HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la reglementarea unor genuri de activitate în Republica Moldova Nr.888 din 19.09.97 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.77-78/791 din 27.11.1997 * * *
Abrogat: 02.02.1998 Hotărîrea Guvernului nr.110 din 02.02.1998 În scopul reglementării de către stat a activităţii economice a persoanelor juridice şi fizice în Republica Moldova, respectării obligatorii a cerinţelor de pregătire profesională şi calificare, necesare pentru practicarea unor genuri de activitate, asigurării intereselor vitale şi securităţii cetăţenilor, societăţii şi statului, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Lista genurilor de activitate interzise pe teritoriul Republicii Moldova, conform anexei nr. 1; Lista genurilor de activitate ce necesită autorizare prin licenţe, conform anexei nr. 2; Regulamentul cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova, conform anexei nr. 3. 2. Se stabileşte că persoanele juridice şi fizice de pe teritoriul Republicii Moldova, indiferent de forma de proprietate şi genul de activitate, care intenţionează să înceapă sau să continuie practicarea genurilor de activitate, enumerate în anexa nr. 2 la prezenta hotărîre, sînt obligate să facă un demers, în modul stabilit, în vederea eliberării licenţelor pentru practicarea genurilor respective de activitate. 3. Organele autorizate anterior cu funcţii de licenţiere, dar care nu au fost incluse în anexa nr. 2 la prezenta hotărîre, din momentul adoptării prezentei hotărîri îşi pierd dreptul asupra exercitării acestor funcţii. 4. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere vor elibera licenţe pentru desfăşurarea unor anumite genuri de activitate, în baza Regulamentului cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova şi conform actelor normative în vigoare. Licenţele eliberate anterior, în modul stabilit, pentru practicarea unor genuri de activitate sînt valabile pînă la expirarea termenelor menţionate în ele, cu condiţia reînregistrării acestora pînă la 31 decembrie 1997. 5. Eliberarea licenţelor sau refuzul de a elibera licenţe se legalizează prin deciziile organelor autorizate cu funcţii de licenţiere. 6. Eliberarea licenţelor se efectuează contra plată. Mărimea plăţii pentru eliberarea licenţelor se determină de Ministerul Economiei şi Reformelor şi Ministerul Finanţelor, la propunerea organelor autorizate cu funcţii de licenţiere. Organele administraţiei publice locale sînt în drept să modifice mărimea plăţii pentru eliberarea licenţei, nedepăşind mărimea plăţii stabilite de către Ministerul Economiei şi Reformelor şi Ministerul Finanţelor. Nu se admite încasarea plăţilor suplimentare în raport cu cea stabilită de către Ministerul Economiei şi Reformelor şi Ministerul Finanţelor pentru eliberarea licenţelor. Mijloacele obţinute în urma eliberării de către organele publice de specialitate centrale şi locale a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate sînt vărsate, respectiv, în bugetul de stat sau local. 7. Ministerul Finanţelor, în termen de o lună, va edita formularele de licenţe cu 6 grade de protecţie, iar marca specială cu 10 şi va ţine evidenţa şi eliberarea lor organelor autorizate cu funcţii de licenţiere. 8. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, conform anexei nr. 4. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 19 septembrie 1997. Nr. 888. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 888 din 19 septembrie 1997 L I S T A genurilor de activitate interzise pe teritoriul Republicii Moldova Producerea, comercializarea şi propagarea materialelor pornografice. Deschiderea şi întreţinerea caselor de toleranţă. Comerţul în scop de contrabandă. Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 888 din 19 septembrie 1997 L I S T A genurilor de activitate ce necesită autorizare prin licenţe 1. Ministerul Economiei şi Reformelor: organizarea şi desfăşurarea expoziţiilor şi tîrgurilor internaţionale; organizarea turismului extern; colectarea deşeurilor tehnice ce conţin metale neferoase; demontarea automobilelor scoase de la evidenţă de către poliţia rutieră; organizarea comerţului de bursă şi a licitaţiilor; importul băuturilor alcoolice; importul articolelor din tutun; exercitarea funcţiilor de administrator al procedurii concursuale şi de administrator al procedurii de reorganizare. 2. Ministerul Finanţelor: activitatea de audit; activitatea în domeniul asigurărilor obligatorii sau cu contract pe termen lung; activitatea curtierilor de asigurare; funcţionarea lombardurilor; organizarea şi tragerea loteriilor; întreţinerea cazinourilor şi exploatarea automatelor de joc cu cîştiguri băneşti; fabricarea, modificarea, repararea articolelor din metale preţioase şi nestemate (inclusiv fabricarea coroanelor dentare din metale preţioase); achiziţionarea şi prelucrarea metalelor preţioase şi a nestematelor în articole şi deşeuri; cumpărarea şi comercializarea articolelor din metale preţioase şi nestemate; comerţul cu bunuri culturale cu valoare de anticariat; efectuarea pariurilor în cadrul competiţiilor sportive şi altor întreceri; importul şi comercializarea benzinei şi motorinei. 3. Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat: pregătirea şi desfăşurarea licitaţiilor de vînzare-cumpărare a patrimoniului de stat în procesul privatizării. 4. Ministerul Industriei şi Comerţului: fabricarea articolelor şi produselor chimice de uz casnic; fabricarea substanţelor chimice. 5. Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei: a) în domeniul producţiei agricole: producerea şi comercializarea materialului de înmulţire şi săditor pomicol şi bacifer; proiectarea plantaţiilor pomicole şi bacifere; înfiinţarea plantaţiilor pomicole şi bacifere pentru producerea producţiei marfă (începînd cu o suprafaţă de peste 0,5 ha); b) în domeniul producţiei de prelucrare: conservelor din carne; băuturilor alcoolice; băuturilor nealcoolice; cărnii şi produselor din carne; laptelui şi produselor lactate; peştelui şi produselor din peşte. 6. Ministerul Comunicaţiilor şi Informaticii: În domeniul telecomunicaţiilor: elaborarea (proiectarea), producerea, montarea, instalarea, întreţinerea şi exploatarea (cu excepţia exploatării reţelelor internaţionale telegraf/telex incluse în lista monopolurilor naturale), reţelelor de telecomunicaţii (radiocomunicaţii) civile şi prestarea serviciilor publice prin intermediul acestor reţele; În domeniul radioului şi televiziunii: elaborarea (proiectarea), producerea, montarea, instalarea, întreţinerea tehnică, exploatarea reţelelor de televiziune, prin cablu şi a posturilor (staţiilor) de radiodifuziune şi televiziune prin eter (certificat tehnic); În domeniul informaticii: elaborarea (proiectarea), producerea, montarea, instalarea, întreţinerea şi exploatarea reţelelor publice de transport de date. 7. Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei: plasarea în cîmpul muncii după hotarele ţării a cetăţenilor Republicii Moldova. 8. Ministerul Sănătăţii: desfăşurarea activităţii farmaceutice; acordarea asistenţei medicale (cu excepţia activităţii practicate în exclusivitate de întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile de stat); cercetările aplicate în domeniul geneticii şi microbiologiei; fabricarea, vînzarea, procurarea şi păstrarea substanţelor radioactive, aplicate în medicină; fabricarea, vînzarea, deservirea tehnică, repararea şi verificarea articolelor de tehnică şi optică medicală. 9. Ministerul Învăţămîntului, Tineretului şi Sportului: organizarea şi funcţionarea învăţămîntului de toate tipurile, instituţiilor preşcolare şi extraşcolare (cu acordul organelor administraţiei publice); pregătirea, reciclarea şi recalificarea cadrelor din economia naţională, inclusiv a şomerilor; instruirea şi reciclarea conducătorilor mijloacelor de transport auto; organizarea şi funcţionarea taberelor de întremare a copiilor şi adolescenţilor; organizarea şi funcţionarea cursurilor de studiere a limbilor străine. 