H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea administrativ-militară

şi efectivul-limită al organelor administrativ-militare

 

nr. 77  din  31.01.2001

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.14-15/113 din 08.02.2001

 

* * *

Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Regulamentul privind activitatea administrativ-militară (se anexează).

2. Se stabileşte efectivul-limită al organelor administrativ-militare în număr de 364 de unităţi (inclusiv 100 militari), cu fondul respectiv de retribuire a muncii.

[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

[Pct.3 abrogat prin Hot.Guv. nr.688 din 10.06.03, în vigoare 13.06.03]

 

[Pct.4,5 abrogate prin Hot. Guv. nr.891 din 09.07.2002]

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVA

Dumitru BRAGHIŞ

Contrasemnată:
Ministrul apărăriiBoris Gamurari
Ministrul finanţelorMihail Manoli

Chişinău, 31 ianuarie 2001.
Nr.77.

 

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.77 din 31 ianuarie 2001

 

REGULAMENTUL

privind activitatea administrativ-militară

 

Notă: În tot textul Regulamentului, sintagma “Departamentul Administrativ-Militar” se substituie prin sintagma “Marele Stat Major al Armatei Naţionale” conform Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007

 

Notă: În tot textul Regulamentului, cu excepţia punctelor 18 şi 21, cuvintele "judeţ", "judeţean" se substituie cu cuvintele "raion", "raional"; cuvîntul "prefect" se substituie cu cuvintele "preşedintele raionului" conform Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

1. Activitatea administrativ-militară constituie una din cele mai importante funcţii ale statului şi constă în organizarea şi desfăşurarea măsurilor, ce au drept obiectiv pregătirea ţării pentru apărare. Aceste acţiuni sînt derulate permanent, intensitatea lor fiind în raport direct cu caracterul pericolului militar sau imperativul lichidării consecinţelor calamităţilor naturale, avariilor tehnogene şi catastrofelor.

2. Principalele măsuri ce ţin de activitatea administrativ-militară sînt:

- completarea forţelor armate cu resurse umane şi tehnico-materiale la mobilizare, precum şi a unor unităţi sau subunităţi militare în caz de calamităţi naturale, avarii tehnogene şi catastrofe;

- evidenţa militară a resurselor umane (recruţi şi rezervişti) pe plan local;

- evidenţa resurselor tehnico-materiale ce se rechiziţionează şi a persoanelor chemate pentru prestări de servicii;

- repartiţia resurselor tehnico-materiale ce se rechiziţionează şi a persoanelor chemate pentru prestări de servicii;

- recrutarea tinerilor;

- încorporarea şi repartizarea recruţilor la unităţile militare;

- administrarea şi planificarea resurselor umane din evidenţă;

- completarea şi asigurarea desfăşurării forţelor de apărare teritorială la mobilizare, aducerea lor la gradul de pregătire, necesar pentru îndeplinirea sarcinilor stabilite;

- educaţia militaro-patriotică şi pregătirea cetăţenilor pentru îndeplinirea serviciului militar;

- asigurarea drepturilor şi garanţiilor sociale ale militarilor, care au îndeplinit serviciul militar prin contract şi au fost trecuţi în rezervă sau în retragere şi ale membrilor familiilor lor, precum şi ale familiilor militarilor care îndeplinesc serviciul militar în termen.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

[Se declară neconstituţională sintagma "încorporarea cetăţenilor în serviciul utilitar alternativ şi organizarea îndeplinirii acestui serviciu" din pct.2 conform Hot. Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

3. Pentru realizarea măsurilor preconizate în domeniul administrativ-militar în republică sînt instituite organe administrativ-militare centrale şi teritoriale, iar în cadrul preturilor şi primăriilor – puncte de recrutare, încorporare şi completare.

4. Conducerea generală a activităţilor din domeniul administrativ-militar este efectuată de Guvernul Republicii Moldova prin intermediul autorităţilor administraţiei publice şi organelor administrativ-militare. Conducerea, planificarea şi coordonarea activităţilor ce ţin de completarea forţelor armate cu resursele umane şi tehnico-materiale necesare se face de către Ministerul Apărării în baza cererilor prezentate de către Marele Stat Major al Armatei Naţionale.

5. Activitatea administrativ-militară este derulată conform prevederilor actelor legislative, prezentului Regulament şi altor acte normative cu privire la apărare.

6. Prezentul Regulament stabileşte principiile de organizare şi funcţionare a organelor administrativ-militare, atribuţiile acestora, atribuţiile autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, instituţiilor publice şi agenţilor economici, cu orice subordonare departamentală, tip de proprietate şi de organizare juridică, precum şi modul de asigurare tehnico-materială şi financiară a organelor administrativ-militare.

 

Capitolul II

PRINCIPIILE DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A ORGANELOR

ADMINISTRATIV-MILITARE ŞI A PUNCTELOR DE RECRUTARE,

ÎNCORPORARE ŞI COMPLETARE

7. Centrele militare sînt organe administrativ-militare ale Ministerului Apărării, care realizează, potrivit prevederilor legislaţiei, concepţia de stat privind evidenţa şi completarea forţelor armate cu resursele umane şi tehnico-materiale necesare pe timp de pace, în caz de mobilizare şi pe timp de război, precum şi alte măsuri în domeniul administrativ-militar.

[Pct.7 în redacţia Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

 

8. Organul administrativ-militar central este Marele Stat Major al Armatei Naţionale, care activează sub conducerea nemijlocită a ministrului apărării.

9. Centrele militare activează sub conducerea nemijlocită a Marelui Stat Major al Armatei Naţionale. Centrele militare sînt constituite conform structurii şi statelor de organizare aprobate de ministrul apărării, în limitele efectivului-limită stabilit de Guvern, avînd subdiviziuni (reprezentanţe) în unităţile administrativ-teritoriale de nivelul al doilea.

[Pct.9 în redacţia Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

[Pct.9 în redacţia Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

10. Centrele militare sînt persoane juridice, dispun de ştampilă cu Stema de Stat şi îşi desfăşoară activitatea în colaborare cu autorităţile administraţiei publice, instituţiile publice şi agenţii economici.

[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

 

11. Organele administrativ-militare sînt conduse de comandanţi (şefi), care se numesc în funcţie prin ordinul ministrului apărării. Statutul comandanţilor (şefilor) se aprobă de către ministrul apărării şi se consemnează în statele de personal.

