sâmbătă, 14 octombrie 2023
306/30.03.2000 Hotărîre despre aprobarea Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor

H O T Ă R Î R E

despre aprobarea Regulamentului privind autorizarea funcţionării

şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor

 

nr. 306  din  30.03.2000

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.37-38/385 din 06.04.2000

 

* * *

În conformitate cu Legea nr.835-XIII din 17 mai 1996 privind principiile urbanismului şi amenajării teritoriului, pentru formarea unui sistem unic de utilizare a construcţiilor şi amenajărilor conform prevederilor documentaţiei de urbanism şi amenajare a teritoriului la nivel naţional, Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Regulamentul privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor conform anexei.

2. Autorităţile administraţiei publice locale şi persoanele juridice şi fizice, antrenate în activităţi urbanistice pe teritoriul Republicii Moldova, vor asigura respectarea sus-numitului regulament şi a legislaţiei în domeniu.

3. Aplicarea Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor se pune în seama organelor de arhitectură şi urbanism din cadrul consiliilor judeţene şi ale unităţii teritoriale autonome Găgăuzia, primăriilor municipiilor şi oraşelor, precum şi a serviciilor pentru urbanism şi amenajarea teritoriului din cadrul primăriilor localităţilor rurale.

4. Controlul asupra aplicării Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor se pune în seama Ministerului Mediului şi Amenajării Teritoriului.

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVADumitru BRAGHIŞ

 

Contrasemnată:
Ministrul mediului şi amenajării teritoriuluiArcadie Capcelea

Chişinău, 30 martie 2000.
Nr.306.

 

Anexă

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.306 din 30 martie 2000

 

REGULAMENTUL

privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Pe întreg teritoriul Republicii Moldova utilizarea imobilelor şi amenajărilor cu orice destinaţie se va efectua în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu respectarea condiţiilor de autorizare, prevăzute de Regulamentul privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor (în continuare - Regulamentul), în baza prevederilor documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.

2. Autorizaţia de funcţionare este actul emis de autorităţile administraţiei publice locale prin care se stabilesc condiţiile de utilizare a construcţiilor şi amenajărilor (cu excepţia caselor de locuit individuale) în vederea activităţilor, ce se desfăşoară în cadrul lor potrivit funcţiilor de bază, precum şi condiţiile care trebuie să fie respectate la utilizarea lor.

3. Autorizaţia de schimbare a destinaţiei este actul emis de autorităţile administraţiei publice locale pentru revizuirea modului de utilizare a construcţiilor şi amenajărilor şi a funcţiilor de bază, în condiţiile în care activităţile ce se vor desfăşura în cadrul acestora nu vor influenţa negativ asupra prevederilor din documentaţia de urbanism şi amenajare a teritoriului privind protecţia mediului, condiţiile de existenţă şi de siguranţă a construcţiilor şi nu vor implica executarea lucrărilor de construcţie pentru care, potrivit legislaţiei, este necesară eliberarea unei autorizaţii de construire.

4. Autorizaţiile de funcţionare şi de schimbare a destinaţiei pentru imobilele sau amenajările care reprezintă proprietatea statului sau municipală se emit de către consiliile judeţene, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia şi primăriile municipiilor, cu avizul primăriilor localităţilor, în teritoriul cărora sînt amplasate. Pentru aceste imobile sau amenajări sînt necesare avizele Ministerului Economiei şi Infrastructurii şi ale ministerelor şi departamentelor interesate.

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.738 din 20.07.2018, în vigoare 17.08.2018]

 

5. Titulari ai autorizaţiilor de funcţionare şi de schimbare a destinaţiei pot fi persoanele fizice sau juridice deţinătoare ale titlului de proprietate asupra terenului sau construcţiilor şi amenajărilor.

 

II. AUTORIZAŢIA DE FUNCŢIONARE. MODUL DE

ELABORARE ŞI ELIBERARE

6. Autorizaţia de funcţionare se eliberează pentru:

a) construcţiile şi amenajările executate în baza autorizaţiilor de construire;

b) construcţiile şi amenajările a căror utilizare a fost suspendată, din motivele:

- încetării activităţilor în cadrul construcţiilor sau amenajărilor în legătură cu modernizări tehnologice;

- încălcării condiţiilor de utilizare a terenurilor şi construcţiilor stabilite în regulamentul local de urbanism pentru terenurile respective.

