vineri, 1 octombrie 2004
Regulament din 01.10.2004 cu privire la licenţierea unor genuri de activitate pe piaţa produselor petroliere
          AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE ÎN ENERGETICĂ
          Regulamentul cu privire la licenţierea unor genuri
             de activitate pe piaţa produselor petroliere

                            din  01.10.2004

      Monitorul Oficial al R.Moldova nr.212-217/447 din 26.11.2004

                                * * *
Abrogat: 31.10.2008
Hotãrîrea ANRE nr.308 din 16.10.2008
      Aprobat                             Înregistrat
    Hotărîrea Consiliului de            Ministerul Justiţiei 
    Administraţie al ANRE               al Republicii Moldova
    nr.152 din 01.10.2004               nr.390 din 19.11.2004
    __________Nicolae TRIBOI            __________Victoria IFTODI

    1. Scopul şi sfera de aplicare a prezentului Regulament
    1.1. Regulamentul   cu   privire  la  licenţierea  unor  genuri   de
activitate  desfăşurate pe piaţa produselor petroliere (în continuare  -
Regulament)  este  elaborat  în  conformitate  cu  Legea  nr.461-XV  din
30.07.2001  privind  piaţa produselor petroliere,  Legea  nr.451-XV  din
30.07.01   cu   privire  la  licenţierea  unor  genuri  de   activitate,
Regulamentul   Agenţiei  Naţionale  pentru  Reglementare  în  Energetică
aprobat  prin Hotărîrea Guvernului nr.574  din 21.06.1999 (în continuare
Agenţie)  şi stabileşte modul de licenţiere a unor genuri de  activitate
pe piaţa produselor petroliere pentru agenţii economici ce intenţionează
să  practice  activităţile  de  import şi  comercializarea  cu  ridicata
/amănuntul a produselor petroliere principale şi a gazelor lichefiate.

    2. Noţiuni
    2.1. În sensul   prezentului  Regulament  se  definesc   următoarele
noţiuni:
    licenţă - act   oficial,  acordat  de  Agenţie,  ce  atestă  dreptul
titularului  de  licenţă de a desfăşura, pentru o perioadă  determinată,
genul  de  activitate  indicat în acesta, cu respectarea  obligatorie  a
condiţiilor licenţei;
    solicitant de  licenţă  - persoană juridică, înregistrată  în  modul
stabilit  în Republica Moldova în calitate de întreprindere,  indiferent
de  tipul  de  proprietate şi forma juridică de organizare  ce  solicită
Agenţiei  acordarea licenţei pentru practicarea unui gen de  activitate,
supus  licenţierii în temeiul actelor legislative, ce depune la  Agenţie
cererea şi documentele necesare obţinerii licenţei;
    titular de licenţă - persoană juridică, ce a obţinut licenţă;
    condiţiile licenţei - totalitatea    cerinţelor   şi     condiţiilor
stabilite,  ale  căror respectare este obligatorie pentru  titularul  de
licenţă la desfăşurarea genului de activitate licenţiat;
    licenţiere - totalitatea    procedurilor  legate  de  acordarea   şi
eliberarea,    reperfectarea,   suspendarea,   retragerea    licenţelor,
eliberarea  copiilor şi duplicatelor de pe acestea, ţinerea dosarelor de
licenţe  şi  a registrelor de licenţe, controlul asupra  respectării  de
către   titularii   de   licenţe  a  condiţiilor   licenţei,   adoptarea
prescripţiilor  privind  lichidarea  încălcărilor ce ţin  de  condiţiile
licenţei şi legislaţiei;
    registrul licenţelor  -  totalitatea  informaţiilor  cu  privire  la
licenţele acordate şi eliberate, reperfectate, suspendate şi retrase;
    suspendarea licenţei - privarea titularului de licenţă, pe un termen
stabilit,  de  dreptul  de  a  desfăşura un  anumit  gen  de  activitate
licenţiat;
    reluarea acţiunii  licenţei  - repunerea titularului de  licenţă  în
dreptul   de   a  continua  activitatea  licenţiată,  după   înlăturarea
încălcărilor care au dus la suspendarea licenţei;
    retragerea licenţei  - privarea titularului de licenţă de dreptul de
a desfăşura un anumit gen de activitate licenţiat;
    reperfectarea  licenţei  - perfectarea pe blanchetă nouă a  licenţei
acordate, din motivele prevăzute de legislaţie.

