MINISTERUL FINANŢELOR Ordin despre aprobarea Regulamentului cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Nr.43 din 11.04.2001 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.52-54/149 din 17.05.2001 * * * În temeiul prevederilor art.12 al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar şi art.5 al Legii nr.491-XIV din 9 iulie 1999 privind finanţele publice locale, şi în scopul perfecţionării modului de administrare a mijloacelor extrabugetare, O R D O N : 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice (conform anexei). 2. Prevederile Regulamentului se pun în aplicare începînd cu 1 ianuarie 2002. 3. Odată cu punerea în aplicare a Regulamentului, ordinul pe Ministerul Finanţelor nr.13 din 13 februarie 1995 "Cu privire la mijloacele speciale ale instituţiilor finanţate de la buget" (cu modificările şi completările ulterioare) se consideră caduc. MINISTRUL FINANŢELOR Mihail MANOLI Chişinău, 11 aprilie 2001. Nr. 43. APROBAT: ÎNREGISTRAT: Ministerul Finanţelor Ministerul Justiţiei Ministrul M. Manoli Ministru I.Morei Ordin nr. 43 din 11.04.2001 nr. 205 din 04.05.2001 R E G U L A M E N T U L cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice I. Dispoziţii generale 1. Prezentul Regulament este elaborat în temeiul prevederilor articolului 12 al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar şi articolului 5 al Legii nr.491-XIV din 9 iulie 1999 privind finanţele publice locale. 2. În sensul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele noţiuni: Instituţie publică - instituţia care exercită atribuţii de interes public şi se întreţine de la buget şi/sau din mijloace extrabugetare. Mijloace extrabugetare ale instituţiilor publice - mijloacele intrate cu autorizaţie legală în posesia instituţiilor publice în afara alocaţiilor bugetare, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale sau împuterniciri specifice, şi cuprind: Mijloace speciale - mijloacele extrabugetare constituite din veniturile instituţiilor publice de la prestarea serviciilor, de la efectuarea lucrărilor sau de la desfăşurarea altor activităţi contra plată admise prin actele legislative şi alte acte normative. Alte mijloace extrabugetare - alte mijloace decît mijloacele speciale şi altele decît fondurile extrabugetare create în baza art.47 al Legii privind sistemul bugetar şi procesul bugetar şi art.37 al Legii privind finanţele publice locale, precum veniturile provenite din sponsorizări, filantropie şi alte venituri legale, neatribuite la servicii cu plată. Lista mijloacelor extrabugetare - lista tipurilor de servicii, de lucrări şi alte activităţi cu plată, efectuate de către instituţiile publice, precum şi altor mijloace extrabugetare. Executori secundari de mijloace extrabugetare - conducătorii instituţiilor publice - persoane juridice, investiţi cu dreptul de încasare a veniturilor şi efectuare a cheltuielilor de la conturile extrabugetare pentru măsurile prevăzute în devizele aprobate de venituri şi cheltuieli. Executori terţiari de mijloace extrabugetare - conducătorii instituţiilor publice care nu au statut de persoană juridică. Executori primari de mijloace extrabugetare - conducătorii autorităţilor administraţiei publice investiţi cu dreptul de aprobare a devizelor de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare ale executorilor secundari (terţiari). Deviz de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare (în continuare - deviz) - evaluarea veniturilor şi cheltuielilor executorilor secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare pe tipuri de mijloace extrabugetare. Informaţie privind modificarea devizului de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare - autorizaţia de modificare (majorare, diminuare sau redistribuire) a veniturilor şi cheltuielilor aprobate în deviz executorului secundar (terţiar) de mijloace extrabugetare. Cont extrabugetar - cont deschis în subdiviziunile Trezoreriei de Stat pentru evidenţa analitică a executării de casă a mijloacelor extrabugetare. II. Constituirea mijloacelor extrabugetare 3. Instituţiile publice pot avea şi utiliza mijloace extrabugetare respectînd concomitent următoarele condiţii: a) constituirea lor este autorizată prin legi şi/sau alte acte normative; b) este deviz de venituri şi cheltuieli, aprobat în ordinea stabilită; c) conturile la care se acumulează şi se utilizează mijloacele extrabugetare sînt deschise în subdiviziunile Trezoreriei de Stat, iar în lipsa acestor subdiviziuni - în instituţiile bancare; d) este Regulament privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor extrabugetare, aprobat de autoritatea administraţiei publice centrale şi coordonat cu Ministerul Finanţelor, sau după caz, aprobat de autorităţile administraţiei publice locale. III. Lista mijloacelor extrabugetare 4. Mijloacele extrabugetare, după provenienţa lor, se sistematizează în grupe de mijloace, provenite din prestarea serviciilor sau activităţi omogene - numite tipuri de mijloace extrabugetare şi se conţin în Lista mijloacelor extrabugetare (anexa nr. 1). 5. Fiecărei poziţii din Lista mijloacelor extrabugetare i se atribuie un cod distinct, care se utilizează la întocmirea devizelor şi dărilor de seamă, la deschiderea conturilor extrabugetare. 6. Lista mijloacelor extrabugetare poate fi modificată sau completată de către Ministerul Finanţelor la solicitarea justificată a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale. IV. Elaborarea devizului 7. Devizele se întocmesc de către executorii secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare, conform formularelor stabilite (anexa 2 - pentru instituţiile finanţate de la bugetul de stat şi anexa 4 - pentru instituţiile finanţate de la bugetele unităţilor administrativ- teritoriale), indiferent de faptul dacă aceştia ţin evidenţa de sine stătător sau sînt deserviţi de o contabilitate centralizată. 8. În partea de venituri a devizului se includ sumele veniturilor pentru anul planificat, soldurile de mijloace extrabugetare la începutul anului, care vor include soldurile mijloacelor băneşti şi datoriile debitoare neonorate în anii precedenţi, precum şi redistribuirea autorizată a veniturilor. 9. În partea de cheltuieli a devizului se includ sumele de cheltuieli aferente prestării serviciilor, efectuării lucrărilor sau altor activităţi pentru anul planificat, cheltuielile ce ţin de onorarea datoriilor creditoare din anii precedenţi, precum şi cheltuielile legate de activitatea instituţiei, dar neasigurate cu alocaţii bugetare. 