7. Suspendarea activităţilor în cadrul construcţiilor sau amenajărilor se efectuează din iniţiativa proprietarului, prin decizia organelor controlului respectiv de stat, sau de către autorităţile administraţiei publice locale, din iniţiativa acestora.

 

[Pct.8 exclus prin Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.2006]

[celelalte renumerotate]

 

8. Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare orice persoană fizică sau juridică obţine şi completează cererea-tip (de modelul specificat în anexa nr.1) şi o depune la registratura autorităţilor administraţiei publice locale.

9. La cerere se anexează:

a) în cazul construcţiilor sau amenajărilor noi:

- titlul de proprietate asupra terenului şi construcţiilor (în copie autentificată);

- autorizaţia de construire (în copie);

- procesul-verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor (în copie);

b) în cazul suspendării activităţilor la obiectele construite în baza autorizaţiei de construire:

- titlul de proprietate asupra terenului şi construcţiilor (în copie autentificată);

- decizia cu privire la recepţia construcţiilor (în copie);

- decizia cu privire la suspendarea activităţilor (în copie);

- avizul expertizei de specialitate privitor la lichidarea cauzelor de suspendare;

c) în cazul suspendării activităţilor la construcţiile existente, ale căror autorizaţii de construire şi documentaţii de executare şi recepţie lipsesc:

- titlul de proprietate asupra terenului şi construcţiilor (în copie autentificată);

- decizia cu privire la suspendarea activităţilor (în copie);

- expertiza tehnică a construcţiilor;

- avizul expertizei de specialitate privitor la lichidarea cauzelor de suspendare.

În cazurile menţionate, cartea tehnică se prezintă în original. După examinare ea se restituie beneficiarului.

10. Autorizaţiile de funcţionare (de modelele indicate în anexa nr.2) se elaborează de către autorităţile locale de arhitectură şi urbanism sau de serviciul local urbanism şi amenajare a teritoriului din primăriile localităţilor rurale, dacă:

- cererea este adresată autorităţii administraţiei publice locale, abilitată să elibereze autorizaţia:

- formularul cererii este completat integral şi corect;

- procesul-verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor este întocmit conform prevederilor legale;

- se prezintă, dacă este cazul, documentaţia specificată în pct.9 şi 10.

11. Dacă în urma examinării documentaţiei prezentate se constată că nu se îndeplinesc condiţiile prevăzute în pct.9 şi 10, documentaţia se restituie solicitantului în termen de 5 zile din data înregistrării cererii.

12. În cazul executării construcţiilor şi amenajărilor noi, autorizaţiile de funcţionare se eliberează de autorităţile administraţiei publice locale, care au emis autorizaţia de construire, iar în cazul suspendării activităţilor în construcţii şi amenajări existente ele se emit de către autorităţile administraţiei publice locale, în teritoriul administrativ al cărora acestea se află.

13. În cazul suspendării, din motivele indicate în pct.6, (b), a activităţilor din cadrul construcţiilor şi amenajărilor, a căror utilizare a fost permisă de autorizaţia de funcţionare, se va proceda în modul următor:

- pentru condiţiile de utilizare, autorizate anterior, se va prelungi valabilitatea autorizaţiei de funcţionare;

- pentru condiţii noi de utilizare se va elibera o altă autorizaţie în baza avizelor favorabile ale expertizei de specialitate şi expertizei ecologice de stat.

Termenul de încetare a suspendării se va stabili din data prelungirii valabilităţii autorizaţiei de funcţionare sau din data eliberării unei noi autorizaţii.

14. Valabilitatea autorizaţiei de funcţionare este perioada existenţei construcţiilor fără modificări, reconstrucţii sau alte acţiuni de acest gen.

15. În cazul schimbării proprietarului (deţinătorului), autorizaţia rămîne valabilă cu toate drepturile şi obligaţiunile menţionate. Noul proprietar (deţinător) este obligat să informeze autorităţile administraţiei publice locale care au eliberat autorizaţia în cauză despre schimbarea titularului (deţinătorului titlului de proprietate).

