vineri, 27 noiembrie 2009
102/27.02.96 Hotărîre despre măsurile pentru executarea Legii cu privire la concesiuni

H O T Ă R Î R E

despre măsurile pentru executarea Legii cu privire la concesiuni

 

nr. 102  din  27.02.96

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.32-33/221 din 30.05.1996

 

* * *

Abrogat: 15.02.2013

Hotărîrea Guvernului nr.118 din 11.02.2013

 

Întru executarea Legii nr.534-XIII din 13 iulie 1995 “Cu privire la concesiuni” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.67, 30 noiembrie 1995, art.752), Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat se învesteşte cu următoarele funcţii de organizare, coordonare şi control al executării Legii cu privire la concesiuni:

întocmeşte, completează şi modifică lista obiectelor propuse pentru concesionare şi o prezintă Guvernului spre aprobare şi Parlamentului spre examinare;

coordonează activitatea concedenţilor privind organizarea tenderelor internaţionale de concesionare a proprietăţii de stat;

înaintează Guvernului propuneri, coordonate în modul stabilit, în vederea aprobării contractelor de concesiune pentru fiecare obiect proprietate de stat;

ţine Registrul de stat al contractelor de concesiune;

organizează şi efectuează controlul asupra executării contractelor de concesiune aprobate şi prezintă periodic (anual) Guvernului informaţia respectivă;

în comun cu concedenţii – autorităţile publice locale şi organele publice centrale de specialitate autorizate – prezintă Guvernului propuneri, corelate cu Ministerul Finanţelor, privind modul de repartizare şi utilizare a tuturor veniturilor statului, rezultate din exploatarea fiecărui obiect concesionat în parte;

prezintă Guvernului spre aprobare propuneri coordonate privind acordarea de facilităţi fiscale şi stabilirea impozitelor aferente pe toată durata concesiunii şi le înaintează Parlamentului spre examinare.

2. Se aprobă Regulamentul privind tenderele internaţionale de concesionare în Republica Moldova (se anexează).

3. Se aprobă şi se prezintă Parlamentului Republicii Moldova spre examinare proiectul de hotărîre a Parlamentului pentru aprobarea Clauzelor obligatorii ale contractului de concesiune (se anexează).

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAAndrei SANGHELI

Chişinău, 27 februarie 1996.
Nr.102

   

REGULAMENT

privind tenderele internaţionale de concesionare în Republica Moldova

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul privind tenderele internaţionale de concesionare în Republica Moldova (denumit în continuare Regulamentul) este elaborat în corespundere cu Legea cu privire la concesiuni şi stabileşte modalităţile generale, condiţiile de organizare şi de desfăşurare a tenderelor internaţionale (specificate în continuare cu termenul generic “tender” ) pentru transmiterea în concesiune a bunurilor (serviciilor) proprietate publică.

2. Tenderul se organizează în scopul selectării prin concurs a celui mai convenabil solicitant al concesiunii, care acceptă condiţiile preliminare, formulate în oferta de concesiune şi oferă cele mai avantajoase pentru stat condiţii de concesionare.

3. Principiile de bază de organizare şi desfăşurare a tenderelor sînt:

condiţii egale de concurs pentru toţi solicitanţii concesiunii, inclusiv persoane fizice sau juridice străine, care au dorit să participe la tender;

numărul minim al solicitanţilor concesiunii va fi de cel puţin doi;

publicitate la desfăşurarea şi totalizarea tenderelor;

asigurarea pentru toţi solicitanţii concesiunii a posibilităţii de a examina bunurile propuse spre concesionare şi de a studia clauzele creditar-financiare şi alte condiţii ale contractului de concesiune.

4. Data desfăşurării tenderului se stabileşte prin decizia concedentului pe care acesta o va adopta după aprobarea de către Parlament a listei obiectelor propuse pentru concesionare şi a clauzelor obligatorii ale contractului de concesiune, elaborate pentru fiecare obiect separat.

5. Noţiunile de bază, utilizate în prezentul Regulament:

concedent – statul sau unităţile sale teritorial-administrative care au competenţa de a acorda persoanelor fizice sau juridice dreptul de a exploata anumite activităţi, servicii sau bunuri aflate în proprietatea statului;

concesionar – persoana fizică sau juridică ce deţine o concesiune pe un termen determinat în schimbul unei redevenţe;

comitetul tenderului – organul special, permanent sau provizoriu, creat de către concedent pentru organizarea şi desfăşurarea licitaţiei;

dosarul tenderului – setul de documente conţinînd date privind caracteristicile tehnice, comerciale, organizaţionale şi de altă natură ale obiectului propus pentru concesionare, precum şi date despre condiţiile şi procedura desfăşurării licitaţiei;

licitaţie publică – licitaţie, în cadrul căreia comitetul tenderului deschide plicurile exterioare şi anunţă conţinutul lor în şedinţa publică a participanţilor la licitaţie;

licitaţie restrînsă – licitaţie, în cadrul căreia concedentul invită un număr restrîns de participanţi, pe care i-a selectat datorită siguranţei lor financiare, spectrului larg al posibilităţilor tehnice şi competenţei lor profesionale;

licitaţie cu precalificare – licitaţie, în cadrul căreia concedentul efectuează preselecţia solicitanţilor concesiunii, luînd în considerare capacităţile acestora de a îndeplini condiţiile speciale care urmează să fie respectate la predarea obiectului în concesiune;

obiectul licitaţiei (concesiunii) – terenuri şi alte resurse naturale, bunuri mobiliare şi imobiliare, activităţi antreprenoriale şi servicii publice constituind domeniul statului, propuse spre concesionare şi scoase la licitaţie;

oferta de tender – setul obligatoriu de documente, prezentate conform prevederilor acestui Regulament de solicitantul concesiunii în vederea participării sale la licitaţie;

participantul la licitaţie (ofertantul) – solicitantul concesiunii, acceptat în urma verificării preliminare, care, conform exigenţelor prezentului Regulament, întruneşte integral condiţiile de participare la licitaţie;

solicitantul concesiunii – persoana fizică sau juridică, inclusiv străină, care şi-a exprimat în scris consimţămîntul de a participa la licitaţie potrivit condiţiilor, stabilite în dosarul tenderului;

tender internaţional – licitaţie, care preconizează organizarea negocierilor pe bază de concurs în cazurile cînd solicitantul concesiunii acceptă să execute anumite condiţii, stabilite de către concedent;

verificare preliminară – verificarea setului obligatoriu de documente, prezentate de solicitantul concesiunii pentru a participa la licitaţie, şi a corectitudinii informaţiilor conţinute în acestea.