10. Pentru retribuirea muncii angajaţilor instituţiilor publice, finanţate integral din contul mijloacelor extrabugetare se vor aplica prevederile actelor legislative şi normative, care reglementează retribuirea muncii angajaţilor din sfera bugetară. 11. Cuantumul retribuirii muncii unui angajat din contul mijloacelor bugetare şi din contul mijloacelor extrabugetare, pentru îndeplinirea funcţiilor de bază, nu va depăşi nivelul retribuirii muncii, stabilit conform actelor normative în vigoare pentru categoriile respective de salariaţi. 12. Alte cheltuieli se calculează conform normelor, aplicînd tarifele şi preţurile prognozate, iar în lipsa acestora - conform cheltuielilor medii, în baza dărilor de seamă. 13. Suma de cheltuieli nu poate depăşi suma de venituri a devizului. 14. În cazul cînd cheltuielile sînt mai mici decît veniturile, depăşirea veniturilor asupra cheltuielilor (cu excepţia cazurilor expuse la punctul 15), se prevede în deviz într-o poziţie aparte şi este destinată pentru virare la bugetul respectiv. 15. În cazul cînd veniturile depăşesc cheltuielile ca urmare a faptului că veniturile respective se încasează în anul bugetar în exerciţiu pentru efectuarea de cheltuieli în anul bugetar viitor, această depăşire se reflectă în deviz ca sold la sfîrşitul anului. 16. La proiectul de deviz se anexează: a) nota explicativă; b) actele legislative, normative, acordurile etc., care autorizează constituirea şi utilizarea mijloacelor extrabugetare; c) calculele la sursele de venituri aferente tipului respectiv de mijloace extrabugetare; d) calculele cheltuielilor pentru fiecare articol şi alineat. V. Examinarea, aprobarea şi înregistrarea devizelor 17. Executorii secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare întocmesc şi prezintă executorilor primari devizele în 5 exemplare, de regulă, concomitent cu planurile de finanţare pe alocaţiile bugetare sau în alt termen impus de condiţiile prevăzute la punctele 18-19. 18. Dacă legea bugetară anuală sau decizia de aprobare a bugetului unităţii administrativ-teritoriale nu sînt adoptate în termenele stabilite de lege, proiectul devizelor se examinează şi se aprobă pe măsura prezentării lor. 19. Proiectele devizelor pe "Alte mijloace extrabugetare "se întocmesc şi se prezintă în instanţele corespunzătoare pe măsura identificării surselor respective. 20. Devizele se semnează de către persoanele investite cu dreptul de executor secundar (terţiar) de mijloace extrabugetare, se examinează şi se aprobă: pe instituţiile publice finanţate de la bugetul de stat - de către executorii primari de mijloace extrabugetare şi Ministerul Finanţelor; pe instituţiile publice finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale - de către executorii primari respectivi şi se coordonează cu Direcţia generală finanţe a autorităţii administraţiei publice locale . 21. Executorii primari de mijloace extrabugetare examinează proiectele de devize prezentate sub aspectul: - legitimităţii constituirii mijloacelor extrabugetare; - plenitudinii şi corectitudinii calculării veniturilor aferente categoriilor de mijloace extrabugetare; - justificării cheltuielilor. În cazul cînd proiectele de deviz corespund cerinţelor - acestea se aprobă şi se prezintă Ministerului Finanţelor sau, după caz, Direcţiei generale finanţe a autorităţii publice locale. 22. Devizele aprobate de executorii primari de mijloace extrabugetare se examinează de către Ministerul Finanţelor sau, după caz, de către Direcţia generală finanţe a autorităţii administraţiei publice locale în termen de 10 zile. 23. În caz că devizele prezentate nu corespund cerinţelor expuse în prezentul Regulament, Ministerul Finanţelor (cu excepţia cazurilor expuse la punctul 24) sau, după caz, Direcţia generală finanţe a autorităţilor administraţiei publice locale, remite devizele executorilor primari de mijloace extrabugetare pentru înlăturarea neajunsurilor. 24. În cazurile cînd neajunsurile se rezumă doar la incorectitudinea veniturilor şi cheltuielilor, Ministerul Finanţelor completează de sine stătător rubrica respectivă de deviz şi aprobă acest deviz, fără a restitui devizul respectiv executorului primar de mijloace extrabugetare. 25. Devizul (instituţiilor publice finanţate de la bugetul de stat) se consideră aprobat în sumele indicate în rubrica "Aprobat de Ministerul Finanţelor". 26. Devizele aprobate ale instituţiilor finanţate de la bugetul de stat se introduc în baza informaţională de date la Centrul Informativ de Calcul a Ministerului Finanţelor, se înregistrează în subdiviziunile Trezoreriei de Stat şi se repartizează, după cum urmează: 1 ex. - unităţii trezoreriale la care se deserveşte instituţia, 2 ex. - executorului primar de mijloace extrabugetare (dintre care 1 ex. pentru executorul secundar) şi 1 ex. - direcţiei finanţelor de ramură. 27. În scopul implementării tehnologiilor noi în gestionarea mijloacelor extrabugetare recepţionarea datelor conţinute în devizele aprobate poate fi efectuată în formă electronică. VI. Executarea devizelor 28. Gestionarea mijloacelor extrabugetare ale instituţiilor publice amplasate pe teritoriul Republicii Moldova se efectuează prin intermediul conturilor trezoreriale extrabugetare. 29. În baza devizului aprobat, executorilor secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare li se deschid conturi trezoreriale extrabugetare pentru fiecare tip de mijloace extrabugetare. 30. În cazul care pînă la începutul anului bugetar devizul n-a fost aprobat în modul stabilit, la conturile extrabugetare deschise în anul precedent se efectuează numai operaţiuni de încasare a veniturilor. 31. Gestionarea mijloacelor extrabugetare ale instituţiilor publice amplasate peste hotarele Republicii Moldova se efectuează prin conturile bancare deschise în conformitate cu legislaţia ţării de reşedinţă. 32. Mijloacele extrabugetare, încasate prin casieriile instituţiilor publice se depun zilnic la contul bancar de mijloace extrabugetare deschis în subdiviziunile Trezoreriei de Stat. Utilizarea mijloacelor extrabugetare direct din casieriile instituţiilor, fără depunerea prealabilă la contul trezorerial (bancar) a mijloacelor extrabugetare, nu se admite. 33. Cheltuielile din conturile mijloacelor extrabugetare se efectuează în limita soldurilor de mijloace băneşti la conturile trezoreriale (bancare) respective, în strictă conformitate cu volumele şi destinaţiile prevăzute în deviz. 34. Transferarea mijloacelor de la conturile bugetare la conturile extrabugetare ale instituţiilor publice şi invers nu se admite. 