HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
                  cu privire la Ministerul Industriei

                        Nr.1607  din  30.12.2003

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.13-15/88 din 16.01.2004

                                * * *
    Abrogat: 17.06.2005
    Hotărîrea Guvernului nr.566 din 10.06.2005

    Întru executarea  hotărîrilor  Guvernului nr.732 din 16  iunie  2003
"Privind  normele de elaborare a structurii şi schemei de încadrare  ale
autorităţilor  administraţiei  publice centrale şi  subdiviziunilor  lor
desconcentrate  în teritoriu" (Monitorul Oficial al Republicii  Moldova,
2003,  nr.123-125,  art.768) şi nr.1600 din 13 decembrie  2002  "Privind
optimizarea  structurii  organizatorice şi funcţionale  a  autorităţilor
publice  centrale  de  specialitate" (Monitorul  Oficial  al  Republicii
Moldova, 2002, nr.174-176, art.1756), Guvernul
                              HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Structura aparatului  central  al Ministerului  Industriei,  conform
anexei nr.1;
    Regulamentul Ministerului Industriei, conform anexei nr.2;
    Lista domeniilor  industriei  şi  genurilor de  activitate  în  care
Ministerul  Industriei  realizează politica Guvernului,  conform  anexei
nr.3;
    Lista instituţiilor,  organizaţiilor şi întreprinderilor subordonate
Ministerului Industriei, conform anexei nr.4.
    2. Se stabileşte   efectivul-limită   al   aparatului   central   al
Ministerului  Industriei  în  număr de 70 unităţi şi  personalul  pentru
deservirea  clădirii în număr de 16 unităţi (total - 81 unităţi), cu  un
fond anual de retribuire a muncii, conform legislaţiei în vigoare.
 [Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.951 din 20.08.04, în vigoare 27.08.04]

    3. Se acordă  Ministerului Industriei dreptul de a modifica  statele
de  personal ale aparatului, în limita structurii şi  efectivului-limită
aprobate de Guvern şi în limita fondului de remunerare a muncii.
    4. Se pune la dispoziţia Ministerului Industriei clădirea situată pe
bd.Ştefan cel Mare, nr.69.
    5. Se abrogă  hotărîrile  Guvernului, conform listei specificate  în
anexa nr.5.

    Prim-ministru                               Vasile TARLEV

    Contrasemnată:
    Prim-viceprim-ministru                      Vasile Iovv
    Ministrul industriei                        Mihail Garştea
    Ministrul justiţiei                         Vasile Dolghieru

    Chişinău, 30 decembrie 2003.
    Nr.1607.

                                                Anexa nr.1
                                         la Hotărîrea Guvernului nr.1607
                                         din 30 decembrie 2003

                  Structura Ministerului Industriei

    Direcţia generală strategii inovaţionale şi investiţionale
    Direcţia generală dezvoltare industrială
    Direcţia generală analiză economico-financiară şi reforme
    Direcţia generală administrare a patrimoniului de stat
    Direcţia generală relaţii externe şi integrare europeană
    Direcţia organizatorico-administrativă
    Secţia juridică
    Serviciul managamentul resurselor umane
    Serviciul contabilitate
 [Anexa nr.1 în redacţia Hot.Guv. nr.1172 din 25.10.04, în vigoare 29.10.04]
 [Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.646 din 09.06.04, în vigoare 11.06.04]

                                                Anexa nr.2
                                         la Hotărîrea Guvernului nr.1607
                                         din 30 decembrie 2003

                             REGULAMENTUL
                        Ministerului Industriei

                         I. Dispoziţii generale

    1. Ministerul  Industriei  (în continuare - Minister)  este  organul
administraţiei  publice  centrale  de specialitate, care  elaborează  şi
aplică politica Guvernului în domeniile industriei.
    2. În activitatea   sa  Ministerul  se  călăuzeşte  de   Constituţia
Republicii   Moldova,  legile  şi  hotărîrile  Parlamentului,  decretele
Preşedintelui    Republicii   Moldova,   hotărîrile,   ordonanţele    şi
dispoziţiile Guvernului, precum şi de prevederile prezentului Regulament.
    3. Ministerul   este  persoană  juridică,  dispune  de  ştampilă  cu
imprimarea  denumirii  sale în limba moldovenească şi cu Stema de  Stat,
cont în trezorerie, mijloace materiale în vederea exercitării funcţiilor
ce îi revin.
    Adresa juridică: bd.Ştefan cel Mare, nr.69,  mun.Chişinău, cod.2001.

