HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Nr.541 din 28.06.2001 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.68-71/554 din 29.06.2001 * * *
Abrogat: 17.06.2005 Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15.06.2005 Întru executarea prevederilor Legii nr.75-XV din 18 aprilie 2001 pentru modificarea şi completarea Legii cu privire la Guvern nr.64-XII din 31 mai 1990 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.44-45, art.192) şi în conformitate cu Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.266 din 28 aprilie 2001 "Privind unele măsuri ce ţin de reorganizarea unor ministere şi departamente ale Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.49-50, art.300), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.1; Structura aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.2. Componenţa nominală a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.3; Lista întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor subordonate Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.4.
[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.993 din 13.08.03, în vigoare 15.08.03] 2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare în număr de 83 unităţi, cu fondul anual de retribuire a muncii, conform legislaţiei în vigoare.
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.439 din 27.04.04, în vigoare 30.04.04] [Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.801 din 18.06.2002] 3. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare este succesorul de drepturi al Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare. 4. Se permite Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să aibă patru viceminiştri, inclusiv doi prim-viceministri, şi un colegiu constituit din 15 persoane.
[Pct.4 modif. prin Hot.Guv. nr.304 din 14.03.03, în vigoare 21.03.03] 5. Se acordă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare dreptul de a modifica structura aparatului central în limitele efectivului şi structurii aprobate de Guvern, precum şi ale fondului de remunerare a muncii. 6. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare va prelua 5 unităţi din cele 18 unităţi de personal reduse din cadrul fostului Departament al privatizării şi administrării proprietăţii de stat, cu funcţiile de gestionare a patrimoniului de stat în domeniul agriculturii şi industriei alimentare şi cu alocaţiile respective pentru întreţinerea acestora, care le revin din contul bugetului de stat. 7. Se abrogă: Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.577 din 15 iunie 1998 "Cu privire la aprobarea structurii şi funcţiilor de bază ale Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.62-65, art.634; 2000, nr.24-26, art.235); Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1070 din 22 octombrie 1998 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare şi componenţei nominale a colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.100-102, art.1035; 2000, nr.24-26, art.235). Prim-ministru al Republicii Moldova Vasile TARLEV Contrasemnată: Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi industriei alimentare Dmitrii Todoroglo Ministrul finanţelor Mihail Manoli Ministrul justiţiei Ion Morei Chişinău, 28 iunie 2001. Nr. 541. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.541 din 28 iunie 2001 REGULAMENTUL MINISTERULUI AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE I. Dispoziţii generale 1. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare - Ministerul) este organul central de specialitate, abilitat să promoveze politica unică a statului în domeniul agriculturii şi industriei alimentare, fiind responsabil de dezvoltarea acestor ramuri şi de infrastructura lor economică şi socială. 2. În activitatea sa, Ministerul se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, actele legislative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile şi ordonanţele Guvernului, de alte acte normative, precum şi de prezentul regulament. 3. Pentru fundamentarea multilaterală a politicii agrare, efectuarea analizelor şi prognozelor dezvoltării social-economice a sectorului de profil, elaborarea actelor normative, programelor teritoriale şi ramurale de stat, argumentarea tehnico-ştiinţifică, studierea şi implementarea experienţei mondiale în acest domeniu şi realizarea obiectivelor politicii agrare, pe lîngă Minister funcţionează instituţii şi organizaţii specializate. 