HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA Cu privire la carnetul de muncă Nr.867 din 28.11.94 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.12/52 din 24.02.1995 * * * (Monitorul Oficial, 24 februarie 1995, nr. 12, p. II, art. 52) In scopul perfectionării modelului carnetului de muncă si modului de completare a lui, Guvernul Republicii Moldova HOTARASTE: 1. Se stabileste că, carnetul de muncă constituie documentul de bază privind activitatea de muncă a lucrătorilor. Carnetele de muncă se comple- tează pentru toti lucrătorii intreprinderilor, institutiilor si organizati- ilor, indiferent de tipul de proprietate si forma de gospodărire (in conti- nuare - intreprinderi), care au lucrat mai mult de 5 zile la intreprinderea dată, inclusiv pentru lucrătorii sezonieri si temporari, precum si pentru lucrătorii nescriptici, dacă acestia sint supusi asigurării sociale. Pentru persoanele care lucrează in cumul, carnetele de muncă se tin numai la locul muncii de bază. 2. Se aprobă modelul carnetului de muncă (se anexează). 3. Carnetele de muncă de model nou se deschid pentru toti lucrătorii, atit pentru cei care posedă carnete de muncă de model vechi, cit si pentru cei nou angajati. 4. Odată cu punerea in aplicare a carnetelor de muncă de model nou, inscrierile in carnetele de muncă de model vechi nu se mai efectuează. 5. Carnetele de muncă de model vechi cu toate inscrierile făcute pină la data introducerii carnetelor de muncă de model nou rămin valabile, iar inscrierile ulterioare se vor face in carnetul de muncă de model nou. 6. Carnetele de muncă de model vechi, cît si cele de model nou se păstrează permanent impreună. 7. In cazul in care in carnetul de muncă de model nou sint completate toate paginile cu rubricile respective, se deschide un nou carnet de muncă, continuind numărul de ordine a inscrierilor. 8. Primirea la lucru fără carnetul de muncă este interzisă. Persoanele care se angajează la lucru pentru prima dată sint obligate să prezinte administratiei o adeverintă cu privire la ultima ocupatie, eli- berată la locul de trai de către organul respectiv orăsenesc de exploatare comunală a locuintelor, de primăria sătească sau de orăsel, iar cei trecuti in rezervă din rindurile Fortelor Armate sint obligati să prezinte admi- nistratiei livretul militar. Completarea pentru prima dată a carnetului de muncă se face de către administratia intreprinderii in prezenta lucrătorului. Datele despre lucră- tor se autentifică prin semnătura unei persoane special imputernicite si prin sigiliu. 9. In carnetul de muncă se inscriu: numele si prenumele titularului carnetului de muncă; denumirea intreprinderii emitente; localitatea, anul, luna si data completării carnetului de muncă; datele privind identitatea si starea civilă a titularului carnetului de muncă; schimbările privind starea civilă si numele titularului după intocmi- rea carnetului de muncă; studiile; pregătirea profesională; datele privitoare la activitatea de muncă; recompensele; datele privitoare la salariul de bază si pentru functia cumulată; certificarea rectificărilor făcute pentru eventualele date inscrise gresit sau incomplet. In carnetele de muncă nu se inscriu sanctiunile. 10. Administratia este obligată să aducă la cunostintă titularului orice inscriere făcută in carnetul lui de muncă despre numiri, transferări si concedieri. 11. Inscrierile privind cauzele concedierii trebuie să se facă in car- netul de muncă in strictă corespundere cu legislatia in vigoare si cu refe- rirea la articolul, punctul respectiv. In caz de desfacere a contractului de muncă din initiativa lucrătoru- lui in legătură cu boala, invaliditatea, iesirea la pensie, inmatricularea intr-o institutie de invătămint superior sau mediu de specialitate si din alte motive, pentru care legislatia prevede acordarea unor inlesniri si privilegii, inscrierea despre concediere se face in carnetul de muncă cu indicarea acestor cauze. 12. Carnetele de muncă se păstrează la administratia intreprinderii ca imprimate de strictă evidentă, iar in caz de concediere a lucrătorului, i se inminează acestuia. 