HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
       pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achiziţia
     mărfurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri

                        Nr.832  din  13.08.2001

      Monitorul Oficial al R.Moldova nr.104-105/891 din 24.08.2001

                                * * *
    Abrogat: 11.03.2008
    Hotărîrea Guvernului nr.245 din 04.03.2008

    Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă  Regulamentul  cu  privire la achiziţia  mărfurilor  şi
serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri (se anexează).
    2. Ministerele,   departamentele,  organele  administraţiei  publice
locale  şi alţi beneficiari de stat vor prezenta spre aprobare  Agenţiei
Naţionale pentru Achiziţii Publice contractele de achiziţie încheiate în
urma desfăşurării procedurii cererii ofertelor de preţuri.

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                           Vasile TARLEV

    Contrasemnată:
    Viceprim-ministru, ministrul economiei          Andrei Cucu
    Ministrul justiţiei                             Ion Morei
    Ministrul finanţelor                            Mihail Manoli

    Chişinău, 13 august 2001.
    Nr. 832.

                                                 Aprobat
                                        prin Hotărîrea Guvernului
                                        Republicii Moldova nr. 832
                                        din 13 august 2001

                             REGULAMENTUL
           cu privire la achiziţia mărfurilor şi serviciilor
                   prin cererea ofertelor de preţuri

    Regulamentul  cu privire la achiziţia mărfurilor şi serviciilor prin
cererea  ofertelor de preţuri (în continuare - Regulament) este elaborat
în  conformitate  cu  Legea achiziţiei de mărfuri, lucrări  şi  servicii
pentru  necesităţile  statului  nr.1166  -  XIII  din  30  aprilie  1997
(Monitorul  Oficial  al Republicii Moldova, 1997, nr.67-68, art.551)  şi
reglementează relaţiile în domeniul achiziţiei mărfurilor şi serviciilor
prin procedura cererii ofertelor de preţuri.

                              Capitolul I
                          Dispoziţii generale

    1. Prevederile  prezentului Regulament stabilesc temeiurile juridice
de  organizare şi desfăşurare a procedurii cererii ofertelor de preţuri,
în  scopul asigurării economiei şi eficienţei achiziţiilor, satisfacerii
necesităţilor   beneficiarilor   de   stat  în  mărfuri   şi   servicii,
participării  largi a ofertanţilor la procesul de achiziţie, dezvoltării
concurenţei între ei.
    2. Cererea ofertelor  de preţuri este o procedură de achiziţie, pusă
la   dispoziţia   beneficiarilor   de  stat   în   scopul   satisfacerii
necesităţilor de mărfuri şi servicii din contul banilor publici.
    3. Banii publici  reprezintă mijloacele bugetului de stat, bugetelor
unităţilor  administrativ-teritoriale, bugetului asigurărilor sociale de
stat,    fondurilor   extrabugetare,   mijloacele   extrabugetare    ale
instituţiilor  publice, împrumuturile externe raportate la datoriile  de
stat directe sau garantate.
 [Pct.3 în redacţia Hot.Guv. nr.1399 din 24.11.03, în vigoare 28.11.03]

    4. Contractul  de achiziţie se încheie pentru întreaga sumă de  bani
publici  atribuiţi achiziţiei unui anumit tip de mărfuri şi servicii  pe
un  an  bugetar,  conform clasificaţiei  bugetare.  Excepţie  constituie
achiziţia  mărfurilor  şi serviciilor sezoniere, care impune  încheierea
unor contracte separate pentru diferite perioade de timp.
 [Pct.4 completat prin Hot.Guv. nr.1399 din 24.11.03, în vigoare 28.11.03]