Numirea în funcţie a altor militari din cadrul acestor organe se efectuează în conformitate cu Regulamentul cu privire la modul de îndeplinire a serviciului militar în Forţele Armate.

Angajarea şi eliberarea funcţionarilor publici şi a personalului tehnic ai acestor organe se efectuează prin ordinul comandanţilor (şefului) organelor administrativ-militare.

[Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

12. În scopul realizării pe plan local a unor măsuri administrativ-militare, se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale, la instituirea punctelor de recrutare, încorporare şi completare, să aprobe componenţa acestora în funcţie de numărul populaţiei din teritoriul administrat, conform anexei nr.1.

[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.2005]

 

Capitolul III

ATRIBUŢIILE ORGANELOR ADMINISTRATIV-MILITARE ŞI PUNCTELOR

DE RECRUTARE, ÎNCORPORARE ŞI COMPLETARE

13. Marele Stat Major al Armatei Naţionale are următoarele atribuţii:

1) completarea cu resurse umane a unităţilor militare şi evidenţa militară a acestora:

a) întocmeşte, actualizează şi pune în aplicare, la ordin, planul de completare cu resurse umane şi tehnico-materiale a forţelor armate la mobilizare, aprobat de către ministrul apărării;

b) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activitatea de completare cu rezervişti a unităţilor militare;

c) organizează şi ţine evidenţa statistică a resurselor umane;

d) coordonează şi verifică evidenţa nominală a rezerviştilor în toate organele de evidenţă militară;

e) analizează periodic împreună cu organele centrale şi unităţile militare din cadrul forţelor armate, calitatea completării cu resurse şi stabileşte măsurile necesare pentru îmbunătăţirea acesteia;

f) informează populaţia asupra activităţilor desfăşurate în zona acţiunilor de luptă;

g) îndrumă şi controlează punctele de recrutare, încorporare şi completare privind modul de îndeplinire a obligaţiunilor ce le revin pe linia completării unităţilor militare cu resurse umane;

h) exercită alte atribuţii specifice gestionării resurselor umane (face propuneri privind înaintarea în grad, schimbarea serviciului sau specialităţii militare etc.).

2) completarea cu resurse tehnico-materiale şi evidenţa celor care se rechiziţionează, precum şi a persoanelor chemate pentru prestări de servicii:

a) asigură evidenţa statistică a mijloacelor de transport şi a tehnicii de construcţie repartizate în planurile de mobilizare ale unităţilor militare, şi întocmeşte situaţiile centralizatoare cu bunurile materiale prevăzute în planurile de rechiziţii;

b) îndrumă şi ţine la control modul cum se execută repartiţia mijloacelor de transport şi tehnicii de construcţie de către centrele militare subordonate pentru asigurarea completării unităţilor militare;

c) verifică în centrele militare subordonate modul cum este organizată anunţarea şi expedierea resurselor materiale şi a personalului pentru prestări de servicii în unităţile militare;

d) îndrumă şi controlează activitatea privind asigurarea cu mijloace de transport necesare deplasării rezerviştilor la unităţile militare, pe timpul mobilizării;

e) îndrumă şi controlează agenţii economici, instituţiile publice şi punctele de recrutare, încorporare şi completare privind modul de îndeplinire a obligaţiunilor ce le revin, pentru punerea în aplicare a documentelor primite de la centrul militar, în ceea ce priveşte completarea cu resurse materiale.

f) organizează, îndrumă şi controlează activitatea privind asigurarea cu mijloace de transport auto, tehnică de construcţii şi alte materiale a unităţilor militare care au suferit pierderi în timpul acţiunilor de luptă;

g) urmăreşte modul cum centrele militare efectuează plata despăgubirilor pentru bunurile materiale rechiziţionate şi pentru prestările de servicii în interes public;

h) coordonează activitatea de luare în evidenţă a resurselor materiale evacuate şi modalităţile de folosire eficientă a acestora pentru asigurarea unităţilor militare.

3) recrutarea tinerilor şi încorporarea recruţilor:

a) coordonează şi controlează activitatea de recrutare a tinerilor, luarea în evidenţă, examinarea medicală şi repartizarea acestora pe arme;

b) stabileşte pe baza valorii contingentului recrutat, numeric şi calitativ posibilităţile de asigurare a efectivelor unităţilor militare pe timp de pace prin încorporare;

c) întocmeşte planul de încorporare de perspectivă pe raioane şi specialităţi militare;

d) efectuează potrivit datelor primite de la organele de conducere ale componentelor forţelor armate şi sarcinii stabilite de Guvern repartiţia numerică şi calitativă pe unităţi a recruţilor ce urmează să fie încorporaţi;

e) întocmeşte şi difuzează planurile de repartiţie pe centrele militare, potrivit criteriilor de repartiţie aprobate.

4) alte atribuţii:

a) înaintează propuneri privind elaborarea şi perfecţionarea cadrului juridic vizînd activitatea administrativ – militară;

 

[Lit.b) subpct.4) pct.13 abrogată prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05, celelalte litere, renumerotate]

 

[Lit.b) subpct.4) pct.13 abrogată prin modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

 

c) elaborează recomandări metodologice privind conlucrarea eficientă a autorităţilor administraţiei publice locale, organelor administrativ-militare teritoriale, instituţiilor publice şi a agenţilor economici în vederea educaţiei militar patriotice a tinerilor şi pregătirea lor pentru serviciul militar în forţele armate, supraveghează pregătirea premilitară şi militară în instituţiile de învăţămînt;

d) controlează activitatea de încadrare în serviciul militar prin contract;

e) verifică activitatea de selectare a candidaţilor pentru admitere la studii în instituţiile de învăţămînt în domeniul milităriei, supraveghează pregătirea în cadrul şcolilor profesionale a specialiştilor necesari pentru completarea forţelor armate;

f) perfecţionează pregătirea în domeniul administrativ-militar a conducătorilor autorităţilor administraţiei publice;

g) organizează lucrul cu toate categoriile de participanţi la conflicte armate şi războaie;

 

[Lit.i) subpct.4) pct.13 abrogată prin Hot.Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

[Se declară neconstituţională lit.i) subpct.4) pct.13 conform Hot.Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

h) organizează controlul asupra legalităţii procesului de mobilizare la locul de muncă la autorităţile administraţiei publice, instituţiile publice şi agenţii economici;

i) asigură, în comun cu autorităţile administraţiei publice, garanţiile sociale şi juridice ale militarilor trecuţi în rezervă sau retragere după serviciul militar prin contract şi membrilor familiilor lor, precum şi ale membrilor familiilor militarilor, care îndeplinesc serviciul militar în termen;

j) atribuţii complementare, corespunzătoare unităţilor militare în domeniile personal, logistic, financiar etc.

