H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul
de stabilire şi plată a ajutorului material anual
[Denumirea completată prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
nr. 159 din 14.02.2018
Monitorul Oficial nr.48-57/184 din 16.02.2018
* * *
În scopul executării Legii Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.65-67, art.460), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual (se anexează).
[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.2 abrogat prin Hot.Guv. nr.675 din 27.12.2019, în vigoare 01.01.2020]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
3. Controlul asupra realizării prezentei hotărîri se pune în sarcina Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
4. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.1083 din 26 octombrie 2000 „Privind punerea în aplicare a Legii Fondului republican şi a fondurilor locale de susţinere socială a populaţiei” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.139-140, art.192), cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP
|
Contrasemnează: | |
Ministrul sănătăţii, muncii şi protecţiei sociale | Svetlana Cebotari |
Ministrul finanţelor | Octavian Armaşu |
Nr.159. Chişinău, 14 februarie 2018. |
Aprobat
prin Hotărârea Guvernului
nr.159 din 14 februarie 2018
Notă: În denumire şi pe tot parcursul textului, cuvintele „ajutorul material”, la orice caz gramatical, se substituie cu cuvintele „ajutorul material anual”, la cazul gramatical corespunzător, conform Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021
REGULAMENT
cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual (în continuare – Regulament) prevede modalitatea de stabilire şi plată a ajutorului material anual unor categorii de persoane, conform Legii Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000.
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. În sensul prezentului Regulament, noţiunile utilizate au următoarea semnificaţie:
ajutor material anual – plată anuală acordată persoanelor specificate în art.5 pct.1) lit.a)-f) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000, conform prevederilor prezentului Regulament;
compensaţie parţială a cheltuielilor – plată unică acordată pentru compensarea parţială a cheltuielilor de transportare de peste hotare a corpurilor neînsufleţite ale cetăţenilor Republicii Moldova sau a cheltuielilor suportate pentru incinerarea corpului neînsufleţit al cetăţeanului Republicii Moldova peste hotarele ţării şi transportarea urnei mortuare în Republica Moldova, conform prevederilor prezentului Regulament.
[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
2. Ajutorul material anual este o formă de asistenţă socială nerambursabilă pentru acordarea unui suport financiar unic categoriilor de persoane cetăţeni ai Republicii Moldova specificate în capitolul II din prezentul Regulament.
3. Ajutorul material anual este acordat de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială prin intermediul prestatorului de servicii de plată din mijloacele Fondului de susţinere a populaţiei (în continuare – Fond).
II. BENEFICIARII DE AJUTOR MATERIAL ANUAL
4. Beneficiază de dreptul la ajutor material anual următoarele categorii de cetăţeni ai Republicii Moldova:
1) persoanele cu dizabilităţi de pe urma acţiunilor de luptă din Afganistan şi familiile (soţii şi unul dintre părinţi; în cazul părinţilor aflaţi în divorţ, cuantumul stabilit, la cerere, se împarte între ei în părţi egale) ale participanţilor căzuţi la datorie în acţiunile de luptă din Afganistan;
2) persoanele cu dizabilităţi de pe urma acţiunilor de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova şi familiile (soţii şi unul dintre părinţi; în cazul părinţilor aflaţi în divorţ, cuantumul stabilit, la cerere, se împarte între ei în părţi egale) ale participanţilor căzuţi la datorie în acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova;
3) persoanele cu dizabilităţi a căror dizabilitate este cauzată de participarea la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl, persoanele care s-au îmbolnăvit de boală actinică sau au devenit cu dizabilităţi în urma experienţelor nucleare, avariilor cu radiaţie ionizantă şi a consecinţelor acestora la obiectivele atomice civile sau militare în timpul îndeplinirii serviciului militar ori special şi familiile (soţii şi unul dintre părinţi; în cazul părinţilor aflaţi în divorţ, cuantumul stabilit, la cerere, se împarte între ei în părţi egale) ale participanţilor la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl decedaţi;
4) victimele reabilitate ale represiunilor politice din anii 1917–1990;
5) soţii supravieţuitori ai participanţilor la cel de-al Doilea Război Mondial căzuţi la datorie sau ai persoanelor cu dizabilităţi de pe urma celui de-al Doilea Război Mondial decedate;
6) participanţii la cel de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.1) lit.a)-e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, persoanele cu dizabilităţi de pe urma celui de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.8 alin.(2) lit.a) din legea menţionată, precum şi persoanele care au fost încadrate în grad de dizabilitate în urma rănirii, contuziei, schilodirii, fiind antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial.
61) persoanele asimilate participanţilor la război din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.2) lit.a)-c) şi e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, precum şi persoanele antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial.
Au dreptul la ajutor material anual soţia/soţul ce fac parte din categoriile specificate la subpunctele 1), 2), 3) şi 5), care s-au aflat în relaţii de căsătorie cu persoana căzută la datorie sau, după caz, decedată, la data decesului acesteia.
[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.198 din 23.03.2022, în vigoare 25.03.2022]
[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
5. Beneficiază de dreptul la compensaţie parţială a cheltuielilor cetăţeanul Republicii Moldova domiciliat pe teritoriul acesteia pe parcursul a 6 luni (indiferent dacă sunt consecutive sau nu) din ultimele 12 luni anterioare lunii depunerii cererii de acordare a compensaţiei parţiale a cheltuielilor, care demonstrează că a suportat cheltuielile de transportare de peste hotare a corpului neînsufleţit al cetăţeanului Republicii Moldova şi/sau a urnei mortuare, în conformitate cu prezentul Regulament.