    5. Pentru achiziţiile  de  servicii, a căror perioadă  de  realizare
este  mai  mare de un an, contractul poate fi încheiat  pentru  întreaga
achiziţie,  însă  realizarea  lui efectivă urmează să fie  asigurată  în
limitele sumelor anuale de bani publici prevăzute în aceste scopuri.
    6. Prin tip de  marfă  sau  serviciu  se  înţelege  acea  marfă  sau
serviciu care are o destinaţie concretă, caracteristici tehnice concrete
şi nu poate fi înlocuită cu o altă marfă, respectiv serviciu.
    7. În cazul mărfurilor  se  aplică primele patru cifre ale  poziţiei
tarifare  din  Nomenclatorul Mărfurilor al Republicii  Moldova,  aprobat
prin  Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr.1724 din 30  decembrie
2002   (Monitorul  Oficial  al  Republicii  Moldova,  2002,  nr.198-205,
art.1893).
 [Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.1399 din 24.11.03, în vigoare 28.11.03]

    8. Beneficiarii  de  stat nu au dreptul să divizeze  achiziţia  prin
contracte  separate  în  scopul aplicării unei  proceduri,  diferite  de
procedura   utilizată   în  conformitate  cu   prevederile   prezentului
Regulament  dacă achiziţia nu ar fi fost divizată, cu excepţia prevăzută
în propoziţia a doua a punctului 4.

                             Capitolul II
                         Condiţii de aplicare

    9. Procedura  de  achiziţie prin cererea ofertelor de preţuri se  va
aplica  de orice beneficiar de stat, interesat de achiziţia unor  tipuri
de mărfuri ori servicii, necesare satisfacerii cerinţelor sale.
    10. Aplicarea   acestei  proceduri  este  condiţionată  de  valoarea
achiziţiei, care nu trebuie să depăşească 100000 lei.
 [Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.1399 din 24.11.03, în vigoare 28.11.03]

    11. În scopul  efectuării  unei  atare proceduri,  grupul  de  lucru
pentru  achiziţii  al beneficiarului de stat va întocmi o  invitaţie  de
participare (anexa nr.1).

                             Capitolul III
                 Întocmirea şi transmiterea invitaţiei

    12. Înainte de  întocmirea  invitaţiei,  beneficiarul de  stat  este
obligat să stabilească:
    a) obiectul care reflectă scopul final propus;
    b) parametrii  şi  caracteristicile  mărfurilor  şi  serviciilor  ce
urmează a fi achiziţionate;
    c) posibilitatea   unei   oferte  alternative,  care  ar   satisface
cerinţele în atingerea scopului propus;
    d) adaosurile  la  preţ  şi  alte  cerinţe, care  vor  fi  luate  în
considerare în procesul de întocmire a ofertelor de către ofertanţi;
    e) corespunderea   solicitării   cu  suma   mijloacelor   financiare
disponibile;
    f) volumul obiectului achiziţiei.
    13. După executarea  cerinţelor expuse mai sus, dacă necesitatea  de
mărfuri  şi servicii se încadrează în condiţiile procedurii de achiziţie
prin  ofertele  de preţuri, grupul de lucru va purcede la elaborarea  şi
aprobarea invitaţiei.
    14. Invitaţia se întocmeşte în limba de stat. Dacă natura mărfurilor
şi   serviciilor  solicitate  impune  atragerea  ofertanţilor   străini,
invitaţia va fi întocmită şi în limbile rusă sau engleză.
    15. Invitaţia  de participare va fi înaintată ofertanţilor cunoscuţi
pe piaţă, în livrare de mărfuri şi prestare de servicii. Invitaţia va fi
transmisă, în mod obligatoriu, la cît mai mulţi ofertanţi (cel puţin 3),
astfel  încît achiziţia de mărfuri sau servicii să fie realizată cît mai
eficient.
 [Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.1399 din 24.11.03, în vigoare 28.11.03]