[Pct.13 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

 

14. Marele Stat Major al Armatei Naţionale conduce, organizează, îndrumă şi controlează activităţile centrelor militareprivind evidenţa resurselor umane, recrutarea tinerilor şi încorporarea recruţilor, completarea cu rezervişti şi asigurarea cu mijloace de transport şi tehnică de construcţii la mobilizare şi război, precum şi în caz de calamităţi naturale masive, a unităţilor militare ale Armatei Naţionale şi altor forţe destinate apărării naţionale organizate conform legii, rechiziţionarea bunurilor materiale, terenurilor clădirilor, instalaţiilor etc., chemarea persoanelor pentru prestări de servicii.

Totodată, Marele Stat Major al Armatei Naţionale îndrumă şi verifică activitatea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi agenţilor economici din republică în domeniul administrativ-militar.

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

 

15. Atribuţiile centrelor militare sînt asemănătoare celor stabilite Marelui Stat Major al Armatei Naţionale, cu deosebirile, ce rezultă din faptul că centrul militar este organ de execuţie şi îndeplineşte nemijlocit atribuţii specifice managementului resurselor umane şi materiale în condiţii speciale, precum sînt:

1) completarea cu resurse umane a unităţilor militare şi evidenţa militară a acestora:

a) întocmeşte, actualizează şi pune în aplicare, la ordin, planul de completare cu resurse umane şi tehnico-materiale a unităţilor militare la mobilizare, aprobat de către şeful Marelui Stat Major al Armatei Naţionale;

b) completează cu rezervişti unităţile militare;

c) ţine evidenţa statistică şi nominală a rezerviştilor din teritoriu;

d) coordonează şi verifică evidenţa nominală a rezerviştilor la toate organele de evidenţă militară din teritoriu;

e) analizează calitatea resurselor din evidenţă şi ia măsurile, care se impun pentru realizarea unei rezerve structurate potrivit necesităţilor stabilite pe categorii de personal, arme şi specialităţi militare;

f) analizează periodic împreună cu statele majore ale unităţilor militare ale Armatei Naţionale şi altor forţe militare organizate conform legii, calitatea completării cu resurse umane şi stabileşte măsurile necesare pentru îmbunătăţirea acesteia;

g) actualizează evidenţa rezerviştilor evacuaţi din zona acţiunilor de luptă;

h) îndrumă şi verifică punctele de recrutare, încorporare şi completare în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiunilor acestora privind completarea unităţilor militare cu resurse umane;

i) informează populaţia asupra activităţilor desfăşurate în zona acţiunilor militare;

î) exercită şi alte atribuţii specifice gestionării resurselor umane (propuneri privind înaintarea în grad, schimbarea serviciului sau specialităţii militare etc.).

2) completarea cu resurse tehnico-materiale şi evidenţa celor ce se rechiziţionează, precum şi a persoanelor chemate pentru prestări de servicii:

a) ţine evidenţa mijloacelor de transport şi a tehnicii de construcţii în teritoriu, repartizate conform planurilor de mobilizare ale unităţilor militare şi întocmeşte ordinele de predare a bunurilor materiale prevăzute în planurile de rechiziţii;

b) repartizează mijloacele de transport auto şi tehnica de construcţii pentru asigurarea completării unităţilor militare;

c) organizează trimiterea resurselor materiale şi a persoanelor pentru prestări de servicii la unităţile militare;

d) asigură cu mijloace de transport necesare deplasării rezerviştilor la unităţile militare pe timpul mobilizării;

e) îndrumă şi verifică primăriile (preturile) agenţii economici, instituţiile publice în ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiunilor acestora vizînd punerea în aplicare a documentelor primite de la centrul militar privind completarea cu resurse materiale;

f) asigură cu mijloace de transport auto, tehnică de construcţii şi alte materiale unităţile militare care au suferit pierderi în timpul acţiunilor de luptă;

g) efectuează plata despăgubirilor pentru bunurile rechiziţionate şi supraveghează corectitudinea achitării serviciilor, prestate în interes public;

h) ţine evidenţa resurselor materiale evacuate şi determină modul de folosire a acestora pentru unităţile militare.

3) recrutarea tinerilor şi încorporarea recruţilor:

a) organizează recrutarea tinerilor, examinarea medicală, testarea psihologică şi repartizarea acestora pe arme;

b) stabileşte în baza valorii contingentului recrutat numeric şi calitativ, posibilităţile de completare a efectivelor unităţilor militare pe timp de pace, prin încorporare;

c) întocmeşte planul de perspectivă şi stabileşte sarcinile de încorporare pentru fiecare primărie (pretură);

d) efectuează repartiţia nominală pe unităţi a recruţilor ce urmează să fie încorporaţi potrivit datelor primite de la Marele Stat Major al Armatei Naţionale;

e) încorporează recruţii şi îi repartizează în unităţile militare;

f) îndrumă şi verifică activitatea primăriilor (preturilor), instituţiilor publice şi agenţilor economici în vederea organizării încorporării în forţele armate.

4) alte atribuţii:

 

[Lit.a) subpct.4) pct.15 abrogată prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

b) organizează şi desfăşoară, în comun cu organele administraţiei publice locale, instituţiile publice, agenţii economici şi organizaţiile obşteşti educaţia militar-patriotică şi alte activităţi privind pregătirea recruţilor pentru îndeplinirea serviciului militar;

c) selectează candidaţi pentru admitere la studii în instituţiile de învăţămînt în domeniul milităriei, organizează pregătirea în şcolile profesionale a specialiştilor necesari pentru completarea forţelor armate;

d) efectuează încorporarea cetăţenilor în serviciul militar prin contract;

 

[Lit.e) subpct.4) pct.15 abrogată prin Hot. Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

 

f) asigură, în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, garanţiile sociale şi juridice cuvenite militarilor, trecuţi în rezervă sau retragere după serviciul militar prin contract şi membrilor familiilor lor, precum şi cele prevăzute membrilor familiilor militarilor care îndeplinesc serviciul militar în termen;

f1) întreprinde, în comun cu subdiviziunile teritoriale ale Poliţiei, în limitele stabilite de legislaţie, măsurile necesare pentru identificarea locului aflării militarilor dezertori ori absenţi neîntemeiat din unitatea militară sau de la locul de serviciu şi informează organele abilitate în vederea reţinerii şi reîntoarcerii acestora la locul de îndeplinire a serviciului militar;

g) exercită controlul privind îndeplinirea de către autorităţile publice locale, instituţiile publice şi agenţii economici a măsurilor din domeniul administrativ – militar;

h) organizează lucrul cu toate categoriile de participanţi la conflicte armate şi războaie;

i) execută atribuţii complementare, corespunzătoare unităţilor militare în domeniile, personal, logistic, financiar etc.

