O R D I N
cu privire la reglementarea înscrierilor în conturile personale ale contribuabililor
nr. 103 din 09.12.2005
Monitorul Oficial nr. 79-82/278 din 26.05.2006
* * *
Abrogat: 22.08.2024
Ordinul Ministerului Finanţelor nr.82 din 31.07.2024
În scopul asigurării executării art.190 alin.(4) din titlul V al Codului fiscal în partea ce ţine de efectuarea înscrierilor în conturile personale ale contribuabililor,
ORDON:
1. Se aprobă Regulamentul privind modul de efectuare a înscrierilor în conturile personale ale contribuabilului şi perfectarea rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor (conform anexei nr.1 la prezentul ordin).
[Pct.2 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
3. Se aprobă modificările şi completările la Regulamentul privind stingerea obligaţiei fiscale prin compensare la cererea contribuabilului nr.42 din 7 iulie 2004 (conform anexei nr.3 la prezentul ordin).
MINISTRUL FINANŢELOR | Mihail POP |
Chişinău, 9 decembrie 2005. | |
Nr.103. |
Anexa nr.1
la Ordinul Ministerului Finanţelor
nr.103 din 9 decembrie 2005
Notă: Pe tot parcursul textului sintagmele „Inspectoratul Fiscal Principal de Stat”, „inspectorat fiscal de stat teritorial”, „organ fiscal teritorial”, „organ fiscal”, la orice formă gramaticală, se substituie cu sintagma „Serviciul Fiscal de Stat” la forma gramaticală corespunzătoare, cu excepţia cazurilor cînd prezentul ordin prevede altfel, conform Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017
Notă: Pe tot parcursul textului sintagma „Serviciul Control Financiar şi Revizie” se substituie cu sintagma „Inspecţia Financiară” la toate formele gramaticale, conform Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017
REGULAMENT
privind modul de efectuare a înscrierilor în conturile personale
ale contribuabilului şi perfectarea rapoartelor asupra
obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor
I. Dispoziţii generale
1. Regulamentul privind modul de efectuare a înscrierilor în conturile personale ale contribuabilului şi perfectarea rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor (în continuare – Regulament) este elaborat în corespundere cu cerinţele art.133 alin.(1) şi art.190 alin.(4) din titlul V al Codului fiscal nr.1163-XIII din 24.04.1997 şi altor acte legislative, care determină atribuţiile Serviciului Fiscal de Stat în vederea administrării plăţilor obligatorii la bugetul public naţional, şi are ca scop stabilirea unei ordine unice de efectuare a înscrierilor în conturile personale ale contribuabililor în partea ce ţine de naşterea, modificarea şi stingerea obligaţiei fiscale, precum şi modul de perfectare a rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor.
[Pct.1 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
2. În sensul prezentului Regulament se utilizează următoarele noţiuni:
Obligaţie fiscală – obligaţie a contribuabilului de a plăti la bugetul public naţional, o anumită sumă ca impozit, taxă, altă plată, a cărei stingere este reglementată de legislaţia fiscală, precum şi majorare de întîrziere (penalitate) şi/sau amendă.
Contribuabil – persoană, care conform legislaţiei fiscale, este obligată să calculeze şi/sau să achite la buget impozitele şi taxele, alte plăţi, majorările de întîrziere (penalităţile) şi amenzile respective; persoana, care conform legislaţiei fiscale, este obligată să reţină sau să perceapă de la altă persoană şi să achite la bugetul public naţional obligaţiile indicate.
Plăţi de bază – impozitele, taxele şi alte plăţi cu excepţia majorărilor de întîrziere (penalităţilor) şi amenzilor.
Restanţă – suma, pe care contribuabilul era obligat să o plătească la buget ca impozit, taxă sau altă plată, dar pe care el nu a plătit-o în termen, precum şi suma majorării de întîrziere (penalităţii) şi/sau amenzi.
Suma plătită în plus – suma plătită ca impozit, taxă sau altă plată, majorare de întîrziere (penalitate) şi/sau amendă prin vărsare sau încasare, inclusiv prin executare silită, în cuantum mai mare decît cel prevăzut în conformitate cu legislaţia fiscală.
Sold – cuantum cumulativ al obligaţiei fiscale, inclusiv al restanţei şi sumei plătite în plus la o anumită dată.
Cont personal al contribuabilului – raport structurat selectat din sistemul de evidenţă al Serviciului Fiscal de Stat corespunzător codului fiscal al contribuabilului, care reflectă naşterea, modificarea şi stingerea obligaţiei faţă de bugetul public naţional.
Dare de seamă fiscală – orice declaraţie, informaţie, calcul, notă informativă, alt document, care sînt prezentate sau trebuie să fie prezentate Serviciului Fiscal de Stat, privind calcularea, achitarea, reţinerea impozitelor, taxelor, altor plăţi, majorărilor de întîrziere (penalităţilor) şi/sau amenzilor ori privind alte fapte ce ţin de naşterea, modificarea sau stingerea obligaţiei fiscale.
Termen de prezentare a dării de seamă fiscale – dată, stabilită conform legislaţiei fiscale, pînă la care trebuie să fie prezentată darea de seamă fiscală. Dacă data respectivă este o zi de odihnă, termenul de prezentare se va considera prima zi lucrătoare, care urmează după ziua de odihnă.
Document fiscal intern – document emis de subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat, în modul stabilit de Serviciul Fiscal de Stat, în scopul reflectării în conturile personale ale contribuabilului a procedurilor legale, aferent cărora în sistemul de evidenţă se reflectă naşterea, modificarea sau stingerea obligaţiei fiscale.
Sistem de evidenţă al Serviciului Fiscal de Stat – sistemul informaţional automatizat al Serviciului Fiscal de Stat „Contul curent al contribuabilului”.
Raport asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor – raport ce atestă sub diferite aspecte (apartenenţă bugetară, clasificaţie economică, amplasare administrativ-teritorială etc.) naşterea, modificarea, stingerea obligaţiei fiscale şi/ sau restanţa pentru o anumită perioadă de activitate, întocmit de către Serviciul Fiscal de Stat conform unuia din modelele stabilite de prezentul Regulament.
[Pct.2 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.2 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
3. Prevederile prezentului Regulament sînt obligatorii pentru Serviciul Fiscal de Stat, serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor, precum şi pentru contribuabili.
[Pct.3 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
4. Serviciul Fiscal de Stat asigură evidenţa impozitelor, taxelor, altor plăţi, majorărilor de întîrziere şi amenzilor, a căror administrare şi/sau evidenţă, în corespundere cu legislaţia în vigoare, este în competenţa sa.
[Pct.4 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
5. Serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor asigură evidenţa obligaţiilor fiscale în modul stabilit de Instrucţiunea privind modul de calculare, evidenţă şi achitare a impozitelor şi taxelor locale, administrate de serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriei, aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.998 din 20 august 2003 (Monitorul Oficial, 2003, nr.191-195, art.1059).
[Pct.6 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
7. Atribuţiile Inspecţiei Financiare în scopul asigurării executării prezentului Regulament sînt determinate conform capitolului XII.
8. Evidenţa obligaţiei fiscale constă în înscrierea în conturile personale ale contribuabilului a datelor privind naşterea, modificarea şi stingerea obligaţiei fiscale.
