H O T Ă R Â R E
cu privire la modificarea unor acte normative (optimizarea proceselor operaţionale
de prestare a serviciilor publice de eliberare a actelor de identitate şi
de obţinere a autorizaţiei de emigrare pentru
cetăţenii Republicii Moldova)
nr. 767 din 09.11.2022
Monitorul Oficial nr.374-382/890 din 25.11.2022
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Punctul 13 din Regulamentul cu privire la Registrul de stat al populaţiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.333/2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.43-45, art.409), cu modificările ulterioare, va avea următorul cuprins:
„13. R.S.P. se ţine în limba de stat în formă electronică.”
2. Regulamentul privind modul de plată a pensiilor stabilite în sistemul public de pensii, alocaţiilor sociale de stat, alocaţiilor lunare de stat, indemnizaţiilor, plăţilor periodice capitalizate şi suportului financiar de stat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.929/2006 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.134-137, art.1008), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) la punctul 341, textul „încetează din luna următoare celei în care beneficiarul a fost radiat de la evidenţă şi se reia în condiţiile prezentului Regulament” se substituie cu textul „se suspendă din luna următoare celei în care a parvenit informaţia de la Agenţia Servicii Publice, în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare sau prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), precum că beneficiarul a fost radiat din evidenţă şi se reia în condiţiile prezentului Regulament”;
2) punctul 36 va avea următorul cuprins:
„36. Plata alocaţiei persoanei care şi-a stabilit domiciliul în străinătate se suspendă din luna următoare celei în care a parvenit informaţia de la Agenţia Servicii Publice, în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare sau prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), precum că beneficiarul a fost radiat din evidenţă.”
3. Regulamentul privind eliberarea actelor de identitate şi evidenţa locuitorilor Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.125/2013 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.36-40, art.171), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) pe tot parcursul textului:
a) cuvintele „şi la evidenţa automatizată în Registrul de stat al populaţiei” se exclud;
b) cuvântul „înscrisuri”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvântul „înscrieri”, la forma gramaticală corespunzătoare;
c) textul „avizul cu privire la anularea, modificarea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă” şi textul „avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă” se substituie cu textul „avizul cu privire la anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă”;
d) textul „Legea nr.273-XIII din 9 noiembrie 1994” se substituie cu textul „Legea nr.273/1994”;
e) cuvintele „în asemenea caz”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „în acest caz”, la forma gramaticală corespunzătoare;
f) cuvintele „legislaţiei anterioare” se substituie cu cuvintele „actelor normative anterioare”;
g) textul „Legea nr.75 din 30 aprilie 2015” se substituie cu textul „Legea nr.75/2015”;
h) cuvintele „purtător de hârtie” se substituie cu cuvintele „suport de hârtie”;
i) cuvintele „din prezentul Regulament” şi „al prezentului Regulament” se exclud;
j) cuvintele „din prezentul punct” şi „al prezentului punct” se exclud;
2) la punctul 1, cuvântul „cadrul” se substituie cu cuvântul „actul”, iar cuvintele „emigrarea autorizată a” se substituie cu cuvintele „autorizarea emigrării”;
3) la punctul 2:
a) la noţiunea „autoritate competentă”:
după cuvântul „responsabilă” se introduce textul „de prestarea serviciilor în materie de cetăţenie,”;
cuvintele „evidenţa la domiciliu” se substituie cu cuvintele „înregistrarea la domiciliu”, iar cuvântul „populaţiei” se substituie cu cuvântul „persoanelor”;
b) noţiunea „autorizarea emigrării” se substituie cu noţiunea „autorizaţie de emigrare” cu următorul cuprins:
„autorizaţie de emigrare – menţiune aplicată în paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova de către autoritatea competentă ca urmare a autorizării emigrării cetăţeanului Republicii Moldova pentru stabilirea cu domiciliul în străinătate sau ca urmare a constatării faptului stabilirii cetăţeanului Republicii Moldova cu domiciliul în străinătate;”;
c) noţiunea „documente de stare civilă” va avea următorul cuprins:
„documente de stare civilă – documente oficiale eliberate de autorităţile competente în materie de stare civilă, precum şi de altele decât cele de stare civilă, valabile în condiţiile prevederilor legale, care conţin înscrieri autentice de identificare a persoanei, fac dovada stării civile a acesteia, precum şi a schimbării şi modificării datelor de identificare. La această categorie de documente se atribuie: certificatele de stare civilă (certificatul de naştere, certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui, certificatul de căsătorie, certificatul de divorţ, certificatul de deces), copia sau extrasul de pe actul de stare civilă, avizul cu privire la anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă, hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă emisă de autorităţile străine privind înregistrarea, desfacerea sau declararea nulităţii căsătoriei, documentele emise de autorităţile competente din străinătate, care atestă înregistrarea sau consemnarea faptelor de stare civilă, modificarea sau schimbarea datelor personale sau a stării civile a persoanei.”;
4) la punctul 4, textul „sau, după caz, în fişierul manual de evidenţă a persoanelor (în continuare – fişier manual)” se exclude;
5) punctul 5 se abrogă;
6) la punctul 6, cuvântul „populaţiei” se substituie cu cuvântul „persoanelor”;
7) punctul 7 va avea următorul cuprins:
„7. Serviciile de eliberare a actelor de identitate, de înregistrare sau de radiere din evidenţa la domiciliu sau reşedinţa temporară, de autorizare a emigrării sau de repatriere se prestează de către autorităţile competente conform termenelor, taxelor şi tarifelor stabilite de cadrul normativ relevant, care sunt achitate de solicitant.
