Notă: În textul hotărîrii şi al anexelor sintagma "Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei" se substituie prin sintagma "Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale" conform Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001 HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale Nr.127 din 16.02.2001 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.25-26/175 din 01.03.2001 * * *
Abrogat: 17.06.2005 Hotărîrea Guvernului nr.565 din 10.06.2005 În scopul perfecţionării structurii organizatorice a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Structura aparatului central al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (anexa nr. 1); Regulamentul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (anexa nr.2); Lista organizaţiilor şi instituţiilor subordonate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (anexa nr. 3); Modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova (anexa nr. 4). 2. Se stabileşte personalul scriptic al aparatului central al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în număr de 72 unităţi (cu excepţia personalului de deservire a clădirilor).
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.951 din 20.08.04, în vigoare 27.08.04] [Pct.2 modificat prin Hot. Guv. nr.1516 din 21.11.2002] [Pct.2 modificat prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Pct.2 completat prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] 3. Se permite Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale de a avea trei viceminiştri, inclusiv un prim-viceministru, şi un colegiu, constituit din nouă persoane, în componenţa nominală, conform anexei nr.6 (se anexează).
[Pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] 4. În subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se creează următoarele structuri: Departamentul asistenţă socială, cu un efectiv de 21 unităţi.
[Pct.4 modificat prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Pct.5 exclus prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001,] [celelalte renumerotate] 5. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova conform listei anexate (anexa nr.6). 6. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în termen de o lună, va prezenta: propuneri întru aducerea actelor normative în vigoare, ce se referă la organizaţiile şi instituţiile din subordine, în concordanţă cu prezenta hotărîre. 7. Prezenta hotărîre se pune în aplicare începînd cu 1 ianuarie 2001. Prim-ministru al Republicii Moldova Dumitru BRAGHIŞ Contrasemnată: Ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei Valerian Revenco Ministrul finanţelor Mihail Manoli Ministrul justiţiei Valeria Şterbeţ Chişinău, 16 februarie 2001. Nr. 127. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 Structura aparatului central al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale - Conducerea - Departamentul muncă şi politică salarială Direcţia principală politică salarială şi colaborare cu partenerii sociali Direcţia legislaţia muncii - Departamentul asigurări sociale Direcţia principală asigurări sociale Direcţia acorduri şi programe în domeniul asigurărilor sociale - Departamentul politici în domeniul asistenţei sociale Direcţia asistenţă socială Direcţia instituţii sociale - Departamentul oportunităţi egale şi politici familiale - Direcţia principală sinteză şi reforme - Direcţia principală economie, finanţe, evidenţă contabilă şi gestiune - Direcţia principală relaţii externe - Direcţia personal şi secretariat Secţia monitorizare şi evaluare a politicii în domeniul protecţiei sociale Secţia comunicare în domeniul protecţiei sociale