    16. Prin această  procedură  vor fi solicitate nu numai  oferte  ale
ofertanţilor  autohtoni, dar şi ale celor străini. Ofertele acestora din
urmă  vor  fi  examinate  numai în cazul în  care  nu  există  ofertanţi
autohtoni  care  să  satisfacă  necesităţile  în  marfa  sau  serviciile
solicitate.
    17. Invitaţia  se va transmite prin poştă sau prin ridicare  directă
de  către  ofertant în urma invitării acestuia, în ambele  cazuri  acest
fapt fiind înregistrat.
    18. Dacă există  motive  întemeiate,  invitaţia poate  fi  transmisă
ofertanţilor  şi  prin fax, însă în cel mai scurt timp se  va  transmite
originalul invitaţiei.
    19. Invitaţia   transmisă   ofertanţilor  va  fi  semnată   în   mod
obligatoriu  de  preşedintele grupului de lucru, cu aplicarea  ştampilei
instituţiei respective.
    20. Grupul de  lucru  va  transmite  invitaţia  concomitent  tuturor
ofertanţilor.
    21. Invitaţia  înmînată ofertanţilor va conţine, în mod obligatoriu,
următoarele:
    a) denumirea şi sediul beneficiarului de stat;
    b) caracteristicile   tehnice   şi  calitative  ale  mărfurilor   şi
serviciilor   solicitate:   dimensiunile,   simbolurile,   terminologia,
ambalajul,  eficienţa,  testarea,  securitatea, modul  de  transportare,
marcarea,   etichetarea.   La  descrierea  mărfurilor   şi   serviciilor
solicitate  se  utilizează caracteristicile, cerinţele,  simbolurile  şi
termenele  standard  ori  standardele internaţionale şi  cele  naţionale
recunoscute pe plan internaţional;
    c) informaţiile privind întocmirea ofertelor;
    d) modul, locul,  data  şi ora limită a termenului de  prezentare  a
ofertelor de către ofertanţi;
    e) informaţia  despre  preţul ofertei, calculat în valuta  naţională
sau  în altă valută, inclusiv indicaţiile asupra necesităţii  includerii
în preţ a altor elemente, cu excepţia costului propriu-zis al mărfurilor
şi  serviciilor  (cheltuieli pentru transport, asigurare, plata  taxelor
vamale, impozitelor ş.a.);
    f) termenul de valabilitate a ofertelor;
    g) locul şi data evaluării ofertelor;
    h) clauzele principale ale contractului de achiziţie;
    i) denumirea documentelor de calificare a ofertanţilor;
    j) alte cerinţe,  considerate necesare de către grupul de lucru, dar
care  să  nu  contravină prevederilor prezentului  Regulament  şi  Legii
achiziţiei de mărfuri, lucrări şi servicii pentru necesităţile statului.
    22. Odată cu  înaintarea  ofertei, grupul de lucru are dreptul de  a
solicita  ofertantului să prezinte unele date (precizate la punctul  25)
care să demonstreze aptitudinea sa de realizare a ofertei propuse.
    23. Grupul de lucru este în drept să descalifice ofertantul, dacă va
constata  că  datele prezentate sînt în esenţă eronate  sau  incomplete,
precum şi să solicite confirmarea acestor date.