 

II. ORGANIZAREA ŞI PROCEDURA LICITAŢIILOR

6. În organizarea şi derularea licitaţiilor sînt implicaţi concedentul, comitetul de tender, solicitanţii concesiunii, participanţii la licitaţie.

7. Concedentul exercită următoarele funcţii:

adoptă decizia privind desfăşurarea licitaţiei şi o face publică în modul stabilit de lege;

evaluează obiectul concesiunii, determină valoarea lui iniţială şi volumul necesar de investiţii, corelîndu-şi actele întocmite cu Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat, Ministerul Economiei şi Ministerul Finanţelor;

întocmeşte documentele necesare pentru anunţarea licitaţiei, publică comunicatul informativ, asigură reclama aferentă;

închiriază incinte pentru organizarea licitaţiei, instruieşte personalul pentru desfăşurarea ei, inclusiv pentru colectarea şi examinarea ofertelor şi precalificarea ofertanţilor;

desemnează şi aprobă componenţa comitetului tenderului;

dirijează şi controlează activitatea comitetului tenderului şi atrage, după caz, experţi pentru întocmirea şi evaluarea documentelor incluse în ofertă, precum şi a altor documente necesare;

aprobă dosarul tenderului şi rezultatele licitaţiei;

examinează apelurile împotriva deciziilor comitetului tenderului;

definitivează condiţiile contractului de concesiune şi încheie acest contract cu cîştigătorul licitaţiei;

desfiinţează comitetul tenderului.

8. Concedentul poate autoriza să organizeze licitaţia în cauză orice persoană juridică prin emiterea unei dispoziţii sau prin încheierea unui contract. Limitele drepturilor şi obligaţiunilor persoanei împuternicite se vor stabili în dispoziţia menţionată sau în contractul de organizare şi desfăşurare a licitaţiei.

Concedentul achită în avans cheltuielile de organizare şi desfăşurare a licitaţiilor.

9. Licitaţia este desfăşurată de comitetul tenderului.

Comitetul tenderului, în număr de 5-9 persoane, se formează din reprezentanţi ai concedentului, Ministerului Economiei, Ministerului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat, Ministerului Finanţelor, altor organe statale centrale de specialitate şi ale administraţiei publice locale interesate.

Din membrii aleşi concedentul va desemna preşedintele şi secretarul comitetului tenderului şi va determina componenţa experţilor de competenţă.

10. În caz de necesitate, în activitatea comitetului tenderului pot fi antrenaţi şi alţi experţi şi specialişti, fără să li se acorde drept de vot.

Membrii comitetului tenderului şi persoanele, antrenate în activitatea lui în calitate de experţi, sînt remuneraţi de către concedent în temeiul contractelor, încheiate cu aceştia în conformitate cu legislaţia în vigoare.

11. Comitetul tenderului:

elaborează şi prezintă concedentului spre aprobare regulamentul său de activitate;

determină modul, condiţiile şi termenele de desfăşurare a licitaţiei;

elaborează criteriile de desemnare a cîştigătorilor licitaţiei;

elaborează dosarul tenderului, organizează difuzarea lui şi decide chestiunile vizînd modificarea dosarului tenderului şi a procedurilor de licitare;

creează solicitanţilor concesiunii condiţii pentru examinarea nestingherită a obiectului, propus spre concesionare, şi a dosarului tenderului, oferă explicaţiile necesare;

asigură colectarea, păstrarea şi evaluarea ofertelor;

adoptă decizia privind preselecţia participanţilor la licitaţie;

realizează întocmai procedura stabilită a licitaţiei şi legalizează documentele privind adjudecarea şi rezultatele acesteia;

desemnează cîştigătorul sau ia altă decizie privind rezultatele negocierilor, întocmeşte procesul-verbal respectiv şi prezintă concedentului decizia sa spre aprobare;

definitivează achitările cu participanţii la licitaţie;

îşi publică în mass-media raportul privind rezultatele licitaţiei.

12. Chestionarul solicitantului concesiunii poate include orice aspecte ce prezintă interes pentru concedent sau comitetul tenderului. În caz că unele date din acest chestionar constituie secretul comercial al solicitantului concesiunii, acesta din urmă are dreptul să nu le includă. Concedentul sau comitetul tenderului nu sînt în drept să ceară solicitantului concesiunii să prezinte în mod obligatoriu informaţii, care pot constitui secret comercial.

13. Comitetul tenderului poate să atragă persoane fizice sau juridice la elaborarea, difuzarea, evaluarea şi expertiza documentelor legate de desfăşurarea licitaţiilor, precum şi pentru explicarea condiţiilor tenderului şi efectuarea altor servicii.

În procesul de organizare a unui anumit tender, aceleaşi persoane nu au dreptul să colaboreze simultan cu concedentul şi comitetul tenderului, pe de o parte, şi cu solicitantul concesiunii ce participă la licitaţie, pe de altă parte.

14. La licitaţie sînt admişi solicitanţii concesiunii care:

în corespundere cu legislaţia pot fi identificaţi drept concesionari şi dispun de toate capacităţile tehnice şi economice necesare pentru activitatea concesională;

au depus în termene cererea şi celelalte documente necesare pentru a participa la licitaţie;

au depus pe contul indicat în avizul informaţional, pînă la prezentarea ofertei, un acont (garanţia de participare) în mărime de 5 % din valoarea iniţială a obiectului concesiunii şi taxa de participare la licitaţie în mărime de 100 salarii minime;

au acceptat în scris, la momentul cînd le-a fost înregistrată cererea de participare la licitaţie, să respecte toate condiţiile înaintate de către concedent.

15. Din momentul înregistrării cererii de participare, solicitantul concesiunii capătă statut de participant la licitaţie.

16. Participantul la licitaţie are dreptul:

să ia parte la licitaţie personal sau prin mandatarul său autorizat;

să obţină de la comitetul tenderului informaţii complete despre obiectul concesiunii, condiţiile şi modul de desfăşurare a licitaţiilor;

să solicite comitetului tenderului printr-un demers amînarea termenului de prezentare a ofertei;

să renunţe de a participa la licitaţie, fără să i se recupereze cheltuielile suportate în legătură cu ea;

în cazul cînd este cîştigătorul licitaţiei – să încheie sau să refuze să încheie cu concedentul contractul de concesiune, în conformitate cu prezentul Regulament;

să apeleze în instanţa judecătorească competentă, în cazul încălcării drepturilor sale de participant la licitaţie.