35. Achiziţionarea de mărfuri, lucrări şi servicii din contul mijloacelor extrabugetare se efectuează în conformitate cu prevederile Legii achiziţiei de mărfuri, lucrări şi servicii pentru necesităţile statului. 36. Soldurile mijloacelor neutilizate la situaţia din 31 decembrie la conturile extrabugetare (cu excepţia mijloacelor care urmează să fie virate la buget) sînt tranzitorii şi rămîn accesibile pentru utilizare în anul bugetar următor. 37. Veniturile încasate pe parcursul anului, suplimentar la sumele prevăzute în deviz, pot fi utilizate numai după operarea, în modul stabilit, a modificărilor respective la deviz. 38. Depăşirea veniturilor asupra cheltuielilor prevăzută în deviz pentru a fi transferată la buget se virează în ultima zi a lunii gestionare la bugetul respectiv, proporţional încasării veniturilor (incluzînd soldul bănesc de la începutul anului). Executorii secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare sînt obligaţi de a prezenta documentele de plată respective. 39. Sumele depăşirii veniturilor asupra cheltuielilor nevirate la buget în termenul şi modul stabilit, se încasează de către subdiviziunile Trezoreriei de Stat la bugetul respectiv în mod silit. VII. Modificarea devizelor de mijloace extrabugetare 40. Executorii secundari (terţiari) de mijloace extrabugetare sînt investiţi cu dreptul de a opera modificări, coordonate cu executorii primari de mijloace extrabugetare, în devizele aprobate conform prevederilor prezentului Regulament, în funcţie de încasarea veniturilor, necesităţile curente sau în virtutea altor circumstanţe, întocmind informaţii privind modificarea devizului de venituri şi cheltuieli, conform formularului stabilit (anexa 3 - pentru instituţiile finanţate de la bugetul de stat şi anexa 5 - pentru instituţiile finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale). 41. Elaborarea, examinarea, aprobarea şi înregistrarea informaţiilor privind modificarea devizelor este similară celei pentru elaborarea, examinarea, aprobarea şi înregistrarea devizelor. VIII. Depozitarea mijloacelor extrabugetare 42. Instituţiile publice finanţate de la bugetul de stat posesoare de mijloace extrabugetare încasate la cont şi destinate utilizării posterioare, sînt în drept, după coordonare cu executorii primari de mijloace extrabugetare să depună sumele de mijloace liber disponibile la conturi depozitare în condiţiile stipulate la punctul (43). 43. Depozitarea sumelor disponibile ale contului extrabugetar poate fi efectuată cu următoarele condiţii: a) încasările ulterioare la contul extrabugetar vor asigura funcţionarea normală a instituţiei; b) instituţia nu are datorii ceditoare. 44. Pentru plasarea sumelor la conturile depozitare în instituţiile financiare, instituţia publică înaintează Ministerului Finanţelor o cerere, în care se indică suma propusă spre depozitare, tipul de mijloace extrabugetare şi termenul depunerii. 45. Mijloacele extrabugetare disponibile pot fi plasate în instituţia financiară, care oferă cele mai avantajoase condiţii (ofertă optimală), după ce urmează încheierea contractului de depozit, conform formularului - tip (anexa 6). 46. Dobînzile pe sumele depozitate se transferă de către instituţia financiară în termenele stabilite în contract la un cont extrabugetar al instituţiei deschis în unitatea trezorerială numit "Dobînzi de la mijloace depozitate în bănci" şi se face venit la acest tip de mijloace extrabugetare. 4. Deschiderea şi gestionarea contului prevăzut la punctul (46) se efectuează în ordinea descrisă la capitolul VI al prezentului Regulament. IX. Dispoziţii finale 48. Evidenţa contabilă a mijloacelor extrabugetare se organizează în conformitate cu Legea contabilităţii, Instrucţiunea cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobată de Ministerul Finanţelor, precum şi cu prevederile prezentului Regulament. 49. Executorii de mijloace extrabugetare sînt obligaţi să prezinte Ministerului Finanţelor sau, după caz, direcţiilor generale finanţe ale autorităţilor administraţiei publice locale dări de seamă despre executarea devizului potrivit formularelor şi în termenele stabilite de aceştia. 50. Veniturile de la prestarea serviciilor, efectuarea lucrărilor, sau de la desfăşurarea altor activităţi cu plată, utilizate cu nerespectarea prevederilor prezentului Regulament, depistate în urma controlului sau analizei dărilor de seamă, urmează a fi încasate integral în bugetul respectiv, din contul soldului disponibil la cont, iar în lipsa acestuia - din contul încasărilor ulterioare de venituri extrabugetare. Totodată, asupra persoanelor culpabile se aplică sancţiunile prevăzute de legislaţie.
Anexa 1 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Lista mijloacelor extrabugetare ------------------------------------------------------------------------ Codul| Tipul ------------------------------------------------------------------------ I. Mijloacele speciale 1 Veniturile instituţiilor de învăţămînt pentru studiile pe bază de contract 2 Veniturile instituţiilor de învăţămînt pentru reciclarea cadrelor 3 Veniturile de la instruirea la cursurile de pregătire pentru admitere în instituţiile de învăţămînt şi extraşcolare 4 Veniturile gospodăriilor auxiliare, loturilor experimentale, ate- lierilor pe lîngă instituţiile publice 5 Veniturile laboratoarelor instituţiilor de învăţămînt, ştiinţifi- ce şi altor instituţii de la executarea lucrărilor speciale prin contracte 6 Veniturile de la practica de producţie a elevilor şi studenţilor 7 Veniturile de la realizarea foilor în taberele sportive şi de întremare, sanatorii-profilactorii, instituţii balneo-sanatoriale şi case de odihnă, subordonate instituţiilor publice 8 Veniturile instituţiilor publice de la activitatea sportivă şi de întremare a sănătăţii 9 Veniturile de la activitate culturală: prezentarea artistică, lecţiile cu plată, serate etc. 10 Fondul învăţămîntului general şi protecţie socială a elevilor 11 Veniturile instituţiilor de învăţămînt din realizarea literaturii didactice, lucrărilor metodice, manualelor, programelor de studii 12 Plata pentru întreţinerea copiilor în instituţiile preşcolare şi şcolile-internat, plata pentru instruirea copiilor în şcolile mu- zicale şi de arte plastice, finanţate de la buget 13 Veniturile instituţiilor de la desfăşurarea procesului de promo- vare şi absolvire prin externat 14 Veniturile de la consultaţii psihologopedagogice pentru părinţi 15 Veniturile instituţiilor de învăţămînt de la organizarea odihnei pentru elevi şi copii 16 Veniturile de la realizarea programelor de apărare în masă şi de asigurare a securităţii