HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la crearea Centrului Republican de Informaţii Juridice Nr.563 din 18.06.99 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.67-69/609 din 01.07.1999 * * * În scopul realizării prevederilor Concepţiei reformei judiciare şi de drept în Republica Moldova, Legii pentru aprobarea Clasificatorului general al legislaţiei nr.1325-XIII din 25 septembrie 1997 şi perfecţionării sistemului unic de informare juridică, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se creează pe lîngă Ministerul Justiţiei Centrul Republican de Informaţii Juridice. 2. Centrul Republican de Informaţii Juridice va ţine Registrul de stat al actelor juridice al Republicii Moldova - baza oficială de date computerizate, întocmit în conformitate cu legislaţia în vigoare. 3. Centrul Republican de Informaţii Juridice este o instituţie de stat, nonprofit, subordonată Ministerului Justiţiei, cu statut de persoană juridică. 4. Se aprobă Regulamentul Centrului Republican de Informaţii Juridice (se anexează). 5. Se stabilesc statele de personal ale Centrului Republican de Informaţii Juridice în număr de 9 unităţi, cu fondul respectiv de salarizare. 6. Centrul Republican de Informaţii Juridice îşi va desfăşura activitatea îmbinînd principiul autofinanţării cu finanţarea de la bugetul de stat. 7. Centrul Republican de Informaţii Juridice va presta servicii informaţionale conform listei şi tarifelor aprobate de Ministerul Justiţiei, de comun acord cu Ministerul Finanţelor. 8. Se alocă, din fondul de rezervă al Guvernului,100 mii lei pentru asigurarea finanţării iniţiale a activităţii centrului nominalizat. 9. Ministerul Transporturilor şi Comunicaţiilor va transmite Ministerului Justiţiei baza tehnico-materială ce ţine de activitatea informatico-juridică. Prim-ministru al Republicii Moldova Ion STURZA Contrasemnată: Ministrul justiţiei Ion Păduraru Ministrul finanţelor Anatol Arapu Chişinău, 18 iunie 1999. Nr. 563. Aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 563 din 18 iunie 1999 R E G U L A M E N T U L Centrului Republican de Informaţii Juridice I. DISPOZIŢII GENERALE 1. Centrul Republican de Informaţii Juridice (în continuare - Centrul) este o instituţie de stat, nonprofit, creată pe lîngă Ministerul Justiţiei, în scopul acumulării, păstrării, sistematizării şi difuzării automatizate a informaţiei juridice, precum şi al creării sistemului interstatal de schimb al informaţiei juridice, conform prevederilor Legii pentru aprobarea Clasificatorului general al legislaţiei. 2. În activitatea sa Centrul se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, legile Republicii Moldova, hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, prezentul regulament, precum şi de alte acte normative. 3. Centrul are statut de persoană juridică şi sigiliu cu denumirea sa în limba de stat. 4. Centrul conlucrează cu organele administraţiei publice, instanţele judecătoreşti, precum şi cu organizaţiile internaţionale în problemele ce ţin de competenţa sa. II. SARCINILE PRINCIPALE ALE CENTRULUI 5. Sarcinile principale ale Centrului sînt: formarea şi dezvoltarea sistemului de stat al informaţiei juridice, coordonarea activităţii în domeniul implementării sistemelor de computere şi băncilor de date ale informaţiei juridice, precum şi propagarea informaţiei juridice; participarea la elaborarea proiectelor de legi şi altor acte normative ale Republicii Moldova; elaborarea şi aplicarea mijloacelor de informatizare în organele administraţiei publice şi instanţele judecătoreşti; prestarea serviciilor informaţionale. III. FUNCŢIILE CENTRULUI 6. În conformitate cu sarcinile ce-i revin, Centrul exercită următoarele funcţii: creează şi menţine în funcţiune baza de date de informaţii juridice, inclusiv în forma electronică şi pe suporţi magnetici; asigură ţinerea Registrului de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova (în continuare - Registru), în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova; coordonează activitatea de integrare a informaţiei juridice în sistemul informaţional al Republicii Moldova; organizează colaborarea cu organele care adoptă acte juridice, stabileşte metodele de acumulare a datelor; întreprinde măsuri de asigurare a protecţiei datelor introduse în Registru şi a intergităţii lor; organizează ţinerea documentaţiei