[Anexa nr.1 modificată prin Hot. Guv. nr.1516 din 21.11.2002] Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 R E G U L A M E N T U L Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale I. Dispoziţii generale 1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (în continuare - Ministerul) este organul de specialitate al administraţiei publice centrale şi se subordonează Guvernului Republicii Moldova. 2. Ministerul asigură aplicarea unitară a legislaţiei muncii şi protecţiei sociale, coordonează activităţile privind munca şi protecţia socială şi, în limitele competenţei sale, promovează politica socială a ţării în aceste domenii. 3. Ministerul asigură coordonarea şi controlul activităţii organelor administraţiei publice, serviciilor desconcentrate în teritoriul celorlalte instituţii subordonate, în scopul aplicării unitare a legislaţiei în domeniile specifice de activitate şi a realizării integrale a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin acestora. 4. În activitatea sa Ministerul se călăuzeşte de prevederile Constituţiei Republicii Moldova, decretele Preşedintelui, legile şi hotărîrile Parlamentului, hotărîrile, ordonanţele şi dispoziţiile Guvernului, alte acte normative, precum şi de prezentul Regulament. 5. Ministerul este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova şi cu denumirea sa. Adresa juridică: mun. Chişinău. II. Sarcinile şi funcţiile Ministerului 6. Pe domenii de activitate principalele sarcini ale Ministerului sînt următoarele: În domeniul forţei de muncă şi şomajului: analiza situaţiei privind evoluţia pieţei forţei de muncă şi elaborarea strategiilor, pronosticurilor şi programelor naţionale şi locale privind ocuparea forţei de muncă; prevenirea şomajului în masă, asigurarea unui nivel adecvat al ocupării forţei de muncă, încadrarea şi reîncadrarea în muncă a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă; elaborează şi aplică măsuri speciale de integrare pe piaţa muncii a persoanelor cu risc sporit de a fi traficate, în special a femeilor din zonele defavorizate şi a persoanelor marginalizate social; organizarea activităţilor de orientare profesională a populaţiei adulte, formarea profesională, reintegrarea în cîmpul muncii a şomerilor şi acoperirea cheltuielilor ce ţin de desfăşurarea acestor activităţi; susţinerea materială a şomerilor, stabilirea şi plata ajutorului de şomaj; sprijinirea materială a persoanelor apte de muncă, care temporar sînt neocupate (şomerilor); stimularea agenţilor economici pentru crearea locurilor noi de muncă în scopul angajării şomerilor; organizarea gestionării locurilor de muncă devenite vacante; promovarea programelor şi acordurilor de colaborare internaţională în domeniul ocupării şi formării profesionale a forţei de muncă. În domeniul asistenţei sociale: elaborarea şi promovarea politicii de stat în domeniu; elaborarea propunerilor privind dezvoltarea sistemului de protecţie socială şi a proiectelor de acte normative şi legislative în domeniu; analiza situaţiei actuale, tendinţele şi prognozele evoluţiei fenomenelor sociale, pe baza cărora vor fi propuse recomandări în domeniu; studierea experienţei altor state în problemele asistenţei sociale, precum şi a normelor juridice internaţionale (convenţii, acorduri) şi înaintarea propunerilor în vederea perfecţionării legislaţiei naţionale; coordonarea şi asigurarea activităţii de asistenţă socială a invalizilor, vîrstnicilor, familiilor cu mulţi copii, a grupurilor şi persoanelor defavorizate; conlucrarea cu organele administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale naţionale şi internaţionale, care au ca obiect de activitate protecţia socială; coordonarea cu departamentele, direcţiile Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, precum şi cu alte ministere şi departamente a problemelor privind asistenţa socială; organizarea controlului asupra distribuirii mijloacelor de transport pentru invalizi, a biletelor de tratament, acordarea tuturor tipurilor de facilităţi grupurilor defavorizate; elaborarea Raportului social în domeniul asistenţei sociale. În domeniul asigurărilor sociale: elaborarea şi promovarea politicii de stat în domeniu; elaborarea proiectelor de acte normative şi legislative în domeniu; dirijarea metodologică privind aplicarea actelor normative în domeniu; participarea la realizarea de programe sociale cu organismele internaţionale în domeniu; negocierea acordurilor interguvernamentale în domeniu; perfecţionarea continuă a sistemului de asigurări sociale; analiza sistematică şi evaluarea politicii în domeniu; crearea şi susţinerea bazelor de date ale sectorului social; elaborarea