H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare,
funcţionare şi licenţiere a activităţii lombardurilor
nr. 204 din 28.03.1995
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.23/191 din 27.04.1995
* * *
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de organizare, funcţionare şi licenţiere a activităţii lombardurilor.
2. Se abrogă Hotărîrea Consiliului de Miniştri al R.S.S. Moldoveneşti nr.341 din 7 decembrie 1976 „Cu privire la aprobarea Statutului provizoriu al lombardului orăşenesc”.
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Andrei SANGHELI
|
or.Chişinău, 28 martie 1995. | |
Nr.204. |
REGULAMENTUL
cu privire la modul de organizare, funcţionare
şi licenţiere a activităţii lombardurilor
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul cu privire la modul de organizare, funcţionare şi licenţiere a activităţii lombardurilor (în continuare Regulamentul) stabileşte modul şi condiţiile autorizării prin licenţe a activităţii lombardurilor, derulată de agenţii economici, independent de forma lor organizaţional-juridică, tipurile de proprietate şi volumul serviciilor prestate, în scopul reglementării de către stat a acestei activităţi.
2. Regulamentul este elaborat în baza şi în conformitate cu Legea Republicii Moldova nr.845-XII din 3 ianuarie 1992 „Cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi”, cu Hotărîrea Guvernului R.S.S. Moldova nr.476 din 20 decembrie 1990 „Cu privire la reglementarea unor tipuri de activitate în R.S.S. Moldova”, cu hotărîrile Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 10 septembrie 1991 „Despre aprobarea Regulamentului cu privire la societăţile economice în Republica Moldova”, nr.662 din 27 noiembrie 1991 „Cu privire la introducerea unor modificări şi completări în hotărîrile Guvernului Republicii Moldova vizînd autorizarea genurilor de activitate” şi cu alte acte normative ale Republicii Moldova şi este coordonat cu Ministerul Economiei, Ministerul Justiţiei şi Arbitrajul Republicii Moldova.
3. Lombardurile sînt instituţii creditare, care oferă populaţiei posibilitatea de a-şi păstra obiectele de uz personal şi casnic, precum şi de a primi împrumuturi cu amanetarea acestor obiecte.
4. Lombardurile se fondează în modul stabilit prin legislaţia Republicii Moldova şi au statut de agenţi economici autonomi.
5. Lombardurile îşi desfăşoară activitatea numai după primirea licenţei pentru activitate, eliberate de Ministerul Finanţelor.
Pentru a efectua operaţiuni cu metale şi pietre preţioase, lombardul trebuie să fie înregistrat şi la Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării pe lîngă Ministerul Finanţelor, care îi eliberează adeverinţa respectivă de înregistrare.
6. Capitalul statutar al lombardului nou înfiinţat trebuie să constituie o sumă echivalentă cu cel puţin 100000 dolari S.U.A., conform cursului Băncii Naţionale a Moldovei la data fondării lombardului.
Mărimea sumei evaluării obiectelor, recepţionate de către lombard spre păstrare, şi a sumelor împrumuturilor, acordate cu amanetarea obiectelor, nu trebuie să depăşească volumul capitalului statutar.
7. Capitalul statutar al lombardului se formează din mijloace băneşti (în numerar şi prin virament) şi bunuri imobiliare.
La fondarea lombardului cota bunurilor imobiliare nu trebuie să depăşească 25 la sută din capitalul statutar.
8. Fondatorii lombardului sînt obligaţi să-şi depună integral aportul în fondul statutar pînă la data primirii licenţei pentru practicarea activităţii în domeniu.
9. Fondul de rezervă al lombardului trebuie să constituie cel puţin 25 la sută din mărimea capitalului statutar. El se formează din contul beneficiului rămas după impozitare.
10. Denumirea completă şi cea abreviată a lombardului trebuie să conţină cuvîntul „Lombard”. Nici o persoană juridică, cu excepţia lombardurilor, nu este în drept să includă în denumirea sa cuvîntul „Lombard” sau sintagmele cu acelaşi sens.
11. Lombardul nu poate fi condus şi nu poate angaja persoane cu antecedente penale pentru infracţiuni economice, infracţiuni contra securităţii publice şi a statului, precum şi pentru luare de mită.
12. Lombardul poartă răspundere materială, în condiţiile legii, pentru obiectele primite în păstrare sau cele lombardate.
