marți, 19 februarie 2019
Ordin nr.33 din 19.02.2019 cu privire la modificarea Ordinului Ministerului Finanţelor nr.126 din 4 octombrie 2017

O R D I N

cu privire la modificarea Ordinului Ministerului

Finanţelor nr.126 din 4 octombrie 2017

 

nr. 33  din  19.02.2019

 

Monitorul Oficial nr.59-65/364a din 22.02.2019

 

* * *

În vederea executării prevederilor art.92 alin.(5) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova din 8 februarie 2007, ediţie specială), precum şi a Legii cu privire la modificarea unor acte legislative nr.13/2019,

ORDON:

1. Ordinul Ministerului Finanţelor nr.126 din 4 octombrie 2017 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC18) Darea de seamă privind reţinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate şi a Instrucţiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.383-388, art.1947) cu modificările ulterioare se modifică după cum urmează:

1) La punctul 1 din ordin:

a) alineatele patru şi cinci se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Formular tipizat (Forma IRM19) Informaţia privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă, conform anexei nr.3;”;

„Instrucţiune cu privire la modul de completare a Informaţiei privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM19), conform anexei nr.4;”;

b) se completează în final cu două alineate cu următorul cuprins:

„Clasificatorul raporturilor de muncă, conform anexei nr.7;

Clasificatorul motivelor eliberării din câmpul muncii, conform anexei nr.8.”;

2) Tabelul nr.2 din anexa nr.1 „Informaţia privind începerea, suspendarea şi desfacerea relaţiilor de muncă” nu se completează de către angajatori începând cu luna aprilie 2019;

3) Tabelul nr.3 din anexa nr.1 (formularul tipizat al Dării de seamă forma IPC18) se completează cu următoarele rânduri:

după rândul 1.6 se completează cu rîndul „1.7 Suma bazei de calcul şi a contribuţiei de asigurări sociale de stat calculată de persoanele care exercită independent profesiunea de medic, conform tarifului de 18%/Сумма расчетной базы и взносов обязательного социального страхования начисленные лицами, самостоятельно осуществляющими профессиональную врачебную деятельность, согласно тарифу 18%”;

după rândul 2 se completează cu rîndul „2.1 Suma bazei de calcul şi a contribuţiei individuale calculată de persoanele care exercită independent profesiunea de medic/Сумма расчетной базы и индивидуальных взносов обязательного социального страхования начисленные лицами, самостоятельно осуществляющими профессиональную врачебную деятельность”;

4) În anexa nr.2 Instrucţiunea cu privire la modul de completare a Dării de seamă privind reţinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate (Forma IPC18), se introduc următoarele modificări şi completări după cum urmează:

a) în compartimentul I „Dispoziţii generale” se completează cu punctul 7 cu următorul cuprins:

„7. În temeiul art.92 din Codul fiscal şi a art.5 alin.(11) din Legea nr.489/1999 privind sistemul public de asigurări sociale, angajatorii care în luna de gestiune nu efectuează plăţi în folosul persoanelor fizice, nu calculează contribuţii de asigurări sociale şi nu au angajaţi, nu au obligaţia de a prezenta darea de seamă (forma IPC18) pentru luna de gestiune.”;

b) în modul de completare a tabelului nr.3 „Declaraţia privind calcularea şi utilizarea contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii şi informaţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor în sistemul public de asigurări sociale” se introduc următoarele completări:

după alineatul douăzeci şi trei se completează cu un alineat nou cu următorul cuprins:

„în rînd.1.7 „Suma bazei de calcul şi a contribuţiei de asigurări sociale de stat calculată de persoanele care exercită independent profesiunea de medic, conform tarifului de 18%” – se completează de către persoanele care exercită independent profesiunea de medic, care aplică la calcularea contribuţiilor de asigurări sociale tariful de 18%. În col.9 se reflectă suma venitului calculat persoanei fizice nominalizate care constituie baza de calcul a contribuţiilor de asigurări sociale. În col.12 se reflectă suma contribuţiei de asigurări sociale calculate care se determină ca produsul dintre indicatorul din col.9 şi tariful de 18%;”;

după alineatul douăzeci şi patru se completează cu un alineat nou cu următorul cuprins:

„în rînd.2.1 „Suma bazei de calcul şi a contribuţiei individuale calculată de persoanele care exercită independent profesiunea de medic” – se completează de către persoanele care exercită independent profesiunea de medic, care aplica la calcularea contribuţiilor individuale de asigurări sociale tariful de 6%. În col.9 se reflectă suma venitului calculată persoanei fizice nominalizate care constituie bază de calcul a contribuţiilor de asigurări sociale. În col.11 se reflectă suma contribuţiei individuale de asigurări sociale calculate care se determină ca produsul dintre indicatorul din col.9 şi tariful de 6%;”;

5) Anexele nr.3 şi nr.4 din ordin se stabilesc în redacţia expusă în anexele nr.1 şi nr.2 la prezentul ordin de modificare;

6) Anexele nr.7 şi nr.8 din ordin se stabilesc în redacţia expusă la anexele nr.3 şi nr.4 la prezentul ordin de modificare.

2. Prima perioada pentru care se raportează contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii calculate de către persoanele care exercită independent profesiunea de medic, potrivit formularului (Forma IPC18) completat conform prezentului ordin, este luna ianuarie 2019.

3. Serviciul Fiscal de Stat va asigura publicarea prezentului Ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

4. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, cu excepţia pct.1 subpunct 5) care intră în vigoare la 1 aprilie 2019.

 

MINISTRUL FINANŢELOR Ion CHICU
 
Nr.33. Chişinău, 19 februarie 2019.

 

 

Anexa nr.3

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.126 din 4 octombrie 2017

 

Приложение № 3

к Приказу Министерства финансов

№ 126 от 4 октября 2017 г.

 

(modificată prin Anexa nr.1

 la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.33 din 19 februarie 2019

 

(изменена Приложением № 1

к Приказу Министерства финансов

№ 33 от 19 февраля 2019 г.)

 

Forma IRM 2019

Форма

 

INFORMAŢIE

privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă

 

ИНФОРМАЦИЯ

об установлении социальных и медицинских прав, связанных

с трудовыми отношениями

 

Denumirea contribuabilului ___________________________
Наименование налогоплательщика

Codul fiscal/IDNO
___________________________________
Фискальный код/IDNO
Serviciul Fiscal de Stat ___________________
Государственная налоговая служб
a
Codul CNAS
____________________________
Код НКСС
Data prezentării _____________________
Дата предоставления

 

Nr. d/o
№ п/п/
Datele personale ale angajatului
Личные данные работника
Informaţie aferentă stabilirii indemnizaţiilor adresate familiilor cu copii
Информация о назначении пособий адресованных семьям с детьми
Informaţie aferentă raporturilor
de muncă

Информация о
трудовых
отношени
ях
Codul funcţiei care acordă dreptul la pensie în condiţii speciale
Код должности,
дающий право на пенсию в специальных условиях
Data atribuirii la categoria indicată în col.11
Дата отнесения к категории,
указанной в гр.11
Numele, prenumele persoanei fizice
Фамилия, имя физического лица
Numărul de identificare de stat a persoanei fizice (IDNP)
Государственный идентификационный номер физического лица (IDNP)
Cod personal de asigurare socială (CPAS)
Индивидуальный код социального страхования (CPAS)
Categoria persoanei asigurate
Категория застрахованного лица
Perioada de îngrijire a copilului, concediul paternal Codul raporturilor de muncă
Код трудовых отношений
Motivul eliberării din funcţie
Причина увольнения
Data atribuirii la codul indicat în col. 8
Дата отнесения к коду,
указанному в гр.8
de la data de
с даты
de la data de
с
даты
123456789101112
1
2
3
4 ...
 

Semnătura persoanei responsabile/ подпись ответственного лица __________________

 

 

Anexa nr.4

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.126 din 4 octombrie 2017

modificată

prin Anexa nr.2

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.33 din 19 februarie 2019

 

INSTRUCŢIUNE

cu privire la modul de completare a Informaţiei privind stabilirea

drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă

 

(Forma IRM19)

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezenta Instrucţiune stabileşte modul de completare a Informaţiei privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM19) care se întocmeşte pe un formular aprobat de Ministerul Finanţelor.