[Alin. modificat prin Hot. Guv. nr.280 din 24.03.97]

 

Participantul la licitaţie este obligat:

să respecte integral regulile de desfăşurare a licitaţiei, stabilite prin acest Regulament;

în cazul cînd cîştigă concursul – să semneze procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei.

 

III. PUBLICITATEA

17. Concedentul dă publicităţii anunţul privind organizarea licitaţiei cu cel puţin trei luni înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor, în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în presa republicană şi în cea străină, precum şi în buletinele speciale informative.

18. Anunţul privind organizarea licitaţiilor va cuprinde următoarele informaţii:

data, ora, locul, tipul şi condiţiile de desfăşurare a licitaţiei;

denumirea, sediul, apartenenţa departamentală a obiectului propus pentru concesionare şi caracteristicile lui tehnico-economice cu specificarea indicilor incluşi în tipizata din anexa nr.1;

denumirea concedentului;

informaţia privind procedura de precalificare şi termenele trecerii ei, în cazul cînd va avea loc;

valoarea iniţială a concesiunii;

mărimea taxei de participare la licitaţie, suma acontului (garanţiei de participare) şi contul de decontare, la care acestea se vor transfera;

modul de examinare prealabilă a obiectului concesiunii de către participanţii la licitaţie;

termenul şi principalele condiţii de executare a contractului de concesiune, impunerea unor clauze sau restricţii speciale;

termenul de prezentare a ofertelor;

adresa, condiţiile de procurare şi alte date referitoare la obţinerea dosarului tenderului;

telefonul de relaţii;

alte date şi informaţii, la sugestia concedentului.

19. Evaluarea obiectului concesiunii şi determinarea valorii iniţiale a concesiunii se efectuează în temeiul datelor bilanţului contabil al obiectului la data dării de seamă respective.

20. Din momentul publicării anunţului, toţi solicitanţii au posibilitatea de a examina în prealabil obiectul, propus pentru concesiune.

Concedentul este obligat să creeze condiţii pentru examinarea nestingherită a obiectului în cauză.

21. Condiţiile de executare a contractului de concesiune pot include următoarele sarcini ale solicitantului concesiunii:

asigurarea unui venit constant, mărimea căruia nu poate fi mai mică decît media beneficiului net, obţinut la exploatarea obiectului de concesiune sau altor obiecte similare în ultimii 3-5 ani;

menţinerea profilului de activitate în cadrul exploatării obiectului concesiunii, fără reducerea volumului de producţie (lucrări, servicii);

fabricarea anumitor tipuri de mărfuri (prestarea anumitor lucrări, servicii), în primul rînd a mărfurilor de larg consum şi a serviciilor sociale, prestate populaţiei;

angajamentul de reinvestire a unei părţi din profitul net al concesionarului în obiectul concesiunii sau în alte obiecte de interes public;

plata unei părţi a redevenţei în valută forte;

organizarea activităţilor pentru ocrotirea mediului înconjurător;

numărul locurilor de muncă, ce trebuie să fie păstrate sau create în procesul exploatării obiectului de concesiune;

construcţia locuinţelor;

alte angajamente, stipulate de concedent.

22. În cazul organizării unei licitaţii restrînse, pe lîngă anunţul în cauză, în presă se va publica lista investitorilor invitaţi să participe la acea licitaţie. În plus, comitetul tenderului va expedia prin poştă invitaţiile în scris fiecărui investitor desemnat.

 

IV. DOSARUL TENDERULUI

23. Comitetul tenderului întocmeşte dosarul tenderului conform dispoziţiei date de concedent.

24. Dosarul tenderului este pus integral la dispoziţia solicitantului concesiunii potrivit cererii lui oficiale, contra plată. Preţul dosarului tenderului nu poate depăşi cheltuielile efectuate pentru elaborarea şi definitivarea lui şi se dă publicităţii în anunţul informativ. Modul şi condiţiile de vînzare a dosarului tenderului se stabilesc de către comitetul tenderului.

25. Dosarul tenderului se constituie din următoarele compartimente:

date generale despre obiectul concesiunii;

documentaţia de proiect;

condiţiile şi modul de desfăşurare a licitaţiilor;

contractul-cadru de concesiune (potrivit tipizatei din anexa nr.2);

componenţele obligatorii ale documentelor ofertei;

clauzele obligatorii ale contractului de concesiune, aprobat de Parlament;

instrucţiuni pentru solicitanţii concesiunii privind exigenţele respectate la elaborarea, legalizarea şi prezentarea ofertelor.

26. Pentru participare la licitaţie, solicitantul concesiunii va prezenta în comitetul tenderului:

a) cererea pentru participarea la licitaţie, de modelul din anexa nr.3;

b) date succinte despre statutul său, potrivit tipizatei din anexa nr.4, şi copiile legalizate ale documentelor sale de înregistrare;

c) numele şi prenumele persoanelor, autorizate de către participantul la licitaţie să acţioneze şi să semneze documente din numele lui;

d) actul confirmativ privind solvabilitatea sa, eliberat de bancă ori de altă instituţie creditar-financiară, care îl deserveşte;

e) copiile documentelor de plată, care confirmă depunerea acontului iniţial şi a taxei de participare la licitaţie la contul de decontare al concedentului, indicat în anunţul privind organizarea licitaţiei;

f) propuneri referitoare la preţ şi condiţiile suplimentare ale concesiunii, formulate potrivit tipizatei din anexa nr.5.

 

V. OFERTA PENTRU TENDER

27. Oferta pentru tender va fi întocmită potrivit exigenţelor şi condiţiilor, specificate în dosarul tenderului, şi va fi prezentată în comitetul tenderului personal de către solicitantul concesiunii (de către persoana lui autorizată) sau se va expedia prin poştă în două plicuri sigilate.

Plicul exterior va conţine actele, enumerate în pct.27 a)–e). Copiile documentelor care confirmă achitarea acontului iniţial şi a taxei de participare la licitaţie sînt valabile numai pentru o singură licitaţie.

Plicul interior va conţine propunerile solicitantului concesiunii specificate conform pct.26 f).

Nu se admit cereri sau oferte telefonice, telegrafice ori prin telefax.

28. Eventualitatea şi parametrii de abatere a ofertei de la condiţiile, ce se conţin în dosarul tenderului, se vor stipula în dosarul tenderului.