9. Sumele obligaţiilor fiscale se înscriu în sistemul de evidenţă în lei şi bani.
10. Evidenţa obligaţiilor fiscale se ţine în mod electronic cu prelucrarea automatizată a informaţiei.
[Pct.10 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
II. Organizarea evidenţei obligaţiilor fiscale
11. Organizarea evidenţei obligaţiilor fiscale este întemeiată pe următoarele proceduri:
a) deschiderea, din momentul înregistrării în Registrul Fiscal de Stat pentru fiecare contribuabil, şi ţinerea, pe perioada activităţii acestuia, a contului personal de evidenţă a naşterii, modificării şi stingerii obligaţiilor fiscale;
b) reflectarea în conturile personale de evidenţă a naşterii, modificării şi stingerii obligaţiilor fiscale pentru perioada de un an fiscal;
c) orice înscriere în sistemul de evidenţă ce ţine de naşterea, modificarea sau stingerea obligaţiei fiscale se efectuează în temeiul documentelor justificative (dărilor de seamă fiscale şi/sau documentelor fiscale interne emise de Serviciul Fiscal de Stat);
d) înscrierile în conturile personale ale contribuabilului se fac permanent şi continuu, cu actualizare zilnică;
e) înscrierile în conturile personale ale contribuabilului se fac în ordine cronologică de efectuare a operaţiunilor privind naşterea, modificarea şi stingerea obligaţiei fiscale cu indicarea datei de efectuare a înscrierii;
f) perfectarea documentelor fiscale interne se efectuează în strictă corespundere cu modul stabilit de Serviciul Fiscal de Stat, sub responsabilitatea personală a executorului şi a persoanei responsabile, cu drept de semnătură, pentru emiterea documentului dat;
g) obligaţiile fiscale se reflectă şi se specifică în sistemul de evidenţă al Serviciului Fiscal de Stat corespunzător:
- codurilor fiscale şi codurilor subdiviziunilor contribuabililor;
- componentelor bugetului public naţional (bugetul de stat, bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondurile asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală);
- razelor teritoriale de deservire a contribuabililor de către Serviciul Fiscal de Stat în dependenţă de amplasarea administrativ-teritorială a contribuabilului şi a subdiviziunilor acestuia;
- denumirilor, capitolelor şi paragrafelor clasificaţiei bugetare de venituri;
h) înregistrarea şi reflectarea zilnică în conturile personale ale contribuabililor a faptului stingerii obligaţiilor fiscale prin achitare corespunzător încasării veniturilor bugetare, în baza informaţiei recepţionate de la unităţile Trezoreriei de Stat;
i) verificarea zilnică şi lunară, la situaţia din data de 1 a lunii imediat următoare lunii de gestiune, a veniturilor bugetare cumulative între inspectoratele fiscale teritoriale şi unităţile Trezoreriei de Stat;
k) recepţionarea dărilor de seamă fiscale în modul stabilit de Serviciul Fiscal de Stat şi de prezentul Regulament şi înlăturarea erorilor la reflectarea în sistemul de evidenţă a dărilor de seamă prezentate de contribuabili;
l) asigurarea stingerii obligaţiilor fiscale prin compensare, inclusiv restituirea mijloacelor băneşti la conturile bancare ale contribuabililor, în modul stabilit de legislaţia fiscală în vigoare;
m) perfectarea de către Serviciul Fiscal de Stat a rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor, în modul stabilit de prezentul Regulament;
n) întocmirea la solicitarea contribuabilului a actului de verificare asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor, în modul stabilit de prezentul Regulament.
[Pct.11 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.11 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
III. Modul de ţinere şi actualizare a conturilor
personale ale contribuabililor
[Capitolul III (pct.11-22) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.15 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.15 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.18 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.21 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
IV. Recepţionarea dărilor de seamă fiscale
23. Contribuabilii prezintă dările de seamă fiscale, respectînd următoarele cerinţe:
a) dările de seamă fiscale se prezintă pe formulare tipizate, aprobate de Serviciul Fiscal de Stat, formulare valabile pentru perioada fiscală, pentru care sînt perfectate;
b) dările de seamă fiscale se prezintă în termenii prevăzuţi de legislaţia fiscală.
[Pct.23 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
24. Data prezentării dării de seamă la Serviciul Fiscal de Stat se consideră data primirii ei de către Serviciul Fiscal de Stat. Pentru dările de seamă prezentate prin poştă, data prezentării se va considera data de pe ştampila aplicată de oficiul poştal, care a iniţiat transmiterea. Documentul fiscal electronic se consideră recepţionat de Serviciul Fiscal de Stat dacă contribuabilul primeşte notificarea de acceptare a documentului fiscal electronic prin recipisa electronică de confirmare a acceptării acesteia în Sistemul informaţional al Serviciului Fiscal de Stat.
[Pct.24 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
25. La momentul recepţionării dării de seamă fiscale, recepţionerul aplică ştampila specială a Serviciului Fiscal de Stat atît pe exemplarul, care rămîne la Serviciul Fiscal de Stat, cît şi pe exemplarul contribuabilului, dacă acesta este prezentat.
26. Nu se vor recepţiona dările de seamă fiscale şi, respectiv, nu se va aplica ştampila specială a Serviciului Fiscal de Stat pe dările de seamă prezentate de către contribuabili în cazurile în care:
a) tipul formularului dării de seamă fiscale nu este admisibil pentru recepţionare;
b) data prezentării indicată în darea de seamă fiscală nu coincide cu data zilei curente în care Serviciul Fiscal de Stat primeşte darea de seamă fiscală;
c) nu sînt completate toate datele de identificare a dării de seamă fiscale;
d) formularul dării de seamă fiscale nu este valabil pentru perioada fiscală, pentru care este perfectat;
e) darea de seamă fiscală este perfectată pentru perioadele anterioare intrării în vigoare a titlului V din Codul fiscal.
[Pct.27 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.27 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
28. Prin derogare de la punctul 26 notele de informare aferente impozitului pe venit se vor recepţiona corespunzător formularelor valabile pentru perioadele fiscale concrete, pe măsura efectuării corectărilor asupra obligaţiilor fiscale ale persoanelor fizice – cetăţeni în perioadele de acţiune a termenului de prescripţie pentru determinarea obligaţiilor fiscale ale persoanelor fizice – cetăţeni.
[Pct.29 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
V. Stingerea obligaţiei fiscale prin achitare
[Pct.30 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.30 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.31-36 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.36 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
37. Înscrierile în conturile personale ale contribuabililor din Sistemul de evidenţă al Serviciului Fiscal de Stat privind stingerea obligaţiilor fiscale prin achitare se efectuează în temeiul documentelor de plată trezoreriale, conform ordinii stabilite de Ministerul Finanţelor privind schimbul de informaţii prezentate în mod electronic despre încasările veniturilor bugetare.
[Pct.37 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.38 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
39. Contribuabilii şi serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor în scopul asigurării încasării mijloacelor băneşti în contul bugetului respectiv, la perfectarea documentelor de plată trezoreriale urmează a se conduce de modul de încasare a veniturilor bugetare, stabilit de Ministerul Finanţelor pentru anul fiscal de gestiune.
[Pct.40 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.40 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
VI. Stingerea obligaţiei fiscale prin anulare
[Capitolul VI (pct.41-43) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.42 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.43 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
VII. Stingerea obligaţiei fiscale prin prescripţie
[Capitolul VII (pct.44-47) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.46 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
VIII. Stingerea obligaţiei fiscale prin scădere
[Capitolul VIII (pct.48-51) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.48 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.49 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.50 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
IX. Stingerea obligaţiei fiscale prin compensare
[Capitolul IX (pct.52-56) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.54 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
X. Stingerea obligaţiei fiscale prin executare silită
[Capitolul X (pct.57-59) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
XI. Modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale
[Capitolul XI (pct.60-61) abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.60 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.61 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.62-63 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
XII. Administrarea majorării de întîrziere
(penalităţii) şi amenzilor
[Pct.64-71 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
72. În corespundere cu art.228 alin.(5) lit.a) din titlul V al Codului fiscal, în cazul prezentării subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat a documentelor pentru transferul mijloacelor băneşti în/din contul unui buget la alt buget, subdiviziunea respectiv efectuează recalcularea în scopul diminuării a majorării de întîrziere pentru perioada de la data prezentării documentelor şi pînă la data efectuării efective a transferului.
În scopul executării prevederilor expuse, contribuabilul va depune la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat, la care se deserveşte, o cerere de formă liberă, prin care va solicita anularea majorării de întîrziere (penalităţii) şi la care în mod obligator va anexa copia cererii de stingere a obligaţiei fiscale prin compensare cu menţiunea subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat despre recepţionarea ei şi copiile documentelor de plată trezoreriale, care atestă achitarea efectivă a obligaţiei fiscale / sau copiile altor documente care atestă stingerea obligaţiei fiscale în modul reglementat de legislaţia fiscală. Înscrierile în conturile personale ale contribuabilului a anulării majorării de întîrziere se efectuează în temeiul unui document fiscal intern elaborat de Serviciul Fiscal de Stat.