    3. Atribuţiile  Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică
în licenţierea unor genuri de activitate
    3.1. Atribuţiile Agenţiei:
    a) promovează  politica  unitară  a  statului  pe  piaţa  produselor
petroliere  prin  licenţierea,  reglementarea şi  controlul  activităţii
participanţilor  la  această  piaţă  în conformitate  cu  legislaţia  şi
asigură  respectarea legislaţiei în domeniul licenţierii unor genuri  de
activitate;
    b) acordă şi  eliberează, reperfectează, suspendă, reia acţiunea  şi
retrage  licenţele,  recunoaşte nevalabilitatea  licenţelor,  eliberează
copiile şi duplicatele de pe acestea;
    c) întocmeşte lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei,
prezentate   obligatoriu  de  solicitanţii  de  licenţe,  care  confirmă
capacitatea acestora de a desfăşura un anumit gen de activitate;
    d) stabileşte condiţiile licenţelor;
    e) organizează  controlul  asupra respectării de către titularii  de
licenţe a condiţiilor licenţelor şi legislaţiei în limita competenţei;
    f) comandă şi   păstrează  formularele  de  licenţă,  ţine  evidenţa
acestora şi exercită controlul asupra utilizării lor;
    g) remite prescripţii  privind  lichidarea  încălcărilor ce  ţin  de
condiţiile licenţei şi legislaţiei, în limita competenţei;
    h) ţine dosarele de licenţiere şi registrul licenţelor;
    i) generalizează  experienţa  din domeniul licenţierii  şi  operează
perfecţionarea acesteia.

    4. Genurile de activitate pentru care se acordă licenţă
    4.1. Genurile    de   activitate   licenţiate   pentru   practicarea
activităţii pe piaţa produselor petroliere:
    a) importul şi comercializarea cu ridicata a benzinei şi motorinei;
    b) comercializarea  cu amănuntul a benzinei şi motorinei la staţiile
de alimentare certificate;
    c) importul şi comercializarea cu ridicata a gazului lichefiat;
    d) comercializarea  cu amănuntul a gazului lichefiat la staţiile  de
alimentare certificate.

    5. Conţinutul licenţei
    5.1. Formularele  de  licenţă  sînt documente de  strictă  evidenţă.
Formularele   tipizate   au  serie  şi  numerotare   continuă.   Modelul
formularului de licenţă se aprobă de Guvern.
    5.2. Licenţa va conţine obligatoriu:
    a) denumirea autorităţii care a acordat licenţa;
    b) seria, numărul şi data eliberării licenţei;
    c) denumirea,  forma  juridică  de  organizare,  adresa  juridică  a
titularului de licenţă;
    d) data şi numărul   certificatului   de  înregistrare  de  stat   a
întreprinderii sau organizaţiei şi codul fiscal;
    e) genul de activitate pentru a cărui desfăşurare se acordă licenţa;
    f) termenul de valabilitate a licenţei;
    g) condiţiile  licenţei, ca parte integrantă a acesteia, respectarea
cărora  este  obligatorie  pentru titularul de licenţă  la  desfăşurarea
genului de activitate licenţiat.
    5.3. Licenţa  ce  urmează  a  fi  eliberată  se  semnează  de  către
directorul  general  al Agenţiei sau, în lipsa acestuia, de  către  unul
dintre  directorii Consiliului de administraţie, şi se autentifică  prin
aplicarea ştampilei Agenţiei.
    5.4. Se consideră nevalabilă licenţa fără condiţiile licenţei.