13. Lombardul este obligat să asigure obiectele primite în păstrare şi cele lombardate în suma valorii bunurilor conform evaluării efectuate la amanetarea sau primirea lor în păstrare prin înţelegerea părţilor, iar metalele şi pietrele preţioase – la preţurile de achiziţionare în vigoare, stabilite de Ministerul Finanţelor.
14. Obiectele depuse la lombard în păstrare şi cele amanetate nu pot fi confiscate fără consimţămîntul proprietarului lor, cu excepţia cazurilor prevăzute de legislaţie (hotărîrea organelor de anchetă, hotărîrea sau sentinţa judecătoriei intrată în vigoare), sau, conform clauzei contractului, la expirarea termenului.
15. Lombardul are dreptul să deschidă puncte de recepţie şi birouri de deservire pentru recepţionare la domiciliu a obiectelor lombardate şi celor depuse în păstrare contra unei plăţi suplimentare pentru serviciile de transport, conform tarifelor practicate de lombard. Pentru chemarea la domiciliu a reprezentantului lombardului, legalizarea recepţiei obiectelor spre păstrare sau ca amanet, de la client se percepe suplimentar o plată în mărime de 10 la sută din salariul minim în vigoare la data întocmirii comenzii, indiferent de numărul obiectelor predate.
Obiectele din metale şi pietre preţioase se primesc numai în localul lombardului.
II. OPERAŢIUNILE LOMBARDULUI
16. Lombardul este autorizat să practice următoarele genuri de activităţi:
păstrarea obiectelor de uz personal şi casnic, care aparţin persoanelor fizice cu drept de proprietate privată;
acordarea împrumuturilor cu amanetarea obiectelor menţionate.
17. Lombardul nu are dreptul să practice alte genuri de activităţi, cu excepţia celor indicate la punctul 16 al prezentului Regulament.
18. Clienţi ai lombardului pot fi atît cetăţenii Republicii Moldova, cît şi cetăţenii străini.
19. Lombardul nu are dreptul să primească în păstrare şi ca amanet următoarele:
valută străină;
hîrtii de valoare;
obiecte care nu aparţin persoanelor fizice cu drept de proprietate privată;
bunuri imobiliare;
obiecte de anticariat sau alte obiecte vechi, înregistrate în cataloage speciale;
monede din metale preţioase, înregistrate în cataloage speciale;
metale şi pietre preţioase, care constituie materie primă, deşeuri sau obiecte cu destinaţie tehnică şi de producţie;
mijloace de transport (exceptînd bicicletele şi motoretele).
20. Lombardurile stabilesc de sine stătător preţurile şi tarifele la serviciile prestate de ele.
21. Lombardul este obligat să stabilească Regulile de lucru, care sînt coordonate cu organul ce a eliberat licenţa pentru activitate şi cu organul administraţiei publice locale, pe teritoriul căruia este amplasat lombardul, şi aprobate de conducerea acestuia. Ele trebuie să fie accesibile clienţilor şi să corespundă cerinţelor legislaţiei Republicii Moldova şi prezentului Regulament.
Condiţiile recepţionării şi restituirii obiectelor din metale şi pietre preţioase se stipulează printr-un punct separat.
22. La recepţionarea de către lombard a obiectelor de uz personal şi casnic în păstrare plata se percepe pentru tot termenul de păstrare convenit.
La recepţionarea de către lombard a obiectelor ca amanet, plata pentru păstrare, precum şi dobînda pentru împrumut se percepe la rambursarea împrumutului pentru întreg termenul de aflare a obiectelor în lombard.
Calculele se efectuează pe jumătate de lună.
23. Lombardul acordă împrumuturi băneşti pe un termen stabilit prin înţelegerea părţilor.
Conform cererii în scris a debitorului gajist, dacă există motive întemeiate, lombardul poate să prelungească termenul de rambursare a împrumutului.
Împrumuturile se acordă în valuta naţională a Republicii Moldova.
24. Obiectele de uz personal şi casnic se primesc de către lombard în păstrare sau ca amanet pe un termen stabilit prin acordul părţilor.
După expirarea lui, la cererea proprietarului, termenul de păstrare poate fi prelungit.
25. Debitorul gajist beneficiază de dreptul de a rambursa în rate împrumutul primit.
Achitarea împrumutului în rate trebuie să fie stipulată la legalizarea lui.
