Hotărîre privind aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale Serviciului Standardizare şi Metrologie Nr.586 din 16.06.2005 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.86-88/648 din 24.06.2005 * * * În scopul executării Legii nr.23-XVI din 14 aprilie 2005 pentru modificarea Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.59-61, art.203) şi Hotărîrii Guvernului nr.357 din 23 aprilie 2005 "Privind măsurile de reorganizare a unor ministere şi autorităţi administrative centrale ale Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.67-68, art.419), Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul Serviciului Standardizare şi Metrologie, conform anexei nr.1; structura organizatorică a aparatului central al Serviciului Standardizare şi Metrologie, conform anexei nr.2; lista subdiviziunilor şi întreprinderilor de stat subordonate Serviciului Standardizare şi Metrologie, conform anexei nr.3; componenţa nominală a Colegiului Serviciului Standardizare şi Metrologie, conform anexei nr.4. 2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Serviciului Standardizare şi Metrologie în număr de 30 unităţi. 3. Serviciul Standardizare şi Metrologie va avea un vicedirector general şi un Colegiu constituit din 11 persoane, componenţa nominală a căruia se aprobă de Guvern. 4. În scopul optimizării şi separării funcţiilor ce ţin de supraveghere şi control de stat de funcţiile ce ţin de prestarea serviciilor în domeniul evaluării conformităţii, se reorganizează: Inspectoratul Principal de Stat în Standardizare, Metrologie, Supraveghere Tehnică şi Protecţia Consumatorilor prin divizare în: Inspectoratul Principal de Stat în Standardizare, Metrologie şi Protecţia Consumatorilor, cu efectivul-limită de 85 persoane; Inspectoratul Principal de Stat pentru Supraveghere Tehnică a Obiectelor Industriale Periculoase, cu preluarea funcţiilor de control şi supraveghere de stat de la Agenţia Naţională pentru Supraveghere Tehnică, cu efectivul-limită de 45 persoane; Întreprinderea de Stat "Agenţia Naţională pentru Supraveghere Tehnică în Întreprinderea de Stat "Centrul Tehnic pentru Securitate Industrială şi Certificare"; Întreprinderea de Stat "Centrul pentru Supraveghere Tehnică Asupra Armamentului" în Întreprinderea de Stat "Centrul Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor"; Întreprinderea de Stat "Centrul de Standardizare, Metrologie şi Supraveghere Tehnică din Ceadîr-Lunga" în Întreprinderea de Stat "Centrul de Standardizare şi Metrologie din Ceadîr-Lunga". 5. Se acordă Serviciului Standardizare şi Metrologie dreptul de a modifica statele de personal ale aparatului, în limitele structurii şi efectivului aprobate de Guvern. 6. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.932 din 6 septembrie 2001 "Privind aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale Departamentului Standardizare şi Metrologie" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.112-113, art.1019), cu modificările şi completările ulterioare. Prim-ministru Vasile TARLEV Contrasemnează: Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi Ministrul economiei şi comerţului Valeriu Lazăr Chişinău, 16 iunie 2005. Nr.586. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.586 din 16 iunie 2005 REGULAMENTUL Serviciului Standardizare şi Metrologie I. DISPOZIŢII GENERALE 1. Serviciul Standardizare şi Metrologie (în continuare - Serviciul) este organul central de specialitate al administraţiei publice ce realizează politica de stat în domeniile standardizării, metrologiei, asigurării conformităţii produselor, protecţiei consumatorilor, calităţii produselor, securităţii industriale, radioprotecţiei şi securităţii radiologice (nucleare), efectuarea controlului asupra prospecţiunilor geologice şi protecţiei subsolului, omologării armelor şi muniţiilor, produselor pirotehnice şi producţiei cu destinaţie dublă, exercitînd funcţii specifice de autorizare, supraveghere şi control. Conform legislaţiei în vigoare, Serviciul este organismul naţional de standardizare, metrologie, asigurare a conformităţii produselor, avînd denumirea prescurtată "Moldova - Standard". 