joi, 11 ianuarie 2024
1128/10.10.2016 Hotărîre cu privire la Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate

H O T Ă R Î R E

cu privire la Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate

 

nr. 1128  din  10.10.2016

 

Monitorul Oficial nr.353-354/1210 din 11.10.2016

 

* * *

Notă: Pe tot parcursul textului hotărârii şi al anexelor, textul „instituţii medico-sanitare publice, autorităţi/instituţii bugetare care prestează servicii medicale şi sociale şi alte persoane juridice”, la orice formă gramaticală, se substituie cu textul „instituţii medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024

 

Notă: Pe tot parcursul textului:
a) textul „Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Sănătăţii”, la forma gramaticală corespunzătoare;
b) textul „medicamente, alte produse de uz medical, dispozitive medicale, transport specializat medical, servicii de mentenanţă a dispozitivelor medicale şi a sistemelor informaţionale incluse în Registrul medical, servicii de tratare şi eliminare a deşeurilor medicale”, la orice formă gramaticală, şi textul „medicamente, dispozitive medicale, transport specializat medical, servicii de mentenanţă a dispozitivelor medicale şi a sistemelor informaţionale incluse în Registrul medical, servicii de tratare şi eliminare a deşeurilor medicale”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „bunuri şi servicii”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021

 

Notă: pe tot parcursul textului hotărîrii şi al anexelor:
- cuvintele „Ministerul Sănătăţii”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Sănătăţii”, la forma gramaticală corespunzătoare;
- cuvintele „medicamente, alte produse de uz medical şi dispozitive medicale”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „medicamente, alte produse de uz medical, dispozitive medicale, transport specializat medical, servicii de mentenanţă a dispozitivelor medicale şi a sistemelor informaţionale incluse în Registrul medical, servicii de tratare şi eliminare a deşeurilor medicale”;
- după cuvintele „medicamente autorizate/neautorizate, alte produse de uz medical şi dispozitive medicale”, la orice formă gramaticală, se introduc cuvintele „ , transport specializat medical, servicii de mentenanţă a dispozitivelor medicale şi a sistemelor informaţionale incluse în Registrul medical, servicii de tratare şi eliminare a deşeurilor medicale”, la forma gramaticală corespunzătoare;
- cuvintele „medicamente şi dispozitive medicale”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „medicamente, dispozitive medicale, transport specializat medical, servicii de mentenanţă a dispozitivelor medicale şi a sistemelor informaţionale incluse în Registrul medical, servicii de tratare şi eliminare a deşeurilor medicale”, la forma gramaticală corespunzătoare;
- cuvintele „instituţii medicale”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „instituţii medico-sanitare publice, autorităţi/instituţii bugetare care prestează servicii medicale şi sociale”, la forma gramaticală corespunzătoare;
- cuvintele „instituţiile medico-sanitare publice”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „instituţii medico-sanitare publice, autorităţi/instituţii bugetare care prestează servicii medicale şi sociale”, la forma gramaticală corespunzătoare;
- cuvintele „instituţiile medico-sanitare”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „instituţii medico-sanitare publice, autorităţi/instituţii bugetare care prestează servicii medicale şi sociale”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018

 

În temeiul art.27 lit.f) şi art.32 din Legea nr.98 din 4 mai 2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), Legii nr.131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr.197-205, art.402), cu completările ulterioare, şi în scopul îmbunătăţirii activităţii şi eficientizării managementului în domeniul planificării, achiziţionării şi distribuirii de către stat a medicamentelor, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se instituie Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate, instituţie publică nonprofit cu autonomie financiară, în care Ministerul Sănătăţii exercită calitatea de fondator.

2. Se aprobă:

1) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate, conform anexei nr.1;

2) Taxele pentru achiziţiile publice în sănătate, conform anexei nr.2;

3) Regulamentul privind achiziţiile publice centralizate de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate, conform anexei nr.3;

4) Modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.4.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

3. Se stabileşte efectivul-limită al Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate în număr de 55 unităţi.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

4. Finanţarea aparatului şi a personalului Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate se va efectua din contul mijloacelor băneşti obţinute din activităţile prestate.

5. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5.

6. Procedurile de achiziţii de bunuri şi servicii iniţiate de Agenţia Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale pînă la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, indiferent de etapa la care se află, se transmit Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate, pentru a fi finalizate în conformitate cu actele normative şi legislative în vigoare.

7. Ministerul Sănătăţii, în termen de 1 lună de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri:

1) va asigura condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate;

2) va aduce actele sale în concordanţă cu prezenta hotărîre.

 

PRIM-MINISTRU Pavel FILIP

 

Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii Ruxanda Glavan
Ministrul finanţelor Octavian Armaşu
Ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei Stela Grigoraş

 

Nr.1128. Chişinău, 10 octombrie 2016.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.1128 din 10 octombrie 2016

 

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Centrului pentru

achiziţii publice centralizate în sănătate

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate (în continuare – Regulament) reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii Centrului pentru achiziţii publice centralizate în sănătate (în continuare – Centru).

2. Centrul este o instituţie publică nonprofit cu autonomie financiară, care activează în baza principiilor autogestiunii, în care Ministerul Sănătăţii are calitatea de fondator.

3. Centrul, ca autoritate centrală pentru achiziţii, planifică şi desfăşoară procedurile de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii, atribuie contracte de achiziţii publice, precum şi evaluează, supraveghează şi verifică executarea contractelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate din contul mijloacelor bugetului de stat, bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, mijloacelor financiare ale instituţiilor publice, mijloacelor fondurilor asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală şi al împrumuturilor externe raportate la datoriile de stat directe sau garantate.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

4. Centrul este persoană juridică cu sediul în mun.Chişinău, bd.Grigore Vieru, nr.22/2, dispune de ştampilă proprie, de conturi trezoreriale bugetare şi speciale şi de alte atribute necesare.

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

5. Centrul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, legile şi hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, alte acte normative, actele Ministerului Sănătăţii şi altor autorităţi administrative din domeniul ocrotirii sănătăţii, standardele internaţionale recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, convenţiile Consiliului Europei, precum şi cu prezentul Regulament.

6. Instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale încheie contracte de prestări servicii cu Centrul, în funcţie de cantităţile şi volumele de bunuri şi servicii care urmează să fie achiziţionate, conform contractului-model de prestări servicii prevăzut în anexa la prezentul Regulament.

7. Prestatorii de servicii de sănătate privaţi, la decizia acestora, pot aplica prevederile prezentului Regulament.

 

II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, DREPTURILE

ŞI OBLIGAŢIILE CENTRULUI

8. Misiunea Centrului constă în:

1) planificarea procedurilor de achiziţii publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate;

2) desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate;

3) asigurarea eficienţei, imparţialităţii şi transparenţei;

4) coordonarea proceselor de achiziţii publice centralizate pentru necesităţile sistemului;

5) supravegherea şi monitorizarea executării contractelor de achiziţii publice cu privire la procurarea de bunuri şi servicii, din bani publici, inclusiv verificarea corespunderii specificaţiei din contract cu bunurile/serviciile livrate de către furnizor/prestator şi recepţionate de către beneficiar.

