HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la aprobarea Regulamentului comisiilor specializate de evaluare academică şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt Nr.974 din 25.09.2000 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.121-123/1075 din 28.09.2000 * * *
Abrogat: 31.12.2002 Hotărîrea Guvernului nr.1747 din 31.12.2002 Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: Se aprobă, conform anexei, Regulamentul comisiilor specializate de evaluare academică şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Dumitru BRAGHIŞ Contrasemnată: Ministrul educaţiei şi ştiinţei Ion Guţu Ministrul justiţiei Valeria Şterbeţ Chişinău, 25 septembrie 2000. Nr. 974. Anexă la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 974 din 25 septembrie 2000 REGULAMENTUL COMISIILOR SPECIALIZATE DE EVALUARE ACADEMICĂ ŞI ACREDITARE A INSTITUŢIILOR DE ÎNVĂŢĂMÎNT I. Dispoziţii generale 1. Prezentul Regulament este elaborat în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, Legea Învăţămîntului nr. 547-XIII din 21 iulie 1995, Legea cu privire la evaluarea şi acreditarea instituţiilor de învăţămînt din Republica Moldova nr. 1257-XIII din 16 iulie 1997, Legea privind aprobarea Regulamentului de evaluare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt nr. 423-XIV din 4 iunie 1999 şi cu Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 570 din 15 iunie 2000 "Cu privire la Consiliul Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare a Instituţiilor de Învăţămînt". 2. Activitatea comisiilor specializate de evaluare academică şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt (denumite în continuare comisiile) este dirijată de Consiliul Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare a Instituţiilor de Învăţămînt (în continuare - Consiliul Naţional), în subordinea căruia ele se află. II. Structura comisiilor 3. De comun acord cu ministerele şi departamentele de resort, Consiliul Naţional înfiinţează pentru fiecare instituţie de învăţămînt, supusă acreditării, comisii specializate şi propune Guvernului spre confirmare componenţa lor nominală. 4. Fiecare comisie este constituită din preşedintele, secretarul şi economistul ei, care îi asigură dirijarea activităţii, şi cel puţin trei membri, specialişti de înaltă calificare în domeniul respectiv, pentru fiecare specialitate (specializare) pasibilă de acreditare.
[Pct.4 completat prin Hot. Guv. nr.175 din 28.02.2001] 5. Preşedintele, secretarul, economistul şi membrii fiecărei comisii sînt desemnaţi de către Consiliul Naţional din componenţa nominală, confirmată de Guvern. 6. Nu poate fi desemnată ca membru al unei comisii specializate persoana care activează în instituţia de învăţămînt supusă acreditării. 7. În caz de necesitate, în componenţa comisiilor pot fi incluşi şi experţi străini. 8. Înainte de începerea activităţii comisiilor, Consiliul Naţional le asigură instructajul cuvenit pentru îndeplinirea conformă a funcţiilor lor. 9. Comisiile evaluează şi acreditează o instituţie de învăţămînt în termen de o lună, iar o specialitate (specializare) - în termen de două săptămîni.
[Pct.9 completat prin Hot. Guv. nr.175 din 28.02.2001] III. Drepturile, obligaţiunile şi răspunderea comisiilor 10. Comisiile îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale de evaluare academică şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt. 11. Membrii comisiilor sînt în drept, în caz de necesitate, să ceară instituţiei supuse acreditării informaţii suplimentare cu privire la activitatea ei. 12. Comisiile sînt obligate să analizeze raportul de autoevaluare, prezentat Consiliului Naţional de către instituţiile de învăţămînt pasibile de acreditare, şi să stabilească corespunderea acestuia cu cerinţele actelor normative în vigoare din domeniu. 13. Comisiile sînt obligate să verifice situaţia reală din instituţiile de învăţămînt pasibile de acreditare conform Regulamentului de evaluare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt şi indicilor specifici stabiliţi de Consiliul Naţional. 14. Ţinînd cont de raportul de autoevaluare al instituţiilor de învăţămînt pasibile de acreditare şi de rezultatele controlului la faţa locului, comisiile întocmesc un demers pentru acreditarea în ansamblu a instituţiei de învăţămînt, a subdiviziunilor ei şi a fiecărei specialităţi (specializări) aparte, pe care îl prezintă Consiliului Naţional.
[Pct.14 completat prin Hot. Guv. nr.175 din 28.02.2001] 15. În activitatea lor comisiile conlucrează cu aparatul Consiliului Naţional. 16. Pentru activitatea desfăşurată membrii comisiilor poartă răspundere în faţa Consiliului Naţional. 17. La propunerea preşedintelui Consiliului Naţional, orice membru al comisiei poate fi revocat de către Guvern în cazul încălcării prevederilor legale, a Regulamentului Consiliului Naţional, prezentului regulament şi în cazul aflării sale în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile funcţiei. 18. În cazul încălcării prevederilor legale persoana revocată nu mai poate fi desemnată ca membru al comisiilor de acreditare. IV. Adoptarea hotărîrilor 19. Preşedintele comisiei organizează şedinţele în plen ale acesteia ori de cîte ori este necesar, dar cel puţin de două ori lunar şi prezintă la şedinţa Consiliului Naţional rezultatele activităţii ei. 20. Şedinţa comisiei este deliberativă dacă la ea sînt prezenţi cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi. 21. Secretarul comisiei este responsabil de organizarea tuturor activităţilor ce ţin de pregătirea, păstrarea şi prezentarea documentelor şi informaţiilor. 22. În cazul cînd informaţia comisiei nu corespunde cerinţelor Regulamentului de evaluare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt, Consiliul Naţional este în drept să o remită comisiei spre definitivare. V. Dispoziţii finale 23. Consiliul Naţional şi comisiile poartă răspundere pentru respectarea strictă a prevederilor vizînd evaluarea academică şi acreditarea instituţiilor de învăţămînt ale Legii învăţămîntului, Legii cu privire la evaluarea şi acreditarea instituţiilor de învăţămînt din Republica Moldova, Regulamentului de evaluare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt şi ale prezentului regulament.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