    6. Cererea privind acordarea licenţei
    6.1. Pentru obţinerea  licenţei,  conducătorul  întreprinderii,  ori
persoana  împuternicită  de acesta, depune la Agenţie o  cerere  conform
modelului stabilit (Anexa nr.1), care va conţine:
    a) denumirea, forma juridică de organizare, adresa juridică, sediul,
codul fiscal al întreprinderii sau al organizaţiei;
    b) genul de activitate,  pentru a cărui desfăşurare solicitantul  de
licenţă intenţionează să obţină licenţă;
    c) locul de amplasare a filialelor sau a altor subdiviziuni separate
ale  întreprinderii sau organizaţiei, la care se va efectua  activitatea
în baza licenţei;
    d) documentele  de  confirmare  a  capacităţilor  solicitantului  de
licenţă  de  a  desfăşura genul de activitate pentru  care  se  solicită
licenţă şi a veridicităţii documentelor prezentate.
    6.2. La cererea  de  acordare  a licenţei  se  anexează  documentele
necesare (Anexa nr.2) stabilite de Agenţie.
    6.3. Cererea  pentru acordarea licenţei şi documentele anexate la ea
se  primesc de Agenţie cu menţiunea privind data primirii  documentelor,
autentificată prin semnătura persoanei responsabile.
    6.4. Cererea pentru acordarea licenţei va fi respinsă de Agenţie, în
cazul în care nu sînt respectate prevederile prezentului Regulament.
    6.5. În caz de  respingere a cererii de acordare a licenţei pe motiv
de  neîncadrare a solicitantului de licenţă în condiţiile de licenţiere,
acesta   poate  depune  o  nouă  cerere  de  acordare  a  licenţei  după
înlăturarea  cauzelor  care  au servit drept  temei  pentru  respingerea
cererii precedente, care se examinează în modul stabilit.

    7. Hotărîrea  privind  acordarea  licenţei sau  privind  respingerea
cererii de acordare a licenţei
    7.1. Cererea  pentru  acordarea licenţei va fi examinată la  şedinţa
Consiliului  de Administraţie al Agenţiei în termen de cel mult 15  zile
lucrătoare,  începînd  cu data primirii cererii împreună cu  documentele
anexate. Despre data, ora şi locul şedinţei Consiliului de Administraţie
al  Agenţiei  cu  privire la examinarea cererii de acordare  a  licenţei
solicitantul de licenţă va fi informat de Agenţie.
    7.2. Prezenţa  conducătorului întreprinderii sau a  reprezentantului
împuternicit  în  acest sens la şedinţa Consiliului de Administraţie  al
Agenţiei  este obligatorie. În cazul lipsei acestora la şedinţă, cererea
pentru acordarea licenţei nu se examinează.
    7.3. Hotărîrea  privind  acordarea licenţei sau privind  respingerea
cererii   de   acordare   a  licenţei  se   expediază   (se   înmînează)
solicitantului de licenţă, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la
data adoptării hotărîrii.
    7.4. Temeiurile privind  respingerea cererii de acordare a  licenţei
sînt:
    a) neautenticitatea    datelor   din   documentele   prezentate   de
solicitantul de licenţă;
    b) neîncadrarea   solicitantului   de  licenţă  în   condiţiile   de
licenţiere;
    c) solicitantul este falit sau în curs de lichidare;
    d) titularilor  de licenţe cărora anterior li s-a retras licenţa din
motivul  de  falimentare sau din motivul de încălcare a  legislaţiei  în
domeniul  ce activează, iar din momentul retragerii au trecut mai  puţin
de 6 luni;
    e) alte cauze prevăzute de legislaţie.