Raportului social în domeniul protecţiei sociale. În domeniul oportunităţilor egale şi politicii familiale: elaborarea mecanismelor de protecţie a familiei şi de promovare a şanselor egale pentru femei şi bărbaţi; elaborarea proiectelor de acte legislative şi normative, perfecţionarea legislaţiei naţionale şi aducerea ei în concordanţă cu normele internaţionale în domeniile de referinţă; asigurarea realizării prevederilor legislaţiei, programelor şi măsurilor privind organizarea activităţilor şi serviciilor destinate familiei, mamei şi femeii, acordarea de sprijin şi ajutor social familiilor vulnerabile, cu mulţi copii, monoparentare, copiilor şi minorilor aflaţi în condiţii deosebite; participarea la realizarea de programe sociale cu organisme internaţionale, instituţii guvernamentale şi organizaţii neguvernamentale în domeniul protecţiei familiei, femeii, mamei şi copilului; participarea în comitetele şi comisiile internaţionale şi guvernamentale care au de soluţionat obiective umanitare şi de sprijin social în domeniu; organizarea pregătirii profesionale a personalului de specialitate şi perfecţionării acestuia în materie de asistenţă socială şi egalităţii în drepturi a femeilor şi bărbaţilor. În domeniul muncii şi politicii salariale: Politica salarială: elaborarea şi promovarea politicii de stat în domeniul salarizării; elaborarea actelor normative privind retribuirea muncii salariaţilor din economia naţională şi controlul asupra aplicării legislaţiei în acest domeniu; dirijarea metodologică privind aplicarea noilor condiţii de salarizare în ramurile economiei naţionale, finanţate din buget; elaborarea propunerilor de stabilire a mărimii salariului minim pe ţară şi a salariului tarifar pentru categoria I de salarizare a salariaţilor din instituţiile cu autonomie financiară; coordonarea activităţii ministerelor şi departamentelor, organelor administraţiei publice în domeniul organizării şi retribuirii muncii în scopul protecţiei sociale a salariaţilor; analiza sistematică a indicilor ce caracterizează nivelul de trai al populaţiei; coordonarea cu ministerele de resort a acţiunilor întru implementarea Concepţiei privind dezvoltarea sistemului de dialog social, colaborarea cu partenerii sociali în vederea dezvoltării tripartitismului social. Legislaţia muncii: coordonarea şi perfecţionarea legislaţiei în domeniul muncii şi protecţiei sociale şi ajustarea ei la cerinţele şi normele internaţionale; întreprinderea acţiunilor de prevenire şi amplificare a consecinţelor nerespectării legislaţiei muncii, exercitarea atribuţiilor prevăzute de Legea privind Contractul colectiv de munca şi Legea pentru soluţionarea conflictelor colective de muncă; elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul său de activitate şi asigurarea adoptării acestora de către organele competente; colaborarea cu ministere, alte organe centrale de specialitate şi cu partenerii sociali în vederea participării la negocierile cu privire la încheierea contractelor colective de munca şi la soluţionarea conflictelor de muncă în conformitate cu legislaţia; pregătirea materialelor necesare pentru ratificarea convenţiilor Organizaţiei Internaţionale a Muncii, prezentarea lor organelor de resort şi aplicarea prevederilor acestora în practica naţională; elaborarea acordurilor bilaterale interstatale în problemele muncii şi protecţiei sociale.
[Compart. modificat prin Hot.Guv. nr.1058 din 27.09.04, în vigoare 01.10.04] [Compart. modificat prin Hot. Guv. nr.665 din 27.05.2002] În domeniul migraţiunii:
[Compart. exclus prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Alin. introdus prin Hot. Guv. nr.185 din 03.03.2001] În domeniul protecţiei muncii: asigurarea aplicării dispoziţiilor actelor legislative şi ale altor acte normative referitoare la condiţiile de muncă şi la protecţia salariaţilor în exercitarea atribuţiilor lor; coordonarea activităţii de pregătire, instruire şi informare a personalului din întreprinderi, instituţii, organizaţii în problemele protecţiei muncii şi relaţiilor de muncă; coordonarea activităţii ce ţine de protecţia muncii salariaţilor în toate ramurile economiei naţionale.
