HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova Nr.129 din 15.02.2000 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.19-20/210 din 24.02.2000 * * * În temeiul Legii Republicii Moldova cu privire la Guvern, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Ministerului Justiţiei, conform anexei nr.1; Structura aparatului central al Ministerului Justiţiei, conform anexei nr.2. 2. Se stabileşte numărul-limită de personal al aparatului central al Ministerului Justiţiei în număr de 115 unităţi (cu excepţia Departamentului instituţiilor penitenciare şi personalului de deservire şi pază a clădirii), cu fondul anual de retribuire a muncii în limita alocaţiilor, aprobate prin legea bugetului de stat pe anul respectiv. 3. Se permite Ministerului Justiţiei să aibă 4 viceminiştri, inclusiv un prim-viceministru, şi un colegiu compus din 9 persoane. 4. Se stabileşte că pe lîngă Ministerul Justiţiei funcţionează: Institutul republican de cercetări ştiinţifice de expertiză judiciară şi criminologie; Camera Înregistrării de Stat; Centrul Republican de Informaţii Juridice; Poliţia judecătorească. Regulamentele cu privire la Institutul republican de cercetări ştiinţifice de expertiză judiciară şi criminologie, Camera Înregistrării de Stat, Centrul Republican de Informaţii Juridice se aprobă de către Guvern. 5. Pentru coordonarea activităţii notarilor şi organizarea concursului de confirmare în funcţia de notar, pe lîngă Ministerul Justiţiei se instituie şi funcţionează Comisia de Calificare şi Comisia de Apel. Regulamentele privind activitatea şi componenţa Comisiei de Calificare şi Comisiei de Apel se aprobă de Ministerul Justiţiei, de comun acord cu Consiliul Uniunii Notarilor. 6. În scopul susţinerii asociaţiilor obşteşti în desfăşurarea activităţii acestora, pe lîngă Ministerul Justiţiei se constituie Comisia de Certificare. Regulamentul cu privire la activitatea Comisiei de Certificare se aprobă de Ministerul Justiţiei. 7. Întru asigurarea pregătirii profesionale, teoretice şi practice a judecătorilor şi altor colaboratori ai instanţelor judecătoreşti, a notarilor,avocaţilor, colaboratorilor din sistemul Procuraturii Generale activează Centrul republican pentru pregătirea şi perfecţionarea cadrelor din sistemul Ministerului Justiţiei şi al Procuraturii Generale, subordonat Ministerului Justiţiei. 8. Se stabileşte că organele de înregistrare a actelor de stare civilă se subordonează şi organelor administraţiei publice locale, şi Ministerului Justiţiei. 9. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, conform anexei nr.3. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Dumitru BRAGHIŞ Contrasemnată: Ministrul justiţiei Valeria Şterbeţ Ministrul finanţelor Mihail Manoli Chişinău, 15 februarie 2000. Nr. 129. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 129 din 15 februarie 2000 REGULAMENTUL Ministerului Justiţiei I. Principii generale 1. Ministerul Justiţiei este organul central al administraţiei publice de specialitate, care exercită conducerea, coordonarea şi controlul în domeniile de competenţă, asigură realizarea politicii de stat în sfera justiţiei şi în activitatea sa se subordonează Guvernului. 2. Ministerul Justiţiei elaborează proiectele celor mai importante legi, avizează proiectele de legi şi alte acte normative prezentate Guvernului, efectuează expertiza juridică şi înregistrarea de stat a actelor normative departamentale, desfăşoară activitatea de sistematizare şi de perfecţionare a legislaţiei, de ţinere a Registrului de stat al actelor juridice, asigură activitatea organizatorică, materială şi financiară a instanţelor judecătoreşti, exercită controlul în sfera executării hotărîrilor judecătoreşti, conduce activitatea instituţiilor penitenciare, înregistrează partidele şi alte organizaţii social-politice, efectuează, în comun cu Consiliul Uniunii Notarilor, controlul administrativ şi controlul asupra îndeplinirii de către notari a obligaţiilor profesionale, conducerea generală a Camerei Înregistrării de Stat, a Institutului republican de cercetări ştiinţifice de expertiză judiciară şi criminologie, a organelor de înregistrare a actelor de stare civilă, reprezintă interesele Guvernului Republicii Moldova în Curtea Europeană a Drepturilor Omului şi întreţine relaţii internaţionale în domeniul justiţiei, asigură interacţiunea Guvernului cu Parlamentul şi Curtea Constituţională. 