    8. Perfectarea şi eliberarea licenţei
    8.1. Licenţa   se  perfectează  de  Agenţie  în  termen  de  3  zile
lucrătoare,   începînd  cu  ziua  primirii  documentului  care  confirmă
achitarea   taxei   pentru  licenţă.  Menţiunea  despre  data   primirii
documentului,  care confirmă achitarea taxei pentru licenţă, se face  pe
borderoul documentelor primite de la solicitantul de licenţă.
    8.2. Agenţia este în drept să declare nevalabilă, în conformitate cu
legislaţia, decizia privind eliberarea licenţei în cazul în care agentul
economic, solicitant de licenţă, fiind anunţat despre adoptarea deciziei
privind  eliberarea licenţei, nu prezintă, în termen de 30 de zile de la
data   înştiinţării,  documentul  ce  confirmă  achitarea  taxei  pentru
eliberarea  licenţei,  inclusiv pentru fiecare staţie de  alimentare  cu
produse  petroliere  menţionată în cererea de solicitare şi  în  decizia
privind eliberarea licenţei.
    8.3. Pentru fiecare  subdiviziune a titularului de licenţă, la  care
va  fi  efectuată activitatea pe baza licenţei obţinute, titularului  de
licenţă  i  se  eliberează  copie autentificată  de  pe  aceasta.  Copia
autentificată  a licenţei confirmă dreptul subdiviziunii de a  desfăşura
activitatea pe baza licenţei obţinute.
    8.4. În cazul   în   care  titularul  de  licenţă  creează  o   altă
subdiviziune  separată,  care va desfăşura activităţi  conform  licenţei
obţinute,  titularul  de  licenţă este obligat să depună  la  Agenţie  o
cerere  referitor la eliberarea unei copii autentificate de pe  licenţă,
precum  şi  documentele  conform  listei  documentelor  necesare  pentru
obţinerea   licenţei,   stabilită  de  Agenţie.  Lista   subdiviziunilor
titularului   de   licenţă   pentru  care  Agenţia  a   eliberat   copie
autentificată  de pe licenţa acordată constituie anexă la licenţă şi  se
consideră parte integrantă a licenţei acordate.
    8.5. În caz de  lichidare a subdiviziunii separate a titularului  de
licenţă,  care a desfăşurat activităţi conform licenţei obţinute, sau în
caz  de încetare de către acesta a activităţii respective, titularul  de
licenţă  este  obligat să expedieze către Agenţie, în termen de 10  zile
lucrătoare   de   la  data  lichidării  sau  încetării  activităţii,   o
înştiinţare  scrisă.  Modificările  respective se  includ  în  registrul
licenţelor  nu  mai tîrziu de ziua imediat următoare datei în  care  s-a
primit înştiinţarea.
    8.6. În cazul   în  care  titularul  de  licenţă  intenţionează   să
desfăşoare  genul  de  activitate  indicat  în  licenţă  după  expirarea
termenului  ei  de  valabilitate, acesta este obligat să obţină  o  nouă
licenţă în modul stabilit de Regulament. O nouă licenţă se eliberează nu
mai  devreme de ultima zi lucrătoare pentru care a fost valabilă licenţa
precedentă.
    8.7. Titularul  de licenţă nu este în drept să transmită licenţa sau
copia autentificată de pe aceasta altei persoane.

    9. Reperfectarea licenţei
    9.1. Temeiurile   pentru  reperfectarea  licenţei  sînt   schimbarea
denumirii titularului de licenţă sau modificarea altor date ce se conţin
în licenţă.
    9.2. La apariţia temeiurilor pentru reperfectarea licenţei titularul
acesteia  este  obligat, în termen de 10 zile lucrătoare, să  depună  la
Agenţie  o  cerere privind reperfectarea licenţei împreună  cu  licenţa,
copiile  autentificate şi condiţiile licenţei care necesită reperfectare
şi documentele (sau copiile de pe acestea, autentificate de notar sau de
organul care le-a eliberat), ce confirmă modificările în cauză.
    9.3. Agenţia,  în  termen de 3 zile lucrătoare de la data  depunerii
cererii de reperfectare a licenţei şi a documentelor anexate la ea, este
obligată  să  elibereze licenţa reperfectată pe un formular nou,  ţinînd
cont  de modificările indicate în cerere, precum şi copiile necesare  de
pe această licenţă.
    9.4. Termenul  de  valabilitate  a licenţei  reperfectate  nu  poate
depăşi termenul de valabilitate indicat în licenţa precedentă.
    9.5. La reperfectarea  licenţei,  Agenţia adoptă  hotărîrea  privind
anularea  licenţei  precedente  introducînd modificările  respective  în
registrul  de  licenţiere,  nu  mai tîrziu de  ziua  lucrătoare  imediat
următoare adoptării deciziei.
    9.6. În perioada  examinării cererii privind reperfectarea  licenţei
titularul   acesteia  îşi  poate  continua  activitatea  în  baza   unui
certificat eliberat de Agenţie.
    9.7. Licenţa  care  nu a fost reperfectată în termenul  stabilit  nu
este valabilă.