[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

9. În vederea realizării misiunii sale, Centrul are următoarele funcţii de bază:

1) aplică prevederile legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate;

2) analizează şi evaluează problemele din domeniul asigurării sistemului public de sănătate cu bunuri şi servicii;

3) analizează evoluţia necesarului de bunuri şi servicii pentru sistemul public de sănătate;

4) recepţionează de la instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale datele despre necesităţile sistemului de sănătate cu referire la bunuri şi servicii, care urmează să fie procurate din banii publici;

5) planifică procedurile de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii pentru instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale, în scopul satisfacerii necesităţilor sistemului public de sănătate;

6) desfăşoară procedurile de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii pentru instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale, în scopul satisfacerii necesităţilor sistemului public de sănătate;

61) elaborează şi publică pe pagină web oficială al Centrului lista autorităţilor pentru care se desfăşoară proceduri de achiziţii publice centralizate şi lista bunurilor şi serviciilor, conform prevederilor pct.5 din Regulamentul cu privire la modul de organizare şi funcţionare a autorităţilor centrale de achiziţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.56/2021;

7) semnează contracte de prestări servicii cu instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale în scopul planificării procedurilor de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate, precum şi supraveghează executarea contractelor de achiziţii publice;

8) încheie şi înregistrează contracte de achiziţii publice cu ofertanţii declaraţi cîştigători, instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale, supraveghează şi evaluează modul de executare a contractelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii;

9) încasează de la instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale mijloacele financiare pentru bunurile livrate de către agenţii economici;

10) achită agenţilor economici plata pentru bunurile livrate instituţiilor medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale şi alte persoane juridice, după recepţionarea mijloacelor financiare pentru bunurile livrate de la beneficiari;

11) examinează petiţiile primite de la persoanele fizice şi juridice;

12) publică pe pagina pagină web oficială a Centrului informaţiile oficiale ce ţin de activitatea sa, precum şi alte informaţii de interes public.

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

[Pct.9 completat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

10. Centrul are următoarele drepturi:

1) să generalizeze experienţa din domeniile de competenţă şi să prezinte Ministerului Sănătăţii sau altor autorităţi ori instituţii publice propuneri privind perfecţionarea legislaţiei, precum şi să emită acte ce ţin de reglementarea relaţiilor în domeniile sale de activitate;

2) să coopteze, în caz de necesitate, specialişti competenţi, angajaţi ai altor autorităţi sau instituţii, în scopul consilierii şi soluţionării unor probleme legate de domeniile de activitate ale Centrului;

3) să solicite şi să primească informaţii de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, de la autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de la orice persoană fizică sau juridică, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridico-organizaţională de funcţionare, dacă Centrul consideră că informaţiile suplimentare vor contribui la îndeplinirea funcţiilor sale;

4) să monitorizeze executarea contractelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate;

5) să aplice şi să încaseze penalităţi pentru neexecutarea condiţiilor contractuale;

6) să verifice corespunderea specificaţiei din contract cu bunurile livrate de către furnizor şi recepţionate de către beneficiar.

[Pct.10 completat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

11. Obligaţiile Centrului sînt următoarele:

1) să activeze în strictă conformitate cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice;

11) să acorde instituţiilor medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale sprijinul metodologic necesar privind planificarea şi estimarea necesităţilor de bunuri şi servicii, precum şi colectarea informaţiilor cu privire la acestea;

2) să colecteze informaţiile privind lista şi cantităţile de bunuri şi servicii necesare pentru toate instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale din ţară, inclusiv cerinţele de calitate faţă de acestea;

3) să planifice la nivel naţional toate procedurile de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii necesare instituţiilor medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale;

4) să examineze obiectiv şi imparţial toate solicitările venite din partea instituţiilor medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale operatorilor economici, altor persoane fizice sau juridice, conform competenţelor funcţionale ale Centrului;

5) să desfăşoare proceduri de achiziţii de bunuri şi servicii potrivit listelor bunurilor şi serviciilor aprobate, conform legislaţiei în vigoare;

6) să desemneze, conform rezultatelor procedurilor de achiziţii publice, ofertanţii cîştigători, prin decizia grupului de lucru al Centrului, pentru semnarea contractelor de achiziţii publice;

7) să supravegheze şi să evalueze modul de executare a contratelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii din contul banilor publici;

8) să încheie cu instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale contracte de prestări servicii, pentru planificarea şi efectuarea procedurilor de achiziţii, executarea şi supravegherea executării contractelor de achiziţii de bunuri şi servicii;

9) să transmită Ministerului Sănătăţii rapoarte lunare, trimestriale şi anuale de activitate. Raportul anual de activitate se transmite pînă la data de 15 februarie al anului următor;

10) să examineze şi să soluţioneze, în limita competenţei funcţionale, petiţiile venite la adresa Centrului;

11) să asigure protecţia datelor cu caracter personal şi a celor care cad sub incidenţa legislaţiei din domeniul secretului comercial şi secretului de stat.

[Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII CENTRULUI

12. Centrul este condus de către director, care este asistat de un director adjunct. În absenţa directorului, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către directorul adjunct.

[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

13. Directorul şi directorul adjunct sunt numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie de către ministrul sănătăţii, în conformitate cu prevederile actelor normative.

[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

14. Directorul Centrului are următoarele atribuţii:

1) conduce activitatea Centrului;

2) asigură şi poartă răspundere pentru realizarea funcţiilor şi atribuţiilor Centrului ce derivă din prezentul Regulament;

3) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, ordinelor şi dispoziţiilor Ministerului Sănătăţii, precum şi îndeplinirea sarcinilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;

4) stabileşte şi aprobă atribuţiile şi obligaţiile salariaţilor Centrului, precum şi manualul calităţii al instituţiei şi procedurile de managemen pentru aceştia;

41) organizează sistemul de control intern managerial şi sistemul de management al calităţii integrat, conform standardelor internaţionale, precum şi funcţia de control intern în cadrul Centrului;

5) acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare salariaţilor Centrului, în condiţiile prevăzute de legislaţie;

6) încheie şi execută contracte cu persoanele fizice şi juridice, în vederea exercitării atribuţiilor de serviciu;

7) prezintă Ministerului Sănătăţii, pînă la data de 15 februarie, raportul anual de activitate al Centrului;

8) reprezintă, în limita competenţei, interesele Centrului în toate organele administraţiei publice şi entităţile din republică şi din alte ţări, semnează documente conform atribuţiilor ce îi revin;

9) emite ordine şi dispoziţii în problemele ce ţin de competenţa Centrului şi controlează executarea lor;

10) încheie şi desface contractele individuale de muncă cu personalul Centrului, conform legislaţiei muncii;

11) poartă răspundere pentru utilizarea raţională, conform destinaţiei, a mijloacelor financiare ale Centrului şi pentru integritatea valorilor materiale ale acestuia.

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

15. Dreptul la prima semnătură pe toate actele Centrului îl deţine directorul.

În lipsa directorului, dreptul de semnătură îi revine directorului adjunct.

Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.

[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

16. Semnăturile pe actele oficiale ale Centrului sînt aplicate în următoarele forme:

1) semnătura olografă;

2) semnătura electronică.

[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

17. Organigrama şi statele de personal ale Centrului se aprobă de către Ministerul Sănătăţii. În cadrul Centrului activează, în mod obligatoriu, cel puţin un farmacist, un bioinginer, un inginer, un specialist în domeniul tehnologiilor informaţionale, un contabil/economist şi un jurist.

[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

171. Centrul asigură instruirea periodică a angajaţilor în conformitate cu cele mai bune practici naţionale şi internaţionale de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii.

[Pct.171 introdus prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

18. Remunerarea salariaţilor Centrului se efectuează în conformitate cu prevederile Hotărîrii Guvernului nr.743 din 11 iunie 2002 „Cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară”.

 

IV. TAXELE PENTRU ACTIVITATEA CENTRULUI

19. Pentru planificarea, desfăşurarea procedurilor de achiziţie, executarea, monitorizarea, supravegherea şi verificarea executării contractelor de achiziţii publice, instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţile/instituţiile bugetare, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale, şi alte persoane juridice beneficiare (cu excepţia contractelor destinate realizării programelor naţionale şi speciale) achită taxa lunară din valoarea pecuniară a fiecărui contract de achiziţie semnat, conform anexei nr.2, pe perioada de valabilitate a contractului.