3. În activitatea sa Ministerul Justiţiei se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, de Legea cu privire la Guvern, alte legi şi hotărîri ale Parlamentului, decrete ale Preşedintelui, de hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, precum şi de prezentul regulament. În limitele competenţei sale Ministerul Justiţiei organizează promovarea politicii Guvernului, realizarea hotărîrilor şi dispoziţiilor sale şi controlează executarea lor în instituţiile din subordine. 4. Sarcinile principale ale Ministerului Justiţiei sînt: elaborarea proiectelor de legi şi de hotărîri ale Guvernului în domeniul justiţiei, precum şi a proiectelor celor mai importante legi în alte domenii social-economice; perfecţionarea legislaţiei, sistematizarea legislaţiei şi pregătirea propunerilor privind codificarea ei, contribuţia la ridicarea nivelului de pregătire a proiectelor de legi şi alte acte normative, efectuată de ministere şi departamente, crearea şi dezvoltarea sistemului de stat al informaţiei juridice; crearea sistemului interstatal de schimb al informaţiei jurudice; reprezentarea Guvernului în relaţiile cu Parlamentul şi Curtea Constituţională; asigurarea funcţionării instanţelor judecătoreşti în condiţii corespunzătoare; coordonarea activităţii privind realizarea reformei judiciare şi de drept; participarea la protecţia juridică internaţională a drepturilor şi intereselor legitime ale cetăţenilor; reprezentarea intereselor Guvernului Republicii Moldova în Curtea Europeană a Drepturilor Omului, în Parlamentul Republicii Moldova şi Curtea Constituţională. 5. Numărul de personal şi structura aparatului central ale Ministerului Justiţiei se aprobă de Guvern. 6. Ministerul Justiţiei, organele şi instituţiile acestuia formează sistemul ministerului. 7. Ministerul Justiţiei este persoană juridică, dispune de conturi în instituţiile bancare (inclusiv valutare), ştampilă cu Stema de Stat şi cu denumirea sa. II. Funcţiile Ministerului Justiţiei 8. În conformitate cu sarcinile ce-i revin, Ministerul Justiţiei exercită următoarele funcţii: 1) pregăteşte proiecte de legi şi proiecte de hotărîri ale Guvernului în domeniul justiţiei, precum şi proiectele celor mai importante legi în alte domenii social-economice, avizează proiectele de legi şi alte acte normative prezentate Guvernului, efectuează expertiza juridică şi înregistrarea de stat a actelor normative departamentale ce vizează drepturile şi interesele legitime ale cetăţenilor sau cele cu caracter interdepartamental; 2) elaborează, ţinînd cont de propunerile ministerelor şi departamentelor, proiectele planurilor de perfecţionare a legislaţiei; 3) înfăptuieşte munca de sistematizare şi codificare a legislaţiei, pregăteşte propuneri cu privire la modificarea ei; 4) coordonează activitatea organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice în vederea elaborării proiectelor de legi şi alte acte normative, acordîndu-le ajutor metodic la elaborarea proiectelor de legi şi hotărîri ale Guvernului; 5) întocmeşte şi pregăteşte pentru editare culegeri de legi, coduri, prezintă propuneri privind editarea literaturii juridice; 6) acumulează, sistematizează şi păstrează actele normative, pe baza cărora se formează şi este ţinut Registrul de stat al actelor juridice al Republicii Moldova; 7) numeşte cadrele didactice, adoptă programa de studii a Centrului republican pentru pregătirea şi perfecţionarea cadrelor din sistemul Ministerului Justiţiei şi al Procuraturii Generale; 8) asigură Parlamentul, Guvernul, organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, organele publice locale, instanţele judecătoreşti, întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile cu informaţie juridică, prestează persoanelor juridice şi fizice servicii legate de informaţia juridică; 9) asigură şi coordonează activitatea în domeniul realizării reformei juduciare şi de drept; 10) întreprinde măsuri menite să creeze condiţiile necesare activităţii instanţelor judecătoreşti; asigură activitatea organizatorică, materială şi financiară; 11) organizează gestiunea statistică judiciară şi