitolul III

CONŢINUTUL ŞI STRUCTURA MATERIALULUI PUBLICITAR

20. Material publicitar referitor la OPCVM este orice informaţie sau document transmise prin orice mijloace de comunicare publice, care are ca scop atragerea de investitori avînd impact asupra deciziei investiţionale a acestora.

21. Difuzarea oricărui material publicitar în legătură cu OPCVM se permite numai în condiţiile respectării prevederilor Legii nr.1227-XIII din 27 iunie 1997 „Cu privire la publicitate” şi ale prezentului Regulament.

22. Materialele publicitare ale OPCVM vor fi avizate de către reprezentantul compartimentului de control intern al SAFI/companiei investiţionale care se autoadministrează, înainte de difuzarea publică a acestora. Copiile tuturor materialelor publicitare se păstrează la sediul SAFI/companiei investiţionale care se autoadministrează pentru o perioadă de doi ani de la apariţie/afişare. SAFI/ compania investiţională care se autoadministrează va pune la dispoziţia Comisiei Naţionale la cererea acesteia toate materialele publicitare.

23. Nu se admite difuzarea materialelor publicitare înainte de publicarea prospectului de emisiune al OPCVM înregistrat de Comisia Naţională.

24. În cazul în care se constată că materialul publicitar difuzat sau publicat încalcă prevederile prezentului Regulament, precum şi ale altor acte normative, Comisia Naţională solicită SAFI/companiei investiţionale care se autoadministrează retragerea materialului publicitar şi încetarea difuzării acestuia şi conformarea prevederilor indicate la pct.21 din prezentul Regulament.

25. Materialul publicitar respectă următoarele principii:

1) mesajul transmis prin intermediul materialului publicitar, precum şi informaţiile cuprinse în acesta, trebuie să fie corecte, clare, să nu inducă în eroare investitorii şi să corespundă cu informaţiile cuprinse în prospectul de emisiune al OPCVM;

2) orice material publicitar va conţine menţiunea privind existenţa prospectului de emisiune şi a prospectului simplificat/documentului privind informaţii-cheie destinată investitorilor şi necesitatea luării cunoştinţei cu acestea, înainte de a investi în OPCVM, indicîndu-se, totodată, locul şi modalitatea obţinerii acestor informaţii şi accesul investitorilor şi/sau potenţialilor investitori la ele;

3) se indică sursele de provenienţă a informaţiilor cuprinse de materialele publicitare (date statistice, rezultatele activităţii etc.);

4) dacă materialul publicitar include informaţii privind performanţele anterioare ale OPCVM, datele statistice publicate vor fi aferente unei perioade de cel puţin un an, la data publicării. Pentru OPCVM avizate de mai puţin de un an, datele statistice publicate referitoare la acestea vor fi aferente unei perioade de cel puţin un semestru/trimestru/lună, după caz;

5) în cazul cînd materialul publicitar va cuprinde informaţii privind performanţele anterioare, este obligatoriu de a se menţiona că performanţele anterioare ale fondului de investiţii/companiei investiţionale nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare;

6) mărimea minimă a caracterelor, cu care vor fi tipărite informaţiile şi menţiunile obligatorii, este 12.

26. Orice material publicitar elaborat şi distribuit pentru investitori va conţine cel puţin următoarele informaţii:

1) informaţii privind identitatea SAFI/companiei investiţionale care se autoadministrează:

a) denumirea şi forma juridică de organizare;

b) IDNO şi data înregistrării la organul înregistrării de stat;

c) sediul indicat în actele de constituire şi adresa poştală, dacă aceasta este diferită de sediu, precum şi sediile filialelor, dacă acestea există, telefon, fax, adresa de web şi e-mail;

d) denumirea OPCVM administrate de SAFI;

e) numărul şi data licenţei de activitate pe piaţa de capital;

2) informaţii privind identitatea depozitarului (denumirea şi forma juridică de organizare, IDNO şi data înregistrării la organul înregistrării de stat, sediul indicat în actele de constituire şi adresa poştală, dacă aceasta este diferită de sediu, telefon, fax, adresa de web şi e-mail);

3) avertizarea „Citiţi prospectul de emisiune şi prospectul simplificat/documentul privind informaţii-cheie destinate investitorilor înainte de a investi în acest fond de investiţii/companie investiţională.”, indicîndu-se unde şi în ce limbă investitorii şi potenţialii investitori pot obţine aceste informaţii sau cum pot avea acces la ele.