[Pct.5 în redacţia Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
6. Beneficiarii specificaţi la pct.4 şi 5 din prezentul Regulament aflaţi la întreţinerea statului au dreptul la ajutor material anual.
III. CUANTUMUL AJUTORULUI MATERIAL ANUAL ŞI TERMENUL DE STABILIRE
7. Ajutorul material anual pentru persoanele specificate la pct.4 subp.1)-5) se stabileşte în mărime de 1000 lei.
[Pct.7 în redacţia Hot.Guv. nr.675 din 27.12.2019, în vigoare 01.01.2020]
8. Ajutorul material anual pentru persoanele specificate la pct.4 subpct.6) şi 61) din prezentul Regulament se stabileşte în cuantum de:
1) 10000 lei – pentru participanţii la cel de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.1) lit.a)-e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, pentru persoanele cu dizabilităţi de pe urma celui de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.8 alin.(2) lit.a) din legea menţionată, precum şi pentru persoanele care au fost încadrate în grad de dizabilitate în urma rănirii, contuziei, schilodirii, fiind antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial;
2) 5000 lei – pentru persoanele asimilate participanţilor la război din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.2) lit.a)-c) şi e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, precum şi pentru persoanele antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial.
[Pct.8 în redacţia Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
9. Cuantumul compensaţiei parţiale a cheltuielilor pentru persoanele specificate la pct.5 din prezentul Regulament constituie 50% din suma care reiese conform calculului efectuat în temeiul documentelor confirmative (inclusiv extrase sau cecuri), dar nu mai mult de 50 mii lei. În cazul existenţei mai multor beneficiari eligibili pentru compensaţia parţială a cheltuielilor, cuantumul acesteia se acordă proporţional cheltuielilor suportate pentru transportarea de peste hotare a corpului neînsufleţit de către fiecare dintre aceştia, dar nu mai mult de 50 mii lei în total.
[Pct.9 în redacţia Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
91. Metodologia de calcul al cuantumului compensaţiei parţiale a cheltuielilor pentru persoanele specificate la pct.5 din prezentul Regulament se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, muncii şi protecţiei sociale.
[Pct.91 introdus prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
10. Termenele de stabilire a ajutorului material anual:
1) pentru persoanele specificate la pct.4 subpct.1) din prezentul Regulament – pînă la data indicată la art.5 pct.1) lit.a) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000;
2) pentru persoanele specificate la pct.4 subpct.2) din prezentul Regulament – pînă la data indicată la art.5 pct.1) lit.b) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000;
3) pentru persoanele specificate la pct.4 subpct.3) din prezentul Regulament – pînă la data indicată la art.5 pct.1) lit.c) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000;
4) pentru persoanele specificate la pct.4 supbct. 4) din prezentul Regulament – pînă la data indicată la art.5 pct.1) lit.f) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000;
5) pentru persoanele prevăzute la pct.4 subpct.5)-61) din prezentul Regulament – pînă la data specificată la art.5 pct.1) lit.e) din Legea Fondului de susţinere a populaţiei nr.827-XIV din 18 februarie 2000;
6) pentru persoanele specificate la pct.5 din prezentul Regulament – în decurs de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii cu toate documentele necesare.
[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
IV. MODUL DE STABILIRE ŞI PLATĂ A AJUTORULUI MATERIAL ANUAL
Secţiunea 1
Stabilirea şi modalitatea de plată a ajutorului material anual
11. Ajutorul material anual pentru persoanele specificate la pct.4 din prezentul Regulament se acordă o singură dată pe parcursul anului în curs.
12. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanelor specificate la pct.4 subpct.1) din prezentul Regulament, Casa Naţională de Asigurări Sociale prezintă, pînă la data de 10 ianuarie, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială lista acestora, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament.
Pînă la data de 15 ianuarie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lista respectivă structurilor teritoriale de asistenţă socială pentru verificare/completare, sub propria răspundere, cu persoanele care nu au fost incluse. Structurile teritoriale de asistenţă socială includ suplimentar în listă persoanele care confirmă statutul respectiv în baza următoarelor acte:
1) pentru persoanele cu dizabilităţi de pe urma războiului din Afganistan:
a) buletinul de identitate;
b) legitimaţia, eliberată de organele corespunzătoare, care atestă drepturile participanţilor la acţiunile de luptă;
c) certificatul, eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că dizabilitatea stabilită persoanei este cauzată de rănire, contuzie, schilodire sau de o afecţiune contractată în perioada acţiunilor de luptă din Afganistan;
2) pentru soţii, iar în cazul lipsei acestora, unul dintre părinţii participanţilor căzuţi la datorie în acţiunile de luptă din Afganistan:
a) buletinul de identitate;
b) actele de stare civilă care să confirme statutul de soţ supravieţuitor sau părinte al persoanei care a căzut la datorie în acţiunile de luptă din Afganistan;
c) certificatul de deces al persoanei care a căzut la datorie;
d) certificatul eliberat de centrele militare sau subdiviziunile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne, care confirmă faptul că persoana decedată a fost participant la acţiunile de luptă din Afganistan şi a căzut la datorie.