2. În activitatea sa Serviciul se călăuzeşte de Constituţie, legile Republicii Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, acordurile şi convenţiile internaţionale la care Republica Moldova este parte şi de prezentul Regulament. 3. Asigurarea financiară a Serviciului se efectuează din contul mijloacelor alocate de la bugetul de stat şi din defalcările prevăzute de legislaţia în vigoare. 4. Serviciul este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale şi speciale. 5. Serviciul îşi exercită funcţiile executive şi prin intermediul subdiviziunilor şi întreprinderilor de stat din subordine. Serviciul este abilitat să realizeze colaborarea internaţională în sfera lui de activitate. 6. În scopul promovării politicii de stat în domeniul standardizării, metrologiei, asigurării conformităţii produselor şi securităţii industriale, protecţiei consumatorilor, integrării ţării în sistemul economic european şi mondial, eliminării obstacolelor tehnice din calea comerţului, precum şi asigurării competitivităţii produselor indigene pe piaţa mondială, pe lîngă Serviciu pot funcţiona instituţii, organizaţii şi întreprinderi de stat pe bază de autogestiune şi care nu au atribuţii de reglementare a activităţii de întreprinzător. 7. Serviciul asigură confidenţialitatea informaţiei obţinute în cadrul activităţii sale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. II. SARCINILE PRINCIPALE ALE SERVICIULUI 8. Serviciul are următoarele sarcini principale: elaborarea, implementarea şi promovarea politicii statului în domeniile sale de activitate prin crearea şi dezvoltarea sistemelor naţionale de standardizare, metrologie, asigurare a conformităţii produselor, protecţie a consumatorilor şi securitate industrială şi radiologică, a folosirii şi protecţiei subsolului, prin elaborarea şi/sau coordonarea actelor legislative şi normative, colaborarea internaţională în aceste domenii; protecţia drepturilor legale ale consumatorilor prin mijloacele prevăzute de legislaţie; organizarea şi exercitarea funcţiilor speciale de supraveghere şi control în domeniile standardizării, metrologiei, protecţiei consumatorilor, asigurării conformităţii, securităţii industriale şi radiologice, folosirii şi protecţiei subsolului; acordarea şi anularea autorizaţiilor şi certificatelor în domeniile sale de activitate; acordarea asistenţei şi coordonarea activităţii autorităţilor administraţiei publice şi a agenţilor economici în domeniul protecţiei consumatorilor, standardizării, metrologiei, asigurării conformităţii, securităţii industriale şi radiologice, elaborării reglementărilor tehnice; elaborarea actelor legislative şi normative, inclusiv a reglementărilor tehnice, în limitele competenţei, în modul stabilit; aprobarea de hotărîri în domeniile sale de activitate executorii pentru toate autorităţile administraţiei publice, precum şi pentru agenţii economici, indiferent de tipul de proprietate şi subordonarea lor departamentală; coordonarea programelor didactice de specialitate în învăţămîntul public şi privat, formarea şi perfecţionarea specialiştilor în domeniile sale de activitate; gestionarea Cadastrului de stat al armelor; exercitarea, în limitele competenţelor, a conducerii activităţii de realizare a sarcinilor în domeniul protecţiei civile, conform prevederilor Legii cu privire la protecţia civilă; stabilirea modului de efectuare a omologării armelor, muniţiilor, produselor pirotehnice şi producţiei cu destinaţie dublă, coordonarea acestei activităţi; prezentarea, în modul stabilit, a propunerilor de elaborare a proiectelor de acte legislative în domeniile sale de activitate, precum şi prezentarea proiectelor de acte legislative şi normative (deja elaborate) Guvernului spre examinare; colaborarea internaţională şi reprezentarea Republicii Moldova în organismele internaţionale şi regionale din domeniile sale de activitate şi participarea la activităţile