HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA despre aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice Nr.1038 din 07.11.97 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.84-85/847 din 18.12.1997 * * *
Abrogat: 12.03.2004 Hotărîrea Guvernului nr.192 din 01.03.2004 Întru executarea Legii serviciului public nr. 443-XIII din 4 mai 1995, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: Se aprobă Regulamentul cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice (se anexează). PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 7 noiembrie 1997. Nr. 1038. Aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 1038 din 7 noiembrie 1997 Notă: În tot textul Regulamentului sintagma "Direcţia pentru Politica de Cadre pe lîngă Guvernul Republicii Moldova" se substituie prin sintagma "Direcţia politica de cadre a Cancelariei de Stat" conform Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03 REGULAMENTUL cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice Regulamentul "Cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice" (în continuare - Regulamentul) reglementează modul de selectare în bază de concurs a candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante stipulate prin Legea serviciului public nr. 443-XIII din 4 mai 1995. 1. Concursul de ocupare a funcţiei publice vacante se organizează de către autoritatea publică interesată, în conformitate cu Legea serviciului public, alte acte normative în vigoare, precum şi prezentul Regulament şi are scopul de a asigura dreptul de acces egal al persoanelor la încadrarea în serviciul public, conform capacităţilor şi nivelului de pregătire profesională. Dreptul de a participa la concursul de ocupare a funcţiei vacante în autorităţile publice (în continuare - concursul) îl au cetăţenii Republicii Moldova ce posedă limba de stat şi domiciliază permanent în republică, corespund cerinţelor necesare de a ocupa funcţia publică vacantă şi sînt apţi din punct de vedere medical să exercite funcţia încredinţată şi nu li se aplică restricţiile prevăzute în punctul 6 al prezentului Regulament. 2. Concursul se organizează de către autoritatea publică, ce dispune de funcţii vacante, pentru persoanele care se încadrează sau avansează în serviciul public, inclusiv pentru funcţionarii publici incluşi în rezerva de cadre, indiferent de funcţia ce o deţin la momentul desfăşurării concursului. Concursul include următoarele metode şi tehnici speciale: studierea şi concursul documentelor respective, conversaţia individuală, testarea, proba practică. Studierea şi concursul documentelor îi permite comisiei să aprecieze candidaţii în baza documentelor prezentate. Conversaţia individuală - selectarea informaţiei prin comunicarea directă cu participantul la concurs. Testarea include probe ce permit aprecierea calităţilor personale şi profesionale importante, necesare pentru ocuparea funcţiei vacante. Proba practică - expunerea programului de activitate sau alte lucrări practice efectuate în dependenţă de specificul obiectivelor funcţiei respective. 3. Autoritatea publică respectivă anunţă concursul cu o lună înainte de data organizării acestuia. În cazul constituirii autorităţilor administraţiei publice locale de nivelul întîi şi nivelul al doilea, alese conform Codului electoral, concursul se anunţă de autoritatea respectivă cu 7 zile înainte de data organizării acestuia.
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] [Alin.2 pct.3 introdus prin Hot. Guv. nr.557 din 17.06.99] 4. Concursul se desfăşoară în două etape. La prima etapă se anunţă primirea documentelor necesare pentru a participa la concurs. Informaţia despre organizarea concursului şi condiţiile de participare la el urmează, în mod obligatoriu, a fi publicată în presa republicană. În anunţul de organizare a concursului se indică: a) autoritatea publică ce organizează concursul; b) denumirea funcţiei publice vacante; c) cerinţele înaintate faţă de persoanele ce pretind la ocuparea funcţiei publice vacante; d) documentele necesare pentru admitere la concurs; e) obiectivele ce stau în faţa acestei funcţii publice. 5. Persoana, care a manifestat dorinţa de a participa la concurs, prezintă personal în autoritatea publică ce organizează concursul ancheta (conform anexei), precum şi următoarele documente: cererea; buletinul de identitate cu confirmarea cetăţeniei Republicii Moldova; copiile carnetului de muncă, documentelor de studii, despre perfecţionarea profesională, de conferire a titlurilor ştiinţifice, autentificate de notariat sau serviciul cadre de la locul de muncă; certificatul medical despre starea sănătăţii în cazul în care pentru funcţia vacantă sînt stabilite cerinţe speciale faţă de sănătatea persoanei, care va ocupa această funcţie. Persoana, care doreşte să participe la concurs şi la moment activează în autoritatea publică ce organizează concursul, prezintă numai cererea de admitere. Informaţia şi documentele prezentate necesită a fi verificate cu consimţămîntul persoanei respective şi în conformitate cu legislaţia în vigoare.
