vineri, 12 martie 2004
1038/07.11.97 Hotărîre despre aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice
                HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
             despre aprobarea Regulamentului cu privire la
           organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei
                publice vacante în autorităţile publice

                         Nr.1038  din  07.11.97

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.84-85/847 din 18.12.1997

                                * * *
    Abrogat: 12.03.2004
    Hotărîrea Guvernului nr.192 din 01.03.2004

    Întru executarea  Legii  serviciului public nr. 443-XIII din  4  mai
1995, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    Se aprobă Regulamentul  cu privire la organizarea concursului pentru
ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice (se anexează).

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                          Ion CIUBUC

    Chişinău, 7 noiembrie 1997.
    Nr. 1038.

                                                     Aprobat
                                            prin Hotărîrea Guvernului    
                                            Republicii Moldova nr. 1038  
                                            din 7 noiembrie 1997

Notă: În tot textul  Regulamentului sintagma "Direcţia pentru 
      Politica de Cadre pe lîngă Guvernul Republicii Moldova" 
      se substituie prin sintagma "Direcţia politica de cadre 
      a Cancelariei de Stat" conform Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, 
      în vigoare 20.06.03

                             REGULAMENTUL
         cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea
           funcţiei publice vacante în autorităţile publice

    Regulamentul  "Cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea
funcţiei  publice  vacante  în autorităţile publice"  (în  continuare  -
Regulamentul)  reglementează  modul  de selectare în bază de  concurs  a
candidaţilor  pentru ocuparea funcţiilor publice vacante stipulate  prin
Legea serviciului public nr. 443-XIII din 4 mai 1995.
    1. Concursul de ocupare a funcţiei publice vacante se organizează de
către   autoritatea   publică  interesată,  în  conformitate  cu   Legea
serviciului  public, alte acte normative în vigoare, precum şi prezentul
Regulament  şi  are  scopul  de  a asigura  dreptul  de  acces  egal  al
persoanelor  la încadrarea în serviciul public, conform capacităţilor şi
nivelului de pregătire profesională.
    Dreptul de a participa la concursul de ocupare a funcţiei vacante în
autorităţile  publice  (în  continuare  -  concursul)  îl  au  cetăţenii
Republicii  Moldova ce posedă limba de stat şi domiciliază permanent  în
republică,  corespund  cerinţelor  necesare de a ocupa  funcţia  publică
vacantă  şi  sînt apţi din punct de vedere medical să  exercite  funcţia
încredinţată  şi nu li se aplică restricţiile prevăzute în punctul 6  al
prezentului Regulament.
    2. Concursul se organizează de către autoritatea publică, ce dispune
de  funcţii vacante, pentru persoanele care se încadrează sau  avansează
în  serviciul  public, inclusiv pentru funcţionarii publici  incluşi  în
rezerva  de  cadre,  indiferent  de  funcţia  ce  o  deţin  la  momentul
desfăşurării concursului.
    Concursul include  următoarele metode şi tehnici speciale: studierea
şi concursul documentelor respective, conversaţia individuală, testarea,
proba practică.
    Studierea şi concursul documentelor îi permite comisiei să aprecieze
candidaţii în baza documentelor prezentate.
    Conversaţia individuală  -  selectarea informaţiei prin  comunicarea
directă cu participantul la concurs.
    Testarea include probe ce permit aprecierea calităţilor personale şi
profesionale importante, necesare pentru ocuparea funcţiei vacante.
    Proba practică  -  expunerea  programului  de  activitate  sau  alte
lucrări  practice  efectuate  în dependenţă de  specificul  obiectivelor
funcţiei respective.
    3. Autoritatea publică respectivă anunţă concursul cu o lună înainte
de data organizării acestuia.
    În cazul constituirii autorităţilor administraţiei publice locale de
nivelul  întîi  şi nivelul al doilea, alese conform  Codului  electoral,
concursul  se anunţă de autoritatea respectivă cu 7 zile înainte de data
organizării acestuia.
 [Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]
 [Alin.2 pct.3 introdus prin Hot. Guv. nr.557 din 17.06.99]