acestora; coordonarea la nivel naţional a activităţilor, conform competenţelor sale, în cadrul organizaţiilor internaţionale şi regionale de specialitate; încheierea, în modul stabilit, a acordurilor de colaborare în domeniile sale de activitate, elaborarea proiectelor acordurilor ce urmează a fi prezentate Guvernului spre aprobare şi a celor ce urmează a fi prezentate Parlamentului spre ratificare; participarea la activitatea Consiliului de acreditare în domeniul evaluării conformităţii produselor, conform competenţelor; furnizarea informaţiei din domeniile sale de activitate; crearea şi gestionarea bazei de date privind reglementările tehnice şi alte documente normative, conform cerinţelor Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC); exercitarea altor sarcini, conform legislaţiei în vigoare. III. FUNCŢIILE SERVICIULUI 9. În conformitate cu sarcinile ce îi revin, Serviciul exercită următoarele funcţii: în domeniul standardizării: stabilirea principiilor şi metodologiei în baza cărora se desfăşoară activitatea de standardizare prin intermediul standardelor fundamentale ale Sistemului Naţional de Standardizare cu caracter obligatoriu; înregistrarea şi coordonarea activităţii comitetelor tehnice de standardizare; coordonarea şi monitorizarea programelor de standardizare; aprobarea, înregistrarea de stat şi editarea standardelor naţionale, precum şi actualizarea, modificarea, confirmarea, suspendarea sau anularea acestora în procesul revizuirii; organizarea lucrărilor de armonizare a standardelor naţionale cu standardele internaţionale şi (sau) regionale; elaborarea şi aprobarea standardelor metodologice fundamentale privind principiile şi metodologia standardizării; aprobarea aplicării în calitate de standarde naţionale a standardelor internaţionale, regionale şi ale altor state; formarea şi gestionarea fondului naţional de documente normative ce ţin de standardizare; instituirea şi gestionarea Registrului de Stat al Sistemului Naţional de Standardizare; în domeniul metrologiei: aprobarea şi înregistrarea de stat a normelor de metrologie şi a procedurilor de măsurare; stabilirea principiilor şi metodologiei de desfăşurare a activităţii metrologice în baza standardelor fundamentale ale Sistemului Naţional de Metrologie cu caracter obligatoriu; stabilirea modalităţii de legalizare (aprobare de model), verificare metrologică, etalonare a mijloacelor de măsurare, a certificatelor de aprobare de model a mijloacelor de măsurare şi a materialelor de referinţă, adoptarea deciziilor privind aprobarea şi înregistrarea de stat a acestora; instituirea şi gestionarea registrelor de stat ale Sistemului Naţional de Metrologie, inclusiv crearea şi gestionarea Registrului de Stat al mijloacelor de măsurare şi materialelor de referinţă permise spre utilizare în Republica Moldova; elaborarea şi aprobarea Listei oficiale a mijloacelor de măsurare supuse obligatoriu controlului şi supravegherii metrologice de stat, cu stabilirea perioadei de verificare metrologică a mijloacelor de măsurare; elaborarea şi editarea blanchetelor buletinelor de verificare metrologică a mijloacelor de măsurare, certificatelor de aprobare de model a mijloacelor de măsurare şi materialelor de referinţă (drept exclusiv); coordonarea elaborării de către persoanele fizice şi juridice a normelor de metrologie, a procedurilor de măsurare, a reglementărilor tehnice metrologice şi aprobarea lor, în modul stabilit, de Organismul Naţional de Metrologie; stabilirea formelor de control metrologic legal asupra etaloanelor, mijloacelor de măsurare, materialelor de referinţă, măsurărilor şi mărfurilor preambalate; în domeniul evaluării conformităţii produselor: coordonarea şi monitorizarea procesului de asigurare a conformităţii produselor în ţară; coordonarea listei documentelor normative utilizabile pentru evaluarea conformităţii produselor, proceselor şi serviciilor din domeniul reglementat; stabilirea principiilor şi metodologiei în domeniul asigurării conformităţii produselor prin