vineri, 30 mai 2003
591/20.05.2003 Hotărîre cu privire la aprobarea Regulamentului provizoriu de funcţionare a Comisiei republicane permanente pentru organizarea expertizei, evaluării şi comercia...

 

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea Regulamentului provizoriu de funcţionare

a Comisiei republicane permanente pentru organizarea expertizei,

evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate

 

nr. 591  din  20.05.2003

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.91-96/630 din 30.05.2003

 

* * *

Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:

Se aprobă Regulamentul provizoriu de funcţionare a Comisiei republicane permanente pentru organizarea expertizei, evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate, conform anexei.

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAVasile TARLEV
 
Contrasemnată:
Ministrul finanţelorZinaida Grecianîi
Ministrul justiţieiVasile Dolghieru

Chişinău, 20 mai 2003.
Nr.591.

 

Anexă

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.591 din 20 mai 2003

 

REGULAMENTUL PROVIZORIU

de funcţionare a Comisiei republicane permanente pentru organizarea expertizei,

evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Comisia republicană permanentă pentru organizarea expertizei, evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate (în continuare - Comisia) este constituită în conformitate cu prevederile Titlului V al Codului fiscal, nu deţine statutul de persoană juridică şi are drept sarcină principală organizarea expertizei, evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate în contul stingerii obligaţiei fiscale.

 

II. OBLIGAŢIUNILE COMISIEI

2. Comisia are următoarele obligaţiuni:

examinează dosarele loturilor de bunuri;

aprobă actul privind preţul iniţial de licitare al fiecărui lot aparte, dacă expertiza şi evaluarea bunurilor au fost efectuate de specialişti în domeniu;

decide asupra scoaterii bunurilor la licitaţie;

dispune publicarea unui anunţ despre desfăşurarea licitaţiei;

aprobă componenţa comisiei de licitaţie şi numeşte preşedintele ei;

determină, în conformitate cu legislaţia, modul de comercializare a bunurilor sechestrate (acordînd prioritate Întreprinderii de Stat "Moldresurse");

asigură transparenţa şi operativitatea vînzării bunurilor sechestrate.

 

III. DREPTURILE COMISIEI

3. Comisia are dreptul:

să atragă pentru îndeplinirea obligaţiunilor sale specialişti din autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, persoane fizice sau juridice care dispun de licenţă pentru practicarea activităţii respective. Contractele privind expertiza, evaluarea şi comercializarea bunurilor sechestrate vor fi încheiate de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat la decizia Comisiei;

să stabilească plata pentru serviciile prestate de specialiştii sau persoanele nominalizate la alineatul întîi al prezentului capitol în mărime de pînă la 10 procente din sumele provenite din comercializarea bunurilor sechestrate;

să verifice îndeplinirea deciziilor sale şi să ţină la control procesul de evaluare şi comercializare a bunurilor;

să examineze plîngerile şi contestaţiile privind corectitudinea desfăşurării licitaţiilor de comercializare a bunurilor sechestrate;

să declare nule rezultatele licitaţiei în cazul constatării unor abateri sau încălcări ale reglementărilor privind pregătirea sau desfăşurarea licitaţiilor, precum şi în cazurile cînd cumpărătorul nu achită valoarea lotului în termenul stabilit. În aceste situaţii se va anunţa o nouă licitaţie - cu strigare sau, respectiv, cu reducere.

 

IV. MODUL DE FUNCŢIONARE A COMISIEI

4. Conducerea generală a Comisiei o efectuează preşedintele Comisiei, iar în cazul absenţei lui - vicepreşedintele.

5. La primirea de la inspectoratele fiscale de stat teritoriale a dosarelor restanţierilor, secretarul Comisiei le prezintă preşedintelui Comisiei spre examinare şi desemnarea responsabililor de efectuarea expertizei, evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate.

6. Comisia se convoacă în şedinţă ori de cîte ori este necesar, la decizia preşedintelui.

7. Anunţarea în prealabil a membrilor Comisiei despre ora, data şi locul convocării şedinţelor, întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor, organizarea publicării, în comun cu organizatorul licitaţiei, a avizului cu privire la licitaţie şi alte chestiuni organizatorice sînt atribuţiile de funcţie ale secretarului Comisiei.

8. Şedinţele Comisiei sînt deliberative dacă la ele sînt prezenţi majoritatea membrilor săi. Şedinţele Comisiei sînt deschise. Deciziile Comisiei se adoptă prin vot deschis, cu cel puţin două treimi din voturile celor prezenţi. Secretarul Comisiei nu are drept de vot.

Membrii Comisiei care nu sînt de acord cu decizia adoptată pot înainta opinii separate în scris, care se vor anexa la respectiva decizie.

9. Deciziile Comisiei se semnează de către preşedintele şedinţei şi secretarul Comisiei, intră în vigoare din momentul semnării şi sînt obligatorii pentru toate persoanele indicate în ele. În caz de dezacord, persoanele respective o pot ataca în instanţa judecătorească în termen de 30 de zile din data semnării.

10. În caz de contestare în instanţa de judecată a hotărîrilor Comisiei, interesele acesteia vor fi apărate de reprezentanţii Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, iar în cazul contestării rezultatelor licitaţiilor organizate de comisiile de licitaţie în teritoriu - de reprezentanţii organului fiscal teritorial corespunzător.

11. Pentru participarea la şedinţele Comisiei, deplasarea la locul aflării bunurilor şi pentru alte deplasări membrilor Comisiei li se plătesc diurne la locul de muncă de bază. Alte cheltuieli ce ţin de activitatea Comisiei se raportează la cheltuielile legate de sechestrarea şi comercializarea bunurilor şi se achită în modul stabilit de lege.

 

V. RESPONSABILITĂŢI

12. Pentru încălcările şi abuzurile comise în exerciţiul obligaţiunilor lor, membrii Comisiei poartă răspundere în conformitate cu legislaţia.