10. Ministerul Culturii: organizarea lucrărilor de prospectare şi de cercetare arheologică a monumentelor. 11. Ministerul Justiţiei: acordarea asistenţei juridice; efectuarea expertizei judiciare. 12. Ministerul Afacerilor Interne: folosirea substanţelor explozive, mijloacelor de explodare şi pirotehnică; păstrarea şi utilizarea materialelor industriale explozive; repararea armelor sportive şi de vănătoare; activitatea nestatală de depistare; instruirea în genul de luptă (karate) şi în alte genuri de luptă; funcţionarea magazinelor specializate de comercializare a diferitelor tipuri de armament şi muniţii; activitatea nestatală de protecţie şi asigurare a securităţii. 13. Ministerul Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor: exploatarea transportului auto pentru traficul de pasageri (cu excepţia rutelor în raza oraşului şi raza raionului); exploatarea transportului auto pentru traficul internaţional de încărcături; exploatarea transportului auto specializat destinat transportării subvenţelor toxice, substanţelor explozibile şi substanţelor inflamabile (după coordonarea cu Departamentul Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică sau, în anumite cazuri, cu organele controlului sanitar); organizarea activităţii staţiilor de reparaţie şi deservire tehnică a mijloacelor de transport auto. 14. Ministerul Securităţii Naţionale: elaborarea, producerea, achiziţionarea şi comercializarea tehnicii de cifrare, asistenţa tehnică şi profilactică a mijloacelor de cifrare şi a altor mijloace speciale pentru păstrarea, prelucrarea, transmiterea, intercepţia şi înregistrarea informaţiei, pentru asigurarea autenticităţii ei şi prestarea serviciilor în munca de cifrare; protecţia criptografică şi tehnico-inginerească a informaţiei, criptoalgoritmilor şi analizei criptografice; revizii speciale ale mijloacelor tehnice şi dispozitivelor în scopul protecţiei contra scurgerii informaţiei prin canalele tehnice; elaborarea cifrurilor; pregătirea de cadre în domeniul criptografiei. 15. Ministerul Dezvoltării Teritoriului, Construcţiilor şi Gospodăriei Comunale: activitatea de proiectare a lucrărilor la toate categoriile de construcţie; activitatea de executare a lucrărilor de construcţie-montaj, reconstrucţie, reparaţie capitală, fortificare, transformarea, modernizarea şi restaurarea tuturor tipurilor de construcţii; activitatea privind producerea materialelor şi articolelor de construcţie. 16. Departamentul Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică: proiectarea, construcţia şi exploatarea industriilor miniere, producţiilor inflamabile şi deflagrante, producţiilor şi obiectelor ce ţin de păstrarea şi utilizarea substanţelor toxice cu acţiune intensă, sistemelor de alimentare cu gaze, instalaţiilor de ridicat, cazanelor, recipientelor care funcţionează sub presiune, precum şi a conductelor de abur şi apă fierbinte; fabricarea, montarea (inclusiv reglarea) şi repararea utilajului chimic, minier, utilajului electrotehnic antideflagrant; fabricarea, repararea, verificarea, calibrarea, laminarea, exploatarea şi vînzarea mijloacelor de măsurare; depozitarea combustibilului şi materialelor lubrifiante; exploatarea staţiilor de alimentare cu produsele petroliere şi gaze; exploatarea zăcămintelor de minereuri utile (cu excepţia celor de largă răspîndire); instruirea şi reciclarea lucrătorilor şi cadrelor tehnico-inginereşti la obiectivele cu un grad sporit de pericol; expertizarea securităţii producţiilor industriale (obiectelor), inclusiv a lucrărilor subterane; instalarea, repararea şi deservirea tehnică a aparatelor de casă şi control; folosirea subsolului în scopuri ce nu sînt legate de extragerea substanţelor minerale utile; efectuarea lucrărilor de foraj (cu excepţia prospecţiunilor tehnice în construcţii); exploatarea zăcămintelor de ape minerale; furnizarea, comercializarea, depozitarea şi utilizarea reactivelor chimice şi substanţelor chimice toxice; importul, păstrarea, exploatarea şi utilizarea surselor de radiaţii ionizante ale materialelor radioactive. 