[Compart. modificat prin Hot. Guv. nr.665 din 27.05.2002] [Compart. modificat prin Hot. Guv. nr.1481 din 27.12.2001] În domeniul relaţiilor externe şi altor activităţi: participarea, ca reprezentant al Guvernului, la lucrările Organizaţiei Internaţionale a Muncii (O.I.M.) la reuniunile Comitetelor de specialitate ale Consiliului Europei şi la alte foruri internaţionale care pun în dezbatere problemele muncii şi protecţiei sociale; înaintarea propunerilor în vederea ratificării convenţiilor internaţionale din aceste domenii; iniţierea şi negocierea, din împuternicirea Guvernului, a convenţiilor, acordurilor şi altor aranjamente internaţionale şi interstatale; stabilirea relaţiilor de colaborare şi cooperare cu organele guvernamentale şi organizaţiile neguvernamentale din alte ţări privind soluţionarea problemelor muncii şi protecţiei sociale; efectuarea controlului asupra aplicării prevederilor legale, inclusiv a convenţiilor şi acordurilor internaţionale; asigurarea bazei materiale şi dotarea unităţilor subordonate; elaborarea strategiilor de dezvoltare pe termen lung şi a soluţiilor de reformă în domeniile muncii, protecţiei sociale şi familiei; elaborarea Concepţiei şi Strategiei privind crearea, funcţionarea, dezvoltarea şi perfecţionarea sistemului informaţional automatizat "Populaţia şi protecţia socială" în domeniile de activitate ale Ministerului şi la toate nivelurile lui, promovarea politicii unitare ce ţine de automatizarea şi computerizarea subdiviziunilor sale structurale;
[Alin. în redacţia Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] exercitarea conducerii, în limitele competenţei sale (conform prevederilor art. 9 din Legea cu privire la protecţia civilă nr.271-XIII din 9 noiembrie 1994), activităţi de realizare a sarcinilor în domeniul protecţiei civile, asigurarea stării de pregătire permanentă a obiectelor din subordinea protecţiei civile pentru desfăşurarea acţiunilor în condiţiile situaţiilor excepţionale.
[Alin. introdus prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] [Alin. exclus prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Alin. introdus prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] 7. Întru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin, Ministerul exercită următoarele funcţii: recepţionează, sistematizează şi analizează informaţia privind utilizarea forţei de muncă şi situaţia pe piaţa muncii; salarizarea şi nivelul de trai; respectarea dispoziţiilor legale privind condiţiile de muncă şi protecţia salariaţilor în exercitarea profesiei lor, protecţia socială şi asistenţa socială a păturilor defavorizate ale populaţiei şi, în baza lor, elaborează pronosticurile şi recomandările necesare, planifică activitatea organelor teritoriale pentru muncă, protecţie şi asistenţă socială pe perioada curentă şi de perspectivă; organizează şi controlează activitatea organelor de resort din subordine, exercită controlul asupra respectării prevederilor legislaţiei muncii, utilizării forţei de muncă, celei privind salarizarea, asigurarea cu pensii de stat, acordarea ajutorului protetico-ortopedic, distribuirea mijloacelor de locomoţie pentru invalizi şi a biletelor de tratament, acordarea tuturor tipurilor de facilităţi grupurilor defavorizate ale populaţiei; elaborează şi prezintă Guvernului propuneri argumentate cu privire la utilizarea eficientă a forţei de muncă, ameliorarea situaţiei pe piaţa muncii şi atenuarea şomajului, politica salarială şi protecţia salariaţilor în exercitarea profesiei lor, măsurile suplimentare de protecţie socială a populaţiei, asigurarea cu pensii şi asistenţa socială a grupurilor defavorizate; participarea la elaborarea cadrului juridic, actelor normative ce reglementează relaţiile de muncă şi protecţie socială a populaţiei în domeniile menţionate; organizează şi coordonează activităţile de instruire, reorientare profesională, recalificare şi reintegrare în cîmpul muncii a şomerilor, asigură garanţii şi protecţie socială şomerilor şi membrilor familiilor lor; întreprinde acţiuni întru promovarea politicii de stat în domeniul protecţiei muncii, respectarea dispoziţiilor legale referitoare la condiţiile de muncă şi la protecţia salariaţilor în exercitarea profesiei lor, coordonează şi controlează respectarea legislaţiei muncii în economia naţională; participă la elaborarea, încheierea şi realizarea Contractului colectiv (nivel naţional) dintre Guvern, Confederaţia Naţională a Patronatului şi Federaţia Generală a Sindicatelor; controlează respectarea de către întreprinderi, organizaţii şi instituţii a prevederilor contractelor colective de muncă, încheiate şi înregistrate în modul stabilit; stabileşte relaţii externe de colaborare şi cooperare în domeniile muncii, protecţiei sociale şi familiei în baza acordurilor şi convenţiilor interguvernamentale şi interministeriale încheiate; controlează respectarea legislaţiei cu privire la invalizi în vederea utilizării muncii şi apărării drepturilor acestora; elaborează şi realizează, în