H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea impactului
întreprinderilor privatizabile asupra mediului înconjurător
nr. 394 din 08.04.98
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.56-59/399 din 25.06.1998
* * *
În scopul evaluării impactului asupra mediului, implementării măsurilor de protecţie a mediului şi realizării planului de investiţii la întreprinderile pasibile de privatizare, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul privind evaluarea impactului întreprinderilor privatizabile asupra mediului înconjurător (se anexează).
2. Departamentul Protecţia Mediului Înconjurător, de comun acord cu Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat, în termen de o lună, va întocmi un registru şi va ţine evidenţa permanentă a întreprinderilor cu risc ecologic.
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Ion CIUBUC |
Chişinău, 8 aprilie 1998. | |
Nr.394. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.394 din 8 aprilie 1998
REGULAMENTUL
privind evaluarea impactului întreprinderilor privatizabile asupra mediului înconjurător
Notă: Pe parcursul întregului Regulament sintagmele "Departamentul Protecţia Mediului Înconjurător" şi "Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat" se substituie respectiv prin sintagmele "Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului" şi "Departamentul Privatizării" conform Hot.Guv. nr.283 din 11.03.2002, în vigoare 16.03.2002
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul privind evaluarea impactului întreprinderilor privatizabile asupra mediului înconjurător (în continuare – Regulamentul) reglementează executarea legilor nr.1515-XII din 16 iunie 1993 privind protecţia mediului înconjurător (Monitorul Oficial, 1993, nr.10, art.283) şi nr.1217-XIII din 25 iunie 1997 cu privire la Programul de stat de privatizare pentru anii 1997-1998 (Monitorul Oficial, 1997, nr.59-60,art.518) şi efectuarea expres-auditului ecologic la întreprinderile pasibile de privatizare, implementării măsurilor de protecţie a mediului înconjurător şi realizării planului de investiţii pentru protecţia mediului.
2. Regulamentul stabileşte modul de evaluare a impactului asupra mediului înconjurător – expres-auditului ecologic la întreprinderile ecologic periculoase, pasibile de privatizare, sau în cazul schimbării proprietarului, şi are ca scop evaluarea şi compensarea prejudiciului cauzat mediului prin activitatea precedentă a întreprinderii, elaborarea planurilor de investiţii şi implementarea măsurilor de evitare a impactului negativ asupra mediului în viitor.
Măsurile de protecţie a mediului şi planul de investiţii, coordonate cu organele de protecţie a mediului, se includ în programul de privatizare a întreprinderii.
Planul de investiţii întru asanarea ecologică a întreprinderilor deja privatizate va fi elaborat în baza actelor legislative, normative şi normativ-metodologice în vigoare.
3. Regulamentul are ca obiect relaţiile între stat (municipiu), şi noul proprietar în cazul privatizării întreprinderii şi între proprietarul precedent şi cel nou, în cazul schimbării proprietarului; subiecţi ai Regulamentului sînt statul (municipiul) sau proprietarul şi investitorul, care participă la procesul de privatizare.
4. Se consideră întreprinderi cu risc ecologic întreprinderile care:
a) produc, păstrează, ambalează, comercializează:
pesticide;
hîrtie (carton);
utilaj electric ce conţine polifenoli policloruraţi;
vopsea care conţine plumb şi alte elemente toxice;
obiecte din sticlă şi sticlă cu plumb;
articole sintetice din mase plastice;
detergenţi sintetici şi agenţi de curăţire;
preparate farmaceutice, cosmetice şi de parfumerie;
ciment, var şi materiale pentru tencuială;
substanţe explozive şi/sau toxice;
substanţe radioactive;
îngrăşăminte minerale;
substanţe chimice-stimulatoare a creşterii plantelor şi animalelor;
substanţe care conţin azbest;
produse petroliere şi gaze;
b) practică:
extragerea mercurului din tuburile luminiscente;
prelucrarea deşeurilor menajere;
tăbăcirea şi vopsirea pielii;
producerea şi vînzarea substanţelor cancerogene;
exploatarea centralelor termoelectrice;
exploatarea conductelor de petrol şi gaze;
producerea fontei, oţelului;
producerea zahărului, uleiului şi grăsimilor;
prelucrarea cărnii şi laptelui;
creşterea bovinelor, porcinelor şi păsărilor în complexe mari;
procese de galvanizare;
exploatarea emiţătoarelor de unde electromagnetice;
c) admit, în comparaţie cu întreprinderile similare din ţară şi de peste hotare, depăşirea atît a nivelului de emisii şi de deversări de substanţe nocive în mediul ambiant la o unitate de producţie fabricată sau de materie primă prelucrată, cît şi a normativelor maxim admisibile de emisii şi deversări de substanţe nocive în aerul atmosferic, în bazinele şi cursurile de apă, în sol, precum şi depăşirea plafonului de depozitare a deşeurilor, nivelului de zgomot şi vibraţie, care pe parcursul ultimilor 3 ani nu respectă regulile şi normativele, cerinţele programelor şi condiţiile procesului de producţie şi care, în cazul unei eventuale avarii sau al unui astfel de precedent în ultimii 5 ani, ar putea constitui o sursă considerabilă de poluare a mediului.
Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, de comun acord cu Departamentul Privatizării, poate lua decizii privind pericolul ecologic al întreprinderilor, care practică şi alte genuri de activitate neindicate în acest punct.
II. STABILIREA MODULUI DE EVALUARE A IMPACTULUI
ASUPRA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR
5. În scopul stabilirii gradului de impact al întreprinderilor indicate în punctul 4 asupra mediului înconjurător, elaborării măsurilor necesare pentru asanarea ecologică şi pentru compensarea prejudiciului cauzat mediului prin activitatea precedentă sau printr-o eventuală activitate, se efectuează un studiu de expres-audit ecologic.
6. Expres-auditul ecologic constă în examinarea (expertizarea) documentelor, ce reglementează folosirea şi protecţia resurselor naturale: paşaportul ecologic, actele de inventariere a surselor de emisii şi deversări de substanţe nocive în mediul ambiant, autorizaţia de gospodărire a apei, normativele de emisii şi deversări maxim admisibile, dările de seamă ale întreprinderii privind folosirea apei şi protecţia aerului atmosferic şi actele organelor de control în acest domeniu.
7. În baza expres-auditului ecologic la obiectele pasibile de privatizare Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, de comun acord cu Departamentul Privatizării, întocmeşte lista întreprinderilor după gradul de risc ecologic, care include:
întreprinderi pasibile de lichidare, reprofilare sau de reconstruire, în modul stabilit;
întreprinderi pasibile de scoatere din raza oraşului;
întreprinderi, privatizarea cărora este posibilă în cazul implementării de către noul proprietar a măsurilor de asanare ecologică;
întreprinderi pasibile de privatizare fără a li se înainta cerinţe ecologice deosebite.
8. Privatizarea întreprinderilor cu risc ecologic se efectuează conform listelor întocmite de către Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, de comun acord cu Departamentul Privatizării, în baza expres-auditului ecologic cu stabilirea sumei de investiţii şi elaborarea programului de asanare ecologică a întreprinderii privatizate (lichidarea prejudiciului cauzat mediului).
9. La întreprinderile clasificate după gradul de risc ecologic, expres-auditul ecologic se efectuează de către grupele de experţi, care dispun de certificat de competenţă, eliberat de către Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv.nr.283 din 11.03.2002]
10. Cerinţele de bază faţă de experţi la efectuarea auditului ecologic sînt: studii superioare, experienţă în domeniu de cel puţin 5 ani.
11. În activitatea lor experţii se călăuzesc de actele legislative, normative şi normativ-metodologice în vigoare.
Experţii poartă răspundere, conform legislaţiei în vigoare pentru autenticitatea, plenitudinea şi calitatea expres-auditului efectuat şi veridicitatea recomandărilor propuse.