[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.15 completat prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

[Se declară neconstituţională lit.e) subpct.4) pct.15, conform Hot. Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

16. Cerinţele şi indicaţiile Marelui Stat Major al Armatei Naţionale şi ale centrelor militare menite să le faciliteze exercitarea conformă a atribuţiilor, specificate în prezentul Regulament, sînt executorii pentru autorităţile publice locale, instituţiile publice, agenţii economici şi cetăţeni.

[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.1201 din 27.10.2008, în vigoare 04.11.2008]

 

17. Punctele de recrutare, încorporare şi completare din cadrul preturilor şi primăriilor în domeniul administrativ – militar au următoarele atribuţii:

a) să ţină evidenţa nominală a recruţilor şi rezerviştilor şi să efectueze în documentele lor de evidenţă, luarea în ori scoaterea din evidenţă;

b) să informeze lunar centrele militare, în scris şi/sau electronic, cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, despre luarea în/scoaterea din evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, precum şi despre modificările efectuate în datele de evidenţă, conform anexei nr.3;

c) să verifice anual informaţiile privind tinerii care urmează a fi recrutaţi, să întocmească tabele nominale cu aceştia şi să le expedieze centrelor militare în termenele stabilite;

d) să înmîneze ordinele de chemare la recrutare tinerilor care vor fi însoţiţi şi prezentaţi comisiei de recrutare – încorporare de către şeful punctului de recrutare, încorporare şi completare;

e) să înmîneze ordinele de chemare la încorporare, concentrare sau mobilizare, ori pentru clarificarea situaţiei militare şi să asigure prezentarea acestora la data, ora şi locul prevăzute în ordinul de chemare;

f) să ţină evidenţa bunurilor rechiziţionabile aflate în proprietatea sau deţinerea persoanelor fizice şi juridice chemate pentru prestări de serviciu în interes public, din raza de competenţă teritorială, conform anexei nr.4;

f1) să ţină evidenţa instituţiilor publice şi agenţilor economici din raza de competenţă teritorială, care deţin bunuri rechiziţionabile, precum şi a instituţiilor publice care au angajaţi cetăţeni cu obligaţie militară, conform anexei nr.5;

f2) în scopul verificării şi completării fişelor de evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, să ţină evidenţa documentelor de evidenţă militară, conform anexei nr.6;

g) în comun cu subdiviziunile teritoriale ale Poliţiei:

- să urmărească cetăţenii cu obligaţiuni militare, care nu s-au prezentat la recrutare, încorporare, concentrare sau mobilizare şi să întocmească materialele necesare pentru tragerea lor la răspundere;

- să reţină militarii dezertori sau care au părăsit fără învoire unitatea militară sau locul serviciului şi să-i conducă la locul de îndeplinire a serviciului militar;

h) să prezinte centrului militar şi primarului (pretorului) informaţii şi rapoarte privind evidenţa militară, lucrul cu recruţii şi rezerviştii şi alte aspecte ale activităţii administrativ-militare.

[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

Capitolul IV

ATRIBUŢIILE AUTORITĂŢILOR PUBLICE CENTRALE ŞI LOCALE,

INSTITUŢIILOR PUBLICE ŞI ALE AGENŢILOR ECONOMICI

18. Guvernul Republicii Moldova coordonează activitatea ministerelor şi a celorlalte autorităţi ale administraţiei publice privind realizarea măsurilor administrativ-militare, asigură, potrivit legii, alocarea şi utilizarea resurselor financiare şi materiale, necesare organizării şi executării măsurilor administrativ-militare, conduce, prin prefecţi şi organele administrativ-militare, activitatea administrativ-militară în teritoriu, exercitînd şi alte competenţe încredinţate prin lege.

[Pct.18 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

19. Evidenţa militară a cetăţenilor se ţine de către centrele militare şi punctele de recrutare, încorporare şi completare în baza datelor disponibile din teritoriu şi prin intermediul platformei de interoperabilitate. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale (inclusiv structurile organizaţionale din sfera lor de competenţă), precum şi instituţiile publice asigură îndeplinirea prevederilor legislaţiei privind evidenţa militară a salariaţilor lor, inclusiv:

1) ţin la zi evidenţa separată a acestora, conform fişelor personale şi Registrului de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţie militară care au modificări în datele de evidenţă, conform anexei nr.3, şi comunică lunar centrelor militare, în scris şi/sau electronic, modificările intervenite în datele de evidenţă ale acestora, în condiţiile respectării legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal;

2) întocmesc anual tabele nominale cu tinerii care urmează să fie recrutaţi şi le predau centrelor militare, la cererea acestora;

3) verifică dacă recruţii şi rezerviştii respectă regulile de evidenţă militară şi, în caz de necesitate, iau măsurile respective;

4) înmânează cetăţenilor ordinele de chemare la centrele militare şi asigură prezentarea lor la data, ora şi în locul prevăzute în ordin.

Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale (inclusiv structurile organizaţionale din sfera lor de competenţă), instituţiile publice şi agenţii economici:

1) asigură păstrarea şi înnoirea resurselor tehnico-materiale incluse în planurile de rechiziţii ale centrelor militare;

2) asigură finanţarea, în volumul necesar, a activităţilor din domeniul administrativ-militar;

3) organizează şi derulează educaţia militar-patriotică şi activităţile privind pregătirea tineretului pentru îndeplinirea serviciului militar;

4) asigură respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia socială şi juridică a recruţilor şi rezerviştilor, precum şi a cetăţenilor care îndeplinesc serviciul militar şi membrii familiilor lor de către conducătorii instituţiilor publice şi agenţii economici din ramură;

5) exercită şi alte măsuri administrativ-militare stabilite de legislaţie.