intermediul standardelor fundamentale cu caracter obligatoriu; desemnarea, în modul stabilit, a organismelor de evaluare a conformităţii pentru activitate în domeniul reglementat, precum şi efectuarea controlului şi supravegherii de stat asupra activităţii acestora; ţinerea şi actualizarea Registrului de Stat al Sistemului Naţional de Asigurare a Conformităţii Produselor; suspendarea sau retragerea certificatelor de conformitate, precum şi suspendarea sau retragerea dreptului de aplicare a mărcii naţionale de conformitate SM, în caz de nerespectare de către organismele de evaluare a conformităţii a regulilor stabilite în Sistemul Naţional de Asigurare a Conformităţii Produselor; examinarea, în modul stabilit, a contestaţiilor furnizorilor referitor la divergenţele apărute în cadrul asigurării conformităţii produselor; în domeniul securităţii industriale, folosirii şi protecţiei subsolului: elaborarea şi aprobarea nomenclatorului producţiilor, tehnologiilor, utilajelor şi obiectelor industriale periculoase; elaborarea şi aprobarea cerinţelor de securitate industrială la proiectarea, fabricarea, construcţia, extinderea, reconstrucţia, montarea (reglarea), repararea, reutilarea tehnică şi exploatarea, conservarea şi lichidarea obiectelor industriale periculoase, cu caracter obligatoriu; instituirea şi gestionarea Registrului de Stat al obiectelor industriale periculoase; stabilirea modului de instruire, atestare şi perfecţionare, verificarea cunoştinţelor personalului agenţilor economici în domeniul securităţii industriale; exercitarea, prin intermediul Inspectoratului Principal de Stat pentru Supraveghere Tehnică a Obiectelor Industriale Periculoase, a controlului şi supravegherii de stat asupra proiectării, construcţiei, extinderii, reconstrucţiei, montării (reglării), reparării, reutilării tehnice, exploatării, conservării şi lichidării obiectelor industriale periculoase la care: - se produc, se utilizează, se prelucrează, se formează, se depozitează, se transportă şi se nimicesc substanţe inflamabile (gaze), oxidante, combustibile, explozive, toxice; - se utilizează instalaţii ce funcţionează sub o presiune de peste 0,07 mega pascali sau la temperatura de încălzire a apei ce depăşeşte 115 grade Celsius, instalaţii care funcţionează cu gaze, precum şi conducte de abur şi apă fierbinte; - se utilizează instalaţii şi mecanisme de ridicat; - se efectuează lucrări miniere, lucrări de forare a sondelor la o adîncime de peste 100 de metri, lucrări de îmbogăţire a minireurilor, precum şi lucrări în subteran; stabilirea, supravegherea şi controlul respectării modurilor de efectuare a expertizei securităţii industriale, a evaluării privind securitatea în procesul de exploatare şi a controlului nedistructiv al obiectelor industriale periculoase; selectarea excavaţiilor miniere subterane pentru folosirea lor în scopuri ce nu ţin de extracţia substanţelor minerale utile; acordarea, înregistrarea şi gestionarea perimetrelor miniere pentru exploatarea zăcămintelor de minereuri utile şi pentru utilizarea excavaţiilor miniere subterane şi grotelor naturale, în scopuri ce nu ţin de extracţia substanţelor minerale utile; efectuarea cercetărilor tehnice ale cauzelor avariilor la obiectele industriale periculoase, pierderilor şi furturilor de materiale explozive; examinarea şi coordonarea planurilor de repartizare a terenurilor pentru proiectarea obiectelor industriale periculoase; participarea în comisiile de stat pentru recepţia şi darea în exploatare a obiectelor industriale periculoase; participarea în comisiile de transmitere a zăcămintelor de substanţe minerale utile pentru valorificare industrială; exercitarea controlului geologic de stat la explorarea, studierea şi protecţia subsolului; în domeniul controlului de stat şi supravegherii pieţei: Serviciul Standardizare şi Metrologie, prin intermediul Inspectoratului Principal de Stat în Standardizare, Metrologie şi Protecţia Consumatorilor, efectuează supravegherea şi controlul de stat asupra respectării: legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor, în limitele competenţelor atribuite Serviciului; reglementărilor tehnice, standardelor naţionale, altor acte normative care stabilesc cerinţe privind securitatea produselor şi serviciilor; cerinţelor prescrise şi declarate privind produsele şi serviciile plasate pe piaţă; normelor privind asigurarea metrologică, starea etaloanelor, mijloacelor de măsurare şi a materialelor de referinţă din domeniul metrologiei legale. Serviciul stabileşte măsuri de remediere sau înlocuire gratuită a produsului, serviciului necorespunzător, de restituire a contravalorii acestora; în domeniul protecţiei consumatorilor: organizarea funcţionării oficiului pentru relaţiile cu consumatorii; asigurarea elaborării, editării şi distribuirii ghidurilor pentru consumatori; examinarea reclamaţiilor consumatorilor în vederea protejării drepturilor lor legitime; coordonarea formei de prezentare a contractelor standard (tip) care se încheie cu consumatorii de către agenţii economici furnizori de servicii şi care, conform legislaţiei, sînt monopolişti; coordonarea activităţii autorităţilor administraţiei publice abilitate cu funcţii de protecţie a consumatorilor; în domeniul radioprotecţiei şi securităţii radiologice (nucleare): înregistrarea şi aprobarea standardelor, reglementărilor şi normativelor în domeniul radioprotecţiei şi securităţii radiologice (nucleare), supravegherea respectării lor; supravegherea de stat a utilizării surselor de radiaţii ionizante şi a depozitării definitive a deşeurilor radioactive; supravegherea de stat a obiectelor cu surse de radiaţii ionizante şi a deşeurilor radioactive; asigurarea metrologică a mijloacelor de investigaţii şi exercitarea controlului asupra surselor de radiaţii ionizante. IV. DREPTURILE SERVICIULUI 10. Serviciul îşi exercită atribuţiile în conformitate cu drepturile atribuite prin legislaţia în vigoare şi prin prezentul Regulament, inclusiv: întocmeşte procese-verbale privind contravenţiile administrative; în limitele competenţei, aplică sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare; solicită şi obţine de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de la comitetele tehnice de standardizare şi de la agenţii economici informaţiile necesare pentru exercitarea funcţiilor atribuite Serviciului, inclusiv pentru gestionarea bazei de date bibliografice privind standardele şi reglementările tehnice în vigoare şi cele în curs de elaborare, în scopul îndeplinirii angajamentelor Republicii Moldova faţă de OMC, precum şi pentru includerea lor în Fondul naţional de documente normative de standardizare; adoptă, în caz de necesitate, acte comune cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice; autorizează derogări provizorii de la documentele normative de standardizare pentru o anumită cantitate de marfă sau pe o durată de timp concretă, cu condiţia respectării prevederilor legislaţiei în vigoare; deţine dreptul exclusiv de multiplicare a standardelor naţionale, internaţionale, regionale şi naţionale ale altor ţări (în baza acordurilor cu organismele care le-au elaborat); formulează şi prezintă propuneri, la elaborarea legii bugetului de stat, referitor la finanţarea activităţii Serviciului, programelor de stat şi a acţiunilor în cadrul colaborării internaţionale (regionale); deţine dreptul exclusiv de editare a formularelor certificatelor de conformitate şi a altor documente oficiale ale Sistemului Naţional de Asigurare a Conformităţii Produselor; convoacă întîlniri, consfătuiri, cu participarea factorilor de decizie ai autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor şi altor structuri, în scopul coordonării acţiunilor pentru aplicarea legislaţiei în domeniul standardizării, asigurării conformităţii produselor, metrologiei, securităţii industriale şi radiologice, protecţiei subsolului şi prospecţiunilor geologice; emite prescripţii executorii pentru persoanele cu funcţii de răspundere ale întreprinderilor şi organizaţiilor cu orice tipuri