HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA Cu privire la instituirea Comisiei republicane de licitaţie Nr.485 din 11.07.94 * * *
Abrogat: 08.02.2003 Hotărîrea Guvernului nr.84 din 04.02.2003 Pentru exercitarea controlului procesului de pregătire, desfăşurare şi realizare a rezultatelor licitaţiilor republicane prin abonare la acţiuni, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se instituie Comisia republicană de licitaţie în următoarea componenţă: Ceslav Ciobanu - ministrul privatizării şi administrării proprietăţii de stat, preşedintele Comisiei Zosim Bodiu - viceministru al privatizării şi administrării proprietăţii de stat, vicepreşedinte al Comisiei Andrei Cucu - prim-viceministru al privatizării şi administrării proprietăţii de stat, vicepreşedinte al Comisiei Membrii Comisiei: Anatol Gudîm - prim-viceministru al economiei Nicolae Luchian - viceministru al finanţelor Ion Palii - viceministru al agriculturii şi alimentaţiei Ion Moţpan - vicedirector general al Departamentului Comerţului Ion Straşnic - Prim-viceministru al comunicaţiilor şi informaticii Ion Raileanu - prim-vicedirector general al Departamentului Arhitecturii şi Construcţiilor Creţu Victor - viceministru al justiţiei; Saracuţa Anatol - viceministru al industriei; Călcîi Gheorghe - vicepreşedinte al Comisiei de Stat pentru Piaţa Hîrtiilor de Valoare; Gortopan Tamara - şeful direcţiei principale expertiză şi asistenţă juridică a Ministerului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat; Lavrentiev Eugeniu - şeful direcţiei principale economie a Ministerului Transportului şi Gospodăriei Drumurilor.
[Componenţa Comisiei modificată prin Hot. Guv. nr.150 din 13.03.96] [Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] 2. Se aprobă Regulamentul Comisiei republicane de licitaţie (se anexează). PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Andrei SANGHELI Aprobat prin hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.485 din 11 iulie 1994 R E G U L A M E N T U L Comisiei republicane de licitaţie I. Dispoziţii generale 1. Comisia republicană de licitaţie (în continuare - Comisia de licitaţie) se constituie pentru exercitarea controlului procesului de pregătire şi desfăşurare a licitaţiei republicane de vînzare-cumpărare a acţiunilor contra bonuri patrimoniale. 2. Comisia de licitaţie este alcătuită din cel puţin 9 persoane, iar componenţa ei nominală este aprobată de Guvernul Republicii Moldova. 3. În componenţa Comisiei de licitaţie, pe lîngă specialiştii din Ministerul Privatizării şi Administraţiei Proprietăţii de Stat, pot intra persoane de răspundere din alte ministere şi organe de stat, precum şi experţi independenţi. 4. Preşedintele Comisiei de licitaţie este ministrul privatizării şi administrării proprietăţii de stat sau adjunctul său. 5. Comisia de licitaţie este autorizată să anuleze parţial sau total rezultatele licitaţiei. II. Componenţa Comisiei de licitaţie 6. Comisia de licitaţie aprobă lista centrelor de recepţionare a cererilor, precum şi lista centrelor de înregistrare electronică a datelor. Comisia de licitaţie examinează raportul cu privire la starea cererii şi ofertei de acţiuni scoase la licitaţie pentru fiecare societate pe acţiuni, prezentată de centrul de calcul după modelul stabilit. 7. În urma însumării tuturor cererilor colectate la licitaţie, fiecare societate pe acţiuni va fi clasificată în una din următoarele categorii: categoria A - societăţi pe acţiuni, pentru care numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi a celor care nu au fost scoase la licitaţie, este mai mic de 40 la sută din numărul total al acţiunilor fiecăreia dintre ele; categoria B - societăţi pe acţiuni, pentru care numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi al celor care nu au fost scoase la licitaţie, este cuprins între 40 şi 67 la sută din numărul total al acţiunilor fiecăreia dintre ele; categoria C - societăţi pe acţiuni, pentru care numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi al celor, care nu au fost scoase la licitaţie, este cuprins între 67 şi 100 la sută din minărul titial al acţiunilor fiecăreia dintre ele; categoria D - societăţi pe acţiuni, pentru care numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi al celor care nu au fost scoase la licitaţie, este cuprins între 100 şi 300 la sută din numărul total al acţiunilor fiecăreia dintre ele; categoria E - societăţi pe acţiuni, pentru care numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi al celor care nu au fost scoase la licitaţie, este mai mare de 300 la sută din numărul total al acţiunilor fiecăreia dintre ele.
[Pct. 9 modificat prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] [Pct. 7 categ. D şi E modificate prin Hot. Guv. nr.545 din 26.07.94] 8. În cazul societăţilor pe acţiuni aflate în categoria A nuci una din acţiuni scoase la licitaţie nu va fi vîndută. Cererile depuse pentru aceste societăţi pe acţiuni se consideră nesatisfăcute. Participanţii pot folosi cotele-părţi aferente acestor cereri la licitaţiile următoare. Acţiunile vor fi puse în vînzare la alte licitaţii la un preţ mai mic, propus de către Comisia de licitaţie. 9. În cadrul societăţilor pe acţiuni aflate în categoria B diferenţa de acţiuni dintre, pe de o parte, 67 la sută din numărul total al acţiunilor şi, pe de altă parte, numărul de acţiuni cerute la licitaţie şi ale celor care nu au foet scoase la licitaţie, se distribuie participanţilor proporţional cu numărul acţiunilor cerute de acestea. Preţul de vînzare al unei acţiuni se micşorează proporţional. Participanţii vor primi un număr proporţional mai mare de acţiuni la unpreţ proporţional mai mic. Astfel în cadrul licitaţiei se realizează o echilibrare a cererii şi ofertei prin micşorarea preţului acţiunilor. Acţiunile rămase vor fi vîndute la alte licitaţii.
