HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA Hotărîre cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Nr.578 din 15.06.2005 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.83-85/625 din 17.06.2005 * * * Întru executarea prevederilor Legii nr.23-XVI din 14 aprilie 2005 pentru modificarea Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.59-61, art.203), Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.1; structura aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.2; componenţa nominală a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.3; lista întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor subordonate Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.4. 2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare în număr de 70 unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare. 3. Se permite Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să aibă un viceministru şi un colegiu constituit din 11 persoane. 4. Se abilitează Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare cu dreptul de a modifica statele de funcţii ale aparatului central în limitele efectivului şi structurii aprobate de Guvern, precum şi ale fondului de remunerare a muncii. 5. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5 Prim-ministru Vasile TARLEV Contrasemnează: Ministrul agriculturii şi industriei alimentare Anatolie Gorodenco Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi Chişinău, 15 iunie 2005. Nr. 578. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 REGULAMENTUL MINISTERULUI AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE I. Dispoziţii generale 1. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare - Minister) este organul central de specialitate, abilitat să promoveze politica unică a statului în domeniul agriculturii şi industriei alimentare, fiind responsabil de dezvoltarea acestor ramuri şi de infrastructura lor economică şi socială. 2. În activitatea sa Ministerul se conduce de Constituţia Republicii Moldova, legile şi hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, de alte acte normative, precum şi de prezentul Regulament. 3. Pentru fundamentarea multilaterală a politicii agrare, efectuarea analizelor şi prognozelor dezvoltării social-economice a sectorului de profil, elaborarea actelor normative, programelor teritoriale şi ramurale de stat, argumentarea tehnico-ştiinţifică, studierea şi implementarea experienţei mondiale în acest domeniu şi realizarea obiectivelor politicii agrare, pe lîngă Minister funcţionează instituţii şi organizaţii specializate. 4. Ministerul administrează instituţiile şi organizaţiile din subordine, coordonează activitatea întreprinderilor agricole de stat şi instituţiilor de învăţămînt de profil, realizînd sarcini de importanţă naţională; direct sau prin intermediul organelor create, coordonează activitatea şi exercită, în limitele competenţei stabilite prin lege, controlul agenţilor economici, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare. 5. Ministerul este persoană juridică, dispune de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat şi denumirea sa în limba moldovenească, de conturi bancare şi trezoreriale, de mijloace financiare şi materiale. II. Sarcinile Ministerului 6. Întru promovarea politicii agrare, asigurarea dezvoltării agriculturii, industriei alimentare şi a localităţilor rurale, Ministerul exercită următoarele sarcini principale: executarea acţiunilor organizatorice şi economice orientate spre realizarea unor obiective concrete, ce ar asigura dezvoltarea agriculturii, industriei alimentare şi a infrastructurii de piaţă, aferente sectorului subordonat; perfecţionarea permanentă a relaţiilor patrimoniale, comerciale, tehnologice, financiare şi administrative dintre agenţii economici, organele administraţiei publice, instituţiile de stat şi private care activează în sfera agriculturii şi industriei alimentare, de cercetare şi învăţămînt, precum şi a relaţiilor dintre aceste domenii; stimularea şi monitorizarea folosirii sistemelor de agricultură durabilă şi eficientă, bazată pe menţinerea