H O T Ă R Î R E
cu privire la modificarea unor hotărîri ale Guvernului
Republicii Moldova
nr. 751 din 03.11.1995
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.11-12/52 din 22.02.1996
* * *
În scopul perfecţionării actelor normative în vigoare, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă Modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova (se anexează).
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Andrei SANGHELI
|
or.Chişinău, 3 noiembrie 1995 | |
Nr.751 |
MODIFICĂRILE
ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova
1. În Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.51 din 29 ianuarie 1992 „Cu privire la Camera Înregistrării de Stat pe lîngă Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova” (Monitorul Parlamentului, 1992, nr.1, art.42) cu modificările operate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.640 din 26 august 1994 (Monitorul Oficial, 1994, nr.4, art.38):
1) punctul 2 din hotărîre se expune în următoarea redacţie:
„2. Se stabileşte efectului salariaţilor Camerei Înregistrării de Stat pe lîngă Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova în număr de 80 unităţi titulare, inclusiv pentru aparatul central – 28 unităţi titulare cu fondul respectiv de salarizare”;
2) în Regulamentul Camerei Înregistrării de Stat pe lîngă Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova, aprobat prin hotărîre:
punctul 7 se expune în următoarea redacţie:
„7. Camera Înregistrării de Stat este condusă de Preşedintele Camerei de Înregistrării de Stat şi vicepreşedintele ei.
Preşedintele Camerei Înregistrării de Stat este numit prin ordinul ministrului justiţiei al Republicii Moldova.
Vicepreşedintele Camerei Înregistrării de Stat este numit în funcţie de Preşedintele Camerei, coordonînd candidatura propusă cu Ministerul Justiţiei”;
punctul 8 se expune în următoarea redacţie:
„8. Structura aparatului central al Camerei Înregistrării de Stat este compusă din următoarele subdiviziuni:
Secţia metodică
Secţia analiză şi informaţii
Secţia înregistrării întreprinderilor cu capital străin
Secţia control şi expertiză
Secţia finanţe
Secţia generală”;
punctul 9 se exclude;
Regulamentul Camerei Înregistrării de Stat se completează cu capitolele IV şi V, avînd următorul conţinut:
„IV. PREŞEDINTELE CAMEREI ÎNREGISTRĂRII DE STAT
9. Preşedintele Camerei Înregistrării de Stat are următoarele atribuţii:
asigură executarea actelor normative ale Parlamentului şi Preşedintelui Republicii Moldova, a hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, realizarea sarcinilor şi funcţiilor ce derivă din prezentul Regulament şi poartă răspundere personală pentru îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiunilor atribuite Camerei Înregistrării de Stat;
reprezintă interesele Camerei Înregistrării de Stat în relaţiile cu organele de stat, cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din alte state, în limitele împuternicirilor conferite de Camera Înregistrării de Stat;
modifică, de comun acord cu Ministerul Justiţiei, structura aparatului central în limitele fondului stabilit de retribuire a muncii şi ale personalului scriptic, în funcţie de necesitatea perfecţionării organizării optimale a activităţii Camerei Înregistrării de Stat şi implementării metodelor moderne de conducere;
distribuie obligaţiunile, stabileşte gradul de responsabilitate a vicepreşedintelui, şefilor de secţii pentru dirijarea anumitelor domenii de activitate;
aprobă regulamentele structurilor teritoriale şi ale subdiviziunilor aparatului central, obligaţiunile de serviciu ale colaboratorilor acestora;
asigură dirijarea şi coordonarea activităţii registratorilor teritoriali de stat;
simulează, aplică sancţiuni disciplinare, soluţionează problemele privind destituirea din funcţie a salariaţilor Camerei Înregistrării de Stat;
soluţionează problemele activităţii operativ-organizatorice şi economico-financiare;
semnează în numele Camerei Înregistrării de Stat documentele financiare şi de altă natură;
asigură prezentarea în organele ierarhic superioare şi de control a rapoartelor şi informaţiilor privind activitatea Camerei Înregistrării de Stat;
efectuează selectarea, instruirea şi reciclarea cadrelor din sistemul Camerei Înregistrării de Stat, organizează înzestrarea tehnico-materială a aparatului şi structurilor ei teritoriale;
propune modificarea şi completarea prezentului Regulament în funcţie de necesităţile apărute;
exercită alte împuterniciri prevăzute de legislaţia în vigoare.