[Pct.19 în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

191. Instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţile/instituţiile bugetare, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale, şi alte persoane juridice, în cazul în care refuză încheierea contractelor de achiziţii publice, achită Centrului 2/3 din taxa calculată, conform pct.19.

[Pct.191 introdus prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

20. Plăţile pentru serviciile prestate vor fi transferate pe contul trezorerial al Centrului.

21. Controlul asupra activităţii Centrului se efectuează de către organele de stat abilitate cu acest drept, conform actelor normative în vigoare.

22. Se interzice imixtiunea persoanelor terţe în activitatea Centrului.

 

 

Anexă

la Regulamentul de organizare

şi funcţionare al Centrului pentru

achiziţii publice centralizate în sănătate

 

CONTRACT-MODEL DE PRESTĂRI SERVICII

 

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE

1.1. Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate, cu sediul în mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, nr.22/2, IDNO __________________, cont IBAN nr._________, în calitate de Prestator, şi

1.2. Beneficiar __________________, cu sediul în _______________, str.__________ nr.__________, IDNO________________, cont IBAN nr._________, în calitate de Beneficiar, au convenit să încheie prezentul contract de prestări servicii, cu respectarea următoarelor clauze:

 

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Obiectul prezentului Contract îl reprezintă furnizarea de către Prestator a următoarelor servicii:

a) planificarea procedurilor de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii pentru necesităţile Beneficiarului ____________;

b) introducerea în listele de bunuri şi servicii aprobate de către Prestator a necesităţilor Beneficiarului  _________________ de bunuri şi servicii;

c) încheierea contractelor de achiziţii publice privind procurarea de bunuri şi servicii pentru necesităţile Beneficiarului ______________;

d) supravegherea şi verificarea executării de către operatorii economici desemnaţi câştigători şi Beneficiari a contractelor de achiziţii publice privind procurarea de bunuri şi servicii pentru necesităţile Beneficiarului ___________________.

 

III. TERMENUL CONTRACTULUI

3.1. Contractul se încheie pe o perioadă de 1 an, începînd de la data de 1 ianuarie 20__ şi pînă la data de 31 decembrie 20__.

3.2. Contractul se prelungeşte de drept la fiecare 12 luni, pe aceeaşi perioadă, dacă niciuna dintre Părţi nu notifică încetarea cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării termenului pentru care a fost încheiat.

 

IV. MODALITATEA DE PLATĂ

4.1. Suma serviciilor acordate Beneficiarului de către Prestator este de _____ lei şi se achită din valoarea pecuniară a fiecărui contract de achiziţii publice încheiat în beneficiul Beneficiarului, conform taxelor stabilite în anexa nr.2, pe perioada de valabilitate a contractului de achiziţii publice atribuit.

4.2. Factura fiscală se va emite împreună cu calculele descifrate de formare a sumei.

4.3. În cazul în care Beneficiarul refuză de a semna contractul de achiziţii publice atribuit, acesta achită 2/3 din taxa calculată conform pct.4.1.

 

V. GARANŢII

5.1. Prestatorul de servicii garantează pe propria răspundere executarea serviciilor prestate.

5.2. Beneficiarul garantează prestatorului informarea deplină şi promptă asupra tuturor chestiunilor ce ţin de executarea prezentului Contract sau altor probleme care intră în sfera de competenţă a Prestatorului.

 

VI. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

6.1. Prestatorul se obligă:

a) să planifice toate procedurile de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii în beneficiul Beneficiarului ______________;

b) să asigure introducerea în listele de bunuri şi servicii aprobate de către Prestator a necesităţilor Beneficiarului de bunuri şi servicii în domeniul sănătăţii;

c) să încheie contracte de achiziţii publice privind procurarea de bunuri şi servicii pentru necesităţile Beneficiarului ________________;

d) să supravegheze şi să verifice executarea de către operatorii economici desemnaţi câştigători şi Beneficiari a contractelor de achiziţii publice privind procurarea de bunuri şi servicii pentru necesităţile Beneficiarului ________________;

e) să prezinte Beneficiarului un exemplar al facturii fiscale (prin sistemul e-Factura sau pe suport de hârtie), însoţit de anexa privind calculul descifrat de formare a sumei.

6.2. Beneficiarul serviciilor se obligă:

a) să prezinte Prestatorului în forma şi termenele stabilite de Prestator, necesarul de bunuri şi servicii, precum şi orice informaţie necesară pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale ale acestuia;

b) să achite pe contul trezorerial al Prestatorului preţul stabilit în prezentul Contract;

c) să semneze contracte de achiziţii publice privind procurarea de bunuri şi servicii, în termenele stabilite;

d) să întocmească, în termen de 30 de zile de la data apariţiei situaţiilor de neexecutare sau executare necorespunzătoare a clauzelor contractuale de către operatorii economici, actele confirmative (copia bonului de comandă, refuzul Furnizorului/Prestatorului de a livra bunurile prevăzute în prezentul Contract, actul de constatare a neexecutării/executării necorespunzătoare) şi să le prezinte Centrului pentru a fi expediate Agenţiei Achiziţii Publice în vederea includerii operatorilor în Lista de interdicţie.

 

VII. REZOLUŢIUNEA

7.1. Prin efectul rezoluţiunii se sting obligaţiile nestinse rezultate din contract sau din partea relevantă a acestor obligaţii.

7.2. Dreptul la rezoluţiune se exercită de către Partea îndreptăţită prin declaraţie scrisă, notificată celeilalte Părţi contractante.

7.3. Rezoluţiunea pentru neexecutare are loc în unul dintre următoarele cazuri:

a) refuz al Prestatorului de a presta serviciile prevăzute în prezentul Contract;

b) nerespectarea de către Beneficiar a termenelor de plată a serviciilor.

7.4. Partea care declară rezoluţiunea păstrează dreptul la despăgubirile sau penalităţile acumulate la data rezoluţiunii şi, suplimentar, are aceleaşi drepturi la despăgubiri sau penalităţi pe care le-ar fi avut dacă obligaţiile stinse prin efectul rezoluţiunii ar fi fost neexecutate.

 

VIII. IMPEDIMENT JUSTIFICATOR

8.1. Neexecutarea obligaţiei Părţilor contractante se justifică dacă aceasta este cauzată de un impediment în afara controlului ei şi dacă Părţii nu i se putea cere în mod rezonabil să evite sau să depăşească impedimentul ori consecinţele acestuia.

8.2. Neexecutarea nu este justificată dacă Partea ar fi putut în mod rezonabil să ia în considerare impedimentul la data încheierii Contractului.

8.3. În cazul în care impedimentul justificator este doar temporar, justificarea produce efecte pe durata existenţei impedimentului. În cazul în care impedimentul justificator este permanent, obligaţia se stinge. Dacă întârzierea capătă trăsăturile neexecutării esenţiale, Partea contractantă poate să recurgă la mijloacele juridice de apărare întemeiate pe o asemenea neexecutare.

8.4. Partea care invocă prezenta clauză are obligaţia de a asigura celeilalte Părţi primirea unei notificări despre impediment şi efectele lui asupra capacităţii de a executa, imediat, dar nu mai târziu de 10 zile după ce a cunoscut sau trebuia să cunoască aceste circumstanţe.

8.5. Impedimentul justificator nu exonerează Partea de plată a despăgubirilor dacă impedimentul a apărut după neexecutarea obligaţiei, cu excepţia cazului în care Partea nu ar fi putut, din cauza impedimentului, să beneficieze de executarea obligaţiei.

 

IX. LITIGII

9.1. Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind prezentul Contract să fie rezolvate pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.