[Pct. 9 modificat prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] 10. În cazul societăţilor pe acţiuni aflate în categoria C acţiunile sînt vîndute conform cererilor la preţul iniţial. Acţiunile rămase după satisfacerea cererilor vor fi vîndute la alte licitaţii dacă numărul lor este mai mare de 18 la sută din numărul total al acţiunilor. În cazul în care numărul acţiunilor nevîndute nu depăşeşte 18 la sută, ele sînt înstrăinate la licitaţia "cu ciocanul" într-un singur lot contra bonuri patrimoniale.
[Pct. 10 completat prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] 11. În cazul societăţilor pe acţiuni aflate în categoria D numărul de acţiuni cerute se reduce proporţional, astfel încît să fie egal cu numărul acţiunilor disponibile. Participanţii primesc un număr de acţiuni redus proporţional la un preţ majorat proporţional. Astfel în cadrul licitaţiei se realizează o echilibrare a cererii şi ofertei prin creşterea preţului acţiunilor. În cazul în care după majorarea proporţională a preţului acţiunilor s-a format o diferenţă între valoarea achitată a cupoanelor de bonuri patrimoniale şi valoarea în cote-părţi a acţiunilor primite de participanţi, diferenţa poate fi folosită de ei la licitaţiile ulterioare prin subscriere la acţiuni, dacă ea constituie cel puţin 1/4 cotă-parte.
[Alin. 2 al pct. 11 introdus prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] 12. În cazul cînd societăţile pe acţiuni fac parte din categoria E, nici una din acţiunile scoase la licitaţie nu va fi vîndută. Cererile depuse la această licitaţie se consideră nesatisfăcute. Participanţii pot folosi cupoanele disponibile la licitaţiile ulterioare. Acţiunile vor fi puse în vînzare la o altă licitaţie la un preţ ridicat la decizia Comisiei de licitaţie. În cazul în care acţiunile unei societăţi pe acţiuni clasificate în categoria E se scot la două licitaţii succesive, la propunerea Comisiei de licitaţie se efectuează denominalizarea lor în scopul satisfacerii tuturor cererilor. Denominalizarea se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare. (Denominalizarea se consideră creşterea numărului de acţiuni ale unei societăţi pe acţiuni fără modificarea capitalului statutar. Procentul din valoarea totală a societăţii pe acţiuni, ce revine fiecărei noi acţiuni, se reduce proporţional cu creşterea numărului de acţiuni). În cazul în care după denominalizare s-a format o diferenţă dintre valoarea achitată a cupoanelor decupate de bonuri patrimoniale şi valoarea în cote-părţi a acţiunilor primite de participanţi, diferenţa poate fi folosită de ei la licitaţiile ulteruoare prin subscriere la acţiuni, dacă ea constituie cel puţin 1/4 cotă-parte.
[Pct. 12 modificat şi completat prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] [Pct. 12 în redacţia Hot. Guv. nr.607 din 10.08.94] [Pct. 12 modificat prin Hot. Guv. nr.545 din 26.07.94] 13. Comisia de licitaţie verifică legalitatea pregătirii şi desfăşurării licitaţiei şi decide rezultatele finale ale licitaţiei printr-o hotărîre. Prin hotărîrea Comisiei de licitaţie se aprobă şi textul avizului privind rezultatele finale ale licitaţiei conform modelului aprobat. Comisia de licitaţie este în drept să anuleze parţial sau total rezultatele licitaţiei în cazul depistării unor încălcări care au influenţat rezultatele finale. 14. Toate informaţiile privind cererile participanţilor sînt confidenţiale pînă la data publicării rezultatelor finale. Vinivaţii de divulgarea datelor confidenţiale fără autorizarea Comisiei de licitaţie poartă răspundere conform legislaţiei în vigoare. 15. Restul acţiunilor, care s-a format drept rezultat al rotunjirii numărului de acţiuni ale societăţilor pe acţiuni clasificate în categoriile D şi E, se rezervează pe un termen de 30 zile de la data deciderii rezultatelor finale ale licitaţiei şi vor fi folosite pentru satisfacerea cererilor cu greşeli ale participanţilor. După expirarea termenului nominalizat Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat va înstrăina restul indicat de acţiuni în modul următor: dacă numărul de acţiuni rămase nu depăşeşte trei la sută din numărul total al acţuinilor societăţii pe acţiuni, ele, la solicitarea societăţii pe acţiuni, se realizează salariilor acesteia contra bonuri patrimoniale la preţul de la ultima licitaţie; dacă numărul de acţiuni rămase nu depăşeşte trei la sută şi ele nu au fost solicitate pentru salariaţii societăţii pe acţiuni sau este mai mare de trei la sută din numprul total al acţiunilor, ele se vînd la licitaţia "cu strigare" într-un singur lot contra bonuri patrimoniale.
[Pct. 15 introdus prin Hot. Guv. nr.316 din 17.05.95] ------------------------- * Denominalizarea este creşterea numărului de acţiuni ale unei societăţi pe acţiuni fără modificarea capitalului statutar. Procentul din valoarea totală a societăţii pe acţiuni ce revine fiecărei noi acţiuni se reduce proporţional cu creşterea numărului de acţiuni.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