4. Ministerul administrează, de regulă, instituţiile şi organizaţiile din subordine prin intermediul direcţiilor raionale agricultură şi alimentaţie, dirijează activitatea asociaţiilor, întreprinderilor agricole de stat şi instituţiilor de învăţămînt de profil, realizînd sarcini de importanţă naţională; direct sau prin intermediul organelor create, coordonează activitatea şi exercită, în limitele competenţei stabilite prin lege, controlul gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), agenţilor economici, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, în vederea utilizării terenurilor, seminţelor, materialului săditor, vitelor de prăsilă, fabricării şi comercializării materiei prime şi producţiei prelucrate, conform standardelor şi normelor în vigoare, respectării tehnicii securităţii, executării cerinţelor veterinare de profilaxie şi tratament ale bolilor la animale, precum şi a normelor stabilite de protecţie a plantelor. 5. Ministerul este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa în limba de stat, de conturi bancare şi trezoreriale, de mijloace financiare şi materiale. II. Sarcinile Ministerului 6. Întru promovarea politicii agrare, asigurarea dezvoltării agriculturii, industriei alimentare şi a localităţilor rurale, Ministerul exercită următoarele sarcini principale: 1) executarea acţiunilor organizatorice şi economice orientate spre realizarea unor obiective concrete ce ar asigura dezvoltarea agriculturii, industriei alimentare, a cercetărilor şi învăţămîntului agricol, a infrastructurii de piaţă, aferente sectorului subordonat; 2) perfecţionarea permanentă a relaţiilor patrimoniale, comerciale, tehnologice, financiare şi administrative dintre agenţii economici, organele administraţiei publice, instituţiile de stat şi private care activează în sfera agriculturii şi industriei alimentare, de cercetare şi învăţămînt, precum şi a relaţiilor dintre aceste domenii; 3) stimularea şi monitorizarea folosirii sistemelor de agricultură durabilă şi eficientă, bazată pe menţinerea şi sporirea fertilităţii solului prin aplicarea metodelor şi măsurilor respective agrotehnice, agrochimice de îmbunătăţiri funciare, organizarea şi amenajarea teritoriului, inclusiv prin întreţinerea şi dezvoltarea sistemelor hidroameliorative şi de conservare a solului, de menţinere a echilibrului ecologic, de valorificare a rezervelor de apă, inclusiv minerală; 4) dezvoltarea, prin aplicarea tuturor pîrghiilor, a procedurii înmulţirii şi comercializării materialului semincer, săditor şi a celui de prăsilă, certificat ca bază strategică pentru asigurarea competitivităţii producţiei agricole vegetale şi animaliere autohtone; 5) promovarea unei politici tehnice orientate spre asigurarea folosirii raţionale a resurselor energetice ale parcului existent de maşini agricole şi tractoare, în scopul implementării tehnologiilor moderne în agricultură şi pentru sporirea eficienţei producţiei agricole; 6) reglementarea şi perfecţionarea neîntreruptă a procesului de formare continuă a mecanismelor instituţionale, financiare şi juridice, întru redistribuirea socialmente echitabilă şi economic eficientă a drepturilor de proprietate asupra terenurilor agricole, în scopul protejării producătorilor agricoli contra discriminării şi fraudelor economico-financiare şi patrimoniale şi al dezvoltării unei pieţe funciare organizate, capabile să atragă resurse financiare, investiţionale şi de credit; 7) încurajarea consolidării potenţialului economic managerial al agricultorilor prin implementarea programelor naţionale de consultanţă şi restructurarea corporativă a producerii agricole, prin acordarea asistenţei speciale proprietarilor funciari care încetează activitatea agricolă, prin contribuirea la acordarea garanţiilor de stat pentru consolidarea fondurilor funciare în gestiune economică unică, în vederea eficientizării agriculturii şi competitivităţii produselor ei; 8) crearea şi administrarea, conform legislaţiei în vigoare, a fondurilor speciale de susţinere a agricultorilor, în vederea asigurării lor cu surse