[Pct.72 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
73. În corespundere cu art.228 alin.(5) lit.b) din titlul V al Codului fiscal, Serviciul Fiscal de Stat efectuează recalcularea în scopul diminuării a majorării de întîrziere contribuabililor care, efectuează cheltuieli compensate de la buget prin finanţare directă ori furnizează mărfuri, execută lucrări şi/sau prestează servicii instituţiilor finanţate de la buget, în limitele alocaţiilor aprobate pentru aceste scopuri, – pe perioada existenţei datoriei faţă de contribuabil la obligaţiile fiscale care nu vor depăşi cuantumul acestor datorii.
74. În scopul executării prevederilor expuse la punctul 73, agentul economic va depune la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat, la care se deserveşte, actul de verificare întocmit de comun cu instituţia finanţată de la buget, conform modelului expus în anexa nr.3 la prezentul Regulament, care se va întocmi şi se va examina după cum urmează:
1) actele de verificare se vor întocmi în 3 exemplare (cîte un exemplar pentru fiecare parte şi pentru subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat) şi vor reflecta numai date referitoare la bugetul de stat şi bugetele unităţilor administrativ – teritoriale;
2) responsabilitatea pentru veridicitatea informaţiei indicate la rîndul 1 revine agentului economic şi instituţiei finanţate de la buget, celei indicate la rîndul 2 – instituţiei finanţate de la buget, iar celei indicate la rîndurile 3, 4, 5 şi 6 – Serviciului Fiscal de Stat;
3) media zilnică a restanţelor pe parcursul trimestrului se apreciază ca sumă a restanţelor în fiecare zi a trimestrului în raport cu numărul de zile în acest trimestru. În cazul, în care raportul din rîndul 4 este mai mare decît 1, calculul în rîndul 6 se va efectua după formula rîndul 6 = rîndul 5 x 1;
4) actele de verificare se perfectează pe trimestre şi servesc temei pentru determinarea penalităţii calculate în trimestrul respectiv pasibile anulării;
5) în scopul protejării bugetului de pierderi neîntemeiate în urma anulării penalităţilor, Inspecţia Financiară în cadrul controalelor efectuate la instituţiile finanţate de la buget va supune controlului corectitudinea completării rîndurilor 1 şi 2 din actele de verificare întocmite cu agenţii economici în scopul anulării penalităţilor;
6) în cazul depistării necorespunderii între informaţia prezentată în actul de verificare şi limitele reale ale alocaţiilor bugetare aprobate în aceste scopuri, Inspecţia Financiară va aplica măsuri de sancţionare conform legislaţiei în vigoare;
7) informaţia despre încălcare se va remite subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat de la locul de deservire a agentului economic, în scopul restabilirii în fişa contului personal a penalităţilor anulate neîntemeiat;
8) Serviciul Fiscal de Stat va prezenta la solicitarea Inspecţiei Financiare, informaţie privind anularea penalităţilor agenţilor economici conform actelor de verificare întocmite cu instituţiile bugetare.
[Pct.74 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.75 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.75 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.76 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Pct.77 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
XIII. Eliberarea certificatului/avizului despre lipsa
sau existenţa restanţelor
[Pct.78-80 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
81. Serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale vor elibera certificatele privind lipsa sau existenţa restanţelor, pentru obligaţiile fiscale pe care le administrează, în modul expus în Instrucţiunea indicată la punctul 5 din prezentul Regulament.
[Pct.82-84 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
XIV. Verificarea obligaţiilor fiscale între
contribuabil şi Serviciul Fiscal de Stat
85. Verificarea are ca scop constatarea amiabilă de către contribuabili, pe de o parte, şi Serviciul Fiscal de Stat şi/sau serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor, pe de altă parte, a corectitudinii şi plenitudinii reflectării în evidenţa contribuabilului, precum şi în sistemele de evidenţă ale organelor şi/sau serviciilor indicate a dărilor de seamă fiscale şi a altor documente stabilite de legislaţia în vigoare, ce atestă naşterea, modificarea şi/sau stingerea obligaţiei fiscale.
86. Verificarea se iniţiază de către contribuabil prin depunerea la Serviciul Fiscal de Stat şi/sau serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriei a demersului respectiv cu solicitarea de eliberare a extrasului din contul personal generalizat şi/sau conturile personale.
87. Verificarea se întocmeşte la o anumită dată de gestiune.
88. Subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat, în ziua depunerii demersului, sunt obligate să elibereze contribuabilului extrasele din conturile personale pentru toate obligaţiile fiscale, inclusiv pentru subdiviziuni
[Pct.88 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
89. Contribuabilii, care se deservesc la Serviciul Fiscal de Stat, depun demersul cu solicitarea verificării pe numele direcţiei respective, care eliberează extrasele din conturile personale pentru toate obligaţiile fiscale, inclusiv pentru subdiviziuni.
90. Contribuabilul, corespunzător analizei efectuate asupra extraselor din conturile personale obţinute, în cazul constatării disensiunilor, prezintă dezacord subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat, care este obligată în termen de şapte zile calendaristice să analizeze dezacordul.
[Pct.90 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
91. Înlăturarea disensiunilor expuse în dezacord se efectuează după cum urmează:
1) în cazul constatării erorilor admise în procesul de reflectare în Sistemul de evidenţă a dărilor de seamă fiscale sau a altor documente fiscale, emise sau aferente contribuabilului dat, erorile se vor înlătura nemijlocit de subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat;
2) în cazul constatării erorilor admise de către contribuabil în procesul de întocmire / perfectare a dărilor de seamă fiscale sau a altor documente fiscale, erorile se vor înlătura utilizînd pîrghiile stabilite de legislaţia fiscală în vigoare:
a) prezentarea dării de seamă fiscale corectate;
b) depunerea cererii de stingere a obligaţiei fiscale prin compensare, în cazul formării neîntemeiate a restanţelor şi plăţilor în plus;
c) derularea unui control, pe rezultatele căruia vor fi înlăturate erorile admise de contribuabil, precum şi reflectate datele corecte, ce atestă naşterea, modificarea şi/sau stingerea obligaţiei fiscale;
d) alte pîrghii, ce nu contravin legislaţiei fiscale în vigoare.
[Pct.91 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
92. Serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor vor respecta procedura şi termenele stabilite la punctele 88-91 ale prezentului compartiment. În cazul constatării erorilor admise de către serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriei, erorile se vor înlătura prin efectuarea înscrierilor de rigoare în conturile personale ale contribuabililor şi, în caz de necesitate, prin perfectarea de comun cu Serviciul Fiscal de Stat a documentelor de plată trezoreriale.
XV. Perfectarea rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale
[Pct.93 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
94. Subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat prezintă directorului (directorului adjunct) Serviciului Fiscal de Stat trimestrial, în termen de pînă la data de 20 a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune, informaţia cu privire la plăţile amînate şi eşalonate faţă de buget (anexa nr.8 la Regulament).