    10. Eliberarea duplicatului licenţei
    10.1. Drept temei  pentru eliberarea duplicatului licenţei  serveşte
pierderea sau deteriorarea acesteia.
    10.2. În caz de pierdere, deteriorare a licenţei, titularul acesteia
este  obligat să depună la Agenţie o cerere de eliberare a  duplicatului
licenţei.
    10.3. Agenţia  este  obligată  să elibereze duplicatul  licenţei  în
termen  de  3  zile  lucrătoare  de la  data  depunerii  cererii  pentru
eliberarea acestuia.
    10.4. Termenul  de  valabilitate  a duplicatului licenţei  nu  poate
depăşi termenul indicat în licenţa pierdută sau deteriorată.
    10.5. În caz  de  eliberare a duplicatului licenţei, Agenţia  adoptă
hotărîrea   de   anulare  a  licenţei  pierdute  sau   deteriorate,   cu
introducerea  modificărilor  respective în registrul licenţelor, nu  mai
tîrziu de ziua lucrătoare imediat următoare adoptării hotărîrii.
    10.6. În perioada de examinare a cererii de eliberare a duplicatului
licenţei titularul acesteia îşi poate desfăşura activitatea pe baza unui
certificat eliberat de Agenţie.

    11. Taxa pentru licenţă
    11.1. Taxa pentru licenţă se stabileşte şi se achită în conformitate
cu prevederile legislaţiei.

    12. Plata regulatorie
    12.1. Plata regulatorie  se achită de către titularul de licenţă  ce
practică  genul de activitate, importul şi comercializarea cu ridicata a
produselor   petroliere   principale   sau  gaze   lichefiate,   conform
legislaţiei în vigoare.

    13. Suspendarea şi reluarea acţiunii licenţei
    13.1. Drept temei pentru suspendarea licenţei servesc:
    a) nerespectarea condiţiilor de desfăşurare a genului de activitate,
prevăzute  în anexa la licenţă (condiţiile licenţei) şi a prescripţiilor
Agenţiei  privind lichidarea încălcărilor condiţiilor licenţei, inclusiv
neachitarea taxei anuale pentru licenţă sau a plăţii regulatorii;
    b) nerespectarea  de  către titularul de licenţă a  standardelor  de
calitate  a  produselor  petroliere,  fapt  confirmat  de  Departamentul
Standardizare şi Metrologie, precum şi nerespectarea normelor tehnice şi
a   legislaţiei  privind  importul,  comercializarea,  transportarea  şi
depozitarea produselor petroliere;
    c) încălcarea drepturilor consumatorilor prevăzute de legislaţie.
    13.2. Hotărîrea  privind  suspendarea  licenţei se adoptă  de  către
Consiliul  de  Administraţie al Agenţiei în termen de 3 zile  lucrătoare
din  data constatării temeiurilor şi se aduce la cunoştinţa  titularului
de  licenţă  de  asemenea  în termen de 3 zile  lucrătoare  de  la  data
adoptării. Termenul de suspendare a licenţei nu poate depăşi 6 luni.
    13.3. Titularul  de  licenţă  este  obligat să  informeze  în  scris
Agenţia   despre   lichidarea  încălcărilor  condiţiilor   licenţei   şi
legislaţiei, care au dus la suspendarea licenţei.
    13.4. Hotărîrea  privind  reluarea  acţiunii licenţei se  adoptă  de
către  Consiliul  de  Administraţie  al Agenţiei în  termen  de  3  zile
lucrătoare  de la data primirii înştiinţării respective şi a verificării
faptului   de   lichidare   a  încălcărilor  condiţiilor   licenţei   şi
legislaţiei,  care au dus la suspendarea licenţei şi se expediază sau se
înmînează titularului de licenţă.
    13.5. Termenul  de  valabilitate  a licenţei nu  se  prelungeşte  pe
perioada de suspendare a acesteia.
    13.6. Despre  suspendarea  licenţei Agenţia informează titularul  de
licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.