comun cu ministerele şi departamentele de resort, strategii, acte legislative şi programe de măsuri şi acţiuni în vederea protecţiei sociale a familiei, mamei şi copilului, promovării şi asigurării respectării principiului egalităţii şanselor pentru femei şi bărbaţi; contribuie la îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale familiilor în situaţii de risc; organizează şi coordonează activităţile de informatizare în domeniile utilizării forţei de muncă şi şomajului, protecţiei sociale, muncii şi politicii salariale, protecţiei muncii, politicii familiale şi altor domenii în subdiviziunile structurale subordonate, la toate nivelurile; organizează elaborarea propunerilor privind formarea bugetului de stat pentru finanţarea şi întreţinerea Ministerului, subdiviziunilor acestuia, precum şi instituţiilor din subordine; exercită controlul asupra folosirii eficiente a mijloacelor bugetului de stat şi a mijloacelor extrabugetare pentru funcţionarea regulamentară a aparatului Ministerului şi a subdiviziunilor lui, precum şi asupra utilizării raţionale a patrimoniului de stat, aflat la dispoziţia structurilor din subordine; aprobă structura şi statele de personal ale subdiviziunilor şi instituţiilor din subordine; aprobă regulamentele serviciilor publice din subordine, descentralizate în teritoriu; creează, reorganizează şi lichidează, în modul stabilit, instituţiile respective din domeniul muncii şi protecţiei sociale, subordonate Ministerului; efectuează selectarea, instruirea, reciclarea cadrelor şi conferă grade de calificare funcţionarilor din sistemul Ministerului, asigură repartizarea lor raţională în domeniile respective ce ţin de competenţa lui; desfăşoară activitatea de informare în masă a populaţiei privind problemele şi realizările din domeniile muncii, protecţiei sociale şi familiei; examinează, în termenele stabilite de legislaţia în vigoare, petiţiile cetăţenilor, adoptă măsurile de rigoare, organizează audienţa cetăţenilor în problemele de muncă şi protecţie socială, controlează oportunitatea examinării petiţiilor, reglementează audienţa cetăţenilor, efectuată de instituţiile subordonate Ministerului; prezintă Guvernului, în modul stabilit, dări de seamă (lunare, trimestriale, semestriale şi anuale) privind rezultatele activităţii Ministerului şi subdiviziunilor lui pentru perioadele respective, sistematizează problemele apărute pe parcurs şi stabileşte căile de soluţionare a lor; organizează, pe bază de contract cu instituţiile ştiinţifice corespunzătoare, efectuarea investigaţiilor ştiinţifice prioritare, finanţate de la bugetul de stat, pe probleme şi domeniile ce ţin de competenţa lui.
[Pct.7 modificat prin Hot. Guv. nr.665 din 27.05.2002] [Pct.7 modificat prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Pct.7 completat prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] III. Drepturile Ministerului 8. Întru exercitarea funcţiilor ce-i revin, Ministerul este împuternicit cu următoarele drepturi: să solicite de la organele centrale de specialitate şi cele ale administraţiei publice locale, de la întreprinderi, organizaţii, instituţii din Republica Moldova, informaţia necesară pentru desfăşurarea normală a activităţii sale; să antreneze reprezentanţi ai ministerelor, departamentelor şi organelor administraţiei publice locale la examinarea şi soluţionarea problemelor ce ţin de domeniile de activitate a Ministerului; să iniţieze şi să poarte tratative, să semneze acorduri de colaborare cu ministerele şi departamentele de resort din alte state, în limitele stabilite de legislaţia în vigoare a Republicii Moldova şi normele dreptului internaţional; să reprezinte Guvernul în relaţiile de colaborare cu Organizaţia Internaţională a Muncii în domeniile ce ţin de competenţa lui, inclusiv întocmirea rapoartelor privind implementarea prevederilor convenţiilor O.I.M. (ratificate) şi prezentarea lor de sine stătător Biroului Internaţional al Muncii; să gestioneze armonizarea legislaţiei naţionale cu Carta Socială Europeană revizuită prin pregătirea şi prezentarea Comitetului Guvernamental pentru Carta Socială Europeană al Consiliului Europei a rapoartelor periodice privind executarea prevederilor articolelor ratificate; să controleze activitatea serviciilor sale desconcentrate şi descentralizate în teritoriu, să analizeze rezultatele şi să adopte măsuri respective pentru lichidarea neajunsurilor depistate; să prezinte Guvernului propuneri în vederea perfecţionării legislaţiei in vigoare privind relaţiile de muncă şi protecţie socială a populaţiei; să permită instituţiilor şi organizaţiilor subordonate prestarea unor servicii contra plată, conform legislaţiei în vigoare, specificate în Regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora, întru obţinerea şi utilizarea veniturilor suplimentare, cu condiţia respectării stricte a activităţilor de bază; să promoveze în instituţiile şi organizaţiile subordonate politici de formare a preţurilor şi tarifelor la serviciile prestate contra plată.