29. Solicitantul concesiunii are dreptul, pe lîngă oferta întocmită potrivit condiţiilor din dosarul tenderului, să prezinte oferte (propuneri) de alternativă.

30. Primirea cererilor încetează din momentul expirării termenului stabilit de depunere a acestora.

31. Din data publicării anunţului informativ referitor la licitaţie pînă în ziua încheierii ei, atît comitetului tenderului, cît şi participanţilor la licitaţie li se interzice să facă schimb de informaţii sau să divulge datele din ofertele depuse.

Membrii comitetului tenderului şi experţii implicaţi îşi asumă în scris obligaţia să nu divulge, pînă la începutul şedinţei acestui comitet, date referitoare la persoanele care au despus cereri de participare la licitaţie, precum şi la conţinutul ofertelor, înaintate de ele.

32. Ofertele şi registrul lor se vor păstra într-un seif special. Răspunderea pentru integritatea acestor documente o poartă persoana care efectuează primirea şi înregistrarea lor.

 

VI. MODUL DE DESFĂŞURARE A LICITAŢIEI

33. Comitetul tenderului va deschide plicurile exterioare în şedinţa publică a solicitanţilor concesiunii sau a persoanelor lor autorizate în cel tîrziu 3 zile după expirarea termenului de depunere a cererilor. Se vor admite numai cererile depuse în termenele menţionate. Fiecare cerere va fi semnată de membrii comitetului tenderului şi de solicitantul concesiunii. Comitetul tenderului verifică integritatea actelor necesare şi corectitudinea datelor referitoare la solicitanţi, conţinute în plicul exterior, şi întocmeşte procesul-verbal de admitere a solicitanţilor concesiunii la licitaţie.

34. Solicitantului concesiunii, admis să participe la licitaţie, i se eliberează ori i se expediază prin poştă o recipisă ce confirmă primirea cererii şi data înregistrării ei.

35. Solicitantul concesiunii nu va fi admis la licitaţie în cazul în care plicul exterior nu va conţine toate documentele specificate în pct.27 sau în situaţia în care unele acte nu vor fi conforme exigenţelor şi condiţiilor stabilite în dosarul tenderului, fapt care se va consemna printr-o înscriere respectivă în procesul-verbal de recepţie a ofertelor.

Solicitantul care nu a fost admis să participe la licitaţie este informat în scris despre motivele respingerii. Actele ce se conţin în plicul exterior, precum şi plicul interior nedesfăcut se vor restitui solicitantului respins. Solicitantul care nu a fost admis la licitaţie are dreptul să ceară restituirea acontului depus înainte de înregistrare (garanţiei de participare), prezentînd recipisa de achitare.

36. Tăinuirea cererilor sau ignorarea acestora la totalizare atrage după sine răspundere conform legislaţiei în vigoare.

37. Comitetul tenderului va deschide plicurile interioare şi va totaliza rezultatele finale ale licitaţiei la data şi ora desemnate pentru începerea licitaţiei, însă nu mai tîrziu de 3 zile după încheierea primirii cererilor.

Deschiderea plicurilor interioare se va face numai dacă toţi membrii prezenţi la şedinţa comitetului tenderului au semnat procesul-verbal, menţionat la pct.34 al acestui Regulament, şi conţinutul ofertelor se va anunţa în aceleaşi condiţii.

38. Comitetul tenderului verifică conformitatea ofertelor cu cerinţele expuse în dosarul tenderului. În cazul cînd oferta prezentată nu corespunde acestor cerinţe şi eliminarea deficienţelor ar comporta modificarea ei substanţială, acea ofertă va fi respinsă, fapt care va fi consemnat în procesul-verbal al şedinţei comitetului tenderului.

39. În cazul în care în documentaţia prezentată sînt depistate abateri, a căror corectare nu ar comporta modificarea ofertei, comitetul tenderului poate să-i ceară solicitantului concesiunii să le aducă în corespundere cu exigenţele dosarului tenderului. Dacă această ordonanţă nu este îndeplinită în termenul stabilit, comitetul tenderului respinge oferta în cauză, fapt care se va fixa în procesul-verbal al şedinţei lui.

40. În cadrul desfăşurării licitaţiei comitetul tenderului poate solicita participanţilor, dacă va considera că este necesar, să aducă precizări sau să completeze ofertele prezentate, precum şi să ceară informaţii suplimentare, confirmări , documente din alte surse demne de încredere.

41. În procesul desfăşurării licitaţiei, participanţii nu au dreptul să-şi modifice de sine stătător ofertele.

42. În perioada efectuării licitaţiei comitetul tenderului poate descalifica orice solicitant al concesiunii, excluzîndu-l din numărul participanţilor, în cazul în care descoperă în documentaţia prezentată informaţii false sau inexacte.

 

VII. LICITAŢIILE CU PRECALIFICARE

43. În cazul organizării licitaţiilor cu precalificare, comitetul tenderului:

tipăreşte şi expediază invitaţiile pentru participare la licitaţia cu precalificare şi chestionarul solicitantului concesiunii;

colectează chestionarele completate, avizele şi alte documente pentru precalificare şi evaluează documentele primite conform criteriilor stabilite de concedent; examinează şi evaluează capacităţile tehnice, organizaţionale şi financiare ale solicitantului concesiunii şi întocmeşte avizul de referinţă;

ia decizia privind totalurile verificării prealabile.

44. Licitaţia cu precalificare se desfăşoară în două etape: la prima etapă – etapa de precalificare – participă toţi solicitanţii concesiunii, la a doua – etapa de licitare – numai solicitanţii selectaţi conform rezultatelor precalificării, ale căror oferte după examinare (sau dacă a fost necesar – după precizare) au fost estimate drept admisibile.

Solicitanţilor concesiunii, care au participat la prima etapă, li se comunică în scris rezultatele precalificării.

45. În cazul cînd se prezintă numai un solicitant al concesiunii, licitaţia se va considera drept infructuoasă şi se vor stabili noi termene de negociere pentru acelaşi obiect.

46. Comitetul tenderului, în timp de 10 zile din ziua comunicării rezultatelor precalificării, stabileşte data ţinerii etapei a doua şi expediază invitaţii participanţilor, precalificaţi potrivit pct.44.

 

VIII. LICITAŢIA RESTRÎNSĂ

47. Licitaţiile pot fi restrînse pînă la un număr de candidaturi, desemnate de către concedent, în cazurile cînd:

pentru executarea activităţilor ce fac obiectul concesiunii se cere o capacitate profesională sau o încredere deosebită, fără de care nu s-ar garanta buna executare;

interesele militare sau alte interese importante de stat nu permit organizarea unei negocieri publice;

organizarea unei licitaţii publice ar prilejui o amînare a soluţionării problemelor publice imediate;

licitaţia publică anterioară nu a finalizat prin încheierea unui contract de concesiune.