17. Departamentul Protecţia Mediului Înconjurător: utilizarea şi prelucrarea deşeurilor neutilizate; elaborarea paşapoartelor ecologice ale întreprinderilor industriale, agricole, teritoriilor şi terenurilor; utilizarea resurselor naturale (colectarea şi comercializarea plantelor spontane, inclusiv a celor medicinale); pescuitul industrial în bazinele acvatice naturale; practicarea tehnologiilor de separare a componenţilor aerului atmosferic. 18. Departamentul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale: funcţionarea clădirilor, construcţiilor şi unităţilor de producţie ale căror caracteristici pot genera incendii sau explozii, a obiectivelor aglomerate; proiectarea, montarea, reglarea şi asistenţa tehnică a sistemelor automate de prevenire a incendiilor la unităţile economice, certificarea şi cercetarea proprietăţilor de inflamare şi de comportare la foc a substanţelor, materialelor, articolelor, utilajului şi construcţiilor în conformitate cu regulile sistemului naţional de certificare; crearea serviciului departamental de pompieri; fabricarea tehnicii de intervenţie la incendii, a utilajului tehnic pentru stingerea incendiilor, a mijloacelor de protecţie contra incendiilor. 19. Comisia de Stat pentru Piaţa Hîrtiilor de Valoare: practicarea activităţii profesionale pe piaţa hîrtiilor de valoare. 20. Comitetele executive raionale şi primăriile municipale: activitatea în sfera comerţului, inclusiv în locurile stabile de pe pieţele de obiecte, produse agricole şi automobile din municipii; comercializarea cu amănuntul a producţiei acloolice; comercializarea cu amănuntul a articolelor din tutun; activitatea în sfera alimentaţiei publice; transportarea de pasageri în trafic urban şi în raza raionului, inclusiv taximetrele; lucrări de valorificare industrială a zăcămintelor de substanţe minerale în limitele teritoriilor lor. 21. Departamentul Edituri, Poligrafie şi Comerţul cu Cărţi: activitatea editorială. 22. Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile: organizarea activităţii ce ţine de traficul aerian şi lucrările aeronautice; pregătirea teoretică şi practică a tuturor categoriilor de personal aeronautice. 23. Agenţia Naţională pentru Geodezie, Cartografie şi Cadastru: lucrări geodezice, astronomo-geodezice şi gravimetrice; lucrări topografice şi aerofotocosmice; lucrări de cartografie şi editarea hărţilor; lucrări topografo-geodezice şi cartografice în componenţa prospecţiunilor tehnice pentru diferite genuri de activitate şi prospecţiunile tehnice complexe în construcţie; lucrări cadastrale; producerea de aparate şi instrumente geodezice. 24. Agenţia de Stat pentru Protecţia Proprietăţii Industriale: desfăşurarea activităţii în calitate de mandatar autorizat. 25. Serviciul de Stat de Arhivă: expertiza valorii şi selectarea documentelor pentru transmiterea lor la arhiva de stat spre păstrare sau distrugere. 26. Consiliul Coordonator al audiovizualului: emisiuni radio; emisiuni televizate. 27. Centrul Naţional de Cinematografie: producţia de cinema şi video, vînzarea, tirajarea, difuzarea filmelor de cinema, filmelor şi programelor prin receptorii video; demonstrarea publică a producţiei cinematografice şi video, inclusiv prin intermediul televiziunii prin cablu (cu excepţia Companiei de Stat "Teleradio-Moldova"), cu acordul comitetelor executive raionale şi primăriilor municipale şi orăşeneşti. 28. Centrul de stat pentru atestatea produselor chimice şi biologice de protecţie şi stimulare a creşterii plantelor; importarea, fabricarea şi comercializarea preparatelor chimice, biologice şi stimulentelor de creştere a plantelor. 29. Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică: producerea, transportarea şi dispecerizarea; distribuţia şi furnizarea energiei electrice, termice şi gazelor naturale; importul, stocarea şi comercializarea gazelor naturale; importul şi exportul resurselor energetice (cu excepţia benzinei şi motorinei). Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 888 din 19 septembrie 1997 R E G U L A M E N T U L cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova I. Dispoziţii generale 1. Prezentul Regulament stabileşte modul de eliberare agenţilor economici a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate (în continuare - licenţă). În Republica Moldova agenţii economici, indiferent de forma lor organizatorico-juridică, desfăşoară anumite genuri de activitate numai în baza licenţelor eliberate de organele autorizate cu funcţii de licenţiere. Pentru desfăşurarea fără licenţă a acestor genuri de activitate, agenţii economici poartă răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare. 2. Licenţa este un document oficial prin care se atestă capacitatea şi dreptul deţinătorului de a desfăşura un anumit gen de activitate în condiţii ce vor asigura beneficiarilor un înalt nivel calitativ şi siguranţă în conformitate cu legislaţia în vigoare şi se eliberează pe un anumit termen. II. Eliberarea licenţei 3. Licenţa se eliberează de către ministerele, departamentele şi alte organe autorizate cu aceste funcţii. 4. Pentru a primi licenţă agenţii economici prezintă organului autorizat cu funcţii de licenţiere următoarele documente: a) cererea prin care: persoanele juridice vor comunica denumirea şi forma lor organizatorico-juridică, adresa juridică (sediul) şi codul fiscal; persoanele fizice vor comunica numele şi prenumele, datele de referinţă din paşaport sau buletinul de indentitate (seria, numărul, domiciliul), documentul ce confirmă înregistrarea în organul fiscal; se menţionează genurile de activitate pentru care se solicită licenţă şi termenul de valabilitate a licenţei; b) adeverinţa de înregistrare la Camera Înregistrării de Stat de pe lîngă Ministerul Justiţiei sau de alte organe autorizate cu aceste funcţii; c) în caz de necesitate, permisiunea organului de pompieri şi a serviciului sanitaro-epidemiologic privind existenţa unor condiţii necesare pentru practicarea genului respectiv de activitate. Toate actele solicitate se depun în copii prezentîndu-se originalul. Pentru fiecare gen de activitate care face obiectul licenţei agentului economic, organul autorizat cu funcţii de licenţiere, în conformitate cu actele normative, stabileşte criteriile pe care trebuie să le respecte solicitantul. Organul autorizat cu funcţii de licenţiere înregistrează toate documentele prezentate de către solicitant pentru obţinerea licenţei. 5. Organul autorizat cu funcţii de licenţiere este obligat să adopte o decizie privind eliberarea sau refuzul de a elibera licenţa, în termen de 15 zile din momentul prezentării tuturor documentelor menţionate în punctul 4 al prezentului Regulament. În cazurile în care expertiza materialelor în examinare necesită timp suplimentar pentru verificarea procesului tehnologic de producţie şi analiza documentelor depuse de solicitanţi, termenul de adoptare a deciziei privind licenţierea poate fi prelungit de către conducătorul organului care eliberează licenţă, pînă la 15 zile. 6. În cazul în care se adoptă decizia de a nu elibera licenţă, acest fapt se comunică în scris solicitantului sub semnătura conducătorului organului respectiv, în termen de3 zile după adoptarea deciziei. Comunicarea va cuprinde motivele de bază pentru care licenţa nu poate fi eliberată. Drept motive de bază pentru refuzul de eliberare a licenţei pot fi: datele neautentice sau denaturate ce se conţin în documentele prezentate de solicitant; stabilirea prin expertiză a necorespunderii sau lipsei condiţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţii cu licenţă (lipsa documentelor normative, condiţiilor tehnice şi tehnologice, condiţiilor igienico-sanitare, condiţiilor de securitate ecologică a proceselor tehnologice pentru viaţa şi sănătatea oamenilor, lipsa calificaţiei necesare (pregătirii speciale) a specialiştilor (lucrătorilor). Agentul economic poate depune o nouă cerere de eliberare a licenţei după ce se îndeplinesc toate cerinţele expuse în scrisoarea de răspuns la prima solicitare. 