                  II. Funcţiile de bază ale Ministerului

    4. Ministerul  Industriei  are  drept  sarcină  primordială  crearea
condiţiilor  favorabile pentru funcţionarea eficientă a întreprinderilor
din  ramură,  elaborarea  şi promovarea  concepţiilor,  strategiilor  şi
politicilor   statului,   reformelor  economice  şi  programelor   întru
realizarea obiectivelor de dezvoltare a complexului industrial.
    5. Întru realizarea  sarcinilor  ce  îi revin,  Ministerul  exercită
următoarele funcţii de bază:
    elaborează, în  baza  strategiilor macroeconomice şi Programului  de
activitate  a Guvernului, concepţii, strategii, politici şi programe  ce
ţin  de  dezvoltarea  industriei  în ansamblu,  precum  şi  programe  de
dezvoltare ramurale şi sectoriale în domeniul său de activitate;
    elaborează şi/sau  participă  la  elaborarea  actelor  normative  în
domeniul industriei;
    elaborează şi   promovează   politica   investiţională   în   ramura
industriei;
    promovează politica  statului în vederea implementării  rezultatelor
activităţii  de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic  în
domeniul industriei;
    analizează evoluţia fenomenelor specifice activităţii industriale în
corelare  cu tendinţele generale de dezvoltare a economiei, atît pe plan
intern,  cît  şi  pe plan extern, în scopul  armonizării  factorilor  de
dezvoltare  a  ramurii  industriei în condiţiile unui stat de  drept  şi
economiei de piaţă;
    analizează situaţia  economico-financiară a unităţilor economice din
subordine  şi  în  care statul deţine o cotă  preponderentă,  efectuează
studii  şi analize pe diferite probleme ce ţin de activitatea  acestora,
defineşte,  în  baza  datelor obţinute, prognozelor  şi  conjuncturilor,
politica  şi  acţiunile  necesare de ajustare şi  restructurare  atît  a
sectorului public, cît şi a celui privat;
    asigură, în plan    metodologic    şi   organizaţional,    procesele
restructurării   şi  dezvoltării  industriei,  promovează  reformele  în
domeniul său de activitate;
    gestionează resursele   financiare  alocate  din  bugetul  de  stat,
resursele  din fondurile speciale şi din creditele externe în  domeniile
sale de activitate şi controlează folosirea acestora;
    exercită, în  limita împuternicirilor delegate de Guvern,  funcţiile
de  administrare  a patrimoniului public de stat la  întreprinderile  de
stat   şi  la  societăţile  economice  în  care  statul  deţine  o  cotă
preponderentă;
    elaborează şi  promovează  politica de asigurare a  competitivităţii
produselor industriale;
    participă la  derularea procesului de integrare europeană a Moldovei
în domeniul politicii industriale;
    monitorizează  procesul  cooperaţiei  de producţie şi  participă  la
elaborarea politicii de comerţ în industrie;
    promovează şi   asigură  implementarea  revendicărilor   legislaţiei
naţionale  şi internaţionale privind protecţia mediului cu referinţă  la
activităţile industriale;
    asigură, fiind  împuternicit  de Guvern,  reprezentarea  intereselor
statului   în  organismele  internaţionale,  şi  stabileşte  relaţii  de
colaborare   cu   celelalte  ministere,  alte  autorităţi   publice   şi
organizaţii, precum şi cu persoane juridice din ţară sau din străinătate;
    exercită alte funcţii stabilite prin lege.