Copiile actelor menţionate se păstrează la structurile teritoriale de asistenţă socială. Pînă la data de 31 ianuarie, structurile teritoriale de asistenţă socială prezintă lista verificată/completată Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială. Pînă la data de 10 februarie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
1) confirmă, prin semnătura persoanelor cu drept de semnătură, ordinul de plată şi îl expediază prestatorului de servicii de plată;
2) transferă mijloacele financiare necesare de pe conturile sale curente prestatorului de servicii de plată.
Pînă la data de 15 februarie, prestatorul de servicii de plată, în baza informaţiei primite în mod electronic de la Agenţia Naţională Asistenţă Socială, efectuează plata ajutorului material anual.
[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
13. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanelor specificate la pct.4 subpct.2) din prezentul Regulament, Casa Naţională de Asigurări Sociale prezintă, pînă la data de 25 ianuarie, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială lista acestora, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament.
Pînă la data de 1 februarie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lista respectivă structurilor teritoriale de asistenţă socială pentru verificare/completare, sub propria răspundere, cu persoanele care nu au fost incluse. Structurile teritoriale de asistenţă socială includ suplimentar în listă persoanele care confirmă statutul respectiv în baza următoarelor acte:
1) pentru persoanele cu dizabilităţi de pe urma acţiunilor de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova:
a) buletinul de identitate;
b) legitimaţia, eliberată de organele corespunzătoare, care atestă drepturile participanţilor la acţiunile de luptă;
c) certificatul, eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că dizabilitatea stabilită persoanei este cauzată de rănire, contuzie, schilodire sau de o afecţiune contractată în perioada acţiunilor de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova;
2) pentru soţii, iar în cazul lipsei acestora, unul dintre părinţii participanţilor căzuţi la datorie în acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova:
a) buletinul de identitate;
b) actele de stare civilă care să confirme statutul de soţ supravieţuitor sau părinte al persoanei care a căzut la datorie în acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova;
c) certificatul de deces al persoanei care a căzut la datorie;
d) certificatul eliberat de centrele militare sau subdiviziunile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne, care confirmă faptul că persoana decedată a fost participant la acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova şi a căzut la datorie.
Copiile actelor menţionate se păstrează la structurile teritoriale de asistenţă socială. Pînă la data de 18 februarie, structurile teritoriale de asistenţă socială prezintă lista verificată/completată Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
Pînă la data de 25 februarie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
1) confirmă, prin semnătura persoanelor cu drept de semnătură, ordinul de plată şi îl expediază prestatorului de servicii de plată;
2) transferă mijloacele financiare necesare de pe conturile sale curente prestatorului de servicii de plată.
Pînă la data de 2 martie, prestatorul de servicii de plată, în baza informaţiei primite în mod electronic de la Agenţia Naţională Asistenţă Socială, efectuează plata ajutorului material anual.
[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
14. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanelor specificate la pct.4 subpct.3) din prezentul Regulament, Casa Naţională de Asigurări Sociale prezintă, pînă la data de 10 martie, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială lista acestora, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament.
Pînă la data de 15 martie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lista respectivă structurilor teritoriale de asistenţă socială pentru verificare/completare, sub propria răspundere, cu persoanele care nu au fost incluse. Structurile teritoriale de asistenţă socială includ suplimentar în listă persoanele care confirmă statutul respectiv în baza următoarelor acte:
1) pentru persoanele cu dizabilităţi a căror dizabilitate este cauzată de participarea la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl, persoanele care s-au îmbolnăvit de boală actinică sau au devenit cu dizabilităţi în urma experienţelor nucleare, avariilor cu radiaţie ionizată şi a consecinţelor acestora la obiectivele atomice civile sau militare în timpul îndeplinirii serviciului militar ori special:
a) buletinul de identitate;
b) legitimaţia, eliberată de organele corespunzătoare, care atestă drepturile participanţilor la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl, persoanelor care s-au îmbolnăvit de boală actinică sau au devenit cu dizabilităţi în urma experienţelor nucleare, avariilor cu radiaţie ionizată şi a consecinţelor acestora la obiectivele atomice civile sau militare în timpul îndeplinirii serviciului militar ori special;
c) certificatul, eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că dizabilitatea stabilită persoanei este cauzată de participarea la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E.Cernobîl ori persoana s-a îmbolnăvit de boală actinică sau a devenit cu dizabilităţi în urma experienţelor nucleare, avariilor cu radiaţie ionizată şi a consecinţelor acestora la obiectivele atomice civile sau militare în timpul îndeplinirii serviciului militar ori special;
2) pentru soţii, iar în cazul lipsei acestora, unul dintre părinţii participanţilor la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl decedaţi:
a) buletinul de identitate;
b) actele de stare civilă care să confirme statutul de soţ supravieţuitor, iar în cazul lipsei acestuia – statutul de părinte al persoanei decedate;
c) certificatul de deces al persoanei decedate;
d) certificatul, eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că persoana decedată a fost participant la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl.
Copiile actelor menţionate se păstrează la structurile teritoriale de asistenţă socială. Pînă la data de 31 martie, structurile teritoriale de asistenţă socială prezintă lista verificată/completată Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
Pînă la data de 15 aprilie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
1) confirmă, prin semnătura persoanelor cu drept de semnătură, ordinul de plată şi îl expediază prestatorului de servicii de plată;
2) transferă mijloacele financiare necesare de pe conturile sale curente prestatorului de servicii de plată.