13. Completarea carnetelor de muncă se face in limba de stat. 14. In caz de concediere a lucrătorului toate inscrierile privind mun- ca, distinctiile si recompensele inscrise in carnetul de muncă in perioada in care a lucrat la intreprinderea respectivă, se autentifică prin semnătu- ra conducătorului intreprinderii sau a persoanei special imputernicite de el si prin sigiliu. 15. La eliberarea carnetului de muncă administratia incasează de la titular contravaloarea carnetului de muncă. 16. In carnetul de muncă al persoanei care execută o muncă corectiona- lă, fără privatiune de libertate, se face inscrierea că perioada de execu- tare a muncii corectionale nu se include in vechimea totală si neintreruptă in muncă. 17. Persoana care a pierdut carnetul de muncă este obligată să comuni- ce imediat despre aceasta administratiei de la ultimul loc de muncă. Cel tirziu cu 15 zile calendaristice după inregistrarea cererii, administratia eliberează lucrătorului un alt carnet de muncă cu inscriptia "Duplicat". 18. Pentru falsificarea sau folosirea cu bună stiintă a unui carnet de muncă fals persoanele vinovate poartă răspundere potrvit legislatiei in vi- goare. 19. Răspunderea pentru organizarea lucrărilor de completare, evidentă, păstrare si eliberare a carnetelor de muncă se pune in sarcina conducătoru- lui intreprinderii. Pentru completarea la timp si corectă a carnetelor de muncă, pentru evidenta, păstrarea si eliberarea lor poartă răspundere o persoană special imputernicită, numită printr-un ordin (dispozitie) al conducătorului int- reprinderii. Pentru incălcarea regulilor stabilite in ce priveste completarea, evi- denta, păstrarea si eliberarea carnetelor de muncă conducătorul intreprin- derii sau persoana special imputernicită poartă răspundere conform legisla- tiei in vigoare. 20. Se autorizează Ministerul Muncii, Protectiei Sociale si Familiei să elaboreze si să aprobe, de comun acord cu Consiliul Federatiei Sindica- telor Independente din Moldova, in termen de 3 luni, Regulamentul cu privi- re la completarea si păstrarea carnetului de muncă si să dea explicatii ex- haustive intreprinderilor interesate privind problemele legate de aplicarea acestui Regulament. 21. Se pune în sarcina Centrului de Stat pentru proiectare, inginerie şi tehnologie electronică "Print" confecţionarea şi distribuirea în termen de trei luni a carnetelor de muncă de model nou. 22. Se autorizează organele administratiei publice locale să adune ce- rerile pentru confectionarea carnetelor de muncă şi să facă comanda respec- tivă in vederea asigurării tuturor intreprinderilor aflate pe teritoriul lor cu carnete de muncă. 23. Asigurarea intreprinderilor cu carnete de muncă se va efectua contra unei plăti, mărimea căreia va reiesi din cheltuielile reale suporta- te de producător. 24. Se stabileste că introducerea modelului nou al carnetului de muncă se va efectua treptat, cu incepere de la 1 ianuarie 1995, pină la 1 ianua- rie 1997. 25. Conducătorii ministerelor, departamentelor, organelor administra- tiei publice locale: vor lua măsuri privind respectarea cu strictete a regulilor stabilite in vederea completării carnetelor de muncă ale lucrătorilor; vor consolida rindurile cadrelor de lucrători care se ocupă de comple- tarea carnetelor de muncă cu specialisti competenti, care cunosc legislatia muncii, asigurindu-i cu actele legislative in vigoare ce tin de această problemă; vor lua măsuri in vederea imbunătătirii conditiilor de păstrare a do- cumentelor de arhivă ce se referă la activitatea de muncă a lucrătorilor (ordinelor de angajare si concediere, fiselor personale, borderourilor de decontări, conturilor personale privind salariile etc.). 26. Litigiile care apar in legătură cu intocmirea si eliberarea carne- tului de muncă se consideră litigii de muncă individuale si se solutionează in modul stabilit de legislatia in vigoare. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Andrei SANGHELI Chişinău, 28 noiembrie 1995. Nr. 867.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