personale 17 Veniturile de la evaluarea şi acreditarea instituţiilor de învă- ţămînt 21 Veniturile bibliotecilor de la deservirea informaţională şi restabilire a fondului de carte 22 Veniturile muzeelor şi expoziţiilor de la plata de intrare şi plata excursiilor, de la comercializarea reproducţiilor operelor de artă 23 Veniturile de la expertiza bunurilor culturale mobile si imobile, de la elaborarea temelor de proiectare şi restaurare a monumente- lor 24 Veniturile de la perfectarea şi eliberarea diplomelor,atestatelor şi duplicatelor acestora 27 Veniturile de la serviciile de consultaţie şi oformare a documen- telor de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului 28 Veniturile din activitatea publicitară 29 Veniturile de la producerea şi coproducerea filmelor,programelor, emisiunilor şi altor creaţii televizate şi radiofonice 30 Veniturile de la efectuarea expertizelor de protecţie a moralită- ţii 31 Veniturile Camerei Naţionale a Cărţii de la abonarea la buletunul "Bibliografia naţională a Moldovei" şi de la alte servicii 32 Veniturile de la exploatarea jocurilor de agrement 33 Veniturile arhivelor de la păstrarea şi valorificarea documente- lor, microfilmarea şi executarea copiilor documentelor,eliberarea materialelor instructive şi metodice privind ţinerea lucrărilor de secretariat şi organizarea activităţii arhivelor departamen- tale 41 Veniturile de la serviciile medicale 42 Veniturile de la serviciile stomatologice 43 Veniturile instituţiilor ocrotirii sănătăţii pentru lucrul execu- tat de către bolnavii de alcoolism cronic 44 Veniturile instituţiilor ocrotirii sănătăţii de la serviciile de cosmetică curativă 45 Veniturile bucătăriilor de lactate pentru produsele nutritive 46 Veniturile instituţiilor medicale pentru examinarea obligatorie a persoanelor 48 Veniturile de la colectarea şi predarea sîngelui placentar şi re- troplacentar 49 Veniturile de la executarea lucrărilor speciale (laboratoarele imunologice centrale de seruri şi alte) 50 Veniturile de la efectuarea lucrărilor de dezinfectare 51 Veniturile instituţiilor medicale de la serviciile înrudite cu cele medicale, autorizarea şi supravegherea testărilor clinice, cercetări în domeniul medicamentului 52 Veniturile de la activitatea farmaciilor din cadrul instituţiilor medicale 53 Veniturile de la realizarea maculaturii, metalului uzat şi deşeu- rilor, care conţin metale preţioase 54 Veniturile de la comercializarea sîngelui 55 Încasările asociate cu darea în arendă a încăperilor şi pentru serviciile comunale prestate de instituţiile publice 56 Veniturile de la darea în arendă a utilajului şi altor consumabi- le durabile (cu excepţia mijloacelor de transport) 61 Veniturile de la prestarea serviciilor de calcul 62 Veniturile de la exploatarea transportului 63 Veniturile de la servicii informaţionale şi juridice 64 Veniturile de la înregistrarea agenţilor economici şi organizaţi- ilor obşteşti 65 Veniturile de la legalizarea specimenului semnăturii şi amprentei sigiliului notarului pe documentele autentificate notarial pentru utilizare peste hotarele republicii 66 Veniturile de la activitatea de muncă a militarilor 70 Veniturile de la lucrările executate la tehnica de multiplicare, de la lucrările tipografice 71 Veniturile de la efectuarea expertizei obiectelor de jiuvaierge- rie 72 Veniturile de la prelucrarea deşeurilor ce conţin metale preţioa- se 73 Veniturile misiunilor diplomatice ale RM peste hotare pentru prestarea serviciilor aferente celor de consulat 74 Veniturile de la deservirea tehnică şi reparaţia utilajului (in- clusiv a utilajului tehnic special) 75 Veniturile de la serviciile de cercetări statistice, neprevăzute de Programul de lucrări şi ediţii statistice şi consulting 76 Veniturile de la serviciile de programare 80 Veniturile de la atestarea şi atribuirea calificaţiei de audit 81 Veniturile Inspecţiei de Stat în Construcţii de la prestarea ser- viciilor de specialitate 82 Veniturile Centrului specializat "Tezaur" din comercializarea ar- ticolelor ce nu prezintă interes pentru stat 83 Veniturile de la prestarea serviciilor de lombard 84 Veniturile de la diferenţa preţurilor de cumpărare şi comerciali- zare a articolelor de giuvaiergerie 85 Veniturile Întreprinderii de Transport a Cancelariei de Stat de la reparaţia şi deservirea tehnică a automobilelor persoanelor juridice şi fizice 86 Veniturile Întreprinderii de Transport a Cancelariei de Stat de la comercializarea pieselor de schimb şi carburanţilor 87 Veniturile comisiilor de privatizare de la serviciile aferente procesului de privatizare 91 Veniturile Ministerului Economiei şi Reformelor de la eliberarea certificatelor de origine la exportul producţiei în ţările din Comunitatea Europeană 92 Veniturile Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice de la liv- rarea documentelor de tender 93 Veniturile de la atestarea specialiştilor pentru activităţi în construcţii 94 Veniturile de specialitate a Comisiei Naţionale a Valorilor Mobi- liare 95 Veniturile din activitatea de înregistrare în asigurări 96 Veniturile de la realizarea formularelor poliţelor de asigurare pe tipurile de asigurare obligatorie şi pe termen lung 97 Veniturile de la realizarea buletinelor informative de speciali- tate 98 Veniturile Inspectoratului Fiscal de Stat de la realizarea mărci- lor de control 99 Veniturile Inspectoratului de Stat pentru Protecţia Muncii de la efectuarea expertizelor, consultărilor, măsurărilor, proiectări- lor, cercetărilor accidentelor de muncă 100 Dobînzi de la mijloace depozitate în bănci 105 Plata pentru chirie de la căminele, blocurile locative, hoteluri- le subordonate instituţiilor publice 106 Veniturile de la serviciile legate de eliberarea documentelor din Fondul Cartografo- Geodezic de Stat 108 Veniturile din aplicarea plăţii pentru circulaţia mijloacelor de transport auto pe carosamentul barajului Nodului Hidrotehnic Costeşti-Stînca de pe rîul Prut 109 Veniturile de la activitatea laboratoarelor acreditate şi alte servicii de metrologie şi standardizare 110 Veniturile de la prestarea serviciilor veterinare 111 Veniturile de la prestarea serviciilor vizînd informaţia hidro- meteorologică 112 Veniturile de la prestarea serviciilor de carantină a plantelor 113 Veniturile Inspectoratului Ecologic Republican şi subdiviziunilor acestuia 114 Veniturile Inspectoratului de Stat pentru produsele cerealiere (conform listei stabilite de Ministerul Agriculturii) 115 Veniturile de la serviciile de prognozare a protecţiei plantelor 116 Veniturile de la serviciile inspectoratelor seminciere 