analizează datele statistice, pregăteşte relatări despre statistica judiciară; 12) exercită controlul în sfera executării hotărîrilor judecătoreşti; 13) asigură exercitarea legislaţiei privind executarea sentinţelor privative de libertate, organizează paza, transferul sub escortă şi escortarea condamnaţilor, întreprinde măsuri ce asigură activitatea instituţiilor penitenciare; determină structura organizatorică şi atribuţiile Departamentului instituţiilor penitenciare şi uniforma personalului militar, formează rezerva de cadre; 14) exercită conducerea generală şi controlul asupra activităţii poliţiei judecătoreşti; determină structura ei organizatorică şi uniforma personalului militar; 15) în comun cu Consiliul Uniunii Notarilor, asigură practica notarială unică, analiza statistică a actelor normative; la propunerea Consiliului Uniunii Notarilor, stabileşte numărul birourilor notariale, efectuează, în comun cu Consiliul Uniunii Notarilor, supravegherea activităţii notarilor; 16) supraveghează activitatea organelor de stare civilă şi respectarea legislaţiei în procesul de exercitare a funcţiilor acestora, elaborează propuneri privind sistemul organelor de stare civilă, asigură conducerea organizatorică şi metodică a activităţii serviciilor de stare civilă şi oficiilor de stare civilă de sector, precum şi perfecţionarea acestora; 17) asigură securitatea şi integritatea fondului de arhivă al Arhivei republicane a registrelor de stare civilă, a Direcţiei stare civilă şi finanţarea lucrărilor de îmbunătăţire a folosirii, restaurării şi păstrării acestui fond; 18) elaborează modelele certificatelor de stare civilă şi ale formularelor actelor de stare civilă, înaintîndu-le Guvernului spre aprobare, asigură editarea lor; 19) exercită, de comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe, funcţii de supraveghere şi control al activităţii misiunilor diplomatice şi consulare ale Republicii Moldova în domeniul înregistrării actelor de stare civilă; 20) înregistrează partidele şi alte organizaţii social-politice şi efectuează controlul asupra respectării de către acestea a legislaţiei în vigoare, suspendează activitatea acestora în cazul încălcării prevederilor statutare şi a legislaţiei, ţine registrul partidelor politice şi înregistrează simbolica acestora; participă la examinarea cauzelor de către instanţele de judecată privind suspendarea sau lichidarea partidelor şi organizaţiilor social-politice, precum şi intentează din proprie iniţiativă astfel de cauze în condiţiile legii; 21) înregistrează asociaţiile obşteşti, fundaţiile, asociaţiile de patronat şi efectuează controlul corespunderii activităţii acestora scopurilor şi sarcinilor statutare; iniţiază în instanţa de judecată suspendarea activităţii sau lichidarea acestor organizaţii în cazul comiterii încălcărilor legislaţiei; asigură desfăşurarea activităţii Comisiei de Certificare pe lîngă Ministerul Justiţiei şi executarea hotărîrilor acesteia; 22) asigură finanţarea asistenţei judiciare, acordate de către avocaţii numiţi din oficiu şi controlează utilizarea mijloacelor repartizate conform destinaţiei; 23) reprezintă interesele Guvernului Republicii Moldova în Curtea Europeană a Drepturilor Omului; exercită funcţiile reprezentantului permanent al Guvernului în Parlament şi Curtea Constituţională; 24) organizează cercetări ştiinţifice în domeniul criminologiei şi al expertizei judiciare; conduce activitatea instituţiilor de expertiză judiciară; organizează, în comun cu Institutul republican de cercetări ştiinţifice de expertiză judiciară şi criminologie, cu instituţiile ştiinţifice, ministerele şi departamentele de resort, conferinţe şi consfătuiri ştiinţifice privind problemele dezvoltării ştiinţei juridice; 25) contribuie la dezvoltarea sistemului de servicii în scopul realizării drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime ale cetăţenilor, drepturilor persoanelor juridice; efectuează înregistrarea şi eliberarea de către cetăţeni şi persoane juridice a licenţelor pentru efectuarea expertizei judiciare şi pentru dreptul de a desfăşura activitate notarială; la propunerea Consiliului Uniunii Avocaţilor, eliberează licenţe pentru activitatea de avocat; 26) prezintă, în modul stabilit, propuneri vizînd