alternative de producţie, cu facilităţi suplimentare pentru comercializarea produselor proprii, a restructurării lor economico-financiare; 9) administrarea folosirii economico-ecologice a potenţialului agrar al ţării prin reglementarea aplicării unor proiecte-tip de organizare a teritoriului, în funcţie de categoria economico-socială a fiecărui agricultor în parte şi de zona agroclimatică a terenurilor; 10) organizarea modernizării permanente a bazei tehnico-materiale prin promovarea unei politici investiţionale flexibile şi atractive pentru investitorii străini, prin facilitarea accesului la tehnologiile avansate de pe pieţele internaţionale şi prin stimularea, pe toate căile, a implementării realizărilor ştiinţei naţionale şi internaţionale; 11) elaborarea şi implementarea mecanismelor juridice, financiare şi instituţionale necesare pentru promovarea unei politici unice de interacţiune dintre întreprinderile din industria alimentară, producătorii de materie primă şi structurile comerciale şi financiare, în scopul asigurării depline a capacităţilor de prelucrare cu materie primă de calitate, echilibrării relaţiilor economico-financiare şi patrimoniale dintre agricultori şi prelucrători; 12) asigurarea formării şi funcţionării unei reţele teritoriale de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi reciclarea managerilor, funcţionarilor publici, specialiştilor din agricultură şi industria alimentară, precum şi a pieţei produselor, serviciilor şi factorilor de producţie agricolă şi agroindustriali; 13) încurajarea armonizării procesului de instruire cu necesităţile proceselor de producere prin sprijinirea practicii de producere şi de instruire la întreprinderile subordonate Ministerului şi la cele private din sectoarele de profil, în scopul perfecţionării continue a sistemului învăţămîntului agricol, agroindustrial şi agroeconomic; 14) coordonarea lucrărilor şi determinarea direcţiilor prioritare de cercetări, precum şi contribuirea la acordarea şi promovarea facilităţilor de ordin financiar, juridic şi instituţional pentru stimularea instituţiilor publice şi private de cercetări şi de învăţămînt, în vederea sporirii activităţii de invenţii, brevetare, raţionalizare tehnică şi economică, a editării şi propagării realizărilor ştiinţifice, elaborării şi implementării programelor tehnico-ştiinţifice şi economice; 15) organizarea activităţii organismelor acreditate de evaluare a conformităţii producţiei, proceselor şi serviciilor din sectorul agroalimentar, a producţiei destinate exportului pentru concursuri şi expoziţii, de soluţionare a problemelor de arbitraj al calităţii, aprobare a noilor tipuri de produse cu denumirea de origine, a importului şi utilizării mijloacelor toxice, a preparatelor veterinare etc., în vederea impulsionării progresului tehnico-ştiinţific, învăţămîntului şi consultărilor pentru cadrele corespunzătoare din sectoarele de profil; 16) elaborarea şi implementarea unui complex de proiecte individuale, regionale şi naţionale de dezvoltare a localităţilor rurale din ţară, în baza atragerii de resurse externe şi interne, publice şi private; 17) monitorizarea şi înaintarea, în modul stabilit, a propunerilor privind perfecţionarea mecanismelor juridice, financiare şi instituţionale de retribuire a muncii agricultorilor, în vederea echilibrării venitului lor şi al familiilor lor cu cel al managerilor şi proprietarilor din celelalte ramuri-cheie sau ramuri care acumulează profiturile generate de agricultură; 18) elaborarea şi implementarea programelor de dezvoltare a factorilor de producţie, capitalului financiar, serviciilor de infrastructură, realizărilor ştiinţei agricole şi economice, precum şi a programelor de extindere a pieţelor de desfacere a produselor agricole şi agroindustriale autohtone; 19) promovarea unei politici flexibile de atragere a investiţiilor în agricultură şi industria alimentară, prin elaborarea şi implementarea unor măsuri adecvate de ordin legislativ şi financiar, adoptate în modul stabilit; 20) protejarea agricultorilor contra insecurităţii informaţionale, fiscale, financiare, comerciale, patrimoniale, juridice şi de alt gen, contra fenomenelor de parazitism social-economic şi de subminare a temeliilor tehnologice şi sociale ale agriculturii; 21) dirijarea metodologică şi organizarea controlului asupra activităţii economico-financiare şi contabile a instituţiilor din subordine, precum şi asigurarea prezentării, în modul stabilit, a dărilor de seamă privind activitatea acestora şi a Ministerului. III. Funcţiile Ministerului 7. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare are următoarele funcţii de bază: 1) elaborarea şi promovarea politicii statului în domeniul agriculturii şi industriei alimentare; 2) asigurarea securităţii alimentare a populaţiei în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea şi accesibilitatea alimentaţiei; 3) atragerea, prin eforturile proprii sau în comun cu alte ministere şi organe de stat, a resurselor financiare naţionale şi internaţionale, pentru elaborarea şi implementarea unor programe concrete ce vizează realizarea obiectivelor politicii agrare a statului; 4) asigurarea dezvoltării sistemului de pregătire şi reciclare a cadrelor, precum şi răspîndirea cunoştinţelor în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin organizarea studierii şi propagării experienţei avansate din ţară şi din străinătate; 5) elaborarea şi aplicarea cadrului legislativ necesar pentru realizarea obiectivelor politicii agrare în ceea ce priveşte formarea şi funcţionarea pieţei funciare, infrastructurilor de asigurare a agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial cu resurse financiare, informaţionale, funciare, materiale şi tehnologice; 6) asigurarea monitorizării, cercetării, prognozării şi studierii pieţei interne şi internaţionale de produse agricole, agroindustriale şi a factorilor de producţie pentru sectorul agrar şi agroindustrial; 7) susţinerea activităţii agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial al ţării pe alte pieţe, atît prin crearea condiţiilor necesare pentru export, cît şi pentru import, inclusiv prin monitorizarea tranzacţiilor internaţionale strategice pentru dezvoltarea agriculturii; 8) asigurarea elaborării reglementărilor tehnice în agricultură şi industria alimentară, supravegherea conformităţii produselor, proceselor, serviciilor certificate cu cerinţele actelor normative în vigoare; 9) asigurarea respectării restricţiilor de ordin ecologic în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin efectuarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi a controlului asupra exploatării resurselor funciare ale ţării; 10) promovarea politicii investiţionale prin mijloacele proprii şi ale agenţilor economici din ramură, precum şi prin atragerea de resurse locale şi străine, în scopul asigurării utilizării eficiente a resurselor naturale, energetice, mijloacelor tehnice şi de transport; 11) dezvoltarea, prin toate mijloacele accesibile, a bazei reproductive a agriculturii naţionale în sfera semenologiei, pepinieritului şi reproducerii animalelor de prăsilă, întru asigurarea necesităţilor interne şi exportului cu material semincer; 12) asigurarea, prin mijloace proprii (prevăzute anual în legea bugetului) şi mijloace atrase, a cercetărilor ştiinţifice prioritare, în vederea implementării sistemelor ştiinţifice în fitotehnie, zootehnie, industria alimentară, infrastructurile agroindustriale, resursele funciare, precum şi în alte ramuri ale sectorului agrar şi agroindustrial; 13) asigurarea gestionării eficiente a patrimoniului de stat aflat în subordinea Ministerului şi a întreprinderilor din ramură; 14) exercitarea controlului de stat în sectoarele agrar şi agroindustrial, în vederea exploatării eficiente a maşinilor şi utilajelor, utilizării raţionale a resurselor energetice, desfăşurării activităţilor pentru carantină, protecţia plantelor şi animalelor, efectuării lucrărilor agrochimice şi de îmbunătăţiri funciare. IV. Drepturile Ministerului 8. Ministerul, în temeiul prezentului regulament şi în scopul executării prevederilor legislaţiei în vigoare, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, emite, în limitele competenţelor sale, ordine, instrucţiuni, indicaţii metodologice şi dispoziţii executorii pentru toate întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile ramurale, indiferent de tipul de proprietate şi de subordonarea lor departamentală, organizează şi controlează executarea acestora. 