117 Veniturile de la experimentarea soiurilor agricole 119 Veniturile de la serviciile de pază antiincendiară 120 Veniturile de la însoţirea încărcăturilor de preţ şi însoţirea delegaţiilor 121 Veniturile de la realizarea formularelor de vînzare a mijloacelor de transport, certificatelor de absolvire a cursurilor de şoferi 123 Veniturile subdiviziunilor speciale de la prestarea serviciilor de protecţie şi pază 124 Veniturile de la serviciile Direcţiei tehnico- criminalistice a Ministerului Afacerilor Interne 125 Veniturile de la dresarea şi cazarea cîinilor 126 Veniturile de la serviciile de diagnostică psihologică şi inves- tigaţii 131 Veniturile de la serviciile de curierat 132 Veniturile de la comercializarea bunurilor materiale din rezerve- le de stat şi rezerva de mobilizare 133 Veniturile de la folosirea bunurilor materiale împrumutate pe termen scurt din rezervele de stat şi rezerva de mobilizare şi plata de la păstrare, cu excepţia părţii care se foloseşte la acumularea şi completarea rezervelor II. Alte mijloace extrabugetare 301 Sponsorizări şi filantropie 302 Granturi 308 Alte mijloace extrabugetare (neatribuite la alte tipuri) 310 Plata pentru arenda încăperilor
Anexa 2 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Aprobat Aprobat _____________________ (Executorul primar) Ministerul Finanţelor _____________________ _____________________ (Numele, prenumele) (Numele, prenumele) _____________________ _____________________ (Semnătura) (Semnătura) L.Ş. "__"________200_ L.Ş. "__"________200_ Deviz de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare pe anul 200_ +----------+ | Codurile | Numărul |----------| Data |----------| Executorul secundar de mijloace |----------| extrabugetare________________________________________ |----------| Adresa_______________________________________________ |----------| Executorul primar de mijloace extrabugetare__________ |----------| Grupa principală a funcţiei__________________________ |----------| Grupa funcţiei_______________________________________ |----------| Tipul instituţiei____________________________________ |----------| Trezoreria (banca)___________________________________ |----------| Unitatea de măsură (mii lei 372, lei 371)____________ |----------| +----------+ --------------+---------+------------------------+------------------------ Denumirea | Codul | (tipul de mijloace | (tipul de mijloace veniturilor, |----+----| extrabugetare | extrabugetare cheltuielilor |nr. |pa- |--------+---------------|--------+--------------- |rînd|rag-| Contul | | Contul | |ca- |ra- | trezo- | | trezo- | |pi- |ful/| rerial | | rerial | |to- | |--------|-------+-------|--------|-------+------- |lul/| |Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat | | |de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- |ar- |alin|cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- |tic.|de |secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi- |chel|chel| | |nanţe- | | |nanţe- |tui-|tui-| | |lor | | |lor |eli |eli | | | | | | --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- I.VENITURI, | 010| X | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Soldul venitu-| 020| X | | | | | | rilor la înce-| | | | | | | | putul anului, | | | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | soldul mijloa-| 030| X | | | | | | celor băneşti | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Veniturile cal| 040| X | | | | | | culate pentru | | | | | | | | anul curent | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Redistribuirea| 050| | | | | | | veniturilor | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- II.CHELTUIELI,| 060| | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- III.Depăşirea | 070| | | | | | | veniturilor | | | | | | | | asupra chel- | | | | | | | | tuielilor, | | | | | | | | care urmează | | | | | | | | a fi transfe- | | | | | | | | rată la buget | | | | | | | | --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- (continuare) ------------------------+------------------------+------------------------ (tipul de mijloace | (tipul de mijloace | extrabugetare | extrabugetare | --------+---------------|--------+---------------| Total Contul | | Contul | | trezo- | | trezo- | | rerial | | rerial | | --------|-------+-------|--------|-------+-------|--------+-------+------- Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi- | |nanţe- | | |nanţe- | | |nanţe- | |lor | | |lor | | |lor | | | | | | | | --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- Executorul secundar de Direcţia finanţelor de ramură mijloace extrabugetare: a Ministerului Finanţelor Conducătorul instituţiei Şeful direcţiei ________________________ _____________________________ (Semnătura) (Semnătura) ________________________ "___"___________________200__ (Numele, prenumele) Înregistrat: Şeful Serviciului Econo- mic/Contabil Trezoreria Centrală ________________________ Executorul___________________ (Semnătura) (Semnătura) ________________________ (Numele, prenumele) "__"________________200_ ------------------------- NOTE: 1. Indicii devizului de cheltuieli în coloniţele 1, 2 şi 3 se îndeplinesc de către executorii de buget pe poziţiile la care sînt cheltuieli cu indicarea tuturor indicilor şi rechizitelor conform Clasificaţiei economice aprobate de către Parlament cu modificările şi completările ulterioare introduse de către Ministerul Finanţelor. 2. În caz dacă formularul prezent este insuficient pentru reflectarea tuturor articolelor şi alineatelor de cheltuieli relevante, executorul de buget este în drept să introducă inserţii (pagini anexate). Anexa 3 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Aprobat Aprobat _____________________ (Executorul primar) Ministerul Finanţelor _____________________ _____________________ (Numele, prenumele) (Numele, prenumele) _____________________ _____________________ (Semnătura) (Semnătura) L.Ş. "__"________200_ L.