Termenul de examinare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate, pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare nu poate depăşi 20 de zile lucrătoare de la data recepţionării tuturor documentelor necesare, cu excepţia buletinului de identitate provizoriu, care se eliberează la data cererii. Pentru cazurile de depunere a cererii prin intermediul MDOC, termenul de examinare începe să curgă de la data înregistrării acesteia pe suport de hârtie sau a documentului electronic la Instituţia publică „Agenţia Servicii Publice” (în continuare – Agenţia Servicii Publice).
La solicitarea persoanei, actul de identitate poate fi eliberat, iar autorizaţia de emigrare poate fi obţinută în termene mai restrânse decât cel obişnuit, conform termenelor şi tarifelor stabilite de Guvern, cu excepţia situaţiilor de eliberare a primului act de identitate persoanei care a atins vârsta majoratului şi până la data cererii nu a fost identificată sau identificarea anterioară a acesteia nu poate fi probată, a cărei identitate se stabileşte potrivit prevederilor punctului 34. În aceste situaţii primul act de identitate naţional se eliberează în termen nu mai mic de 5 zile lucrătoare.
În cazul necesităţii unor examinări suplimentare, termenul de examinare poate fi prelungit de către conducătorul autorităţii competente respective cu cel mult o lună, fapt despre care se informează solicitantul în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare.
Beneficiarul de înlesniri, în condiţiile prevederilor actelor normative, este scutit total sau parţial de achitarea plăţilor pentru serviciile prestate în cazul prezentării documentelor confirmative.
Prezentarea documentelor confirmative nu este obligatorie în cazul în care datele conţinute în acestea sunt disponibile în resursele informaţionale şi pot fi consumate prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect).”;
8) punctul 12 se completează cu următorul alineat:
„La eliberarea actelor de identitate ale cetăţeanului Republicii Moldova persoanelor cetăţeni ai altor state, născute pe teritoriul Republicii Moldova, care redobândesc cetăţenia Republicii Moldova sau sunt recunoscute cetăţeni ai Republicii Moldova în condiţiile art.12 alin.(11) din Legea cetăţeniei Republicii Moldova nr.1024/2000, numele şi prenumele acestora se înscriu în actele de identitate potrivit actului de naştere naţional, înregistrat de organul de stare civilă din Republica Moldova, prin utilizarea, după caz, a regulilor de transliterare a numelui şi prenumelui din limba rusă în limba de stat.”;
9) la punctul 141 alineatul al doilea:
a) literele a), b) şi c) vor avea următorul cuprins:
„a) în cazul copilului, inclusiv al celui cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească, asupra căruia este instituită tutela sau curatela, în calitate de solicitant acţionează reprezentantul legal al acestuia (unul dintre părinţi, tutorele, curatorul), cu prezenţa obligatorie a copilului;
b) în cazul copilului ai cărui părinţi sunt minori sau al cărui unic părinte este minor, în calitate de solicitant acţionează reprezentantul legal al părinţilor minori/al unicului părinte minor;
c) în cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, cererea se depune de către autoritatea tutelară teritorială în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului, cu prezenţa obligatorie a acestuia;”;
b) la litera d), cuvântul „tutore” se substituie cu cuvântul „tutorele”;
c) literele e) şi f) se completează cu textul „ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice”;
10) punctul 142:
a) la alineatul al treilea, textul „30 de zile calendaristice”, în ambele cazuri, se substituie cu textul „20 de zile lucrătoare”;
b) după alineatul al treilea se introduce următorul alineat:
„În cazul în care cererea pentru eliberarea actelor de identitate se respinge în condiţiile prevederilor legale, autoritatea competentă este obligată, în termenul prevăzut pentru examinarea cererii, să informeze solicitantul, în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare, despre motivele care au stat la baza respingerii cererii.”;
c) la alineatul al cincilea, după cuvintele „se restituie” se introduce cuvântul „parţial”;
11) la punctul 16 alineatul întâi, după cuvântul „temporară” se introduce cuvântul „ale”;
12) la punctul 17 enunţul întâi, textul „funcţie,” se substituie cu textul „funcţie sau prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice,”;
13) la punctul 18, după cuvintele „Republicii Moldova” se introduce textul „nr.1107/2002”;
14) la punctul 211, enunţul al doilea se completează cu cuvintele „de Guvern”;
15) punctul 23 va avea următorul cuprins:
„23. Pentru buletinul de identitate provizoriu, termenul de valabilitate se stabileşte de autoritatea emitentă şi nu poate depăşi un an.
Pentru persoanele care execută o pedeapsă penală privativă de libertate, buletinul de identitate provizoriu se eliberează pe termenul aflării în detenţie, dar nu mai mult de 10 ani, iar pentru persoanele care renunţă la numărul de identificare de stat – pe termen de 10 ani.”;
16) la punctul 25 alineatul întâi:
a) cuvintele „şi nu influenţează asupra valabilităţii buletinului de identitate” se exclud;
b) se completează cu următorul enunţ: „Lipsa fişei de însoţire nu influenţează asupra valabilităţii buletinului de identitate.”;
17) punctul 26:
a) la alineatul întâi, subpunctul 7) va avea următorul cuprins:
„7) o fotografie de dată recentă, de dimensiunea 10x15 cm, color, mat, pe fond alb, în cazul eliberării buletinului de identitate persoanelor prevăzute la punctul 141) literele e), f) şi g);”;
b) alineatele al doilea şi al treilea vor avea următorul cuprins:
„În cazul copilului cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească, asupra căruia este instituită tutela sau curatela, precum şi în cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei, reprezentantul legal corespunzător (tutorele, curatorul) prezintă actul juridic încheiat în formă autentică care confirmă instituirea tutelei ori curatelei (dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale, hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la instituirea măsurii de ocrotire judiciară sau, după caz, decizia consiliului de familie privind desemnarea tutorelui).
În cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, reprezentantul autorităţii tutelare teritoriale în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului, suplimentar la cerere, prezintă, după caz:
a) legitimaţia de serviciu sau actul de identitate personal;
b) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale cu privire la stabilirea statutului de copil rămas temporar fără ocrotire părintească sau de copil rămas fără ocrotire părintească;
c) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind plasarea copilului în instituţia respectivă;
d) demersul autorităţii tutelare teritoriale cu privire la eliberarea buletinului de identitate pe numele copilului şi la împuternicirile de reprezentare a acestuia.”;
c) alineatul al patrulea:
în primul enunţ, cuvintele „teritoriul ei” se substituie cu cuvintele „teritoriul ţării”;
se completează cu următorul enunţ: „Prezentarea documentelor ce atestă dobândirea cetăţeniei Republicii Moldova nu este obligatorie, dacă informaţia respectivă este actualizată în Registrul de stat al populaţiei.”;
d) alineatul al cincilea se completează cu cuvintele „de către prestatorul de servicii de certificare”;
18) la punctul 27 subpunctul 1), cuvintele „autorizarea emigrării” se substituie cu cuvintele „autorizaţia de emigrare”;
19) la punctul 28, alineatul al doilea se abrogă;
20) la punctul 30, alineatul al doilea se abrogă;
21) la punctul 31 alineatul al treilea, textul „instituţia care solicită eliberarea buletinului de identitate prezintă un document confirmativ eliberat de organele de stare civilă cu datele din actul de naştere al persoanei în cauză (extras, copie de pe act, comunicare)” se substituie cu cuvintele „autoritatea competentă verifică informaţia despre actele şi documentele de stare civilă ale persoanei în Registrul de stat al populaţiei sau în alte resurse informaţionale privind starea civilă”;
22) punctele 32 şi 33 vor avea următorul cuprins:
„32. Copilul, inclusiv cel cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească, asupra căruia este instituită tutela sau curatela, precum şi persoana asupra căreia este instituită măsura de ocrotire judiciară sub forma tutelei se identifică de către reprezentantul legal corespunzător (părintele, tutorele, curatorul), în temeiul declaraţiei pe proprie răspundere, depuse în scris în faţa persoanei responsabile din cadrul subdiviziunii Agenţiei Servicii Publice sau MDOC.
33. Copilul separat de părinţi, inclusiv cel plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial se identifică de către autoritatea tutelară teritorială în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului.”;
23) punctul 34:
a) la alineatul întâi enunţul al treilea, textul „ , după posibilitate,” se exclude, iar cuvintele „alte documente” se substituie cu textul „autobiografia solicitantului, precum şi documentele”;
b) la alineatul al doilea, cuvintele „titular al” se substituie cu cuvintele „titulară a”, iar cuvântul „acesta” se substituie cu cuvântul „aceasta”;
c) se completează cu următorul alineat:
„Veridicitatea şi conformitatea datelor declarate referitoare la persoana supusă identificării, precum şi la rudele acesteia se verifică prin resursele informaţionale de către persoana responsabilă din cadrul autorităţii competente.”;
24) la punctul 35, textul „de stat (automatizate şi neautomatizate)” se exclude;
25) la punctul 37, cuvintele „o cerere” se substituie cu cuvântul „cererea”;
26) punctul 42 va avea următorul cuprins:
„42. Cererea pentru eliberarea paşaportului se depune însoţită de următoarele documente, după caz:
1) buletinul de identitate sau, după caz, buletinul de identitate provizoriu, aflate în termen de valabilitate – obligatoriu pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani şi cu domiciliul şi/sau reşedinţa temporară în Republica Moldova.
În cazul în care la data depunerii cererii pentru eliberarea paşaportului persoana cu domiciliul şi/sau reşedinţa temporară în Republica Moldova nu are asupra sa buletinul de identitate, prezentarea acestuia nu este obligatorie cu condiţia că buletinul de identitate nu a fost pierdut, furat sau deteriorat şi se află în termen de valabilitate. Identitatea solicitantului, precum şi valabilitatea buletinului de identitate se confirmă prin informaţia din Registrul de stat al populaţiei.
Dacă buletinul de identitate al solicitantului cu domiciliul şi/sau reşedinţa temporară în Republica Moldova este nevalabil sau declarat pierdut ori furat sau dacă solicitantul cu vârsta de peste 16 ani nu a obţinut buletinul de identitate, cererea pentru eliberarea paşaportului se admite numai în cazul în care acesta depune concomitent şi cererea pentru eliberarea buletinului de identitate, cu condiţia ca termenul comenzii serviciului de eliberare a buletinului de identitate să nu depăşească termenul comenzii serviciului de eliberare a paşaportului.
Paşaportul se eliberează în baza buletinului de identitate provizoriu doar în cazul în care acesta a fost eliberat pe perioada confecţionării buletinului de identitate sau în cazul în care persoana solicită concomitent şi autorizarea emigrării în condiţiile prevederilor capitolului VIII.