    4. Concursul  se desfăşoară în două etape. La prima etapă se  anunţă
primirea documentelor necesare pentru a participa la concurs. Informaţia
despre  organizarea  concursului  şi  condiţiile de  participare  la  el
urmează,  în  mod obligatoriu, a fi publicată în presa  republicană.  În
anunţul de organizare a concursului se indică:
    a) autoritatea publică ce organizează concursul;
    b) denumirea funcţiei publice vacante;
    c) cerinţele  înaintate  faţă de persoanele ce pretind  la  ocuparea
funcţiei publice vacante;
    d) documentele necesare pentru admitere la concurs;
    e) obiectivele ce stau în faţa acestei funcţii publice.
    5. Persoana,  care  a manifestat dorinţa de a participa la  concurs,
prezintă  personal  în  autoritatea  publică  ce  organizează  concursul
ancheta (conform anexei), precum şi următoarele documente:
    cererea;
    buletinul de identitate cu confirmarea cetăţeniei Republicii Moldova;
    copiile carnetului   de   muncă,  documentelor  de  studii,   despre
perfecţionarea  profesională,  de  conferire a  titlurilor  ştiinţifice,
autentificate de notariat sau serviciul cadre de la locul de muncă;
    certificatul medical despre starea sănătăţii în cazul în care pentru
funcţia  vacantă  sînt  stabilite  cerinţe speciale  faţă  de  sănătatea
persoanei, care va ocupa această funcţie.
    Persoana, care   doreşte  să  participe  la  concurs  şi  la  moment
activează  în  autoritatea  publică ce organizează  concursul,  prezintă
numai cererea de admitere.
    Informaţia şi  documentele  prezentate necesită a fi  verificate  cu
consimţămîntul  persoanei respective şi în conformitate cu legislaţia în
vigoare.
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

    6. Persoana nu se admite la concurs în cazul în care:
    a) este considerată,   prin  hotărîrea  instanţei  de  judecată   în
vigoare, incapabilă sau cu o capacitate de exerciţiu limitată;
    b) are antecedente penale, rezultate din infracţiuni intenţionate ce
nu au fost ridicate sau stinse în modul stabilit de lege;
    c) nu este aptă,  din  punct de vedere medical,  pentru  exercitarea
funcţiei,  conform  certificatului  medical  de  sănătate,  dacă  pentru
funcţia  respectivă  sînt stabilite cerinţe speciale faţă  de  sănătatea
persoanelor în cauză;
    d) funcţia la  care  pretinde  persoana este în subordinea  sau  sub
controlul  funcţiilor  deţinute  în aceeaşi autoritate publică  (sau  în
altele)  de  rudele  ei directe (părinţi, fraţi, surori, copii)  sau  de
rudele  ei prin alianţă (soţul, soţia, părinţii, fraţii, surorile soţiei
(soţului).
 [Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

    7. Documentele  pentru participare la concurs se prezintă în  termen
de o lună din ziua publicării anunţului despre primirea lor.
    Documentele  pentru  participare la concurs se prezintă în termen de
7  zile  din  ziua  publicării avizului  respectiv  în  cazul  anunţării
concursului în condiţiile alineatului doi al punctului 3).
 [Alin.2 pct.7 introdus prin Hot. Guv. nr.557 din 17.06.99]

    8. Decizia cu privire la data, timpul şi locul desfăşurării etapei a
doua  a  concursului se ia de către comisia de concurs după  verificarea
documentelor  prezentate.  În caz de stabilire în  procesul  verificării
documentelor a unor împrejurări ce pot servi drept obstacol în angajarea
persoanei  în  serviciul  public respectiv, ea este informată  în  scris
despre  aceasta  cu  3  zile  înainte  de  începerea  etapei  a  doua  a
concursului, indicînd motivul neadmiterii la concurs.
    Decizia comisiei  privind neadmiterea la concurs poate fi atacată în
Direcţia  politica  de cadre a Cancelariei de Stat, în termen de 3  zile
din  ziua  primirii  refuzului, iar în instanţele  judiciare  -  conform
articolului 238 al Codului de procedură civilă.
 [Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]

    9. Comisia de  concurs,  în termen de cel mult o săptămînă  pînă  la
începutul  etapei  a  doua a concursului, anunţă persoanelor  admise  la
concurs  (în continuare - candidaţi) data, timpul şi locul  desfăşurării
acestei etape.
 [Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]

    10. Autoritatea  publică este în drept să anunţe concurs repetat, în
cazul   în  care  rezultatele  concursului  nu  au  relevat   candidaţii
corespunzători.
 [Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]

    11. Autoritatea   publică   instituie   comisia  de   organizare   a
concursului   (în  continuare  -  comisia).  Autoritatea  administraţiei
publice  locale  instituie  comisia de organizare a  concursului  pentru
ocuparea  funcţiei  publice  vacante din subdiviziunile  din  subordinea
acestei autorităţi.
    Comisia se constituie din preşedinte, secretar şi membrii comisiei -
funcţionari   ai  autorităţii  publice  ce  organizează  concursul.   În
componenţa  comisiilor  create  în autorităţile  administraţiei  publice
locale  se includ consilieri ai consiliilor locale/raionale, funcţionari
publici ai aparatului preşedintelui raionului, reprezentanţi cu drept de
vot  ai  autorităţilor  publice centrale din  domeniu.  Concomitent,  la
cererea  autorităţii publice ce organizează concursul, Direcţia politica
de  cadre  a  Cancelariei  de Stat antrenează  în  activitatea  comisiei
experţi  independenţi sau reprezentanţii săi, care sînt împuterniciţi cu
drept  de vot. În caz de necesitate, se admite constituirea a mai multor
comisii.
    Şedinţele comisiei  se fixează în procese-verbale, care se  semnează
de  toţi  membrii comisiei, participanţi la şedinţă. Fiecare  membru  al
comisiei  este  în  drept  să  anexeze  la  procesul-verbal  părerea  sa
personală deosebită.
    În procesul de  apreciere a calităţilor respective ale  candidatului
comisia  se  conduce  de cerinţele respective  de  calificare,  necesare
pentru funcţia publică şi fixate în instrucţiunea funcţională.
 [Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]
 [Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