48. Concedentul desemnează cel puţin cinci candidaturi şi le expediază invitaţiile pentru participare la etapa de precalificare.

Candidaturile, desemnate de către concedent, trebuie să-şi decidă participarea la licitaţia restrînsă în termen de 30 zile din data publicării anunţului informativ şi să prezinte comitetului tenderului datele necesare pentru a fi precalificate.

49. Licitaţia va avea loc numai dacă vor fi prezenţi cel puţin doi participanţi dintre cei invitaţi. În caz contrar, licitaţia pentru acest obiect se va desfăşura peste 10 zile.

Dacă şi după acest termen se va prezenta numai un participant dintre cei invitaţi, se va proceda la examinarea ofertei lui şi dacă aceasta este conformă cerinţelor, stabilite de concedent, participantul este desemnat cîştigător al licitaţiei.

50. Concedentul şi cîştigătorul vor semna un protocol de intenţii în privinţa procedurii negocierilor ulterioare pentru încheierea contractului de concesiune.

 

IX. ADJUDECAREA

51. Comitetul tenderului va alege drept cîştigător al licitaţiei pe participantul, oferta căruia satisface în modul cel mai avantajos toate cerinţele expuse în dosarul tenderului.

Adjudecarea se efectuează prin metoda punctajului aferent şi a criteriilor, conţinute în dosarul tenderului.

Evaluarea ofertelor se efectuează în modul următor:

fiecărei propuneri din ofertă, în dependenţă de valoarea ei, i se atribuie punctajul corespunzător;

punctele tuturor propunerilor dintr-o ofertă se însumează;

participantul la licitaţie, care va obţine punctajul maxim, va fi considerat cîştigător.

52. În cazul în care mai multe oferte acumulează punctaje echivalente, comitetul tenderului anunţă pentru participanţii în cauză o nouă licitaţie, solicitînd acestora să-şi completeze ofertele. Ofertele completate vor fi evaluate în modul sus-menţionat. Dacă participanţii, aflaţi la egalitate, nu au dorit să-şi completeze ofertele sau dacă din nou s-au obţinut oferte echivalente, cîştigător este declarat participantul, care a depus primul oferta completată.

53. La totalizare pot asista participanţii la licitaţie sau persoanele autorizate prin procură de aceştia, precum şi împuterniciţii interesaţi ai autorităţii publice centrale, ai organelor centrale ramurale de stat şi administraţiei publice locale, reprezentanţii mass-mediei.

54. Rezultatele şedinţei comitetului tenderului se vor consemna într-un proces-verbal, în care se va arăta:

componenţa comitetului tenderului;

lista participanţilor;

date despre cîştigător;

date despre participantul care, conform rezultatelor licitaţiei, s-a clasat pe locul al doilea;

denumirea obiectului, ce se transmite în concesiune;

preţul iniţial şi cel definitiv al concesiunii;

angajamentele părţilor privind semnarea contractului.

55. Participanţii şi cîştigătorul licitaţiei sau reprezentanţii lor autorizaţi, precum şi membrii comitetului tenderului, în termen de 10 zile din data anunţării totalurilor lui, sînt obligaţi să semneze procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei. Procesul-verbal se întocmeşte în patru exemplare. Procurile sau copiile legalizate ale acestora se anexează în mod obligatoriu la procesul-verbal.

Un exemplar al procesului-verbal privind rezultatele licitaţiei se înmînează cîştigătorului şi reprezintă documentul, care confirmă dreptul cîştigătorului să încheie contractul de concesiune.

56. Dacă cîştigătorul nu a semnat în termenul stabilit procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei, acontul depus nu i se restituie şi el îşi pierde dreptul de a încheia contractul de concesiune. În acest caz, dreptul să încheie contractul de concesiune îl obţine participantul la tender, clasat conform rezultatelor licitaţiei pe locul imediat următor. Dacă şi acesta refuză să semneze procesul-verbal, rezultatele licitaţiei se anulează.

Participanţilor la licitaţie, care nu au semnat în termenele stabilite procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei, nu li se restituie acontul depus (garanţia de participare).

57. În cazul cînd negocierile încetează fără a fi declarat cîştigătorul, tuturor participanţilor li se restituie acontul depus.

 

X. APROBAREA REZULTATELOR

58. În termen de 10 zile din data semnării procesului-verbal privind rezultatele licitaţiei comitetul tenderului întocmeşte raportul privind ţinerea licitaţiei şi îl prezintă concedentului, împreună cu dosarul tenderului, procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei şi alte documente.

59. Concedentul, în termen de o săptămînă după prezentarea actelor sus-menţionate, va controla legalitatea procedurii de licitare şi va lua decizia corespunzătoare privind aprobarea rezultatelor licitaţiei.

60. Licitaţia se va considera finalizată după aprobarea rezultatelor ei de către concedent.

În cazul cînd rezultatele licitaţiei nu au fost aprobate ori a fost prezentată numai o singură ofertă sau nici una, sau comitetul tenderului a decis suspendarea licitaţiei, fără declararea cîştigătorului şi fără retragerea din licitaţie a obiectului concesiunii, concedentul poate anunţa o nouă licitaţie pentru acelaşi obiect, modificînd sau păstrînd neschimbate condiţiile ei.

În cazul anulării de către concedent a rezultatelor licitaţiei, comitetul tenderului are obligaţia să notifice în scris în termen de 3 zile acest fapt tuturor participanţilor la licitaţie, indicînd motivele adoptării unei asemenea decizii .

61. Decizia privind anularea licitaţiei o ia concedentul, la propunerea comitetului tenderului sau a oricărui participant la licitaţie în cazurile cînd:

nici una dintre ofertele prezentate nu corespunde prevederilor dosarului tenderului;

se constată nereguli în derularea licitaţiei, care afectează principiul condiţiilor egale de concurenţă pentru toţi solicitanţii concesiunii, sau scurgeri de informaţii, sau divulgarea datelor despre participanţii la licitaţie şi conţinut ului ofertelor, sau alte încălcări ce au făcut posibilă tăinuirea cererilor şi ignorarea lor la totalizare;

preţul minim propus de către participanţii la licitaţie depăşeşte esenţial preţul iniţial calculat al concesiunii;

au fost făcute contestaţii întemeiate;

participantul, care s-a clasat pe locul al doilea, nu a semnat în termenul stabilit procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei;

au apărut alte situaţii, specificate în mod expres în dosarul tenderului.