7. În licenţă se menţionează: denumirea organului care o eliberează; seria, numărul şi data eliberării licenţei, codul fiscal, certificatul de înregistrare (seria, numărul, locul de înregistrare); pentru persoanele juridice - denumirea şi adresa juridică (sediul) agentului economic, căruia i-a fost eliberată licenţa; pentru persoanele fizice-antreprenori - denumirea, numele şi prenumele, datele din paşaport; perioada pentru care este valabilă licenţa; genurile de activitate; condiţiile stabilite pentru practicarea acestor genuri de activitate. Licenţele se eliberează în funcţie de genul de activitate, pe un termen stabilit de organul autorizat cu funcţii de licenţiere cel puţin pe un an, cu prelungirea ulterioară pe un termen de doi ani; licenţa se eliberează numai după achitarea de către agentul economic a plăţii pentru eliberarea licenţei. 8. În cazul prelungirii termenului de valabilitate a licenţei, cu minimum 30 zile pînă la expirarea termenului valabilităţii acesteia, agentul economic va prezenta în mod obligatoriu o cerere. Procedura de prelungire se limitează doar cu înscrierea în registru şi licenţă. Se interzice a transmite licenţele de la un agent economic la altul, şi a fi utilizate în acelaşi timp de mai mulţi agenţi economici. În cazul în care genul de activitate autorizat prin licenţă se practică în mai multe obiecte sau localităţi separate teritorial, odată cu licenţa, solicitantului i se eliberează copiile legalizate ale acesteia cu menţionarea adresei fiecărui obiect sau localităţi unde va fi practicat genul de activitate. Copiile de asemenea urmează a fi înregistrate de organul autorizat cu funcţii de licenţiere. 9. Odată cu suspendarea activităţii agentului economic, licenţa eliberată îşi pierde valabilitatea. În cazul în care agentul economic îşi schimbă denumirea, operează cu alte date decît cele menţionate în licenţă, cînd se modifică datele din paşaport sau buletinul de identitate al persoanei fizice, acesta, în termen de 15 zile, este obligat să solicite substituirea licenţei eliberate anterior. Pînă la eliberarea licenţei noi solicitantul practică activitatea în baza licenţei anterior eliberate, iar în cazul în care licenţa a fost pierdută - în baza duplicatului acesteia sau unei autorizaţii provizorii, eliberate de organul învestit cu funcţii de licenţiere. 10. Licenţa este semnată de conducătorul organului autorizat cu funcţii de licenţiere şi autentificată prin aplicarea ştampilei acestui organ. 11. Nerespectarea condiţiilor şi a principiilor de desfăşurare a genurilor de activitate pentru care a fost obţinută licenţa atrage după sine suspendarea acţiunii sau retragerea licenţei. Controlul asupra modului de utilizare a licenţelor îl exercită organele care eliberează licenţe. Decizia de suspendare sau de retragere a licenţei este luată de conducătorul organului autorizat, care a eliberat licenţa. Decizia de suspendare sau de retragere a licenţei se aduce la cunoştinţa agentului economic şi organului respectiv al inspectoratului fiscal, în termen de 10 zile de la data depistării încălcării condiţiilor stabilite de licenţă. După modificarea condiţiilor, ce au cauzat suspendarea licenţei, licenţa poate fi reluată, cu informarea ulterioară, în termen de 7 zile, a organului fiscal. 12. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere sînt obligate: să verifice documentele prezentate de agenţii economici, care solicită eliberarea licenţei, să întocmească dări de seamă; să ţină evidenţa documentelor eliberate; să ţină evidenţa cererilor prezentate de agenţii economici, la obţinerea licenţelor; să ţină evidenţa şi să păstreze documentele, întocmite în urma controalelor asupra activităţii agenţilor economici; să asigure coordonarea metodologică a expertizei şi controlului asupra activităţii experţilor-controlori ai activităţii agenţilor economici - deţinători de licenţe; să ţină evidenţa agenţilor economici care au obţinut sau au renunţat la licenţe; să păstreze actele fiecărui agent economic într-un dosar separat. 13. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere, în limitele statelor de personal stabilite, pot crea în componenţa lor subdiviziuni pentru examinarea documentelor prezentate. 14. Deciziile organelor autorizate cu funcţii de licenţiere pot fi contestate în modul stabilit în instanţele judecătoreşti. III. Anularea sau sistarea licenţei 15. Licenţa poate fi anulată de către organul care a eliberat-o, în următoarele cazuri: a) dacă se constată că pentru eliberarea licenţei au fost prezentate date ce nu corespund realităţii; b) dacă agentul economic respectiv nu respectă condiţiile stabilite în licenţă; c) în alte cazuri prevăzute de legislaţia Republicii Moldova în vigoare. 16. În cazul în care există motive pentru a anula licenţa, organul care a eliberat-o va preîntîmpina agentul economic despre încălcările comise de el. Dacă în termen de 10 zile din momentul avertizării agentul economic nu lichidează încălcările comise organul care a eliberat licenţa o anulează sau stabileşte termenul de sistare a activităţii respective. 17. Organul care a eliberat licenţa, în termen de 10 zile, expediează o copie a deciziei cu privire la anularea licenţei agentului economic, organului administraţiei publice locale şi organului fiscal. 18. Deciziile organelor autorizate cu funcţii de licenţiere privind anularea sau sistarea licenţei pot fi atacate în instanţele judecătoreşti. Anexa nr. 4 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 888 din 19 septembrie 1997 L I S T A hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă 1. Punctul 3 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 726 din 27 septembrie 1994 "Cu privire la autorizarea prin licenţă a folosirii subsolului în Republica Moldova" (Monitorul Oficial, 1994, nr. 8, art. 86). 2. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 581 din 17 august 1995 "Cu privire la reglementarea unor genuri de activitate în Republica Moldova (Monitorul Oficial, 1995nr. 59-60, art. 471). 3. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 654 din 19 septembrie 1995 "Cu privire la completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 581 din 17 august 1995" (Monitorul Oficial, 1995, nr. 68-69, art. 546). 4. Punctul 3 al Modificărilor şi completărilor care se operează în Hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 740 din2 noiembrie 1995. 5. Punctul 3 al Modificărilor ce se operează în hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 783 din 22 noiembrie 1995 (Monitorul Oficial, 1996, nr. 8-9, art. 35). 6. Punctul 4 al Modificărilor ce se operează în hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 837 din 21 decembrie 1995 (Monitorul Oficial, 1996, nr. 17-18, art. 124). 7. Punctul 1 al Modificărilor care se operează în unele decizii ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 171 din26 martie 1996 (Monitorul Oficial, 1996, nr. 35-37, art. 247). 8. Punctul 2 al Completărilor care se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 271 din 14 mai 1996 (Monitorul Oficial, 1996, nr. 40-41, art. 336). 9. Punctul 12 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 541 din 2 octombrie 1996 "Cu privire la Departamentul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale" (Monitorul Oficial, 1996, nr. 75-76, art. 606). 10. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 277 din 24 martie 1997 "Cu privire la modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial, 1997, nr. 22-23, art. 288).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