    12. Şedinţa comisiei  se consideră deliberativă dacă la ea participă
cel  puţin  două  treimi  din componenţa  ei.  Decizia  comisiei  vizînd
rezultatele  concursului se adoptă prin vot deschis sau secret cu simpla
majoritate  de  voturi din numărul celor prezenţi la şedinţă. În caz  de
egalitate  a  punctajului obţinut de candidaţi în procesul  desfăşurării
concursului,  se bucură de privilegii candidaţii ce dispun de gradul  de
calificare necesar, în conformitate cu clasificătorul unic al funcţiilor
publice  şi (sau) sînt incluse în rezerva de cadre. De asemenea, în  caz
de  egalitate  a  voturilor membrilor  comisiei,  părerea  preşedintelui
comisiei este decisivă.
    13. Comisia ia   decizia  în  lipsa  candidatului.  Această  decizie
serveşte  drept  temei pentru a ocupa funcţia publică respectivă  pentru
refuz.
    14. Rezultatele  votării membrilor comisiei se expun prin decizie în
scris,  care  se semnează de preşedinte, secretar şi  membrii  comisiei,
participanţi  la şedinţă şi se prezintă, în termen de 2 zile autorităţii
publice ce a organizat concursul.
 [Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]

    15. În baza deciziei luate de comisie, se emite, conform legislaţiei
în  vigoare,  un  ordin,  dispoziţie, decizie sau  alt  act,  prin  care
învingătorul  concursului  este angajat în funcţia  publică  respectivă.
Copia  actului respectiv se transmite funcţionarului public, angajat  în
funcţia respectivă.
 [Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.1149 din 22.09.03, în vigoare 03.10.03]

    16. Cheltuielile  pentru participare la concurs (deplasarea la locul
desfăşurării  concursului tur-retur, cazarea, utilizarea mijloacelor  de
comunicare etc.) sînt suportate de persoanele participante la concurs.
 [Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

    17. Problemele  ce ţin de organizarea şi desfăşurarea concursului se
examinează  de  Direcţia  politica de cadre a Cancelariei de  Stat,  iar
litigiile se soluţionează de instanţele judecătoreşti.

                                            Anexă
                           la Regulamentul cu privire la organizarea     
                           concursului pentru ocuparea funcţiei publice  
                           vacante în autorităţile publice

                                ANCHETA
                participantului la concursul de ocupare
               a funcţiei vacante în autoritatea publică

    1. Numele     ____________________________________
       Prenumele  ____________________________________.
    2. Buletinul de identitate nr._________, eliberat la ____________,      
                                                   (data eliberării)
       codul personal______________________, cetăţenia _________________.
    3. Nivelul de cunoaştere a limbii de stat __________________________
                                          (satisfăcător/bine/foarte bine)
    4. Starea familială _______________________________
    5. Prezenţa antecedentelor penale _________________
    6. Legături de rudenie cu persoanele ce deţin funcţii în autoritatea
publică  (vezi  Legea  serviciului  public,  articolul  11,  punctul  2)
_________________________________________
    (numele, prenumele, funcţia deţinută)
    __________________________________________________
    _________________________________________________
    __________________________________________________
    7. Stagiul de  muncă total________________, inclusiv în  structurile
autorităţilor publice _______________________.
    8. Funcţia deţinută     la     momentul    actual     ______________
_________________________________________________
    (funcţia, denumirea instituţiei)
    9. Activitatea antreprenorială _____________________________________
                                   (proprietar da/nu, fondator da/nu,
    ____________________________________________________________________
    locul înregistrării întreprinderii)
 [Pct.10 exclus prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]

    11. Certificat medical nr. _______________, eliberat de
    __________________________________________________
    12. Inclus sau nu în rezerva de cadre _______________
    13. Reprezint (sau/nu) interesele unei întreprinderi (firme) străine
___________________________________________
    (nu/da, denumirea întreprinderii)
    De asemenea,  anexez următoarele documente (_________foi), stipulate
în  Legea  serviciului public şi Regulamentul cu privire la  organizarea
concursului  pentru  ocuparea funcţiei publice vacante  în  autorităţile
publice:
    __________________________________________________
    __________________________________________________
    __________________________________________________
    __________________________________________________
    _________________ ___________________________
        (data)        (semnătura participantului)
 [Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.725 din 13.06.03, în vigoare 20.06.03]