HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova Nr.910 din 06.09.2000 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.116-118/1009 din 14.09.2000 * * *
Abrogat: 15.12.2006 Hotărîrea Guvernului nr. 1381 din 07.12.2006 Întru executarea Legii cu privire la registre nr. 1320-XIII din 25 septembrie 1997 şi al Legii pentru aprobarea Clasificatorului General al legislaţiei nr. 1325-XIII din 25 septembrie 1997, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova (se anexează). 2. Se stabileşte că: deţinătorul Registrului de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova este Ministerul Justiţiei; în Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova se înscriu actele juridice, adoptate în Republica Moldova după 23 iunie 1990; furnizarea datelor şi informaţiilor din Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova persoanelor fizice şi persoanelor juridice nebugetare se efectuează contra plată (cu excepţia persoanelor juridice bugetare şi păturilor socialmente vulnerabile, invalizilor de gr. I, II şi III indiferent de cauza invalidităţii), în bază de contracte şi conform unor tarife speciale, luînd în considerare categoriile de beneficiari utilizatori, precum şi tipul serviciilor şi durata prestării lor, în modul stabilit de Ministerul Justiţiei de comun acord cu Ministerul Finanţelor. 3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldovanr. 615 din 16 septembrie 1992 "Cu privire la Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova (Monitorul Parlamentului, 1992, nr. 9, art. 279). PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Dumitru BRAGHIŞ Contrasemnată: Ministrul justiţiei Valeria Şterbeţ Chişinău, 6 septembrie 2000. Nr. 910. "Aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 910 din 6 septembrie 2000 REGULAMENTUL cu privire la Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova 1. Prezentul Regulament stabileşte modul de înscriere în Registrul de Stat al actelor juridice al Republicii Moldova (în continuare - Registru) a actelor juridice, adoptate în Republica Moldova, precum şi modul de ţinere a Registrului şi de utilizare a datelor din el. 2. Înregistrarea de stat a actelor juridice se efectuează de către Ministerul Justiţiei, în sarcina căruia este pusă ţinerea Registrului. 3. Înregistrării de stat sînt supuse actele juridice, indiferent de termenul de acţiune (cu caracter permanent, temporar, adoptate pe un termen stabilit). 4. Sînt pasibile înregistrării de stat: legile Republicii Moldova: hotărîrile Parlamentului Republicii Moldova; decretele Preşedintelui Republicii Moldova; ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului Republicii Moldova; hotărîrile, deciziile şi avizele Curţii Constituţionale; hotărîrile, dispoziţiile şi ordinele Curţii Supreme de Justiţie; ordinele, dispoziţiile, instrucţiunile, regulamentele Procuraturii Generale (cu caracter juridic); hotărîrile Curţii de Conturi; hotărîrile, regulamentele, instrucţiunile şi ordonanţele Băncii Naţionale a Moldovei (cu caracter juridic); hotărîrile şi ordonanţele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (cu caracter juridic); actele juridice ale organelor administraţiei publice centrale de specialitate. Actele juridice adoptate de către Parlamentul Republicii Moldova, Preşedintele Republicii Moldova, Guvernul Republicii Moldova, Curtea Constituţională se înscriu în compartimente separate, care fac parte integrantă din Registru.
[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.1062 din 07.10.05, în vigoare 14.10.05] 5. Nu sînt supuse înregistrării de stat actele juridice: cu caracter personal (cu privire la formarea şi componenţa nominală a unor comisii, grupuri de lucru, numirea şi eliberarea din funcţie, stimularea lucrătorilor etc.); de o singură aplicare (cu excepţia regulamentelor şi instrucţiunilor care conţin norme juridice); cu caracter operativ de dispoziţie (pentru executarea unei însărcinări, dispoziţii). 6. Autorităţile şi instituţiile ale căror acte juridice urmează a fi înscrise în Registru, în termen de o lună de la adoptarea, emiterea sau aprobarea actelor juridice, le vor expedia Ministerului Justiţiei pentru a fi înscrise în Registru. 7. Înregistrarea de stat a actelor juridice se efectuează de către Ministerul Justiţiei, în termen de 15 zile din ziua prezentării. 8. Actele juridice sînt prezentate spre înregistrare în adresa Ministerului Justiţiei în trei forme (pe hîrtie, pe dischetă - versiune electronică şi pe Internet - Email) cu scrisoare de însoţire, în care se indică şi datele despre publicarea lui în ediţiile oficiale. 9. Actele juridice prin care se introduc modificări în actele juridice înregistrate şi actele juridice prin care se abrogă actele juridice deja înregistrate, urmează a fi introduse în Registru conform condiţiilor prezentului Regulament. Rectificările, modificările şi completările făcute în Registru trebuie autentificate prin semnătura persoanelor abilitate. 10. Actul juridic, înscris în Registru, trebuie să conţină următoarele date: denumirea actului; tipul actului; denumirea autorităţii care a adoptat actul; data adoptării şi numărul actului; data intrării în vigoare a actului; datele privind publicarea actului în ediţii oficiale; durata acţiunii actului; codul de clasificare al actului. Textele actelor juridice se sistematizează în ordine cronologică şi se păstrează în mape speciale şi purtători de informaţie de lungă durată. 11. Registrul este parte integrantă a sistemului informaţional al Republicii Moldova, iar textele actelor juridice, ce se conţin în el, sînt documente oficiale. 12. Completarea Registrului se efectuează obligatoriu în mod manual şi computerizat (în conformitate cu Legea cu privire la registre). 13. Funcţionarul care ţine Registrul (Registratorul) îndeplineşte următoarele funcţii de bază: organizează colaborarea cu organele care adoptă acte juridice, stabileşte metodele de obţinere a datelor şi standardele lor; introduce, prelucrează şi furnizează date din Registru; efectuează evidenţa documentaţiei necesare pentru ţinerea Registrului; întreprinde măsuri de protecţie a datelor introduse şi păstrate în Registru, a integrităţii lor şi de acces nesancţionat; automatizează circulaţia fluxului de documente prin sisteme informaţionale electronice de circulaţie a informaţiei; dezvoltă baza asigurării tehnice şi de program a Registrului; coordonează activitatea de integrare a Registrului în sistemul informaţional al Republicii Moldova; dezvoltă activitatea de integrare a Registrului în sisteme informaţionale internaţionale. Persoanele responsabile de ţinerea Registrului de Stat sînt numite de Ministerul Justiţiei. 14. Datele din Registru pot fi utilizate şi obţinute de toate persoanele juridice şi fizice. Modul de eliberare a extraselor din Registru se stabileşte de către Ministerul Justiţiei. 15. În caz de încetare a ţinerii Registrului, pînă la transmiterea lui spre păstrare permanentă în arhiva de stat, Registrul se va afla la păstrare provizorie la Ministerul Justiţiei, în modul stabilit de legislaţie. Termenele şi modul de prezentare a documentelor în arhiva de stat spre păstrare permanentă se stabilesc de Serviciul de Stat de Arhivă. După transmiterea Registrului în arhiva de stat, utilizarea informaţiei ce se conţine în el se efectuează în modul stabilit de legislaţie (Legea cu privire la Fondul Arhivistic şi Regulamentul Fondului Arhivistic).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