27. În materialele publicitare sunt interzise:

1) estimări privitoare la realizările viitoare ale OPCVM;

2) comparaţii între realizări şi orice alte aspecte ale diferitelor OPCVM;

3) utilizarea declaraţiilor investitorilor anteriori, prezenţi sau potenţiali;

4) formulări ce pot genera interpretări discreţionare ca de exemplu: „cea mai mare”, „cel mai bun fond de investiţii/companie investiţională” etc.

 

 

Anexa nr.1

la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii

organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare

şi a societăţilor de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Foaia de titlu a rapoartelor

 

1. Denumirea completă a SAFI/companiei investiţionale_____________________________________.

2. Sediul___________________________________________________________________________

3. Denumirea completă a fondului de investiţii/companiei investiţionale (după caz)

__________________________________________________________________________________

3. IDNO SAFI/companiei investiţionale___________________________________________________.

4. Perioada raportată ________________________________________________________________.

5. Numărul total de file _______________________________________________________________.

 

Notificare:

Prin prezenta certific că informaţia conţinută în rapoartele prezentate este deplină şi autentică.

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ____________________________________  _________________________

(semnătura)

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ____________________________________  _________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii _______ ____________20_____.

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raport privind situaţia activelor şi datoriilor OPCVM

 

Fondul de investiţii/compania investiţională

_________________________________________

(denumirea)

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor*

____________________________________________

(denumirea)

la situaţia din _____ _____________ 20____

 

Nr. Denumirea elementelor Începutul perioadei
de raportare
Sfîrşitul perioadei
de raportare
Diferenţa,
lei
Suma,
lei
% din
activul
total
% din
activul
net
Suma,
lei
% din
activul
total
% din
activul
net
I.TOTAL ACTIVE
1.1Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională
1.2Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată într-un stat membru al Uniunii Europene
1.3Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată dintr-o ţară terţă
….
1.4Valori mobiliare nou-emise
1.5Titluri de participare ale OPCVM
1.6Depozite constituite la instituţiile financiare
1.7Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată naţională
1.8Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată dintr-un stat membru al Uniunii Europene
1.9Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată dintr-o ţară terţă
1.10Valori mobiliare derivate negociate în afara pieţei reglementate
1.11Instrumente ale pieţei monetare, altele decît cele tranzacţionate pe o piaţă reglementată, inclusiv:
1.11.1Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.a) din Legea nr.171 din 11.07.2012 privind piaţa de capital
1.11.2Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.b) din Legea nr.171 din 11.07.2012 privind piaţa de capital
….
1.11.3Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.c) din Legea nr.171 din 11.07.2012 privind piaţa de capital
1.11.4Imobilizări necorporale
1.11.5Imobilizări corporale
1.11.6Numerar în casierie şi la conturi curente, etc.
1.11.7Creanţe curente
1.11.8Stocuri
1.11.9Alte active (pe categorii)
II.TOTAL DATORII
2.1Datorii faţă de SAFI
2.2Datorii faţă de depozitar
2.3Datorii faţă de societatea de audit
2.4Datorii din răscumpărări
2.5Alte datorii (pe categorii)
III.VALOAREA ACTIVULUI NET (I-II)
 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.3

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raportul privind veniturile şi cheltuielile OPCVM şi SAFI

 

Fondul de investiţii/compania investiţională

____________________________________________

(denumirea)

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor*

______________________________________________

(denumirea)

 

la situaţia din _____ ______________20_____

 