16. Autorizaţia de funcţionare se eliberează solicitantului, direct sau prin poştă, în termen de 15 zile calendaristice din data înregistrării cererii.

Autorizaţia eliberată de consiliul judeţean sau primăria municipiului se trimite în copie primăriei interesate în acelaşi termen de 15 zile din data înregistrării cererii solicitantului.

17. Autorităţile administraţiei publice emitente instituie un registru al autorizaţiilor de funcţionare, în care acestea sînt înscrise în ordinea emiterii. Numărul autorizaţiei este numărul ei de ordine din acest registru.

 

III. AUTORIZAŢIA DE SCHIMBARE A DESTINAŢIEI CONSTRUCŢIILOR

ŞI AMENAJĂRILOR. MODUL DE ELABORARE ŞI ELIBERARE

18. Autorizaţia de schimbare a destinaţiei se eliberează de autorităţile administraţiei publice locale pentru construcţii şi amenajări, construcţii separate, părţi de construcţii, ansambluri de construcţii şi amenajări amplasate pe teritoriile administrate de acestea.

19. Fiecare persoană fizică sau juridică deţinătoare a titlului de proprietate asupra construcţiilor şi amenajărilor poate înainta autorităţilor administraţiei publice locale o cerere pentru autorizarea schimbării destinaţiilor proprietăţilor lor, altele decît cele prevăzute de documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului, în următoarele cazuri:

- există limite ale posibilităţilor de utilizare funcţională a construcţiilor şi amenajărilor pentru obţinerea profitului dorit;

- proiectul sau destinaţia actuală a obiectului construit nu corespunde prevederilor documentaţiilor urbanistice;

- a survenit agravarea condiţiilor de exploatare a construcţiilor şi amenajărilor;

- construcţia, amenajarea, terenul şi solul s-au deteriorat.

20. Autorizaţia de schimbare a destinaţiei se eliberează în baza studiului de fundamentare privind schimbarea destinaţiei, care are ca scop:

- pronosticul eventualei situaţii urbanistice şi ecologice după schimbarea destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor;

- compararea analitică a reglementărilor documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului, aprobate pentru obiectul la care se solicită schimbarea destinaţiei, cu cele posibile după schimbare;

- propuneri şi recomandări privitoare la schimbarea destinaţiei.

În lipsa documentaţiilor aprobate de urbanism şi amenajare a teritoriului, necesare pentru elaborarea studiilor de fundamentare, se va ţine cont de situaţia urbanistică şi ecologică a existentului şi de auditul ecologic, executat conform legislaţiei în vigoare.

21. Studiile de fundamentare a schimbării destinaţiei se elaborează în baza documentaţiei aprobate de urbanism şi amenajare a teritoriului de către persoane fizice şi juridice autorizate în domeniu, prin contract cu beneficiarul.

În lipsa documentaţiilor respective aprobate, studiile de fundamentare se coordonează cu Instituţia Publică Oficiul Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcţii şi Locuinţe, iar în municipiul Chişinău - cu Institutul "Chişinăuproiect".

Studiile de fundamentare a schimbării destinaţiei, elaborate şi coordonate cu organele interesate, se avizează în mod obligatoriu de arhitectul-şef al judeţului sau oraşului (municipiului).

[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.633 din 30.08.2023, în vigoare 14.10.2023]

 

22. Pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a destinaţiei, persoana fizică sau juridică completează cererea-tip (indicată în anexa nr.3) şi o depune la registratura autorităţilor administraţiei publice locale.

La cerere se anexează în două exemplare:

- titlul de proprietate asupra construcţiilor şi amenajărilor (în copie autentificată);

- cartea tehnică a construcţiei;

- studiul de fundamentare a schimbării destinaţiei;

- copia auditului ecologic coordonat cu Ministerul Mediului şi Amenajării Teritoriului.

Cartea tehnică se prezintă în original. După examinarea şi introducerea informaţiei referitor la schimbarea destinaţiei, ea se va restitui beneficiarului.