Pînă la data de 26 aprilie, prestatorul de servicii de plată, în baza informaţiei primite în mod electronic de la Agenţia Naţională Asistenţă Socială, efectuează plata ajutorului material anual.
[Pct.14 în redacţia Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
15. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanelor specificate la pct.4 subpct.4) din prezentul Regulament, Casa Naţională de Asigurări Sociale prezintă, pînă la data de 20 mai, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială lista persoanelor din categoria victimelor reabilitate ale represiunilor politice din perioada anilor 1917–1990, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament.
Pînă la data de 25 mai, Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lista respectivă structurilor teritoriale de asistenţă socială pentru verificare/completare, sub propria răspundere, cu persoanele care nu au fost incluse. Structurile teritoriale de asistenţă socială includ suplimentar în listă persoanele care confirmă statutul de victimă reabilitată a represiunilor politice din perioada anilor 1917-1990 în baza legitimaţiei, a certificatului de reabilitare şi a actului de identitate. Copiile actelor menţionate se păstrează la structurile teritoriale de asistenţă socială. Pînă la data de 15 iunie, structurile teritoriale de asistenţă socială prezintă lista verificată/completată Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
Pînă la data de 25 iunie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
1) confirmă, prin semnătura persoanelor cu drept de semnătură, ordinul de plată şi îl expediază prestatorului de servicii de plată;
2) transferă mijloacele financiare necesare de pe conturile sale curente prestatorului de servicii de plată.
Pînă la data de 6 iulie, prestatorul de servicii de plată, în baza informaţiei primite în mod electronic de la Agenţia Naţională Asistenţă Socială, efectuează plata ajutorului material anual.
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
16. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanelor specificate la pct.4 subpct.5)-61 ) din prezentul Regulament, Casa Naţională de Asigurări Sociale prezintă, pînă la data de 5 aprilie, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială lista acestora, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament.
Pînă la data de 10 aprilie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lista respectivă structurilor teritoriale de asistenţă socială pentru verificare/completare, sub propria răspundere, cu persoanele care nu au fost incluse. Structurile teritoriale de asistenţă socială includ suplimentar în listă persoanele care confirmă statutul respectiv în baza următoarelor acte:
1) pentru participanţii la cel de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.1) lit.a)-e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, pentru persoanele cu dizabilităţi de pe urma celui de-al Doilea Război Mondial din rîndul categoriilor specificate la art.8 alin.(2) lit.a) din legea menţionată, precum şi pentru persoanele care au fost încadrate în grad de dizabilitate în urma rănirii, contuziei, schilodirii, fiind antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial:
a) buletinul de identitate;
b) legitimaţia, eliberată de organele corespunzătoare, care atestă drepturile participanţilor la cel de-al Doilea Război Mondial;
c) certificatul, eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că dizabilitatea stabilită persoanei este cauzată de rănire, contuzie, schilodire sau de o afecţiune contractată în perioada celui de-al Doilea Război Mondial;
2) pentru persoanele asimilate participanţilor la război din rîndul categoriilor specificate la art.7 alin.(2) pct.2) lit.a)-c) şi e) din Legea nr.190/2003 cu privire la veterani, precum şi pentru persoanele antrenate de organele puterii locale la strîngerea muniţiilor şi a tehnicii militare, la deminarea teritoriului şi a obiectelor în anii celui de-al Doilea Război Mondial;
a) buletinul de identitate;
b) legitimaţia, eliberată de organele corespunzătoare, care atestă drepturile persoanelor asimilate participanţilor la cel de-al Doilea Război Mondial.
3) pentru soţii supravieţuitori ai participanţilor la cel de-al Doilea Război Mondial căzuţi la datorie sau ai persoanelor cu dizabilităţi de pe urma celui de-al Doilea Război Mondial decedate:
a) buletinul de identitate;
b) actele de stare civilă care să confirme statutul de soţ supravieţuitor al persoanei care a căzut la datorie sau care a decedat;
c) certificatul de deces al persoanei care a căzut la datorie sau care a decedat;
d) certificatul eliberat de centrele militare sau subdiviziunile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne, care confirmă faptul că persoana decedată a fost participant la cel de-al Doilea Război Mondial şi a căzut la datorie sau, după caz, certificatul eliberat de organele corespunzătoare, care confirmă faptul că dizabilitatea stabilită persoanei este cauzată de rănire, contuzie, schilodire sau de o afecţiune contractată în anii celui de-al Doilea Război Mondial.
Copiile actelor menţionate se păstrează la structurile teritoriale de asistenţă socială. Pînă la data de 25 aprilie, structurile teritoriale de asistenţă socială prezintă lista verificată/completată Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
Pînă la data de 30 aprilie, Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
a) confirmă, prin semnătura persoanelor cu drept de semnătură, ordinul de plată şi îl expediază prestatorului de servicii de plată;
b) transferă mijloacele financiare necesare de pe conturile sale curente prestatorului de servicii de plată.
Pînă la data de 9 mai, prestatorul de servicii de plată, în baza informaţiei primite în mod electronic de la Agenţia Naţională Asistenţă Socială, efectuează plata ajutorului material anual.