[Pct.94 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.94 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.94 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.48 din 24.04.2012, în vigoare 04.05.2012]
95. Serviciul Fiscal de Stat, în temeiul informaţiilor reflectate în sistemul informaţional, perfectează următoarele rapoarte:
a) informaţia privind analiza veniturilor, administrate de SFS, la bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei bugetare de venituri (anexa nr.12 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.12.1 la Regulament. Termen de perfectare – data de 10 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
b) informaţia privind analiza încasărilor, administrate de SFS, corespunzător apartenenţei bugetare, specificată pe unităţi administrativ-teritoriale (anexa nr.13 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.13.1 la Regulament. Termen de perfectare – data de 10 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
c) informaţia privind analiza calculelor la bugetul public naţional (anexa nr.14 la Regulament). Termen de perfectare – data de 20 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
d) informaţia privind soldurile restante la bugetul public naţional aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului (anexa nr.15 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.15.1 la Regulament. Termen de perfectare – data de 20 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
d1) informaţia privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei veniturilor bugetare cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului (anexa nr.15.2 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.15.3 la Regulament. Termen de perfectare – data de 20 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
e) informaţia privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului (anexa nr.16 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.16.1 la Regulament. Termen de perfectare – data de 20 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
e1) informaţia privind soldurile restante faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, aferentă obligaţiilor fiscale luate la evidenţa specială pentru contribuabilii aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului (anexa nr.16.2 la Regulament). Modul de completare a informaţiei este expus în anexa nr.16.3 la Regulament. Termen de perfectare – data de 20 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
f) informaţia cu privire la sumele amînate şi eşalonate conform art.180 din Codul fiscal (anexa nr.8 la Regulament). Termen de perfectare – data de 25 a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune;
[Lit.g) pct.95 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
h) informaţia privind situaţia achitărilor cu bugetul la penalităţi şi amenzi (anexa nr.19 şi nr.20 la Regulament). Termen de perfectare – data de 25 a lunii imediat următoare lunii de gestiune;
[Lit.i) pct.95 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
j) informaţia privind încasarea zilnică a veniturilor la bugetul public naţional (anexa nr.22 la Regulament). Termen de perfectare – zilnic;
k) informaţie cu privire la cuantumul restanţelor contribuabililor cărora li s-au calculat sume prin metode şi surse indirecte şi sunt luate la evidenţă separată (anexa nr.24 la Regulament). Termen de perfectare – data de 25 a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune.
[Pct.95 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.165 din 22.12.2020, în vigoare 08.01.2021]
[Pct.95 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.91 din 27.07.2020, în vigoare 31.07.2020]
[Pct.95 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Pct.95 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Pct.95 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.48 din 24.04.2012, în vigoare 04.05.2012]
96. Rapoartele perfectate de către Serviciul Fiscal de Stat se prezintă, pe măsura solicitării, organelor ierarhic superioare, precum şi organelor conducerii ţării.
97. Serviciul Fiscal de Stat, în corespundere cu Hotărîrea Guvernului nr.114 din 3 februarie 2005 (Monitorul Oficial, 2005, nr.24-25, art.163), la solicitarea ministerelor şi departamentelor de ramură prezintă informaţia generalizată privind veniturile virate la buget de către întreprinderile monitorizate de ministerele şi departamentele indicate şi lista restanţierilor faţă de bugetul public naţional.
98. În rapoartele perfectate de către subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat se utilizează unele noţiuni abreviate, expuse în anexa nr.23 la Regulament.
[Pct.98 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
XVI. Dispoziţii finale
99. Din data punerii în aplicare a prezentului Regulament se anulează punctele 1, 2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, şi 3 ale ordinului Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr.160 din 4 octombrie 2002 privind executarea art.136 lit.h) al titlului V al Codului fiscal (Monitorul Oficial, 2002, nr.170-172, art.392).
Anexa nr.1 la Regulament
[Anexa nr.1 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
Anexa nr.2 la Regulament
[Anexa nr.2 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
Anexa nr.3 la Regulament
ACT DE VERIFICARE pentru trimestrul ____ al anului 200__ , întocmit pentru anularea penalităţilor conform ________________________________________________
Agentul economic _____________________________________________, codul fiscal_________________, (denumirea) adresa ________________________________________________________________________________________
subdiviziunea SFS la care se deserveşte _____________________________________________________________ (denumirea) şi instituţia bugetară ____________________________________________________________________________ (denumirea instituţiei bugetare) codul fiscal__________________________, adresa_____________________________________________________
finanţată de la bugetul ____________________________________________________________________________ (denumirea bugetului) clasificaţia bugetară: grupa principală ___________________________ grupa funcţională ______________________
tipul instituţiei ____________________________ codul ordonatorului principal de credite ______________________
codul instituţiei bugetare ______________________________
confirmă informaţia prezentată la rîndul 1 şi 2 din tabel:
| |||||
Nr. d/o | Indicatorii | La situaţia din: | Media lunară (c.3+c.4+c.5):3 | ||
01.__.__ | 01.__.__ | 01.__.__ | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Datoria instituţiei finanţate de la buget faţă de agentul economic pentru mărfurile livrate, lucrările şi serviciile prestate, total | ||||
2 | inclusiv în limitele alocaţiilor bugetare aprobate pentru aceste scopuri | ||||
Rîndurile 3, 4, 5 şi 6 se completează de Serviciul Fiscal de Stat de stat | |||||
3 | Suma decontărilor întîrziate cu bugetul de stat şi bugetul UAT (conform datelor IFS –media zilnică a restanţelor pe parcursul trimestrului) | ||||
4 | Ponderea datoriei faţă de agentul economic, în limitele alocaţiilor bugetare, în suma decontărilor întîrziate cu bugetul de stat şi bugetul UAT (r.2 : r.3) | ||||
5 | Suma penalităţilor calculate pentru decontările întîrziate cu bugetul de stat şi bugetul UAT pe parcursul trimestrului gestionar (conform datelor IFS) | ||||
6 | Suma penalităţilor calculate pentru decontările întîrziate cu bugetul de stat şi bugetul UAT pe parcursul trimestrului gestionar, pasibile anulării (r.5 x r.4) | ||||
Conducătorul agentului economic__________ L.Ş. Contabil-şef al agentului economic__________ |
Conducătorul instituţiei bugetare__________ L.Ş. Contabil-şef al instituţiei bugetare__________ | ||||
Şef al subdiviziunii ________________ L.Ş.
|
[Anexa nr.3 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexa nr.4 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Anexa nr.5 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexele nr.6 şi nr.7 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
Anexa nr.8 la Regulament
Subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat ______________________________ (denumirea)
INFORMAŢIE cu privire la plăţile amînate şi eşalonate faţă de buget la situaţia 1 _______________ 20___
(mii lei) | |||||||||||||
Denumirea impozitului | Plăţi amînate şi eşalonate TOTAL | inclusiv | Conform acordurilor – memorandum încheiate cu Consiliul Creditorilor | Conform art.180 alin.(3) lit.a) din titlul V al Codului fiscal | Conform altor acte legislative | ||||||||
plăţi de bază | pena- litate | amenzi | plăţi de bază | pena-litate | amenzi | plăţi de bază | pena-litate | amenzi | plăţi de bază | pena-litate | amenzi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
2=3+4+5 | 3=6+ 9+12 | 4=7+ 10+13 | 5=8+ 11+14 | ||||||||||
TOTAL | |||||||||||||
