H O T Ă R Î R E
cu privire la structura şi statele de personal ale primăriilor
satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor)
nr. 688 din 10.06.2003
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.116-120/710 din 13.06.2003
* * *
Abrogat: 22.02.2013
Hotărîrea Guvernului nr.133 din 20.02.2013
În temeiul articolului 18 alineatul (2) litera f) al Legii nr.123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală şi Legii nr.764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
statele de personal ale primăriilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi, conform anexelor nr.1 şi 2;
structura şi efectivele-limită ale primăriei municipiului Bălţi şi ale direcţiilor şi secţiilor consiliului municipal Bălţi, conform anexei nr.3;
efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău şi ale direcţiilor consiliului municipal Chişinău, conform anexei nr.4.
2. Se recomandă:
primarilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor) să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor în corespundere cu prevederile anexelor nr.1 şi 2;
primarilor municipiilor Bălţi şi Chişinău să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor şi subdiviziunilor consiliilor în corespundere cu anexele nr.3 şi 4.
3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.544 din 15 iunie 1999 "Cu privie la statele-tip ale aparatelor primăriilor" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.65-66, art.575) cu modificările ulterioare (anexa nr.5).
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Vasile TARLEV |
Contrasemnată: | |
Prim-viceprim-ministru | Vasile Iovv |
Ministrul finanţelor | Zinaida Grecianîi |
Ministrul justiţiei | Vasile Dolghieru |
Chişinău, 10 iunie 2003. | |
Nr.688. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.688 din 10 iunie 2003
Statele
de personal ale primăriilor satelor (comunelor)
| ||||||||||
Denumirea funcţiilor | Numărul unităţilor în funcţie de numărul populaţiei | |||||||||
Pînă la 1500 | 1501- 3500 | 3501- 4500 | 4501- 5500 | 5501- 6500 | 6501- 7500 | 7501- 8500 | 8501- 9500 | 9501- 10500 | Peste 10500 | |
Primar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Viceprimar* | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Secretar al consiliului | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Contabil şef** | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Contabil şef-adjunct** | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist în problemele planificării*** | - | - | - | - | - | - | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 |
Specialist în problemele perceperii fiscale | 0,5 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 3 |
Specialist pentru reglementarea regimului funciar | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 |
Specialist în problemele tineretului şi sportului | - | - | - | - | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 |
Secretar-dactilograf | - | - | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Conducător auto**** | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Total | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 7,0 | 8,5 | 10,0 | 11,0 | 11,5 | 12,0 | 13,5 |
* În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei sub 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti. ** Contabilul şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor. *** Specialistul în problemele planificării se introduce în primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei de peste 8000 de locuitori. În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei pînă la 8000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef şi contabilul şef-adjunct. **** În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale, în care vor fi alese în funcţie de primar femei, funcţia de conducător auto poate fi instituită indiferent de numărul populaţiei din raza de activitate a primăriei.
Notă: Se instituie unitatea de: Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu). Îngrijitoare de încăperi (pentru deservirea a 450 m2). Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii şi în funcţie de numărul obiectelor păzite). În contabilităţile centralizate pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil: pe salarizare - de calculul o unitate pentru 400 persoane deservite; pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi. |
[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.37 din 23.01.04, în vigoare 30.01.04]
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.688 din 10 iunie 2003
Statele
de personal ale primăriilor oraşelor şi municipiilor,
cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi | |||||||
Denumirea funcţiilor | Numărul unităţilor în funcţie de numărul populaţiei | ||||||
Pînă la 5000 | 5001- 10000 | 10001- 15000 | 15001- 20000 | 20001- 25000 | 25001- 30000 | Peste 30000 | |
Primar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Viceprimar* | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Secretar al consiliului | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Contabil şef** | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Contabil şef-adjunct** | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist pentru planificare | - | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Jurist | - | - | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist pentru relaţii cu publicul | - | - | - | 0,5 | 1 | 2 | 2 |
Specialist în problemele recrutării şi încorporării*** | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 2 |
Specialist în problemele perceperii fiscale | 1 | 1,5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Specialist pentru reglementarea regimului funciar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Arhitect | - | - | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
Specialist în construcţie, gospodărie comunală şi drumuri | - | - | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1,5 |
Specialist în problemele tineretului şi sportului | - | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Secretar-dactilograf | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Conducător auto | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Independent | - | - | - | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 |
Total | 8 | 11,5 | 14,5 | 16,0 | 19 | 21,5 | 26,5 |
* În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti. ** Contabilul şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor. În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef-adjunct. *** În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori specialistul în problemele recrutării şi încorporării îndeplineşte şi funcţiile de specialist în problemele tineretului şi sportului.