26. Mărimea împrumutului eliberat cu amanet nu trebuie să fie mai mică de 75 la sută din suma evaluării obiectelor de uz personal şi casnic amanetate.
La manetarea obiectelor din metale şi pietre preţioase, inclusiv cu mărgăritare, şi a ceasurilor în corp de aur împrumutul trebuie să constituie cel puţin 90 la sută din suma evaluării.
27. Lombardul este în drept să stabilească un nivel mai înalt al împrumutului, eliberat pe un bilet de amanet.
Numărul împrumuturilor, acordate unei persoane pe bilete de amanet separate, nu se limitează. Obiectele evaluate în sumă sub 10 lei nu se primesc în păstrare sau ca amanet.
28. Lombardul primeşte de la cetăţeni obiecte în păstrare sau ca amanet pentru acordarea împrumutului la prezentarea paşaportului sau a altui document care îl substituie.
29. La recepţionarea obiectelor spre păstrare, lombardul eliberează chitanţe nominative de depozit, care au putere de contract, încheiat între părţi.
La acordarea împrumutului lombardul eliberează bilete nominative de amanet.
Formularele chitanţelor de depozit şi a biletelor de amanet se eliberează de către lombard şi se coordonează cu Ministerul Finanţelor şi cu Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării.
Chitanţele de depozit şi biletele de amanet sînt obiecte de evidenţă strictă, se completează în două exemplare sub un număr. Primul exemplar se înmânează clientului, iar cel de-al doilea rămîne la lombard. Eliberarea şi restituirea lor se consemnează într-un registru.
Registrul trebuie să fie şnuruit, numerotat, semnat de conducătorul lombardului şi ştampilat.
La biletele nominative de amanet, chitanţele nominative de depozit şi în registru trebuie să fie reflectată lista detaliată a obiectelor luate în păstrare sau cu amanet, precum şi modul de rambursare a împrumutului de către client. Pentru obiectele din metale şi pietre preţioase – descrierea generală, greutatea, titlul, cantitatea pietrelor şi denumirea lor, caracteristica, culoarea, tipul de fixare.
Înscrierile în registru, pe biletele nominative de amanet, chitanţele nominative de depozit şi în alte documente trebuie să se facă citeţ. Dacă se operează corectări, acestea se confirmă prin sintagma „certific rectificarea”, prin semnăturile personale ale lucrătorului responsabil de perfectarea documentului, a clientului şi prin ştampila lombardului.
Înscrierile în registru trebuie să fie identice cu cele de pe chitanţele nominative de depozit sau biletele nominative de amanet.
Registrele, chitanţele nominative de depozit, biletele nominative de amanet şi celelalte documente se prezintă, la cerere, persoanelor oficiale, care au efectuat controlul asupra activităţii lombardului, clienţilor acestora, precum şi a altor organe interesate pentru a lua cunoştinţă de conţinutul lor.
Răspunderea pentru păstrarea şi ţinerea registrului, completarea biletelor nominative de amanet şi a chitanţelor nominative de depozit o poartă angajaţii lombardului, conform ordinului emis de conducătorul acestuia.
30. Dacă la expirarea termenului prevăzut în contract persoana care a depus obiectele în păstrare sau ca amanet nu s-a prezentat pentru a le primi, lombardul este obligat să le păstreze încă trei luni. După expirarea acestui termen lombardul transmite obiectele nereclamate unităţilor comerciale pentru a le vinde pe principii de comision.
În caz de nerambursare a împrumutului, asigurat prin amanetarea obiectelor, în termenul fixat în contract lombardul transmite prin contract aceste obiecte unităţilor comerciale pentru a le vinde la un preţ de cel puţin mărimea împrumutului acordat.
Obiectele din metale şi pietre preţioase (inclusiv ceasurile în corp de aur, mărgăritarele etc.) se transmit de către lombard Vistieriei de Stat în modul stabilit de Ministerul Finanţelor.
În cazul calamităţilor naturale sau altor circumstanţe obiective, independente de voinţa clientului, care nu-i permit să se întoarcă la timp la locul de trai şi să-şi ia obiectele date în păstrare sau lombardate, acesta este în drept să solicite în scris sau la telefon prelungirea termenului de păstrare iar lombardul este obligat să-i satisfacă cererea.