[Pct.16 în redacţia Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
161. Solicitarea de acordare a ajutorului material anual şi/sau compensaţie parţială a cheltuielilor se efectuează prin depunerea actelor confirmative de către persoanele care se încadrează în una dintre categoriile de beneficiari specificate la pct.4 (care nu au fost incluşi în listele prezentate de către Casa Naţională de Asigurări Sociale) şi la pct.5 – la structura teritorială de asistenţă socială de la locul de trai, cu excepţia persoanelor specificate la alineatul doi din prezentul punct.
Cetăţenii Republicii Moldova domiciliaţi în localităţile din stînga Nistrului, care se încadrează în una dintre categoriile de beneficiari specificate la pct.4 şi 5 din prezentul Regulament pot solicita acordarea ajutorului material anual şi/sau compensaţie parţială a cheltuielilor la structurile teritoriale de asistenţă socială, după cum urmează:
1) structura teritorială de asistenţă socială Rezina – cetăţenii din raioanele Rîbniţa şi Camenca;
2) structura teritorială de asistenţă socială Dubăsari – cetăţenii din raioanele Dubăsari şi Grigoriopol;
3) structura teritorială de asistenţă socială Anenii Noi – cetăţenii din municipiile Tiraspol şi Bender;
4) structura teritorială de asistenţă socială Căuşeni – cetăţenii din raionul Slobozia.
Solicitările din partea persoanelor specificate în alineatele unu şi doi din prezentul punct se prezintă în termenele stabilite în prezentul Regulament pentru fiecare categorie separat către structurile teritoriale de asistenţă socială pentru întocmirea şi prezentarea listelor Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială.
Structurile teritoriale de asistenţă socială transmit Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială listele verificate/completate sub proprie răspundere, conform anexei nr.5 la prezentul Regulament.
[Pct.161 introdus prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
17. Persoanelor care se încadrează în două sau mai multe categorii de beneficiari prevăzute în pct.4 din prezentul Regulament li se acordă un ajutor material anual cu cel mai mare cuantum între categoriile în care se încadrează.
Persoanelor care se încadrează în categoriile specificate în pct.4 şi 5 din prezentul Regulament li se stabileşte atît ajutor material anual, cît şi compensaţia parţială a cheltuielilor.
[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
18. Persoanelor care s-au încadrat în una dintre categoriile specificate în pct.4 din prezentul Regulament după termenul prevăzut la pct.10 subpct.1)-5) din prezentul Regulament pentru categoria respectivă nu le va fi stabilit dreptul la ajutor material anual pentru anul respectiv.
19. Plata ajutorului material anual se efectuează de către prestatorul de servicii de plată, în baza listelor electronice, odată cu virarea mijloacelor financiare pentru aceste scopuri.
Sumele ajutorului material anual nesolicitate de beneficiar în decurs de 3 luni consecutiv sînt restituite de către prestatorul de servicii de plată pe contul corespunzător al Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială, în baza fişierului electronic prezentat de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială.
În cazul în care beneficiarul specificat la pct.4 din prezentul Regulament nu a solicitat ajutorul material anual în decurs de 3 luni consecutiv din luna transferării mijloacelor financiare, dreptul la ajutor material anual pentru anul respectiv se stopează, iar beneficiarul nu mai are dreptul la plata acestuia.
[Pct.19 completat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 01.01.2019]
191. Cheltuielile legate de distribuirea ajutoarelor materiale anuale se achită de la bugetul de stat, în baza contractelor încheiate între prestatorii de servicii de plată şi Ministerul Finanţelor, conform Legii bugetului de stat anuală.
[Pct.191 introdus prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
20. Din ajutorul material anual nu se efectuează reţineri, cu excepţia cazurilor de supraplată.
21. Ajutorul material anual se plăteşte personal titularului, tutorelui, curatorului sau mandatarului acestuia.
22. Ajutorul material anual neachitat la timp din vina organului care efectuează stabilirea sau plata se achită fără restricţii în termen.
23. Beneficiarului care se stabileşte cu domiciliul în străinătate i se plăteşte ajutorul material anual inclusiv pentru anul în care a fost radiată înscrierea privind domiciliul în Republica Moldova.
24. Listele pentru plata ajutorului material anual se păstrează pe parcursul a trei ani.
25. În cazul în care ajutorul material anual a fost transferat pentru plată prestatorului de servicii de plată, iar beneficiarul nu a reuşit să îl primească, conform prevederilor pct.19 din prezentul Regulament, din cauza decesului, datoria la plata ajutorului material anual poate fi achitată integral persoanei care depune cerere pentru acordarea ajutorului material anual, precum şi dovezi că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.
Prestatorul de servicii de plată achită ajutorul material anual neprimit în urma decesului în baza demersului eliberat de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială.
[Pct.25 în redacţia Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
251. Ajutorul material anual în cazul decesului beneficiarului poate fi solicitat în baza cererii însoţite de actele justificative, depuse în termen de 3 luni calendaristice de la data decesului beneficiarului la structura teritorială de asistenţă socială de la locul de trai al beneficiarului. Structura teritorială de asistenţă socială transmite cererea însoţită de actele justificative depuse Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială în termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii acestora.
Cererea va fi însoţită de următoarele acte:
1) actul de identitate al solicitantului;
2) certificatul de deces al beneficiarului;
3) actele ce confirmă cheltuielile ocazionate de înmormîntare.
Originalele actelor, cu excepţia celui specificat la subpct.3), se restituie solicitantului după confruntarea lor cu copiile prezentate.