2. Informaţia nominalizată se prezintă în termen de pînă la 10 zile lucrătoare de la data angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă, emiterii ordinului de acordare a concediului de îngrijire a copilului sau concediului paternal. Termenul de prezentare a informaţiei nominalizate (Forma IRM19) se determină începând cu ziua următoare după data indicată în ordin. În cazul persoanelor care se angajează şi se eliberează pe parcursul a 10 zile din data angajării, în Forma IRM19 se efectuează două înscrieri.

3. Forma IRM19 se completează în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator pentru următoarele situaţii ce ţin de raporturile de muncă:

a) în cazul angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă;

b) aflare a persoanei în perioada unui risc asigurat (îngrijire a copilului până la 3 ani, îngrijire a copilului de la 3 la 4 ani, concediul paternal);

c) stabilire a unei funcţii care acordă dreptul la pensie în condiţii speciale. În cazul dat nu se întocmeşte ordinul de către angajator.

4. Informaţia indicată în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator serveşte drept temei pentru stabilirea drepturilor sociale, atribuirea statutului de şomer şi stabilirea ajutorului de şomaj, precum şi acordarea/suspendarea statutului de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală.

5. Contribuabilii care utilizează metode automatizate de raportare electronică, potrivit art.187 din Codul fiscal, prezintă Serviciului Fiscal de Stat în mod electronic Informaţia privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM19).

În cazul în care contribuabilul nu dispune de semnătură electronică, acesta prezintă Informaţia menţionată subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat pe suport de hârtie.

6. Informaţia din formularul respectiv, prezentată pe parcursul lunii de gestiune, aferentă categoriei persoanei asigurate (reflectată în col.5) nu se include de către angajatori în Darea de seamă (Forma IPC18), în Tabelul nr.3, care se prezintă Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii de gestiune.

7. Informaţia aferentă raporturilor de muncă (reflectată în col.8-10), până la 1 aprilie 2019, se va prezenta Serviciului Fiscal de Stat în Tabelul nr.2 din Darea de seamă (Forma IPC18) şi în Informaţia (Forma DSA 19).

 

II. MODUL DE COMPLETARE A INFORMAŢIEI

8. Informaţia (Forma IRM 19) se completează după cum urmează:

În preambulul Informaţiei se reflectă:

în rubrica „Denumirea contribuabilului” – denumirea contribuabilului, care trebuie să corespundă cu cea indicată în documentele de înregistrare eliberate de către organele abilitate conform legislaţiei în vigoare;

în rubrica „Codul fiscal/IDNO” – codul fiscal care reprezintă numărul personal de identificare al contribuabilului/numărul de identificare de stat al unităţii de drept atribuite în modul stabilit de legislaţia în vigoare;

în rubrica „Serviciul Fiscal de Stat” – denumirea subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat în a cărei rază se deserveşte contribuabilul, la care prezintă informaţia;

în rubrica „Codul CNAS” – semnul convenţional de înregistrare, atribuit de către CNAS fiecărui plătitor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat;

în rubrica „Data prezentării” – data efectivă a prezentării informaţiei subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat.

În tabelul Informaţiei se reflectă:

col.1 – numărul curent al înscrierii efectuate;

col.2 – numele şi prenumele persoanei fizice, conform datelor din actul de identitate;

col.3 – numărul de identificare al persoanei (IDNP) din actul de identitate. Câmpul este obligatoriu pentru completare;

col.4 – numărul codului personal de asigurate socială atribuit fiecărei persoane la momentul înregistrării in Registrul de stat al evidenţei individuale.

col.5 – codul categoriei în care se regăseşte persoana asigurată în conformitate cu Clasificatorul categoriei persoanelor asigurate. Se indică categoria corespunzătoare riscului asigurat în care se află persoana. Nu se completează pentru persoanele angajate şi eliberate.

col.6, 7 – data începerii şi încheierii perioadelor declarate conform codului din col.5, care pot depăşi perioada de gestiune. Nu se completează pentru persoanele angajate şi eliberate.

col.8 – codul raporturilor de muncă conform Clasificatorului raporturilor de muncă, potrivit anexei nr.7 la prezentul ordin;

col.9 – codul motivului eliberării din funcţie conform Clasificatorului cu privire la motivul eliberării din câmpul muncii, potrivit anexei nr.8 la prezentul Ordin;

col.10 – data atribuirii la codul indicat în col.8;

col.11 – codul funcţiei în care se regăsesc persoanele asigurate în conformitate cu Clasificatorul funcţiilor care dă dreptul la pensie în condiţii avantajoase, aprobat de CNAS. Rubrica dată se completează doar de către contribuabilii care angajează persoane în funcţiile prevăzute în Clasificator;

col.12 – data atribuirii la codul indicat în col.11.