şi sporirea fertilităţii solului prin aplicarea metodelor şi măsurilor respective agrotehnice, agrochimice de îmbunătăţiri funciare, organizarea şi amenajarea teritoriului, inclusiv prin întreţinerea şi dezvoltarea sistemelor hidroameliorative şi de conservare a solului, de menţinere a echilibrului ecologic, de valorificare a rezervelor de apă; dezvoltarea, prin aplicarea tuturor pîrghiilor, a sistemelor de reproducere şi comercializare a materialului semincer, săditor şi a celui de prăsilă, certificat ca bază strategică pentru asigurarea competitivităţii producţiei agricole vegetale şi animaliere autohtone; promovarea unei politici tehnice orientate spre asigurarea folosirii raţionale a resurselor energetice ale parcului existent de maşini agricole şi tractoare, în scopul implementării tehnologiilor moderne în agricultură şi pentru sporirea eficienţei producţiei agricole; reglementarea şi perfecţionarea neîntreruptă a mecanismelor instituţionale, financiare şi juridice, în scopul protejării şi stimulării producătorilor agricoli, dezvoltării unei pieţe funciare capabile să atragă resurse financiare, investiţionale şi de credit; încurajarea consolidării potenţialului economic şi managerial al agricultorilor prin implementarea programelor naţionale de consultanţă şi şcolarizare, restructurarea corporativă a producerii agricole, prin acordarea asistenţei speciale proprietarilor funciari care încetează activitatea agricolă, prin contribuirea la consolidarea fondurilor funciare în gestiune economică unică, în vederea eficientizării activităţii agricole şi sporirii competitivităţii produselor ei; crearea şi administrarea, conform legislaţiei în vigoare, a fondurilor speciale de susţinere a agricultorilor, în vederea asigurării lor cu surse alternative de producţie, cu facilităţi suplimentare pentru comercializarea produselor proprii, a restructurării lor economico- financiare; administrarea folosirii economico-ecologice a potenţialului agrar al ţării prin reglementarea aplicării unor proiecte-tip de organizare a teritoriului, în funcţie de categoria economico-socială a fiecărui agricultor în parte şi de zona agroclimatică a terenurilor; organizarea modernizării permanente a bazei tehnico-materiale prin promovarea unei politici investiţionale flexibile şi atractive pentru investitorii străini şi autohtoni, prin facilitarea accesului la tehnologiile avansate de pe pieţele internaţionale şi prin stimularea, pe toate căile, a implementării realizărilor ştiinţei naţionale şi internaţionale; elaborarea şi implementarea mecanismelor juridice, financiare şi instituţionale necesare pentru promovarea unei politici unice de interacţiune dintre întreprinderile din industria alimentară, producătorii de materie primă şi structurile comerciale şi financiare, în scopul asigurării integrale a capacităţilor de prelucrare cu materie primă de calitate, echilibrării relaţiilor economico-financiare şi patrimoniale dintre agricultori şi prelucrători; asigurarea formării şi funcţionării unei reţele teritoriale de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi perfecţionarea managerilor, funcţionarilor publici, specialiştilor din agricultură şi industria alimentară, precum şi a pieţei produselor, serviciilor şi factorilor de producţie agricolă şi agroindustriali; încurajarea armonizării procesului de instruire cu necesităţile proceselor de producere prin sprijinirea practicii de producere şi de instruire la întreprinderile subordonate Ministerului şi la cele private din sectoarele de profil, în scopul perfecţionării continue a sistemului învăţămîntului agricol, agroindustrial şi agroeconomic; coordonarea lucrărilor şi direcţiilor prioritare de cercetare, precum şi contribuirea la promovarea facilităţilor de ordin financiar, juridic şi instituţional pentru stimularea instituţiilor publice şi private de cercetări şi de învăţămînt, în vederea sporirii activităţii de invenţii, brevetare, raţionalizare tehnică şi economică, a editării şi propagării realizărilor ştiinţifice, elaborării şi implementării programelor tehnico-ştiinţifice şi economice; organizarea