31. Din suma încasată de la vînzarea obiectelor se achită plata pentru păstrare, împrumuturile acordate şi dobînzile pentru ele şi cheltuielile de vînzare, iar soldul sumei lombardul îl restituie posesorului chitanţei nominative de depozit sau al biletului nominativ de amanet, la prezentarea lor. Soldurile sumelor, nereclamate timp de trei ani din ziua comercializării obiectelor, cel tîrziu la o lună de la expirarea acestui termen se fac venit la bugetul de stat.
32. Transmiterea chitanţelor nominative de depozit şi a biletelor nominative de amanet altei persoane cu dreptul de a primi de la lombard obiectele depuse în păstrare sau ca amanet se efectuează prin procura posesorului, legalizată la notariat.
33. Lombardul nu are dreptul să folosească obiectele depuse în păstrare sau ca amanet şi nici să le dea în folosinţă altor persoane fizice şi juridice. Obiectele recepţionate spre păstrare sau ca amanet trebuie să fie depozitate în încăperile lombardului în condiţii care să asigure integritatea lor calitativă.
Lombardul poartă răspundere materială şi judiciară pentru integritatea obiectelor luate în păstrare sau ca amanet.
34. În caz de pierdere a chitanţei nominative de depozit sau a biletului nominativ de amanet pentru obiectele predate în păstrare sau ca amanet, lombardul eliberează un duplicat conform cererii scrise a posesorului, la prezentarea paşaportului sau a altui document care îl substituie.
35. În toate încăperile în care îşi desfăşoară activitatea lombardul, la un loc vizibil, trebuie să fie afişate Regulile de lucru ale lombardului, copia licenţei pentru activitate, precum şi tarifele în vigoare la serviciile prestate.
36. Despre lichidarea sau reorganizarea lombardului clienţii urmează să fie anunţaţi cu cel puţin 30 zile înainte, iar obiectele predate spre păstrare sau amanetate să fie restituite posesorilor.
Sumele încasate de la vînzarea bunurilor nereclamate, plătibile persoanei care a dat obiectele în păstrare sau ca amanet, dar care nu le-a primit în termenele stabilite de prezentul Regulament, se transmit spre păstrare la depozitul biroului notarial pe numele persoanei care le-a depus.
III. MODUL DE LICENŢIERE A ACTIVITĂŢII LOMBARDURILOR
37. Licenţa de stat pentru practicarea activităţii de lombard se eliberează de către Ministerul Finanţelor numai agenţilor economici care întrunesc cerinţele prezentului Regulament, pot să asigure organizarea activităţii autorizate şi păstrarea valorilor lombardate (anexa nr.1).
38. Pentru obţinerea licenţei se prezintă următoarele documente:
cererea de acordare a licenţei, în care se includ toate datele necesare pentru a fi introduse în Registrul de Stat (forma organizaţional-juridică a agentului economic, sediul, genurile şi termenele de activitate, mărimea capitalului statutar, data înregistrării, numele, prenumele şi patronimicul persoanelor împuternicite să conducă sau să reprezinte întreprinderea, rechizitele băncii) (anexa nr.2.);
adeverinţa de asigurare a lombardului;
copiile legalizate ale documentelor de constituire, în două exemplare;
copia certificatului de înregistrare de către stat a întreprinderii în calitate de agent economic autonom, legalizată în modul stabilit;
contractul de arendare a încăperii (sau a unei părţi din ea) sau documentul ce confirmă dreptul de proprietate asupra încăperii (sau asupra unei părţi din ea) în care lombardul îşi va desfăşura activitatea;
regulile de lucru ale lombardului;
descrierea măsurilor de securitate, aplicate pentru păstrarea valorilor amanetate, coordonate cu Ministerul Afacerilor Interne;
procura pentru primirea licenţei, perfectată în modul stabilit pe numele reprezentantului lombardului;
copia adeverinţei de înregistrare, eliberată de Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării pe lîngă Ministerul Finanţelor (în cazul în care intenţionează să efectueze operaţiuni cu metale şi pietre preţioase);
documentele bancare şi de altă natură, care confirmă vărsarea de către toţi fondatorii a cotelor-părţi ce le revin în capitalul statutar al agentului economic în cauză;
copia ordinului de plată privind achitarea taxei unice pentru eliberarea licenţei (se prezintă Ministerului Finanţelor în momentul primirii licenţei);
adeverinţa organului fiscal despre luarea în evidenţă a lombardului în calitate de contribuabil, cu indicarea codului fiscal acordat;
autorizaţia organului administraţiei publice locale, pe teritoriul căruia lombardul îşi va desfăşura activitatea.