                             Capitolul IV
                Prezentarea ofertelor şi examinarea lor

    24. Orice ofertant  căruia i s-a transmis invitaţia are dreptul de a
se angaja sau nu într-o asemenea procedură.
    25. Grupul de  lucru  este în drept să solicite odată cu  oferta  şi
informaţii suplimentare, pentru calificarea ofertanţilor, şi anume:
    a) certificatul de înregistrare;
    b) informaţii  generale  despre ofertant (sediul ofertantului şi  al
filialelor acestuia etc.);
    c) asigurarea   cu  personal  de  specialitate  care  poate  asigura
realizarea contractului de achiziţie;
    d) situaţia financiară (pe baza datelor din ultimul bilanţ);
    e) să nu fie  insolvabili, blocaţi financiar, în stare de  faliment,
activităţile lor să nu fie suspendate;
    f) certificatul de la organele fiscale privind datoriile la buget şi
Fondul Social;
    g) neaplicarea,  pe parcursul ultimilor 5 ani, faţă de  funcţionarii
ofertantului  a unor sancţiuni disciplinare, administrative şi penale în
legătură cu activitatea lor profesională sau cu furnizarea de informaţii
eronate în scopul încheierii unui contract de achiziţie;
    h) alte documente  prevăzute  de  legislaţia  în  vigoare  (licenţă,
autorizaţii etc.).
    26. Grupul de  lucru  va  stabili termenul limită  de  prezentare  a
ofertelor,  astfel încît ofertanţii să dispună de timp suficient  pentru
întocmirea  ofertei  şi  a  celorlalte  documente  solicitate.  Ofertele
prezentate cu întîrziere vor fi respinse.
    27. Pînă la prezentarea  ofertelor, grupul de lucru va răspunde,  în
scris, la orice demers al ofertanţilor referitor la invitaţia înaintată.
    28. Ofertele  vor  fi prezentate în limba în care a  fost  întocmită
invitaţia.
    29. Ofertanţii vor proceda conform indicaţiilor din invitaţie şi vor
prezenta  oferta,  respectînd  termenul  şi ora  limită  specificate  în
invitaţie.
    30. Oferta va fi întocmită clar, fără corectări, cu număr şi dată de
ieşire, semnătura persoanei responsabile şi ştampila ofertantului.
    31. Oferta se  prezintă în original şi în copie, la locul indicat în
invitaţie.
    32. Grupul de lucru examinează şi evaluează ofertele primite pînă la
data  şi ora prevăzute în invitaţie şi conform criteriului - cel mai mic
preţ.
    33. Dacă se constată  că numai doi ofertanţi întrunesc cerinţele  de
calificare  solicitate de grupul de lucru pentru livrarea mărfurilor  şi
prestarea  serviciilor solicitate, se va examina numai ofertele  acestor
doi.
    34. În cazul  în care doar un singur ofertant poate livra  mărfurile
ori  presta  serviciile solicitate, dacă este rezonabil, se  va  accepta
oferta  acestuia,  respectîndu-se procedura achiziţiei  dintr-o  singură
sursă,  prevăzută  de Legea achiziţiei de mărfuri, lucrări  şi  servicii
pentru necesităţile statului.
    35. Dacă la evaluarea ofertelor se constată că oferta cu cel mai mic
preţ nu corespunde cerinţelor de calificare a ofertanţilor, stabilite în
invitaţie,  se  va da preferinţă următoarei oferte cu cel mai mic  preţ,
care întruneşte toate cerinţele necesare.
    36. Orice ofertant  căruia i se cere oferta de preţuri este informat
în  invitaţie  dacă  în  preţ se includ,  pe  lîngă  costul  mărfurilor,
serviciilor,  şi cheltuielile pentru transport, asigurare, plata taxelor
vamale şi impozitelor.
    37. Ofertele  se depun prin poştă, fax, curier - în modul şi la data
specificate în invitaţie.
    38. Fiecare ofertant  va  depune o singură ofertă de  preţuri,  fără
dreptul de a fi modificată după termenul limită de depunere. Asupra unei
astfel de oferte, între grupul de lucru şi ofertant nu vor avea loc nici
un fel de negocieri.
    39. Cîştigătoare  este oferta care satisface toate cerinţele la  cel
mai mic preţ.
    40. Rezultatele   evaluării  se  specifică  într-un  proces  verbal,
întocmit conform modelului prezentat în anexa nr.2.

                              Capitolul V
                        Încheierea contractului

    41. După ce a  fost stabilit ofertantul cîştigător, grupul de  lucru
îi va aduce la cunoştinţă rezultatele într-un termen de 3 zile.
    42. Contractul va fi încheiat în termenul şi condiţiile prevăzute în
invitaţie.
    43. După încheiere,  contractul  de  achiziţie va fi  prezentat,  în
termen  de 20 de zile, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice  spre
aprobare,  cu anexarea documentelor ce confirmă aplicarea procedurii  de
achiziţie.
    44. În termen  de  30  de zile de la data  încheierii  contractului,
grupul  de  lucru  va întocmi şi va prezenta Agenţiei  Naţionale  pentru
Achiziţii  Publice  darea de seamă privind procedura de  achiziţii  prin
solicitarea  ofertei  de preţuri, conform modelului prezentat  în  anexa
nr.3.