Indicatori OPCVM SAFI
Perioada de
raportare
Cumulativ de la
începutul anului
Perioada de
raportare
Cumulativ de la
începutul anului
I. Venituri din activitatea de investiţii, lei, inclusiv:
I.1 dividende calculate
I.2 dobînzi
I.3 alte venituri din investiţii
II. Venitul din realizarea activelor, lei, inclusiv:
II.1 valori mobiliare
II.2 obligaţiuni, valori mobiliare de stat
II.3 alte active
III. Costul activelor realizate, lei, inclusiv:
III.1 valori mobiliare
III.2 obligaţiuni, valori mobiliare de stat
III.3 alte active
IV. Rezultat din realizarea activelor, lei (II – III)
V. Total din activitatea de investiţii, lei (I + IV)
VI. Remunerarea calculată SAFI, lei
VII. Alte venituri din activitatea operaţională, lei
VIII. Total cheltuieli din activitatea operaţională ale SAFI, lei, inclusiv:
VIII.1 cheltuieli de distribuire
VIII.2 cheltuieli administrative
VIII.3 alte cheltuieli din activitatea operaţională
IX. Rezultat din activitatea financiară, lei
X. Rezultat excepţional, lei
XI. Profitul (pierderea) perioadei de gestiune, lei
XII. Cheltuieli privind impozitul pe venit, lei
XIII. Profit net (pierdere netă) al perioadei de gestiune, lei (XI-XII)

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.4

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raportul privind structura investiţiilor OPCVM

 

Fondul de investiţii/compania investiţională

___________________________________________

(denumirea)

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor*

____________________________________________

(denumirea)

la situaţia din _____ _______________20_____

 

I. Valori mobiliare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională şi/sau dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o ţară terţă

 

1.1 Acţiuni

 

Nr.Denumirea emitentuluiCodul ISINData ultimei
şedinţe de
tranzacţionare
Numărul
de acţiuni
deţinute,
unităţi
Valoarea
nominală,
lei
Valoarea
de bilanţ,
total, lei
Ponderea
în capitalul social
al emitentului, %
Ponderea
în activul total
al OPCVM, %
1.
2.
...
Total

 

1.2 Obligaţiuni

 

Nr.Denumirea emitentului Codul ISIN Numărul de obligaţiuni deţinute, unităţi Data
achiziţiei
Data răscumpărăriiValoarea
nominală,
lei
Rata
anuală a
dobînzii, %
Mărimea
cuponului,
lei
Data
scadenţă
cupon
Dobînda cumulată, leiValoarea
totală,
lei
Ponderea
în total
obligaţiuni emitent, %
Ponderea în
activul total al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

 II. Instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională şi/sau pe o piaţă reglementată dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o ţară terţă

 

Nr.Denumirea emitentuluiCodul ISINTipul de instrumentNumărul de instrumente deţinute, unităţiData achiziţieiData scadentă Valoarea nominală, leiRata dobînzii, %Dobînda cumulată, leiValoarea totală, leiPreţ de răscum-
părare
Ponderea
în total instrumente ale pieţei monetare ale emitentului, %
Ponderea în activul total al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

III. Instrumente ale pieţei monetare, altele decît cele tranzacţionate pe o piaţă reglementată

 

Nr.Denumirea
emitentului
Codul ISINTipul de
instrument
Numărul de
instrumente
deţinute,
unităţi
Data
achiziţiei
Data
scadentă
Valoarea
nominală,
lei
Rata dobînzii,
%
Dobînda
cumulată,
lei
Valoarea
totală,
lei
Preţ de
răscum-
părare,
lei
Ponderea
în total
instrumente ale
pieţei monetare ale emitentului, %
Ponderea în
activul total al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

IV. Valori mobiliare nou-emise

 

4.1 Acţiuni nou-emise

 

Nr.Denumirea emitentuluiCodul ISINNumărul de acţiuni
deţinute, unităţi
Valoarea
nominală, lei
Valoarea
totală, lei
Ponderea
în capitalul social
al emitentului, %
Ponderea
în activul total
al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

4.2 Obligaţiuni nou-emise

 

Nr.Denumirea emitentuluiCodul ISINNumărul de obligaţiuni deţinute, unităţiData achiziţieiData răscumpărăriiValoarea nominală, leiRata anuală a dobănzii, %Mărimea cuponului, leiData scadenţă cuponDobînda cumulată, leiValoarea totală, leiPonderea în total obligaţiuni ale unui emitent, %Ponderea în activul total al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

V. Depozite bancare

 

Nr.Denumirea instituţiei
financiare
Numărul şi data
contractului de
depozit
Data
scadenţei
Suma plasată
iniţial, lei
Dobînda
zilnică,
lei
Dobînda
cumulată,
lei
Valoarea
totală, lei
Ponderea în
activul total
al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

VI. Valori mobiliare derivate

 