62. În termen de trei zile după aprobarea de către concedent a rezultatelor licitaţiei comitetul tenderului are angajamentul de a informa cîştigătorul negocierilor despre desemnarea lui printr-un aviz, în care se va indica cuantumul şi termenul depunerii acontului definitiv. De asemenea, vor fi informaţi şi ceilalţi participanţi la licitaţie, ale căror oferte au fost respinse, comunicîndu-li-se motivele respingerii.

63. Comitetul tenderului publică informaţii privind totalurile licitaţiei în termen de o săptămînă din ziua aprobării de către concedent a rezultatelor acesteia.

64. Rezultatele licitaţiei pot fi contestate de către participanţi în instanţa judecătorească competentă în termen de 30 zile calendaristice din data publicării lor.

[Pct. 64 modificat prin Hot. Guv. nr.280 din 24.03.97]

 

XI. FORMALITĂŢI LA ÎNTOCMIREA CONTRACTULUI DE CONCESIUNE

ŞI ACHITAREA CU PARTICIPANŢII LA LICITAŢIE

65. După ce a fost informat, cîştigătorul este obligat să depună acontul definitiv (garanţia de bună executare a contractului) pe contul de decontare al concedentului în mărime de 5 % din valoarea iniţială a concesiunii în termenul, stabilit de către comitetul tenderului. Dacă cîştigătorul nu a depus acontul definitiv (garanţia de bună executare a contractului) în termenul fixat, concedentul poate să anuleze adjudecarea concesiunii, fără a restitui cîştigătorului acontul iniţial.

În cazul sus-menţionat, dreptul la concesiune îl obţine participantul la licitaţie, care s-a clasat pe locul al doilea. Dacă şi acesta refuză dreptul acordat, rezultatele licitaţiei se anulează.

66. În termen de 30 zile calendaristice din data depunerii de către cîştigător a acontului definitiv, concedentul şi cîştigătorul urmează să încheie contractul de concesiune în strictă conformitate cu dosarul tenderului, procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei şi legislaţia în vigoare. În perioada de negociere a clauzelor, în contract pot fi introduse, cu acordul reciproc al părţilor, condiţii suplimentare, care însă nu vor putea schimba condiţiile fixate în dosarul tenderului şi oferta cîştigătorului.

Dacă cîştigătorul licitaţiei refuză să semneze contractul de concesiune, aconturile depuse nu i se restituie.

67. Suma acontului, depus de către cîştigătorul licitaţiei, se va include în suma plăţilor pentru concesiune. Celorlalţi participanţi la licitaţie suma acontului (garanţiei de participare) li se restituie pe parcursul a 10 zile din data semnării procesului-verbal privind rezultatele licitaţiei.

Taxa de participare la licitaţie nu se restituie.

68. Cîştigătorul obţine dreptul de folosinţă asupra obiectului concesiunii din momentul înregistrării contractului de concesiune de către Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat.

 

XII. REPARTIZAREA ÎNCASĂRILOR, REZULTATE DIN DERULAREA LICITAŢIEI

69. Veniturile, rezultate din derularea licitaţiei, se formează din încasările băneşti pentru comercializarea dosarului tenderului, taxele de participare la licitaţie şi din sumele aconturilor nerestituite în cazurile stabilite conform prezentului Regulament şi se repartizează pentru acoperirea cheltuielilor, legate de organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor. Soldul mijloacelor băneşti se transferă în buget.

 

Anexa nr.1

la Regulamentul privind tenderele

internaţionale de concesionare

în Republica Moldova

 

Studiul tehnico-economic de fundamentare a concesiunii

(conţinutul-cadru)

1. Date privind persoana juridică, ce deţine în proprietate obiectul concesiunii:

1) firma, sediul;

2) forma organizaţional-juridică;

3) numărul certificatului de înregistrare;

4) sediul filialelor şi al reprezentanţelor;

5) genul principal de activitate.

2. Forma juridică a obiectului concesiunii.

3. Motivele care determină concesionarea.

4. Date privind obiectul propus spre concesionare:

1) direcţia principală de activitate sau profilul serviciilor prestate;

2) obiectul de activitate, volumul producţiei;

3) structura de producţie (unităţi de producţie, subunităţi, propuse spre concesionare);

4) nomenclatorul de bază al producţiei;

5) uzura fondurilor fixe la _______________________________________;

(data)

6) localitatea (arealul) în care se vor desfăşura activităţile respective;

7) lista bunurilor conform inventarierii: terenuri, clădiri, instalaţii, utilaje şi alte forme ale fondurilor fixe, mijloace circulante;

8) suprafeţe de producţie;

9) suprafaţa totală a terenului, pe care este situată întreprinderea, planul de situaţie al terenurilor şi al clădirilor;

10) drepturile şi condiţiile de exploatare şi gestiune a terenului.

5. Date privind eficienţa obiectului propus spre concesionare în ultimii 3 ani:

1) cererea de produse (lucrări, servicii);

2) costul producţiei (lucrărilor, serviciilor) comercializate;

3) gradul de automatizare;

4) volumul investiţiilor;

5) productivitatea muncii;

6) efectivul mediu al personalului;

7) gradul de instruire a personalului, inclusiv pe specialităţi de bază;

8) ansamblul de măsuri şi condiţii pentru buna funcţionare a obiectului;

9) nivelul rentabilităţii;

10) activele financiare;

11) mijloacele ce nu aparţin întreprinderii;

12) sarcini de care este grevat obiectul propus spre concesionare;

13) principalii furnizori, beneficiari şi dificultăţile în aprovizionare şi desfacere;

14) sume creditoare şi datorii de încasat, conform ultimului bilanţ contabil. Lista debitorilor şi creditorilor;

15) valoarea estimativă a eficienţei obiectului şi propuneri concrete referitor la concesiune.

6. Date de bază pentru determinarea preţului iniţial al obiectului propus spre concesionare:

1) valoarea iniţială şi reziduală a obiectului, rezultată din inventariere şi reevaluare;

2) estimarea valorii globale a obiectului concesiunii, luîndu-se în calcul dobînzile pentru creditele bancare;

3) media comparabilă a beneficiilor realizate în ultimii 3-5 ani, conform bilanţurilor anuale;

4) cheltuieli efectuate şi nerecuperate pînă la data concesionării obiectului.