                  III. Atribuţiile Ministerului

    6. Întru desfăşurarea  activităţii sale, Ministerul este investit cu
următoarele atribuţii:
    organizează,    coordonează   şi   controlează   aplicarea   legilor
Parlamentului  şi hotărîrilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor
ce  ţin  de  domeniul  industriei,  precum  şi  de  cooperare  economică
internaţională;
    fundamentează,  promovează şi asigură realizarea politicii stipulate
în  Programul  de activitate a Guvernului, în domeniile sale  specifice,
participă  la argumentarea şi la elaborarea strategiei şi a  programului
de reforme economico-sociale ale Guvernului;
    elaborează şi   promovează   proiecte  de  acte  normative   privind
reglementarea   activităţilor   din  domeniile  specifice  şi   avizează
propunerile  legislative  ale altor organe ramurale,  ale  autorităţilor
administraţiei publice centrale, care influenţează aceste activităţi;
    prezintă Centrului  Creaţie  Legislativă  propuneri de  elaborare  a
proiectelor  de acte legislative în domeniile sale de activitate, precum
şi  proiecte de legi deja elaborate, pentru perfecţionare,  definitivare
şi prezentare Guvernului spre examinare;
    colaborează cu   autorităţile   administrării  publice   locale   la
elaborarea   studiilor   şi  programelor  referitoare   la   dezvoltarea
industriei în localităţile urbane şi rurale;
    efectuează studii   privind   climatul  investiţional  şi   prezintă
propuneri în scopul perfecţionării acestuia;
    acordă agenţilor  economici  suport  informaţional,  metodologic  şi
organizatoric la elaborarea şi implementarea proiectelor investiţionale;
    monitorizează activitatea de elaborare şi implementare a proiectelor
investiţionale   în  industrie,  finanţate  din  asistenţa  tehnică   şi
granturile acordate Moldovei;
    colaborează cu  ambasadele şi reprezentanţele economice ale Moldovei
în  alte ţări, cu ambasadele şi reprezentanţele economice ale altor ţări
în  Moldova  şi  cu  organismele financiare  internaţionale  în  vederea
atragerii   investiţiilor   în  sectorul  industrial,  ţinînd  cont   de
experienţa  ţărilor dezvoltate economic şi celor în curs de tranziţie la
economia de piaţă;
    participă, în  comun  cu  factorii  cu  funcţii  de  răspundere,  la
dezvoltarea  întreprinderilor  mici  şi  mijlocii în  plan  regional  şi
naţional în domeniul industriei;
    asigură, din  punct de vedere organizaţional-juridic şi metodologic,
stabilirea  relaţiilor  reciproce  între participanţii la  afacerile  de
leasing;
    elaborează şi   promovează   politica   inovaţională   în   domeniul
industriei,  fundamentează  programe  de  stat  în  sfera  cercetare  şi
elaborări tehnico-ştiinţifice aplicative;
    efectuează studii   şi   sinteze  privind  tendinţele   cercetărilor
tehnico-ştiinţifice  în  plan  mondial  şi în baza  lor,  contribuie  la
implementarea  la  întreprinderi a tehnologiilor noi şi de  perspectivă,
echipamentelor, aparatelor, maşinilor şi materialelor performante;
    efectuează studii   privind   consumul  de  energie   electrică   în
industrie,  identifică  procesele  industriale cu consumuri  de  energie
electrică  excesive  şi, în baza analizei tendinţelor  mondiale  privind
utilizarea  tehnologiilor şi echipamentelor performante de economisire a
resurselor  energetice,  promovează implementarea acestora  în  ramurile
industriale;
    efectuează studii   şi  analize  pe  diferite  probleme  ce  ţin  de
activitatea  unităţilor economice, defineşte, în baza datelor  obţinute,
prognozelor  şi  conjuncturilor,  politicile şi  acţiunile  necesare  de
reformare  şi  restructurare  atît a sectorului public, cît şi  a  celui
privat;
    elaborează prognoze    privind   dezvoltarea   social-economică   pe
domeniile   sale   de   activitate,  analizează  structura   şi   starea
potenţialului  de  producţie  în  ramurile  industriale,  elaborează  şi
înaintează  propuneri privind dezvoltarea şi utilizarea mai eficientă  a
acestuia;
    determină, argumentează  (în  baza cercetărilor de sinteză,  datelor
statistice  şi  informaţionale) şi promovează direcţiile  prioritare  de
dezvoltare a industriei;
    asigură, în plan   metodologic   şi  organizaţional,  procesele   de
restructurare şi dezvoltare a industriei;
    promovează reformele în ramura industriei, evidenţiază problemele cu
care  se  confruntă agenţii economici şi întreprinde măsuri  în  vederea
susţinerii activităţii de producţie, eliminării barierelor şi redresării
situaţiei financiare a acestora;
    acumulează, sistematizează    şi   utilizează   pentru    asigurarea
activităţii  sale  un  fond informaţional  propriu,  folosind  fondurile
informaţionale ale întreprinderilor şi organizaţiilor monitorizate;
    elaborează, fundamentează şi înaintează propuneri la proiectul legii