                             Capitolul VI
                           Dispoziţii finale

    45. Situaţiile  apărute  în legătură cu organizarea şi  desfăşurarea
procedurii de achiziţie prin cererea ofertelor de preţuri neprevăzute de
prezentul Regulament vor fi reglementate de legislaţia în vigoare.
    46. Agenţia Naţională   pentru  Achiziţii  Publice  are  dreptul  să
respingă contractul şi celelalte documente însoţitoare, dacă se constată
că  procedura  nu  a  fost efectuată  conform  prevederilor  prezentului
Regulament.  În acest caz, se va solicita organizarea unei noi proceduri
de achiziţie.


                                                    Anexa nr.1
                                            la Regulamentul cu privire
                                            la achiziţia mărfurilor şi
                                            serviciilor  prin  cererea 
                                            ofertelor de preţuri

                                          ____________________________
                                         (denumirea agentului economic)
    Stimate domnule director,
    Vă informăm că  se organizează un concurs prin solicitarea ofertelor
de preţuri privind achiziţionarea _____________________________________.
                                    (denumirea obiectului achiziţiei)
    Luînd în considerare  experienţa  şi competenţa Dvs. în domeniu,  Vă
invităm să participaţi la concurs, conform condiţiilor expuse mai jos:
________________________________________________________________________
    1. Denumirea beneficiarului de stat ________________________________
    2. Organizatorul procedurii de achiziţie ___________________________
    3. Obiectul achiziţiilor ___________________________________________
                                     (mărfuri, servicii)
________________________________________________________________________
              Parametrii solicitaţi cărora va corespunde
                 în mod necesar obiectul achiziţiei:
------------------------------------------------------------------------
 Denumirea mărfurilor/ | Caracteristicile | Cantitatea/|Altă informaţie
     serviciilor       |      tehnice     |   volumul  |
-----------------------+------------------+------------+----------------
1.                     |                  |            |
-----------------------+------------------+------------+----------------
2.                     |                  |            |
-----------------------+------------------+------------+----------------
3.                     |                  |            |
-----------------------+------------------+------------+----------------
4.                     |                  |            |
-----------------------+------------------+------------+----------------
                       |                  |            |
-----------------------+------------------+------------+----------------
    4. Scopul achiziţiei _______________________________________________
    5. Informaţia financiară:
        Sursa de finanţare _____________________________________________
    6. Termenul şi condiţiile __________________________________________
                       (de livrare a mărfurilor, prestare a serviciilor)
    7. Modul de prezentare a ofertelor:
        a) ofertele se prezintă în limba de stat, cu  specificarea clară
           a parametrilor, condiţiilor;
        b) preţul se indică în _______ (valuta);
        c) oferta trebuie  să conţină răspunsurile  la toate întrebările
           expuse în solicitare;
        d) preţul trebuie să includă următoarele cheltuieli ___________;
        e) oferta se prezintă pînă la "__"________ 200__, orele _______,
           pe adresa __________________________________________________;
        f) oferta este valabilă _____ zile de la data limită de depunere
           a ofertei, prevăzută la lit.e);
        g) evaluarea ofertelor va avea loc pe "___"_________200__;
        h) ofertele pot fi  prezentate  prin  poştă sau fax, însă nu mai
           tîrziu de termenul limită de depunere a ofertelor. 
    8. Modul de întocmire a ofertelor:
        a) fiecare pagină a  ofertei trebuie să  fie semnată de ofertant
           cu aplicarea ştampilei;
        b) fiecare  ofertant  prezintă  doar  o  singură  ofertă  pentru
           mărfurile/serviciile solicitate.
    9. Oferta cîştigătoare va fi stabilită conform criteriului - cel mai
       mic preţ. 
    10. Documentele  necesare  spre  a fi  prezentate pentru calificarea
       ofertantului:
        a) ____________________________
        b) ____________________________
    11. Condiţiile de contractare:
       a) contractul se încheie între beneficiarul de stat şi ofertantul
          cîştigător în termen de ___ zile de la data stabilirii ofertei
          cîştigătoare;
       b) modelul contractului de achiziţie sau condiţiile de contracta-
          re se anexează la caietul de sarcini.