necesare pentru funcţionarea Registrului; dezvoltă baza tehnică şi de program a Registrului; asigură asistenţă juridică informaţională organelor administraţiei publice centrale şi instanţelor judecătoreşti, acordă asistenţă metodologică şi de instruire în vederea exploatării sistemului unic de stat de prelucrare a informaţiei juridice; elaborează proiecte de cercetări în domeniul implementării şi exploatării sistemului informaţional de comunicaţii între instanţele judecătoreşti; prestează abonaţilor servicii informative şi informaţionale; efectuează colectarea şi prelucrarea actelor juridice, asigură menţinerea lor în stare de control, atît pe agenţii de hîrtie, cît şi pe suporţii electronici; creează şi menţine în funcţiune un nod accesibil al reţelei "Internet", care va include date privind legislaţia Republicii Moldova; exercită şi alte funcţii care nu contravin legislaţiei în vigoare şi prezentului regulament. IV. DREPTURILE CENTRULUI 7. Întru realizarea sarcinilor şi funcţiilor ce-i revin, Centrul dispune de următoarele drepturi: să posede şi să administreze bunurile transmise, precum şi cele acumulate în urma activităţii desfăşurate în conformitate cu sarcinile şi funcţiile Centrului; să primească asistenţă tehnică şi financiară de la organismele internaţionale, donatorii externi şi interni, folosind-o în scopul realizării sarcinilor sale; să solicite şi să primească de la organele administraţiei publice informaţia necesară pentru a-şi exercita funcţiile; să delegheze specialişti ai Centrului pentru examinarea şi soluţionarea problemelor din domeniul informatizării; să efectueze munca de propagare a informaţiei juridice; să desfăşoare activitate editorială; să încheie contracte cu persoanele juridice şi fizice. V. PATRIMONIUL CENTRULUI 8. Patrimoniul Centrului se constituie din mijloacele fixe transmise cu drept de administrare operativă, precum şi din mijloacele financiare, reflectate în bilanţ. 9. Mijloacele financiare ale Centrului se formează din contul: fondurilor alocate din bugetul de stat; ajutorului financiar acordat de către donatorii străini; mijloacelor provenite de la prestarea serviciilor; altor mijloace obţinute în mod legal. 10. Mijloacele financiare ale Centrului, alocate din bugetul de stat, se cheltuiesc în conformitate cu devizul anual, aprobat de Ministerul Justiţiei. Mijloacele extrabugetare rămîn la dispoziţia Centrului şi se utilizează pentru dezvoltarea potenţialului şi bazei tehnico-materiale ale Centrului şi Ministerului Justiţiei. 11. Mijloacele extrabugetare neutilizate de Centru pe parcursul anului nu pot fi supuse prelevării, după achitarea cu bugetul de stat, în modul prevăzut de legislaţie, ci se transferă pe anul următor, în scopul realizării sarcinilor sale. 12. Centrul ţine evidenţa contabilă conform legislaţiei în vigoare. Controlul şi revizia activităţii Centrului le efectuează organele împuternicite conform legislaţiei. VI. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII CENTRULUI 13. Activitatea Centrului se desfăşoară în conformitate cu programele de activitate a Ministerului Justiţiei. 14. Centrul este condus de director. Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului şi adjuncţilor săi se efectuează de către ministrul justiţiei. Structura Centrului şi personalul scriptic se aprobă de către ministrul justiţiei. 15. Directorul Centrului: conduce activitatea Centrului şi poartă răspundere personală pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin; delimitează şi repartizează atribuţiile colaboratorilor Centrului; încadrează şi eliberează din funcţie colaboratorii Centrului; acţionează fără procură în numele Centrului, reprezintă interesele Centrului în relaţiile cu organele administraţiei publice, cu organismele internaţionale, precum şi cu persoanele juridice şi fizice; administrează mijloacele financiare şi proprietatea Centrului în limitele drepturilor acordate de prezentul regulament; încheie contracte; eliberează procuri, deschide conturi; în limitele competenţei, emite ordine şi dă indicaţii executorii pentru toţi colaboratorii Centrului; soluţionează şi alte chestiuni ce ţin de activitatea Centrului. VII. REORGANIZAREA ŞI LICHIDAREA CENTRULUI 16. Centrul poate fi reorganizat sau lichidat de către Guvernul Republicii Moldova.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