încheierea tratatelor internaţionale între Republica Moldova şi alte state cu privire la asistenţa juridică şi poartă tratativele respective; încheie acorduri privind colaborarea juridică cu organele respective ale statelor străine şi organizaţiile internaţionale; organizează îndeplinirea tratatelor privind asistenţa juridică, precum şi a altor tratate, acorduri şi convenţii internaţionale în partea ce ţine de competenţa Ministerului Justiţiei; pregăteşte propuneri privind aderarea Republicii Moldova la actele internaţionale în domeniul dreptului, furnizează, la cererea organizaţiilor internaţionale, informaţii privind legislaţia, practica judiciară şi notarială; colaborează cu organismele internaţionale în domeniul justiţiei; 27) la propunerea Consiliului Uniunii Notarilor, selectează, pe bază de concurs, candidaţii la funcţia de notar; stabileşte, în comun cu Consiliul Uniunii Notarilor, numărul notarilor-stagiari care pot fi angajaţi în birouri notariale şi candidaţii pentru funcţia de notar-stagiar; în cazul absenţei temporare a notarului, la propunerea Colegiului Camerei Naţionale, numeşte un alt notar pentru interimatul acestuia; 28) creează rezerve de cadre ale Ministerului Justiţiei, organizează activitatea de perfecţionare a colaboratorilor Ministerului Justiţiei, consultanţilor, şefilor de cancelarie din instanţele judecătoreşti, executorilor judecătoreşti, notarilor, cadrelor din instituţiile subordonate Ministerului Justiţiei, instruirea magistraţilor, participă la elaborarea programelor didactice pentru pregătirea şi ridicarea nivelului profesional al cadrelor; 29) elaborează propuneri privind asigurarea materială şi socială a lucrătorilor Ministerului Justiţiei şi instituţiilor din subordine; 30) asigură instanţele judecătoreşti, organizaţiile şi instituţiile din subordine cu acte normative, comentarii, îndrumări şi literatură juridică, necesare pentru exercitarea obligaţiunilor profesionale; 31) înfăptuieşte, din contul bugetului de stat, asigurarea tehnico-materială a instanţelor judecătoreşti; prezintă Guvernului şi organelor administraţiei publice locale recomandări privind aprovizionarea instanţelor judecătoreşti cu încăperi de serviciu, mijloace de transpot şi alt utilaj necesar; 32) finanţează, în modul stabilit, judecătoriile, tribunalele, Curtea de Apel şi instituţiile din subordine; exercită controlul asupra evidenţei contabile şi gestiunii; asigură prezentarea, în modul stabilit, a dărilor de seamă contabile şi statistice centralizate; 33) examinează propuneri, cereri şi reclamaţii ale cetăţenilor, adresate Ministerului Justiţiei, şi întreprinde măsuri în vederea soluţionării lor. III. Drepturile Ministerului Justiţiei 9. În scopul îndeplinirii sarcinilor încredinţate, Ministerul Justiţiei are dreptul: 1) să primească de la organele centrale de specialitate şi alte autorităţi administrative, de la instituţii ştiinţifice şi de învăţămînt avize asupra proiectelor de legi, elaborate de Ministerul Justiţiei, hotărîrilor Guvernului şi altor documente, precum şi avize asupra statutelor şi regulamentelor organizaţiilor obşteşti; 2) să instituie din reprezentanţi ai organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, instituţiilor şi organizaţiilor, de comun acord cu conducătorii acestora, comisii (grupuri de lucru) pentru elaborarea proiectelor de legi şi hotărîri ale Guvernului vizînd domeniul justiţiei, precum şi a proiectelor celor mai importante legi în alte domenii social-economice; 3) să antreneze la elaborarea celor mai importante proiecte de legi (inclusiv prin contract) experţi, consilieri, consultanţi din ţară şi de peste hotare; 4) să dea explicaţii şi recomandări organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice privind tehnica elaborării proiectelor de acte normative; 5) să recepţioneze de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, de la alte instituţii şi organizaţii interesate informaţia necesară asupra proiectelor de acte normative elaborate de acestea, să sistematizeze informaţia şi să prezinte Guvernului proiectele planurilor pentru perfecţionarea legislaţiei; 6) să coordoneze şi să numească executanţii lucrărilor de testare, estimare şi evaluare a bazelor de date şi programelor computerizate de prelucrare