    14. Retragerea licenţei
    14.1. Drept temei pentru retragerea licenţei servesc:
    a) cererea depusă   de  titularul  de  licenţă  privind   retragerea
acesteia;
    b) existenţa deciziei cu privire la anularea înregistrării de stat a
persoanei juridice - titular de licenţă, adoptate de autoritatea publică
abilitată cu atribuţiile corespunzătoare;
    c) existenţa  deciziei definitive a instanţei judecătoreşti  privind
imposibilitatea  continuării de către titularul de licenţă a activităţii
prevăzute în licenţă;
    d) depistarea unor date neautentice în documentele prezentate pentru
obţinerea licenţei;
    e) transmiterea  licenţei sau a copiei de pe aceasta,  autentificate
de  Agenţie, altei persoane în scopul desfăşurării genului de activitate
stipulat în licenţă;
    f) descoperirea  faptului  de neprezentare, în termenul stabilit,  a
înştiinţării privind modificarea datelor indicate în documentele anexate
la cererea de acordare a licenţei;
    g) neînlăturarea,  în termenul stabilit, a încălcărilor care au  dus
la suspendarea licenţei;
    i) neachitarea,  în termenul stabilit, a taxei anuale pentru licenţa
obţinută;
    j) neachitarea, în termenul stabilit, a plăţii regulatorii;
    k) neîndeplinirea     condiţiilor     licenţei    referitoare     la
obligativitatea  deţinerii unor recipiente separate cu capacităţi minime
de depozitare a produselor petroliere principale, precum şi la existenţa
capitalului propriu în cuantumul stabilit de Guvern;
    l) nerespectarea  prevederilor  Metodologiei formării  şi  aplicării
preţurilor  la  produsele  petroliere şi a mecanismului  de  aplicare  a
preţurilor  cu  ridicata şi cu amănuntul la aceste produse, prevăzut  de
legislaţie;
    m) neconfirmarea legalităţii provinienţei produselor petroliere.
    14.2. Licenţa se retrage şi în alte cazuri prevăzute de lege.
    14.3. Hotărîrea,  privind  retragerea licenţei, se adoptă  de  către
Consiliul  de Administraţie al Agenţiei în termen de 10 zile  lucrătoare
de  la  data  stabilirii  temeiurilor  pentru  aceasta  şi  o  aduce  la
cunoştinţa  titularului de licenţă, cu indicarea temeiurilor retragerii,
nu mai tîrziu de 3 zile lucrătoare de la data adoptării.
    14.4. Menţiunea  referitoare  la data şi numărul  hotărîrii  privind
retragerea  licenţei se înscrie în registrul licenţelor nu mai tîrziu de
ziua lucrătoare imediat următoare adoptării hotărîrii.
    14.5. Despre  retragerea  licenţei Agenţia informează  titularul  de
licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
    14.6. Titularul  de  licenţă  căruia i s-a retras licenţa  poate  să
depună  o  nouă  cerere  de acordare a licenţei pentru  acelaşi  gen  de
activitate,  doar  după expirarea termenului, stabilit prin lege, de  la
data hotărîrii de retragere a licenţei.
    14.7. În cazul  retragerii licenţei taxa pentru eliberarea  licenţei
şi plata regulatorie nu se restituie.

    15. Lucrările de secretariat în domeniul licenţierii
    15.1. Agenţia   ţine   un   dosar  de  licenţiere   pentru   fiecare
întreprindere,  organizaţie  ce a depus cererea de acordare a  licenţei,
iar pe fiecare gen de activitate licenţiat se ţine registrul de evidenţă
a cererilor şi licenţelor acordate şi eliberate.
    15.2. În dosarul   de  licenţiere  se  păstrează  toate  documentele
primite  de la titularul de licenţă, precum şi copiile de pe hotărîrile,
procesele-verbale şi prescripţiile Agenţiei, ce se referă la acesta.
    15.3. Registrul  de  evidenţă  a cererilor  şi  licenţelor  acordate
conţine   datele   despre   solicitantul  de  licenţă,   data   primirii
documentelor,  data  şi  numărul deciziilor adoptate  de  Agenţie,  data
eliberării licenţei şi semnătura persoanei care a primit licenţa.
    15.4. Agenţia  ţine registrul de licenţiere, separat, pentru fiecare
gen de activitate licenţiat.
    15.5. În registrul de licenţiere se includ:
    a) denumirea autorităţii de licenţiere;
    b) datele despre titularul de licenţă;
    c) genul de activitate licenţiat;
    d) data şi numărul hotărîrii privind acordarea licenţei;
    e) seria, numărul şi data eliberării licenţei;
    f) termenul de valabilitate a licenţei;
    g) informaţia privind reperfectarea licenţei, eliberarea copiilor şi
duplicatelor de pe aceasta;
    h) data şi numărul  prescripţiei privind înlăturarea încălcărilor ce
ţin de condiţiile licenţei;
    i) data şi numărul   hotărîrii   privind  suspendarea  şi   reluarea
acţiunii licenţei;
    j) data şi numărul hotărîrii privind retragerea licenţei;
    k) data şi numărul hotărîrii privind declararea nulităţii licenţei.
    15.6. Informaţia  care  se conţine în registrele de licenţiere  este
transparentă.