[Pct.22(23) modificat prin Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06]

 

23. În cazul cînd se va proceda conform prevederilor pct. 30 al prezentului Regulament, documentele sus-menţionate se vor anexa la cerere în trei exemplare (copii).

 

[Pct.25 exclus prin Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06]

[celelalte renumerotate]

 

24. După examinarea ofertei descrise în cererea depusă şi a studiului de fundamentare a schimbării destinaţiei, autorităţile administraţiei publice locale informează cetăţenii despre intenţia de a schimba destinaţia imobilului respectiv şi îi invită să consulte materialele anexate la cerere şi să participe la discuţia lor.

25. În cazul cînd schimbarea destinaţiei imobilului este legată de situaţii urbanistice şi ecologice complicate, autorităţile administraţiei publice locale pot cere beneficiarului efectuarea unei expertize suplimentare asupra studiului de fundamentare a schimbării destinaţiei.

Cheltuielile legate de efectuarea expertizei suplimentare vor fi suportate de beneficiar.

26. Consultarea cetăţenilor se va organiza conform prevederilor Regulamentului privind consultarea populaţiei în procesul elaborării şi aprobării documentaţiei de amenajare a teritoriului şi urbanism, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.951 din 14 octombrie 1997.

27. Decizia cu privire la schimbarea destinaţiei se adoptă de către membrii consiliului autorităţilor administraţiei publice locale prin vot deschis. Pentru adoptarea deciziei este suficientă majoritatea simplă a voturilor. În cazul cînd o parte din populaţie este contra schimbării destinaţiei, pentru adoptarea deciziei sînt necesare 2/3 din numărul total de voturi ale consilierilor.

Decizia consiliului este temeiul juridic pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a destinaţiei.

28. În situaţia, în care construcţia sau amenajarea reprezintă proprietatea statului sau proprietatea municipală, emitentul autorizaţiei de schimbare a destinaţiei ei va fi consiliul judeţean (primăria municipiului), care în termen de 5 zile din data înregistrării cererii va solicita avizul primăriei, pe al cărei teritoriu administrativ sînt situate construcţia sau amenajarea, prin trimiterea unui demers (de modelul indicat în anexa nr.4) şi a unui exemplar al cererii cu documentaţia aferentă.

Primăria satului (comunei) sau oraşului (municipiului) va organiza consultarea populaţiei, va verifica conformitatea studiului de fundamentare a schimbării destinaţiei cu prevederile documentaţiilor aprobate de urbanism şi amenajare a teritoriului şi cu situaţia urbanistică şi ecologică reală şi va face în aviz referiri asupra acestora.

Avizul primăriei (care se va întocmi conform anexei nr.5), însoţit de rezultatele consultării populaţiei asupra studiului de fundamentare a schimbării destinaţiei, se va trimite consiliului judeţean (primăriei municipiului) în termen de 15 zile din data primirii solicitării.

Documentaţia anexată la solicitarea consiliului judeţean (primăriei municipiului) se păstrează în primărie pentru a fi folosită la corectarea ulterioară a documentaţiei de urbanism şi amenajare a teritoriului.

29. Autorizaţia de schimbare a destinaţiei (anexa nr.6) se elaborează de către organele locale de arhitectură şi urbanism şi se eliberează de autoritatea administraţiei publice locale solicitantului, direct sau prin poştă, în termen de 30 zile calendaristice din data înregistrării cererii.

Autorizaţia de schimbare a destinaţiei, eliberată solicitantului de către consiliul judeţean sau primăria municipiului, se trimite în copie primăriei interesate în acelaşi termen de 30 zile calendaristice din data înregistrării cererii solicitantului.

Odată cu autorizaţia de schimbare a destinaţiei, solicitantului i se va restitui un exemplar al documentaţiei anexate la cerere, ştampilat şi cu semnăturile secretarului şi arhitectului-şef al consiliului judeţean sau primăriei oraşului (municipiului).

30. Înregistrarea autorizaţiilor se face într-un registru separat, în care acestea sînt înscrise în ordinea emiterii, inclusiv cele elaborate de consiliul judeţean şi primăria municipiului. Numărul autorizaţiei este numărul ei curent din acest registru.