[Pct.19 în redacţia Hot.Guv. nr.831 din 01.11.2023, în vigoare 09.11.2023]

[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

20. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale răspund de executarea conformă a măsurilor administrativ-militare atît în cadrul lor, cît şi în structurile organizaţionale din sfera lor de competenţă. Asigurarea îndeplinirii acestor măsuri se pune pe seama conducătorilor autorităţilor în cauză.

[Pct.20 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

 

21. Preşedintele raionului, guvernatorul U.T.A. Găgăuzia îndeplineşte în domeniul administrativ-militar următoarele activităţi:

a) supraveghează respectarea legislaţiei cu privire la activitatea administrativ-militară de către autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi agenţii economici;

b) asigură îndeplinirea decretelor Preşedintelui Republicii Moldova – comandantului suprem al forţelor armate, hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova şi a ordinelor ministrului apărării în domeniul administrativ-militar;

 

[Lit.c) pct.21 abrogată prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

d) coordonează şi controlează activitatea serviciilor publice desconcentrate ale/din subordinea ministerului sau autorităţii administrative centrale în domeniul administrativ-militar;

e) asigură organizarea evidenţei militare a recruţilor şi rezerviştilor;

f) coordonează activitatea autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice şi agenţilor economici privind educaţia militar-patriotică a tineretului şi pregătirea pentru îndeplinirea serviciului militar în rîndurile forţelor armate;

g) propune spre aprobare consiliului raional (municipal) executivului U.T.A. Găgăuzia componenţa comisiei de recrutare-încorporare, conduce şi controlează activitatea ei;

h) conduce desfăşurarea recrutării tinerilor şi încorporării recruţilor în serviciul militar şi prezentarea lor în centrele militare;

 

[Lit.i) pct.21 abrogată prin Hot. Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

 

j) asigură furnizarea resurselor umane şi tehnico-materiale predestinate pentru completarea forţelor armate în unităţile militare;

k) asigură îndeplinirea sarcinilor de rechiziţionare în teritoriu şi chemarea persoanelor pentru prestări servicii potrivit planurilor de mobilizare;

l) organizează apărarea teritorială;

m) răspunde de pregătirea profesională a conducătorilor autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice şi agenţilor economici din teritoriu în domeniul administrativ-militar;

n) prezintă consiliului raional (municipal), executivului U.T.A. Găgăuzia informaţii şi înaintează propuneri privind organizarea activităţii administrativ-militare;

o) prezintă Guvernului informaţii şi rapoarte privind starea de lucruri din teritoriu în domeniul administrativ-militar.

[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.2005, în vigoare 01.04.2005]

[Pct.21 modificat prin Hot. Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

[Se declară neconstituţională sintagma "conduce desfăşurarea... încorporării recruţilor în serviciul utilitar alternativ..." din  lit.h) şi lit.i) ale pct.21, conform Hot. Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

22. Îndeplinindu-şi atribuţiile în domeniul administrativ-militar, preşedintele raionului (guvernatorul) emite în condiţiile legii ordine executorii pentru autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice, agenţii economici şi cetăţenii din teritoriu.

[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

23. Consiliul raional (municipal), executivul U.T.A. Găgăuzia îndeplineşte în limitele competenţelor sale, următoarele atribuţii în domeniul administrativ-militar:

a) asigură respectarea legislaţiei în vigoare şi îndeplinirea propunerilor preşedintelui raionului (guvernatorului) privind activitatea administrativ-militară de către consiliile locale, primării (preturi), instituţiile publice, agenţii economici şi cetăţeni;

b) sprijină, coordonează şi controlează realizarea de către consiliile locale şi primării (preturi) a sarcinilor în domeniul administrativ-militar;

 

[Lit.c) pct.23 abrogată prin Hot. Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

 

d) conlucrează cu centrul militar în probleme administrativ-militare;

e) la propunerea preşedintelui raionului (guvernatorului) aprobă componenţa comisiei de recrutare-încorporare;

f) asigură organizarea şi desfăşurarea la nivelul raionului (municipiului), U.T.A. Găgăuzia a acţiunilor privind recrutarea tinerilor, educaţia militar-patriotică, pregătirea pentru îndeplinirea serviciului militar în rîndurile forţelor armate şi încorporarea în serviciul militar în termen sau cu termen redus;

g) adoptă decizii privind luarea în evidenţă militară, încorporarea şi organizarea mobilizării resurselor umane şi tehnico-materiale în teritoriu;

h) alocă mijloacele financiare necesare pentru activitatea comisiei de recrutare-încorporare şi a activităţilor administrativ-militare la nivel de raion (municipiu), U.T.A. Găgăuzia;

i) examinează dările de seamă ale consiliilor locale şi primăriilor (preturilor) cu privire la activitatea în domeniul administrativ-militar;

î) asigură îndeplinirea în teritoriu a prevederilor legislaţiei cu privire la protecţia socială şi juridică a familiilor cetăţenilor care îndeplinesc serviciul militar, a recruţilor, rezerviştilor, participanţilor la războaie şi conflicte armate, precum şi a membrilor familiilor lor.

[Pct.23 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.2005, în vigoare 01.04.2005]

[Se declară neconstituţională lit.c) din pct.23, conform Hot. Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

24. Consiliul local, în limitele competenţelor sale, îndeplineşte următoarele atribuţii în domeniul administrativ-militar:

a) asigură executarea de către instituţiile publice, agenţii economici şi locuitorii din teritoriu a prevederilor legale, deciziilor consiliului raional (municipal), executivului U.T.A. Găgăuzia şi ordinelor comandantului centrului militar în domeniul administrativ-militar;

b) asigură organizarea şi desfăşurarea în localitate a activităţilor privind recrutarea tinerilor, educaţia militar-patriotică, pregătirea pentru îndeplinirea serviciului militar în rîndurile forţelor armate şi încorporarea în serviciul militar în termen sau cu termen redus;

c) alocă mijloacele financiare necesare pentru îndeplinirea activităţilor administrativ-militare, desfăşurate în teritoriu;

d) examinează informaţiile şi dările de seamă ale primarului (pretorului), instituţiilor publice şi agenţilor economici din teritoriu şi prezintă consiliului raional (municipal), executivului U.T.A. Găgăuzia informaţii şi dări de seamă cu privire la:

- recrutarea tinerilor şi încorporarea recruţilor în serviciul militar în termen sau cu termen redus;

- ţinerea evidenţei militare a recruţilor şi rezerviştilor;

- alte probleme cu caracter administrativ-militar;

e) adoptă hotărîri privind asigurarea protecţiei sociale şi juridice a familiilor cetăţenilor care îndeplinesc serviciul militar, a recruţilor, rezerviştilor, participanţilor la războaie şi conflicte armate, precum şi a membrilor familiilor lor.