39. Cererea de acordare a licenţei, prezentată cu derogarea de la prezentul Regulament, nu se examinează.
Ministerul Finanţelor are dreptul să verifice autenticitatea informaţiilor prezentate.
În caz de pierdere a licenţei, în baza documentelor existente Ministerul Finanţelor eliberează un duplicat în modul prevăzut de prezentul Regulament.
40. Fondatorii lombardului poartă răspundere, în condiţiile legii, pentru autenticitatea şi caracterul complet al datelor prezentate, care sînt prevăzute în punctul 38 al prezentului Regulament.
41. Decizia privind acordarea sau refuzul de a acorda licenţa se adoptă de către Ministerul Finanţelor în termen de 30 de zile din data depunerii documentelor respective, perfectate în modul stabilit.
Avizul despre refuzul de a-i acorda licenţa se prezintă solicitantului în scris, cu indicarea motivelor întemeiate.
42. La primirea licenţei de către agentul economic pe un exemplar al statutului (contractului), prezentat de către acesta Ministerului Finanţelor cu toate modificările şi completările la el, se face menţiunea „Licenţa a fost eliberată”, se pune data eliberării şi ştampila. Documentele în cauză se remit agentului economic.
43. Licenţa pentru practicarea activităţii de lombard se eliberează pe termen de un an.
La expirarea termenului de acţiune licenţa îşi pierde valabilitatea.
Prelungirea termenului de acţiune a licenţei pe o perioadă de pînă la 3 ani se efectuează numai în cazul în care se respectă toate condiţiile stipulate în licenţă.
În cazul încălcării condiţiilor licenţei, agentului economic i se poate retrage dreptul de a practica activitate de lombard.
44. Se interzice transmiterea licenţei altor agenţi economici. În caz de schimbare a formei organizaţional-juridice a agentului economic, licenţa eliberată anterior îşi pierde valabilitatea.
45. Ministerul Finanţelor ţine registrul specializat al lombardurilor în funcţiune.
46. Acţiunile organelor, care efectuează licenţierea, pot fi contestate în organele judiciare, în modul stabilit.
47. Licenţa pentru organizarea şi funcţionarea lombardului nu se acordă (nu se prelungeşte) sau poate fi anulată în cazurile cînd:
conducătorii sau angajaţii lombardului sînt persoane cu antecedente penale pentru infracţiuni economice, crime împotriva securităţii publice şi a statului, precum şi pentru luare de mită;
activitatea lui nu corespunde condiţiilor stabilite prin prezentul Regulament;
înregistrarea sau evidenţa contabilă se face incorect;
agentul economic, accidental sau premeditat, a tăinuit faptele şi datele pentru care este interzisă acordarea licenţei;
în decursul a şase luni din data primirii licenţei agentul economic nu şi-a început activitatea;
pe parcursul a două trimestre consecutive agentul economic, autorizat cu practicarea genului de activitate în cauză, a suportat prejudicii.
48. Licenţa îşi pierde valabilitatea în cazul înlocuirii fondatorilor, modificării formei organizaţional-juridice şi denumirii, reamplasării, precum şi în situaţia lichidării sau reorganizării lombardului.
49. Despre toate modificările, indicate în punctul 48 al prezentului Regulament, fondatorii lombardului sînt obligaţi să informeze Ministerul Finanţelor în termen de 15 zile şi să-şi desfăşoare activitatea în strictă conformitate cu condiţiile stipulate în licenţă.
50. Ministerul Finanţelor suspendă sau întrerupe înainte de termen acţiunea licenţei, la cererea posesorului ei, precum şi în cazurile:
a) lichidării agentului economic;
b) necomunicării în termenele stabilite organului, care a eliberat licenţa, a informaţiei prevăzute în prezentul Regulament;
c) nerespectării de către posesor a condiţiilor licenţei, stabilite prin prezentul Regulament, inclusiv transmiterea licenţei altui agent economic, violarea legislaţiilor antimonopol, privind protecţia drepturilor consumatorilor, normelor sanitare şi ecologice, precum şi a altor acte legislative referitoare la activitatea de lombard.