Şef al subdiviziunii L.Ş. | ___________________ (semnătura) | ||||||||||||
ex. ___________________ tel. ___________________ |
[Anexa nr.8 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexele nr.9 şi nr.10 abrogate prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Anexa nr.11 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexa nr.11 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.48 din 24.04.2012, în vigoare 04.05.2012]
Anexa nr.12 la Regulament
INFORMAŢIE privind analiza veniturilor administrate de SFS la bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei bugetare de venituri
| ||||||||||||||||||||
Cla- sif. ve- nit. bug. | DENUMIREA VENITURILOR | PLAN pe anul ____ | Încasat în perioada de gestiune _____ | Nivelul executării planului ANULUI _____ | ÎNCASAT în peri- oada de gestiune anul pre- cedent la BPN | devieri | ÎNCASAT în luna de gestiune | devieri | ||||||||||||
La BPN | incl. la BS(2) | incl. la BL(3) | La BPN | incl. la BS (2) | incl. la BL(3) | La BPN, +/-,% | incl.la BS +/-,% | incl. la BL +/-,% | +;- | (%) | în anul cu- rent | în anul pre- ce- dent | +;- | (%) | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16= 6-15 | 17= 6/15 | 18 | 19 | 20= 18-19 | 21= 18/19 |
1 | TOTAL VENITURI PLANIFICAT/ACHITAT LA BS ŞI BL DE SFS | |||||||||||||||||||
5 | BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT (TOTAL)(5) | |||||||||||||||||||
6 | FONDURILE ASIG. OBLIGATORII DE ASIST. MEDICALĂ (TOTAL)(6) | |||||||||||||||||||
0 | TOTAL VENITURI ACHITAT IN BPN DE SFS | |||||||||||||||||||
Director al SFS _______________________________ |
Anexa nr.12.1 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind analiza veniturilor, administrate de SFS, la bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei bugetare de venituri
1. În col.1 şi 2 se indică codul şi denumirea clasificaţiei economice. 2. În col.3, 4 şi 5 se indică sumele din planul anual prezentat de Ministerul Finanţelor pe clasificaţii de venituri bugetare, administrate de SFS. 3. În col.6, 7 şi 8 se indică sumele încasate în perioada de gestiune a anului curent. 4. În col.9-14 se indică nivelul executării planului anual după sumă/procentual pe clasificaţii de venituri bugetare, administrate de SFS. 5. În col.15 se indică sumele încasate în perioada de gestiunea a anului precedent. 6. În col.16-17 se indică devierile după sumă/procentual dintre coloanele 6 şi 15 pe clasificaţii de venituri bugetare, administrate de SFS. 7. În col.18-19 se indică sumele încasate în luna de gestiune anul curent şi respectiv anul precedent. 8. În col.20-21 se indică devierile după sumă/procentual dintre coloanele 18 şi 19 pe clasificaţii de venituri bugetare, administrate de SFS. 9. Datele indicate în coloanele 6, 7, 8, 15, 20, 21 sunt extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA TREZOR (BS, BUAT şi FAOAM) şi din SIA CCC (BASS) pe clasificaţii de venituri bugetare, administrate de SFS). |
[Anexa nr.12 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.165 din 22.12.2020, în vigoare 08.01.2021]
[Anexa nr.12 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.13 la Regulament
INFORMAŢIE privind analiza încasărilor administrate de SFS corespunzător apartenenţei bugetare, specificată pe unităţi administrativ-teritoriale
| |||||||||
Total Bugetul________
| (mii lei) | ||||||||
Denumirea unităţii administrativ-teritoriale | Încasat anul curent în | Încasat anul precedent în | Dinamica anul curent/anul precedent (+,- ) | Comparativ anul curent/anul precedent | |||||
perioada de gestiune | luna de gestiune | perioada de gestiune | luna de gestiune | perioada de gestiune | luna de gestiune | perioada de gestiune | luna de gestiune | ||
A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5=1-3 | 6=2-4 | 7=1/3 | 8=2/4 |
01 | mun.CHIŞINĂU | ||||||||
12 | mun.Bălţi | ||||||||
30 | Anenii-Noi | ||||||||
31 | Basarabeasca | ||||||||
32 | Briceni | ||||||||
34 | Cahul | ||||||||
36 | Cantemir | ||||||||
38 | Călăraşi | ||||||||
40 | Căuşeni | ||||||||
42 | Ceadîr-Lunga | ||||||||
44 | Cimişlia | ||||||||
46 | Comrat | ||||||||
48 | Criuleni | ||||||||
50 | Donduşeni | ||||||||
52 | Drochia | ||||||||
53 | Dubăsari | ||||||||
55 | Edineţ | ||||||||
57 | Făleşti | ||||||||
59 | Floreşti | ||||||||
61 | Glodeni | ||||||||
65 | Hînceşti | ||||||||
67 | Ialoveni | ||||||||
69 | Leova | ||||||||
71 | Nisporeni | ||||||||
72 | Ocniţa | ||||||||
74 | Orhei | ||||||||
76 | Rezina | ||||||||
79 | Rîşcani | ||||||||
81 | Sîngerei | ||||||||
84 | Soroca | ||||||||
86 | Străşeni | ||||||||
88 | Şoldăneşti | ||||||||
89 | Ştefan Vodă | ||||||||
91 | Taraclia | ||||||||
93 | Teleneşti | ||||||||
95 | Ungheni | ||||||||
98 | Vulcăneşti | ||||||||
TOTAL | |||||||||
Director al SFS _______________________________ |
Anexa nr.13.1 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind analiza încasărilor, administrate de SFS, corespunzător apartenenţei bugetare, specificată pe unităţi administrativ-teritoriale
1. În col.A şi col.B se indică codul şi denumirea unităţii administrativ-teritoriale. 2. În col.1-4 se indică sumele încasate în perioada de gestiune şi în luna de gestiune a anului curent şi respectiv a anului precedent, extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA TREZOR (BS, BUAT şi FAOAM) şi din SIA CCC (BASS) pe unităţi administrativ-teritoriale. 3. În col.5-8 se indică devierile după sumă/procentual dintre sumele încasate în anul curent şi anul precedent pentru perioada de gestiune şi respectiv luna de gestiune pe unităţi administrativ-teritoriale. |
[Anexa nr.13 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.165 din 22.12.2020, în vigoare 08.01.2021]
[Anexa nr.13 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.14 la Regulament
SFS Analiza calculelor la bugetul public naţional la situaţia din ___ ___ 20___ (mii lei) | ||||||
COD | DENUMIREA VENITURILOR | Calculat | Dinamica faţă de anul precedent | Comparativ | ||
capitol | paragraf | anul precedent | anul curent | |||
I. ÎNCASĂRILE LA BUGETUL DE STAT ŞI BUGETELE UAT
| ||||||
Total calculat la Bugetul de Stat şi bugetele unităţilor administrativ-teritoriale | ||||||
II. ÎNCASĂRILE LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT
| ||||||
Total calculat la Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat | ||||||
III. ÎNCASĂRILE LA FONDUL COMPANIEI NAŢIONALE DE ASIGURARE MEDICALĂ
| ||||||
Total calculat la Fondurile Asigurării Obligatorii de Asistenţă Medicală | ||||||
Director al Serviciului Fiscal de Stat __________________
ex._____________ tel._____________ |
[Anexa nr.14 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.15 la Regulament
INFORMAŢIE privind soldurile restante la bugetul public naţional aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
| |||||||
Date privind emiterea Data şi ora emiterii: Organ Emitent: Utilizator emitent:
Opţiunile de filtrare ale raportului La situaţia din: Organul fiscal: | |||||||
Tipul plăţii: Clasificaţie bugetară: Categoria de contribuabili: Condiţii din opţiuni aferente indicatorilor din raport:
| 1-Plată de bază
Administrate de SFS Toţi | ||||||
(mii lei) | |||||||
Clasificaţia bugetară | Denumirea clasificaţiei bugetare de venituri | Total pe Bugetul Public Naţional | Inclusiv: | ||||
Grupa | cod | BS | BL | BASS | FAOAM | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Impozit pe venit | |||||||
Total | |||||||
Impozite pe proprietate | |||||||
Total | |||||||
TVA | |||||||
Total | |||||||
Accize | |||||||
Total | |||||||
Taxe pentru poluarea mediului | |||||||
Total | |||||||
Taxe pentru resursele naturale | |||||||
Total | |||||||
Taxa pentru folosirea drumurilor | |||||||
Total | |||||||
Alte impozite şi taxe pe mărfuri şi servicii | |||||||
Total | |||||||
Venituri din proprietate | |||||||
Total | |||||||
Alte | |||||||
Total | |||||||
Contribuţii de asigurare socială | |||||||
Total | |||||||
Prime de asigurare medicala | |||||||
Total | |||||||
Total General | |||||||
Director SFS _______________________________ |
Anexa nr.15.1 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind soldurile restante la bugetul public naţional aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
1. În col.1-3 se indică grupa, codul şi denumirea clasificaţiei bugetare. 2. În col.4 se indică soldurile restante la BPN (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 3. În col.5 se indică soldurile restante la BS (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 4. În col.6 se indică soldurile restante la BL (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 5. În col.7 se indică soldurile restante la BASS (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 6. În col.8 se indică soldurile restante la FAOAM (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 7. Datele indicate în coloanele 4-8 sunt extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA CCC raportul CC07CE pe clasificaţiile de venituri bugetare, administrate de SFS).