bugetului de stat.
    7. Întru exercitarea   drepturilor  statului,  în  calitatea  sa  de
acţionar  al statului în societăţile economice din domeniul  industriei,
Ministerul:
    gestionează pachetele  de acţiuni în societăţile pe acţiuni în  care
statul   deţine   cota,  prin  intermediul  reprezentanţilor   statului,
elaborează   şi   emite  indicaţii  pentru  reprezentanţii  săi   vizînd
problemele  gestionării  corporative a întreprinderilor,  eficientizării
activităţii   economico-financiare,  restructurării  şi  pregătirii  lor
pentru privatizare;
    desemnează şi  revocă,  în modul stabilit, reprezentanţii  statului,
organizează testarea acestora, exercită controlul asupra activităţii lor;
    coordonează activitatea  întreprinderilor de stat şi a  societăţilor
economice   în   care   statul  deţine  cota  de   proprietate   privind
comercializarea, gajarea, darea în arendă, conservarea, efectuarea altor
tranzacţii   cu   bunurile  ce  constituie  proprietatea  acestora,   în
conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
    eliberează permise   pentru  înregistrarea,  în  modul  stabilit,  a
întreprinderilor de stat şi societăţilor economice în care statul deţine
cota,  precum  şi  a  modificărilor  şi  completărilor  documentelor  de
constituire a acestor societăţi;
    coordonează activitatea   de   creare  a   holdingurilor,   grupelor
financiar-industriale,      parcurilor     industriale,    asociaţiilor,
societăţiilor pe acţiuni din domeniul industriei;
    coordonează activitatea     comitetelor    tehnice    ramurale    de
standardizare privind elaborarea reglementărilor tehnice, trecerea de la
standardele obligatorii la standardele voluntare, conform noilor cerinţe;
    participă la   armonizarea   legislaţiei   naţionale   în   domeniul
standardizării cu cea europeană;
    monitorizează    procesul   de   implementare   la   întreprinderile
industriale  a  sistemelor de asigurare a calităţii produselor,  conform
standardelor ISO 9000;
    reprezintă interesele  statului  în  diferite  organe  şi  organisme
internaţionale,  în  conformitate cu acordurile şi convenţiile  la  care
Republica  Moldova  este parte şi cu alte înţelegeri convenite în  acest
scop, stabileşte relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare
din  alte  state  şi  cu organizaţii regionale  şi  internaţionale  care
practică acelaşi domeniu de activitate;
    negociază direct  sau  participă la negocierea şi la  încheierea  de
tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic
sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltării cooperării de
producţie  şi tehnico-ştiinţifice a ramurii, schimburilor comerciale  cu
produse industriale;
    elaborează şi  monitorizează  realizarea strategiei  şi  programelor
privind  promovarea  exporturilor de produse industriale,  participă  la
elaborarea   şi  implementarea  programelor  de  colaborare  cu  statele
interesate;
    organizează şi  participă la misiuni economice, tîrguri şi expoziţii
naţionale  şi  internaţionale,  în  scopul  promovării  exporturilor  de
produse industriale;
    participă la  sesiunile  comisiilor  mixte  de  cooperare  economică
internaţională,  care se desfăşoară în ţară sau în străinătate,  conform
programului aprobat de Guvern;
    stimulează relaţiile  cu  camerele  de  comerţ şi  industrie  şi  cu
asociaţiile profesionale în domeniile specifice de activitate;
    elaborează programele   ramurale  de  implementare  în  industrie  a
stipulărilor  acordurilor  şi convenţiilor internaţionale, precum  şi  a
prevederilor  legislaţiei  naţionale referitoare la  protecţia  mediului
ambiant;
    monitorizează   şi  promovează  implementarea  la  întreprinderi   a
sistemelor managementului ecologic, conform standardelor ISO 14000, şi a
sistemelor de producţie ecologic pură;
    colaborează cu  instituţiile  de  specialitate  pentru  formarea  şi
perfecţionarea  profesională  a personalului din  sistemul  administrat;
acordă asistenţă metodologică în problemele ce ţin de legislaţia muncii;
    sprijină înfiinţarea   asociaţiilor   profesionale   din   domeniile
specifice activităţii sale şi asigură un dialog permanent cu acestea, cu
asociaţiile  sindicale, cu mass-media şi cu societatea civilă, în scopul
informării reciproce şi perfecţionării cadrului legislativ aferent;
    coordonează activitatea   întreprinderilor  în  domeniul  producţiei
speciale;
    coordonează activitatea   unităţilor   economice   subordonate   sau
monitorizate,   reprezintă  şi  apără  interesele  acestora,  în  limita
împuternicirilor ce le revin;
    stabileşte şi  asigură  aplicarea măsurilor de protecţie  civilă  în
cazul situaţiilor excepţionale, în condiţiile legii;
    îndeplineşte  alte  atribuţii, stabilite prin lege şi care  sînt  de
competenţa sa.