31. În cazul cînd beneficiarului i se refuză schimbarea destinaţiei construcţiei sau amenajării conform cererii depuse, el este în drept să se adreseze instanţelor judecătoreşti.

32. În cazul cînd situaţia urbanistică şi ecologică a imobilului, căruia i se schimbă destinaţia, nu va suporta abateri esenţiale de la destinaţia existentă a acestuia sau de la cea prevăzută în documentaţiile legal aprobate de urbanism şi amenajare a teritoriului şi vecinătăţile sînt de acord cu schimbarea destinaţiei imobilului, indicată în cererea solicitantului, executarea studiului de fundamentare şi consultarea populaţiei nu vor mai fi necesare.

Pentru adoptarea deciziilor privind schimbarea destinaţiei, consiliilor autorităţilor administraţiei publice locale le vor fi suficiente avizele direcţiilor specializate din cadrul lor.

33. În situaţia cînd terenul, conform documentaţiei legal aprobate de urbanism şi amenajare a teritoriului, se foloseşte în alte scopuri decît construcţia, iar proprietarul preconizează construcţia unor obiecte pe acest teren, el va depune la autorităţile administraţiei publice locale o cerere pentru schimbarea destinaţiei terenului.

În acest caz, precum şi în cazul cînd schimbarea destinaţiei - parţială sau integrală - a construcţiilor va fi condiţionată de reconstrucţii şi modificări, proprietarul va depune o cerere la autorităţile administraţiei publice locale pentru eliberarea certificatului de urbanism în modul stabilit de Regulamentul privind certificatul de urbanism şi autorizarea construirii sau desfiinţării construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.360 din 18 aprilie 1997.

 

IV. DISPOZIŢII FINALE

34. Eventualele divergenţe de interpretare sau executare a prevederilor prezentului Regulament vor fi soluţionate de către Ministerul Mediului şi Amenajării Teritoriului în comun cu ministerele şi departamentele interesate, conform legislaţiei în vigoare.

Litigiile apărute vor fi soluţionate de instanţele judecătoreşti.

35. Autorităţile administraţiei publice locale vor aplica prezentul Regulament în teritoriul administrat prin intermediul structurilor locale de arhitectură şi urbanism şi al serviciilor cu responsabilităţi în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului.

Controlul asupra respectării procedurii de eliberare a autorizaţiilor de funcţionare şi de schimbare a destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor va fi exercitat de către Inspecţia de Stat în Construcţii.

 

Anexa nr.1

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

Către

Consiliul judeţean ____________________________________

Primăria oraşului (municipiului) _________________________

satului (comunei)

 

CERERE

PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE FUNCŢIONARE

 

Subsemnatul 1)

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

cu domiciliul 2)

sediul

 

oraşul _________________

comuna

 

în judeţul ______________________________________
municipiul

sectorul _________________ cod poştal____________
satul

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

solicit eliberarea în conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr._____ din _______________ 199__, a autorizaţiei de funcţionare a construcţiei (amenajării)

 

3) __________________________________________________________________________________________

 

situată în judeţul _______________________________

municipiul

 

oraşul _________________

comuna

 

cod poştal _____________

 

sectorul ______________________________
satul

strada ____________________ nr. ________

nr. cadastral al parcelei 4) ______________________________________________________________________

 

sau identificată prin 5) _________________________________________________________________________

 

Lucrările au fost executate (activităţile au fost suspendate) de _________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

cu sediul în

judeţul _________________
municipiul
comuna _________________
satul
 

sectorul________________________ cod poştal___________________ strada ___________________ nr. ____

satul

 

În baza autorizaţiei de construire (deciziei de suspendare) eliberată de __________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Valoarea obiectului 6) este de _________________ lei.

 

Anexez la prezenta cerere:

 

1) dovada titlului de proprietate asupra terenului şi construcţiilor (în copie autentificată) ____________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

 

2) autorizaţia de construire nr. ________ din _________________199 ____;

(în copie)

 

3) procesul-verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor nr.________ din _________________199____;

 

4) alte documente conform pct.9 şi 10 ale Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor.

