H O T Ă R Î R E

privind aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului

nr.139 din 9 februarie 1998 şi abrogarea Hotărîrii Guvernului nr.732 din 16 iunie 2003

 

nr. 438  din  18.05.2005

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.71-73/492 din 20.05.2005

* * *

Abrogat: 19.05.2006

Hotărîrea Guvernului nr.525 din 16.05.2006

 

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 (se anexează).

2. Prevederile prezentei hotărîri se pun în aplicare cu începere de la 1 iunie 2005.

3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.732 din 16 iunie 2003 "Privind normele de elaborare a structurii şi schemei de încadrare ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi subdiviziunilor lor desconcentrate în teritoriu" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.123-125, art.768).

 

PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV
 
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi comerţului Valeriu Lazăr
Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi
 
Chişinău, 18 mai 2005.
Nr.438.

 

Aprobate

prin Hotărîrea Guvernului

nr.438 din 18 mai 2005

 

Modificările şi completările

ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998

 

Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 "Cu privire la salarizarea funcţionarilor publici şi persoanelor care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice în baza Reţelei tarifare unice" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.26-27, art.194), cu completările şi modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

anexele nr.2, nr.3 şi nr.5 vor avea următorul cuprins:

 

"Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.139 din 9 februarie 1998

 

CATEGORIILE DE SALARIZARE

pentru personalul de conducere şi specialiştii aparatelor centrale ale ministerelor

 

FuncţiaCategoria de salarizare
Ministru23
Director direcţie generală20; 21
Şef direcţie19; 20
Şef secţie, consilier al ministrului18; 19
Şef direcţie (secţie) administrativă, şef serviciu (sector)17; 18
Consultant16; 17
Specialist principal15; 16
Specialist coordonator14; 15
Specialist13; 14

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.139 din 9 februarie 1998

 

CATEGORIILE DE SALARIZARE

pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele autorităţilor administrative centrale

 

Funcţia Categoria de salarizare
Director de serviciu, birou, agenţie 22
Şef direcţie 19; 20
Şef secţie autonomă 18; 19
Şef secţie în cadrul direcţiei 17; 18
Şef serviciu 16; 17
Consultant 16; 17
Specialist principal 15; 16
Specialist coordonator 14; 15
Specialist 13; 14"

 

 

"Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

nr.139 din 9 februarie 1998

 

CATEGORIILE DE SALARIZARE

pentru personalul de conducere şi specialiştii aparatului central al Casei Naţionale

de Asigurări Sociale a Republicii Moldova şi subdiviziunile ei teritoriale

 

FuncţiaCategoria de salarizare
Aparatul central Subdiviziunile teritoriale
Preşedinte 22 -
Director direcţie generală 20; 21 -
Director al Casei teritoriale - 19; 21
Şef de direcţie - contabil-şef 21 -
Şef direcţie 19; 20 18;19
Şef direcţie în componenţa direcţiei generale, şef secţie autonomă 18; 19 -
Şef de secţie în componenţa direcţiei (direcţiei generale) 17; 18 16; 17
Consultant 16; 17 15; 16
Specialist principal 15; 16 14; 15
Specialist coordonator 14; 15 13; 14
Specialist 13; 14 12; 13"

 

în denumirea anexei nr.7 şi în nota la anexă cuvîntul "departamentelor" se substituie prin cuvintele "direcţiilor generale";

în anexa nr.11 cuvintele "direcţiei principale" se substituie prin cuvintele "direcţiei generale";

în denumirea anexei nr.13 sintagma "Departamentului Statistică şi Sociologie" se substituie prin sintagma "Biroului Naţional de Statistică", în tabelul la anexă cuvintele "direcţie principală (generală)" se substituie prin cuvintele "direcţia generală", iar cuvintele "direcţiei principale" - prin cuvintele "direcţiei generale";

în anexa nr.15 alineatele cinci-şapte din tabelul la compartimentul I vor avea următorul cuprins:

 

"Şef direcţie19; 20
Şef secţie autonomă18; 19
Consilier al preşedintelui, şef direcţie administrativă, şef secţie în componenţa direcţiei 17; 18"

 

în anexa nr.16 cuvintele "Director departament" se substituie prin cuvintele "Director direcţie generală";

anexa nr.19:

după denumire se completează cu următorul text:

"La elaborarea schemelor de încadrare a personalului şi structurii autorităţii administraţiei publice se vor respecta următoarele norme:

direcţia generală va include în componenţa sa cel puţin 3 direcţii şi/sau secţii şi va avea un efectiv de cel puţin 18-20 unităţi de personal;

direcţia autonomă va include cel puţin 5-6 unităţi de personal;

direcţia din componenţa direcţiei generale va include cel puţin 4-5 unităţi de personal;

secţia autonomă va include cel puţin 4-5 unităţi de personal;

secţia din componenţa direcţiei va include cel puţin 3-4 unităţi de personal;

serviciul (sectorul) ca unitate structurală poate fi instituit în cadrul altor subdiviziuni structurale sau poate fi autonom, dispunînd de un efectiv de 1-3 unităţi.";

alineatele trei-patru vor avea următorul cuprins:

"şefului direcţiei administrative din autorităţile administrative centrale, altor autorităţi ale administraţiei publice - la nivelul salariului de funcţie al şefului secţie în cadrul direcţiei;

contabilului-şef în autorităţile administraţiei publice care dirijează activitatea subdidiviziunilor interioare, exercitînd conducerea metodologică şi organizatorică a evidenţei şi gestiunii în aparatul central, în organizaţii şi la întreprinderile subordonate - în proporţiile prevăzute pentru şeful secţiei autonome în cazul în care este inclus în statele de funcţii ale ministerului, altor autorităţi administrative centrale (serviciu, birou, agenţie), iar în cazul în care este inclus în statele direcţiei (secţiei) autonome ale primăriei ori Consiliului raional - la nivelul şefului de secţie din cadrul direcţiei; în alte cazuri - la nivelul salariului de funcţie al specialistului principal, specialistului coordonator, specialistului."