de proprietate privind înlăturarea încălcărilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare; înaintează conducătorilor agenţilor economici propuneri privind aplicarea sancţiunilor disciplinare persoanelor cu funcţii de răspundere, culpabile de încălcarea legislaţiei în vigoare în domeniul supravegherii de stat, conform competenţelor; trimite materialele inspectărilor în judecătorii, procuratură şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru luarea măsurilor respective; avizează proiectele de legi şi regulamente, înaintate de organele centrale de specialitate ale administraţiei publice; prezintă organelor care emit licenţe pentru genurile respective de activitate avize şi concluzii prevăzute de actele legislative şi normative în vigoare referitor la abilitarea agenţilor economici cu dreptul de a desfăşura un anumit gen de activitate; înaintează organelor care emit licenţe pentru practicarea genului respectiv de activitate materiale privind încălcarea prevederilor actelor legislative şi altor acte normative, pentru a li se retrage licenţa. V. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII SERVICIULUI 11. Serviciul este condus de directorul general, desemnat în funcţie şi eliberat din funcţie de către Guvern. 12. Structura şi efectivul-limită ale aparatului central al Serviciului se aprobă de Guvern. 13. Directorul general are un vicedirector general, desemnat în funcţie şi eliberat din funcţie de Guvern (la propunerea directorului general al Serviciului). Directorul general deţine funcţia de inspector principal de stat în standardizare, metrologie şi protecţia consumatorilor şi de inspector principal de stat pentru supravegherea tehnică a obiectelor industriale periculoase, dispunînd de ştampile ale Inspectorului Principal de Stat în aceste domenii. Vicedirectorul general este, concomitent, şi adjunct al inspectorului principal de stat în standardizare, metrologie şi protecţia consumatorului şi adjunct al inspectorului principal de stat pentru supravegherea tehnică a obiectelor industriale periculoase. În absenţa directorului general, obligaţiunile acestuia le exercită vicedirectorul general sau, conform dispoziţiei directorului general, altă persoană din cadrul Serviciului. Inspectorii de stat din cadrul Serviciului poartă uniformă, atribuită gratuit. Drept confirmare a împuternicirilor ce le revin, inspectorilor de stat li se eliberează legitimaţii de serviciu de modelul aprobat de directorul general. 14. Directorul general al Serviciului: poartă răspundere personală pentru îndeplinirea sarcinilor, funcţiilor şi utilizarea mijloacelor financiare ale Serviciului, stabileşte gradul de responsabilitate al vicedirectorului general, al conducătorilor subdiviziunilor interioare şi al întreprinderilor subordonate în procesul de dirijare a activităţii de profil; organizează activitatea Serviciului şi conduce şedinţele Colegiului acestuia; asigură executarea legislaţiei în vigoare, precum şi a sarcinilor şi funcţiilor ce decurg din prezentul Regulament; aprobă schemele de încadrare a aparatului central şi a instituţiilor şi întreprinderilor subordonate Serviciului; angajează şi concediază, în conformitate cu legislaţia în vigoare, colaboratorii aparatului central şi ai subdiviziunilor Serviciului şi conducătorii întreprinderilor subordonate; aprobă şi degrevează membrii consiliilor de administraţie ale întreprinderilor de stat din subordine; înaintează Guvernului propuneri privind fondarea întreprinderilor de stat din subordine, aprobă statutul, modificările şi completările lui; aprobă statutele şi regulamentele subdiviziunilor interioare şi ale întreprinderilor subordonate Serviciului, prezintă Guvernului propuneri privind modificarea prezentului Regulament; emite, în baza legilor Republicii Moldova şi a hotărîrilor Guvernului, ordine, dispoziţii, porunci şi alte acte, organizează şi verifică executarea lor; anulează ordinele conducătorilor subdiviziunilor interioare şi ai întreprinderilor subordonate, dacă acestea contravin