[Pct.8 completat prin Hot. Guv. nr.665 din 27.05.2002] [Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] IV. Organizarea activităţii Ministerului 9. Ministerul este condus de ministrul muncii şi protecţiei sociale, desemnat în funcţie şi destituit din funcţie în corespundere cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova şi Legii cu privire la Guvern. 10. Ministrul: organizează activitatea Ministerului şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor încredinţate, utilizarea raţională a mijloacelor bugetare, integritatea mijloacelor financiare şi a valorilor materiale, autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă; asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea prevederilor prezentului Regulament şi ale altor acte normative; prezintă, în modul stabilit, spre examinare Guvernului proiecte de legi, hotărîri de Guvern, programe şi acte normative; delimitează obligaţiunile adjuncţilor săi şi ale conducătorilor de subdiviziuni ale Ministerului; organizează activitatea Ministerului şi şedinţele Colegiului; numeşte în funcţie şi eliberează din funcţie personalul aparatului central al Ministerului, conducătorii subdiviziunilor şi instituţiilor din subordine; modifică, în limitele fondului stabilit de retribuire a muncii şi numărului-limită de personal, structura subdiviziunilor aparatului central al Ministerului şi aprobă anual statele de personal, dacă Guvernul nu prevede altceva; aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului şi instituţiilor din subordine şi aprobă anual statele de personal ale acestora, dacă Guvernul nu prevede altceva; emite ordine şi dispoziţii, controlează executarea lor; în limitele împuternicirilor sale, reprezintă Ministerul sau - în temeiul unor misiuni încredinţate de Preşedintele ţării sau de Guvern - şi Republica Moldova în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din alte state, încheie şi realizează contracte (acorduri), semnează documente financiare şi de altă natură; exercită şi alte împuterniciri atribuite prin legislaţie. În lipsa ministrului, funcţiile acestuia le exercită prim-viceministrul.
[Pct.10 modificat prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Pct.10 completat prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] 11. Ministrul are viceminiştri, inclusiv un prim-viceministru, desemnaţi şi destituiţi de Guvern, la propunerea ministrului. Viceminiştrii se subordonează nemijlocit ministrului şi organizează activitatea în cadrul Ministerului în limitele împuternicirilor ce le-au fost atribuite. 12. Ministerul, în conformitate cu prevederile prezentului Regulament şi în scopul executării legilor în vigoare, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, emite, în limitele competenţelor sale, ordine, norme, instrucţiuni, indicaţii metodologice şi dispoziţii executorii pentru toate ministerele, departamentele, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi pentru toate întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile din ţară, organizează şi controlează executarea acestora. Ministerul emite, în cazurile necesare, în colaborare cu alte ministere, departamente, servicii şi inspectorate de stat, acte normative comune.