9.2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, Părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

 

X. CLAUZE FINALE

10.1. Modificarea prezentului Contract se face numai prin act adiţional încheiat între Părţile contractante.

10.2. Prezentul Contract, împreună cu anexele sale, care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa Părţilor.

10.3. În cazul în care Părţile îşi încalcă obligaţiile, neexercitarea de către Partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc al obligaţiei respective nu înseamnă ca ea a renunţat la acest drept al său.

10.4. Prezentul Contract a fost încheiat azi, _____ ______________20__, în 2 (două) exemplare, cîte unul pentru fiecare Parte.

 

PRESTATOR

 

BENEFICIAR

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.1128 din 10 octombrie 2016

 

TAXELE

pentru achiziţiile publice în sănătate

 

Valoarea pecuniară a unui contract de achiziţie de bunuri şi servicii, autorităţilor/instituţiilor bugetare care prestează servicii medicale şi socialeTaxa lunară
10-30 mii lei50,00
30-50 mii lei150,00
50-100 mii lei250,00
100-200 mii lei400,00
200-500 mii lei800,00
500-1 mil.lei1500,00
1-5 mil.lei2500,00
5-10 mil.lei2700,00
10-25 mil.lei2800,00
25-50 mil.lei2900,00
> 50 mil.lei3000,00

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.1128 din 10 octombrie 2016

 

REGULAMENT

privind achiziţiile publice centralizate de bunuri şi servicii

pentru necesităţile sistemului de sănătate

[Denumirea în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul privind achiziţiile publice centralizate de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate (în continuare – Regulament) stabileşte modul de desfăşurare a achiziţiei publice de bunuri şi servicii pentru necesităţile sistemului de sănătate din contul mijloacelor bugetului de stat, bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, mijloacelor financiare ale instituţiilor publice, mijloacelor fondurilor asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală şi al împrumuturilor externe raportate la datoriile de stat directe sau garantate.

[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

2. Obiectivul prezentului Regulament este eficientizarea utilizării mijloacelor financiare disponibile pentru acoperirea necesităţilor sistemului de sănătate prin achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii.

[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

3. Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate (în continuare – Centru) planifică şi desfăşoară proceduri de achiziţii publice conform listelor de bunuri şi servicii aprobate, în baza contractelor de prestări servicii încheiate, pentru realizarea programelor naţionale şi speciale, precum şi a altor obiective de sănătate publică.

[Pct.3 în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

II. PLANIFICAREA PROCEDURILOR DE ACHIZIŢII DE

BUNURI ŞI SERVICII PENTRU NECESITĂŢILE

SISTEMULUI DE SĂNĂTATE

 

Secţiunea 1

Planificarea procedurilor de achiziţii de bunuri şi servicii

4. Anual, până la data de 31 martie, instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale determină necesarul de bunuri şi servicii pentru anul următor de gestiune şi prezintă calculele estimative pentru încă 2 ani (după anul următor de gestiune). Procedura de determinare a necesarului va fi reglementată prin ordin al ministrului sănătăţii. Datele referitoare la necesarul de bunuri şi servicii vor fi transmise Centrului până la data de 1 mai.

[Pct.4 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

[Pct.5 abrogat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

6. Anual, pînă la data de 1 iunie, Centrul aprobă listele bunurilor şi serviciilor şi necesarul acestora care urmează să fie achiziţionate pentru anul viitor sau pentru o perioadă mai îndelungată, reieşind din prevederile Legii nr.131 din 3 iulie 2015.

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

7. În baza listelor aprobate conform pct.6 din prezentul Regulament, Centrul, pînă la data de 15 iunie a anului de gestiune, iniţiază procedura de achiziţie centralizată.

8. Prin derogare de la pct.4, în cazuri justificate şi/sau de urgenţe în sănătate publică, instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale pot remite Centrului după data de 1 mai a anului de gestiune datele referitoare la necesarul de bunuri şi servicii pentru demararea procedurilor de achiziţii publice centralizate suplimentare.

[Pct.8 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

Secţiunea a 2-a

Planificarea procedurilor de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii

pentru programele naţionale şi speciale

[Denumirea modificată prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

9. Ministerul Sănătăţii urmează, pînă la data de 1 iunie a fiecărui an de gestiune, să identifice şi să transmită Centrului necesarul de bunuri şi servicii destinate realizării programelor naţionale şi speciale, precum şi a altor obiective de sănătate publică.

10. Anual, pînă la data de 15 iunie, Centrul aprobă lista de bunuri şi servicii destinate programelor naţionale şi speciale pentru care va organiza procedurile de achiziţii publice centralizate.

 

Secţiunea a 3-a

Desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice centralizate de bunuri şi servicii

[Denumirea modificată prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

11. În conformitate cu listele de bunuri şi servicii întocmite conform pct.6, 8 şi 10 din prezentul Regulament, în funcţie de valoarea contractelor, destinaţia, particularităţile de achiziţionare şi utilizare a bunurilor şi serviciilor, grupul de lucru al Centrului aplică una dintre procedurile de achiziţie publică prevăzute în Legea nr.131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice.

111. Centrul determină contractele de achiziţii publice care urmează a fi atribuite prin aplicarea acordurilor-cadru şi a sistemului dinamic de achiziţii, ca modalităţi speciale de atribuire a contractelor de achiziţii publice, în conformitate cu prevederile Legii nr.131/2015 privind achiziţiile publice.

[Pct.111 introdus prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

12. Informaţiile generalizate privind lista şi cantităţile de bunuri şi servicii, precum şi cerinţele de calitate faţă de acestea se examinează separat pentru fiecare lot de bunuri şi servicii, care va reprezenta un lot distinct în cadrul procedurii de achiziţie, şi se aprobă, în mod obligatoriu, în cadrul şedinţei grupului de lucru pentru achiziţii al Centrului, cu întocmirea procesului-verbal, semnat de membrii grupului de lucru.

13. În cazul achiziţiilor de bunuri şi servicii în care procedura de achiziţii publice se desfăşoară de comun acord cu organizaţiile internaţionale cu care Ministerul Sănătăţii are încheiate acorduri internaţionale sau memorandumuri, se respectă procedura specifică a organizaţiei internaţionale în conformitate cu prevederile art.5 alin.(1) lit.m) liniuţa a treia din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice ori ale acordurilor de achiziţii comune cu alte state.

[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

14. Centrul are obligaţia să precizeze în documentele de atribuire sau în alte documente de atragere a ofertelor criteriul în baza căruia se atribuie contractul de achiziţii publice şi alte cerinţe pe care urmează să le respecte operatorii economici participanţi.

 

[Pct.15 abrogat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

16. Pentru poziţiile care nu au fost contractate în urma desfăşurării procedurii de achiziţie, grupul de lucru al Centrului, ţinînd cont de valoarea estimativă a acestor necesităţi, va desfăşura o nouă procedură, în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu.

 

Secţiunea a 4-a

Atribuţiile şi responsabilităţile grupului de lucru în cadrul procedurilor

de achiziţie a bunurilor şi serviciilor

17. Grupul de lucru activează în conformitate cu obligaţiile, funcţiile şi drepturile generale stipulate în Legea nr.131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice, Hotărârea Guvernului nr.10/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru în domeniul achiziţiilor publice şi ordinul directorului Centrului, adus la cunoştinţa fiecărui membru al grupului de lucru sub semnătură.

[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

18. În ordinul/decizia de creare a grupului de lucru, directorul Centrului este obligat să menţioneze modul de activitate a acestuia, cu indicarea funcţiilor şi responsabilităţilor fiecărui membru al grupului.

19. Grupul de lucru din cadrul Centrului cooptează, în caz de necesitate, membrii comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii şi/sau alţi specialişti cu drept de vot, prin ordin al directorului Centrului, care îşi vor expune opinia separat în procesul-verbal al şedinţei grupului de lucru, fapt pentru care poartă răspundere potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare.