În rubrica „Semnătura persoanei responsabile” – se aplică semnătura persoanei împuternicite de către angajator cu responsabilitatea de prezentare a formularului. Pentru contribuabilii care utilizează metode automatizate de raportare electronică se aplică semnătura electronică. Pentru contribuabilii care prezintă formularul pe suport de hârtie se aplică semnătura olografă.

Notă: Informaţia (Forma IRM19) pentru persoanele ce nu deţin numărul personal de identificare (IDNP) se prezintă, suplimentar, agenţiilor teritoriale şi reprezentanţilor CNAM, pe suport de hârtie.

 

 

Anexa nr.7

 la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.126 din 4 octombrie 2017

 

Приложение № 7

к Приказу Министерства финансов

№ 126 от 4 октября 2017 г.

 

(aprobată prin Anexa nr.3

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.33 din 19 februarie 2019)

 

Приложение № 3

к Приказу Министерства финансов

№ 33 от 19 февраля 2019 г.

 

CLASIFICATORUL RAPORTURILOR DE MUNCĂ

КЛАССИФИКАТОР ТРУДОВЫХ ОТНОШЕНИЙ

 

Cod/
Код

Situaţia privind raporturile de muncă/
Cитуация o трудовых отношений

01ANGAJARE PE PERIOADĂ NEDETERMINATĂ/
ТРУДОУСТРОЙСТВО НА НЕОПРЕДЕЛЕННЫЙ СРОК
05ANGAJARE PE PERIOADĂ DETERMINATĂ/
ТРУДОУСТРОЙСТВО НА ОПРЕДЕЛЕННЫЙ СРОК
02ÎNCETAREA RAPORTURILOR DE MUNCĂ/
ПРЕКРАЩЕНИЕ ТРУДОВЫХ ОТНОШЕНИЙ
03SUSPENDAREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ*/
ПРИОСТАНОВЛЕНИЕ ДЕЙСТВИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ТРУДОВОГО ДОГОВОРА*
04ANULAREA SUSPENDĂRII CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ/
АННУЛИРОВАНИЕ ПРИОСТАНОВЛЕНИЯ ДЕЙСТВИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ТРУДОВОГО ДОГОВОРА
06ANGAJARE PE PERIOADĂ NEDETERMINATĂ, MILITAR**/
ТРУДОУСТРОЙСТВО НА НЕОПРЕДЕЛЕННЫЙ СРОК, ВОЕННОСЛУЖАЩИЙ
07ANGAJARE PE PERIOADĂ DETERMINATĂ, MILITAR/
ТРУДОУСТРОЙСТВО НА ОПРЕДЕЛЕННЫЙ СРОК, ВОЕННОСЛУЖАЩИЙ
08ÎNCETAREA RAPORTURILOR DE MUNCĂ, MILITAR/
ПРЕКРАЩЕНИЕ ТРУДОВЫХ ОТНОШЕНИЙ, ВОЕННОСЛУЖАЩИЙ
09SUSPENDAREA RAPORTURILOR DE MUNCĂ, MILITAR/
ПРИОСТАНОВЛЕНИЕ ТРУДОВЫХ ОТНОШЕНИЙ, ВОЕННОСЛУЖАЩИЙ
10ANULAREA SUSPENDĂRII RAPORTURILOR DE MUNCĂ, MILITAR/
АННУЛИРОВАНИЕ ПРИОСТАНОВЛЕНИЯ ТРУДОВЫХ ОТНОШЕНИЙ, ВОЕННОСЛУЖАЩИЙ

 

