H O T Ă R Â R E
pentru modificarea unor hotărâri ale Guvernului (privind
reorganizarea structurală a unor autorităţi publice)
nr. 789 din 16.11.2022
Monitorul Oficial nr.363-373/878 din 18.11.2022
* * *
În temeiul art.7 lit.b) şi k) şi al art.31 alin.(4) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Hotărârea Guvernului nr.657/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea, structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.162, art.724), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) la punctul 1, cuvintele „organizaţiilor şi întreprinderilor monitorizate de Cancelaria de Stat” se substituie cu cuvintele „structurilor organizaţionale în care Cancelaria de Stat are calitatea de fondator”;
2) la punctul 2, cifrele „202” se substituie cu cifrele „210”;
3) în anexa nr.1:
a) la punctul 3, după cuvintele „care este asistat de” se introduc cuvintele „un secretar de stat şi de”;
b) la punctul 7:
litera g1) se abrogă;
la litera k), textul „Consiliului naţional pentru securitatea circulaţiei rutiere,” se exclude;
la litera k2), cuvintele „şi întreprinderilor” se exclud;
c) punctul 9 va avea următorul cuprins:
„9. Secretarul general al Guvernului deţine funcţie de demnitate publică şi este numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către Guvern, fiind subordonat direct Prim-ministrului. Secretarul de stat are statut de persoană cu funcţie de demnitate publică şi este numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către Guvern, la propunerea secretarului general al Guvernului. Secretarii generali adjuncţi ai Guvernului au statut de funcţionari publici de conducere de nivel superior şi sunt numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie de către Guvern în condiţiile legii.”;
d) la punctul 13:
la alineatul întâi, textul „Biroul relaţii cu veteranii asigură asistenţă organizatorică şi informaţională Prim-ministrului pe subiecte ce ţin de politica de stat în domeniul relaţiilor cu veteranii,” se exclude;
alineatul doi se abrogă;
e) la punctul 16:
cuvintele „întreprinderilor şi organizaţiilor al căror fondator este Cancelaria de Stat” şi textul „întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor monitorizate de aceasta” se substituie cu cuvintele „structurilor organizaţionale în care Cancelaria de Stat are calitatea de fondator”;
la litera c), după cuvintele „repartizează sarcinile şi atribuţiile între” se introduc cuvintele „secretarul de stat şi”;
f) se completează cu punctul 161 cu următorul cuprins:
„161. Secretarul de stat este responsabil de domeniile de activitate stabilite de către secretarul general al Guvernului şi poartă răspundere personală pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a atribuţiilor care îi revin.
În domeniile de activitate, stabilite prin ordin al secretarului general al Guvernului, secretarul de stat exercită următoarele atribuţii:
a) participă la determinarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Cancelariei de Stat;
b) participă la elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Cancelariei de Stat, precum şi a rapoartelor despre realizarea acestora;
c) propune iniţierea proiectelor de acte normative, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de către secretarul general al Guvernului;
d) reprezintă Cancelaria de Stat, în baza delegaţiei secretarului general al Guvernului, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
e) exercită alte atribuţii delegate de către secretarul general al Guvernului.”;
g) punctul 17 va avea următorul cuprins:
„17. În cazul absenţei temporare a secretarului general al Guvernului, funcţiile acestuia vor fi exercitate de către secretarul de stat sau de către unul dintre secretarii generali adjuncţi ai Guvernului, desemnat prin ordin al secretarului general al Guvernului, sau, în cazuri excepţionale, de către o altă persoană, desemnată în acelaşi mod.”;
h) la punctul 24, după textul „sau ale secretarului general al Guvernului,” se introduce textul „secretarului de stat,”;
i) la punctul 28, după cuvintele „secretarul general al Guvernului sau de” se introduce textul „secretarul de stat, de”;