Prin derogare de la prevederile prezentului subpunct, paşaportul poate fi eliberat în baza buletinului de identitate, inclusiv provizoriu, cu termenul de valabilitate expirat sau în lipsa buletinului de identitate din motivul declarării pierderii sau furtului acestuia numai în cazul în care persoana solicită concomitent şi autorizarea emigrării în condiţiile prevederilor capitolului VIII;
2) paşaportul anterior, dacă există; sau
3) declaraţia de pierdere sau furt al paşaportului;
4) documentele de stare civilă (certificatul de naştere, inclusiv al copilului, certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui, certificatul de căsătorie, certificatul de divorţ, extrasul de pe actul de căsătorie – pentru a confirma înregistrarea căsătoriei sau desfacerea căsătoriei în cazul persoanelor care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ, avizul cu privire la anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă, certificatul de deces al soţului/soţiei, precum şi alte documente de stare civilă).
Prezentarea documentelor de stare civilă nu este obligatorie în următoarele situaţii:
a) dacă nu au intervenit schimbări în starea civilă şi în datele cu caracter personal ale solicitantului de la eliberarea ultimului act de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova. Suplimentar la cerere, solicitantul sau reprezentantul legal sau persoana care îl reprezintă sau persoana care acţionează în interesul acestuia depune în scris o declaraţie pe proprie răspundere în acest sens;
b) dacă informaţia despre schimbările intervenite în starea civilă şi în datele cu caracter personal, actele şi/sau documentele de stare civilă respective este actualizată în Registrul de stat al populaţiei;
c) dacă informaţia cu privire la actele şi documentele de stare civilă a fost actualizată în Registrul de stat al populaţiei la examinarea cererii de dobândire sau redobândire a cetăţeniei Republicii Moldova ori la întocmirea actelor de stare civilă respective;
5) paşaportul cetăţeanului străin – în cazul persoanei care declară apartenenţa la cetăţenia şi a altui stat şi informaţia despre aceasta nu a fost anterior actualizată în Registrul de stat al populaţiei;
6) dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru eliberarea paşaportului. În cazul în care achitarea taxelor şi a tarifelor a fost efectuată prin instrumentele de plăţi electronice, dovada achitării se verifică prin sistemele informaţionale instituţionale de către persoana responsabilă din cadrul autorităţii competente, fără a fi solicitată dovada achitării pe suport de hârtie.
În cazul persoanei care a obţinut autorizaţie de emigrare sau care este deja stabilită cu domiciliul în străinătate, precum şi în cazul persoanei stabilite cu domiciliul în străinătate care a redobândit cetăţenia Republicii Moldova sau a fost recunoscută cetăţean al Republicii Moldova în condiţiile prevederilor legale, suplimentar la documentele prevăzute la subpunctele 2)-6) din alineatul întâi, se prezintă, după caz:
a) avizul privind recunoaşterea persoanei cetăţean al Republicii Moldova sau adeverinţa privind dobândirea cetăţeniei Republicii Moldova sau altă dovadă a apartenenţei la cetăţenia Republicii Moldova, dacă nu a obţinut anterior acte de identitate ale cetăţeanului Republicii Moldova. Prezentarea documentelor ce atestă dobândirea cetăţeniei Republicii Moldova nu este obligatorie, dacă informaţia respectivă este actualizată în Registrul de stat al populaţiei;
b) documentul eliberat de autorităţile străine ce atestă stabilirea domiciliului în străinătate (actul de identitate al cetăţeanului străin cu menţiunea respectivă, permisul de şedere provizorie sau permanentă, contractul de muncă etc.).
În cazul copilului, inclusiv al celui asupra căruia este instituită tutela sau curatela, precum şi în cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei, reprezentantul legal (unul dintre părinţi, tutorele, curatorul), suplimentar la documentele prevăzute la subpunctele 1)-6) din alineatul întâi, prezintă, după caz:
a) actul de identitate personal;
b) actul juridic încheiat în formă autentică care confirmă instituirea tutelei sau curatelei (dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale, hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la instituirea măsurii de ocrotire judiciară sau, după caz, decizia consiliului de familie privind desemnarea tutorelui);
c) declaraţia unuia dintre reprezentanţii legali, depusă în scris în faţa persoanei responsabile din cadrul subdiviziunii Agenţiei Servicii Publice, MDOC sau autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie, din care să rezulte acordul pentru eliberarea paşaportului persoanei reprezentate – în cazul părinţilor aflaţi în căsătorie, în afara căsătoriei sau divorţaţi, dacă în hotărârea instanţei de judecată cu privire la desfacerea căsătoriei nu este stabilit părintele căruia i-au fost încredinţate întreţinerea şi domiciliul copilului, sau în cazul părinţilor a căror căsătorie a fost desfăcută de organul de stare civilă ori de notar. În cazul copilului născut în afara căsătoriei, părintele care îl reprezintă depune o declaraţie pe proprie răspundere în acest sens;
d) hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la desfacerea căsătoriei sau, după caz, cu privire la întreţinerea şi domiciliul copilului. Prezentarea acestui document nu este obligatorie în cazul în care este acordul ambilor părinţi privind eliberarea paşaportului pe numele copilului, autentificat de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie ori declarat în scris în faţa persoanei responsabile din cadrul subdiviziunii Agenţiei Servicii Publice sau MDOC, precum şi în cazul în care unul dintre părinţi a fost împuternicit de celălalt părinte pentru a efectua toate acţiunile juridice în vederea eliberării paşaportului pe numele copilului prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice;
e) declaraţia în scris a părintelui căruia i-a fost încredinţat copilul prin hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la desfacerea căsătoriei sau, după caz, cu privire la întreţinerea şi domiciliul copilului, depusă în faţa persoanei responsabile din cadrul subdiviziunii Agenţiei Servicii Publice, MDOC sau autentificată de notar ori de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie, din care să rezulte acordul acestui părinte pentru eliberarea paşaportului pe numele copilului.
În cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, reprezentantul autorităţii tutelare teritoriale în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al acestuia prezintă suplimentar, după caz:
a) legitimaţia de serviciu sau actul de identitate personal;
b) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale cu privire la stabilirea statutului de copil rămas temporar fără ocrotire părintească sau de copil rămas fără ocrotire părintească;
c) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind plasarea copilului în instituţia respectivă;
d) demersul autorităţii tutelare teritoriale cu privire la eliberarea paşaportului pentru copil şi la împuternicirile de reprezentare a acestuia.
În cazul persoanei imobilizate şi/sau aflate în stare gravă într-o instituţie medicală (inconştientă, în comă), suplimentar la documentele prevăzute în prezentul punct, se prezintă o fotografie de dată recentă, de dimensiunea 10×15 cm, color, mat, pe fond alb, documentul ce confirmă împuternicirile de reprezentare şi certificatul medical care atestă starea şi imposibilitatea prelevării amprentelor digitale (temporar sau permanent) sau, respectiv, demersul instituţiei medicale ori al autorităţii administraţiei publice locale şi certificatul medical care atestă starea gravă a sănătăţii persoanei, eliberat de instituţia medicală respectivă.
Documentele specificate în prezentul punct se prezintă în original.”;
27) punctul 43:
a) la alineatul întâi, cuvântul „titularul” se substituie cu cuvântul „persoana”;
b) alineatul al doilea va avea următorul cuprins:
„Identificarea persoanei care până la data adresării nu a obţinut niciun act de identitate naţional sau a cărei identificare anterioară nu poate fi probată se efectuează conform procedurii stabilite la punctele 32-36.”;
28) punctul 47 se abrogă;
29) punctul 50 se completează cu textul „ , în modul stabilit de Guvern”;
30) punctul 51 va avea următorul cuprins:
„51. Personalizarea paşaportului diplomatic şi a paşaportului de serviciu se efectuează de către Agenţia Servicii Publice în temeiul demersului Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene.”;
31) la punctul 52 subpunctul 2), textul „străinului, cu excepţia apatrizilor” se substituie cu cuvintele „cetăţeanului străin”;
32) la punctul 58:
a) cuvintele „fişă de însoţire pentru înregistrare” se substituie cu cuvintele „fişa de însoţire numai în cazul în care se înregistrează”;
b) se completează cu următorul enunţ: „Lipsa fişei de însoţire nu influenţează asupra valabilităţii buletinului de identitate sau a permisului de şedere.”;
33) la punctul 63 alineatul întâi, subpunctul 3) va avea următorul cuprins:
„3) actul de identitate al reprezentantului legal (părintele, tutorele, curatorul) şi, după caz, actul juridic încheiat în formă autentică care confirmă instituirea tutelei ori curatelei (dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale – în cazul copilului cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească, asupra căruia este instituită tutela sau curatela, hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la instituirea măsurii de ocrotire judiciară sau decizia consiliului de familie privind desemnarea tutorelui – în cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei).
În cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, reprezentantul autorităţii tutelare teritoriale în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului prezintă suplimentar, după caz:
a) legitimaţia de serviciu sau actul de identitate personal;
b) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale cu privire la stabilirea statutului de copil rămas temporar fără ocrotire părintească sau de copil rămas fără ocrotire părintească;
c) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind plasarea copilului în instituţia respectivă;
d) demersul autorităţii tutelare teritoriale cu privire la eliberarea permisului de şedere sau a buletinului de identitate pe numele copilului şi la împuternicirile de reprezentare a acestuia;”;
34) la punctul 65:
a) alineatul al doilea, litera b) va avea următorul cuprins:
„b) actul juridic încheiat în formă autentică care confirmă instituirea tutelei ori curatelei (dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale, hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la instituirea măsurii de ocrotire judiciară sau, după caz, decizia consiliului de familie privind desemnarea tutorelui);
b) alineatul al treilea va avea următorul cuprins:
„În cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, reprezentantul autorităţii tutelare teritoriale în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al acestuia prezintă suplimentar, după caz:
a) legitimaţia de serviciu sau actul de identitate personal;
b) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale cu privire la stabilirea statutului de copil rămas temporar fără ocrotire părintească sau de copil rămas fără ocrotire părintească;
c) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind plasarea copilului în instituţia respectivă;
d) demersul autorităţii tutelare teritoriale cu privire la acordul pentru eliberarea documentului de călătorie pe numele copilului şi la împuternicirile de reprezentare a acestuia.”;
c) la alineatul al patrulea, textul „2 fotografii” se substituie cu cuvintele „o fotografie”;
35) la punctul 67, cuvintele „de fotografiere” se substituie cu cuvintele „de preluare a imaginii faciale”;
36) la punctul 68, după cuvântul „copiii” se introduc cuvintele „cu vârsta”;
37) la punctul 70, alineatul întâi va avea următorul cuprins:
„Formularele privind eliberarea actelor de identitate solicitate de străini, pe suport de hârtie, în copie şi în format electronic, se expediază în termen de până la 24 de ore, prin intermediul curierilor speciali din cadrul Biroului migraţie şi azil, la Agenţia Servicii Publice, pentru confecţionarea şi/sau personalizarea actelor de identitate. Plata pentru confecţionarea şi/sau personalizarea actelor de identitate se efectuează lunar, pentru luna precedentă de prestare a serviciilor, prin transfer bancar la contul de decontare al Agenţiei Servicii Publice, în condiţiile contractuale.”;
38) la punctul 74, după cuvintele „în care” se introduc cuvintele „se stabileşte că”;
39) la punctul 751, cuvântul „temporară” se exclude;
40) punctul 753:
la alineatul întâi, textul „Legii nr.91 din 29 mai 2014” se substituie cu textul „Legii nr.91/2014”;
la alineatul al treilea, cuvintele „temporară a” se exclud;
41) la punctul 758, cuvintele „prin hotărâre” se exclud;
42) se completează cu punctul 761 cu următorul cuprins:
„761. Pentru eliberarea actelor de identitate categoriei de persoane prevăzute la punctul 141) litera g), precum şi în situaţiile în care imaginea facială a solicitantului nu poate fi preluată din motiv că acesta are leziuni sau traumatisme faciale grave ori pe faţa acestuia este aplicat pansament şi nu este posibilă prezentarea fotografiei de dată recentă, în temeiul certificatului medical care confirmă starea de sănătate respectivă, imaginea facială se preia din profilul persoanei din Registrul de stat al populaţiei, actualizată la eliberarea ultimului act de identitate.”;
43) la punctul 78 alineatul întâi, cuvintele „degetul arătător” se substituie cu cuvintele „degetele arătătoare”;
44) la punctul 79, textul „Legea nr.133 din 8 iulie 2011” se substituie cu textul „Legea nr.133/2011”;
45) la punctul 80, cuvintele „sau în mod neautomatizat în cadrul fişierului manual” se exclud;
46) la punctul 81 alineatul întâi:
a) subpunctul 1) va avea următorul cuprins:
„1) sunt false, falsificate, sunt obţinute prin fraudă sau la eliberarea acestora au fost eludate normele legale stabilite pentru eliberarea actelor de identitate;”;
b) la subpunctul 3), cuvintele „a fost autorizată emigrarea titularului” se substituie cu cuvintele „titularul a obţinut autorizaţia de emigrare”;
47) la punctul 82:
a) alineatul întâi se completează cu textul „ , precum şi în cazul în care la eliberarea acestuia au fost eludate normele legale stabilite pentru eliberarea actelor de identitate”;
b) la alineatul al şaptelea, după textul „act,” se introduce textul „în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare,”;
c) la alineatul al nouălea, cuvintele „atacat în instanţa de judecată” se substituie cu textul „contestat în modul stabilit de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018”;
48) la punctul 86, enunţul întâi se completează cu cuvintele „în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare”;
49) la punctul 87, cuvintele „competente sau” se substituie cu cuvintele „emitente sau de către alte organe de stat învestite prin lege cu acest drept ori”;
50) la punctul 90, textul „cadrul Registrului de stat al populaţiei sau, după caz, în fişierul manual” se substituie cu cuvintele „Registrul de stat al populaţiei”;
51) la punctul 94, cuvântul „populaţiei” se substituie cu cuvântul „persoanelor”;
52) la punctele 96, 97 şi 98 subpunctul 2), cuvintele „sau în fişierul manual” şi cuvintele „sau din fişierul manual” se exclud;
53) la punctul 102 subpunctul 2), alineatul al doilea va avea următorul cuprins:
„Prezentarea documentelor ce atestă dreptul de proprietate asupra locuinţei nu este obligatorie, dacă autoritatea competentă poate verifica această informaţie în Registrul bunurilor imobile.”;
54) punctul 103:
a) la alineatul întâi, după textul „dreptul de folosinţă,” se introduce textul „precum şi în cazul în care dreptul de proprietate al acesteia asupra locuinţei în Registrul bunurilor imobile este înregistrat provizoriu,”;
b) se completează cu următorul alineat:
„În cazul în care dreptul de proprietate asupra locuinţei în Registrul bunurilor imobile este înregistrat în temeiul contractului de înstrăinare a bunului cu condiţia întreţinerii pe viaţă, declaraţia de primire în spaţiul locativ pentru înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţa temporară se depune şi de către beneficiarul întreţinerii.”;
55) punctul 104:
a) la litera a), textul „minorului, inclusiv al celui” se substituie cu textul „copilului, inclusiv al celui cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească,”;
b) litera b) va avea următorul cuprins:
„b) în cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial, cererea se depune de către autoritatea tutelară teritorială în a cărei rază de competenţă teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului;”;
c) litera c) se abrogă;
d) litera d) se completează cu textul „ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice”;
56) punctul 105 va avea următorul cuprins:
„105. Declaraţia de primire în spaţiul locativ se depune în scris, personal sau de reprezentantul împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice, în faţa persoanei abilitate cu funcţii de înregistrare a persoanelor la domiciliu sau la reşedinţa temporară sau se prezintă în forma autentificată de notar ori de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie.”;
57) punctul 106:
a) se completează cu subpunctul 42) cu următorul cuprins:
„42) contractul de comodat încheiat în condiţiile prevederilor legale;”;
b) la subpunctul 5), după cuvântul „definitivă” se introduc cuvintele „şi irevocabilă”;
58) punctul 109 se completează cu cuvântul „teritoriale”;
59) la punctul 110, alineatul al treilea va avea următorul cuprins:
„Dovada adresei de domiciliu sau de reşedinţă temporară la care se înregistrează copilul se face prin menţiunea respectivă din actul de identitate al reprezentantului legal (părintelui care îl reprezintă, tutorelui, curatorului), a cărei valabilitate se verifică prin Registrul de stat al populaţiei.”;
60) la punctul 116, subpunctul 2) va avea următorul cuprins:
„2) copiii separaţi de părinţi plasaţi în serviciul de plasament de tip familial, cu excepţia serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidenţial;”;
61) punctul 117 se abrogă;
62) punctul 120 se completează cu textul „ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice”;
63) punctul 121 se completează cu următorul alineat:
„Copilul înregistrat la domiciliu sau la reşedinţa temporară a părinţilor/părintelui nu poate fi radiat din evidenţă în condiţiile punctului 118 subpunctul 1), dacă părinţii/părintele rămân(e) înregistraţi/înregistrat în continuare pe adresa respectivă, cu excepţia cazurilor de înregistrare a copilului la adresa celuilalt părinte sau la o altă adresă, în cazul copilului cu vârsta de peste 14 ani.”;
64) la punctul 123 alineatul întâi:
cuvintele „sau în fişierul manual” se exclud;
textul „funcţie,” se substituie cu textul „funcţie ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice,”;
65) la punctul 1231, cuvintele „sau în fişierul manual” se exclud;
66) capitolul VIII va avea următorul cuprins:
„VIII. AUTORIZAREA EMIGRĂRII
125. Cetăţenii Republicii Moldova cu domiciliul şi/sau reşedinţa temporară pe teritoriul Republicii Moldova care vor să-şi stabilească domiciliul în străinătate, precum şi cei care de iure sunt înregistraţi la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară pe teritoriul Republicii Moldova, dar de facto nu domiciliază în Republica Moldova şi cei care de iure şi de facto nu domiciliază pe teritoriul Republicii Moldova şi prezintă dovezi privind stabilirea domiciliului în străinătate depun cererea pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare sau, după caz, pentru eliberarea paşaportului cu menţiunea privind autorizaţia de emigrare în condiţiile punctului 141, în ţară – la subdiviziunile Agenţiei Servicii Publice, iar în străinătate – la MDOC.
126. Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare se depune însoţită de următoarele documente, după caz:
1) buletinul de identitate sau buletinul de identitate provizoriu.
Dacă în momentul depunerii cererii pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare persoana nu are asupra sa buletinul de identitate sau termenul de valabilitate al acestuia este expirat sau solicitantul declară pierderea sau furtul buletinului de identitate, prezentarea acestuia nu este obligatorie. Identitatea solicitantului se stabileşte în temeiul paşaportului aflat în termen de valabilitate sau, după caz, în baza informaţiei din Registrul de stat al populaţiei.
În cazul în care persoana cu vârsta de peste 16 ani cu domiciliul în Republica Moldova nu a obţinut buletin de identitate sau buletinul de identitate este nevalabil din motivul schimbării datelor cu caracter personal, cererea se depune în baza buletinului de identitate provizoriu;
2) actul de identitate al reprezentantului legal – în cazul copilului, inclusiv al celuia asupra căruia a fost instituită tutela sau curatela, precum şi în cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei;
3) paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova valabil.
În cazul în care solicitantul nu deţine paşaport sau deţine paşaport nevalabil sau solicită eliberarea celui de-al doilea paşaport, cererea pentru eliberarea paşaportului se depune în condiţiile prevăzute la punctul 42, concomitent cu cererea pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare, cu condiţia ca termenul comenzii serviciului de autorizare a emigrării să nu depăşească termenul comenzii serviciului de eliberare a paşaportului;
4) documentele de stare civilă în condiţiile de prezentare prevăzute la punctul 42 subpunctul 4);
5) documentul eliberat de autorităţile străine ce atestă stabilirea solicitantului cu domiciliul în străinătate (actul de identitate al cetăţeanului străin cu menţiunea respectivă, permisul de şedere provizorie sau permanentă, contractul de muncă etc.);
6) în cazul emigrării copilului – declaraţiile autentificate de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie, după caz:
a) a părintelui care rămâne cu domiciliul sau reşedinţa temporară în Republica Moldova, din care să rezulte acordul acestuia pentru emigrarea copilului cu celălalt părinte sau acordul pentru emigrarea copilului la celălalt părinte care este stabilit deja cu domiciliul în străinătate. În cel din urmă caz, se prezintă şi declaraţia celuilalt părinte din care să rezulte că acesta acordă spaţiul locativ şi asigură întreţinerea copilului;
b) a copilului cu vârsta de peste 14 ani privind acordul acestuia de a emigra cu unul dintre părinţi;
7) dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru serviciul prestat. În cazul în care achitarea taxelor şi a tarifelor a fost efectuată prin instrumentele de plăţi electronice, dovada achitării se verifică prin sistemele informaţionale instituţionale de către persoana responsabilă din cadrul autorităţii competente, fără a fi solicitată dovada achitării pe suport de hârtie.
În cazul în care din anumite motive solicitantul nu poate obţine declaraţia specificată la subpunctul 6), acesta prezintă hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă privind dreptul la emigrare fără acordul respectiv.
În cazul în care reprezentantul legal al copilului este altul decât părinţii, acesta, suplimentar la documentele prevăzute la subpunctele 1)-7), prezintă:
a) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind instituirea tutelei/curatelei;
b) dispoziţia autorităţii tutelare teritoriale privind stabilirea statutului de copil rămas temporar fără ocrotire părintească sau de copil rămas fără ocrotire părintească;
c) avizul autorităţii tutelare teritoriale referitor la eliberarea autorizaţiei de emigrare pe numele copilului.
În cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei, reprezentantul legal, suplimentar la documentele indicate la subpunctele 1)-5) şi 7), prezintă hotărârea instanţei de judecată definitivă şi irevocabilă cu privire la instituirea măsurii de ocrotire judiciară şi, după caz, decizia consiliului de familie privind desemnarea tutorelui.
Documentele specificate în prezentul punct se prezintă în original.