* se utilizează în cazurile suspendării activităţii unităţii, încorporării în serviciul militar în termen, precum şi în cazurile de suspendare a contractului individual de muncă (cu excepţia suspendării contractului individual de muncă în circumstanţe ce nu depind de voinţa părţilor, suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului în caz de aflare în concediu pentru îngrijirea unui membru bolnav al familiei cu durata de pînă la doi ani, conform certificatului medical, şi în caz de aflare în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului pînă la vîrsta de 3 ani)/

используется в случаях приостановления деятельности предприятия, призыва на срочную военную службу, также в случаях приостановления индивидуального трудового договора (за исключением случаев приостановления действия индивидуального трудового договора по обстоятельствам, не зависящим от воли сторон, случаев приостановления действия индивидуального трудового договора по инициативе работника в связи с нахождением в отпуске по уходу за больным членом семьи продолжительностью до двух лет, согласно медицинскому заключению и в частично оплачиваемом отпуске по уходу за ребенком в возрасте до трех лет.).

 

** la categoria militari se atribuie personalul militar din cadrul Ministerului Apărării, funcţionarii publici cu statut special, poliţiştii de frontieră şi militarii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, ofiţerii de informaţie şi securitate, ofiţerii de protecţie ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat/

в военную категорию входят военнослужащие Министерства обороны, государственные служащие с особым статусом, пограничники и военные Министерства Внутренних Дел и Национальной Администрации Пенитенциарных Учреждений, офицеры информации и безопасности, офицеры охраны Службы государственной охраны.

 

Notă: Codurile 06-10 se indică de către contribuabili doar în cazul militarilor/

Примечание: Коды 06-10 указываются налогоплательщиками только в случае военных.”

 

 

Anexa nr.8

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.126 din 4 octombrie 2017

 

Приложение № 8

к Приказу Министерства финансов

№ 126 от 4 октября 2017 г.

 

(aprobată prin Anexa nr.4

la Ordinul Ministerului Finanţelor

nr.33 din 19 februarie 2019)

 

Приложение № 4

к Приказу Министерства финансов

№ 33 от 19 февраля 2019 г.

 

CLASIFICATORUL MOTIVELOR ELIBERĂRII DIN CÎMPUL MUNCII

КЛАССИФИКАТОР ПРИЧИН УВОЛЬНЕНИЯ С МЕСТА РАБОТЫ

 

Cod/
Код

Situaţia privind motivele eliberării din cîmpul muncii/
Cитуация o причин увольнения с места работы

