H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea modificărilor ce se operează în
Hotărîrea Guvernului nr.24 din 10 ianuarie 2007
nr. 431 din 19.04.2007
Monitorul Oficial nr.54-56/437 din 20.04.2007
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă modificările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.24 din 10 ianuarie 2007 “Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali” (se anexează).
PRIM-MINISTRU
| Vasile TARLEV |
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, | |
ministrul administraţiei publice locale | Vitalie Vrabie |
Ministrul protecţiei sociale, familiei şi copilului | Galina Balmoş |
Chişinău, 19 aprilie 2007. | |
Nr.431. |
Aprobate
prin Hotărîrea Guvernului
nr.431 din 19 aprilie 2007
Modificările ce se operează în
Hotărîrea Guvernului nr.24 din 10 ianuarie 2007
Regulamentul cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.24 din 10 ianuarie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.3-5, art.25), va avea următorul cuprins:
“Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
Regulamentul
cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali
Prezentul Regulament stabileşte modul de angajare a asistenţilor sociali şi este elaborat în conformitate cu Legea asistenţei sociale nr.547-XV din 25 decembrie 2003 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.42-44, art. 249).
1. Selectarea candidaţilor la funcţia de asistent social se efectuează în cadrul comisiei raionale/municipale, create prin dispoziţia preşedintelui raionului/primarului municipiului.
2. Comisia este formată din 5 membri:
vicepreşedintele consiliului raional/viceprimarul mun.Bălţi/şeful direcţiei generale asistenţă socială, mun.Chişinău - preşedintele comisiei;
şeful secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei/şeful direcţiei asistenţă socială de sector, mun.Chişinău;
un specialist în domeniul asistenţei sociale din secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei/direcţia asistenţă socială - secretarul comisiei;
un reprezentant, desemnat de primar, din primăria pentru care se selectează candidatul, care are drept de vot numai pentru candidatul primăriei pe care o reprezintă;
un reprezentant al direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport sau al societăţii civile.
3. Activitatea comisiei se desfăşoară conform planului aprobat de preşedintele acestuia.
4. Comisia:
organizează informarea populaţiei, prin intermediul mijloacelor de informare în masă (radio, televiziune, ziare, panouri informative etc.), despre condiţiile pentru ocuparea funcţiei de asistent social, sarcinile asistentului social, cadrul juridic şi organizaţional, sediul (adresa, telefonul de contact) unde pot fi depuse cererea şi documentele necesare;
stabileşte modul de recepţionare a cererilor şi documentelor şi graficul şedinţelor;
examinează cererile şi corespunderea candidaţilor exigenţelor funcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
adoptă hotărîrea cu privire la candidaţii selectaţi pentru angajare în funcţia de asistent social.
5. La funcţia de asistent social pot candida, conform priorităţii expuse:
a) persoanele cu studii speciale în domeniul asistenţei sociale (superioare, medii speciale) sau care urmează studii postuniversitare în domeniul asistenţei sociale;
b) studenţii care fac studii în domeniul asistenţei sociale, la secţia cu frecvenţă redusă, în instituţiile de învăţămînt (după anul III);
c) persoanele care au absolvit o instituţie de învăţămînt superior sau mediu de specialitate cu altă specializare decît asistenţa socială (preferabil socioumanistă).
6. Candidaţii depun cererea şi documentele, conform legislaţiei în vigoare (cererea adresată şefului secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei/şefului direcţiei generale asistenţă socială a mun.Chişinău, curriculum vitae, copia diplomei de studii, certificatul medical, copia carnetului de muncă, copia buletinului de identitate), la comisia raională/municipală.
7. În cazul în care comisia decide că nici unul dintre candidaţi nu corespunde exigenţelor pentru ocuparea funcţiei de asistent social, se organizează probe suplimentare (proba scrisă). Dacă nici în acest caz candidatul nu este selectat, procedura de primire a cererilor se repetă.
8. Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal al fiecărei şedinţe, care se semnează de preşedinte şi membrii comisiei.
9. Candidaţii selectaţi în conformitate cu hotărîrea comisiei se angajează în funcţia de asistent social pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei/direcţia generală asistenţă socială, prin ordinul şefului secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei/direcţiei generale asistenţă socială, şi activează în teritoriul primăriei pentru care sînt selectaţi.
10. Remunerarea muncii asistentului social se efectuează de către angajator (şeful secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei/direcţiei generale asistenţă socială) în conformitate cu legislaţia în vigoare.
11. Litigiile cu privire la selectarea candidaţilor la funcţia de asistent social se soluţionează în instanţa de judecată, în condiţiile legii”.