[Pct.251 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.251 introdus prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
26. În cazul în care, pînă la stabilirea dreptului, au apărut circumstanţe care generează schimbarea categoriilor la care se raportează beneficiarul, revizuirea dreptului la ajutor material anual se efectuează pînă la data specificată la pct.10 din prezentul Regulament.
În cazul apariţiei circumstanţelor ce generează schimbarea categoriilor la care se raportează beneficiarul după stabilirea dreptului, revizuirea dreptului la ajutor material anual se efectuează începînd cu anul următor celui în care au apărut aceste circumstanţe.
Secţiunea a 2-a
Stabilirea şi modalitatea de plată a compensaţiei parţiale a cheltuielilor
27. Compensaţia parţială a cheltuielilor se acordă o singură dată, pornind de la disponibilul mijloacelor financiare în Fond.
28. Compensaţia parţială a cheltuielilor poate fi solicitată în termen de 12 luni calendaristice de la data decesului.
29. Pentru a solicita compensaţia parţială a cheltuielilor, solicitantul/solicitanţii se adresează la structura teritorială de asistenţă socială de la locul de trai, prezentând următoarele acte:
1) cererea solicitantului/solicitanţilor privind acordarea compensaţiei parţiale a cheltuielilor. Cererea va conţine declaraţia solicitantului pe propria răspundere precum că există/nu există alţi potenţiali solicitanţi ai acestei compensaţii pentru transportarea aceluiaşi corp neînsufleţit;
2) certificatul de deces eliberat de către organele de resort din Republica Moldova;
3) actul de identitate al solicitantului/solicitanţilor de compensaţie parţială a cheltuielilor. În cazul în care solicitantul/solicitanţii mandatează conform legislaţiei o persoană terţă pentru ridicarea compensaţiei parţiale a cheltuielilor, aceştia prezintă, anexat la cerere, actul respectiv;
4) contractul de prestări servicii, documentele confirmative de plată (facturile, bonurile, cecurile), prezentate în original şi traducerea în limba de stat, efectuată de către un traducător autorizat, care demonstrează că solicitantul/solicitanţii compensaţiei a/au suportat cheltuieli la transportarea corpului neînsufleţit, incinerarea peste hotare a corpului neînsufleţit şi transportarea urnei mortuare din străinătate în Republica Moldova;
5) certificatul eliberat de către Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră pe numele solicitantului/solicitanţilor compensaţiei parţiale a cheltuielilor privind trecerea frontierei de stat (ieşiri şi intrări în ţară în ultimele 12 luni, până la momentul solicitării compensaţiei respective). Certificatul respectiv se prezintă de către fiecare solicitant;
6) paşaportul/permisul mortuar sau certificatul ce confirmă decesul şi lipsa în sicrie (urne) a altor obiecte.
[Pct.29 în redacţia Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.29 în redacţia Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
[Pct.291 abrogat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.291 introdus prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
30. Documentele specificate în pct.29 subpct.2), 3) şi 6) se prezintă în copie şi în original, iar documentele specificate la pct.29 subpct.4) şi 5) se prezintă în original. Originalele documentelor, cu excepţia celor specificate la pct.29 subpct.4) şi 5), se restituie solicitantului după confruntarea acestora cu copiile.
[Pct.30 în redacţia Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
31. Cererea se consideră completă şi se înregistrează dacă toate actele specificate la pct.29 din prezentul Regulament au fost oferite de către solicitant.
[Pct.31 în redacţia Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
32. Cererea completă se examinează în decurs de 10 zile lucrătoare de către structura teritorială de asistenţă socială.
După examinarea pachetului de documente, structura teritorială de asistenţă socială îl transmite, în termen de 2 zile lucrătoare, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială pentru luarea deciziei.
[Pct.32 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
33. Decizia despre acordarea sau neacordarea dreptului la compensaţia parţială a cheltuielilor este emisă de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării în Agenţie. În termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii ordinului, solicitantului i se expediază o înştiinţare.
În cazul acordării dreptului la compensaţia parţială a cheltuielilor, decizia şi înştiinţarea vor conţine cuantumul acesteia, modalitatea de plată şi termenul valabilităţii plăţii. În cazul neacordării dreptului, decizia va conţine motivele care au stat la baza acesteia, iar înştiinţarea va conţine motivele care au stat la baza neacordării şi modalitatea de contestare.
34. Conducătorul Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială, în baza deciziilor, emite ordinul pentru acordarea/neacordarea/stoparea dreptului la compensaţia parţială a cheltuielilor, precum şi listele de plată şi registrul listelor privind numărul beneficiarilor şi suma calculată.
35. Plata compensaţiei parţiale a cheltuielilor se efectuează de către prestatorul de servicii de plată, în baza listelor electronice, odată cu virarea mijloacelor financiare pentru aceste scopuri.
Prestatorul de servicii de plată restituie sumele compensaţiei parţiale a cheltuielilor nesolicitate de beneficiar în decurs de 3 luni consecutive pe contul corespunzător al Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială, în baza fişierului electronic prezentat de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială.
În cazul în care beneficiarul specificat la pct.5 din prezentul Regulament nu a solicitat compensaţia parţială a cheltuielilor în decurs de 3 luni consecutive din luna transferării mijloacelor financiare, dreptul la compensaţia parţială a cheltuielilor se stopează, iar beneficiarul nu mai are dreptul la plata acestuia.