Notă: Se instituie unitatea de: Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu). Îngrijitoare de încăperi (pentru deservirea a 450 m2). Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii şi în funcţie de numărul obiectelor păzite). În contabilitatea centralizată pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil: pe salarizare - de calculul o unitate pentru 400 persoane deservite; pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi. |
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.688 din 10 iunie 2003
Structura şi efectivele -limită
ale primăriei municipiului Bălţi şi ale direcţiilor
şi secţiilor consiliului municipal Bălţi
| |
Denumirea unităţii structurale | Numărul unităţilor de personal |
Conducerea primărirei | 5 |
Contabilitatea | 3 |
Serviciul juridic | 2 |
Secţia resurse umane | 3 |
Secţia administraţie publică locală | 3 |
Secţia privatizare şi postprivatizare | 3 |
Secţia relaţii cu publicul | 4 |
Serviciul arhivă | 2 |
Secţia administrativă | 9 |
Secţia evidenţa militară, serviciu de alternativă şi apărare civilă | 5 |
Secţia relaţii funciare | 4 |
Secţia arhitectură şi construcţii | 7 |
Secţia sănătate | 5 |
Secţia proprietăţii municipale | 3 |
Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei* | 7 |
Secţia gospodărie municipală | 5 |
Direcţia generală economico-financiară | 25 |
Direcţia învăţămînt, tineret şi sport | 12 |
Secţia cultură | 3 |
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale | 8 |
Total | 118 |
Notă: Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor) care, conform prevederilor Legii nr.764-XV privind organizarea administrativ-teritorială din 27 decembrie 2001, intră în componenţa mun.Bălţi, se aprobă în corespundere cu prevederile anexei nr.1 din prezenta hotărîre.
* Pe lîngă Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei activează: 1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu: şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali; lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale; 2) Serviciul de asistenţă socială comunitară: şef al Serviciului – 1 unitate; asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie; 3) Serviciul protezare şi ortopedie: felcer-protezist – 2 unităţi. |
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1007 din 26.12.2011, în vigoare 30.01.2012]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.407 din 06.05.05, în vigoare 13.05.05]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.164 din 11.02.05, în vigoare 18.02.05]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.688 din 10 iunie 2003
Efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău
şi ale subdiviziunilor consiliului municipal Chişinău | |
Denumirea unităţii structurale | Numărul unităţilor de personal |
Primăria municipiului | 114 |
Preturile | 177 |
Direcţia generală finanţe | 79 |
Direcţia generală economie, reforme şi relaţii patrimoniale | 49 |
Direcţia generală învăţămînt, ştiinţă, tineret şi sport | 49 |
Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţie | 53 |
Direcţia autorizare şi control în comerţ | 25 |
Direcţia generală locativ-comunală şi amenajare | 20 |
Direcţia sănătăţii | 14 |
Direcţia cultură | 9 |
Direcţia generală asistenţă socială | 40 |
Direcţia pentru ocrotirea şi protecţia minorilor | 49 |
Direcţia generală arhitectură, urbanism şi relaţii funciare | 63 |
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale | 20 |
Total | 740 |
Note: 1. Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), care, conform prevederilor Legii nr.764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială, intră în componenţa mun.Chişinău, se aprobă în corespundere cu prevederile anexelor nr.1 şi 2 la prezenta hotărîre. 2. Pe lîngă Direcţia generală asistenţă socială activează: 1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu: şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali; lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale; 2) Serviciul de asistenţă socială comunitară: şef al Serviciului – 5 unităţi; asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie; 3) Serviciul protezare şi ortopedie: felcer-protezist – 5 unităţi. 3. Consiliul municipal, în funcţie de necesităţile şi priorităţile de dezvoltare social-economică a municipiului, poate redistribui unităţile de personal între subdiviziunile consiliului municipal, precum şi, la propunerea primarului general, între preturi, în limita efectivului total, aprobat prin prezenta hotărîre. |
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1007 din 26.12.2011, în vigoare 30.01.2012]
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.269 din 14.03.06, în vigoare 24.03.06]
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.407 din 06.05.05, în vigoare 13.05.05]
[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.1286 din 27.10.03, în vigoare 31.10.03]
[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.1220 din 10.10.03, în vigoare 17.10.03]
Anexa nr.5
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.688 din 10 iunie 2003
Lista
hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1050 din 8 noiembrie 1999 "Cu privire la modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.128-129, art.1120); punctul 5 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.499 din 30 mai 2000 "Despre aprobarea Regulamentului-cadru privind activitatea organelor locale de arhitectură şi urbanism" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.65-67, art.584); punctul 9 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.901 din 29 august 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.115, art.1001); punctul 1 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1059 din 20 octombrie 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.137-138, art.1168); punctul 3 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.77 din 31 ianuarie 2001 "Pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea administrativ-militară şi efectivul-limită al organelor administrativ-militare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.14-15, art.113). |