4) anexele nr.2 şi nr.3 vor avea următorul cuprins:
„Anexa nr.2
la Hotărârea Guvernului
nr.657 din 6 noiembrie 2009
STRUCTURA
Cancelariei de Stat
1. Secretarul general al Guvernului
2. Secretarul de stat
3. Secretarii generali adjuncţi ai Guvernului
4. Cabinetul Prim-ministrului (cu statut de direcţie)
5. Corpul de control al Prim-ministrului (cu statut de direcţie)
6. Biroul politici de reintegrare (cu statut de direcţie)
Secţia proiecte de asistenţă
Secţia politici sectoriale de reintegrare a ţării
Secţia analitico-informaţională
Serviciul juridic şi aspecte de securitate
7. Biroul relaţii cu diaspora (cu statut de direcţie)
8. Centrul de armonizare a legislaţiei (cu statut de direcţie generală)
Direcţia expertiză de compatibilitate cu legislaţia Uniunii Europene
Direcţia coordonarea armonizării legislative
Direcţia conformitate juridică
9. Direcţia generală politici sectoriale
Direcţia politici economice
Direcţia politici sociale
Direcţia politici în justiţie, afaceri interne şi securitate
10. Direcţia planificare strategică şi priorităţi
11. Direcţia administraţie publică
12. Direcţia managementul funcţiei publice
13. Direcţia pregătire şedinţe ale Guvernului
14. Direcţia contencios şi asistenţă juridică
15. Direcţia managementul documentelor
16. Direcţia financiară şi patrimoniu
17. Direcţia resurse umane
18. Direcţia relaţii interinstituţionale
19. Direcţia comunicare şi protocol
20. Direcţia monitorizare şi control
21. Direcţia petiţii şi relaţii cu cetăţenii
22. Direcţia drepturile omului şi cooperarea cu societatea civilă
23. Secţia integritate instituţională şi protecţia secretului de stat
24. Secţia supravegherea controalelor de stat
25. Secţia tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor
26. Serviciul audit intern”;
„Anexa nr.3
la Hotărârea Guvernului
nr.657 din 6 noiembrie 2009
LISTA
structurilor organizaţionale în care Cancelaria de Stat
are calitatea de fondator
1. Instituţia Publică Direcţia generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova
2. Instituţia Publică Agenţia de Guvernare Electronică
3. Instituţia Publică Agenţia Servicii Publice
4. Instituţia Publică Serviciul Tehnologia Informaţiei şi Securitate Cibernetică
5. Instituţia Publică Palatul Republicii
6. Instituţia Publică Pensiunea din Holercani
7. Instituţia Publică Baza auto a Cancelariei de Stat
8. Instituţia Publică Agenţia Informaţională de Stat „Moldpres”.
2. În anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.155/2003 cu privire la Consiliul naţional pentru securitatea circulaţiei rutiere (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.23-24, art.166), cu modificările ulterioare, punctul 6 se abrogă.
3. Hotărârea Guvernului nr.149/2021 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2021, nr.206-208, art.347), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) la punctul 2, cifrele „89” se substituie cu cifrele „94”;
2) în anexele nr.2 şi nr.3, poziţia „Direcţia politici de asistenţă socială a familiilor cu venituri mici, vârstnicilor şi veteranilor” se substituie cu următoarele poziţii:
„Direcţia politici de asistenţă socială a familiilor cu venituri mici şi vârstnicilor
Serviciul politici de protecţie a veteranilor”.
4. Cancelaria de Stat, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, va prezenta Prim-ministrului spre aprobare statul de personal conform structurii şi efectivului-limită modificate prin prezenta hotărâre.
5. Ministerul Finanţelor, ca urmare a reorganizării structurale a Cancelariei de Stat, va prezenta, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, proiectul de hotărâre a Guvernului privind redistribuirea între Cancelaria de Stat şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a alocaţiilor aprobate prin Legea bugetului de stat pentru anul 2022 nr.205/2021.
6. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
PRIM-MINISTRU | Natalia GAVRILIŢA
|
Contrasemnează: | |
Ministrul finanţelor | Dumitru Budianschi |
Ministrul muncii şi protecţiei sociale | Marcel Spatari
|
Nr.789. Chişinău, 16 noiembrie 2022. |