Ş. "__"________200_ Informaţie privind modificarea devizului de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare pe anul 200_ +----------+ | Codurile | Numărul |----------| Data |----------| Executorul secundar de mijloace |----------| extrabugetare________________________________________ |----------| Adresa_______________________________________________ |----------| Executorul primar de mijloace extrabugetare__________ |----------| Grupa principală a funcţiei__________________________ |----------| Grupa funcţiei_______________________________________ |----------| Tipul instituţiei____________________________________ |----------| Trezoreria (banca)___________________________________ |----------| Unitatea de măsură (mii lei 372, lei 371)____________ |----------| +----------+ --------------+---------+------------------------+------------------------ Denumirea | Codul | (tipul de mijloace | (tipul de mijloace veniturilor, |----+----| extrabugetare | extrabugetare cheltuielilor |nr. |pa- |--------+---------------|--------+--------------- |rînd|rag-| Contul | | Contul | |ca- |ra- | trezo- | | trezo- | |pi- |ful/| rerial | | rerial | |to- | |--------|-------+-------|--------|-------+------- |lul/| |Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat | | |de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- |ar- |alin|cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- |tic.|de |secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi- |chel|chel| | |nanţe- | | |nanţe- |tui-|tui-| | |lor | | |lor |eli |eli | | | | | | --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- I.VENITURI, | 010| X | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Soldul venitu-| 020| X | | | | | | rilor la înce-| | | | | | | | putul anului, | | | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | soldul mijloa-| 030| X | | | | | | celor băneşti | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Veniturile cal| 040| X | | | | | | culate pentru | | | | | | | | anul curent | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- Redistribuirea| 050| | | | | | | veniturilor | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- II.CHELTUIELI,| 060| | | | | | | total | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- inclusiv: | | | | | | | | --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------------|----|----|--------|-------|-------|--------|-------|------- III.DEPĂŞIREA | 070| | | | | | | VENITURILOR | | | | | | | | ASUPRA CHEL- | | | | | | | | TUIELILOR | | | | | | | | --------------+----+----+--------+-------+-------+--------+-------+------- (continuare) ------------------------+------------------------+------------------------ (tipul de mijloace | (tipul de mijloace | extrabugetare | extrabugetare | --------+---------------|--------+---------------| Total Contul | | Contul | | trezo- | | trezo- | | rerial | | rerial | | --------|-------+-------|--------|-------+-------|--------+-------+------- Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat|Estimat |Aprobat|Aprobat de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- |de exe- |de exe-|de Mi- cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- |cutorul |cutorul|niste- secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi-|secundar|primar |rul Fi- | |nanţe- | | |nanţe- | | |nanţe- | |lor | | |lor | | |lor | | | | | | | | --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- --------|-------|-------|--------|-------|-------|--------|-------|------- | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | --------+-------+-------+--------+-------+-------+--------+-------+------- Executorul secundar de Direcţia finanţelor de ramură mijloace extrabugetare: a Ministerului Finanţelor Conducătorul instituţiei Şeful direcţiei ________________________ _____________________________ (Semnătura) (Semnătura) ________________________ "___"___________________200__ (Numele, prenumele) Înregistrat: Şeful Serviciului Econo- mic/Contabil Trezoreria Centrală ________________________ Executorul___________________ (Semnătura) (Semnătura) ________________________ (Numele, prenumele) "__"________________200_ ------------------------- NOTE: 1. Indicii devizului de cheltuieli în coloniţele 1, 2 şi 3 se îndeplinesc de către executorii de buget pe poziţiile la care sînt cheltuieli cu indicarea tuturor indicilor şi rechizitelor conform Clasificaţiei economice aprobate de către Parlament cu modificările şi completările ulterioare introduse de către Ministerul Finanţelor. 2. În caz dacă formularul prezent este insuficient pentru reflectarea tuturor articolelor şi alineatelor de cheltuieli relevante, executorul de buget este în drept să introducă inserţii (pagini anexate). Anexa 4 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Aprobat: Coordonat: _____________________________ Direcţia generală finanţe (Executorul primar (secundar)) _____________________________ _____________________________ (Numele, prenumele) (Numele, prenumele) _____________________________ _____________________________ (Semnătura) (Semnătura) L.Ş. "____" _________ 200 ___ L.Ş. "____" _________ 200 ___ Deviz de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare pe anul 200 ___ +--------+ |Codurile| Numărul|--------| Data |--------| Executorul secundar (terţiar) de |--------| mijloace extrabugetare _______________________________ |--------| Adresa _______________________________________________ |--------| Executorul primar de mijloace extrabugetare ___________ |--------| Grupa principală a funcţiei ___________________________ |--------| Grupa funcţiei ________________________________________ |--------| Tipul instituţiei _____________________________________ |--------| Trezoreria (banca) ____________________________________ |--------| Untitatea de măsură (mii lei 372, lei 371) ____________ |--------| +--------+ ------------------------------------------------------------------------ Denumirea| Codul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | venituri-|---------|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-| lor,chel-|nr. |pa- | loace | loace | loace | loace | loace | loace | T tuielilor|rînd|rag-|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu| o |capi|ra- |getare |getare |getare |getare |getare |getare | t |to- |ful/|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)| a |lul/|alin|-------|-------|-------|-------|-------|-------| l |ar- | de | | | | | | | |tic.