                                     __________________________________ 
                                      (preşedintele grupului de lucru)
   
                                                    Anexa nr.2
                                            la Regulamentul cu privire
                                            la achiziţia mărfurilor şi
                                            serviciilor  prin  cererea 
                                            ofertelor de preţuri

                       Procesul-verbal nr._____
            al şedinţei grupului de lucru pentru achiziţii
            al ___________________________________________
                 (denumirea instituţiei achizitoare)
                privind evaluarea ofertelor de preţuri

    __________________                     _____________________________
    (data, luna, anul)                     (locul desfăşurării şedinţei)

    La şedinţă au fost prezenţi:
    1 __________________    ____________________________________________
      (numele,prenumele)    (funcţia în cadrul grupului: preşed.,membru)
    2 __________________    ____________________________________________
      (numele,prenumele)    (funcţia în cadrul grupului: preşed.,membru)
    3 __________________    ____________________________________________
      (numele,prenumele)    (funcţia în cadrul grupului: preşed.,membru)
    Au absentat:
    1 __________________    ____________________________________________
      (numele,prenumele)    (funcţia în cadrul grupului: preşed.,membru)
    2 __________________    ____________________________________________
      (numele,prenumele)    (funcţia în cadrul grupului: preşed.,membru)
    Invitaţi:
    ____________________________________________________________________
                     (numele, prenumele, funcţia)
    ____________________________________________________________________
                     (numele, prenumele, funcţia)

                            ORDINEA DE ZI:
    1. _________________________________________________________________
       (denumirea chestiunii ce urmează a fi discutată: obiectul
    ____________________________________________________________________
       achiziţiei (cantitatea, volumul), procedura de achiziţie,
    ____________________________________________________________________
               evaluarea ofertelor, cine va raporta ş.a.)

                            S-A EXAMINAT:
    1. _________________________________________________________________
                        (denumirea chestiunii)
    ____________________________________________________________________
      (numele, prenumele, funcţia raportorului - conţinutul raportului)
    2. Au fost înaintate invitaţii următorilor agenţi economici:
       _________________________________________________________________
       _________________________________________________________________
       _________________________________________________________________
       Au fost respinse următoarele oferte:
       1. ______________________________________________________________
       2. ______________________________________________________________ 
               (se indică motivul respingerii acestora)
    Ca urmare a evaluării  ofertelor, grupul de lucru a desemnat  oferta
cîştigătoare prezentată de firma _____________________, pentru achiziţia
_________________________ cu o valoare a contractului de _______ mii lei
şi o durată de execuţie de _____ zile/luni.
    Ca urmare, a fost încheiat contractul nr. _____ din _________ pentru
achiziţia ______________________________.
    Se anexează:
    1. Lista mărfurilor/serviciilor  solicitate  de instituţia  de  stat
respectivă.
    2. Analiza preţurilor şi condiţiilor de livrare/prestare/efectuare a
achiziţiei ___________________________________ propuse de ofertanţi.
    3. Rezumatul  demersurilor  în  care au fost  solicitate  explicaţii
referitoare  la invitaţie, al răspunsurilor la ele, precum şi  expunerea
rezumativă a oricărei modificări operate.