a informaţiilor juridice; 7) să presteze servicii juridico-informaţionale contra plată persoanelor juridice şi fizice; 8) să prezinte Guvernului propuneri cu privire la numirea organelor centrale de specialitate concrete ale administraţiei publice responsabile de elaborarea proiectelor de acte normative; 9) să creeze, să reorganizeze şi să lichideze, în modul stabilit, structurile din subordonarea Ministerului Justiţiei. IV. Organizarea activităţii Ministerului Justiţiei 10. În fruntea Ministerului Justiţiei se află ministrul, numit în conformitate cu legislaţia în vigoare. Ministrul justiţiei are locţiitori, numiţi în funcţie şi destituiţi din funcţie de Guvern la propunerea ministrului. Locţiitorii ministrului se supun nemijlocit ministrului şi organizează activitatea şi lucrările de procedură ale Ministerului Justiţiei, în limitele împuternicirilor ce le revin. 11. În cadrul Ministerului Justiţiei se formează un colegiu, compus din ministru (preşedinte), prim-viceministru şi viceministru, alţi colaboratori ai Ministerului Justiţiei şi şeful Direcţiei de justiţie a Găgăuziei (Gagauz-Yeri). Componenţa personală a colegiului se aprobă de către Guvern. 12. Ministrul justiţiei: 1) conduce unipersonal sfera de activitate, ce i-a fost încredinţată, şi poartă răspundere pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin Ministerului Justiţiei, pentru folosirea raţională a mijloacelor bugetare, păstrarea mijloacelor financiare şi valorilor materiale, autenticitatea indiciilor evidenţei şi celor din dările de seamă; 2) repartizează atribuţiile între locţiitorii ministrului; 3) stabileşte gradul de responsabilitate a viceminiştrilor, a conducătorilor de departamente, direcţii şi secţii ale Ministerului Justiţiei pentru conducerea domeniilor de activitate ale Ministerului Justiţiei, pentru activitatea instituţiilor subordonate Ministerului Justiţiei; 4) participă, în calitate de membru, în activitatea Consiliului Superior al Magistraturii, beneficiază de alte drepturi în condiţiile legii; 5) la propunerea Adunării Populare a Găgăuziei numeşte şi eliberează din funcţie şeful Direcţiei de justiţie a formaţiunii teritoriale autonome cu statut special a Găgăuziei (Gagauz-Yeri); 6) prezintă, în modul stabilit, spre examinare Guvernului proiecte de acte normative elaborate de minister; 7) creează comisii de licenţiere pentru eliberarea licenţelor; 8) angajează în serviciu şi eliberează din funcţie conducătorii de departamente, direcţii şi secţii, executorii judecătoreşti şi alţi colaboratori ai ministerului şi cadre de conducere ale instituţiilor din subordine, precum şi cadrele didactice ale Centrului republican pentru pregătirea şi perfecţionarea cadrelor din sistemul Ministerului Justiţiei şi al Procuraturii Generale, la propunerea Consiliului Uniunii Notarilor, confirmă în funcţie notarii; 9) stimulează şi aplică sancţiuni disciplinare conducătorilor de departamente, direcţii şi secţii, altor colaboratori ai Ministerului Justiţiei, lucrătorilor de conducere ai instituţiilor din subordine, precum şi notarilor, în comun cu Consiliul Uniunii Notarilor; 10) la propunerea Consiliului Uniunii Notarilor, actualizează numărul de notari, dispune suspendarea şi încetarea activităţii notarului în modul stabilit de Legea cu privire la notariat, stabileşte efectuarea controlului asupra activităţii notariale; 11) angajează în serviciu, înaintează în grad, retrage din grad şi trece în rezervă prin ordin efectivul militar al Departamentului instituţiilor penitenciare şi poliţiei judecătoreşti; 12) convoacă şedinţele colegiului Ministerului Justiţiei şi le prezidează; 13) introduce în structura aprobată a aparatului central al Ministerului Justiţiei modificări, determinate de necesitatea folosirii noilor forme de organizare şi a tehnicii administrării eficiente, în limitele fondului de retribuire a muncii stabilit de Guvern şi numărul maxim de lucrători ai organului de administraţie; 14) aprobă regulamente ale departamentelor, direcţiilor şi secţiilor Ministerului Justiţiei şi altor instituţii din subordine; 15) aprobă programul didactic de pregătire şi perfecţionare a cadrelor Centrului republican pentru pregătirea şi perfecţionarea cadrelor; 16) aprobă structura, statele de funcţii şi devizul de cheltuieli ale Institutului republican de cercetări ştiinţifice de expertiză judiciară şi criminologie; 17) semnează, în modul stabilit, tratate şi acorduri internaţionale cu privire la asistenţa juridică; 18) îndeplineşte alte împuterniciri ce-i sînt stabilite prin lege. În lipsa ministrului justiţiei funcţiile acestuia le îndeplineşte unul dintre viceminiştri. 