[Pct.24 modificat prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.05, în vigoare 01.04.05]

 

25. Primarul (pretorul), în limitele competenţelor sale, în domeniul administrativ-militar îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) răspunde personal de exercitarea conformă a sarcinilor puse pe seama punctului de recrutare, încorporare şi completare;

b) organizează şi asigură înştiinţarea rezerviştilor la mobilizare şi deplasarea lor la locul şi în termenele stabilite de centrul militar;

c) după coordonarea cu comandantul centrului militar, numeşte în funcţie specialiştii punctului de recrutare, încorporare şi completare;

d) asigură executarea de către instituţiile publice, agenţii economici şi locuitorii din teritoriu a legislaţiei, hotărîrilor autorităţilor publice ierarhic superioare, ordinelor preşedintelui raionului (guvernatorului) şi comandantului centrului militar cu privire la activitatea administrativ-militară;

 

[Lit.e) pct.25 abrogată prin Hot. Guv. nr.1438 din 25.12.2001]

[Se declară neconstituţională lit.e) a pct.25, conform Hot. Curţii Constituţionale nr.44 din 02.10.2001]

 

f) organizează activitatea instituţiilor publice şi agenţilor economici în localitate privind educaţia militar-patriotică a tineretului şi pregătirea lui pentru îndeplinirea serviciului militar în rîndurile forţelor armate;

g) organizează pe plan local îndeplinirea sarcinilor de rechiziţionare a clădirilor, încăperilor, terenurilor, instalaţiilor, mijloacelor de comunicaţii, de transport şi a altor bunuri materiale şi prestarea serviciilor potrivit planurilor de mobilizare;

h) informează centrul militar despre înregistrarea instituţiilor publice şi agenţilor economici şi despre lichidarea lor;

i) propune spre aprobare consiliului local volumul de cheltuieli necesare pentru organizarea activităţilor administrativ-militare, desfăşurate în teritoriu;

j) organizează conlucrarea specialiştilor punctului de recrutare, încorporare şi completare cu angajaţii Poliţiei privind:

- urmărirea cetăţenilor cu obligaţiuni militare, care nu s-au prezentat la recrutare, încorporare, concentrare sau mobilizare, şi întocmirea materialelor necesare pentru tragerea lor la răspundere;

- reţinerea militarilor dezertori ori absenţi neîntemeiat din unitatea militară sau de la locul de serviciu şi conducerea lor la locul de îndeplinire a serviciului militar.

k) asigură îndeplinirea pe teritoriul localităţii a prevederilor legislaţiei cu privire la protecţia socială şi juridică, familiilor cetăţenilor, care îndeplinesc serviciul militar, a recruţilor, rezerviştilor, participanţilor la războaie, conflicte armate şi a membrilor familiilor lor;

l) informează centrul militar în termen de 7 zile despre cazurile de deces ale recruţilor şi rezerviştilor;

m) prezintă centrului militar şi autorităţilor publice ierarhic superioare informaţii şi dări de seamă privind evidenţa militară, lucrul cu recruţii şi rezerviştii, acumularea resurselor tehnico-materiale şi alte aspecte ale activităţii administrativ-militare.

[Pct.25 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

 

26. Ministerul Afacerilor Interne are următoarele obligaţii în domeniul administrativ-militar:

a) să acorde suport autorităţilor administraţiei publice locale şi organelor administrativ-militare privind luarea în evidenţă militară a cetăţenilor, încorporarea acestora în serviciul militar în termen, în cel cu termen redus sau în serviciul civil, precum şi privind prezentarea rezerviştilor la diferite concentrări militare, antrenamente şi exerciţii de mobilizare, contribuind la asigurarea respectării de către cetăţenii Republicii Moldova a regulilor de evidenţă militară;

b) la solicitarea organelor administrativ-militare şi primăriilor (preturilor) sau în baza măsurilor ordonate de către organele de urmărire penală, să întreprindă măsuri de rigoare privind căutarea, identificarea locului de aflare, urmărirea, reţinerea, conducerea la locul indicat de către organele administrativ-militare a cetăţenilor Republicii Moldova cu obligaţii militare (recruţi şi rezervişti) care nu s-au prezentat la recrutare, încorporare, concentrare, mobilizare şi/sau care încalcă regulile de evidenţă militară, precum şi a militarilor dezertori sau care au părăsit fără învoire unitatea militară ori locul de îndeplinire a obligaţiilor serviciului militar;

c) să comunice, la solicitarea organelor administrativ-militare, datele cu privire la cetăţenii Republicii Moldova (recruţi şi rezervişti) care au traversat frontiera de stat a Republicii Moldova.

[Pct.26 în redacţia Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Pct.26 modificat prin Hot.Guv. nr.1110 din 11.09.03, în vigoare 26.09.03]

 

27. Conducătorii instituţiilor publice în domeniul administrativ-militar îndeplinesc prevederile legislaţiei cu privire la evidenţa militară a propriilor salariaţi, în conformitate cu pct.19. Conducătorii instituţiilor de învăţământ sunt obligaţi să prezinte centrului militar, în termen de 30 de zile de la începutul anului de studii:

1) datele cu privire la elevii şi studenţii din anul I de studii care nu au îndeplinit serviciul militar;

2) datele cu privire la elevii şi studenţii care au întrerupt studiile sau au fost exmatriculaţi;

3) tabelul nominal al elevilor şi studenţilor din ultimul an de studii.