 

Declar pe proprie răspundere că datele menţionate în prezenta cerere sînt exacte şi mă oblig să le respect, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor.

 

Data

 
Semnătura

____________________________________________________________________________________________

 

Alineatele, notate prin cifra cu paranteza respectivă, solicitanţii le vor completa astfel:

 

1) cu numele şi prenumele solicitantului: persoana fizică sau reprezentantul organizaţiei (societăţii), cu precizarea denumirii organizaţiei (societăţii) şi a funcţiei solicitantului în cadrul acesteia;

 

2) persoana fizică îl va completa cu date privind domiciliul său, iar reprezentantul unei organizaţii (societăţi) - cu date privind sediul acesteia;

 

3) cu enumerarea activităţilor desfăşurate în cadrul construcţiei;

 

4) cu numărul cadastral al parcelei din planul cadastral eliberat, la cererea solicitantului, de către organele corespunzătoare în raza cărora se găseşte construcţia sau amenajarea pentru care se solicită autorizaţia de funcţionare. În lipsa acestora, se va insera numărul de ordine al posesorului şi suprafaţa terenului imobilului, înscrise în registrul cadastral;

 

5) în cazul în care construcţia sau amenajarea nu pot fi identificate prin fişa cadastrală/funciară, se va completa prin: descrierea poziţiei construcţiei (amenajării) prin repere identificabile sau ridicarea topografică, sau planul de situaţie, sau alt act doveditor de impunere fiscală care să conţină identificarea poziţiei imobilului, ori prin studii şi planuri urbanistice anexate;

 

6) se completează pentru obiectul executat în baza autorizaţiilor de construire, indicîndu-se valoarea lui la finalizarea lucrărilor, iar pentru obiectele existente - valoarea calculată.

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

REPUBLICA MOLDOVA

 

Consiliul judeţean ____________________________________

Primăria oraşului (municipiului) _________________________

satului (comunei)

 

AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE

Nr. ______ din ______________ 199__

 

Ca urmare a cererii adresate de _________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

domiciliat

cu sediul

 


în judeţul ______________________________
municipiul

oraşul _________________

comuna

 

sectorul ___________________
satul
cod poştal __________________

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

înregistrată la nr.________ din _________________199____.

 

În baza prevederilor Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.____ din ________________ 199 ___, consiliul judeţean (primăria oraşului (municipiului), satului (comunei) _________________

 

AUTORIZEAZĂ:

funcţionarea _________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

în valoare de ____________________ ____________________________________________________________

(cu cifre)

  (cu litere)
 

lei la finalizarea lucrărilor sau în valoarea calculată pe terenul situat în

 

judeţul _________________

municipiul

 


oraşul _________________
comuna

sectorul _______________________
satul

cod poştal _________________ strada _________________________________________ nr. _______________

 

nr. cadastral al parcelei ________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

în următoarele condiţii _________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Nerespectarea prevederilor autorizaţiei se va urmări conform legislaţiei în vigoare.

 

PREŞEDINTE

 

(PRIMAR)

 

 

L.Ş.

 

SECRETAR

 

ARHITECT-ŞEF
__________________________

Specialist în urbanism

şi amenajarea teritoriului

 

 

Prezenta autorizaţie a fost înmînată sau transmisă (prin poştă) solicitantului la data de _____________ 199___.

 

Prelungirea valabilităţii s-a efectuat prin decizia nr.________ din _________________199____.

 

 

PREŞEDINTE

 

(PRIMAR)

 

 

L.Ş.

 

SECRETAR

 

ARHITECT-ŞEF
__________________________

Specialist în urbanism

şi amenajarea teritoriului

 

 

Anexa nr.3

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

Către

Consiliul judeţean ____________________________________

Primăria oraşului (municipiului) _________________________

satului (comunei)

 

CERERE

PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAŢIEI DE SCHIMBARE

A DESTINAŢIEI CONSTRUCŢIILOR ŞI AMENAJĂRILOR

 

Subsemnatul 1) ______________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

domiciliat 2)

cu sediul

 

oraşul _________________

comuna

 

în judeţul _______________________________
municipiul

sectorul _________________ cod poştal____________
satul

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

solicit eliberarea în conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.____ din ________________ 199 ___, a autorizaţiei de schimbare a destinaţiei

 

3) __________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

situat(ă) în judeţul _________________

municipiul

 

sectorul _________________
satul

cod poştal _________________ strada _________________________________________ nr. _______________

 

nr. cadastral al parcelei 4) ______________________________________________________________________

 

sau identificată prin 5) _________________________________________________________________________

 

Valoarea obiectului cu destinaţia schimbată 6) este de _________________ lei.

