luni, 30 ianuarie 2012
688/10.06.2003 Hotărîre cu privire la structura şi statele de personal ale primăriilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor)

H O T Ă R Î R E

cu privire la structura şi statele de personal ale primăriilor

satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor)

 

nr. 688  din  10.06.2003

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.116-120/710 din 13.06.2003

 

* * *

Abrogat: 22.02.2013

Hotărîrea Guvernului nr.133 din 20.02.2013

 

În temeiul articolului 18 alineatul (2) litera f) al Legii nr.123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală şi Legii nr.764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova, Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

statele de personal ale primăriilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi, conform anexelor nr.1 şi 2;

structura şi efectivele-limită ale primăriei municipiului Bălţi şi ale direcţiilor şi secţiilor consiliului municipal Bălţi, conform anexei nr.3;

efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău şi ale direcţiilor consiliului municipal Chişinău, conform anexei nr.4.

2. Se recomandă:

primarilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor) să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor în corespundere cu prevederile anexelor nr.1 şi 2;

primarilor municipiilor Bălţi şi Chişinău să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor şi subdiviziunilor consiliilor în corespundere cu anexele nr.3 şi 4.

3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.544 din 15 iunie 1999 "Cu privie la statele-tip ale aparatelor primăriilor" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.65-66, art.575) cu modificările ulterioare (anexa nr.5).

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAVasile TARLEV

Contrasemnată:
Prim-viceprim-ministruVasile Iovv
Ministrul finanţelorZinaida Grecianîi
Ministrul justiţieiVasile Dolghieru

Chişinău, 10 iunie 2003.
Nr.688.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.688 din 10 iunie 2003

 

Statele

de personal ale primăriilor satelor (comunelor)

 

Denumirea funcţiilorNumărul unităţilor în funcţie de numărul populaţiei
Pînă
la 1500
1501-
3500
3501-
4500
4501-
5500
5501-
6500
6501-
7500
7501-
8500
8501-
9500
9501-
10500
Peste
10500
Primar1111111111
Viceprimar*---1111111
Secretar al consiliului1111111111
Contabil şef**1111111111
Contabil şef-adjunct**-----11111
Specialist în problemele planificării***------0,50,50,51
Specialist în problemele perceperii fiscale0,5111,51,5222,52,53
Specialist pentru reglementarea regimului funciar0,5111111111,5
Specialist în problemele tineretului şi sportului----0,50,50,50,511
Secretar-dactilograf--0,50,50,50,51111
Conducător auto****----111111
Total4,05,05,57,08,510,011,011,512,013,5
 

* În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei sub 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti.

** Contabilul şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor.

*** Specialistul în problemele planificării se introduce în primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei de peste 8000 de locuitori. În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei pînă la 8000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef şi contabilul şef-adjunct.

**** În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale, în care vor fi alese în funcţie de primar femei, funcţia de conducător auto poate fi instituită indiferent de numărul populaţiei din raza de activitate a primăriei.

 

Notă:

Se instituie unitatea de:

Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu).

Îngrijitoare de încăperi (pentru deservirea a 450 m2).

Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii şi în funcţie de numărul obiectelor păzite).

În contabilităţile centralizate pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil:

pe salarizare - de calculul o unitate pentru 400 persoane deservite;

pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi.

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.37 din 23.01.04, în vigoare 30.01.04]

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.688 din 10 iunie 2003

 

Statele

de personal ale primăriilor oraşelor şi municipiilor,

cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi

 

Denumirea funcţiilorNumărul unităţilor în funcţie de numărul populaţiei
Pînă
la 5000
5001-
10000
10001-
15000
15001-
20000
20001-
25000
25001-
30000
Peste
30000
Primar1111111
Viceprimar*-111112
Secretar al consiliului1111111
Contabil şef**1111111
Contabil şef-adjunct**0,5111111
Specialist pentru planificare-0,511111
Jurist--0,51111
Specialist pentru relaţii cu publicul---0,5122
Specialist în problemele recrutării şi încorporării***11111,51,52
Specialist în problemele perceperii fiscale11,522345
Specialist pentru reglementarea regimului funciar1111111
Arhitect--0,50,5111
Specialist în construcţie, gospodărie comunală şi drumuri--0,50,5111,5
Specialist în problemele tineretului şi sportului-0,511111
Secretar-dactilograf0,5111112
Conducător auto1111112
Independent---0,50,511
Total811,514,516,01921,526,5
 

* În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti.

** Contabilul şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor. În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef-adjunct.

*** În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori specialistul în problemele recrutării şi încorporării îndeplineşte şi funcţiile de specialist în problemele tineretului şi sportului.