                 IV. Drepturile Ministerului

    8. Ministerul este în drept:
    să solicite şi  să  obţină gratuit de la ministere şi  departamente,
autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderi, indiferent de
forma  lor  de organizare juridică şi tipul de proprietate, de  la  alte
organizaţii   şi   instituţii  din  ţară  informaţia   necesară   pentru
îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor ce îi revin;
    să elaboreze,  să  aprobe,  să modifice şi să  abroge,  în  limitele
competenţei   sale,  acte  normative,  să  emită  ordine,  directive  şi
instrucţiuni    executorii   pentru   întreprinderile,    organizaţiile,
instituţiile  subordonate  şi/sau monitorizate, să organizeze  controlul
asupra executării lor;
    să dea explicaţii   în  problemele  ce  ţin  de  aplicarea   actelor
normative şi standardelor în domeniul său de activitate;
    să efectueze    expertiza    proiectelor    de    restructurare    a
întreprinderilor industriale, proiectelor investiţionale şi inovaţionale;
    să antreneze, în modul stabilit, la examinarea problemelor ce ţin de
competenţa  Ministerului  specialişti ai ministerelor,  departamentelor,
serviciilor   de  stat,  autorităţilor  administraţiei  publice  locale,
întreprinderilor,  organizaţiilor  şi instituţiilor, precum  şi  experţi
netitulari;
    să instituie  în  cadrul  Ministerului grupuri  de  lucru,  comisii,
consilii   tehnice,  ştiinţifice,  economice,  să  convoace  consfătuiri
interdepartamentale în problemele ce ţin de activitatea Ministerului;
    să definească   politica   privind  evaluarea  activităţii   tuturor
categoriilor de funcţionari publici din Minister;
    să fondeze şi  să  lichideze întreprinderi de stat, să  numească  în
funcţie  şi să elibereze din funcţie managerii-şefi ai întreprinderilor,
instituţiilor şi organizaţiilor de stat subordonate Ministerului;
    să participe  la  organizarea şi desfăşurarea  licitaţiilor  privind
proiectarea    şi    implementarea   investiţiilor  pentru    proiectele
investiţionale, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de
organismele financiare internaţionale sau din asistenţa tehnică;
    să negocieze  şi să încheie contracte şi acorduri cu organe de stat,
persoane  juridice  şi  fizice  din republică  şi  din  străinătate  (cu
împuternicirea  Guvernului),  pentru soluţionarea problemelor ce ţin  de
competenţa sa;
    să delege în  străinătate, în modul stabilit, specialişti din cadrul
Ministerului, unităţilor economice subordonate sau monitorizate;
    să analizeze   activitatea   întreprinderilor,   organizaţiilor   şi
instituţiilor  industriale  din  republică, indiferent de forma  lor  de
organizare  juridică  şi tipul de proprietate, în vederea  implementării
politicii şi strategiei statului în domeniul industriei;
    să creeze, conform   legislaţiei  în  vigoare,  fonduri  şi  rezerve
centralizate,  din iniţiativa sa sau la propunerea unităţilor  economice
din domeniu;
    să prezinte,  în  modul stabilit, spre examinare  demersuri  privind
decorarea cu distincţii de stat şi decernarea premiilor de stat.