 

Anexez la prezenta cerere:

 

1) dovada titlului de proprietate asupra construcţiei şi amenajărilor;

2) cartea tehnică a construcţiilor;

3) Studiul de fundamentare compus din ___________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

4) auditul ecologic ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

5) expertize __________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

6) avize _____________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Declar pe proprie răspundere că datele menţionate în prezenta cerere sînt exacte şi mă oblig să le respect, conform prevederilor Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor.

 

Data ___________ 199_____

 

Semnătura

____________________________________________________________________________________________

 

NOTĂ:

Mărimea plăţii pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a destinaţiei se determină de către personalul de specialitate autorizat.

 

Chitanţa de plată se anexează la cerere.

____________________________________________________________________________________________

 

Alineatele, notate prin cifra cu paranteza respectivă, solicitanţii le vor completa astfel:

 

1) cu numele şi prenumele solicitantului: persoana fizică sau reprezentantul organizaţiei (societăţii), cu precizarea denumirii organizaţiei (societăţii) şi a funcţiei solicitantului în cadrul acesteia;

 

2) persoana fizică îl va completa cu date privind domiciliul său, iar reprezentantul organizaţiei (societăţii) - cu date privind sediul acesteia;

 

3) se va specifica destinaţia existentă a obiectului;

 

4) cu numărul fişei cadastrale a parcelei din planul cadastral eliberat, la cererea solicitantului, de către organele corespunzătoare în raza cărora se găseşte imobilul pentru care se solicită autorizaţia de schimbare a destinaţiei. În lipsa acestora, se va insera numărul de ordine al posesorului şi suprafaţa terenului construcţiei (amenajării), înscrise în registrul cadastral;

 

5) în cazul în care construcţia sau amenajarea (terenul, terenul şi construcţiile) nu pot fi identificate prin fişa cadastrală/fişa funciară, se va completa prin: descrierea poziţiei construcţiei (amenajării) prin repere identificabile sau ridicarea topografică, sau planul de situaţie, sau alt act doveditor de impunere fiscală care să conţină identificarea poziţiei terenului, sau prin studii şi planuri urbanistice anexate;

 

6) se va indica valoarea calculată a imobilului existent, iar în cazul terenului liber - valoarea imobilului preconizat pe acesta, care se estimează în studiul de fundamentare a schimbării destinaţiei.

 

 

Anexa nr.4

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

DEMERSUL

consiliului judeţean, primăriei municipiului

______________________________________________

Nr. ______ din ______________ 199__

 

Avînd în vedere cererea nr._____ din ___________________199 ___ pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a

destinaţiei, depusă de __________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

 

cu domiciliul

sediul

 

oraşul _________________

comuna

în judeţul _______________________________
municipiul

sectorul _________________ cod poştal____________
satul
 

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

pentru construcţia (amenajarea) situată

 
în judeţul _______________________________
municipiul

 

oraşul _________________

comuna

sectorul ________________________________
satul
 

cod poştal _________________ strada _________________________________________ nr. _______________

 

nr. cadastral al parcelei ________________________________________________________________________

sau identificată prin ___________________________________________________________________________

 

se solicită pentru 1) ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

În conformitate cu punctul 29 al Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr._____ din ___________________199 ___, vă rugăm să ne comunicaţi avizul dvs. şi sinteza rezultatelor consultării populaţiei în termen de 15 zile din data primirii prezentului demers.

 

Anexăm 2) __________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

PREŞEDINTE

(PRIMAR)

 

L.Ş.

SECRETAR

ARHITECT-ŞEF

 

____________________________________________________________________________________________

 

1) se specifică destinaţia solicitată în cererea beneficiarului;

 

2) se anexează într-un exemplar copiile documentelor indicate la alin.3), 4), 5) şi 6) din modelul cererii pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a destinaţiei.