7. Valoarea iniţială a concesiunii se determină prin analiza datelor specificate în pct.5 şi 6 ale prezentului Studiu tehnico-economic.

 

Concedentul _____________________________

(semnătura)

 

L.Ş.

 

_________________________________

(numele, prenumele)

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul privind tenderele

internaţionale de concesionare

în Republica Moldova

 

Contract de concesiune nr.______

(Conţinut-cadru)

______________________________

locul încheierii contractului

“______”___________________199___

 

I. Părţile contractante

_______________________________________________________________________________________

(organul competent al Republicii Moldova, sediul lui)

_______________________________________________________________________________________

în persoana _____________________________________________________________________________

(numele, prenumele)

 

împuternicirile căruia sînt confirmate prin ______________________________________________________

________________________________________________________________________________________,

(documentul, procura)

 

denumit în continuare CONCEDENT, pe de o parte, şi

în persoana_____________________________________________________________________________

(persoana fizică sau juridică, sediul ei)

_______________________________________________________________________________________,

(numele, prenumele)

 

autoritatea căruia se confirmă prin __________________________________________________________

(documentul, procura)

 

denumit în continuare CONCESIONAR, pe de altă parte, au încheiat prezentul contract în corespundere cu legislaţia Republicii Moldova şi în temeiul totalurilor licitaţiei, desfăşurată la ____199, privind următoarele:

 

II. Obiectul contractului

Obiectul prezentului contract este cedarea în concesiune ______________________________________

______________________________________________________________________________________

(unitatea de producţie, tipul de activităţi, servicii, lucrări, terenuri)

______________________________________________________________________________________

situat în ______________________________________________________________________________.

(sediul)

 

Predarea-preluarea obiectului concesiunii se face în baza studiului tehnico-economic de fundamentare şi actului de predare-primire a obiectului contractului, care sînt anexate la prezentul contract.

 

III. Termenul contractului

Durata concesiunii este de _____ ani, termenul începînd să curgă din data semnării actului de predare-primire.

 

IV. Redevenţele

1. Plăţile pentru concesiune se constituie din:

redevenţa valorică ________________________________________________________________________

(în lei, valută forte)

 

şi/sau redevenţa în natură _________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

(volumul în unităţi de măsură)

şi se vor achita _________________________________________________________________________

(termenele şi tipul redevenţelor)

 

2. Neachitarea sau întîrzierea redevenţelor şi a altor plăţi obligatorii atrage după sine rezilierea contractului, cu aplicarea sancţiunilor şi penalităţilor, stipulate în clauzele contractuale.

3. Mărimea redevenţelor pentru concesiune poate fi modificată prin reevaluarea valorii iniţiale a mijloacelor fixe şi corectarea rezultatelor evaluării obiectului concesiunii, luîndu-se în calcul creşterea ratei inflaţiei.

 

V. Modul de achitare a redevenţelor

Achitarea redevenţelor în bani se va face prin conturile:

 

CONCEDENTULUI

nr. contului de decontare:

____________________________

la banca ____________________

(denumirea băncii)

nr. contului-corespondent:

____________________________

codul Operaţiuni Intrafiliale

Bancare ____________________

CONCESIONARULUI

nr. contului de decontare:

____________________________

la banca _____________________

(denumirea băncii)

nr. contului-corespondent:

____________________________

codul Operaţiuni Intrafiliale

Bancare _____________________

  

VI. Obligaţiunile părţilor

1. CONCESIONARUL se obligă:

să majoreze (conserveze) volumul producţiei (lucrărilor, serviciilor prestate);

să efectueze investiţii în valoare de ___________ lei;

să respecte alte condiţii de exploatare a obiectului concesionat în corespundere cu procesul-verbal de totalizare al şedinţei comitetului tenderului, aprobat de CONCEDENT;

să-şi asume toate cheltuielile şi riscurile, legate de exploatarea obiectului concesiunii;

să administreze şi să exploateze obiectul concesiunii cu diligenţă, să conserve şi să sporească valoarea acestuia pe toată durata concesiunii, să despăgubească CONCEDENTUL pentru toate pagubele produse prin neglijenţa şi prin culpa sa, în corespundere cu legislaţia;

să plătească la timp redevenţa pentru concesiune;

să restituie CONCEDENTULUI, la încetarea contractului, toate bunurile, care au făcut obiectul concesiunii, şi cele dobîndite în urma investiţiilor, gratuit şi libere de orice sarcini;

să pună la dispoziţia organelor de control toate evidenţele şi informaţiile solicitate, care se referă la activitatea concesională.

2. CONCEDENTUL se obligă:

să pună la dispoziţia CONCESIONARULUI, la data începerii concesiunii, obiectul concesiunii, complet şi liber de orice sarcini;

să răscumpere bunurile CONCESIONARULUI, dobîndite în perioada acţiunii contractului şi cu consimţămîntul CONCEDENTULUI.

 

VII. Circumstanţe de forţă majoră

1. Prin forţă majoră se înţeleg toate evenimentele neprevăzute sau prevăzute, dar inevitabile, care apar după încheierea contractului şi care împiedică îndeplinirea obligaţiilor asumate de părţi.

Termenul, stabilit pentru îndeplinirea obligaţiunilor asumate prin prezentul contract de către una din părţi, va fi prelungit din motive de forţă majoră, care a produs mari pierderi sau nimicirea bunurilor CONCEDENTULUI (inclusiv a obiectului concesiunii) pînă la expirarea forţei majore, în cazurile:

calamităţilor naturale (incendii, inundaţii, cutremure de pămînt, epidemii, epizootii şi alte calamităţi ale naturii);

schimbării situaţiei social-politice în ţară (acţiuni militare, greve, blocade etc.);

incapacităţii îndelungate de boală sau decesului CONCESIONARULUI;

retragerii terenului, pe care este situat obiectul concesiunii sau care se află în posesia lui, pentru necesităţile statului şi alte cauze de utilitate publică;

retragerii de către stat a obiectului concesiunii în modul stabilit de legislaţie, în cazul unor situaţii ori circumstanţe excepţionale.

2. Pierderile, ocazionate de forţa majoră, nu vor fi recuperate de către CONCESIONAR.

3. Calamităţile naturale sau tulburările cu caracter social-politic care pot fi influenţate (ţinute la control) de către părţile contractante, precum şi incendiul, inundaţia, surparea ce s-au produs în rezultatul nerespectării normelor tehnice de exploatare a obiectului concesiunii, nu pot fi considerate drept circumstanţe de forţă majoră.