20. În calitate de membri ai grupului de lucru pot fi cooptaţi şi reprezentanţi ai ministerelor şi altor autorităţi administrative centrale, precum şi ai altor instituţii cu atribuţii la compartimentul de achiziţii, conform prevederilor Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru în domeniul achiziţiilor publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.10/2021.

[Pct.20 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

Secţiunea a 5-a

Elaborarea şi prezentarea ofertei

21. Operatorul economic are obligaţia de a elabora oferta ţinînd cont de prevederile documentelor de atribuire şi altor documente de atragere a ofertelor.

22. Oferta se prezintă cu respectarea strictă a modelului acesteia, anexat la documentele de atribuire, altor documente de atragere a ofertelor, cu indicarea exactă a numărului lotului/poziţiei solicitate, în conformitate cu termenii stabiliţi în Legea nr.131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice.

23. Oferta are caracter obligatoriu pe toată perioada de valabilitate stabilită în documentele de atribuire, în alte documente de atragere a ofertelor şi urmează a fi semnată, pe propria răspundere, de către ofertant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.

[Pct.23 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

 

24. Operatorii economici depun oferta la adresa şi în termenul-limită pentru depunere, stabilite în anunţul sau în invitaţia de participare, asumîndu-şi riscurile de transmitere a ofertei, inclusiv în cazurile de forţă majoră.

25. Oferta depusă la o altă adresă decît cea stabilită sau după expirarea termenului-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

26. Operatorul economic are dreptul de a depune o singură ofertă, cu obligaţia ca aceasta să corespundă cerinţelor prevăzute în documentele de atribuire.

27. Odată cu prezentarea ofertei pe suport de hîrtie, operatorul economic prezintă şi varianta electronică a acesteia, identică cu cea pe suport de hîrtie, în partea ce ţine de produsele oferite şi preţurile propuse. În caz de divergenţă între varianta electronică şi cea pe suport de hîrtie, prioritate va avea oferta pe suport de hîrtie, cu posibilitatea operării corectărilor corespunzătoare în varianta electronică.

28. Preţul propus pentru bunuri şi servicii care urmează să fie procurate centralizat este stabilit în lei moldoveneşti şi/sau în valută străină (euro/dolari SUA etc.). Preţul în valută se converteşte în lei la cursul valutar preconizat pentru anul în curs, conform datelor prezentate de Ministerul Finanţelor. În cazul contractelor multianuale, preţul în lei se recalculează în baza cursului valutar preconizat pentru anul viitor.

29. Garanţia pentru ofertă se depune de către operatorul economic pe contul trezorerial al Centrului, în cuantumul prevăzut în documentele de atribuire sau prin scrisoare de garanţie bancară. Operatorul economic desemnat cîştigător, la încheierea contractului, prezintă garanţia de bună execuţie a acestuia.

30. Tuturor ofertanţilor care au participat la procedura de achiziţie, însă nu au fost desemnaţi cîştigători, Centrul, în termen de 3 zile lucrătoare, le va returna garanţia pentru ofertă.

31. Garanţia pentru ofertă depusă de ofertantul cîştigător va fi returnată de către Centru, în termen de 3 zile lucrătoare după recepţionarea contractelor respective de la instituţiile medico-sanitare publice, autorităţile/instituţiile bugetare care prestează servicii medicale şi sociale. La încheierea contractului, operatorul economic desemnat cîştigător are obligaţia să prezinte Centrului garanţia de bună execuţie a contractului. Garanţia de bună execuţie va fi returnată doar în cazul executării integrale a contractului.

[Pct.31 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

Secţiunea a 6-a

Încheierea, executarea, supravegherea şi monitorizarea executării contractelor

de achiziţii publice de bunuri şi servicii

32. Criteriile de atribuire a contractului, cum ar fi: calitatea, eficacitatea, inofensivitatea, termenul de livrare, condiţiile de plată şi preţul, se definesc clar şi nu pot fi schimbate pe toată durata de aplicare a procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică de bunuri şi servicii.

[Pct.32 în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

33. În urma rezultatelor achiziţiei publice efectuate, Centrul încheie cu operatorul economic desemnat cîştigător şi cu instituţia medico-sanitară publică, autoritatea/instituţia bugetară care prestează servicii medicale şi sociale sau altă persoană juridică contractul de achiziţii publice, în baza deciziei grupului de lucru de desemnare a cîştigătorului procedurii de achiziţie, conform Contractului-model prevăzut în anexa la prezentul Regulamentul.

 

[Pct.34 abrogat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

35. Operatorii economici contractanţi şi instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale au obligaţia să execute contractul de achiziţii publice cu bună-credinţă şi diligenţa corespunzătoare.

36. Centrul va supraveghea, va verifica şi va monitoriza executarea contractelor de achiziţii publice încheiate. În acest scop, instituţiile medico-sanitare publice, autorităţile/instituţiile bugetare care prestează servicii medicale şi sociale beneficiare şi operatorii economici prezintă o informaţie privind realizarea contractelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii (inclusiv nivelul de executare a acestora), conform modelului stabilit de Centru.

[Pct.36 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

37. Informaţia stipulată în pct.36 se prezintă lunar Centrului. În baza informaţiilor generalizate, Centrul informează, lunar, trimestrial sau la solicitare, Ministerul Sănătăţii despre nivelul de executare a contractelor de achiziţii şi obstacolele întîmpinate la realizarea contractelor de achiziţii publice de bunuri şi servicii.

[Pct.37 modificat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

38. În cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a clauzelor contractuale de către operatorii economici, instituţiile medico-sanitare publice şi autorităţi/instituţii publice, inclusiv care prestează servicii medicale şi sociale sunt obligate, în termen de 30 de zile, să perfecteze şi să înainteze Centrului actele confirmative pentru includerea operatorilor în Lista de interdicţie, pentru a fi prezentate Agenţiei Achiziţii Publice.

[Pct.38 completat prin Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

39. Centrul, ca urmare a verificării informaţiilor recepţionate potrivit pct.36-38 din prezentul Regulament, în cazul constatării neexecutării sau executării necorespunzătoare a clauzelor contractuale, precum şi în cazul în care se depistează divergenţe între contractul de achiziţie publică încheiat/actul de predare-primire şi/sau factură, are dreptul să verifice la faţa locului corespunderea specificaţiei tehnice din contract cu bunurile livrate şi să solicite persoanelor vinovate executarea corespunzătoare a prevederilor contractuale, aplicarea penalităţilor contractuale, precum şi informarea Agenţiei Achiziţii Publice în conformitate cu prevederile legale, inclusiv cu solicitarea de includere în Lista de interdicţie a operatorilor economici responsabili.

[Pct.39 în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

 

40. Contractul încheiat şi înregistrat poate fi modificat numai în conformitate cu clauzele sale, respectîndu-se prevederile Legii nr.131 din 3 iulie 2015 privind achiziţiile publice şi altor acte normative în domeniu.

[Pct.40 completat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

41. În cazul în care apare necesitatea operării de modificări în contracte, cu acceptul părţilor, grupul de lucru adoptă decizia de a modifica contractul respectiv, cu întocmirea unui proces-verbal, unei dări de seamă şi încheierea unui acord adiţional, în 3 exemplare. Darea de seamă, decizia de modificare a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru şi anunţul de modificare a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru se prezintă Agenţiei Achiziţii Publice spre examinare.