    16. Dispoziţii finale şi tranzitorii
    16.1. Prezentul  Regulament  intră în vigoare la data publicării  în
Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
    16.2. Prevederile  prezentului  Regulament sînt  obligatorii  pentru
toţi  solicitanţii şi titularii de licenţe ce preconizează să desfăşoare
sau desfăşoară activităţi pe piaţa produselor petroliere.
    16.3. Aspectele asupra cărora prezentul Regulament nu dispune vor fi
reglementate şi soluţionate în conformitate cu legislaţia în vigoare. În
cazul survenirii unor modificări şi completări în legislaţie, ce vizează
modul  de  acordare a licenţelor, prezentul Regulament se va  aplica  în
măsura în care nu va contraveni prevederilor legale.
    16.4. Pe parcursul  activităţii titularului de licenţă, Agenţia este
în  drept să opereze modificări în condiţiile licenţei, în  conformitate
cu prevederile legale şi cele stipulate în clauzele condiţiilor licenţei.

                                          Anexa nr.1 la Regulament
                                  Aprobat prin Hotărîrea Consiliului 
                                  de Administraţie al Agenţiei Naţionale 
                                  pentru Reglementare în Energetică
                                  nr.152 din 01.10.2004
    Nr. de înregistrare ______
    Data înregistrării _______
                                                Agenţia Naţională pentru
                                              Reglementare în Energetică

                                CERERE

 _______________________________________________________________________
                   (denumirea solicitantului)
 solicită acordarea licenţei pentru desfăşurarea activităţii____________
 _______________________________________________________________________
                      (genul de activitate)
 forma juridică de organizare a solicitantului__________________________
 _______________________________________________________________________
 Codul poştal, adresa juridică__________________________________________
 _______________________________________________________________________
 Codul fiscal___________________________________________________________
 Rechizitele bancare____________________________________________________
 Managerul întreprinderii_______________________________________________
                                        (numele, prenumele)
 Codul poştal, adresa de contact________________________________________
 Telefon de contact _______fax_______@email_____________________________

 Subdiviziunile care vor desfăşura activitatea în baza licenţei acordate
 sînt prezentate în anexa nr.1 la cerere.
 Lista documentelor este prezentată în anexa nr.2 la cerere.
 Eu,_____________________conducătorul___________________________________
     (numele, prenumele)               (denumirea întreprinderii)
 îmi  asum   responsabilitatea  de  a asigura  desfăşurarea  activităţii
 de_____________________________________________________________________
                 (genul de activitate)
 conform prevederilor  actelor legislative   din  Republica Moldova şi a
 condiţiilor licenţei.
    Confirm, prin  semnătură, capacitatea întreprinderii de a  desfăşura
 activitatea pentru  care  solicit licenţa şi  confirm,  că  documentele
 prezentate în anexa nr.2  la cerere sînt veridice. Pe parcurs mă  oblig
 să informez  Agenţia despre modificările ce vor fi operate privitor  la
 informaţia indicată în documentele anexate la cerere.
    Anexa nr.1.  Subdiviziunile  care vor desfăşura activitatea în  baza
 licenţei acordate____foi.
    Anexa nr.2. Lista documentelor prezentate pentru  obţinerea licenţei 
 ___foi.
    _________________      _________________      ____________________
    (data, luna, anul)        (semnătura)          (numele, prenumele)

                                L.Ş.