[Pct.35 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.35 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 01.01.2019]
351. Cheltuielile legate de distribuirea compensaţiilor parţiale a cheltuielilor se achită de la bugetul de stat, în baza contractelor încheiate între prestatorii de servicii de plată şi Ministerul Finanţelor, conform Legii bugetului de stat anuală.
[Pct.351 introdus prin Hot.Guv. nr.800 din 01.08.2018, în vigoare 03.08.2018]
36. Din compensaţia parţială a cheltuielilor nu se efectuează reţineri, cu excepţia cazurilor de supraplată.
37. Compensaţia parţială a cheltuielilor se plăteşte personal titularului, tutorelui, curatorului sau mandatarului acestuia.
38. Compensaţia parţială a cheltuielilor neachitată la timp din vina organului care efectuează stabilirea sau plata acesteia se achită fără restricţii în termen.
39. Listele pentru plata compensaţiei parţiale a cheltuielilor se păstrează pe parcursul a 3 ani.
40. În cazul în care compensaţia parţială a cheltuielilor este stabilită, iar beneficiarul nu a reuşit să o primească din cauza decesului, datoria la plata compensaţiei parţiale a cheltuielilor poate fi achitată integral, în decurs de 3 luni consecutive de la data acordării dreptului la compensaţie parţială a cheltuielilor, membrului familiei care a depus cererea pentru acordarea compensaţiei, împreună cu actele justificative, la structura teritorială de asistenţă socială de la locul de trai. Structura teritorială de asistenţă socială transmite cererea însoţită de actele justificative la Agenţia Naţională Asistenţă Socială în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.
Prestatorul de servicii de plată achită compensaţia parţială a cheltuielilor neprimite în urma decesului în baza autorizaţiei eliberate de către Agenţia Naţională Asistenţă Socială.
[Pct.40 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
Secţiunea a 3-a
Modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual sau a
compensaţiei parţiale a cheltuielilor persoanelor condamnate
şi deţinute în instituţiile penitenciare
41. Pentru stabilirea compensaţiei parţiale a cheltuielilor persoanelor condamnate sau deţinute în instituţii penitenciare, administraţia penitenciarului va primi cererea şi va colecta documentele menţionate în pct.29 din prezentul Regulament, prezentate de persoana condamnată sau deţinută în instituţia penitenciară, va autentifica semnătura acestuia pe cererea respectivă şi va expedia, în termen de 5 zile lucrătoare, setul de acte structurii teritoriale de asistenţă socială în a cărei rază administrativă se află instituţia penitenciară.
[Pct.41 completat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
411. Pentru stabilirea ajutorului material anual persoanei condamnate sau deţinute în instituţie penitenciară, administraţia penitenciarului va primi cererea, va colecta documentele, precum şi va autentifica, în termenele menţionate în pct.12-16, semnătura acesteia pe cererea respectivă şi va expedia, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, setul de acte structurii teritoriale de asistenţă socială în a cărei rază administrativă se află instituţia penitenciară.
[Pct.411 introdus prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
42. Plata ajutorului material anual sau a compensaţiei parţiale a cheltuielilor persoanelor condamnate sau deţinute în instituţiile penitenciare se suspendă de la locul de trai şi se transferă pe contul curent al instituţiei în care este deţinută persoana (mijloace intrate temporar în posesia penitenciarului), pentru a fi distribuite pe conturile de peculiu ale condamnaţilor.
43. În cazul în care condamnatul este transferat în altă instituţie penitenciară, sumele acumulate pe contul de peculiu al condamnatului în prima instituţie penitenciară se transferă pe contul de peculiu din instituţia penitenciară în care acesta este transferat, informând Agenţia Naţională Asistenţă Socială despre transferurile efectuate.
44. În cazul decesului condamnatului beneficiar de ajutor material anual sau compensaţie parţială a cheltuielilor, administraţia instituţiei penitenciare anunţă, în termen de 10 zile calendaristice de la data decesului, Agenţia Naţională Asistenţă Socială despre decesul acestuia. Sumele neîncasate ale compensaţiei parţiale a cheltuielilor sau ajutorului material anual de pe contul de peculiu al beneficiarului condamnat, în cazul decesului acestuia, se transferă pe contul prestatorului de servicii de plată.
[Pct.44 completat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
45. Prestatorul de servicii de plată transferă la contul curent pentru mijloacele intrate temporar în posesia instituţiilor penitenciare mijloace băneşti pentru achitarea ajutoarelor materiale anuale şi/sau compensaţiei parţiale a cheltuielilor, care urmează a fi distribuite pe conturile de peculiu ale condamnaţilor. Administraţia penitenciarului va repartiza sumele intrate pe acest cont pe conturile de peculiu ale condamnaţilor.
46. Instituţiile penitenciare prezintă, pînă la data de 4 a lunii următoare perioadei de gestiune, Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială rapoartele privind sumele compensaţiei parţiale a cheltuielilor sau ajutoarelor materiale anuale primite şi distribuite pe conturile de peculiu ale condamnaţilor.
Secţiunea a 4-a
Raportarea
47. Agenţia Naţională Asistenţă Socială:
1) va ţine evidenţa mijloacelor financiare în conformitate cu legislaţia;
2) va ţine evidenţa contabilă şi statistică a beneficiarilor de ajutoare materiale anuale şi a compensaţiei parţiale a cheltuielilor, cu specificarea categoriilor şi sumelor acordate;
3) va prezenta trimestrial Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor rapoartele cu privire la utilizarea mijloacelor financiare din Fondul de susţinere a populaţiei.