10. În scopul exercitării funcţiilor de serviciu Preşedintele Camerei Înregistrării de Stat emite ordine şi dispoziţii.
V. REGISTRATORII TERITORIALI DE STAT
11. Registratorii teritoriali de stat sînt persoane cu funcţii de răspundere ce reprezintă organele teritoriale ale Camerei Înregistrării de Stat şi activează în baza legislaţiei în vigoare şi prezentului Regulament.
12. Registratorii teritoriali de stat exercită următoarele funcţii:
primesc şi acordă consultaţii persoanelor interesate în problemele înregistrării de stat a întreprinderilor şi activităţii acestora;
examinează cererile persoanelor juridice şi fizice cu privire la înregistrarea întreprinderilor respective, studiază actele de constituire privind corespunderea lor cerinţelor legislaţiei în vigoare;
înregistrează întreprinderile sau resping cererea de înregistrare a acestora întocmind în ambele cazuri un aviz în scris de modelul stabilit. Decizia privind respingerea cererii de înregistrare a întreprinderii în care este indicat motivul şi, după aprobarea ei de către conducerea Camerei Înregistrării de Stat, se aduce la cunoştinţa fondatorilor în termenele stabilite. Originalul avizului privind înregistrarea întreprinderii se anexează la actele de constituire şi se păstrează permanent împreună cu ele;
eliberează, ca rezultat al înregistrării de stat a întreprinderii, un certificat de modelul stabilit ce adevereşte acest fapt;
ţine evidenţa întreprinderilor înregistrate în unitatea administrativ teritorială respectivă, prezintă informaţia respectivă structurilor aparatului central al Camerei Înregistrării de Stat;
examinează cererile repetate privind înregistrarea agenţilor economici, ţinînd cont de obiecţiile indicate în decizia de respingere a înregistrării, întocmită anterior. În cazul examinării repetate nu se admite solicitarea altor acte sau informaţii, decît a celor indicate în decizia de refuz a înregistrării;
examinează şi soluţionează chestiunea operării modificărilor şi completărilor în actele de constituire ale agenţilor economici înregistraţi;
contribuie la executarea cerinţelor legale privind crearea de către fondatori a fondului statutar în termenele menţionate în actele de constituire, precum şi la aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege faţă de persoanele vinovate de indicarea datelor false în actele de constituire ale întreprinderilor;
asigură prezentarea datelor statistice şi altor informaţii organelor locale, statistice, fiscale, de asistenţă socială în modul şi termenele stabilite;
asigură păstrarea permanentă a dosarelor cu actele de constituire ale întreprinderilor înregistrate;
prezintă Camera Înregistrării de Stat în procesele de judecată sau arbitraj;
prezintă propuneri corespunzătoare privind modificarea şi completarea legislaţiei respective în scopul perfecţionării modului şi condiţiilor de înregistrare a agenţilor economici;
exercită şi alte funcţii, conform ordinelor şi dispoziţiilor conducerii Camerei Înregistrării de Stat.
13. Registratorii teritoriali de stat activează în unităţile administrativ-teritoriale ale republicii şi sînt desemnaţi şi eliberaţi din funcţie de către Preşedintele Camerei Înregistrării de Stat.
14. Registratorii teritoriali de stat poartă răspundere personală pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu încredinţate”.
2. În Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 13 iulie 1994 „Cu privire la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova”:
1) în punctul 3 cifra „7” se substituie prin cifra „9”;
2) în prima propoziţie a punctului 11 al Regulamentului Ministerului Justiţiei al Republicii Moldova, aprobat prin hotărîre, cuvintele „precum şi alţi lucrători ai Ministerului Justiţiei” se substituie prin cuvintele „alţi lucrători ai Ministerului Justiţiei şi Directorul Direcţiei Justiţiei din Găgăuzia (Gagauz-Yeri)”.
3. Se abrogă punctul 2 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.711 din 23 septembrie 1994 „Cu privire la statele-tip ale aparatelor comitetelor executive raionale şi direcţiilor subordonate” (Monitorul Oficial, 1994, nr.13, art.107).