____________________ * Raportul nu include sume restante înregistrate la următoarele clasificaţii economice: - 142235 Mijloace încasate la bugetul de stat în calitate de prejudicii, conform documentelor executorii, inclusiv din succesiune; - 142237 Mijloace încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat conform documentelor executorii privind răspunderea subsidiară; - 145113 Alte venituri încasate în bugetul de stat de la creanţele băneşti bazate pe dispoziţii de drept public - 145181 Recuperarea creanţei/restanţei fiscale conform aplicării prevederilor tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova. |
Anexa nr.15.2 la Regulament
INFORMAŢIE privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei veniturilor bugetare cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
| |||||||||
Date privind emiterea Data şi ora emiterii: Organ Emitent: Utilizator emitent:
Opţiunile de filtrare ale raportului Perioada început: Perioada sfârşit: Organul fiscal: | |||||||||
Tipul plăţii: Bugetul: Categoria de contribuabili: Condiţii din opţiuni aferente indicatorilor din raport:
| 1-Plată de bază
BPN Toţi | ||||||||
(mii lei) | |||||||||
Grupe | cod | Denumirea impozitelor şi plăţilor restante | *'Restanţa la începutul anului de gestiune | *'Restanţa la începutul perioadei | *Restanţa la sfârşitul perioadei | Devieri: la sfârşitul perioadei/ la începutul anului de gestiune | Devieri: la sfârşitul perioadei/ la începutul perioadei | ||
__________ | __________ | _________ | +;- | (%) | +;- | (%) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Impozit pe venit | |||||||||
Total | |||||||||
Impozite pe proprietate | |||||||||
Total | |||||||||
TVA | |||||||||
Total | |||||||||
Accize | |||||||||
Total | |||||||||
Taxe pentru poluarea mediului | |||||||||
Total | |||||||||
Taxe pentru resursele naturale | |||||||||
Total | |||||||||
Taxa pentru folosirea drumurilor | |||||||||
Total | |||||||||
Alte impozite şi taxe pe mărfuri şi servicii | |||||||||
Total | |||||||||
Venituri din proprietate | |||||||||
Total | |||||||||
Alte | |||||||||
Total | |||||||||
Contribuţii de asigurare socială | |||||||||
Total | |||||||||
Prime de asigurare medicala | |||||||||
Total | |||||||||
Total General | |||||||||
Director SFS _______________________________ |
Anexa nr.15.3 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional corespunzător clasificaţiei veniturilor bugetare cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
1. În col.1-3 se indică grupa, codul şi denumirea clasificaţiei bugetare. 2. În col.4 se indică soldurile restante la BPN la începutul anului de gestiune (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 3. În col.5 se indică soldurile restante la BPN la începutul perioadei de gestiune (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 4. În col.6 se indică soldurile restante la BPN la sfîrşitul perioadei de gestiune (plăţi de bază) aferente clasificaţiei veniturilor bugetare, administrate de SFS. 5. col.7-10 – se indică devierile după sumă/procentual dintre coloanele 6 şi 4 şi respectiv devierile dintre coloanele 6 şi 5. 6. Datele indicate în coloanele 4-6 sunt extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA CCC raportul CC07CE pe clasificaţiile de venituri bugetare, administrate de SFS).
____________________ * Raportul nu include sume restante înregistrate la următoarele clasificaţii economice: - 142235 Mijloace încasate la bugetul de stat în calitate de prejudicii, conform documentelor executorii, inclusiv din succesiune; - 142237 Mijloace încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat conform documentelor executorii privind răspunderea subsidiară; - 145113 Alte venituri încasate în bugetul de stat de la creanţele băneşti bazate pe dispoziţii de drept public - 145181 Recuperarea creanţei/restanţei fiscale conform aplicării prevederilor tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova. |
[Anexa nr.15 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.165 din 22.12.2020, în vigoare 08.01.2021]
[Anexa nr.15 în redacţia Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.16 la Regulament
INFORMAŢIE privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
| ||||||||
Date privind emiterea Data şi ora emiterii: Organ Emitent: Utilizator emitent:
Opţiunile de filtrare ale raportului Perioada început: Perioada sfârşit: Organul fiscal: | ||||||||
Tipul plăţii: Clasificaţie bugetară: Bugetul: Categoria de contribuabili: Condiţii din opţiuni aferente indicatorilor din raport: | 1-Plată de bază
Administrate de SFS
Toţi | |||||||
(mii lei) | ||||||||
UAT | *Restanţa la începutul anului de gestiune | *Restanţa la începutul perioadei | *Restanţa la sfârşitul perioadei | Devieri: la sfârşitul perioadei/ la începutul anului de gestiune | Devieri: la sfârşitul perioadei/ la începutul perioadei | |||
Co- dul | Denumirea | ___________ | __________ | _________ | +;- | (%) | +;- | (%) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
01 | mun.Chişinău | |||||||
12 | mun.Bălţi | |||||||
30 | Anenii-Noi | |||||||
31 | Basarabeasca | |||||||
32 | Briceni | |||||||
34 | Cahul | |||||||
36 | Cantemir | |||||||
38 | Călăraşi | |||||||
40 | Căuşeni | |||||||
42 | Ciadir-Lunga | |||||||
44 | Cimişlia | |||||||
46 | Comrat | |||||||
48 | Criuleni | |||||||
50 | Donduşeni | |||||||
52 | Drochia | |||||||
53 | Dubăsari | |||||||
55 | Edineţ | |||||||
57 | Făleşti | |||||||
59 | Floreşti | |||||||
61 | Glodeni | |||||||
65 | Hînceşti | |||||||
67 | Ialoveni | |||||||
69 | Leova | |||||||
71 | Nisporeni | |||||||
72 | Ocniţa | |||||||
74 | Orhei | |||||||
76 | Rezina | |||||||
79 | Rîşcani | |||||||
81 | Sîngerei | |||||||
84 | Soroca | |||||||
86 | Străşeni | |||||||
88 | Soldăneşti | |||||||
89 | Ştefan Vodă | |||||||
91 | Taraclia | |||||||
93 | Teleneşti | |||||||
95 | Ungheni | |||||||
98 | Vulcăneşti | |||||||
TOTAL | ||||||||
Director SFS ___________________________ |
Anexa nr.16.1 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind dinamica restanţei faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, cu excepţia obligaţiilor fiscale din evidenţa specială aferente contribuabililor aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
1. În col.1-2 se indică codul şi denumirea unităţii administrativ teritoriale. 2. În col.4 se indică soldurile restante la începutul anului de gestiune (plăţi de bază) pe unităţi administrativ - teritoriale. 3. În col.5 – se indică soldurile restante la BPN la începutul perioadei de gestiune (plăţi de bază) pe unităţi administrativ-teritoriale. 4. În col.6 – se indică soldurile restante la BPN la sfârşitul perioadei de gestiune (plăţi de bază) pe unităţi administrativ-teritoriale. 5. În col.7-10 – se indică devierile după sumă/procentual dintre coloanele 6 şi 4 şi respectiv devierile dintre coloanele 6 şi 5. 6. Datele indicate în coloanele 4-6 sunt extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA CCC raportul CC07CE separat pe fiecare UAT şi generalizate prin MS Acces).