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] 6. Persoana nu se admite la concurs în cazul în care: a) este considerată, prin hotărîrea instanţei de judecată în vigoare, incapabilă sau cu o capacitate de exerciţiu limitată; b) are antecedente penale, rezultate din infracţiuni intenţionate ce nu au fost ridicate sau stinse în modul stabilit de lege; c) nu este aptă, din punct de vedere medical, pentru exercitarea funcţiei, conform certificatului medical de sănătate, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale faţă de sănătatea persoanelor în cauză; d) funcţia la care pretinde persoana este în subordinea sau sub controlul funcţiilor deţinute în aceeaşi autoritate publică (sau în altele) de rudele ei directe (părinţi, fraţi, surori, copii) sau de rudele ei prin alianţă (soţul, soţia, părinţii, fraţii, surorile soţiei (soţului).
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] 7. Documentele pentru participare la concurs se prezintă în termen de o lună din ziua publicării anunţului despre primirea lor. Documentele pentru participare la concurs se prezintă în termen de 7 zile din ziua publicării avizului respectiv în cazul anunţării concursului în condiţiile alineatului doi al punctului 3).
[Alin.2 pct.7 introdus prin Hot. Guv. nr.557 din 17.06.99] 8. Decizia cu privire la data, timpul şi locul desfăşurării etapei a doua a concursului se ia de către comisia de concurs după verificarea documentelor prezentate. În caz de stabilire în procesul verificării documentelor a unor împrejurări ce pot servi drept obstacol în angajarea persoanei în serviciul public respectiv, ea este informată în scris despre aceasta cu 3 zile înainte de începerea etapei a doua a concursului, indicînd motivul neadmiterii la concurs. Decizia comisiei privind neadmiterea la concurs poate fi atacată în Direcţia politica de cadre a Cancelariei de Stat, în termen de 3 zile din ziua primirii refuzului, iar în instanţele judiciare - conform articolului 238 al Codului de procedură civilă.
[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] 9. Comisia de concurs, în termen de cel mult o săptămînă pînă la începutul etapei a doua a concursului, anunţă persoanelor admise la concurs (în continuare - candidaţi) data, timpul şi locul desfăşurării acestei etape.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] 10. Autoritatea publică este în drept să anunţe concurs repetat, în cazul în care rezultatele concursului nu au relevat candidaţii corespunzători.
[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] 11. Autoritatea publică instituie comisia de organizare a concursului (în continuare - comisia). Autoritatea administraţiei publice locale instituie comisia de organizare a concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante din subdiviziunile din subordinea acestei autorităţi. Comisia se constituie din preşedinte, secretar şi membrii comisiei - funcţionari ai autorităţii publice ce organizează concursul. În componenţa comisiilor create în autorităţile administraţiei publice locale se includ consilieri ai consiliilor locale/raionale, funcţionari publici ai aparatului preşedintelui raionului, reprezentanţi cu drept de vot ai autorităţilor publice centrale din domeniu. Concomitent, la cererea autorităţii publice ce organizează concursul, Direcţia politica de cadre a Cancelariei de Stat antrenează în activitatea comisiei experţi independenţi sau reprezentanţii săi, care sînt împuterniciţi cu drept de vot. În caz de necesitate, se admite constituirea a mai multor comisii. Şedinţele comisiei se fixează în procese-verbale, care se semnează de toţi membrii comisiei, participanţi la şedinţă. Fiecare membru al comisiei este în drept să anexeze la procesul-verbal părerea sa personală deosebită. În procesul de apreciere a calităţilor respective ale candidatului comisia se conduce de cerinţele respective de calificare, necesare pentru funcţia publică şi fixate în instrucţiunea funcţională.
[Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] [Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] 12. Şedinţa comisiei se consideră deliberativă dacă la ea participă cel puţin două treimi din componenţa ei. Decizia comisiei vizînd rezultatele concursului se adoptă prin vot deschis sau secret cu simpla majoritate de voturi din numărul celor prezenţi la şedinţă. În caz de egalitate a punctajului obţinut de candidaţi în procesul desfăşurării concursului, se bucură de privilegii candidaţii ce dispun de gradul de calificare necesar, în conformitate cu clasificătorul unic al funcţiilor publice şi (sau) sînt incluse în rezerva de cadre. De asemenea, în caz de egalitate a voturilor membrilor comisiei, părerea preşedintelui comisiei este decisivă. 13. Comisia ia decizia în lipsa candidatului. Această decizie serveşte drept temei pentru a ocupa funcţia publică respectivă pentru refuz. 14. Rezultatele votării membrilor comisiei se expun prin decizie în scris, care se semnează de preşedinte, secretar şi membrii comisiei, participanţi la şedinţă şi se prezintă, în termen de 2 zile autorităţii publice ce a organizat concursul.
[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] 15. În baza deciziei luate de comisie, se emite, conform legislaţiei în vigoare, un ordin, dispoziţie, decizie sau alt act, prin care învingătorul concursului este angajat în funcţia publică respectivă. Copia actului respectiv se transmite funcţionarului public, angajat în funcţia respectivă.
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03] 16. Cheltuielile pentru participare la concurs (deplasarea la locul desfăşurării concursului tur-retur, cazarea, utilizarea mijloacelor de comunicare etc.) sînt suportate de persoanele participante la concurs.
[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] 17. Problemele ce ţin de organizarea şi desfăşurarea concursului se examinează de Direcţia politica de cadre a Cancelariei de Stat, iar litigiile se soluţionează de instanţele judecătoreşti. Anexă la Regulamentul cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice ANCHETA participantului la concursul de ocupare a funcţiei vacante în autoritatea publică 1. Numele ____________________________________ Prenumele ____________________________________. 2. Buletinul de identitate nr._________, eliberat la ____________, (data eliberării) codul personal______________________, cetăţenia _________________. 3. Nivelul de cunoaştere a limbii de stat __________________________ (satisfăcător/bine/foarte bine) 4. Starea familială _______________________________ 5. Prezenţa antecedentelor penale _________________ 6. Legături de rudenie cu persoanele ce deţin funcţii în autoritatea publică (vezi Legea serviciului public, articolul 11, punctul 2) _________________________________________ (numele, prenumele, funcţia deţinută) __________________________________________________ _________________________________________________ __________________________________________________ 7. Stagiul de muncă total________________, inclusiv în structurile autorităţilor publice _______________________. 8. Funcţia deţinută la momentul actual ______________ _________________________________________________ (funcţia, denumirea instituţiei) 9. Activitatea antreprenorială _____________________________________ (proprietar da/nu, fondator da/nu, ____________________________________________________________________ locul înregistrării întreprinderii)
[Pct.10 exclus prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03] 11. Certificat medical nr. _______________, eliberat de __________________________________________________ 12. Inclus sau nu în rezerva de cadre _______________ 13. Reprezint (sau/nu) interesele unei întreprinderi (firme) străine ___________________________________________ (nu/da, denumirea întreprinderii) De asemenea, anexez următoarele documente (_________foi), stipulate în Legea serviciului public şi Regulamentul cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice: __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ _________________ ___________________________ (data) (semnătura participantului)
[Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