 

Notă:

Se instituie unitatea de:

Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu).

Îngrijitoare de încăperi (pentru deservirea a 450 m2).

Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii şi în funcţie de numărul obiectelor păzite).

În contabilitatea centralizată pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil:

pe salarizare - de calculul o unitate pentru 400 persoane deservite;

pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi.

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.688 din 10 iunie 2003

 

Structura şi efectivele -limită

ale primăriei municipiului Bălţi şi ale direcţiilor

şi secţiilor consiliului municipal Bălţi

 

Denumirea unităţii structuraleNumărul unităţilor de personal
Conducerea primărirei5
Contabilitatea3
Serviciul juridic2
Secţia resurse umane3
Secţia administraţie publică locală3
Secţia privatizare şi postprivatizare3
Secţia relaţii cu publicul4
Serviciul arhivă2
Secţia administrativă9
Secţia evidenţa militară, serviciu de alternativă şi apărare civilă5
Secţia relaţii funciare4
Secţia arhitectură şi construcţii7
Secţia sănătate5
Secţia proprietăţii municipale3
Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei*7
Secţia gospodărie municipală5
Direcţia generală economico-financiară25
Direcţia învăţămînt, tineret şi sport12
Secţia cultură3
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale8
Total118
 

Notă:

Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor) care, conform prevederilor Legii nr.764-XV privind organizarea administrativ-teritorială din 27 decembrie 2001, intră în componenţa mun.Bălţi, se aprobă în corespundere cu prevederile anexei nr.1 din prezenta hotărîre.

 

* Pe lîngă Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei activează:

1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu:

şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali;

lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale;

2) Serviciul de asistenţă socială comunitară:

şef al Serviciului – 1 unitate;

asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie;

3) Serviciul protezare şi ortopedie:

felcer-protezist – 2 unităţi.

 

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1007 din 26.12.2011, în vigoare 30.01.2012]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.407 din 06.05.05, în vigoare 13.05.05]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.164 din 11.02.05, în vigoare 18.02.05]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.688 din 10 iunie 2003

 

Efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău

şi ale subdiviziunilor consiliului municipal Chişinău

 

Denumirea unităţii structuraleNumărul unităţilor de personal
Primăria municipiului114
Preturile177
Direcţia generală finanţe79
Direcţia generală economie, reforme şi relaţii patrimoniale49
Direcţia generală învăţămînt, ştiinţă, tineret şi sport49
Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţie53
Direcţia autorizare şi control în comerţ25
Direcţia generală locativ-comunală şi amenajare20
Direcţia sănătăţii14
Direcţia cultură9
Direcţia generală asistenţă socială40
Direcţia pentru ocrotirea şi protecţia minorilor49
Direcţia generală arhitectură, urbanism şi relaţii funciare63
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale20
Total740
 

Note:

1. Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), care, conform prevederilor Legii nr.764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială, intră în componenţa mun.Chişinău, se aprobă în corespundere cu prevederile anexelor nr.1 şi 2 la prezenta hotărîre.

2. Pe lîngă Direcţia generală asistenţă socială activează:

1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu:

şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali;

lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale;

2) Serviciul de asistenţă socială comunitară:

şef al Serviciului – 5 unităţi;

asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie;

3) Serviciul protezare şi ortopedie:

felcer-protezist – 5 unităţi.

3. Consiliul municipal, în funcţie de necesităţile şi priorităţile de dezvoltare social-economică a municipiului, poate redistribui unităţile de personal între subdiviziunile consiliului municipal, precum şi, la propunerea primarului general, între preturi, în limita efectivului total, aprobat prin prezenta hotărîre.

 

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1007 din 26.12.2011, în vigoare 30.01.2012]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.269 din 14.03.06, în vigoare 24.03.06]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.407 din 06.05.05, în vigoare 13.05.05]

[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.1286 din 27.10.03, în vigoare 31.10.03]

[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.1220 din 10.10.03, în vigoare 17.10.03]

 

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.688 din 10 iunie 2003

 

Lista

hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă

 

Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1050 din 8 noiembrie 1999 "Cu privire la modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.128-129, art.1120);

punctul 5 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.499 din 30 mai 2000 "Despre aprobarea Regulamentului-cadru privind activitatea organelor locale de arhitectură şi urbanism" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.65-67, art.584);

punctul 9 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.901 din 29 august 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.115, art.1001);

punctul 1 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1059 din 20 octombrie 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.137-138, art.1168);

punctul 3 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.77 din 31 ianuarie 2001 "Pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea administrativ-militară şi efectivul-limită al organelor administrativ-militare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.14-15, art.113).