HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA privind normele de elaborare a structurii şi schemei de încadrare ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi subdiviziunilor lor desconcentrate în teritoriu Nr.732 din 16.06.2003 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.123-125/768 din 20.06.2003 * * * Întru realizarea măsurilor de politică bugetară în vederea optimizării cheltuielilor şi utilizării eficiente a unităţilor de personal, în conformitate cu prevederile Programului de activitate a Guvernului "Renaşterea Economiei - Renaşterea Ţării", Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Structura (denumirea departamentelor, direcţiilor principale, direcţiilor şi secţiilor autonome) şi efectivul limită de personal ale aparatelor autorităţilor administraţiei publice centrale se aprobă prin hotărîre de Guvern. Efectivul de personal se aprobă în număr total de unităţi de personal, inclusiv personalul de bază şi personalul ce efectuează deservirea clădirii care se află la balanţa autorităţii administraţiei publice corespunzătoare. În personalul de bază se includ unităţile de personal ce ocupă funcţii de demnitate publică, funcţionarii publici, precum şi personalul care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor administraţiei publice. 2. Crearea autorităţilor administrative, instituţiilor din subordinea ministerelor, departamentelor şi altor autorităţi administrative centrale, aprobarea structurilor, efectivului şi regulamentelor (statutelor) de activitate a acestora se efectuează prin hotărîre de Guvern, dacă legea nu prevede altfel. 3. La elaborarea schemelor de încadrare a personalului şi structurii autorităţii administraţiei publice se vor respecta următoarele norme: departament în componenţa autorităţii administraţiei publice se va înfiinţa exclusiv în domeniile activităţii de bază (promovarea politicii dezvoltării ramurii (sferei), conform sarcinilor principale atribuite organului în cauză), va include în componenţa sa cel puţin trei direcţii şi/sau secţii, şi va avea un efectiv de cel puţin 20 unităţi de personal; direcţia principală (generală) se va înfiinţa în funcţie de domeniile de activitate de bază cu un efectiv de cel puţin 8 unităţi de personal, în componenţa căreia pot fi înfiinţate direcţii şi/sau secţii; direcţia (autonomă) include cel puţin 6-7 unităţi de personal; direcţia din componenţa departamentului include cel puţin 4-5 unităţi de personal; secţia autonomă (secţia principală) include cel puţin 4-5 unităţi de personal; secţia în componenţa direcţiei include cel puţin 3-4 unităţi de personal; serviciu (sector) este o unitate structurală cu un domeniu concret de activitate ce poate fi instituit în cadrul altor subdiviziuni structurale sau autonom şi poate dispune de un efectiv de 1-3 unităţi; şeful direcţiei principale (direcţiei, secţiei autonome, inclusiv principale) poate avea doar un singur adjunct; şeful departamentului din cadrul ministerului poate avea cel mult doi adjuncţi, unul dintre care va deţine şi funcţia de şef al subdiviziunii interne a departamentului. 4. Raportul numeric al unor categorii de lucrători se va stabili astfel: numărul conducătorilor autorităţii administraţiei publice (conducătorul autorităţii administraţiei publice, şefii departamentelor, direcţiilor, secţiilor şi adjuncţii acestora) nu trebuie să depăşească 25 la sută din totalul efectivului aparatului organului respectiv; consilier al ministerului sau ajutor al ministerului - o unitate de personal; consultant - cel mult 25 la sută din numărul personalului aprobat; specialişti principali - cel mult 30 la sută din numărul personalului aprobat; funcţii de personal care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor administraţiei publice, conform nomenclatorului aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.151 din 23 februarie 2001 "Despre aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice" - în limita 5-7 la sută din personalul de bază. În organele, care prevăd altă specificaţie a funcţiilor (funcţia de consultant nu este prevăzută), coraportul funcţiei de inspector principal faţă de inspector superior şi ultimul faţă de inspector nu poate depăşi corespunzător 1,5:1. Pentru autorităţile administraţiei publice ce au la balanţa sa clădiri (cu excepţia Direcţiei generale pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova), numărul de unităţi de îngrijitoare se va stabili în raport de o unitate pentru 450 m2 spaţiu deservit. Numărul total de personal ce va efectua deservirea clădirii nu va depăşi 20-30 la sută din numărul total de unităţi, aprobat pentru autorităţile administraţiei publice în cauză, în funcţie de suprafaţa clădirii. 5. Schema de încadrare se va aproba şi se va înregistra cu un fond de salariu care va asigura toate suplimentele, adaosurile, indemnizaţiile şi alte plăţi stimulatorii, stabilite prin acte normative în vigoare şi care va permite încadrarea în fondul anual de retribuire a muncii, stabilit în limitele alocaţiilor aprobate prin legea bugetului de stat pe anul respectiv. 6. Ministerele, departamentele, alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, în termen de pînă la 1 iulie 2003, vor reexamina structurile aprobate prin hotărîrile de Guvern şi vor înainta Guvernului spre aprobare modificările corespunzătoare pentru a aduce structurile şi schemele de încadrare în concordanţă cu prezenta hotărîre. Prim-ministru al Republicii Moldova Vasile TARLEV Contrasemnată: Prim-viceprim-ministru Vasile Iovv Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi Ministrul justiţiei Vasile Dolghieru Chişinău, 16 iunie 2003. Nr.732.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