                                      Preşedintele grupului de lucru
                                      ______________________________

   
                                                    Anexa nr.3
                                            la Regulamentul cu privire
                                            la achiziţia mărfurilor şi
                                            serviciilor  prin  cererea 
                                            ofertelor de preţuri

                            DAREA DE SEAMĂ
                    PRIVIND PROCEDURA DE ACHIZIŢII
                    PRIN CEREREA OFERTEI DE PREŢURI

    Nr. _________ data __________

    În conformitate  cu  prevederile  legislaţiei  în  vigoare,  a  fost
desfăşurată procesura de achiziţionare a ______________________________.
                                     (denumirea mărfurilor, serviciilor)
    Conform procedurii  de achiziţie şi invitaţiilor de participare,  au
fost depuse un număr de _______ oferte, respectiv:
    1. Firma (compania) ________________________________________________
    2. _________________________________________________________________
    3. _________________________________________________________________
    4. _________________________________________________________________
    Grupul de lucru   pentru  achiziţii  a  verificat  dacă  documentele
ofertanţilor   pentru   participare  la  concurs  corespund   cerinţelor
solicitate,  a  consemnat existenţa şi starea  documentelor  prezentate,
datele  de  calificare ale ofertanţilor, valoarea ofertelor,  durata  de
execuţie şi perioada de valabilitatea ofertelor etc., astfel:
________________________________________________________________________
Nr.|                            |   Valoarea   |   Durata de  |
d/o|   Denumirea ofertantului   |    ofertei   |   execuţie/  |  Note:
   |                            |    (lei)     |   prestare   |
---+----------------------------+--------------+--------------+---------
 1.|                            |              |              |
---+----------------------------+--------------+--------------+---------
 2.|                            |              |              |
---+----------------------------+--------------+--------------+---------
 3.|                            |              |              |
---+----------------------------+--------------+--------------+---------
 4.|                            |              |              |
-------------------------------------------------------------------------
    Ca urmare a studierii  şi  evaluării  ofertelor, grupul de  lucru  a
constat, pentru fiecare ofertant în parte, următoarele aspecte:
    - __________________________
    - __________________________
    - __________________________
    Ofertele depuse  au fost comparate şi evaluate folosind criteriul  -
cel mai mic preţ.
    Pentru elucidarea  unor neclarităţi din oferte, inclusiv greşeli  şi
subevaluări  posibile,  au  fost solicitate precizări  prin  următoarele
scrisori:
    1. Pentru _______________________, cu scrisoarea nr. ________/______
    2. _________________________________________________________________
    3. Au fost prezentate oferte:
    a) firma ___________, cu oferta ____________________________________
                              (lista serviciilor, mărfurilor prezentate,
       _________________________________________________________________
                  a condiţiilor de livrare, prestare)
    b) firma ___________, cu oferta ____________________________________
                              (lista serviciilor, mărfurilor prezentate,
       _________________________________________________________________
                  a condiţiilor de livrare, prestare)
    c) firma ___________, cu oferta ____________________________________
                              (lista serviciilor, mărfurilor prezentate,
       _________________________________________________________________
                  a condiţiilor de livrare, prestare)
    d) firma ___________, cu oferta ____________________________________
                              (lista serviciilor, mărfurilor prezentate,
       _________________________________________________________________
                  a condiţiilor de livrare, prestare)
    4. Toate ofertele prezentate se anexează la prezentul proces verbal.

                             S-A HOTĂRÎT:
    1. _________________________________________________________________
  (indicarea cîştigătorului procedurii de achiziţie-denumirea lui,adresa)
    2. _________________________________________________________________
        (marfa, serviciul ce se achiziţionează (volumul, cantitatea);
         procedura de achiziţie aplicată; preţul; suma totală ş.a.)
    ____________________________________________________________________
    ____________________________________________________________________

    Semnătura
    _______________________                 ___________________
      (numele, prenumele)                        (funcţia)
    _______________________                 ___________________
      (numele, prenumele)                        (funcţia)
    _______________________                 ___________________
      (numele, prenumele)                        (funcţia)