12. În baza rezultatelor expres-auditului ecologic efectuat la întreprinderile privatizabile, indicate în punctul 4, sau în caz de schimbare a beneficiarului sau a proprietarului (vînzare-cumpărare), vînzătorul şi noul proprietar întocmesc declaraţia cu privire la impactul asupra mediului înconjurător, în care sînt sistematizate şi analizate toate materialele, calculele şi investigaţiile realizate în procesul expres-auditului ecologic şi propun măsuri de compensare a prejudiciului cauzat mediului prin activitatea precedentă sau prin cea eventuală, inclusiv:
a) măsurile primordiale de asanare ecologică şi includerea lor în condiţiile de privatizare a întreprinderilor;
b) determinarea surselor de finanţare şi a obligaţiilor noilor proprietari ai întreprinderilor;
c) măsurile de lichidare, redislocare, reprofilare, reconstruire etc., inclusiv măsurile de restabilire a stării ecologice favorabile a teritoriului aferent întreprinderii.
13. Măsurile primordiale de asanare ecologică care se includ în programul de investiţii sînt:
construcţia şi reconstrucţia instalaţiilor de captare a gazelor şi a prafului, staţiilor de epurare a apelor de canalizare, depozitelor pentru deşeurile de producţie şi menajere;
lichidarea surselor neautorizate de emisii şi deversări;
perfecţionarea sau schimbarea tehnologiei de producţie în scopul reducerii riscului ecologic;
amenajarea haldelor;
crearea unui sistem raţional de gospodărire a apei fără risc ecologic;
participarea la construcţia şi dezvoltarea obiectelor (întreprinderilor) de uz comun destinate protecţiei mediului (instalaţii municipale de epurare a apei, poligoane, întreprinderi de prelucrare a deşeurilor etc.);
crearea condiţiilor de micşorare a impactului asupra mediului în rezultatul avariilor de producţie şi a riscului de avarie;
producerea mărfurilor care corespund normelor ecologice;
recultivarea terenurilor deteriorate, restabilirea, conservarea sau trecerea în altă categorie de folosinţă a terenurilor degradate şi poluate, recuperarea prejudiciului cauzat proprietarilor, beneficiarilor funciari şi arendaşilor din sectorul agricol şi silvic;
alte acţiuni de protecţie a mediului.
14. În baza măsurilor de protecţie a mediului se întocmeşte planul de asanare ecologică şi de investiţii în acest domeniu ca parte componentă a programului de investiţii la privatizarea întreprinderii.
15. Cota-parte de investiţii destinate protecţiei mediului nu va depăşi 20% din totalul investiţiilor alocate în întreprinderile privatizabile.
III. COMPENSAREA PREJUDICIILOR CAUZATE MEDIULUI
16. Compensarea prejudiciilor cauzate mediului înconjurător poate fi realizată prin micşorarea preţului de cost al întreprinderilor privatizabile contra obligaţiei cumpărătorului de a investi suma necesară în lichidarea prejudiciului cauzat mediului. Suma se stabileşte în funcţie de mărimea impactului asupra mediului în urma activităţii precedente.
În caz de nerespectare a condiţiilor şi obligaţiilor stipulate în prezentul punct, investitorul este tras la răspundere conform legislaţiei în vigoare.
17. Măsurile de protecţie a mediului, planurile de investiţii pentru asanarea ecologică a întreprinderilor pasibile de privatizare elaborate de către grupul de experţi şi incluse în declaraţia cu privire la impactul asupra mediului, urmează să fie examinate de către Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, Departamentul Privatizării cu participarea cumpărătorului, reprezentanţilor grupelor de experţi şi ai publicului.
18. Realizarea programului de investiţii, conform măsurilor de asanare ecologică a întreprinderilor pasibile de privatizare, se face sub controlul nemijlocit al organelor protecţiei mediului înconjurător.