|chel|-------|-------|-------|-------|-------|-------| |de |tu- |Con| |Con| |Con| |Con| |Con| |Con| | |chel|ieli|tul| |tul| |tul| |tul| |tul| |tul| | |tu- | |tre| |tre| |tre| |tre| |tre| |tre| | |ieli| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| | | | |re-| |re-| |re-| |re-| |re-| |re-| | | | |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| | | | |al | |al | |al | |al | |al | |al | | | | |-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- | | | Suma | Suma | Suma | Suma | Suma | Suma |Suma ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- I. VENI-| 010| x | | | | | | | TURI,| | | | | | | | | total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- Soldul ve| 020| x | | | | | | | niturilor| | | | | | | | | la începu| | | | | | | | | tul anu- | | | | | | | | | lui,total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | soldul mi| 030| x | | | | | | | jloacelor| | | | | | | | | băneşti | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- Venituri-| 040| x | | | | | | | le calcu-| | | | | | | | | late pen-| | | | | | | | | tru anul | | | | | | | | | curent | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- II.CHEL-| 060| x | | | | | | | TU- | | | | | | | | | IELI,| | | | | | | | | total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- III.Depă| 070| x | | | | | | | şirea ve-| | | | | | | | | niturilor| | | | | | | | | asupra | | | | | | | | | cheltuie-| | | | | | | | | lilor, ca| | | | | | | | | re urmea-| | | | | | | | | ză a fi | | | | | | | | | transfera| | | | | | | | | te la bu-| | | | | | | | | get | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- IV.Soldul 080l x l l l l l l l la sfîrşi| | | | | | | | | tul anu- | | | | | | | | | lui | | | | | | | | | ------------------------------------------------------------------------ Executorul secundar (terţiar) Direcţia elaborarea şi admi- de mijloace extrabugetare: nistrarea bugetului a Direc- ţiei generale finanţe Conducătorul instituţiei Şeful direcţiei _____________________________ ____________________________ (Semnătura) (Semnătura) _____________________________ "____" ________ 200 __ (Numele, prenumele) Şeful Serviciului Economic/ Înregistrat: Contabilul Trezoreria Generală _____________________________ Executorul (Semnătura) ____________________________ _____________________________ (Semnătura) (Numele, prenumele) "____" ________ 200 __ "____" ________ 200 __ -------------- NOTE: 1. Indicii devizului de cheltuieli în coloniţele 1, 2 şi 3 se îndeplinesc de către executorii de buget pe poziţiile la care sînt cheltuieli cu indicarea tuturor indicilor şi rechizitelor conform Clasificaţiei economice aprobate de către Parlament cu modificările şi completările ulterioare introduse de către Ministerul Finanţelor. 2. În caz dacă formularul prezent este insuficient pentru reflectarea tuturor articolelor şi alineatelor de cheltuieli relevante, executorul de buget este în drept să introducă inserţii (pagini anexate). Anexa 5 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice Aprobat: Coordonat: _____________________________ Direcţia generală finanţe (Executorul primar (secundar)) _____________________________ _____________________________ (Numele, prenumele) (Numele, prenumele) _____________________________ _____________________________ (Semnătura) (Semnătura) L.Ş. "____" _________ 200 ___ L.Ş. "____" _________ 200 ___ Informaţie de modificare a devizului de venituri şi chletuieli pe mijloace extrabugetare pe anul 200 __ +--------+ |Codurile| Numărul|--------| Data |--------| Executorul secundar (terţiar) de |--------| mijloace extrabugetare _______________________________ |--------| Adresa _______________________________________________ |--------| Executorul primar de mijloace extrabugetare ___________ |--------| Grupa principală a funcţiei ___________________________ |--------| Grupa funcţiei ________________________________________ |--------| Tipul instituţiei _____________________________________ |--------| Trezoreria (banca) ____________________________________ |--------| Untitatea de măsură (mii lei 372, lei 371) ____________ |--------| +--------+ ------------------------------------------------------------------------ Denumirea| Codul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | Tipul | venituri-|---------|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-|de mij-| lor,chel-|nr. |pa- | loace | loace | loace | loace | loace | loace | T tuielilor|rînd|rag-|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu|extrabu| o |capi|ra- |getare |getare |getare |getare |getare |getare | t |to- |ful/|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)|(codul)| a |lul/|alin|-------|-------|-------|-------|-------|-------| l |ar- | de | | | | | | | |tic.|chel|-------|-------|-------|-------|-------|-------| |de |tu- |Con| |Con| |Con| |Con| |Con| |Con| | |chel|ieli|tul| |tul| |tul| |tul| |tul| |tul| | |tu- | |tre| |tre| |tre| |tre| |tre| |tre| | |ieli| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| |zo-| | | | |re-| |re-| |re-| |re-| |re-| |re-| | | | |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| |ri-| | | | |al | |al | |al | |al | |al | |al | | | | |-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- | | | Suma | Suma | Suma | Suma | Suma | Suma |Suma ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- I. VENI-| 010| x | | | | | | | TURI,| | | | | | | | | total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- Soldul ve| 020| x | | | | | | | niturilor| | | | | | | | | la începu| | | | | | | | | tul anu- | | | | | | | | | lui,total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | soldul mi| 030| x | | | | | | | jloacelor| | | | | | | | | băneşti | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- Venituri-| 040| x | | | | | | | le calcu-| | | | | | | | | late pen-| | | | | | | | | tru anul | | | | | | | | | curent | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- II.CHEL-| 060| x | | | | | | | TU- | | | | | | | | | IELI,| | | | | | | | | total| | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- inclu- | | | | | | | | | siv: | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- III.Depă| 070| x | | | | | | | şirea ve-| | | | | | | | | niturilor| | | | | | | | | asupra | | | | | | | | | cheltuie-| | | | | | | | | lilor, ca| | | | | | | | | re urmea-| | | | | | | | | ză a fi | | | | | | | | | transfera| | | | | | | | | te la bu-| | | | | | | | | get | | | | | | | | | ---------|----|----|-------|-------|-------|-------|-------|-------|---- IV.Soldul 080l x l l l l l l l la sfîrşi| | | | | | | | | tul anu- | | | | | | | | | lui | | | | | | | | | ------------------------------------------------------------------------ Executorul secundar (terţiar) Direcţia elaborarea şi admi- de mijloace extrabugetare: nistrarea bugetului a Direc- ţiei generale finanţe Conducătorul instituţiei Şeful direcţiei _____________________________ ____________________________ (Semnătura) (Semnătura) _____________________________ "____" ________ 200 __ (Numele, prenumele) Şeful Serviciului Economic/ Înregistrat: Contabilul Trezoreria Generală _____________________________ Executorul (Semnătura) ____________________________ _____________________________ (Semnătura) (Numele, prenumele) "____" ________ 200 __ "____" ________ 200 __ -------------- NOTE: 1. Indicii devizului de cheltuieli în coloniţele 1,2 şi 3 se îndeplinesc de către executorii de buget pe poziţiile la care sînt cheltuieli cu indicarea tuturor indicilor şi rechizitelor conform Clasificaţiei economice aprobate de către Parlament cu modificările şi completările ulterioare introduse de către Ministerul Finanţelor. 