127. Persoana responsabilă din cadrul autorităţii competente verifică documentele prezentate şi, în temeiul acestora, completează formularul electronic respectiv, care se prezintă solicitantului pentru confirmarea datelor consemnate, prin aplicarea semnăturii în locul rezervat.
128. Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare se respinge în cazul în care solicitantul a prezentat informaţii frauduloase sau documentele prezentate sunt insuficiente, conţin divergenţe, sunt nevalabile ori se constată că nu sunt autentice, precum şi în cazurile în care solicitantului i-au fost aplicate măsurile de suspendare a dreptului la libera circulaţie în străinătate, prevăzute la articolul 4 alineatul (16) din Legea nr.273/1994 privind actele de identitate din sistemul naţional de paşapoarte.
Solicitantul este informat în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare despre rezultatele examinării cererii, iar în cazul respingerii cererii i se indică şi motivul. Examinarea cererii repetate se efectuează după lichidarea cauzelor care au generat respingerea cererii anterioare.
129. Ca urmare a examinării cererii pentru obţinerea autorizaţiei de emigrare, în paşaportul/paşapoartele persoanei se aplică menţiunea privind autorizaţia de emigrare, în care se indică ţara de destinaţie.
130. Pentru ridicarea paşaportului cu menţiunea privind autorizaţia de emigrare, solicitantul se radiază din evidenţa la domiciliu sau la reşedinţa temporară din Republica Moldova şi predă subdiviziunii competente a Agenţiei Servicii Publice buletinul de identitate. În cazul în care buletinul de identitate a fost declarat pierdut sau furat, radierea din evidenţă se efectuează în lipsa acestuia.
Paşaportul cu menţiunea respectivă se înmânează solicitantului în condiţiile prevăzute la punctul 17.
131. La data actualizării informaţiei în Registrul de stat al populaţiei privind emigrarea autorizată a persoanei, Agenţia Servicii Publice informează, în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare sau prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect):
1) centrul administrativ militar în a cărui rază de competenţă teritorială persoana supusă militar a fost înregistrată la ultimul domiciliu sau la ultima reşedinţă temporară;
2) Casa Naţională de Asigurări Sociale, în cazul persoanei beneficiare de prestaţii sociale.
132. În cazul persoanei care solicită obţinerea autorizaţiei de emigrare prin intermediul MDOC, buletinul de identitate ori declaraţia de pierdere sau furt al acestuia, cererea pentru radierea din evidenţa la domiciliu sau la reşedinţa temporară din Republica Moldova se depun la MDOC şi se transmit Agenţiei Servicii Publice împreună cu documentele specificate la punctul 126.
133. Paşaportul cu menţiunea privind autorizaţia de emigrare, în care se indică ţara de destinaţie, se expediază la MDOC şi se înmânează solicitantului în condiţiile prevăzute la punctul 17. În cazul în care solicitantul deţine paşaport valabil, menţiunea privind autorizaţia de emigrare se aplică la MDOC.
134. Cetăţenii Republicii Moldova stabiliţi cu domiciliul în străinătate se pot înregistra la MDOC.
135. Cetăţenii Republicii Moldova care nu deţin buletin de identitate, declară că nu domiciliază în Republica Moldova şi prezintă dovezi privind stabilirea domiciliului pe teritoriul altui stat se consideră emigranţi şi sunt în drept să obţină paşaportul cu menţiunea privind autorizaţia de emigrare în condiţiile enunţate la punctul 42.
136. Copilul născut din părinţi cetăţeni ai Republicii Moldova stabiliţi cu domiciliul în străinătate şi care nu s-a repatriat până la atingerea majoratului se consideră emigrant. În cazul în care unul dintre reprezentanţii legali ai copilului este domiciliat în Republica Moldova, iar celălalt în străinătate, reprezentanţii legali decid de comun acord domiciliul copilului, cu consimţământul acestuia dacă are vârsta de peste 14 ani. Declaraţia reprezentanţilor legali în acest sens şi consimţământul copilului se autentifică de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie.
În cazul în care unul dintre părinţii copilului nu cade de acord asupra stabilirii acestuia cu domiciliul în străinătate, dezacordul se contestă în instanţa de judecată.
137. Cetăţenii Republicii Moldova stabiliţi cu domiciliul în străinătate şi luaţi în evidenţă în Registrul de stat al populaţiei ca persoane emigrate autorizat în condiţiile prezentului Regulament sau conform reglementărilor anterioare obţin paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova cu menţiunea respectivă în schimbul celui nevalabil sau declarat pierdut ori furat, în temeiul cererii depuse la subdiviziunile Agenţiei Servicii Publice sau la MDOC, însoţită de documentele prevăzute la punctul 42.
138. Procedura de obţinere a autorizaţiei de emigrare de către străini, refugiaţi şi beneficiarii de protecţie umanitară este analogică cu cea prevăzută pentru cetăţenii Republicii Moldova şi se aplică străinilor cărora li s-a eliberat buletin de identitate pentru apatrizi, buletin de identitate pentru refugiaţi, buletin de identitate pentru beneficiarii de protecţie umanitară sau permis de şedere permanentă.”;
67) la punctul 141 alineatul al doilea, cuvintele „autorizarea emigrării” se substituie cu cuvintele „autorizaţia de emigrare”.
4. Prevederile referitoare la împuternicirile de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnate în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice, intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2023.
PRIM-MINISTRU | Natalia GAVRILIŢA
|
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, | |
ministrul afacerilor externe şi integrării europene | Nicolae Popescu |
Ministrul afacerilor interne | Ana Revenco
|
Nr.767. Chişinău, 9 noiembrie 2022. |