Conducătorii instituţiilor publice şi agenţilor economici în domeniul administrativ-militar execută următoarele obligaţii:

1) păstrează şi înnoiesc rezervele tehnico-materiale incluse în planurile de rechiziţii ale centrelor militare;

2) pun la dispoziţie clădirile, încăperile, instalaţiile, mijloacele de comunicaţii şi de transport, precum şi alte bunuri materiale conform ordinelor de predare emise de către centrele militare în baza deciziei comisiei mixte de rechiziţii;

3) îndeplinesc prevederile legislaţiei cu privire la protecţia socială şi juridică a familiilor cetăţenilor care îndeplinesc serviciul militar, a recruţilor, rezerviştilor, participanţilor la războaie, conflicte armate şi a membrilor familiilor lor;

4) execută şi alte măsuri administrativ-militare prevăzute de lege.

[Pct.27 în redacţia Hot.Guv. nr.831 din 01.11.2023, în vigoare 09.11.2023]

 

271. Rezultatele verificării activităţilor din domeniul administrativ-militar de către Marele Stat Major al Armatei Naţionale şi organele administrativ-militare teritoriale în cadrul primăriilor (preturilor), instituţiilor publice şi agenţilor economici se consemnează în Registrul de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar, conform anexei nr.2.

[Pct.271 introdus prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

Capitolul V

ASIGURAREA TEHNICO-MATERIALĂ ŞI FINANCIARĂ

28. Asigurarea financiară şi plata salariului efectivului organelor administrativ-militare se efectuează din contul bugetului de stat.

[Pct.28 în redacţia Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]

[Pct.28 în redacţia Hot.Guv. nr.327 din 23.03.2005, în vigoare 01.04.2005]

 

29. Autorităţile administraţiei publice locale asigură centrele militare cu terenuri, localuri, instalaţii de telecomunicaţie şi suportă plata cheltuielilor pentru întreţinerea şi reparaţia lor, achită salariul pentru personalul de pază şi deservire, precum şi plata serviciilor comunale şi energiei electrice.

[Pct.29 în redacţia Hot.Guv. nr.327 din 23.03.2005, în vigoare 01.04.2005]

 

[Pct.30-32 abrogate prin Hot.Guv. nr.327 din 23.03.2005, în vigoare 01.04.2005, celelalte renumerotate]

 

30. Punctele de recrutare, încorporare şi completare îşi desfăşoară activitatea, de regulă, în încăperile din primării (preturi) sau în alte încăperi aflate la balanţa lor. Amenajarea acestor încăperi, asigurarea lor cu mijloacele necesare tehnice şi de comunicaţii se face din contul primăriilor (preturilor).

31. Pentru asigurarea activităţilor privind organizarea evidenţei militare, predestinării şi examinării medico-militare a recruţilor şi rezerviştilor, pregătirii recruţilor, încorporării în serviciul militar şi a măsurilor de mobilizare autorităţile administraţiei publice locale pun la dispoziţia centrelor militare personal medical şi tehnic, reactive, materiale şi aparataje medicale, încăperi, mijloace de comunicaţii şi de transport, instituţii de deservire social-culturală, repartizează numărul de colaboratori şi transportul necesar pentru înştiinţarea recruţilor şi rezerviştilor, însoţirea şi transportarea lor la locurile stabilite de centrele militare.

32. Asigurarea cu spaţiu locativ şi legătură telefonică a comandanţilor şi militarilor centrelor militare poate fi efectuată atît din bugetul de stat cît şi din contul bugetelor locale.

 

Capitolul VI

DISPOZIŢII FINALE

33. Ministerul Apărării îşi organizează propria bază de date privind evidenţa recruţilor, rezerviştilor şi a resurselor tehnico-materiale necesare pentru completarea forţelor armate la mobilizare.

34. Modul examinării medicale a tinerilor, recruţilor şi rezerviştilor, asistarea medicală a recruţilor, rezerviştilor şi a activităţilor administrativ-militare se stabileşte de Guvern.

[Pct.34(37) modificat prin Hot.Guv. nr.940 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

 

35. Modul de executare a prevederilor prezentului Regulament privind obligaţiunile Ministerului Afacerilor Interne în domeniul administrativ-militar se stabileşte prin ordinul comun al ministrului apărării şi al ministrului afacerilor interne.

[Pct.35 modificat prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

 

36. Ministerul Apărării informează sistematic populaţia despre problemele existente şi activitatea desfăşurată în domeniul administrativ-militar.

37. Responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor publice, agenţilor economici şi cetăţenilor, precum şi a organelor administrativ-militare pentru încălcarea prevederilor prezentului Regulament este prevăzută de legislaţia în vigoare.

 

 

Anexa nr.1

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

COMPONENŢA

punctului de recrutare, încorporare şi completare

 

 

a) al primăriilor satelor (comunelor), inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău şi Bălţi

 

Denumirea funcţiei Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii
Pînă la 20002001-40004001-60006001-80008001-1000010001-1200012001-1400014001-16000Peste 16000
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării0,511222222
Total0,511222222

 

 

b) al primăriilor oraşelor (inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău) şi municipiilor, cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi

 

Denumirea funcţiei Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii
Pînă la 50005001-1000010001-1500015001-2000020001-2500025001-30000Peste 30000
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării11111,51,52
Total11111,51,52

 

c) al primăriei municipiului Chişinău

 

Denumirea funcţieiNumărul unităţilor de personal
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării15
Total15

 

Notă: Repartizarea unităţilor de personal în cadrul municipiului Chişinău:

pretura sectorului Botanica – 3 unităţi;

pretura sectorului Buiucani – 3 unităţi;

pretura sectorului Centru – 3 unităţi;

pretura sectorului Ciocana – 3 unităţi;

pretura sectorului Rîşcani – 3 unităţi;

 

 

d) al primăriei municipiului Bălţi

 

Denumirea funcţieiNumărul unităţilor de personal
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării5
Total5

[Anexa nr.1 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

 

REGISTRU

de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar

_____________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

Început „____” __________ 20 _____

Încheiat „____” __________ 20 _____

 

Nr.
crt.
Data controluluiNumele, prenumele, patronimicul, funcţia responsabilului de verificareRezultatele verificării efectuateÎnsemnări privind înlăturarea lacunelorNotă
123456
 

 

Notă:

1. Rubricile 1, 2, 3 şi 4 se completează de către persoana desemnată pentru verificare.

2. În rubrica a 4-a vor fi indicate numărul şi data în care a fost întocmit procesul-verbal de verificare a activităţii în domeniul administrativ-militar, lacunele depistate, concluziile, propunerile.