[Pct.47 modificat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
[Pct.48 abrogat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
49. Prestatorul de servicii de plată prezintă Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială, pînă la data de 7 a lunii următoare celei gestionare, raportul privind achitarea ajutorului material anual şi a compensaţiei parţiale a cheltuielilor, în conformitate cu anexa nr.2 la prezentul Regulament.
Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă structurilor teritoriale de asistenţă socială, până la data de 14 a lunii următoare celei gestionare, informaţia privind achitarea ajutorului material anual/compensaţiei parţiale a cheltuielilor.
Structurile teritoriale de asistenţă socială lucrează cu fiecare beneficiar inclus în informaţia privind achitarea ajutorului material anual/compensaţiei parţiale a cheltuielilor, în scopul ridicării sumelor stabilite acestuia în termenele prevăzute în prezentul Regulament.
[Pct.49 completat prin Hot.Guv. nr.904 din 16.12.2020, în vigoare 18.01.2021]
50. Agenţia Naţională Asistenţă Socială prezintă lunar, pînă la data de 20 a lunii următoare celei de gestiune, Ministerului Finanţelor raportul privind utilizarea mijloacelor financiare, conform anexelor nr.3 şi nr.4 la prezentul Regulament.
V. DISPOZIŢII FINALE
51. Deciziile privind acordarea, neacordarea sau încetarea plăţii ajutorului material anual pot fi contestate în instanţa de contencios administrativ.
52. Controlul asupra corectitudinii stabilirii şi utilizării conform destinaţiei a mijloacelor financiare alocate se efectuează de către organele de control abilitate.
53. Controlul legalităţii operaţiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal în cadrul procedurii de stabilire şi plată a ajutorului material anual se efectuează de către Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal.
54. Agenţia Naţională Asistenţă Socială va elabora şi va aproba decizii şi alte acte normative necesare implementării prezentului Regulament.
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
LISTA _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________*
| |||||
Numele, prenumele beneficiarului | Data, luna, anul naşterii | IDNP | Seria şi numărul buletinului de identitate /paşaportului (se completează în cazul lipsei IDNP) | CPAS | Denumirea localităţii
(codul localităţii) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Total | |||||
Total beneficiari pe listă | |||||
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale _____________________
L.Ş.
* Se înscrie categoria de persoane incluse în prezenta listă. |
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
RAPORT privind plata ajutorului material anual şi a compensaţiei parţiale a cheltuielilor prin intermediul _______________________________ (denumirea prestatorului de servicii de plată) pentru luna _________ anul ___________
| |||||||||||||||
Unitatea administrativ-teritorială | Categoria | Soldul la începutul perioadei | Transferat prestatorului de servicii de plată | Restituit Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială | Total achitat | Soldul la sfîrşitul perioadei | |||||||||
din achitat | din neachitat | din neachitat mai mult de 3 luni | |||||||||||||
număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
Total | |||||||||||||||
Conducătorul prestatorului de servicii de plată _____________________
Contabilul-şef _____________________ |
Anexa nr.3 la Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
RAPORT privind plata ajutorului material anual pentru luna _________ anul ________
| |||||||||||||||||||||
Unitatea administrativ-teritorială | Soldul la începutul perioadei | Tran- sferat de Agenţia Naţională Asistenţă Socială | Calculat | Transferat prestatorului de servicii de plată | Restituit Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială | Total achitat | Soldul la sfîrşitul perioadei | ||||||||||||||
debit | credit | din achitat | din neachitat | din neachitat mai mult de 3 luni | debit | credit | |||||||||||||||
număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
Total | |||||||||||||||||||||
Directorul Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială _____________________
Contabilul-şef _____________________ |
Anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
RAPORT privind plata compensaţiei parţiale a cheltuielilor pentru luna _________ anul ___________
| |||||||||||||||||||||
Unitatea administrativ-teritorială | Soldul la începutul perioadei | Tran- sferat de Agenţia Naţională Asistenţă Socială | Calculat | Transferat prestatorului de servicii de plată | Restituit Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială | Total achitat | Soldul la sfârşitul perioadei | ||||||||||||||
debit | credit | din achitat | din neachitat | din neachitat mai mult de 3 luni | debit | credit | |||||||||||||||
număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | număr de bene- ficiari | suma | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
Total | |||||||||||||||||||||
Directorul Agenţiei Naţionale Asistenţă Socială _____________________
Contabilul-şef _____________________ |
Anexa nr.5 la Regulamentul cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului material anual
LISTA __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________*
| |||||||
Numele, prenumele beneficiarului | Categoria: soţ/soţie/ părinte/ persoană cu dizabilitate/ veteran | Data, luna, anul naşterii | IDNP | Seria şi numărul actului de identitate/ paşaportului (se completează în cazul lipsei IDNP) | Date privind persoana căzută la datorie/ decedată | ||
Numele, prenumele | Data, luna şi anul decesului | IDNP (în cazul în care există) | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Şeful structurii teritoriale de asistenţă socială _________________________ * Se înscrie categoria de persoane incluse în prezenta listă. |
[Anexa nr.5 introdusă prin Hot.Guv. nr.126 din 27.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