Anexa nr.1 la Regulamentul privind auditul ecologic al întreprinderilor
| |
Coordonat Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului "___"_______________ 199_____
Ministerul Sănătăţii al Republicii Moldova "___"_______________ 199_____
|
Aprobat Întreprinderea supusă auditului ecologic "___"________________ 199_____ |
PROGRAMUL efectuării auditului ecologic al întreprinderii
1. Denumirea întreprinderii______________________________________________________________________ 2. Particularităţile complexului natural, capacităţile de autorestabilire (precipitaţiile, caracteristica vîntului (eolitică), existenţa cursurilor mari de apă, caracteristica reliefului etc.). ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ 3. Informaţia generală despre întreprindere: componenţa structurală (secţii, sectoare), volumul producţiei de bază şi suplimentare, procesul tehnologic, necesităţile întreprinderii în resurse (naturale şi sociale), căldură, energie, materie primă şi materiale, transport___________________________________________________________________ 4. Caracteristica nivelului impactului întreprinderii: 1) Tipul, componenţa, volumul substanţelor poluante emise în aerul atmosferic, apă, sol, deşeurile de producţie (tipul, clasa, toxicitatea)_____________________________________________________________________________ 2) Datele ce caracterizează gradul de impact (conform materialelor statistice): nivelul poluării aerului atmosferic, apelor de suprafaţă şi subterane, solurilor (în ultimii 3 ani) conform celor mai caracteristici ingredienţi pentru întreprindere _____________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ nivelul impactului factorilor fizici, remarcat în afara hotarelor teritoriului întreprinderii ______________________ ____________________________________________________________________________________________ evenimentele care indică gradul înalt de impact al întreprinderii asupra mediului înconjurător, dar nerelevate pînă la capăt şi care cere efectuarea auditului ecologic (plîngerile locuitorilor cu privire la anumite încălcări, de către întreprindere, a normelor şi regulilor de protecţie a mediului înconjurător, avariile mari, care influenţează negativ asupra complexului natural şi condiţiilor de trai ale populaţiei, schimbările stării biocenozelor observate vizual etc.)______________________________________________________________________________________________ 5. Datele care necesită precizare, studiu special, cercetările ştiinţifice şi investigaţiile în procesul auditului, teritoriul cercetărilor: ________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ 6. Direcţiile principale ale cercetărilor preconizate:
|
Nr. d/o | Temele | Executanţii | Termenele aproximativ | Costul orientativ | Rezultatele aşteptate |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Executorul general "____"_____________ 199_____
Executori: "____"_____________ 199_____
|
Anexa nr.2 la Regulamentul privind auditul ecologic al întreprinderii
| |
APROBAT Conducătorul organului autorităţii publice locale _________________________ _________________________ Semnătura
|
APROBAT Conducătorul întreprinderii ________________________ (funcţia conducătorului) _________________________
Semnătura |
COORDONAT Viceministru al ecologiei, construcţiilor şi dezvoltării teritoriului ___________________________________________ ___________________________________________ (semnătura) "____" "__________________" 199 ______________
| |
AVIZUL privind auditul ecologic al întreprinderii _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ (oraşul, localitatea)
1. Auditul este efectuat de: organizaţia-executor general_____________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ (denumirea, recuzitele) cu participarea _______________________________________________________________________________ (organizaţia coexecutoare, denumirea, recuzitele, ___________________________________________________________________________________________ experţii-consultanţi, numele, prenumele, funcţia, gradul ştiinţific)
2. Materialele au fost coordonate cu: ___________________________________________________________________________________________ (denumirea, numărul şi data avizului) a) Întreprinderea _____________________________________________________________________________ (denumirea, adresa poştală) situată_____________________________________________________________________________________ (oraşul, localitatea)
b) Apartenenţa departamentală, tipul de proprietate__________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________
c) În ce bază s-a efectuat auditul: decizia adoptată de organele executive, Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului, alte organizaţii________________________________________________________________________________________ (denumirea, data) d) Programul lucrărilor este aprobat ______________________________________________________________ (denumirea, data)
e) Scopul efectuării auditului (formularea sarcinii):___________________________________________________