 

 

Anexa nr.5

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

AVIZUL

primăriei oraşului (municipiului), satului (comunei)

______________________________________________

Nr. ______ din ______________ 199__

 

Ca răspuns la demersul dvs. nr. ______ din __________ 199__ privind cererea nr.____ din __________ 199 ___

pentru eliberarea autorizaţiei de schimbare a destinaţiei, înaintată de ___________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

cu domiciliul

sediul

 

oraşul _________________

comuna

în judeţul _______________________________
municipiul

sectorul _________________ cod poştal____________
satul
 

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

pentru construcţia (amenajarea) situată

 
în judeţul _______________________________
municipiul

 

oraşul _________________

comuna

sectorul ________________________________
satul
 

cod poştal _________________ strada _________________________________________ nr. _______________

 

nr. cadastral al parcelei ________________________________________________________________________

sau identificată prin ___________________________________________________________________________

 

se solicită pentru _____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

În urma analizării documentaţiei transmise, verificării datelor existente şi în baza rezultatelor consultării populaţiei se emite următorul AVIZ:

1) __________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

ANEXĂM 2) __________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

PREŞEDINTE

(PRIMAR)

 

 

L.Ş.

SECRETAR

ARHITECT-ŞEF

_______________________

Specialist în urbanism

şi amenajarea teritoriului

 

____________________________________________________________________________________________

 

În alineatele, notate cu cifra şi paranteza respectivă:

1) se vor evidenţia condiţiile urbanistice şi ecologice locale de care trebuie să se ţină cont la exploatarea construcţiei (amenajării) cu destinaţia schimbată;

 

2) se vor anexa rezultatele sintetizate ale consultării populaţiei, obiecţiile vecinătăţilor imobilului, grupurilor de experţi locali, alte materiale ce caracterizează negativ ori pozitiv schimbarea destinaţiei construcţiei (amenajării) situate în teritoriul primăriei.

 

 

Anexa nr.6

la Regulamentul privind autorizarea

funcţionării şi schimbării destinaţiei

construcţiilor şi amenajărilor

 

REPUBLICA MOLDOVA

 

Consiliul judeţean ____________________________________

Primăria oraşului (municipiului) _________________________

satului (comunei)

 

AUTORIZAŢIE DE SCHIMBARE A DESTINAŢIEI

Nr. ______ din ______________ 199__

 

Ca urmare a cererii, adresate de _________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

cu domiciliul

sediul

 


în judeţul ______________________________________
municipiul

oraşul _________________

comuna

sectorul _________________
satul
cod poştal ______________

 

strada ______________________________ nr.________ bloc ________ sc.________ et.________ ap.________,

 

înregistrată la nr._____ din ___________________199 ___, şi în baza prevederilor Regulamentului privind autorizarea funcţionării şi schimbării destinaţiei construcţiilor şi amenajărilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr._____ din ___________________199 ___, se AUTORIZEAZĂ:

 

schimbarea destinaţiei construcţiei (amenajării) _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

În __________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Pe terenul situat


în judeţul ____________________
municipiul
 

oraşul _________________

comuna


sectorul _____________________
satul
 

cod poştal _________________ strada _________________________________________ nr. _______________

 

nr. cadastral al parcelei ________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

în următoarele condiţii: _________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Prezenta autorizaţie este valabilă pe perioada exploatării imobilului cu destinaţia __________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

_____________________________ de la data eliberării.

 

Nerespectarea prevederilor autorizaţiei va atrage pierderea valabilităţii acesteia şi se va urmări conform legislaţiei în vigoare.

 

PREŞEDINTE

 

(PRIMAR)

 

 

L.Ş.

 

 

SECRETAR

 

ARHITECT-ŞEF
__________________________

Specialist în urbanism

şi amenajarea teritoriului

 

Plata pentru autorizaţie în valoare de ______ lei a fost achitată conform chitanţei nr.____ din ___________199__.

 

Prezenta autorizaţie a fost înmînată solicitantului direct sau transmisă prin poştă la data de ___________ 199__.