9. Ministerul emite, după caz, în colaborare cu alte ministere, departamente, servicii şi inspectorate de stat, acte normative comune, în condiţiile legii. 10. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi: 1) să solicite de la ministere şi departamente, autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderi, organizaţii şi instituţii informaţii referitoare la promovarea politicii agrare, materiale necesare pentru analiza economică, întocmirea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică; 2) să beneficieze de bazele de date oficiale în domeniul informaţiei statistice, financiare, fiscale, economice, juridice etc.; 3) să aplice, în modul stabilit de legislaţia în vigoare, măsuri în vederea realizării direcţiilor prioritare ale programului de activitate a Ministerului; 4) să încheie, din porunca Guvernului Republicii Moldova, contracte şi acorduri cu privire la schimbul de mărfuri, asistenţa tehnică, colaborarea tehnico-ştiinţifică şi în alte domenii, conform drepturilor delegate; 5) să exercite controlul asupra realizării contractelor (acordurilor) în domeniul relaţiilor economice externe de profil şi să prezinte Guvernului propuneri privind executarea, modificarea şi rezilierea lor; 6) să adopte, în limitele competenţei sale, hotărîri privind accelerarea implementării măsurilor politicii agrare, organizarea elaborării şi realizarea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică a sectorului agrar şi a industriei alimentare; 7) să convoace consfătuiri cu participarea factorilor de decizie ai ministerelor, departamentelor, instituţiilor ştiinţifice şi ai altor organe în problemele ce ţin de competenţa sa; 8) să participe la negocierile privind acordurile în sfera relaţiilor economice externe referitoare la domeniile de activitate a Ministerului; 9) să comande (prin comanda de stat) studii ştiinţifice, programe informative şi economice, în vederea realizării politicii agrare, precum şi elaborărilor privind dezvoltarea social-economică a sectoarelor de profil; 10) să determine direcţiile principale ale cercetărilor ştiinţifice în corespundere cu sarcinile politicii agrare şi ale dezvoltării social-economice a sectorului agrar şi a industriei alimentare; 11) să exercite controlul de stat, prin autentificarea testărilor şi cercetărilor, prin elaborarea şi instituirea legislativă a normelor, instrucţiunilor şi recomandărilor şi, în cazul constatării unor încălcări, să înainteze propuneri de suspendare sau retragere a licenţelor, inclusiv neacordarea autorizaţiilor; 12) să monitorizeze domeniile politicii agrare; 13) să acorde servicii de consultanţă; 14) să elaboreze şi să realizeze programe de stat orientate spre atingerea unor obiective concrete în domeniul politicii agrare; 15) să numească, pe bază de concurs, managerii întreprinderilor de stat şi să încheie contracte cu aceştia; 16) să permită, conform legislaţiei, darea în arendă a averii întreprinderilor de stat din ramură; 17) să fondeze întreprinderi de stat şi, în conformitate cu legislaţia în vigoare, să prezinte Guvernului spre aprobare proiectul hotărîrii respective; 18) să reorganizeze şi să lichideze întreprinderile de stat, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 19) să propună spre aprobare, în modul stabilit de legislaţie, candidaturile managerilor şi ale altor reprezentanţi în organele de conducere ale societăţilor economice, în care statul deţine cota respectivă de acţiuni (cote-părţi de proprietate); 20) numeşte reprezentanţii statului în societăţile economice din ramura în care statul deţine cota respectivă de acţiuni (cote-părţi de proprietate); 21) să intenteze acţiuni în instanţa de judecată în numele întreprinderilor de stat şi societăţilor economice, în care statul deţine cota respectivă de acţiuni (cote-părţi de proprietate), întru apărarea intereselor patrimoniale ale acestora, precum şi de contestare a hotărîrilor instanţelor judecătoreşti adoptate asupra acţiunilor menţionate; 22) să coordoneze şi să monitorizeze activităţile tuturor programelor investiţionale, proiectelor de asistenţă umanitară din ramură; 23) să administreze mijloacele bugetare şi extrabugetare de care dispune, conform legislaţiei în vigoare; 24) alte drepturi şi împuterniciri necesare pentru realizarea sarcinilor sale de bază. V. Conducerea Ministerului 11. Ministerul este condus de viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, desemnat şi demis în corespundere cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova şi Legii cu privire la Guvern. 