111CONCEDIEREA ÎN LEGĂTURĂ CU LICHIDAREA UNITĂŢII (art.86 alin.1 lit.b) din CM)
УВОЛЬНЕНИЕ В СВЯЗИ С ЛИКВИДАЦИЕЙ ПРЕДПРИЯТИЯ (ст.86, ч.1 п.b) ТК)
112CONCEDIEREA ÎN LEGĂTURĂ CU ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII ANGAJATORULUI PERSOANĂ FIZICĂ (art.86 alin.1 lit.b) din CM)
УВОЛЬНЕНИЕ В СВЯЗИ С ПРЕКРАЩЕНИЕМ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ РАБОТОДАТЕЛЯ – ФИЗИЧЕСКОГО ЛИЦА (ст.86, ч.1 п.b) ТК)
113CONCEDIEREA ÎN LEGĂTURĂ CU REDUCEREA NUMĂRULUI SAU A STATELOR DE PERSONAL (art.86 alin.1 lit.c) din CM)
УВОЛЬНЕНИЕ В СВЯЗИ С СОКРАЩЕНИЕМ ЧИСЛЕННОСТИ ИЛИ ШТАТА РАБОТНИКОВ ПРЕДПРИЯТИЯ (ст.86, ч.1 п.с) ТК)
114DEMISIE (art.85 din CM)
ОТСТАВКА (ст.85 ТК)
115ÎNCETAREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ (art.83 din CM)
ПРЕКРАЩЕНИЕ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ТРУДОВОГО ДОГОВОРА (ст.83 ТК)
116PIERDEREA LOCULUI DE MUNCĂ DIN ALTE MOTIVE DE CONCEDIERE CONFORM CM
УВОЛЬНЕНИЕ ПО ДРУГИМ ПРИЧИНАМ СОГЛАСНО ТК
211PIERDEREA LOCULUI DE MUNCĂ DIN MOTIVUL DECESULUI ANGAJATORULUI PERSOANĂ FIZICĂ, DECLARAREA ACESTUIA DECEDAT SAU DISPĂRUT FĂRĂ URMĂ (art.82 lit.b) din CM)
УВОЛЬНЕНИЕ, В СВЯЗИ СО СМЕРТЬЮ РАБОТОДАТЕЛЯ – ФИЗИЧЕСКОГО ЛИЦА, ПРИЗНАНИЕ ЕГО УМЕРШИМ ИЛИ БЕЗВЕСТНО ОТСУТСТВУЮЩИМ (ст.82, п.b) ТК)
311ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE SERVICIU DIN FUNCŢIA PUBLICĂ ÎN LEGĂTURĂ CU LICHIDAREA INSTITUŢIEI (art.63 alin.(1) lit.a), b) Legea nr.158/2008)
ОСВОБОЖДЕНИЕ ОТ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ДОЛЖНОСТИ В СВЯЗИ С ПРЕКРАЩЕНИЕМ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОРГАНА ПУБЛИЧНОЙ ВЛАСТИ ПУТЕМ ЛИКВИДАЦИИ (ст.63, ч.(1) п.а) и b) Закона № 158/2008)
312ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE SERVICIU DIN FUNCŢIE PUBLICĂ ÎN LEGĂTURĂ CU REDUCEREA STATELOR (art.63 alin.(1) lit.c) din Legea nr.158/2008)
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ В СВЯЗИ С СОКРАЩЕНИЕМ ШТАТОВ ОРГАНА ПУБЛИЧНОЙ ВЛАСТИ (ст.63, ч.(1) п.с) Закона № 158/2008)
313ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE SERVICIU CU FUNCŢIONARUL PUBLIC PRIN DEMISIE (art.65 din Legea nr.158/2008)
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ ПУТЕМ ОТСТАВКИ (ст.65, Закона № 158/2008)
314ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE SERVICIU CU FUNCŢIONARUL PUBLIC DIN ALTE MOTIVE
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ С ГОСУДАРСТВЕННЫМ СЛУЖАЩИМ ПО ДРУГИМ ПРИЧИНАМ.
411ÎNCETAREA RAPORTULUI DE SERVICIU AL FUNCŢIONARULUI PUBLIC CU STATUT SPECIAL ÎN CAZUL LICHIDĂRII ENTITĂŢII SAU REDUCERII POSTULUI SĂU DIN STATELE DE PERSONAL (art.38 alin.(1) lit.f) din Legea nr.288/2017)
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ С ГОСУДАРСТВЕННЫМ СЛУЖАЩИМ С ОСОБЫМ СТАТУСОМ В СВЯЗИ С ПРЕКРАЩЕНИЕМ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СУБЪЕКТА К КОТОРОМУ ОН ОТНОСИТСЯ ИЛИ СОКРАЩЕНИЕМ ЕГО ШТАТНОЙ ДОЛЖНОСТИ (ст.38, ч.(1) п.f) Закона № 288/2017)
412ÎNCETAREA RAPORTURILOR DE SERVICIU AL FUNCŢIONARULUI PUBLIC CU STATUT SPECIAL PRIN DEMISIE (art.38 alin.(1) lit.a) din Legea nr.288/2017)
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ С ГОСУДАРСТВЕННЫМ СЛУЖАЩИМ С ОСОБЫМ СТАТУСОМ В СЛУЧАЕ ОТСТАВКИ (ст.38, ч.(1) п.а) Закона № 288/2017)
413ÎNCETAREA RAPORTULUI DE SERVICIU AL FUNCŢIONARULUI PUBLIC CU STATUT SPECIAL DIN ALTE MOTIVE PREVĂZUTE DE ART.38 DIN LEGEA nr.288/2017
ПРЕКРАЩЕНИЕ СЛУЖЕБНЫХ ОТНОШЕНИЙ С ГОСУДАРСТВЕННЫМ СЛУЖАЩИМ С ОСОБЫМ СТАТУСОМ ПО ДРУГИМ ПРИЧИНАМ ПРЕДУСМОТРЕННЫЕ СТ.38 ЗАКОНА № 288/2017