[Pct.12 modificat prin Hot. Guv. nr.1481 din 27.12.2001] 13. În cadrul Ministerului se organizează şi funcţionează Colegiul Ministerului, compus din ministru (preşedintele Colegiului), viceminiştri şi alţi lucratori cu funcţii de răspundere ai Ministerului şi organizaţiilor obşteşti de profil, componenţa căruia este aprobată de Guvern. 14. În şedinţele sale Colegiul examinează chestiuni privind organizarea activităţii Ministerului în vederea promovării politicii de stat şi soluţionării problemelor stringente de ordin social ce ţin de competenţa Ministerului, elaborării şi realizării pronosticurilor pentru perioade de perspectivă şi de scurtă durată în ramură. În activitatea sa Colegiul se călăuzeşte de regulamentul propriu, aprobat prin ordinul ministrului. Deciziile Colegiului se realizează prin emiterea de ordine ale ministrului. 15. Viceminiştrii şi conducătorii subdiviziunilor, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate de ei şi pentru activitatea Ministerului. Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 L I S T A organizaţiilor şi instituţiilor subordonate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă Departamentul asistenţă socială Inspecţia Muncii Direcţia lucrări auxiliare Fondul republican de susţinere socială a populaţiei (mun. Chişinău) Centrul republican experimental protezare, ortopedie şi reabilitare (mun. Chişinău) Centrul republican de reabilitare a invalizilor, veteranilor muncii şi războiului (com. Cocieri, jud. Chişinău) Centrul republican de reabilitare a invalizilor şi pensionarilor "Speranţa" (or. Vadul lui Vodă, jud. Chişinău) Centrul republican de reabilitare a invalizilor şi pensionarilor "Victoria" (or. Sergheevka, reg. Odesa, Ucraina) Centrul republican de reabilitare medico-socială (mun. Chişinău) Azilul republican pentru invalizi şi pensionari (mun. Chişinău) Internatul psihoneurologic (com. Cocieri, jud. Chişinău) Internatul psihoneurologic (com. Bădiceni, jud. Soroca) Internatul psihoneurologic (com. Brînzeni, jud. Edineţ) Internatul psihoneurologic (mun. Bălţi) Casa-internat pentru copii cu deficienţe mintale (fete) (or. Hînceşti, jud. Lăpuşna) Casa-internat pentru copii cu deficienţe mintale (băieţi) (mun. Orhei) Direcţia asistenţă socială, or. Vulcăneşti Centrele şi secţiile teritoriale de asistenţă socială la domiciliu, or. Vulcăneşti.
[Anexa nr.3 modif. prin Hot.Guv. nr.832 din 14.07.03, în vigoare 18.07.03] [Anexa nr.3 modificată prin Hot. Guv. nr.87 din 31.01.2002] [Anexa nr.3 modificată prin Hot. Guv. nr.1481 din 27.12.2001] [Anexa nr.3 modificată prin Hot. Guv. nr.1421 din 20.12.2001] [Anexa nr.3 modificată prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] Anexa nr. 4 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 Modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova
[Anexa nr.4 abrogată prin Hot. Guv. nr.893 din 09.07.2002] [Anexa nr.4 completată prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] Anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 R E G U L A M E N T U L cu privire la Agenţia Angajări peste Hotare
[Anexa nr.5 exclusă prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001,] [celelalte renumerotate] Anexa nr. 5 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 COMPONENŢA NOMINALĂ a Colegiului Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale REVENCO Valerian - ministrul muncii şi protecţiei sociale, preşedintele coleguilui Membrii colegiului: SAINCIUC Sergiu - prim-viceministru al muncii şi protecţiei sociale APOSTOL Anghelina - viceministru al muncii şi protecţiei sociale MOSTOVOI Valeriu - viceministru al muncii şi protecţiei sociale ŞUMSCAIA Tamara - preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale SÎRCU Gheorghe - şeful departamentului muncă şi politică salarială DEDIU Victor - şeful direcţiei principale sinteză şi reforme STĂVILĂ Dumitru - inspector general de stat al muncii BAGRIN Anatol - director executiv al Fondului republican de susţinere socială a populaţiei
[Anexa nr.5 în redacţia Hot. Guv. nr.340 din 18.03.2002] [Anexa nr.5(6) introdusă prin Hot. Guv. nr.527 din 26.06.2001] Anexa nr. 6 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie 2001 L I S T A hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 780 din 13 iulie 1998 "Cu privire la aprobarea funcţiilor de bază şi structurii Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei" (Monitorul Oficial, 1998, nr. 72-73, art. 709); Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1213 din 16 decembrie 1998 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei" (Monitorul Oficial, 1998, nr.114-115, art.1141); Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 525 din 8 iunie 1999 "Pentru modificarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 780 din 13 iulie 1998" (Monitorul Oficial, 1999, nr.62-64, art.557).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