duminică, 31 decembrie 2000
1309/19.10.2000 Lege cu privire la privatizarea întreprinderilor din industria tutunului şi industria vinificaţiei

L E G E

cu privire la privatizarea întreprinderilor din industria

tutunului şi industria vinificaţiei

 

nr.1309-XIV  din  19.10.2000

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.166-168/1209 din 31.12.2000

 

* * *

Parlamentul adoptă prezenta lege ordinară.

 

Art.1. - Se privatizează următoarele întreprinderi din industria tutunului şi industria vinificaţiei:

Societatea pe Acţiuni "Tutun-CTC", municipiul Chişinău

Societatea pe Acţiuni "Nordtutun", oraşul Cupcini

Societatea pe Acţiuni "Fermenttutun", oraşul Drochia

Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Făleşti"

Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Floreşti"

Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Orhei"

Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Şoldăneşti"

Societatea pe Acţiuni "Aroma", municipiul Chişinău

Societatea pe Acţiuni "Călăraşi-Divin", oraşul Călăraşi

Societatea pe Acţiuni "Barza Albă", municipiul Bălţi

Societatea pe Acţiuni "Combinatul de vinuri spumante şi de marcă "Vismos", municipiul Chişinău

Societatea pe Acţiuni "Nis-Struguraş", oraşul Nisporeni.

 

Art.2. - Se aprobă proiectul individual de privatizare a unor întreprinderi din industria tutunului şi industria vinificaţiei cuprins în anexa nr.1 care face parte integrantă din prezenta lege.

 

Art.3. - Se aprobă principiile de bază de participare la concursul investiţional şi criteriile de determinare a cîştigătorului, care urmează să fie incluse în mod obligatoriu în caietul de sarcini la privatizarea întreprinderilor indicate la art.1, cuprinse în anexa nr.2 care face parte integrantă din prezenta lege.

 

Art.4. - Guvernul va întreprinde măsurile respective în vederea îndeplinirii prezentei legi.

 

Art.5. - Guvernul va institui, în modul stabilit, comisia de concurs în următoarea componenţă: 3 reprezentanţi din partea Parlamentului, cîte un reprezentant din partea Preşedintelui Republicii Moldova, Guvernului, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare, 2 reprezentanţi din partea Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

 

Art.6. - Controlul asupra executării prezentei legi se pune în sarcina Comisiei pentru economie, industrie şi privatizare a Parlamentului.

 

PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI Dumitru DIACOV
 
Chişinău, 19 octombrie 2000.
Nr.1309-XIV.

 

Anexa nr.1

 

PROIECTUL INDIVIDUAL DE PRIVATIZARE A UNOR ÎNTREPRINDERI

DIN INDUSTRIA TUTUNULUI ŞI INDUSTRIA VINIFICAŢIEI

 

I. Societatea pe Acţiuni "Tutun-CTC", municipiul Chişinău

1. Societatea pe Acţiuni de tip deschis "Tutun-CTC", municipiul Chişinău, denumită în continuare Societate, a fost creată in procesul reorganizării Societăţii pe Acţiuni "Tutun" în conformitate cu Hotărîrea Parlamentului nr.1429-XIII din 23 decembrie 1997 cu privire la reorganizarea întreprinderilor din industria tutunului şi la concepţia de privatizare a acestora.

2. Societatea este înregistrată la Camera Înregistrării de Stat de pe lîngă Ministerul Justiţiei la 13 aprilie 1998 şi este inclusă în Registrul de stat cu nr.106052492.

3. Societatea are un capital social de 111820414 lei, divizat în 5591020 acţiuni cu valoarea nominală de 20 lei fiecare. Acţiunile Societăţii sînt repartizate astfel: statul deţine 5076982 acţiuni sau 90,8% din numărul total de acţiuni, iar participanţii la privatizarea fără concurs contra bonuri patrimoniale deţin 514038 acţiuni sau 9,2%.

4. Privatizarea acţiunilor al căror deţinător este statul se va efectua, în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative, cu participarea investitorilor străini şi locali. Cele 5076982 acţiuni ale statului se vor expune la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

5. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

6. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

7. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare echivalentă a 100 mii dolari S.U.A.

8. În etapa întîi, participanţii vor prezenta oferta în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenele de plată, care nu vor deroga de la cele stabilite în documentele de concurs sau în conformitate cu legislaţia (Hotărîrea Guvernului nr.1056 din 12 noiembrie 1997);

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate în urma investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii şi locurile de muncă;

- asigura pieţele de desfacere, producerea si promovarea producţiei din sortimentul Societăţii;

- efectua măsuri investiţionale pentru dezvoltarea şi susţinerea bazei de materie primă locală.

9. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

10. Comisia de concurs va examina ofertele şi în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

11. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selectaţi.

12. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri privind negocierea preţului acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

13. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selectat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

14. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, la etapa a doua, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

15. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

16. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

17. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

18. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

19. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

20. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

II. Societatea pe Acţiuni "Nordtutun", oraşul Cupcini

1. Societatea pe Acţiuni "Nordtutun", oraşul Cupcini, denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 19 martie 1998 cu numărul 133030750. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 12,04 ha, numărul locurilor de muncă - 189, mărimea capitalului social - 33,76 milioane lei. Statul este deţinător a 92,54% din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecta participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

III. Societatea pe Acţiuni "Fermenttutun", oraşul Drochia

1. Societatea pe Acţiuni "Fermenttutun", oraşul Drochia, denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 17 martie 1998 cu numărul 131040022. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 11,35 ha, numărul locurilor de muncă - 270, mărimea capitalului propriu - 18,05 milioane lei. Statul este deţinător a 95,2% din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecta participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

IV. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Făleşti"

1. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Făleşti", denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 3 martie 1998 cu numărul 157028415. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 14,47 ha, numărul locurilor de muncă - 271, mărimea capitalului propriu - 28,1 milioane lei. Statul este deţinător a 96,51% din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecta participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

V. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Floreşti"

1. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Floreşti", denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 4 martie 1998 cu numărul 156017704. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 11 ha, numărul locurilor de muncă - 150, mărimea capitalului social - 21,3 milioane lei. Statul este deţinător a 93,4% din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecta participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

VI. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Orhei"

1. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Orhei", denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 25 februarie 1998 cu numărul 145003379. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 13,2 ha, numărul locurilor de muncă - 500, mărimea capitalului propriu - 23,2 milioane lei. Statul este deţinător a 95,07 % din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecţiona participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

VII. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentate a tutunului din Şoldăneşti"

1. Societatea pe Acţiuni "Fabrica de fermentare a tutunului din Şoldăneşti", denumită în continuare Societate, a fost înregistrată la 19 martie 1998 cu numărul 161035796. Suprafaţa terenului aflat în folosinţa Societăţii este de 5,69 ha, numărul locurilor de muncă - 207, mărimea capitalului social - 13,2 milioane lei. Statul este deţinător al 91,219% din acţiunile plasate. Acţiunile statului se expun la privatizare în pachet unic la concursul investiţional deschis.

2. Organizarea şi desfăşurarea procesului de privatizare a Societăţii se va efectua în conformitate cu prevederile prezentului proiect individual, Regulamentului concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000, precum şi ale altor acte normative.

3. La concursul investiţional pot participa investitori potenţiali din Republica Moldova şi din străinătate.

4. Concursul investiţional se va desfăşura în două etape.

5. Comisia de concurs va stabili tuturor participanţilor aceleaşi cerinţe, inclusiv la determinarea investitorului cîştigător. Respectarea acestor cerinţe va fi asigurată prin transparenţa desfăşurării tuturor etapelor concursului.

6. Pentru a participa la concurs, investitorii potenţiali vor depune o garanţie de participare în mărimea stabilită de comisia de concurs (echivalentă a cel puţin 5 mii dolari S.U.A.).

7. În etapa întîi, comisia de concurs va examina ofertele şi va selecţiona participanţii pentru etapa a doua a concursului. Drept criteriu de selecţionare pentru etapa a doua serveşte plenitudinea obligaţiilor asumate de participanţi conform condiţiilor concursului şi caietului de sarcini, precum şi:

a) preţul de procurare propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) experienţa de activitate în domeniu;

c) acceptarea volumului minim de investiţii în întreprindere şi a modului de implementare a acestor investiţii;

d) experienţa în administrarea fiduciară a acţiunilor la întreprinderile din industria tutunului.

8. În etapa a doua a concursului investiţional, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat în mod deschis între participanţii selecţionaţi. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni şi condiţii mai avantajoase de achitare. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

9. Comisia de concurs va fi în drept să refuze toate ofertele dacă le va considera neavantajoase sau necorespunzătoare condiţiilor concursului.