3. Avizul privind auditul ecologic al întreprinderii corespunde cerinţelor capitolului 4 al Regulamentului privind auditul ecologic al întreprinderii, în special: 3.1. Particularităţile condiţiilor fizico-geografice şi meteorologice ale raionului unde este situată întreprinderea: temperatura medie anuală a celei mai reci luni ____________ grade C, celei mai calde luni ___________ grade C; norma medie anuală a precipitaţiilor ___________________________________________________________mm; direcţia predominantă şi viteza vîntului, m/sec; forma suprafeţei terenului, cotele _______________________________________________________________m; nivelul apelor freatice _________________________________________________________________________m; caracteristica gradului de drenare a teritoriului; poluarea potenţială a aerului atmosferic. 3.2. Caracteristica întreprinderii: caracteristica secţiilor şi sectoarelor principale şi producţie, volumul şi tipurile de producţie (în unităţi naturale), volumele serviciilor prestate ________________________________________________________________ 3.3. Caracteristica planificării raionului unde este situată întreprinderea: caracteristica amplasării; amplasarea în raza impactului şi zonelor sanitare de protecţie, instituţiilor pentru copii, de tratament, altor obiective, care necesită condiţii speciale de protecţie _____________________________________________________ distanţa de la masivele locative _________________________________________________________________ 3.4. Necesitatea în resurse: de materie primă minerală (tipurile, volumele, caracteristicile, sursele, transportarea): __________________ energetice: _________________________________________________________________________________ funciare: ___________________________________________________________________________________ acvatice: ___________________________________________________________________________________ biologice: ___________________________________________________________________________________ de muncă: __________________________________________________________________________________ 3.5. Importanţa social-economică a obiectului: 3.6. Caracteristica surselor impactului şi starea componenţilor mediului înconjurător. 3.6.1. Mediul aerului atmosferic: 3.6.1.1. Parametrii surselor organizate de emisii şi degajări a substanţelor nocive în aerul atmosferic, analiza posibilităţilor atingerii normativelor de emisii şi degajări maxim admisibile stabilite; 3.6.1.2. Volumele substanţelor nocive emise în aerul atmosferic de către sursele neorganizate: depozite; ____________________________________________________________________________________ materia primă şi materialele; ____________________________________________________________________ ingredientele, volumele; ________________________________________________________________________ haldele de cenuşă; ____________________________________________________________________________ deşeurile de producţie; _________________________________________________________________________ evaporatoare (acumulatoare); ____________________________________________________________________ gunoişti nesancţionate. _________________________________________________________________________ 3.6.1.3. Lista discordanţelor privind parametrii din proiectele normelor maximal admisibile de emisii, depistate în procesul efectuării auditului şi celor existente. 3.6.1.4. Volumul total de emisii nocive _____________________________________________________________ 3.6.1.5. Concentraţia substanţelor nocive în diverse puncte şi distanţe de la întreprindere _____________________________________________________________________________________________ 3.6.1.6. Lista surselor principale, care determină: zona de impact a întreprinderii ___________________________________________________________________ 3.6.1.7. Analiza activităţii întreprinderii: plenitudinea normelor maximal admisibile de emisii, măsurilor privind asigurarea diminuării concentraţiilor pînă la mărimile necesare ________________________________________________________________________________ recomandările privind perfecţionarea regimurilor de lucru a întreprinderii ________________________________ 3.6.1.8. Analiza eficacităţii măsurilor întreprinse de către întreprindere _________________________________ 3.6.1.9. Analiza eficacităţii metodelor de control asupra surselor de emisii nocive ________________________ 3.6.1.10. Determinarea contribuţiei surselor mobile de transport _____________________________________ 3.6.1.11. Concluzii: 3.6.2. Zgomotele, sursele ionizante, poluarea radioactivă a solurilor, apelor ş.a.m.d. 3.6.3. Mediul acvatic: 3.6.3.1. Caracteristica prizelor de apă ____________________________________________________________. 