Nr.Tipul şi numărul
contractului
Cantitatea,
unităţi
Data
achiziţiei
Data
scadenţei
Preţ vînzare/
cumpărare,
lei
Profit/
pierdere,
lei
Valoarea
totală,
lei
Ponderea
în activul total
al OPCVM, %
1.
2.
Total

 

VII. Titluri de participare ale OPCVM

 

Nr.Denumirea OPCVM Codul ISINData efectuării
investiţiei
Numărul
de acţiuni/unităţi
de fond deţinute,
unităţi
Valoarea
activului net
unitar, lei
Valoarea
totală, lei
Valoarea
actualizată
a activului net
unitar, lei
Ponderea
în total titluri
de participare
ale OPCVM, %
Ponderea
în activul
total al
OPCVM, %
 
 
Total

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.5

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raportul privind mărimea fondului de garantare a plasamentelor a OPCVM

 

Fondul de investiţii/compania investiţională

_______________________________________

(denumirea)

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor*

_____________________________________________

(denumirea)

la situaţia din ______ ________________20_____

 

Nr.
d/o
Denumirea indicatoruluiLa începutul perioadei
de raportare
La finele perioadei
de raportare
Variaţia (+, -)
1.Valoarea totală a activelor, lei
2.Valoarea Fondului de garantare a plasamentelor, total, lei
Inclusiv plasat, lei
2.1Conturi curente, lei
2.2Numerar, lei

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.6

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raportul privind contractele încheiate de SAFI cu OPCVM administrate

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor

____________________________________________

(denumirea)

la situaţia din _______ _________________20_____

 

I. Companii investiţionale

 

Nr.
d/o
Denumirea completă a
companiei investiţionale
Numărul contractului
de administrare fiduciară
a investiţiilor, unităţi
Data încheierii contractului
de administrare fiduciară
a investiţiilor
Valoarea activelor administrate, lei
La începutul
perioadei de
raportare
La sfîrşitul
perioadei de
raportare
Variaţia
(+,-)
1.
2.
Total active administrate

 

II. Fonduri de investiţii

 

Nr.
d/o
Denumirea completă
a fondului de investiţii
Numărul conturilor
administrate, unităţi
Valoarea activelor administrate, lei
La începutul perioadei
de raportare
La sfîrşitul perioadei
de raportare
Variaţia
(+,-)
1.
2.
Total

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.7

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

 Raportul privind taxele şi comisioanele încasate de SAFI

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor

___________________________________________

(denumirea)

 

la situaţia din ______ _________________20_____

 

Nr.
d/o
Denumirea indicatorilorSuma, lei
1.Soldul datoriei faţă de SAFI la începutul perioadei de raportare
2.Remunerarea calculată în perioada de raportare
3.Remunerarea încasată în perioada de raportare
4.Soldul datoriei faţă de SAFI la sfîrşitul perioadei de raportare

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează

 

 

Anexa nr.8

la Regulamentul privind transparenţa şi

publicitatea activităţii organismelor de plasament

colectiv în valori mobiliare şi a societăţilor

de administrare fiduciară a investiţiilor

 

Raportul privind valoarea activului net şi a activului net unitar

 

Fondul de investiţii/compania investiţională

_______________________________________

(denumirea)

 

Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor*

_____________________________________________

(denumirea)

la situaţia din ______ _________________20_____

 

Nr. Denumirea indicatorului La începutul
perioadei de
raportare
Luni
__/__/__
Marţi
__/__/__
Miercuri
__/__/__
Joi
__/__/__
Vineri
__/__/_
Variaţia
săptămînală
(+; -)
lei%
1.Valoarea activului net, lei
2.Numărul de unităţi de fond/acţiuni în circulaţie, unităţi din care deţinute de:
- persoane fizice
- persoane juridice
3.Valoarea activului net unitar, lei
4.Numărul de investitori, din care:
- persoane fizice
- persoane juridice

 

 

Persoana cu funcţie de răspundere

(Numele, prenumele) ___________________________

 

Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor

(Numele, prenumele) ___________________________

 


_________________________

(semnătura)

 

_________________________

(semnătura)

 

Locul ştampilei

 

Data întocmirii raportului ____ ____________20____

 

* Cu excepţia companiilor investiţionale care se autoadministrează