activităţii organismelor acreditate de evaluare a conformităţii producţiei, proceselor şi serviciilor din sectorul agroalimentar, a producţiei destinate exportului pentru concursuri şi expoziţii, de soluţionare a problemelor de arbitraj al calităţii, aprobare a noilor tipuri de produse cu denumire de origine, a importului şi utilizării mijloacelor de uz fitosanitar, a preparatelor veterinare etc., în vederea impulsionării progresului tehnico-ştiinţific şi învăţămîntului, precum şi perfecţionării cadrelor din sectoarele de profil; elaborarea şi implementarea unui complex de proiecte individuale, regionale şi naţionale de dezvoltare a localităţilor rurale, în baza atragerii de resurse externe şi interne, publice şi private; monitorizarea şi înaintarea, în modul stabilit, a propunerilor privind perfecţionarea mecanismelor juridice, financiare şi instituţionale de retribuire a muncii agricultorilor, în vederea corelării venitului lor şi al familiilor lor cu cel al managerilor şi proprietarilor din celelalte ramuri-cheie sau din ramurile care acumulează profiturile generate de agricultură; elaborarea şi implementarea programelor de dezvoltare a factorilor de producţie, capitalului financiar, serviciilor de infrastructură, realizărilor ştiinţei agricole şi economice, precum şi a programelor de extindere a pieţelor de desfacere a produselor agricole şi agroindustriale autohtone; promovarea unei politici flexibile de atragere a investiţiilor în agricultură şi industria alimentară, prin elaborarea şi implementarea unor măsuri adecvate de ordin legislativ şi financiar, adoptate în modul stabilit; protejarea agricultorilor contra insecurităţii informaţionale, fiscale, financiare, comerciale, patrimoniale, juridice şi de alt gen; dirijarea metodologică şi organizarea controlului asupra activităţii economico-financiare şi contabile a instituţiilor din subordine, precum şi asigurarea prezentării, în modul stabilit, a dărilor de seamă privind activitatea acestora şi a Ministerului; ajustarea legislaţiei în domeniul agriculturii şi industriei alimentare la cerinţele Uniunii Europene; realizarea prevederilor Programului Naţional "Satul Moldovenesc" şi ale Strategiei de Creştere Economică şi Reducere a Sărăciei ce ţin de domeniul agrar. III. Funcţiile Ministerului 7. Ministerul are următoarele funcţii de bază: elaborarea şi promovarea politicii statului în domeniul agriculturii şi industriei alimentare; asigurarea securităţii alimentare a populaţiei în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea şi accesibilitatea alimentaţiei; atragerea, prin eforturile proprii sau în comun cu alte ministere şi organe de stat, a resurselor financiare naţionale şi internaţionale, pentru elaborarea şi implementarea unor programe concrete ce vizează realizarea obiectivelor politicii agrare a statului; asigurarea dezvoltării sistemului de pregătire şi perfecţionare a cadrelor, precum şi răspîndirea cunoştinţelor în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin organizarea studierii şi propagării experienţei avansate din ţară şi din străinătate; elaborarea şi aplicarea cadrului legislativ necesar pentru realizarea obiectivelor politicii agrare în ceea ce priveşte formarea şi funcţionarea pieţei funciare, infrastructurilor de asigurare a agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial cu resurse financiare, informaţionale, funciare, materiale şi tehnologice; asigurarea monitorizării, cercetării şi prognozării pieţei interne şi internaţionale de produse agricole, agroindustriale şi a factorilor de producţie pentru sectorul agrar şi agroindustrial; susţinerea activităţii agenţilor economici din sectorul agrar şi agroindustrial al ţării pe alte pieţe, prin crearea condiţiilor necesare atît pentru export, cît şi pentru import, inclusiv prin monitorizarea tranzacţiilor internaţionale strategice pentru dezvoltarea agriculturii; asigurarea elaborării reglementărilor tehnice în agricultură şi industria alimentară, supravegherea conformităţii produselor, proceselor, serviciilor certificate cu cerinţele actelor normative în