[Pct.41 modificat prin Hot.Guv. nr.159 din 03.09.2021, în vigoare 07.09.2021]

[Pct.41 modificat prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

Secţiunea a 7-a

Dosarul achiziţiilor publice

42. Dosarul achiziţiei se întocmeşte şi se păstrează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

43. Centrul va întocmi dosarul achiziţiei publice, cu includerea necesarului de bunuri şi servicii, care va fi completat în continuare cu documentele transmise/recepţionate în cadrul procedurii de achiziţie.

 

 

Anexă

la Regulamentul privind achiziţionarea

de bunuri şi servicii pentru necesităţile

sistemului de sănătate

 

CONTRACT-MODEL

de achiziţii publice de bunuri şi servicii

 

 

 

 

ACHIZIŢII PUBLICE

 

 
  

 

 

CONTRACT nr. _____________

 

privind achiziţia de _________________________________

 

I. PARTEA GENERALĂ

(OBLIGATORIU)

 

Obiectul achiziţiei ____________________________________________________

Cod CPV: __________________________________________________________

 

„___” ___________ 20__

(data semnării)

 

____________________

(localitatea)

Furnizor/Prestator

_______________________________

_______________________________,

(denumirea completă)

 

reprezentată prin

______________________,

(funcţia, numele, prenumele)

 

care acţionează în baza

____________________,

(statut, regulament, hotărâre etc.)

 

în continuare – Furnizor/Prestator,

________________________,

(se indică numărul şi data de

înregistrare în Registrul de stat)

Beneficiar* Destinatar

_______________________________

_______________________________,

(denumirea completă)

 

reprezentată prin

________________________,

(funcţia, numele, prenumele)

 

care acţionează în baza

_______________________,

(statut, regulament, hotărâre etc.)

 

în continuare – Beneficiar,

________________________,

(se indică numărul şi data de

înregistrare în Registrul de stat)

Autoritate centrală

pentru achiziţii

 

Centrul pentru achiziţii

publice centralizate

în sănătate

 

reprezentat prin

__________________________,

(funcţia, numele, prenumele)

 

care acţionează în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Centrului pentru achiziţii publice Centralizate în Sănătate (în continuare – Centru)

 

în continuare – Părţi, au încheiat prezentul Contract cu privire la:

 

A. Achiziţionarea ______________________________________________________________,

(denumirea bunurilor/serviciilor)

 

(în continuare – bunuri/servicii), conform procedurii de achiziţii publice de tip _____, nr.________ din ______________________________________ în baza deciziei grupului de lucru al Centrului din „___” _________ 20__.

 

B. Documente vor fi considerate părţile componente şi integrante ale Contractului:

a) specificaţia tehnică;

b) specificaţia de preţ;

c) garanţia de bună execuţie a contractului în cuantum de 5% din valoarea contractului;

d) declaraţia privind conduita etică şi neimplicarea în practici frauduloase şi de corupere;

e) alte documente componente conform necesităţii, de exemplu, desene, grafice, formulare, protocolul de recepţionare provizorie şi finală etc., după caz.

 

C. În cazul unor discrepanţe sau inconsecvenţe între documentele componente ale Contractului, documentele vor avea ordinea de prioritate enumerată mai sus.

 

D. În calitate de contravaloare a plăţilor care urmează a fi efectuate [de Beneficiar prin intermediul Centrului*], Furnizorul/Prestatorul se obligă să livreze bunurile/serviciile Beneficiarului şi să înlăture defectele lor, sub toate aspectele, în conformitate cu prevederile prezentului Contract.

 

E. [Beneficiarul se obligă să transfere Centrului, *] iar, Centrul se obligă să vireze Furnizorului/Prestatorului preţul Contractului sau orice altă sumă care poate deveni plătibilă conform prevederilor Contractului, în termenele şi în modalitatea stabilite de prezentul Contract.

 

1. Obiectul Contractului

1.1. Furnizorul/Prestatorul îşi asumă obligaţia de a livra/presta bunurile/serviciile conform specificaţiei tehnice şi specificaţiei de preţ, care sunt parte integrantă a prezentului Contract.

[1.2. Beneficiarul se obligă să transfere Centrului preţul pentru bunurile/serviciile recepţionate şi să recepţioneze bunurile/serviciile livrate/prestate de Furnizor/Prestator.*]

1.3. Centrul [după recepţionarea mijloacelor financiare pentru bunurile/serviciile recepţionate de la beneficiar,* ] se obligă să transmită mijloacele financiare pentru bunurile/serviciile livrate/prestate către Furnizor/Prestator.

1.4. Calitatea bunurilor/serviciilor se atestă prin certificatele de calitate indicate în specificaţie. Bunurile/serviciile livrate în baza Contractului vor respecta standardele indicate în specificaţie. Dacă nu este menţionat niciun standard sau reglementare aplicabilă, se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor.

1.5. Termenul de garanţie [valabilitate, după caz] al bunurilor/serviciilor, la data livrării, este indicat în specificaţia tehnică şi de formare a preţului.

 

2. Termenele şi condiţiile de livrare

2.1. Livrarea bunurilor/serviciilor se efectuează de către Furnizor/Prestator în condiţiile şi termenele prevăzute de graficul de livrare/prestare indicat în specificaţia tehnică şi de preţ.

2.2. Documentaţia de însoţire a bunurilor/serviciilor include:

[Prevăzute de către Centru]

Originalele documentelor de mai sus vor fi prezentate Beneficiarului cel târziu la momentul livrării bunurilor/serviciilor la destinaţia finală.

2.3. Beneficiarul poate solicita o reducere sau o majorare argumentată a cantităţii de bunuri/servicii în limitele prevederilor legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, informând despre aceasta, cu 30 de zile înainte de livrare, Furnizorul/Prestatorul şi Centrul.

2.4. La livrarea bunurilor/serviciilor de către Furnizor/Prestator Beneficiarului, aceştia semnează actul de predare-primire şi factura fiscală, care urmează a fi prezentate de către Furnizor/Prestator Centrului şi care servesc drept temei pentru efectuarea plăţii conform prevederilor Contractului.

2.5. Data livrării bunurilor/serviciilor se consideră data semnării actului de predare-primire şi a facturii fiscale.

 

3. Preţul Contractului şi condiţiile de plată

3.1. Preţul bunurilor/serviciilor livrate conform prezentului Contract este stabilit în lei moldoveneşti, fiind indicat în specificaţia Contractului.

3.2. Suma totală a prezentului Contract, inclusiv TVA, se stabileşte în lei moldoveneşti şi constituie:

__________________________________lei.

(suma cu cifre şi litere)

 

[3.3. Beneficiarul transferă Centrului mijloacele financiare în decurs de [se indica de către Centru] zile de la data semnării actului de predare primire a bunurilor şi a facturii fiscale.*]

3.4. Achitarea plăţilor pentru bunurile/serviciile livrate se va efectua de către Centru în lei moldoveneşti, în termen de [se indică de către Centru] zile de la recepţionarea mijloacelor financiare de la Beneficiar şi a facturilor fiscale.

3.5. Plăţile se vor efectua prin transfer bancar pe contul de decontare al Furnizorului/Prestatorului indicat în prezentul Contract.

 

4. Condiţiile de predare-primire

4.1. Bunurile/serviciile se consideră livrate de către Furnizor/Prestator şi recepţionate de către Beneficiar [destinatar, după caz] dacă:

a) cantitatea bunurilor/serviciilor transmise corespunde informaţiei indicate în Lista bunurilor/serviciilor şi în graficul livrării/bonului de comandă şi sunt prezentate toate documentele de însoţire prevăzute în pct.2.2 din prezentul Contract;

b) calitatea bunurilor/serviciilor corespunde informaţiei indicate în specificaţie;

c) ambalajul şi/sau integritatea bunurilor/serviciilor corespund informaţiei indicate în specificaţie.