3.6.3.2. Folosirea resurselor acvatice _____________________________________________________________ 3.6.3.3. Cantitatea şi caracteristica apelor reziduale _________________________________________________ 3.6.3.4. Analiza balanţei apei la întreprindere _______________________________________________________ 3.6.3.5. Controlul______________________________________________________________________________ 3.6.4. Poluarea termică ________________________________________________________________________ 3.6.5. Deşeurile solide industriale, impactul lor asupra componenţilor mediului înconjurător: 3.6.5.1. Procesele care formează deşeuri _________________________________________________________ 3.6.5.2. Clasificarea deşeurilor __________________________________________________________________ 3.6.5.3. Eficacitatea metodelor de colectare, depozitare, transportare a deşeurilor ________________________ 3.6.5.4. Metodele de regenerare şi utilizare a deşeurilor _____________________________________________ 3.6.5.5. Păstrarea deşeurilor, locurile de păstrare ___________________________________________________ 3.6.6. Impactul asupra complexului natural: a) amplificarea chimică, constatată în procesul auditului, în: aerul atmosferic ______________________________________________________________________________ apele de suprafaţă şi subterane _________________________________________________________________ soluri _______________________________________________________________________________________ b) impurificarea cu substanţe radioactive: sursele _____________________________________________________________________________________ tipurile ______________________________________________________________________________________ răspîndirea __________________________________________________________________________________ 3.6.7. Măsurile privind diminuarea impactului şi necesitatea măsurilor noi de protecţie a mediului înconjurător ____________________________________________________________________________________________ 3.6.8. Materia primă minerală, protecţia subsolului, impactul asupra mediului geologic: Caracteristica mediului geologic ________________________________________________________________ 3.6.9. Impactul asupra biosferei, protecţia regnului vegetal şi regnului animal. 3.7. Mediul social ____________________________________________________________________________ 3.8. Analiza situaţiilor de avarie _________________________________________________________________ 3.9. Evaluarea complexă a nivelului de impact a întreprinderii asupra mediului înconjurător ____________________________________________________________________________________________ 3.10. Analiza eficacităţii sistemului existent a monitoringului integrat ________________________________ 3.11. Măsurile recomandate întreprinderii în scopul asanării mediului înconjurător şi îmbunătăţirii condiţiilor de trai a populaţiei ______________________________________________________________________________________ 3.11.1. Analiza eficacităţii măsurilor precedente întreprinse,inclusiv ale măsurilor privind atingerea normelor maximal admisibile de emisii, deversări, a nivelului maximal admisibil de impact fizic (mecanic) ____________________________________________________________________________________________ 3.11.2. Cauzele efectului cuvenit ________________________________________________________________ 3.11.3. Principiul de selectare a complexului suplimentar de măsuri: ___________________________________ 3.11.4. Tipurile, grupele de măsuri, inclusiv ale celor care permit: modificarea procesului tehnologic; sporirea eficacităţii sistemelor de purificare; organizarea zonelor de protecţie şi sanitare de protecţie; scoaterea tensiunii în raioanele amplasării cantităţilor mari de deşeuri; diminuarea pînă la nivelul maximal posibil a impactului fizic (mecanic), chimic şi biologic; păstrarea regnului vegetal şi animal. Setul special de măsuri, elaborate pentru cazul imposibilităţii asigurării securităţii ecologice, inclusiv conservarea, lichidarea secţiilor, sectoarelor, producţiilor __________________________________________________ 3.12. Recomandările privind componenţa şi etapele documentaţiei de proiect şi deviz la realizarea complexului de măsuri, elaborat în procesul auditului. Necesitatea elaborării documentaţiei de proiect şi deviz: studiu tehnico-economic, proiect, proiect de lucru, care prevede complexul de măsuri recomandate __________________________________________________________. Conţinutul materialelor, inclusiv lucrările speciale de protecţie a mediului înconjurător: corectarea proiectelor normelor de emisii şi deversări maxim admisibile, obiectelor social-culturale ş.a.m.d. ____________________________________________________________________________________________ 3.13. Recomandările privind asigurarea economică şi financiară a realizării măsurilor: 3.13.1. Calcularea costului orientativ al măsurilor: principiile determinării, valorile mijloacelor necesare pentru realizarea măsurilor:________________________________________________________________________________ 3.13.2. Sursele de finanţare recomandate: _________________________________________________________ 3.13.3. Calculele măsurilor întreprinse
|
Nr. d/o | Efectul de protecţie a naturii | Costul | Posibilitatea atingerii efectului în baza altor măsuri | Tabelul |
1 | 2 | 3 | 4 | |
3.13.4. Cuantumul de plată pentru folosirea specializată a resurselor naturale recomandat întreprinderii (ţinînd cont de etapele realizării măsurilor) ___________________________________________________________________ 3.14. Concluzii: ______________________________________________________________________________
Executorul general "____" _________________ 199__
Executorii "____" _________________ 199__
|