vigoare; asigurarea respectării restricţiilor de ordin ecologic în sectorul agrar şi agroindustrial, inclusiv prin efectuarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare şi a controlului asupra exploatării raţionale a resurselor funciare ale ţării; promovarea politicii investiţionale prin atragerea investiţiilor autohtone şi străine, în scopul asigurării utilizării eficiente a resurselor naturale, energetice, mijloacelor tehnice şi de transport; dezvoltarea, prin toate mijloacele accesibile, a bazei reproductive a agriculturii naţionale în sfera seminologiei, pepinieritului şi reproducerii animalelor de prăsilă, întru asigurarea necesităţilor interne şi a exportului; asigurarea implementării sistemelor ştiinţifice în fitotehnie, zootehnie, industria alimentară, infrastructurile agroindustriale, resursele funciare, precum şi în alte ramuri ale sectorului agrar şi agroindustrial; asigurarea gestionării eficiente a patrimoniului de stat aflat în subordinea Ministerului şi a întreprinderilor din ramură; exercitarea controlului de stat în sectoarele agrar şi agroindustrial, în vederea exploatării eficiente a maşinilor şi utilajelor, utilizării raţionale a resurselor energetice, desfăşurării activităţilor pentru protecţia plantelor şi animalelor, efectuării lucrărilor agrochimice şi de îmbunătăţiri funciare; asigurarea, prin intermediul subdiviziunilor structurale, a supravegherii de stat în domeniile respective, inclusiv analiza riscurilor şi sistemului de control prin puncte critice de control (HACCP). IV. Drepturile Ministerului 8. Ministerul, în temeiul prezentului Regulament şi în scopul executării prevederilor legislaţiei în vigoare, emite, în limitele competenţelor sale, instrucţiuni, indicaţii metodologice şi dispoziţii executorii pentru toate întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile ramurale, indiferent de tipul de proprietate şi de subordonarea lor departamentală, organizează şi controlează executarea acestora. 9. Ministerul emite, după caz, în colaborare cu alte ministere, autorităţi administrative centrale, servicii şi inspectorate de stat, acte normative comune, în condiţiile legii. 10. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi: să solicite de la ministere, alte autorităţi administrative centrale, autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderi, organizaţii şi instituţii informaţii referitoare la promovarea politicii agrare, materiale necesare pentru analiza economică, întocmirea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică; să beneficieze de bazele de date oficiale în domeniul informaţiei statistice, financiare, fiscale, economice, juridice etc.; să aplice, în modul stabilit de legislaţia în vigoare, măsuri în vederea realizării direcţiilor prioritare ale programului de activitate a Ministerului; să încheie, din porunca Guvernului, contracte şi acorduri cu privire la schimbul de mărfuri, asistenţa tehnică, colaborarea tehnico-ştiinţifică şi în alte domenii, conform drepturilor delegate; să exercite controlul asupra realizării contractelor (acordurilor) în domeniul relaţiilor economice externe de profil şi să prezinte Guvernului propuneri privind executarea, modificarea şi rezilierea lor; să adopte, în limitele competenţei sale, hotărîri privind accelerarea implementării măsurilor politicii agrare, organizarea elaborării şi realizarea pronosticurilor şi programelor de dezvoltare social-economică a sectorului agrar şi a industriei alimentare; să convoace consfătuiri cu participarea factorilor de decizie ai ministerelor, altor autorităţi administrative centrale, instituţiilor ştiinţifice şi ai altor organe în problemele ce ţin de competenţa sa; să participe la negocierile privind acordurile în sfera relaţiilor economice externe referitoare la domeniile de activitate a Ministerului; să înainteze propuneri privind direcţiile principale ale cercetărilor ştiinţifice în corespundere cu sarcinile politicii agrare şi ale dezvoltării social-economice a sectorului agrar şi a industriei alimentare; să exercite controlul de stat, prin autentificarea testărilor şi cercetărilor, prin