4.2. Furnizorul/Prestatorul este obligat să prezinte Centrului un exemplar original sau format XML al facturii fiscale şi al actului de predare-primire (după caz) odată cu livrarea/prestarea bunurilor/serviciilor, pentru efectuarea plăţii. Pentru nerespectarea de către Furnizor/Prestator a prezentei clauze, Centrul îşi rezervă dreptul de a majora termenul de achitare prevăzut în pct.3.4 corespunzător numărului de zile de întârziere.

 

5. Standarde

5.1. Bunurile/serviciile furnizate/prestate în baza Contractului vor respecta standardele prezentate de către Furnizor/Prestator în propunerea sa tehnică.

5.2. În cazul în care nu este menţionat niciun standard sau reglementare aplicabilă, se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a bunurilor/serviciilor.

 

6. Obligaţiile Părţilor

6.1. În baza prezentului Contract, Furnizorul/Prestatorul se obligă:

a) să livreze bunurile/serviciile în condiţiile prevăzute de prezentul Contract;

b) să asigure condiţiile corespunzătoare pentru recepţionarea bunurilor/serviciilor de către Beneficiar [destinatar, după caz] în termenele stabilite, în corespundere cu cerinţele prezentului Contract;

c) să asigure integritatea şi calitatea bunurilor/serviciilor pe toată perioada de până la recepţionarea lor de către Beneficiar [destinatar, după caz].

6.2. În baza prezentului Contract, Beneficiarul se obligă:

a) să întreprindă toate măsurile necesare pentru asigurarea recepţionării, în termenele stabilite, a bunurilor/serviciilor livrate în corespundere cu cerinţele Contractului;

b) [să asigure transferul mijloacelor financiare Centrului pentru bunurile/serviciile livrate/prestate, respectând modalităţile şi termenele indicate în prezentul Contract*].

6.3. În baza prezentului Contract, Centrul se obligă:

a) să achite suma prevăzută în Contract [după recepţionarea mijloacelor financiare de la beneficiar*], respectând modalităţile şi termenele indicate în prezentul Contract;

b) să asigure verificarea şi monitorizarea executării contractelor de achiziţii publice, respectând modalităţile şi termenele indicate în prezentul Contract;

c) să reţină garanţia de bună execuţie în cazul neexecutării integrale a contractului;

d) să aplice şi să încaseze penalităţi de la Furnizor/Prestator conform pct.10.2 şi 10.3.

 

7. Circumstanţe care justifică neexecutarea Contractului

7.1. Neexecutarea obligaţiei Părţilor contractante se justifică dacă aceasta este cauzată de un impediment în afara controlului ei şi dacă Părţii nu i se putea cere în mod rezonabil să evite sau să depăşească impedimentul ori consecinţele acestuia.

7.2. Neexecutarea nu este justificată dacă partea ar fi putut în mod rezonabil să ia în considerare impedimentul la data încheierii Contractului.

7.3. Survenirea circumstanţelor care justifică neexecutarea Contractului, momentul declanşării şi termenul de acţiune trebuie să fie confirmate printr-un aviz de atestare eliberat, în mod corespunzător, de către organul competent din ţara Părţii care invocă asemenea circumstanţe.

7.4. Partea care invocă prezenta clauză are obligaţia de a asigura celorlalte Părţi primirea unei notificări despre impediment şi efectele lui asupra capacităţii de a executa, imediat, dar nu mai târziu de 10 zile după ce a cunoscut sau trebuia să cunoască aceste circumstanţe.

7.5. În cazul în care în circumstanţele ce justifică neexecutarea Contractului, acesta se modifică prin acordul adiţional, inclusiv termenele de executare, în cazul unei executări ulterioare a Contractului.

 

8. Rezoluţiunea Contractului

8.1. Rezoluţiunea Contractului se poate realiza cu acordul comun al Părţilor.

8.2. Dreptul la rezoluţiune se exercită de către Partea îndreptăţită prin declaraţie scrisă, notificată celeilalte Părţi contractante.

8.3. Contractul poate fi rezolvit în mod unilateral în caz de:

a) refuz al Furnizorului/Prestatorului de a livra/presta bunurile/serviciile prevăzute în prezentul Contract;

b) nerespectarea de către Beneficiar şi Centru a termenelor de plată pentru bunurile/serviciile livrate/prestate;

c) nerespectarea de către Furnizor/Prestator a termenelor de livrare/prestare a bunurilor/serviciilor;

d) nesatisfacerea de către una dintre Părţile contractante a pretenţiilor înaintate conform prezentului Contract.

8.4. Centrul/Beneficiarul are dreptul de a rezolvi unilateral contractul în perioada de valabilitate a acestuia în una dintre următoarele situaţii:

a) contractantul se afla, la data atribuirii lui, în una dintre situaţiile care ar fi determinat excluderea sa din procedura de atribuire potrivit art.19 din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice;

b) Contractul a făcut obiectul unei modificări substanţiale care necesită o nouă procedură de achiziţie publică, în conformitate cu art.76 din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice;

c) Contractul nu ar fi trebuit să fie atribuit contractantului respectiv, având în vedere o încălcare gravă a obligaţiilor ce rezultă din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice şi/sau tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, care a fost constatată printr-o decizie a unei instanţe judecătoreşti naţionale sau, după caz, internaţionale.

8.5. Partea iniţiatoare a rezoluţiunii Contractului este obligată să comunice, în termen de 3 zile lucrătoare, celeilalte Părţi despre intenţiile ei, printr-o scrisoare motivată.

8.6. Partea înştiinţată este obligată să răspundă, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea notificării. În cazul în care litigiul nu este soluţionat în termenele stabilite, Partea iniţiatoare va emite declaraţia de rezoluţiune.

 

9. Reclamaţii

9.1. Reclamaţiile privind cantitatea bunurilor/serviciilor livrate/prestate sunt înaintate Furnizorului/Prestatorului la data recepţionării lor, fiind confirmate printr-un act întocmit în comun cu reprezentantul Furnizorului/Prestatorului.

9.2. Furnizorul/Prestatorul este obligat să preavizeze Beneficiarul şi Centrul despre imposibilitatea livrării/prestării bunurilor/serviciilor în termen de 5 zile de la data survenirii circumstanţelor care împiedică livrarea.

9.3. Pretenţiile privind calitatea bunurilor/serviciilor livrate, în termen de 15 zile de la depistarea deficienţelor de calitate, sunt înaintate Furnizorului/Prestatorului şi trebuie confirmate prin probe concludente, pertinente şi suficiente.

9.4. Furnizorul/Prestatorul este obligat să examineze pretenţiile înaintate în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora şi să comunice Beneficiarului şi Centrului despre decizia luată.

9.5. În caz de recunoaştere a pretenţiilor, Furnizorul/Prestatorul este obligat, în termen de 5 zile, să livreze/presteze suplimentar Beneficiarului cantitatea nelivrată/neprestată de bunuri/servicii, iar în caz de constatare a calităţii necorespunzătoare – să le substituie sau să le corecteze în conformitate cu cerinţele Contractului.

9.6. Furnizorul/Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea bunurilor/serviciilor în limitele stabilite, inclusiv pentru viciile ascunse.

9.7. În cazul devierii de la calitatea confirmată prin probe concludente, pertinente şi suficiente, cheltuielile de staţionare sau întârziere sunt suportate de partea vinovată.

 

10. Sancţiuni

10.1. Forma de garanţie de bună executare a Contractului, agreată de Centru, este prin scrisoare de garanţie bancară sau pe contul trezorerial al Centrului, în cuantum de 5% din valoarea contractului.

10.2. Pentru refuzul de a vinde/presta bunurile/serviciile prevăzute în prezentul Contract, se va reţine garanţia de bună executare a Contractului, în cazul în care ea a fost constituită în conformitate cu prevederile punctului 10.1, în caz contrar, Furnizorul/Prestatorul suportă o penalitate în valoare de 5% din suma totală a Contractului.