____________________ * Raportul nu include sume restante înregistrate la următoarele clasificaţii economice: - 142235 Mijloace încasate la bugetul de stat în calitate de prejudicii, conform documentelor executorii, inclusiv din succesiune; - 142237 Mijloace încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat conform documentelor executorii privind răspunderea subsidiară; - 145113 Alte venituri încasate în bugetul de stat de la creanţele băneşti bazate pe dispoziţii de drept public - 145181 Recuperarea creanţei/restanţei fiscale conform aplicării prevederilor tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova. |
Anexa nr.16.2 la Regulament
INFORMAŢIE privind soldurile restante faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, aferentă obligaţiilor fiscale luate la evidenţa specială pentru contribuabilii aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
(mii lei) | |||||||||||||||||||||
UAT | Total pe Bugetul Public Naţional | Inclusiv: | Inclusiv: | ||||||||||||||||||
Co- dul | Denumirea | Plăţi de bază | Majorare de întîrziere | Amendă | |||||||||||||||||
B S | B L | B A S S | F A O A M | Total pe Bugetul Public Naţional | Inclusiv: | Total pe Bugetul Public Naţional | Inclusiv: | Total pe Bugetul Public Naţional | Inclusiv: | ||||||||||||
B S | B L | B A S S | F A O A M | B S | B L | B A S S | F A O A M | B S | B L | B A S S | F A O A M | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
01 | mun.Chişinău | ||||||||||||||||||||
12 | mun.Bălţi | ||||||||||||||||||||
30 | Anenii-Noi | ||||||||||||||||||||
31 | Basarabeasca | ||||||||||||||||||||
32 | Briceni | ||||||||||||||||||||
34 | Cahul | ||||||||||||||||||||
36 | Cantemir | ||||||||||||||||||||
38 | Călăraşi | ||||||||||||||||||||
40 | Căuşeni | ||||||||||||||||||||
42 | Ciadir-Lunga | ||||||||||||||||||||
44 | Cimişlia | ||||||||||||||||||||
46 | Comrat | ||||||||||||||||||||
48 | Criuleni | ||||||||||||||||||||
50 | Donduşeni | ||||||||||||||||||||
52 | Drochia | ||||||||||||||||||||
53 | Dubăsari | ||||||||||||||||||||
55 | Edineţ | ||||||||||||||||||||
57 | Făleşti | ||||||||||||||||||||
59 | Floreşti | ||||||||||||||||||||
61 | Glodeni | ||||||||||||||||||||
65 | Hînceşti | ||||||||||||||||||||
67 | Ialoveni | ||||||||||||||||||||
69 | Leova | ||||||||||||||||||||
71 | Nisporeni | ||||||||||||||||||||
72 | Ocniţa | ||||||||||||||||||||
74 | Orhei | ||||||||||||||||||||
76 | Rezina | ||||||||||||||||||||
79 | Rîşcani | ||||||||||||||||||||
81 | Sîngerei | ||||||||||||||||||||
84 | Soroca | ||||||||||||||||||||
86 | Străşeni | ||||||||||||||||||||
88 | Soldăneşti | ||||||||||||||||||||
89 | Ştefan Vodă | ||||||||||||||||||||
91 | Taraclia | ||||||||||||||||||||
93 | Teleneşti | ||||||||||||||||||||
95 | Ungheni | ||||||||||||||||||||
98 | Vulcăneşti | ||||||||||||||||||||
TOTAL | |||||||||||||||||||||
Director SFS ___________________________ |
Anexa nr.16.3 la Regulament
Modul de completare a informaţiei privind soldurile restante faţă de bugetul public naţional specificată pe unităţi administrativ-teritoriale, aferentă obligaţiilor fiscale luate la evidenţa specială pentru contribuabilii aflaţi în procedură de insolvabilitate, procedura falimentului sau procedura simplificată a falimentului
1. În col.1-2 se indică codul şi denumirea unităţii administrativ teritoriale. 2. În col.3-7 se indică suma coloanelor 8-22 separat pe fiecare buget; 3. În col.8-12 se indică soldurile restante la plăţi de bază pe unităţi administrativ-teritoriale separat pe fiecare buget. 4. În col.13-17 se indică soldurile restante la majorare de întîrziere pe unităţi administrativ-teritoriale separat pe fiecare buget. 5. În col.18-22 se indică soldurile restante la amendă pe unităţi administrativ-teritoriale separat pe fiecare buget. 6. Datele indicate în coloanele 8-22 sunt extrase din Sistemul Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat (SIA CCC raportul CC07SF cu bifarea parametrului Doar evidenţă specială, categoria de contribuabili 6-Din listă şi tipul plăţii 1-Plăţi de bază, 2-Majorare de întîrziere şi 3-Amendă).
____________________ * Raportul nu include sume restante înregistrate la următoarele clasificaţii economice: - 142235 Mijloace încasate la bugetul de stat în calitate de prejudicii, conform documentelor executorii, inclusiv din succesiune; - 142237 Mijloace încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat conform documentelor executorii privind răspunderea subsidiară; - 145113 Alte venituri încasate în bugetul de stat de la creanţele băneşti bazate pe dispoziţii de drept public - 145181 Recuperarea creanţei/restanţei fiscale conform aplicării prevederilor tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova. |
[Anexa nr.16 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.165 din 22.12.2020, în vigoare 08.01.2021]
[Anexa nr.16 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexa nr.17 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
[Anexa nr.18 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.19 la Regulament
IFPS INFORMAŢIE privind situaţia achitărilor penalităţilor la buget la data __.__.20__
| |||||||||||
Nr. d/o | Denumirea unităţilor administrativ-teritoriale | Sold la începutul anului | Calculat pe perioada de gestiune | Achitat | Sold la sfîrşitul perioadei | ||||||
Total | Restanţa | Plată în plus | Total | Micşorat | Calculat | Total | Restanţa | Plată în plus | |||
1 | Mun.Chişinău | ||||||||||
2 | Mun.Bălţi | ||||||||||
3 | Anenii Noi | ||||||||||
4 | Basarabeasca | ||||||||||
5 | Briceni | ||||||||||
6 | Cahul | ||||||||||
7 | Cantemir | ||||||||||
8 | Călăraşi | ||||||||||
9 | Căuşeni | ||||||||||
10 | UTA Găgăuzia | ||||||||||
11 | Cimişlia | ||||||||||
12 | Criuleni | ||||||||||
13 | Donduşeni | ||||||||||
14 | Drochia | ||||||||||
15 | Dubăsari | ||||||||||
16 | Edineţ | ||||||||||
17 | Făleşti | ||||||||||
18 | Floreşti | ||||||||||
19 | Glodeni | ||||||||||
20 | Hînceşti | ||||||||||
21 | Ialoveni | ||||||||||
22 | Leova | ||||||||||
23 | Nisporeni | ||||||||||
24 | Ocniţa | ||||||||||
25 | Orhei | ||||||||||
26 | Rezina | ||||||||||
27 | Rîşcani | ||||||||||
28 | Sîngerei | ||||||||||
29 | Soroca | ||||||||||
30 | Străşeni | ||||||||||
31 | Şoldăneşti | ||||||||||
32 | Ştefan Vodă | ||||||||||
33 | Taraclia | ||||||||||
34 | Teleneşti | ||||||||||
35 | Ungheni | ||||||||||
Total | |||||||||||
Director al Serviciului Fiscal de Stat __________________
ex._____________ |
[Anexa nr.19 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.20 la Regulament
IFPS INFORMAŢIE privind situaţia achitărilor amenzilor la buget la data __.__.20__
| |||||||||||
Nr. d/o | Denumirea unităţilor administrativ-teritoriale | Sold la începutul anului | Calculat pe perioada de gestiune | Achitat | Sold la sfîrşitul perioadei | ||||||
Total | Restanţa | Plată în plus | Total | Micşorat | Calculat | Total | Restanţa | Plată în plus | |||
1 | Mun.Chişinău | ||||||||||
2 | Mun.Bălţi | ||||||||||
3 | Anenii Noi | ||||||||||
4 | Basarabeasca | ||||||||||
5 | Briceni | ||||||||||
6 | Cahul | ||||||||||
7 | Cantemir | ||||||||||
8 | Călăraşi | ||||||||||
9 | Căuşeni | ||||||||||
10 | UTA Găgăuzia | ||||||||||
11 | Cimişlia | ||||||||||
12 | Criuleni | ||||||||||
13 | Donduşeni | ||||||||||
14 | Drochia | ||||||||||
15 | Dubăsari | ||||||||||
16 | Edineţ | ||||||||||
17 | Făleşti | ||||||||||
18 | Floreşti | ||||||||||
19 | Glodeni | ||||||||||
20 | Hînceşti | ||||||||||
21 | Ialoveni | ||||||||||
22 | Leova | ||||||||||
23 | Nisporeni | ||||||||||
24 | Ocniţa | ||||||||||
25 | Orhei | ||||||||||
26 | Rezina | ||||||||||
27 | Rîşcani | ||||||||||
28 | Sîngerei | ||||||||||
29 | Soroca | ||||||||||
30 | Străşeni | ||||||||||
31 | Şoldăneşti | ||||||||||
32 | Ştefan Vodă | ||||||||||
33 | Taraclia | ||||||||||
34 | Teleneşti | ||||||||||
35 | Ungheni | ||||||||||
Total | |||||||||||
Director al Serviciului Fiscal de Stat __________________
ex._____________ |