elaborarea şi instituirea legislativă a normelor, instrucţiunilor şi recomandărilor şi, în cazul constatării unor încălcări, să înainteze propuneri de suspendare sau retragere a licenţelor; să monitorizeze domeniile politicii agrare; să acorde servicii de consultanţă; să elaboreze şi să realizeze programe de stat orientate spre atingerea unor obiective concrete în domeniul politicii agrare; să numească, pe bază de concurs, managerii întreprinderilor de stat şi să încheie contracte cu aceştia; să permită, conform legislaţiei, darea în arendă a averii întreprinderilor de stat din ramură; să fondeze, să reorganizeze şi să lichideze întreprinderile de stat, în conformitate cu legislaţia în vigoare; să propună spre aprobare, în modul stabilit, candidaturile managerilor şi ale altor reprezentanţi în organele de conducere ale societăţilor economice în care statul deţine cotă de acţiuni (cote-părţi de proprietate); să numească reprezentanţii statului în societăţile economice din ramura în care statul deţine cotă de acţiuni (cote-părţi de proprietate); să coordoneze şi să monitorizeze programele investiţionale, proiectele de asistenţă umanitară din ramură; să administreze mijloacele bugetare şi mijloacele speciale de care dispune, conform legislaţiei în vigoare; alte drepturi şi împuterniciri necesare pentru realizarea sarcinilor sale de bază. V. Conducerea Ministerului 11. Ministerul este condus de ministrul agriculturii şi industriei alimentare, numit în şi eliberat din funcţie în corespundere cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova şi Legii cu privire la Guvern. 12. Ministrul are un viceministru numit în şi eliberat din funcţie de Guvern, la propunerea ministrului. Viceministrul se subordonează nemijlocit ministrului şi îşi organizează activitatea în cadrul Ministerului în limitele împuternicirilor ce i-au fost atribuite. 13. Ministrul: conduce activitatea Ministerului şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor ce-i revin, pentru utilizarea raţională a mijloacelor bugetare, integritatea mijloacelor financiare şi a valorilor materiale, autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă; asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative; prezintă, în modul stabilit, Guvernului spre examinare proiecte de hotărîri, dispoziţii ale Guvernului, programe şi alte acte normative; delimitează obligaţiile viceministrului şi ale conducătorilor subdiviziunilor Ministerului; organizează activitatea Ministerului şi conduce şedinţele colegiului şi consiliului tehnico-ştiinţific; angajează şi concediază conducătorii şi adjuncţii conducătorilor întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor subordonate Ministerului; modifică, în limitele fondului stabilit de remunerare a muncii şi efectivului de personal, statele de funcţii ale aparatului central al Ministerului; aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului şi ale instituţiilor din subordinea lui; emite ordine şi directive, controlează executarea lor; reprezintă ţara, Ministerul, în limitele împuternicirilor sale sau în temeiul unor misiuni încredinţate de Preşedintele Republicii Moldova sau de Guvern, în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din alte state, încheie şi reziliază contracte (acorduri); semnează documente financiare şi de altă natură, exercită şi alte împuterniciri atribuite prin legislaţie. În lipsa ministrului, funcţiile acestuia le exercită viceministrul. 14. Viceministrul şi conducătorii subdiviziunilor, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului. 15. Subdiviziunile structural-funcţionale ale Ministerului activează în baza propriilor regulamente, vizate de viceministru şi aprobate prin ordinul ministrului. 16. Şefii direcţiilor şi funcţionarii aparatului central al Ministerului sînt angajaţi şi demişi prin ordinul ministrului, în baza rezultatelor concursului. 17. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), viceministrul, alţi angajaţi ai Ministerului, precum şi reprezentanţi ai patronatelor, conducători ai gospodăriilor agricole, savanţi notorii din sectorul agrar şi din alte domenii relevante pentru elaborarea şi promovarea politicii agrare şi un student de la Universitatea Agrară de Stat din Moldova (cu drept de vot consultativ). Componenţa nominală a colegiului se aprobă de Guvern. Colegiul activează în baza propriului regulament, aprobat de ministru. 18. În scopul dirijării activităţii ştiinţifice şi tehnologice, determinării direcţiilor prioritare de cercetare-dezvoltare, examinării proiectelor şi programelor pentru implementare în producţie, pe lîngă Minister activează consiliul tehnico-ştiinţific, constituit din savanţi renumiţi, specialişti de o înaltă calificare, inovatori în producţie şi reprezentanţi ai altor organizaţii. 19. Consiliul tehnico-ştiinţific activează în baza regulamentului aprobat de ministru. Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 STRUCTURA aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Conducerea Direcţia generală tehnologii agroindustriale Direcţia medicină veterinară Direcţia zootehnie Direcţia relaţii internaţionale şi integrare europeană Direcţia finanţe şi contabilitate Direcţia organizare a teritoriului şi structuri rurale Direcţia analize economice şi gestionarea patrimoniului de stat Direcţia industria alimentară şi reglementare tehnică Direcţia control general şi serviciul uman Direcţia juridică şi armonizarea legislaţiei Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 Componenţa nominală a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare Gorodenco Anatolie - ministru Spivacenco Anatolie - viceministru Bulgari Valeriu - preşedinte al Federaţiei Naţionale a Patronatului din Agricultură şi Industria Alimentară Gargalîc Ivan - şef al Direcţiei generale agricultură şi alimentaţie a unităţii teritoriale autonome Găgăuzia Micu Vasile - director al Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg Toma Simion - academician coordonator al secţiei ştiinţe agricole, Academia de Ştiinţe a Moldovei Airini Gheorghe - vicepreşedinte al raionului Glodeni, şef al Direcţiei agricultură şi alimentaţie Glodeni Naforniţa Gheorghe - director general al S.A. "Tutun CTC" Obreja Valeriu - preşedinte al cooperativei agricole, s.Ciobalaccia, r-nul Cantemir Scutari Ion - preşedinte al S.A. "Bălăsineşti", r-nul Briceni Rusu Victor - student, Universitatea Agrară de Stat din Moldova (specialitatea agronomie, anul II) Anexa nr.4 la Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 Lista întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor subordonate Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare I. Întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile finanţate din bugetul de stat şi mijloace speciale Institutul pentru Protecţia Plantelor, Chişinău Institutul de economie şi de perfecţionare în domeniul agroalimentar, Chişinău Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Chişinău Colegiul Agricol din Ţaul, Donduşeni Colegiul de Zootehnie din Brătuşeni, Edineţ Colegiul Tehnic Agricol din Svetlîi, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia Colegiul Tehnic Agricol din Soroca Colegiul Naţional de Viticultură şi Vinificaţie, Stăuceni, Chişinău Colegiul Agroindustrial din Rîşcani Colegiul Agroindustrial din Grinăuţi, Donduşeni Liceul Teoretic Agricol din Chişinău Serviciul Antigrindină al Republicii Moldova Inspectoratul de Stat pentru Produsele Cerealiere şi de Panificaţie Inspectoratul Veterinar de Stat Inspectoratul de Stat pentru Seminţe Inspectoratul de Stat pentru Selecţie şi Reproducţie în Zootehnie Comisia de Stat pentru Încercarea Soiurilor de Plante Inspectoratul de stat republican pentru protecţia plantelor Întreprinderea de Stat "AT PROLIN", Ceadîr-Lunga Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Culturile de Cîmp "Selecţia", Bălţi Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg", Paşcani, Chişinău Filiala pentru plante aromatice şi medicinale a Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg, Chişinău Institutul de Cercetări pentru Pedologie şi Agrochimie "N.Dimo", Chişinău Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Pomicultură", Chişinău Institutul de Cercetări