10.3. Pentru livrarea/prestarea cu întârziere a bunurilor/serviciilor, Furnizorul/Prestatorul achită o penalitate precum urmează:

a) pentru primele 30 de zile calendaristice, penalitatea constituie 0,1% din suma bunurilor/serviciilor nelivrate pentru fiecare zi de întârziere;

b) pentru următoarele zile, care depăşesc perioada de 30 de zile calendaristice, penalitatea constituie 0,5% din suma bunurilor/serviciilor nelivrate pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de 15% din suma bunurilor/serviciilor nelivrate pentru întreaga perioadă de întârziere.

10.4. În cazul în care întârzierea depăşeşte 60 de zile, Furnizorul/Prestatorul prezintă Centrului o explicaţie în formă scrisă. Dacă Centrul şi Beneficiarul acceptă, Furnizorului/Prestatorului i se va acorda un termen suplimentar de livrare, în caz contrar, se va considera ca refuz de a vinde/presta bunurile/serviciile, iar Furnizorul/Prestatorul achită o penalitate în valoare de 15% din suma bunurilor/serviciilor contractate nelivrate/neprestate.

[10.5. Pentru transferul cu întârziere a mijloacelor financiare către Centru, Beneficiarul achită Furnizorului/Prestatorului o penalitate în valoare de 0,1% din suma bunurilor/serviciilor neachitate pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de 5% din suma totală a bunurilor/serviciilor neachitate. *]

10.6. Pentru transferul cu întârziere către Furnizor/Prestator din momentul recepţionării mijloacelor financiare de la Beneficiar*, Centrul achită o penalitate în valoare de 0,1% din suma bunurilor/serviciilor neachitate pentru fiecare zi de întârziere, dar nu mai mult de 5% din suma totală a bunurilor/serviciilor neachitate.

10.7. Furnizorul/Prestatorul este exonerat de obligaţia privind livrarea/prestarea bunurilor/serviciilor în caz de suspendare sau retragere a certificatului de înregistrare a medicamentului, conform prevederilor actelor normative.

 

11. Drepturile de proprietate intelectuală

11.1. Furnizorul/Prestatorul are obligaţia să despăgubească Beneficiarul şi Centrul împotriva:

a) oricăror reclamaţii şi acţiuni în justiţie ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.) privind echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate;

b) oricăror daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini, întocmit de Centru.

 

12. Dispoziţii finale

12.1. Litigiile ce ar putea rezulta din prezentul Contract vor fi soluţionate de către Părţi pe cale amiabilă. În caz contrar, ele vor fi transmise spre examinare instanţei de judecată competente, conform prevederilor legislaţiei Republicii Moldova.

12.2. De la data semnării prezentului Contract, toate negocierile purtate şi documentele întocmite anterior îşi pierd valabilitatea.

12.3. Părţile contractante au dreptul să convină asupra modificării clauzelor acestuia, prin acord adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii Contractului. Modificările şi completările operate în prezentul Contract sunt valabile numai în cazul în care au fost redactate în scris, au fost semnate de Părţi şi aprobate corespunzător.

12.4. Nici una dintre Părţi nu are dreptul să transmită obligaţiile şi drepturile sale stipulate în prezentul Contract unor persoane terţe fără acordul în scris al celorlalte Părţi.

12.5. Prezentul Contract este întocmit în trei exemplare identice, în limba română – câte un exemplar pentru Furnizor/Prestator, Beneficiar şi Centru.

12.6. Prezentul Contract se consideră încheiat la data semnării şi intră în vigoare la data înregistrării de către Centru, fiind valabil până la ___ _______ 20__. Contractul obligatoriu se înregistrează în una dintre trezoreriile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, dacă gestionarea surselor financiare se efectuează prin intermediul sistemului trezorerial.

12.7. Prezentul Contract reprezintă acordul de voinţă al Părţilor şi este semnat la data indicată pe acesta.

Pentru confirmarea celor menţionate mai sus, Părţile au semnat prezentul Contract în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova la data şi anul indicate mai sus.

 

 

II. CONDIŢIILE SPECIALE ALE CONTRACTULUI

(LA NECESITATE)

 

Datele juridice, poştale şi bancare ale Părţilor:
Furnizorul/PrestatorulBeneficiarulAutoritatea centrală
pentru achiziţii
 

______________________

 

_______________________

Centrul pentru achiziţii
publice centralizate
în sănătate
Sediul:Sediul:Sediul:
Telefonul:Telefonul:Telefonul:
Contul de decontare:Contul de decontare:Contul de decontare:
IBAN:IBAN:IBAN:
Banca:Banca:Banca:
Adresa poştală a băncii:Adresa poştală a băncii:Adresa poştală a băncii:
Codul:Codul:Codul:
Codul fiscal:Codul fiscal:Codul fiscal:
 
Semnăturile Părţilor
Semnătura autorizată:Semnătura autorizată:Semnătura autorizată:
L.Ş.L.Ş.L.Ş.
Contabil:
Înregistrat: nr.
Trezoreria:
Data:
 

* Se indică de către Centru în cazul procedurilor centralizate şi individuale.

 

[Anexa în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 27.12.2023, în vigoare 11.01.2024]

[Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.599 din 27.06.2018, în vigoare 29.06.2018]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.1128 din 10 octombrie 2016

 

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

1. Punctul 9 din anexa nr.8 la Hotărîrea Guvernului nr.743 din 11 iunie 2002 „Cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.79-81, art.841), cu modificările şi completările ulterioare, se completează cu o poziţie nouă cu următorul cuprins:

„Centrul pentru achiziţii publice centralizate în sănătate”.

2. Hotărîrea Guvernului nr.71 din 23 ianuarie 2013 „Cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.18-21, art.109), cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 3 din hotărîre:

cifra „170” se substituie cu cifra „159”;

2) în anexa nr.1:

a) la punctul 7, subpunctul 5) se exclude;

b) la punctul 8 subpunctul 6), literele a), b) şi c) se exclud;

c) la punctul 11 alineatul al doilea, cuvîntul „patru” se substituie cu cuvîntul „trei”;

d) la punctul 22, subpunctul 5) se exclude;

3) în anexa nr.2, poziţiile „Vicedirector – şef al Departamentului suport şi achiziţii”, „Departamentul suport şi achiziţii” şi „Centrul achiziţii medicamente, produse parameceutice şi dispozitive medicale” se exclud.

 

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

nr.1128 din 10 octombrie 2016

 

LISTA

hotărîrilor de Guvern care se abrogă

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.568 din 10 septembrie 2009 „Pentru aprobarea Regulamentului privind achiziţionarea de medicamente şi alte produse de uz medical pentru necesităţile sistemului de sănătate” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.144-147, art.632).

2. Punctul 23 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.661 din 10 noiembrie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.163-164, art.729).

3. Hotărîrea Guvernului nr.64 din 4 februarie 2011 „Pentru aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Regulamentul privind achiziţionarea de medicamente şi alte produse de uz medical pentru necesităţile sistemului de sănătate” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.25-27, art.86).

4. Punctul 3 din Hotărîrea Guvernului nr.723 din 28 septembrie 2012 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.208, art.781).

5. Hotărîrea Guvernului nr.192 din 22 aprilie 2015 „Cu privire la modificarea şi completarea Regulamentului privind achiziţionarea de medicamente şi alte produse de uz medical pentru necesităţile sistemului de sănătate” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr.98-101, art.218).

6. Hotărîrea Guvernului nr.852 din 11 decembrie 2015 „Cu privire la modificarea Regulamentului privind achiziţionarea de medicamente şi alte produse de uz medical pentru necesităţile sistemului de sănătate” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr.340-346, art.956).