               V. Organizarea activităţii Ministerului

    9. Ministerul  este  condus de către ministru, numit în  funcţie  şi
eliberat din funcţie în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    10. Ministrul  are trei viceminiştri, inclusiv un prim-viceministru,
numiţi  în  funcţie  şi  eliberaţi  din  funcţie  de  către  Guvern,  la
propunerea ministrului.
    11. În cadrul  Ministerului se creează un colegiu din 13 persoane, a
cărui componenţă nominală se aprobă de Guvern.
    12. Ministrul:
    organizează activitatea  Ministerului,  poartă răspundere  personală
pentru   realizarea  sarcinilor  şi  atribuţiilor  ce-i  revin,  asigură
executarea   decretelor,   hotărîrilor,  dispoziţiilor   şi   poruncilor
Preşedintelui,   Parlamentului  şi  Guvernului,  respectînd  prevederile
prezentului Regulament;
    determină obligaţiunile,  stabileşte  gradul de responsabilitate  al
viceminiştrilor,  şefilor de direcţii şi secţii din cadrul Ministerului,
managerilor-şefi ai întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor de
stat subordonate;
    aprobă schema  de  încadrare  a lucrătorilor aparatului  central  al
Ministerului,  operează modificări în statele de personal al  aparatului
central  al  acestuia,  în limitele  structurii,  efectivului-limită  şi
fondului de salarizare, aprobate în modul stabilit;
    selectează şi angajează pe bază de concurs şi eliberează din funcţie
conducătorii  subdiviziunilor  aparatului central al Ministerului,  alţi
lucrători   ai   acestuia,  precum  şi   conducătorii   întreprinderilor
subordonate;
    poartă răspundere    personală   pentru   utilizarea   raţională   a
mijloacelor  financiare ale Ministerului, precum şi pentru  integritatea
bunurilor materiale;
    aprobă regulamentele   subdiviziunilor  interioare  ale   aparatului
central  al  Ministerului, statutele întreprinderilor, instituţiilor  şi
organizaţiilor de stat subordonate;
    încheie contracte    cu    managerii-şefi    ai    întreprinderilor,
instituţiilor  şi organizaţiilor de stat subordonate, stabileşte mărimea
salariilor  lor,  condiţiile de premiere şi asigurări sociale. În  cazul
nerespectării  de  către ei a condiţiilor stipulate în contract,  aplică
măsuri disciplinare, inclusiv destituirea acestora din funcţie;
    revocă ordinele  conducătorilor  întreprinderilor, instituţiilor  şi
organizaţiilor  de stat subordonate, dacă acestea contravin  legislaţiei
în vigoare;
    emite ordine  şi  directive  ce ţin de competenţa  Ministerului,  pe
care,  în lipsa ministrului, le aprobă prim-viceministrul,  împuternicit
de el;
    în limita împuternicirilor  sale, reprezintă interesele Ministerului
în  relaţiile cu persoanele fizice şi juridice atît din ţară, cît şi  de
peste  hotare,  încheie  şi  reziliază contracte  în  condiţiile  legii,
semnează documente financiare şi alte documente.
    13. Structura  şi  personalul  scriptic  al  aparatului  central  al
Ministerului se stabileşte prin hotărîre de Guvern.
    14. Reorganizarea sau lichidarea Ministerului se efectuează în modul
stabilit de legislaţia în vigoare.