12. Ministrul are adjuncţi, desemnaţi şi destituiţi de Guvern, la propunerea ministrului. Adjuncţii se subordonează nemijlocit ministrului şi îşi organizează activitatea în cadrul Ministerului în limitele împuternicirilor ce le-au fost atribuite. 13. Ministrul: 1) conduce activitatea Ministerului şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor ce-i revin, pentru utilizarea raţională a mijloacelor bugetare, integritatea mijloacelor financiare şi a valorilor materiale, autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă; 2) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor ce decurg din prevederile prezentului regulament şi din alte acte normative; 3) prezintă, în modul stabilit, Guvernului spre examinare proiecte de hotărîri, dispoziţii ale Guvernului, programe şi alte acte normative; 4) delimitează obligaţiunile adjuncţilor săi şi ale conducătorilor subdiviziunilor Ministerului; 5) organizează activitatea Ministerului şi conduce şedinţele colegiului şi consiliului tehnico-ştiinţific; 6) angajează şi concediază conducătorii şi adjuncţii întreprinderilor, instituţiilor, şi organizaţiilor subordonate Ministerului; 7) modifică, în limitele fondului stabilit de remunerare a muncii şi efectivului-limită de personal, structura subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului, dacă Guvernul nu prevede altfel; 8) aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului şi ale instituţiilor din subordinea lui; 9) emite ordine şi directive, controlează executarea lor; 10) reprezintă republica, Ministerul, în limitele împuternicirilor sale sau în temeiul unor misiuni încredinţate de Preşedintele Republicii Moldova sau de Guvern, în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din alte state, încheie şi reziliază contracte (acorduri); 11) semnează documente financiare şi de altă natură, exercită şi alte împuterniciri, atribuite prin legislaţie. În lipsa ministrului, funcţiile acestuia le exercită unul dintre viceminiştri, desemnat prin ordin de către ministru. 14. Viceminiştrii şi conducătorii subdiviziunilor, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului. 15. Subdiviziunile structural-funcţionale ale Ministerului activează în baza propriilor regulamente, vizate de viceministru şi aprobate prin ordinul ministrului. 16. Direcţia administrativ-organizatorică şi direcţia juridică şi serviciul resurse umane se subordonează nemijlocit ministrului şi poartă răspundere pentru asigurarea juridică şi buna desfăşurare a activităţii Ministerului, inclusiv în relaţiile cu alte organe, organizaţii, instituţii şi întreprinderi. 17. Şefii direcţiilor generale, şefii direcţiilor şi funcţionarii aparatului central al Ministerului, în baza rezultatelor concursului, sînt numiţi şi demişi prin ordinul ministrului. 18. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), viceminiştri, alţi lucrători ai Ministerului, precum şi reprezentanţi ai patronatelor, conducători de gospodării agricole, savanţi notorii din sectorul agrar şi din alte domenii relevante pentru elaborarea şi promovarea politicii agrare şi un student de la Universitatea Agrară de Stat din Moldova. Componenţa nominală a colegiului se aprobă de Guvern. Colegiul activează în baza propriului regulament, aprobat de ministru. 19. În scopul dirijării activităţii ştiinţifice şi tehnologice, determinării direcţiilor prioritare de cercetare-dezvoltare, examinării proiectelor şi programelor pentru implementare în producţie, pe lîngă Minister activează consiliul tehnico-ştiinţific, constituit din savanţi renumiţi, specialişti de o înaltă calificare, inovatori în producţie şi reprezentanţi ai altor organizaţii. Consiliul tehnico-ştiinţific activează în baza regulamentului aprobat de ministru.