[Anexa nr.20 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexa nr.21 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Anexa nr.21 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.48 din 24.04.2012, în vigoare 04.05.2012]
Anexa nr.22 la Regulament
INFORMAŢIE privind încasarea zilnică a veniturilor în bugetul public naţional pe parcursul anului___
| |||||||||||||
Data | Total BPN | inclusiv | |||||||||||
Total BS şi BUAT | inclusiv | BASS | CNAM | ||||||||||
BS | inclusiv | BUAT | inclusiv | ||||||||||
TVA | Accize | Impozit pe venit | Impozit pe venit din salariu | Impozit pe venit | defalcări de la bugetul de stat | ||||||||
Cumulativ la ziua curentă | |||||||||||||
Total luna curentă | |||||||||||||
Cumulativ de la înc. anul. | |||||||||||||
Inf. anului prec. la ziua curentă | |||||||||||||
Comparativ | +/- | ||||||||||||
% | |||||||||||||
Plan pentru perioada de gestiune | |||||||||||||
Devieri | +/- | ||||||||||||
% | |||||||||||||
Plan pentru luna curentă | |||||||||||||
Devieri | +/- | ||||||||||||
% | |||||||||||||
Plan anual | |||||||||||||
Devieri | +/- | ||||||||||||
% |
[Anexa nr.22 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.23 la Regulament
LISTA noţiunilor abreviate, utilizate în rapoartele organelor Serviciului Fiscal de Stat
| |
BPN | – bugetul public naţional |
BS | – bugetul de stat |
BUAT | – bugetele unităţilor administrativ-teritoriale |
BASS | – bugetul asigurărilor sociale de stat |
CNAM | – Compania Naţională de Asigurări în Medicină |
UAT | – unitate administrativ – teritorială |
SFS | – Subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat |
DGACM | – Direcţia generală administrarea contribuabililor mari |
CF | – Codul Fiscal |
[Anexa nr.23 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.68 din 11.04.2017, în vigoare 01.04.2017]
Anexa nr.24 la Regulament
[Anexa nr.24 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.148 din 25.11.2020, în vigoare 18.12.2020]
[Anexa nr.24 introdusă prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
Anexa nr.2
la Ordinul Ministerului Finanţelor
nr.103 din 9 decembrie 2005
MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI
la Regulamentul privind evidenţa specială a obligaţiei fiscale nr.4/2 din 1 aprilie 2003
[Anexa nr.2 abrogată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.1144 din 08.11.2016, în vigoare 06.01.2017]
Anexa nr.3
la Ordinul Ministerului Finanţelor
nr.103 din 9 decembrie 2005
MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI
la Regulamentul privind stingerea obligaţiei fiscale prin compensare
la cererea contribuabilului nr.42 din 7 iulie 2004
În legătură cu modificările efectuate prin Legea nr.448-XV din 30 decembrie 2004 la art.176 din titlul V al Codului fiscal, în Regulamentul privind stingerea obligaţiei fiscale prin compensare la cererea contribuabilului nr.42 din 7 iulie 2004 cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial, 2004, nr.163-167, art.320; 2005, nr.104-106, art.363), se operează următoarele modificări şi completări:
1) Punctul 14 se expune în următoarea redacţie:
“14. În cazurile solicitării de către contribuabili a restituirii la conturile bancare a sumei plătite în plus (alte cazuri decît cele reglementate de capitolul III şi punctul 37 din prezentul Regulament), organele fiscale vor asigura efectuarea controalelor cu ieşire la faţa locului cu verificare tematică a motivelor apariţiei plăţii în plus şi oportunităţii solicitării restituirii la contul bancar, cu consemnare în Decizie a sumei pasibile restituirii la cont, respectînd termenul indicat la punctul 13 din prezentul Regulament. Prin derogare de la cele expuse, la decizia şefului (şefului-adjunct) al organului fiscal restituirea la conturile bancare a sumei plătite în plus poate fi executată în temeiul controlului fiscal cameral efectuat conform prevederilor art.215 alin.(4) din titlul V al Codului fiscal.”;
2) La punctul 21 sintagma “articolul 228 alin.(5) lit.b)” se substituie cu sintagma “articolul 228 alin.(5) lit.a)”;
3) Punctele 36 şi 37 se expun în următoarea redacţie:
“36. În cazul solicitării, conform prevederilor indicate la art.81 alin.(2) din titlul II al Codului fiscal, de către contribuabil – persoană, care practică activitate de antreprenoriat, a stingerii obligaţiei fiscale prin compensare fără restituirea mijloacelor la contul bancar, organul fiscal va asigura executarea prevederilor punctului 13 al prezentului Regulament.
37. În cazul solicitării, conform prevederilor indicate la art.81 alin.(2) din titlul II al Codului fiscal, de către contribuabil – persoană care practică activitate de antreprenoriat a stingerii obligaţiei fiscale prin compensare cu restituirea mijloacelor la contul bancar, organul fiscal va asigura în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii efectuarea unui control fiscal cu ieşire la faţa locului cu verificare faptică (cu consemnarea în Decizie a sumei pasibile spre restituire), întocmirea documentelor de plată trezoreriale şi transmiterea lor unităţilor Trezoreriei de Stat spre executare. Prin derogare de la cele expuse, la decizia şefului (şefului-adjunct) al organului fiscal restituirea la conturile bancare a sumei plătite în plus poate fi executată în temeiul controlului fiscal cameral efectuat conform prevederilor art.215 alin.(4) din titlul V al Codului fiscal.”;
4) Punctul 50 se expune în următoarea redacţie:
“50. Calculul dobînzii se perfectează de către contribuabil (conform anexei nr.4 la Regulament) şi se prezintă organului fiscal cu anexarea următoarelor documente:
a) copia de pe cererea contribuabilului prin care a fost solicitată restituirea la cont a excedentului sumei compensate;
b) documentele de plată ce confirmă înscrierea în cont a sumei restituite.”;
5) Punctul 52 se expune în următoarea redacţie:
“52. Organul fiscal efectuează o analiză amplă a documentelor prezentate în vederea plăţii dobînzii, şi în cazul în care se constată temeinicia solicitării contribuabilului, aprobă calculul prezentat.”;
6) Punctul 53 se expune în următoarea redacţie:
“53. Calculul dobînzii se anexează la dispoziţia de plată trezorerială, care prevede plata dobînzii.”;
7) La punctul 54 cuvîntul “Calculele” se substituie cu sintagma: “Copiile calculelor dobînzilor, autentificate prin semnătura conducerii organului fiscal, cu aplicarea ştampilei organului fiscal,”;
8) Se aprobă varianta actualizată a Calculului dobînzii, conform anexei.
Anexa nr.4 la Regulamentul 42 din 07.07.2004 actualizată prin ordinul Ministerului Finanţelor Nr.____ din „___”_____________ 2005
Aprob Şeful Inspectoratului Fiscal de Stat pe _____________ ______________________ (semnătura) L.Ş. __________________________ (data)
Calculul dobînzii nr.___ din ______________ 200_
| |
Contribuabilul _________________________________________________________ codul fiscal ____________
(denumirea (numele, prenumele) contribuabilului) | |
1. Data prezentării cererii privind restituirea mijloacelor | _________________________ |
2. Data executării dispoziţiei de plată | _________________________ |
3. Numărul de zile din data prezentării cererii şi data executării dispoziţiei de plată * | _________________________ |
4. Rata de bază (rotunjită pînă la următorul procent întreg), stabilită de Banca Naţională a Moldovei în luna noiembrie a anului precedent anului fiscal de gestiune, aplicată la refinanţarea băncilor comerciale prin operaţiuni repo de cumpărare a hîrtiilor de valoare de stat pe termen de 2 luni | _________________________ |
5. Mărimea dobînzii pentru o zi de întîrziere (rîndul 4 / 365 zile) | _________________________ |
6. Suma restituită cu întîrziere (lei) | _________________________ |
7. Cuantumul dobînzii către plată (rîndul 3 x rîndul 5 x rîndul 6) |
_________________________ |
* – se completează în cazul depăşirii a 37 de zile |
Conducătorul _____________________ (semnătura) Contabil-şef _____________________ (semnătura)
L. Ş. | Verificat:
Şeful direcţiei/secţiei administrare fiscală _____________________________________ (numele, prenumele,semnătura)
executor _____________________________ (numele, prenumele, semnătura) tel._____________ |