10. Obligaţiile investitorului privind îndeplinirea condiţiilor investiţionale se vor stipula în caietul de sarcini. Caietul de sarcini va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

11. Comisia de concurs, în termen de 10 zile de la data adoptării deciziei respective, va publica în presa republicană rezultatele concursului.

12. Contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu investitorul cîştigător al concursului în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.

13. Dacă cîştigătorul concursului investiţional a refuzat neîntemeiat să semneze contractul de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni sau nu a virat mijloacele financiare cuvenite în termenul prevăzut de contractul de vînzare-cumpărare, comisia de concurs va anula rezultatele concursului.

14. Participanţilor la concursul investiţional care au depus cereri şi ulterior au refuzat să participe la el nu li se restituie garanţia de participare.

15. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

16. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

17. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi pus în vînzare prin alte modalităţi legale.

18. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

19. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

VIII. Societatea pe Acţiuni "Aroma", municipiul Chişinău

1. Principalele genuri de activitate ale Societăţii pe Acţiuni "Aroma", municipiul Chişinău, denumită în continuare Societate, sînt fabricarea şi comercializarea producţiei alcoolice (divinurilor, vinurilor, rachiurilor, băuturilor naţionale tari).

2. Obiectivele privatizării Societăţii sînt:

a) atragerea investiţiilor locale şi străine pentru dezvoltarea Societăţii;

b) atragerea resurselor financiare pentru suplimentarea capitalului circulant al Societăţii;

c) stabilizarea şi extinderea activităţii Societăţii, asigurarea pieţelor de desfacere a producţiei.

3. Societatea se va privatiza după cum urmează:

a) 20% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul se vor propune spre vînzare persoanelor care se află sub incidenţa articolului 11 alineatul 4 din Legea cu privire la privatizare şi care, în termen de o lună din momentul punerii acţiunilor în vînzare, le vor putea procura la valoarea lor nominală. Modul şi procedura de vînzare a acţiunilor vor fi stabilite de Guvern;

b) 80% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul, împreună cu acţiunile nesolicitate conform literei a), vor fi puse în vînzare în pachet unic la concursul investiţional.

4. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

5. Privatizarea Societăţii prin concurs investiţional va fi efectuată cu respectarea următoarelor particularităţi:

1) Caietul de sarcini pentru concursul investiţional va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi a Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

2) Concursul se va desfăşura în două etape, în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenul de plată, care nu va deroga de la cel stabilit în conformitate cu legislaţia;

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate ale investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii;

- asigura pieţele de desfacere, producerea şi promovarea divinurilor, vinurilor şi altor băuturi alcoolice de marcă din sortimentul Societăţii.

6. Comisia de concurs va examina ofertele şi, în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

7. În etapa a doua a concursului, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selecţionaţi.

8. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri să negocieze preţul acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

9. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

10. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, în etapa a doua a concursului, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

11. Ofertele considerate neavantajoase pot fi refuzate de către comisia de concurs fără explicaţii suplimentare. Comisia are dreptul sa refuze toate ofertele depuse.

12. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

13. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi propus spre vînzare prin alte modalităţi legale.

14. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

15. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

IX. Societatea pe Acţiuni "Călăraşi-Divin", oraşul Călăraşi

1. Principalele genuri de activitate ale Societăţii pe Acţiuni "Călăraşi-Divin", oraşul Călăraşi, denumită în continuare Societate, sînt fabricarea, stocarea si comercializarea producţiei alcoolice (vinurilor seci, demidulci, dulci şi a divinurilor ordinare şi de marcă).

2. Obiectivele privatizării Societăţii sînt:

a) atragerea investiţiilor locale şi străine pentru dezvoltarea Societăţii;

b) atragerea resurselor financiare pentru suplimentarea capitalului circulant al Societăţii;

c) stabilizarea şi extinderea activităţii Societăţii, asigurarea pieţelor de desfacere a producţiei.

3. Societatea se va privatiza după cum urmează:

a) 20% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul se vor propune spre vînzare persoanelor care se află sub incidenţa articolului 11 alineatul 4 din Legea cu privire la privatizare şi care, în termen de o lună din momentul punerii acţiunilor în vînzare, le vor putea procura la valoarea lor nominală. Modul şi procedura de vînzare a acţiunilor vor fi stabilite de Guvern;

b) 80% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul, împreună cu acţiunile nesolicitate conform literei a), vor fi puse în vînzare în pachet unic la concursul investiţional.

4. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

5. Privatizarea Societăţii prin concurs investiţional va fi efectuată cu respectarea următoarelor particularităţi:

1) Caietul de sarcini pentru concursul investiţional va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi a Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

2) Concursul se va desfăşura în două etape, în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenul de plată, care nu va deroga de la cel stabilit în conformitate cu legislaţia;

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate ale investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii;

- asigura pieţele de desfacere, producerea şi promovarea divinurilor, vinurilor şi altor băuturi alcoolice de marcă din sortimentul Societăţii.

6. Comisia de concurs va examina ofertele şi, în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

7. În etapa a doua a concursului, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selecţionaţi.

8. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri să negocieze preţul acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

9. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

10. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, în etapa a doua, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

11. Ofertele considerate neavantajoase pot fi refuzate de către comisia de concurs fără explicaţii suplimentare. Comisia are dreptul sa refuze toate ofertele depuse.

12. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

13. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi propus spre vînzare prin alte modalităţi legale.

14. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

15. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

X. Societatea pe Acţiuni "Barza Albă", municipiul Bălţi

1. Principalele genuri de activitate ale Societăţii pe Acţiuni "Barza Albă", municipiul Bălţi, denumită în continuare Societate, sînt fabricarea, stocarea şi comercializarea angro a producţiei alcoolice.

2. Obiectivele privatizării Societăţii sînt:

a) atragerea investiţiilor locale şi străine pentru dezvoltarea Societăţii, trecerea la tehnologii moderne de producţie prin procurarea şi instalarea utilajelor specializate moderne, diversificarea producţiei şi fabricarea produselor de înaltă calitate;

b) atragerea resurselor financiare pentru suplimentarea capitalului circulant al Societăţii;

c) stabilizarea şi extinderea activităţii Societăţii, asigurarea pieţelor de desfacere a producţiei.

3. Societatea se va privatiza după cum urmează:

a) 20% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul se vor propune spre vînzare persoanelor care se află sub incidenţa articolului 11 alineatul 4 din Legea cu privire la privatizare şi care, în termen de o lună din momentul punerii acţiunilor în vînzare, le vor putea procura la valoarea lor nominală. Modul şi procedura de vînzare a acţiunilor vor fi stabilite de Guvern;

b) 80% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul, împreună cu acţiunile nesolicitate conform literei a), vor fi puse în vînzare în pachet unic la concursul investiţional.

4. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

5. Privatizarea Societăţii prin concurs investiţional va fi efectuată cu respectarea următoarelor particularităţi:

1) Caietul de sarcini pentru concursul investiţional va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi a Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

2) Concursul se va desfăşura în două etape, în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenul de plată, care nu va deroga de la cel stabilit în conformitate cu legislaţia;

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate ale investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii;

- produce şi promova divinurile, vinurile şi alte băuturi alcoolice de marcă din sortimentul Societăţii.

6. Comisia de concurs va examina ofertele şi, în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

7. În etapa a doua a concursului cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selecţionaţi.

8. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri să negocieze preţul acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

9. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

10. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, în etapa a doua, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

11. Ofertele considerate neavantajoase pot fi refuzate de către comisia de concurs fără explicaţii suplimentare. Comisia are dreptul sa refuze toate ofertele depuse.

12. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

13. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi propus spre vînzare prin alte modalităţi legale.

14. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

15. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

XI. Societatea pe acţiuni "Combinatul de vinuri spumante

şi de marcă "Vismos"", municipiul Chişinău

1. Principalele genuri de activitate ale Societăţii pe acţiuni "Combinatul de vinuri spumante şi de marcă "Vismos"", municipiul Chişinău, denumită în continuare Societate, sînt fabricarea şi comercializarea vinurilor spumante şi de marcă.

2. Obiectivele privatizării Societăţii sînt:

a) atragerea investiţiilor locale şi străine pentru dezvoltarea Societăţii;

b) atragerea resurselor financiare pentru suplimentarea capitalului circulant al Societăţii;

c) stabilizarea şi extinderea activităţii Societăţii, asigurarea pieţelor de desfacere a producţiei.

3. Societatea se va privatiza după cum urmează:

a) 20% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul se vor propune spre vînzare persoanelor care se află sub incidenţa articolului 11 alineatul 4 din Legea cu privire la privatizare şi care, în termen de o lună din momentul punerii acţiunilor în vînzare, le vor putea procura la valoarea lor nominală. Modul şi procedura de vînzare a acţiunilor vor fi stabilite de Guvern;

b) 80% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul, împreună cu acţiunile nesolicitate conform literei a), vor fi puse în vînzare în pachet unic la concursul investiţional.

4. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

5. Privatizarea Societăţii prin concurs investiţional va fi efectuată cu respectarea următoarelor particularităţi:

1) Caietul de sarcini pentru concursul investiţional va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi a Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

2) Concursul se va desfăşura în două etape, în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenul de plată, care nu va deroga de la cel stabilit în conformitate cu legislaţia;

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate ale investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii;

- asigura pieţele de desfacere, producerea şi promovarea vinurilor şi altor băuturi alcoolice de marcă din sortimentul Societăţii.

6. Comisia de concurs va examina ofertele şi, în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

7. În etapa a doua a concursului, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selecţionaţi.

8. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri să negocieze preţul acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

9. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

10. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, în etapa a doua, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

11. Ofertele considerate neavantajoase pot fi refuzate de către comisia de concurs fără explicaţii suplimentare. Comisia are dreptul sa refuze toate ofertele depuse.

12. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

13. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi propus spre vînzare prin alte modalităţi legale.

14. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

15. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

XII. Societatea pe Acţiuni "Nis-Struguraş", oraşul Nisporeni

1. Principalele genuri de activitate ale Societăţii pe Acţiuni "Nis-Struguraş", oraşul Nisporeni, denumită în continuare Societate, sînt producerea şi livrarea vinului brut pentru şampanie şi a vinului brut prelucrat; producerea, îmbutelierea şi livrarea vinului natural de struguri, vinului alcoolizat, vinului spumant (şampanie), băuturilor naţionale tari; distilarea alcoolului din vin de mică tărie şi din drojdii.

2. Obiectivele privatizării Societăţii sînt:

a) atragerea investiţiilor locale şi străine pentru dezvoltarea Societăţii;

b) atragerea resurselor financiare pentru suplimentarea capitalului circulant al Societăţii;

c) stabilizarea şi extinderea activităţii Societăţii, asigurarea pieţelor de desfacere a producţiei.

3. Societatea se va privatiza după cum urmează:

a) 20% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul se vor propune spre vînzare persoanelor care se află sub incidenţa articolului 11 alineatul 4 din Legea cu privire la privatizare şi care, în termen de o lună din momentul punerii acţiunilor în vînzare, le vor putea procura la valoarea lor nominală. Modul şi procedura de vînzare a acţiunilor vor fi stabilite de Guvern;

b) 80% din acţiunile Societăţii al căror deţinător este statul, împreună cu acţiunile nesolicitate conform literei a), vor fi puse în vînzare în pachet unic la concursul investiţional.

4. Concomitent cu procurarea acţiunilor Societăţii, cumpărătorului i se va propune să procure sau să ia în arendă terenurile acesteia.

5. Privatizarea Societăţii prin concurs investiţional va fi efectuată cu respectarea următoarelor particularităţi:

1) Caietul de sarcini pentru concursul investiţional va fi aprobat de comisia de concurs la propunerea Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi a Departamentului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor.

2) Concursul se va desfăşura în două etape, în modul stabilit de Regulamentul concursurilor investiţionale şi comerciale şi negocierilor directe privind privatizarea patrimoniului public, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 29 septembrie 2000. Suplimentar la cerinţele stabilite în Regulament, oferta va conţine:

a) preţul propus pentru acţiuni şi termenul de plată, care nu va deroga de cel stabilit în conformitate cu legislaţia;

b) programul investiţional, care, în mod obligatoriu, va include:

- suma investiţiilor;

- rezultatele preconizate ale investirii (vînzări, profit, pieţe de desfacere etc.);

- acţiunile investitorului, cu specificarea volumului de investiţii pentru fiecare direcţie;

c) obligaţiile de a:

- păstra profilul întreprinderii;

- asigura pieţele de desfacere, producerea şi promovarea vinurilor de marcă şi altor băuturi alcoolice din sortimentul Societăţii.

6. Comisia de concurs va examina ofertele şi, în conformitate cu condiţiile concursului şi caietului de sarcini, va determina pe cele mai avantajoase pentru a le admite la etapa a doua. Ofertele care nu corespund cerinţelor specificate mai sus nu vor fi admise la etapa a doua.

7. În etapa a doua a concursului, cîştigătorul va fi desemnat în urma unui concurs al preţurilor propuse pentru pachetul de acţiuni, desfăşurat între participanţii selecţionaţi.