51. Taxele unice pentru acordarea licenţei, prelungirea termenului de acţiune, modificarea condiţiilor şi eliberarea duplicatului licenţei se stabilesc în raport cu salariul minim în vigoare în Republica Moldova la data eliberării licenţei şi se virează la contul special al Ministerului Finanţelor în următoarele mărimi:
pentru practicarea activităţii de lombard – 300 salarii minime;
pentru prelungirea termenului de acţiune a licenţei fără modificări – 100 salarii minime, cu modificări – 250 salarii minime;
pentru modificarea condiţiilor licenţei eliberate anterior – 150 salarii minime;
pentru eliberarea duplicatului – 200 salarii minime.
52. 75 la sută din suma taxei unice se trece în venitul bugetului de stat la contul nr.90100867 (capitolul 12, paragraful 90, simbolul 67), iar 25 la sută – la contul special (contul sumelor conform ordinelor de plată al Ministerului Finanţelor (contul nr.141751, codul contului 100169840 la Direcţia de operaţiuni a Băncii Naţionale din Moldova, codul băncii 280101140).
53. Lombardul este obligat să ţină evidenţa şi să întocmească dările de seamă asupra activităţii sale economico-financiare, să achite în termen şi în mărime deplină impozitele în conformitate cu legislaţia în vigoare a Republicii Moldova.
54. Inspectoratele fiscale, în evidenţa cărora se află lombardurile, sînt obligate, în termen de o lună de la încheierea trimestrului de gestiune, să prezinte Ministerului Finanţelor informaţia despre venitul şi cheltuielile lor, efectivul mediu scriptic şi fondul de salarii.
55. Ministerul Finanţelor şi organele lui structurale au dreptul să efectueze controlul curent asupra respectării condiţiilor licenţei.
56. Revizia activităţii financiare a lombardului se efectuează de către Ministerul Finanţelor, precum şi de către organele autorizate cu aceasta.
57. Persoanele juridice, care practică activitatea menţionată la punctele 3 şi 5 ale prezentului Regulament fără licenţa sau cu încălcarea prevederilor lui, poartă răspundere în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.
58. Blanchetele licenţelor sînt documente de strictă evidenţă. Păstrarea şi evidenţa blanchetelor şi copiilor licenţelor eliberate se pune în sarcina Ministerului Finanţelor.
59. Despre suspendarea sau încetarea acţiunii licenţei posesorul ei este înştiinţat în scris de către Ministerul Finanţelor cel tîrziu peste 5 zile din data adoptării deciziei. În termen de 10 zile de la primirea avizului posesorul licenţei este obligat să o remită Ministerului Finanţelor.
60. În cazul adoptării deciziei de suspendare sau încetare a acţiunii licenţei, plata vărsată nu se restituie.
61. Lichidarea sau reorganizarea lombardului se efectuează conform legislaţiei în vigoare a Republicii Moldova.
62. Modificările şi completările la prezentul Regulament pot fi introduse numai după coordonarea lor cu Ministerul Economiei, Ministerul Justiţiei şi Arbitrajul Republicii Moldova.
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la modul de organizare, funcţionare şi licenţiere a activităţii lombardurilor
LICENŢĂ pentru practicarea activităţii de lombard
eliberată pe termen de ________________________ an(i) prelungită pe termen de _______________________ an(i) reînregistrată pe termen de ____________________ an(i)
În baza hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova nr.476 din 20 decembrie 1990 şi nr. din "__" ___________________199___ conform cererii __________________________________________________________ _______________________________________________________________________ din "_____" _________________________199______ Ministerul Finanţelor permite ________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Înregistrarea sub nr._____ la "_____" ____________________199______
În caz de derogare de la condiţiile Regulamentului, licenţa îşi pierde puterea juridică.
Viceministru finanţelor |
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la modul de organizare, funcţionare şi licenţiere a activităţii lombardurilor
Numărul de înregistrare___________ Data înregistrării________________
CERERE de acordare a licenţei pentru ________________________________________________ ________________________________________________________________________
(genul de activitate, termenul)
Solicitantul(ţii) ____________________________________________________________
(denumirea întreprinderii) ________________________________________________________________________ (numele, prenumele şi patronimicul persoanelor împuternicite ________________________________________________________________________ să conducă sau să reprezinte întreprinderea) ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Sediul __________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Telefon _________________ telex ____________________ telefax _________________
Rechizitele băncii, cont de decontare, cod _____________________________________ ________________________________________________________________________ Capitalul statutar __________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Lista documentelor anexate la cerere _________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________
Data L.Ş. Semnătura solicitantului |