13. În baza şi întru îndeplinirea legilor, decretelor şi ordonanţelor Preşedintelui Republicii Moldova, a hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, Ministerul Justiţiei emite ordine şi alte acte, organizează şi controlează executarea lor. Ordinele şi alte acte ale Ministerului Justiţiei privind înregistrarea actelor de stare civilă, organizarea expertizelor judiciare, realizarea statisticii judiciare şi alte chestiuni date în competenţa sa sînt executorii pentru ministere, departamente, serviciile de stat, inspectorate, organele executive ale administraţiei publice locale, întreprinderi, instituţii şi organizaţii. În caz de necesitate, Ministerul Justiţiei emite, în comun cu alte organe centrale de specialitate ale administraţiei publice, ordine şi alte acte. 14. Colegiul Ministerului Justiţiei examinează problemele principale ce ţin de activitatea Ministerului Justiţiei, ia în dezbatere informaţiile preşedinţilor instanţelor judecătoreşti, rapoartele conducătorilor organelor de înregistrare a actelor de stare civilă, dările de seamă ale conducătorilor unităţilor structurale ale ministerului şi altor instituţii din subordine, discută problemele selectării şi formării cadrelor, verifică îndeplinirea hotărîrilor, proiectelor celor mai importante ordine şi altor acte ale Ministerului Justiţiei. Deciziile colegiului se execută, de regulă, prin ordine ale ministrului justiţiei. Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 129 din 15 februarie 2000 S T R U C T U R A aparatului central al Ministerului Justiţiei Departamentul legislaţie, avizare şi expertiză Departamentul instituţiilor penitenciare Direcţia principală judiciară, notariat şi avocatură Direcţia agent guvernamental şi relaţii internaţionale Direcţia principală acte stare civilă Direcţia principală planificare şi finanţe Direcţia resurse umane şi secretariat Direcţia de justiţie a formaţiunii teritoriale autonome cu statut special a Găgăuziei (Gagauz-Yeri) Secţia partide şi organizaţii neguvernamentale. Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 129 din 15 februarie 2000 L I S T A hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă 1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 13 iulie 1994 "Cu privire la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova". 2. Punctul 2 din Modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.751 din 3 noiembrie 1995 (Monitorul Oficial, 1996, nr.11-12, art.52). 3. Punctul 6 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.830 din 18 decembrie 1995 "Cu privire la Departamentul Legislaţie" (Monitorul Oficial, 1996,nr.17-18, art.122). 4. Punctul 10 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.865 din 28 decembrie 1995 "Cu privire la chestiunile ce ţin de transferarea Direcţiei instituţiilor penitenciare în subordinea Ministerului Justiţiei" (Monitorul Oficial, 1996, nr.19, art.138). 5. Punctul 7 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.356 din 24 iunie 1996 "Cu privire la Direcţia de justiţie a formaţiunii teritoriale autonome cu statut special a Găgăuziei (Gagauz-Yeri)" (Monitorul Oficial, 1996, nr.49-50, art.414). 6. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.829 din 3 septembrie 1997 "Cu privire la reprezentarea Guvernului Republicii Moldova în Comisia Europeană a Drepturilor Omului şi în Curtea Europeană a Drepturilor Omului" (Monitorul Oficial 1997, nr.72-73, art.734). 7. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.446 din 9 aprilie 1998 "Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 13 iulie 1994" (Monitorul Oficial, 1998, nr.40-41, art.318). 8. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1183 din 8 decembrie 1998 "Pentru modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 13 iulie 1994" (Monitorul Oficial, 1998, nr.111-113, art.1116).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