                                                Anexa nr.3
                                         la Hotărîrea Guvernului nr.1607
                                         din 30 decembrie 2003

                              LISTA
       domeniilor industriei şi genurilor de activitate în care
         Ministerul Industriei realizează politica Guvernului

    17. Industria textilă şi de confecţii.
    Fabricarea de galanterie textilă.
    18. Fabricarea  de articole de îmbrăcăminte; prepararea şi  vopsirea
blănurilor.
    19. Producţia   de  piei,  de  articole  din  piele  şi   fabricarea
încălţămintei.
    Fabricarea de articole de voiaj şi de marochinărie. 
    20. Prelucrarea lemnului şi articolelor din lemn.
    21. Fabricarea hîrtiei şi cartonului.
    24. Industria chimică.
    25. Producţia de articole din cauciuc şi din material plastic.
    26. Producţia  altor  produse din minerale  nemetalifere  (ceramică,
sticlă, materiale de construcţii etc.).
    27. Industria metalurgică.
    28. Fabricarea  produselor  finite din metal, exclusiv producţia  de
maşini şi utilaje.
    29. Fabricarea de maşini şi echipamente.
    30. Producţia echipamentelor electrice şi electronice.
    Fabricarea de mijloace ale tehnicii de calcul şi de birou.
    31. Producţia de maşini şi aparate electrice.
    32. Producţia  de  echipamente şi aparate de radio,  televiziune  şi
comunicaţii.
    33. Producţia  de  aparatură şi instrumente medicale,  de  precizie,
optice şi producţia de ceasuri.
    34. Producţia mijloacelor de transport.
    35. Producţia altor mijloace de transport.
    36. Producţia de mobilier şi alte activităţi industriale.
    37. Recuperarea deşeurilor şi resturilor de materiale reciclabile.
    73. Cercetare şi dezvoltare.
-----------------------
    Notă: Domeniile  şi  genurile  de activitate sînt  denumite  conform
Clasificatorului activităţilor din economia Moldovei (CAEM).
 [Anexa nr.3 modif. prin Hot.Guv. nr.503 din 14.05.04, în vigoare 21.05.04]

                                                Anexa nr.4
                                         la Hotărîrea Guvernului nr.1607
                                         din 30 decembrie 2003

                             LISTA
     instituţiilor, organizaţiilor şi întreprinderilor de stat,
               subordonate Ministerului Industriei

    Firma ştiinţifică de producţie "Alco-N", mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "Uzina de bijuterii "Giuvaier", mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "Vibropribor", mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "Vibroaparat", mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "Sectorul autogestional de reclamă şi montaj",
    mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "CESID", mun.Chişinău.
    Întreprinderea de Stat "Fabrica de sticlă din Chişinău".

                                                Anexa nr.5
                                         la Hotărîrea Guvernului nr.1607
                                         din 30 decembrie 2003

                            LISTA
              hotărîrilor Guvernului care se abrogă

    1. Hotărîrea  Guvernului  nr.449  din 14 iunie 2001 "Cu  privire  la
aprobarea  structurii şi funcţiilor de bază ale Ministerului Industriei"
(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.64-66, art.487).
    2. Hotărîrea  Guvernului  nr.731  din 26 iulie 2001 "Cu  privire  la
Ministerul  Industriei" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova,  2001,
nr.92-93, art.779).
    3. Hotărîrea  Guvernului  nr.69 din 28 ianuarie 2002 "Cu privire  la
completarea  Hotărîrii  Guvernului nr.731 din 26 iulie 2001"  (Monitorul
Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.21-22, art.149).