Ştiinţifice, Construcţii Tehnologice pentru Tutun şi Produse din Tutun, Grătieşti, Chişinău Institutul Naţional pentru Zootehnie şi Medicină Veterinară, Maximovca, Chişinău Centrul Republican de Diagnostică Veterinară, Chişinău Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări pentru Mecanizarea şi Electrificarea Agriculturii "Mecagro", Chişinău Întreprinderea de Stat "Institutul de Cercetări Stiinţifice şi Proiectări Tehnologice în Industria Alimentară", Chişinău Staţia de stat pentru încercarea maşinilor, Chişinău Întreprinderea de Stat "Staţiunea de cercetări ştiinţifice în domeniul pisciculturii", Chişinău Centrul Ştiinţific de Producţie "Tehnologii Informaţionale şi Sisteme", Chişinău Întreprinderea de Stat "Centrul ştiinţific de producţie pentru deservire agrochimică", Chişinău Concernul Republican pentru Gospodărirea Apelor "Apele Moldovei", Chişinău Filiala Cahul a Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Porumb şi Sorg Publicaţia Periodică Revista "Agricultura Moldovei" Î.S., Chişinău Agenţia Agroindustrială "Moldova-Tutun", Chişinău II. Întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile care funcţionează în regim de autogestiune Gospodăria Agricolă de Stat "Flori", Sîngera, Chişinău Întreprinderea Interraională de Stat "Seminţe", Bălţi Întreprinderea Interraională de Stat "Seminţe-Grădină", Ceadîr-Lunga Serviciul Sanitar-Veterinar de Stat pentru Frontieră şi Transport, Chişinău Întreprinderea de Stat "Pomvit", Chişinău Întreprinderea Agricolă de Stat "Vivaflora", Chişinău Întreprinderea de Stat pentru creşterea şi antrenarea cabalinelor, Ungheni Întreprinderea de Stat "Moldresurse", Chişinău Combinatul de instruire nr.7, Chişinău Întreprinderea de Stat "Protecţia Plantelor", Durleşti, Chişinău Întreprinderea Piscicolă de Stat "Cubolta", Maramonovca, Donduşeni Întreprinderea de Stat "Pepiniera Piscicolă Taraclia" Întreprinderea de Stat "Combinatul Piscicol din Teleneşti" Întreprinderea de Stat "Avicola Moldova", Chişinău Direcţia de completare cu producţie industrială şi tehnologică (DCPT) ARPC "Agroindregmontaj", Chişinău Întreprinderea de Stat "Institutul de Proiectări "Indalproiect", Chişinău Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Tehnică "Intehagro", Chişinău Întreprinderea de Stat "Întreprinderea de Reparare şi Exploatare Auto", Chişinău Întreprinderea de Stat "Moldagroteh", Chişinău Întreprinderea de Stat "Centrul Republican de Informaţie şi Calcul pentru Colectarea şi Prelucrarea Cerealelor", Chişinău Centrul de Standardizare şi Stabilire a Calităţii Nutreţurilor şi Produselor Cerealiere, Chişinău Întreprinderea de Stat "Uzina Experimentală Mecanică de Reparaţii din Străşeni" Institutul de Proiectare a Sistemelor de Gospodărire a Apelor "Acvaproiect", Chişinău Întreprinderea de Stat "Laboratorul Zonal Biologic", Soroca Întreprinderea de Stat pentru Cercetarea în Selecţia şi Hibridarea Suinelor "Moldsuinhibrid", Orhei Întreprinderea agricolă de stat "Dumbrava Vest", Chişinău Întreprinderea de Stat "Centrul de Standardizare şi Experimentare a Calităţii Producţiei de Conserve", Chişinău Întreprinderea de Stat "Anina", Gîrbovăţ Întreprinderea de Stat "Centrul de reproducere a păsărilor Abaclia" Întreprinderea de Stat "Centrul de reproducere a păsărilor Anenii Noi" Întreprinderea de Stat "Centrul de reproducere a păsărilor Brînzeni" Întreprinderea de Stat "Tipografia Universităţii Agrare", Chişinău Anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 LISTA hotărîrilor Guvernului care se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.541 din 28 iunie 2001 "Cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.68-71, art.554). Hotărîrea Guvernului nr.993 din 13 august 2003 "Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.541 din 28 iunie 2001" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.177-181, art.1015). Hotărîrea Guvernului nr.439 din 27 aprilie 2004 "Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.541 din 28 iunie 2001" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.67-72, art.554).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