[Anexa nr.1 în redacţia Hot.Guv. nr.993 din 13.08.03, în vigoare 15.08.03] Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.541 din 28 iunie 2001 STRUCTURA aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Departamentul tehnologii şi cercetări în agricultură Direcţia generală politici agroalimentare Direcţia generală medicină veterinară cu Inspectoratul de Stat Direcţia zootehnie cu Inspectoratul de Stat Direcţia agrochimie şi ecologie cu Inspectoratul de Stat Departamentul industrie alimentară Direcţia generală tehnologii industriale Direcţia relaţii internaţionale şi programe investiţionale Direcţia standardizare şi evaluare a conformităţii Departamentul economie şi relaţii bugetare Direcţia generală organizare a teritoriului şi structuri rurale Direcţia economie şi gestionarea patrimoniului de stat Direcţia financiar-creditară şi contabilitate Direcţia administrarea generală şi controlul executării Direcţia juridică
[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.439 din 27.04.04, în vigoare 30.04.04] [Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.993 din 13.08.03, în vigoare 15.08.03] [Anexa nr.2 modificată prin Hot. Guv. nr.801 din 18.06.2002] Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.541 din 28 iunie 2001 Componenţa nominală a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare 1. Dmitrii Todoroglo - viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi industriei alimentare 2. Valeriu Mironescu - prim-viceministru 3. Tudor Iasinschi - viceministru 4. Gheorghe Sandulachi - viceministru 5. Valentina Furdui - şef adjunct al direcţiei administrativ-organizatorice 6. Gheorghe Lungu - şef adjunct al drecţiei agricultură şi mediu a Cancelariei de Stat a Republicii Moldova 7. Nicolae Bodur - vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor din Republica Moldova, director general al S.A. "Viorica-Cosmetic" 8. Ivan Semeniuc - vicepreşedintele patronatului din agricultură 9. Ivan Gargalîc - şeful Direcţiei Generale Agricultură şi Alimentaţie a U.T.A. Găgăuzia 10. Vasile Micu - directorul Institutului de Cercetări ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg 11. Valeriu Obreja - preşedintele cooperativei agricole, s.Ciobalaccia, r-nul Cantemir 12. Ion Nasalciuc - vicepreşedintele raionului Orhei 13. Claudia Bunescu - conducătorul S.A. "Minjir-Agro" 14. Ana Rudenco - preşedintele colhozului "Puti Lenina", r-nul Ştefan Vodă 15. Ion Scutari - preşedintele S.A. "Balasineşti", r-nul Briceni 16. Vitalie Potoroacă - student la Universitatea Agrară de Stat
[Anexa nr.3 introdusă prin Hot.Guv. nr.993 din 13.08.03, în vigoare 15.08.03] Anexa nr.4 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.541 din 28 iunie 2001 Lista întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor subordonate Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare I. Întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile finanţate totalmente din buget ----------------------------------------------------------------------- Nr.| Denumirea d/o| ----+------------------------------------------------------------------ 1 | 2 ----+------------------------------------------------------------------ 1. Institutul pentru Protecţia Plantelor, Chişinău 2. Institutul de Economie şi de Perfecţionare în domeniul Agro- aliumentar, Chişinău 3. Universitatea Agrară de Stat, Chişinău 4. Colegiul Agricol din Ţaul, Donduşeni 5. Colegiul de Zootehnie din Brătuşeni, Edineţ 6. Colegiul Tehnic Agricol din Svetlîi, U.T.A. Găgăuzia 7. Colegiul Tehnic Agricol din Soroca, or.Soroca 8. Colegiul Naţional de Viticultură şi Vinificaţie Chişinău, com.Stăuceni, Chişinău 9. Colegiul Agroindustrial din Rîşcani, Rîşcani 10. Colegiul Agroindustrial din Grinăuţi, Donduşeni 11. Liceul Teoretic Agricol din Chişinău 12. Serviciul Antigrindină al Republicii Moldova 13. Inspectoratul de Stat pentru Produsele Cerealiere şi de Panificaţie 14. Inspectoratul Veterinar de Stat 15. Serviciul Sanitar Veterinar de Stat pentru Frontieră şi Transport, Chişinău 16. Centrul Republican de Diagnostică Veterinară, Chişinău 17. Inspectoratul de Stat pentru Seminţe al Republicii Moldova 18. Comisia de Stat a Republicii Moldova pentru Încercarea Soiurilor de Plante, Chişinău 19. Inspectoratul de Stat Republican pentru Protecţia plantelor, Chişinău 20. Întreprinderea de Stat "AT PROLIN", Ceadîr-Lunga II. Întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile care funcţionează în regim de autogestiune şi sînt finanţate parţial din bugetul de stat (comanda de stat) 21. Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Cul- turile de Cîmp "Selecţia"", Bălţi 22. Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg", s. Paşcani,Chişinău 23. Filiala pentru plante aromatice şi medicinale a Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg, Chişinău 24. Institutul de Cercetări pentru Pedologie şi Agrochimie "N.Dimo", Chişinău 25. Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Pomi- cultură", Chişinău 26. Institutul de Cercetări Ştiinţifice, Construcţii Tehnologice pentru Tutun şi Produse din Tutun, com.Grătieşti, Chişinău 27. Institutul Naţional pentru Zootehnie şi Medicină Veterinară, Maximovca, chişinău 28. Filiala pentru creşterea porcinelor a Institutului Naţional pentru Zootehnie şi Medicină Veterinară, Orhei 29. Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Me- canizarea şi Electrificarea Agriculturii "Mecargo"", Chi- şinău 30. Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări Stiinţifice şi Proiectări Tehnologice în Industria Alimentară", Chişinău 31. Staţia de Stat pentru Încercarea Maşinilor a MAIA R.M., Chişinău 32. Întreprinderea de Stat "Staţiunea de Cercetări Ştiinţifice în Domeniul Pisciculturii a MAIA R.M.", Chişinău 33. Centrul Ştiinţific de Producţie "Tehnologii Informaţionale şi Sisteme", Chişinău 34. Întreprinderea de Stat "Centrul Ştiinţific de Producţie pentru Deservire Agrochimică", Chişinău 35. Concernul Republican pentru Gospodărirea Apelor "Apele Moldovei", Chişinău 36. Filiala Cahul a Institutului pentru Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg 37. Întreprinderea de Stat "Publicaţia Periodică "Agricultura Moldovei"", Chişinău 38. Departamentul Agroindustrial "Moldova-Tutun", Chişinău III. Întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile care funcţionează în regim de autogestiune 39. Întreprinderea de Stat "Serele din Chişinău", Chişinău 40. Gospodăria Agricolă de Stat "Flori", Sîngera, Chişinău 41. Întreprinderea Interraională de Stat "Seminţe", Bălţi 42. Întreprinderea Interraională de Stat "Seminţe- Grădină", Ceadîr-lunga 43. Întreprinderea de Stat "Pomvit", Chişinău 44. Întreprinderea Agricolă de Stat "Vivaflora", Chişinău 45. Întreprinderea de Stat "Fflora-Sera", Ungheni 46. Întreprinderea de Stat "Moldresurse", Chişinău 47. Combinatul de instruire nr.7, Chişinău 48. Întreprinderea de Stat "Protecţia Plantelor", Durleşti, Chişinău 49. Întreprinderea Piscicolă de Stat "Cubolta", s.Maramonovca 50. Întreprinderea de Stat "Pepiniera Piscicolă Taraclia" 51. Întreprinderea de Stat "Combinatul Piscicol din Teleneşti" 52. Întreprinderea de Stat "Avicola Moldova", Chişinău 53. Direcţia de Completare cu Producţie Industrială şi Tehno- logică (DCPT) ARPC "Agroindregmontaj", Chişinău 54. Întreprinderea de Stat "Institutul de Proiectări "Indalproiect", Chişinău 55. Inspectoratul de Stat pentru Supravagerea Tehnică "Intehagro", Chişinău 56. Întreprinderea de Stat "Întreprinderea de Reparare şi Exploa- tare Auto", Chişinău 57. Întreprinderea de Stat "Moldagroteh", Chişinău 58. Întreprinderea de Stat "Centru Republican de Informaţie şi Calcul pentru Colectarea şi Prelucrarea Cerealelor", Chişinău 59. Centrul de Standardizare şi Stabilire a Calităţii Nutreţurilor şi Produselor Cerialiere, Chişinău 60. Întreprinderea de Stat "Uzina Experimentală Mecanică de Repa- raţii din Străşeni" 61. Institutul de Proiectare a Sistemelor de Gospodărire a Apelor "Acvaproiect", Chişinău 62. Întreprinderea de Stat "Laboratorul Zonal Biologic", Soroca 63. Întreprinderea de Stat "Staţia Elever Republicană SUINTEST", Orhei 64. Întreprinderea de Stat "Întreprinderea agricolă "Dumbrava Vest", Chişinău 65. Direcţia pentru exploatarea clădirii MAIA, Chişinău 66. Întreprinderea de Stat "Centrul de Verificare a Calităţii Materiei Prime şi Producţiei Industriei Cărnii şi Laptelui", Chişinău 67. Întreprinderea de Stat "Centrul de Standardizare şi Experi- mentare a Calităţii Producţiei de Conserve", Chişinău 68. Întreprinderea de Stat "Anina", Gîrbovăţ 69. Întreprinderea de Stat "Tipografia Universităţii Agrare", Chişinău
[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.993 din 13.08.03, în vigoare 15.08.03]

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