3. Rubrica a 5-a se completează de către conducătorul instituţiei verificate.

4. Rubrica a 6-a se completează de către persoana care a primit indicaţii de înlăturare a lacunelor.

[Anexa nr.2 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

 

Anexa nr.3

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

 

REGISTRU

de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţiune militară

care au modificări în datele de evidenţă

____________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

 

Început „____”___________ 20 ______

Încheiat „____” __________ 20 ______

 

Nr.
crt.
DataIDNPGradul militar/ statutulNumele, prenumele, patronimicul, anul naşteriiModificări intervenite în datele de evidenţă militarăCentrul militar în care este luat în evidenţăNumărul documentului prin care a fost anunţat centrul militar despre modificările interveniteNotă
123456789
 
 

Notă:

În rubrica a 6-a se înscriu toate modificările intervenite în datele de evidenţă: adresa de la domiciliu şi/sau reşedinţă, locul de muncă sau de studii, numărul de telefon, plecarea peste hotarele Republicii Moldova/revenirea în ţară, anunţarea absenţei de la domiciliu/serviciu, data angajării şi funcţia/data concedierii şi funcţia, calificarea obţinută.

[Anexa nr.3 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

 

Anexa nr.4

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

(faţa fişei)

 

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

 

Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________

Precizată la _________________________________________________________________

 

 

FIŞA DE EVIDENŢĂ

a bunurilor rechiziţionabile de la persoanele fizice

 

I. Date generale

1.___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, patronimicul proprietarului, deţinătorului)

 

2. Anul naşterii: __________

3. Adresa de la serviciu: _____________________________________ tel._________________

4. Adresa de la domiciliu: ___________________________________ tel.__________________

5. Locul de muncă:______________________________________________________________

(denumirea instituţiei, funcţia deţinută)

 

Despre pregătirea şi predarea bunurilor rechiziţionabile conform ordinelor de predare în Forţele Armate am fost anunţat astăzi ____________________________________________________

(ziua, luna, anul, ora)

 

Proprietarul/deţinătorul _______________________

(semnătura)

 

(versoul fişei)

 

II. Bunurile rechiziţionabile

 

Nr.
crt.
Denumirea bunurilorNumele, prenumele persoanei care deserveşte bunurileAnul naşteriiAdresa de la domiciliu, telefonulMarca, modelul, anul fabricăriiNumărul de înmatriculare a mijlocului de transportStarea tehnicăPonderea de completare cu lot de piese de schimb, %
123456789
 

 

 ___________________________________

(semnătura responsabilului de întocmirea fişei)

 

 

______________________________

 (numele, prenumele, funcţia)

 

„ ____ ” __________________ 20 ___

 

Notă:

Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm.

[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

 

Anexa nr.5

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

(faţa fişei)

 

 

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

 

Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________

Confruntată la _________________________________________________________________

 

 

FIŞA DE EVIDENŢĂ

a persoanei juridice

 

I. Date generale

1. ___________________________________________________________________________

(apartenenţa)

 

2. IDNO sau numărul de licenţă ___________________________________________________

3. Forma de organizare şi denumirea persoanei juridice _______________________________

_____________________________________________________________________________

 (instituţia publică, agentul economic)

 

4. Adresa juridică ______________________________________________________________

5. Genul de activitate ___________________________________________________________

6. Conducătorul ______________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, telefonul)

 

7. Persoanele responsabile de ţinerea evidenţei militare, de pregătirea pentru predare şi de predarea bunurilor rechiziţionabile la mobilizare ______________________________________

_____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia şi ordinul de numire)

 

II. Resurse umane la evidenţă

 

Nr.
crt.
StatutulÎn evidenţăRepartizaţi la mobilizareMobilizaţi la locul de muncăPersoane chemate pentru prestări de serviciiNotă
1.Recruţi     
2. Rezervişti:
Ofiţeri     
Subofiţeri, sergenţi, soldaţi     
3.Fără obligaţiune militară     

 

(versoul fişei)

 

III. Bunuri rechiziţionabile la evidenţă

 

Categoria de bunuri ce pot fi rechiziţionate Bunuri rechiziţionabile Notă
În evidenţăSe rechiziţionează
Mijloace de transport   
Sisteme, instalaţii şi tehnică de aerodrom, de comunicaţii şi telecomunicaţii   
Surse de alimentare energetice   
Tehnică de calcul   
Utilaje şi materiale tipografice   
Tehnică şi materiale topografice şi de construcţie   
Carburanţi şi lubrifianţi, utilaje pentru transportul şi depozitarea acestora   
Utilaje şi materiale pentru dotarea atelierelor de reparaţii   
Clădiri   
Terenuri   
Articole de echipament şi de protecţie   
Alimente şi utilaje pentru prepararea şi transportarea hranei   
Animale   
Furaje   
Tehnică, aparatură şi materiale sanitar-veterinare   
Medicamente, produse parafarmaceutice şi dispozitive medicale   

 

IV. Tipul bunurilor rechiziţionabile

 

Nr. crt.Denumirea bunurilorNumele, prenumele, patronimicul persoanei care deserveşte bunurileAnul naşteriiAdresa de la domiciliu, telefonulMarca, modelul, anul fabricăriiNumărul de înmatriculare a mijlocului de transportStarea tehnicăPonderea de completare cu lot de piese de schimb, %
123456789
 

 

 ___________________________________

(semnătura responsabilului de întocmirea fişei)

 

 

______________________________

 (numele, prenumele, funcţia)

 

„ ____ ” __________________ 20 ___

 

Notă:

Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm.

[Anexa nr.5 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]

 

 

Anexa nr.6

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

REGISTRUL

circulaţiei documentelor de evidenţă militară

_________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

 

Început „____” __________ 20 ____

Încheiat „____” __________ 20 ____

 

Nr.
crt.
Numele, prenumele, patronimicul rezervistului/ recrutului, IDNPDenumirea, seria şi numărul documentului de evidenţăNumărul documentului prin care a fost prezentat/data sau semnătura/data privind primirea documentului de către centrul militarNumărul documentului prin care a fost restituit/data sau semnătura posesorului/data privind restituirea documentului de la centrul militarData şi semnătura persoanei căreia i s-a întors documentulNotă
1234567
 
 

Notă:

În rubrica a 3-a se indică denumirea documentului de evidenţă: adeverinţa de recrutare, livretul militar, fişa personală etc.

[Anexa nr.6 introdusă prin Hot.Guv. nr.495 din 25.05.2018, în vigoare 01.06.2018]