2. În caz dacă formularul prezent este insuficient pentru reflectarea tututor articolelor şi alineatelor de cheltuieli relevante, executorul de buget este în drept să introducă inserţii (pagini anexate). Anexa 6 la Regulamentul cu privire la mijloacele extrabugetare ale instituţiilor publice CONTRACT DE DEPOZIT NR.______ din "___"____________200__ Trezoreria teritorială__________________, în persoana şefului dl (dna)___________________________, de comun cu instituţia publică______________________________în persoana conducătorului dl (dna) _____________________, care acţionează în temeiul Regulamentului privind Trezoreria de Stat 25/2 din 22.12.97 şi Normele metodologice cu privire la funcţionarea Trezoreriei de Stat nr.8/6 din 04.05.2000 numite în continuare deponent, pe de o parte şi Banca___________ înregistrată în registrul BNM la_________sub nr.______, în persoana Preşedintelui Băncii dl (dna) ______________,care acţionează în temeiul statutului, numită în continuare "Bancă" pe de altă parte, au încheiat prezentul contract numit în continuare "Contract" cu privire la următoarele: CAPITOLUL 1. NOŢIUNI PRINCIPALE 1.1. Contract-convenţie semnată între Bancă şi Deponent privind plasarea disponbilităţilor temporar libere ale Deponentului în depozitele Băncii; 1.2. Dobîndă-dobîndă plătită Deponentului de către Bancă pentru păstrarea banilor la contul special de depozit, conform clauzelor stipulate în prezentul Contract. 1.3. Părţi-Banca şi Deponentul, conform prezentului Contract. CAPITOLUL 2. CONDIŢIILE DEPOZITULUI ARTICOLUL 1. SUMA, TERMENUL DEPOZITULUI 2.1.1.Banca primeşte integral de la Deponent disponibilităţile temporar libere în depozit, în sumă de___________, de la________pînă la___________, ce constituie________zile de utilizare. 2.1.2. Banca înregistrează mijloacele primite conform prezentului Contract la contul de depozit, în____________. ARTICOLUL 2. DOBÎNDA 2.2.1. Banca calculează dobînda lunar la soldul efectiv al mijloacelor în contul de depozit conform ratei fixe a dobînzii, reieşind din rata de__________, luînd ca bază anul cu_____zile. 2.2.2. Banca transferă, printr-o dispoziţie de plată proprie la data scadenţei depozitului-__________, dobînda calculată conform p.2.2.1., la contul extrabugetar al Deponentului nr._____________în Trezoreria __________. 2.2.3. Calcularea dobînzii se efectuează de către Bancă din ziua înregistrării mijloacelor băneşti la contul de depozit, pînă în ziua retragerii lor (dobînda pentru ziua transferării mijloacelor -_____________________ - nu se calculează). ARTICOLUL 3. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR 2.3.1. Banca îşi asumă obligaţiunea să asigure integritatea mijloacelor băneşti transmise de Deponent; 2.3.2. Banca se obligă să restituie Deponentului mijloacele băneşti primite în depozit, la contul bancar extrabugetar al Deponentului, nr.____________în_______________. 2.3.3. Deponentul transferă băncii mijloacele băneşti indicate în p.2.1.1. de sine stătător din contul său în contul de depozit în____________________. 2.3.4. Deponentul se obligă de a nu retrage mijloacele băneşti înainte de termenul de scadenţă al depozitului conform p.2.1.1. ARTICOLUL 4. DREPTURILE PĂRŢILOR 2.4.1. Banca nu calculează dobînda la mijloacele Deponentului după expirarea termenelor indicate în p.2.1.1. din prezentul Contract; 2.4.2. Deponentul nu are dreptul să suplimenteze depozitul încheiat prin prezentul Contract. O asemenea plasare a mijloacelor băneşti, Deponentul o poate efectua prin încheierea unei noi tranzacţii. 2.4.3. Părţile au dreptul să rezilieze anticipat prezentul Contract numai cu acordul comun al ambelor părţi. 2.4.4. Părţile au dreptul de a propune modificări la prezentul Contract (cu excepţia periodicităţii calculării dobînzii), care pot fi perfectate prin acorduri adiţionale ale părţilor. CAPITOLUL 3. TERMENUL DE VALABILITATE 3.1. Contractul intră în vigoare din momentul semnării lui de către ambele părţi şi este valabil pe parcursul termenului stipulat în p.2.1.1. din prezentul Contract. CAPITOLUL 4. RESPONSABILITATEA PĂRŢILOR 4.1. Părţile poartă răspundere de executarea în timp util a clauzelor prezentului Contract conform legislaţiei în vigoare a Republicii Moldova. 4.2. Părţile nu poartă răspundere de neexecutarea clauzelor prezentului Contract, în cazul dacă neexecutarea respectivă este o consecinţă a circumstanţelor de forţă majoră (calamităţi naturale, acţiuni militare, acte de terorism, blocadă, alte forţe majore). CAPITOLUL 5. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR 5.1. Divergenţele, apărute pe perioada acţiunii prezentului Contract, se examinează de către părţi pe cale amiabilă, iar în caz contrar în modul stabilit de lege. În acest caz Banca are dreptul să sisteze calcularea dobînzii pînă la soluţionarea de fond a problemei. CAPITOLUL 6. ALTE CONDIŢII 6.1. Părţile îşi asumă obligaţia să respecte confidenţialitatea şi să nu divulge clauzele prezentului Contract. 6.2. Prezentul Contract este întocmit în trei exemplare cu aceeaşi putere juridică, cîte unul pentru fiecare parte. CAPITOLUL 7. ELEMENTE DE IDENTIFICARE A PĂRŢILOR "Deponent" "Banca" Trezoreria teritorială _______________ cont corespondent ________ _____________________ în BC ____________________ c/d __________________________________ cod ______________________ în BC_________________________________ Preşedintele _____________ cod __________________________________ __________________________ adresa juridică ______________________ (Numele, prenumele) Şeful ________________________________ __________________________ ______________________________________ L.Ş. (Semnătura) L.Ş. (Semnătura) Instituţia bugetară __________________ cont trezorerial _____________________ în BC ________________________________ adresa juridică ______________________ Conducătorul _________________________ ______________________________________ (Numele, prenumele) ______________________________________ L.Ş. (Semnătura) Coordonat: Executorul primar de mij- loace extrabugetare __________________ ______________________________________ (Numele, prenumele) ______________________________________ L.Ş. (Semnătura)

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