                                                Anexa nr.1
                                       la cererea de acordare a licenţei

    Subdiviziunile  care  vor  desfăşura activitatea  în  baza  licenţei
 acordate.
    1.__________________________________________________________________
               (denumirea, codul poştal, adresa juridică)
    2.__________________________________________________________________

    _________________      ___________________       ___________________
    (data, luna, anul)         (semnătura)           (numele, prenumele)

                                L.Ş.
                                                Anexa nr.2
                                       la cererea de acordare a licenţei

    Lista documentelor  prezentate  împreună  cu cererea de  acordare  a
 licenţei   pentru   desfăşurarea activităţii de genul__________________
 _______________________________________________________________________
           (genul de activitate pentru care se solicită licenţa)
    1.__________________________________________________________________
           (denumirea documentului necesar pentru obţinerea licenţei)
    2.__________________________________________________________________
    ...
    _________________      ___________________       ___________________
    (data, luna, anul)         (semnătura)           (numele, prenumele)

                                L.Ş.
                                                Anexa nr.2 la Regulament

                                      Aprobat prin Hotărîrea Consiliului 
                                  de Administraţie al Agenţiei Naţionale 
                                       pentru Reglementare în Energetică
                                                   nr.152 din 01.10.2004

         Lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei

    1. Copia buletinului   de  identitate  a conducătorului /managerului
 întreprinderii.
    2. Documentul  ce  confirmă  numirea  în  funcţie  a  conducătorului
 /managerului.
    3. Procura (după caz) pe numele reprezentantului solicitantului care
 prezintă documentele.
    4. Certificatul de înregistrare de stat a întreprinderii eliberat de
 Camera Înregistrării de Stat (copia, autentificată de notar).
    5. Statutul Întreprinderii  sau, după caz, a Regulamentului Filialei
 (copia, autentificată de notar).
    6. Contractul de constituire.
    7. Acordurile/deciziile  de modificare a documentelor de constituire
 (copiile, autentificate de notar).
    8. Certificat  privind  lipsa  sau  existenţa  restanţelor  faţă  de
 bugetul  public  naţional  eliberat  de  organul  fiscal  teritorial al
 Inspectoratului Fiscal de Stat (OFT).
    9. Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de Fondul
 Social, eliberat de Casa Teritorială de Asigurări Sociale (CTAS).
    10. Copia cartelei  maşinii  de casă şi control cu  memorie  fiscală
 (OFT).
    11. Copia actului  de dare în exploatare a sistemului de contorizare
 şi înregistrare a combustibilului comercializat cu amănuntul.
    12. Copia Autorizaţiei  Tehnice (confirmare că solicitantul  dispune
 de o staţie de alimentare certificată şi de mijloace tehnice în vederea
 desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţă).
    13. Copia Certificatului de securitate, avizul metrologic.
    14. Copia avizului la proiectul ecologic sau Autorizaţia de poluare.
    15. Documentul  ce confirmă dreptul de proprietate / sau  Contractul
 de arendă.
    16. Documentul,  după  caz, ce confirmă amplasarea staţiei, pe  drum
 local sau naţional, (eliberat de SA "Drumuri...").
    17. Copiile legitimaţiilor  respective  şi  a  procesului-verbal  ce
 confirmă calificarea personalului/operatorilor.
    18. Raportul  financiar anual (cu anexele 1, 2, 3, 4, 5 la SNC-5) şi
 trimestrial  (cu anexele  1,  2, 3) la  ultima dată a  dării  de seamă.
 Confirmare  că  solicitantul dispune de mijloace financiare  în vederea
 desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa.
    19. Copia actului  de  Audit  al activităţii pe anul  precedent  (în
 cazul în care Auditul este prevăzut de legislaţie).

----------------------
    Notă:
    1. Documentele  sînt depuse de conducătorul întreprinderii sau de un
 reprezentant împuternicit în acest sens.
    2. Copia documentului  se  prezintă, pentru verificare, împreună  cu
 originalul acestuia.
    3. În caz de  necesitate  Agenţia este în drept să solicite şi  alte
 documente aferente licenţierii.