8. Etapa a doua a concursului se va desfăşura la şedinţa deschisă a comisiei. Reprezentanţii participanţilor vor fi prezenţi la şedinţa comisiei de concurs şi vor avea împuterniciri să negocieze preţul acţiunilor. În cazul neprezentării la şedinţa comisiei de concurs a reprezentanţilor participanţilor admişi la etapa a doua, se va lua în considerare numai propunerea inclusă în ofertă.

9. În cazul în care pentru etapa a doua a fost selecţionat un singur participant, preţul pentru pachetul de acţiuni va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi comisia de concurs.

10. Cîştigător al concursului va fi numit participantul care a îndeplinit condiţiile etapei întîi a concursului şi care, în etapa a doua, a propus cel mai mare preţ pentru pachetul de acţiuni, cu achitarea în termenul cel mai restrîns.

11. Ofertele considerate neavantajoase pot fi refuzate de către comisia de concurs fără explicaţii suplimentare. Comisia are dreptul sa refuze toate ofertele depuse.

12. Din ziua anunţării concursului, administraţia Societăţii se va supune restricţiilor legale în ceea ce priveşte casarea, înstrăinarea, sub orice formă, a bunurilor întreprinderii, prelungirea termenelor de arendă sau încheierea unor noi contracte de arendă a imobilului, inclusiv a terenurilor.

13. În cazul nesolicitării acţiunilor la două concursuri investiţionale, pachetul de acţiuni poate fi propus spre vînzare prin alte modalităţi legale.

14. Înstrăinarea sau gajarea acţiunilor procurate se admite numai după achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.

15. În cazul în care cumpărătorul nu-şi va îndeplini obligaţiile asumate conform condiţiilor contractului de vînzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat de pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor va cere rezilierea contractului şi compensarea prejudiciului cauzat.

 

 

Anexa nr.2

 

PRINCIPIILE DE BAZĂ

DE PARTICIPARE LA CONCURSUL INVESTIŢIONAL ŞI CRITERIILE

DE DETERMINARE A CÎŞTIGĂTORULUI

(urmează să fie incluse în caietul de sarcini)

 

1. Lista de bază a documentelor ce vor fi prezentate de către participantul la concursul investiţional:

a) documentele de constituire şi de înregistrare conform legislaţiei;

b) documentele financiare şi contabile ce confirmă solvabilitatea;

c) cererea de participare la concurs, în care se exprimă acordul de a îndeplini obligaţiile prevăzute în caietul de sarcini şi se indică preţul propus pentru pachetul de acţiuni, condiţiile şi termenele de plată, se fac propuneri privind volumul, structura şi termenele de efectuare a investiţiilor;

d) documentul privind depunerea garanţiei de participare;

e) garanţia bancară în sumă deplină necesară îndeplinirii angajamentelor asumate ce ţin de plata preţului pachetului de acţiuni şi a datoriilor faţă de creditori.

2. Obligaţiile principale incluse în caietul de sarcini:

a) volumul minim de investiţii în baza tehnică a întreprinderii, cu indicarea direcţiilor principale de reînzestrare şi dezvoltare tehnică a procesului de producţie pe o perioadă de 5 ani;

b) volumul minim de investiţii pentru suplimentarea mijloacelor circulante pe o perioadă de 5 ani;

c) volumul minim de investiţii pentru păstrarea şi dezvoltarea bazei de materii prime pe o perioadă de 5 ani;

d) asigurarea redresării financiare, stingerii şi restructurării datoriilor întreprinderii;

e) păstrarea profilului activităţii întreprinderii şi a mărcilor comerciale ale produselor fabricate;

f) păstrarea locurilor de muncă pentru un termen de cel puţin 2 ani;

g) creşterea nivelului de utilizare a capacităţilor de producţie;

h) asigurarea creşterii anuale a volumului vînzărilor nete a producţiei proprii;

i) asigurarea creşterii anuale a exportului producţiei proprii;

j) asigurarea îndeplinirii cerinţelor cu caracter ecologic.

3. Criteriile de determinare a cîştigătorului concursului investiţional:

a) preţul propus pentru pachetul de acţiuni şi termenul de plată;

b) asumarea obligaţiilor în volum nu mai mic decît cel minim indicat în caietul de sarcini;

c) experienţa de activitate în domeniu.

4. Obligaţia cîştigătorului concursului investiţional de a nu înstrăina şi de a nu gaja acţiunile procurate pînă la achitarea integrală a valorii pachetului de acţiuni.