4. Dacă forţa majoră durează mai mult de ____, fiecare parte contractantă este în drept să renunţe la respectarea condiţiilor contractului. În acest caz, nici una din părţile contractante nu are dreptul să ceară celeilalte părţi recuperarea daunelor suportate.

5. Partea contractantă, afectată de circumstanţe de forţă majoră, este obligată să notifice în cel mai scurt termen celeilalte părţi începutul şi sfîrşitul respectivului caz de forţă majoră.

Adeverinţa, eliberată de Camera de Comerţ şi Industrie, se consideră drept confirmare suficientă a apariţiei şi duratei circumstanţelor în cauză.

 

VIII. Răspunderea contractuală

Pentru nerespectarea obligaţiunilor, stabilite prin contract, părţile poartă răspunderea prevăzută de legislaţia în vigoare a Republicii Moldova.

 

IX. Litigii

Orice litigii decurgînd din executarea prezentului contract se vor soluţiona, potrivit legii, în instanţa judecătorească competentă sau, conform înţelegerii dintre părţi, de tribunalul arbitrilor aleşi.

[Titlul IX modificat prin Hot. Guv. nr.280 din 24.03.97]

 

X. Alte clauze, care nu modifică condiţiile

din dosarul tenderului şi oferta CONCESIONARULUI

___________________________________________________________________________________ .

 

XI. Dispoziţii finale

1. În baza prezentului contract, CONCEDENTUL şi organul central de specialitate al statului (organul administraţiei publice locale), autorizat de Guvernul Republicii Moldova, pot încheia un contract privind înfiinţarea unei întreprinderi mixte pentru exploatarea obiectului concesionat.

2. Modificarea sau completarea contractului se poate face prin acordul părţilor, cu excepţia cazurilor prevăzute de legislaţia în vigoare a Republicii Moldova.

3. Anexele la contract constituie partea inseparabilă a acestuia.

4. Prezentul contract privind cedarea în concesiune a obiectului ________________ este întocmit în 4 exemplare,

(denumirea obiectului)

 

cîte unul pentru CONCEDENT, CONCESIONAR, Î.S. "Camera Înregistrării de Stat", Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat.

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.693 din 17.11.2009, în vigoare 27.11.2009]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.30 din 10.01.06, în vigoare 24.01.06]

 

CONCEDENT

___________________________

___________________________

(semnătura)

 

Data ______________ 199____

 

L.Ş.

CONCESIONAR

___________________________

___________________________

(semnătura)

 

Data _____________ 199____

 

L.Ş.

 

 

Anexa nr.3

la Regulamentul privind tenderele

internaţionale de concesionare

în Republica Moldova

 

Concedentul:

Denumirea deplină:

_______________________________________

_______________________________________

Sediul _________________________________

Tel. ___________________________________

Solicitantul concesiunii:

Denumirea deplină:

_______________________________________

_______________________________________

Sediul _________________________________

Tel. ___________________________________

 

CERERE

de participare la tenderul internaţional

de concesionare (licitaţie)

 

În conformitate cu anunţul informativ, publicat în _________________________ din ___________________

  (denumirea revistei, ziarului) (data)

 

privind organizarea tenderului internaţional (licitaţiei) pentru concesionarea obiectului ____________________

_______________________________________________________________________________________

(denumirea obiectului)

 

prezint cererea prin care solicit includerea mea în lista participanţilor la acest tender (licitaţie).

 

La cerere anexez următoarele documente:

1. Date succinte despre mine şi copia certificatului de înregistrare a întreprinderii.

2. Numele şi prenumele persoanelor, autorizate să activeze şi să semneze documentele juridice din numele meu.

3. Actele necesare pentru a-mi dovedi solvabilitatea, eliberate de banca, ce mă deserveşte (ori de altă instituţie creditar-financiară).

4. Copiile documentelor de achitare, care confirmă depunerea acontului iniţial (garanţiei de participare) şi a taxei de participare la licitaţie la contul de decontare, menţionat în anunţul informativ.

5. Propuneri referitoare la valoarea concesiunii şi condiţiile suplimentare de concesionare.

Accept integral condiţiile tenderului. Mă oblig să execut lucrările (prestez serviciile) în deplină corespundere cu prevederile dosarului tenderului.

 

L.Ş.

_______________________________________

(data, semnătura în clar)

 

___________________________________

(numele, prenumele)

 

Decizia comitetului tenderului referitoare la acceptarea cererii:

 

Semnăturile membrilor comitetului tenderului:

______________________

(data)

______________________

(data)

______________________

(data)

______________________

(semnătura)

______________________

(semnătura)

______________________

(semnătura)

______________________

(numele, prenumele)

______________________

(numele, prenumele)

______________________

(numele, prenumele)

 

 

Anexa nr.4

la Regulamentul privind tenderele

internaţionale de concesionare

în Republica Moldova

 

Date succinte despre solicitantul concesiunii

1. Statutul juridic al solicitantului concesiunii, sediul juridic şi adresa, localităţile în care îşi derulează activităţile.

2. Înzestrarea tehnică.

3. Capacităţile tehnologice.

4. Gradul de instruire a cadrelor.

5. Potenţialul economic.

6. Resursele pentru activare.

7. Datele referitoare la solvabilitatea lui financiară conform raportului pentru ultimul an de gestiune şi situaţia lui financiară din luna premergătoare depunerii cererii.

8. Autorizarea dreptului de a desfăşura activităţile pentru care se solicită concesionarea.

9. Denumirea şi sediul agenţilor economici cu care solicitantul concesiunii a încheiat ultimele două contracte pentru efectuarea activităţilor în cauză.

 

L.Ş.

_______________________

(semnătura)

 

Fişa prezintă o parte inseparabilă a cererii şi se va îndeplini de către solicitantul concesiunii.

 

 

Anexa nr.5

la Regulamentul privind tenderele

internaţionale de concesionare

în Republica Moldova

 

OFERTĂ

1. Date privind solicitantul concesiunii (denumirea, sediul, forma organizaţional-juridică, capitalul social, nr. de înregistrare etc.).

2. Contul bancar.

3. Durata pentru care se solicită concesionarea.

4. Principalele propuneri de exploatare, investire şi creşterea eficienţei obiectului concesiunii.

5. Propuneri referitoare la preţ ori redevenţă.

6. Alte propuneri.

 

Semnătura solicitantului concesiunii _______________________