legislaţiei în vigoare; stabileşte indicii economici pentru întreprinderile subordonate; reprezintă, din însărcinarea Guvernului şi conform prezentului Regulament, interesele Republicii Moldova şi ale Serviciului în relaţiile internaţionale cu persoane fizice şi juridice, încheie şi realizează contracte vizînd obiectul de activitate al Serviciului; exercită şi alte funcţii atribuite prin lege. 15. În cadrul Serviciului activează un Colegiu, efectivul şi componenţa nominală ale căruia se aprobă de Guvern. Din componenţa Colegiului fac parte directorul general (preşedintele Colegiului), vicedirectorul general şi alţi conducători ai subdiviziunilor principale de specialitate ale Serviciului şi ai întreprinderilor subordonate, reprezentanţi ai altor autorităţi ale administraţiei publice, ai instituţiilor şi organizaţiilor interesate. Colegiul Serviciului examinează în şedinţele sale chestiunile principale ale activităţii Serviciului şi structurilor din subordine, discută dările de seamă ale entităţilor juridice autorizate privind problemele standardizării, metrologiei, asigurării conformităţii, securităţii radiologice, securităţii industriale, folosirii şi protecţiei subsolului. În cazul unor divergenţe apărute între directorul general şi Colegiu, se execută decizia directorului general, care raportează Guvernului despre disensiunile apărute. În cadrul Serviciului, prin ordinul directorului general, pot fi create consilii tehnice şi comisii pe domenii de activitate. Efectivul, componenţa nominală şi regulamentele acestor consilii sînt aprobate de directorul general. Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.586 din 16 iunie 2005 STRUCTURA organizatorică a aparatului central al Serviciului Standardizare şi Metrologie Conducerea Serviciului Direcţia standardizare şi reglementare tehnică Direcţia metrologie Direcţia evaluare a conformităţii Direcţia supraveghere de stat şi protecţia consumatorilor Direcţia supraveghere tehnică, securitate industrială şi radiologică Direcţia drept, resurse umane şi relaţii externe Direcţia finanţe, economie, evidenţă contabilă şi administrare Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.586 din 16 iunie 2005 LISTA subdiviziunilor şi întreprinderilor de stat subordonate Serviciului Standardizare şi Metrologie I. Subdiviziunile finanţate de la bugetul de stat: Inspectoratul Principal de Stat în Standardizare, Metrologie şi Protecţia Consumatorilor Inspectoratul Principal de Stat pentru Supraveghere Tehnică a Obiectelor Industriale Periculoase II. Întreprinderile de stat care activează în regim de autogestiune: Institutul Naţional de Standardizare şi Metrologie Centrul Tehnic pentru Securitate Industrială şi Certificare Centrul Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor Centrul de Standardizare şi Metrologie din Bălţi Centrul de Standardizare şi Metrologie din Ceadîr-Lunga Magazinul salon "Standard" Anexa nr.4 la Hotărîrea Guvernului nr.586 din 16 iunie 2005 Componenţa nominală a Colegiului Serviciului Standardizare şi Metrologie Baban Sergiu - director general al Serviciului Standardizare şi Metrologie, preşedintele Colegiului - vicedirector general al Serviciului Standardizare şi Metrologie Luscalov Nona - şef Direcţie standardizare şi reglementare tehnică, Serviciul Standardizare şi Metrologie Tarlajanu Alexandru - director general al Institutului Naţional de Standardizare şi Metrologie Şuprovici Nicolae - director general al Centrului Tehnic pentru Securitate Industrială şi Certificare Ciubara Iulia - director al Centrului de Standardizare şi Metrologie din Bălţi Spoială Eugenia - director al Centrului de acreditare în domeniul evaluării conformităţii produselor Geru Ion - director al Centrului de automatizare a cercetărilor ştiinţifice şi a metrologiei al Academiei de Ştiinţe a Moldovei Mamaliga Vasile - viceministru al industriei şi infrastructurii Dodon Igor - viceministru al economiei şi comerţului Cerescu Leonid - membru al Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