joi, 30 aprilie 2009
1080/19.10.2005 Hotărîre cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează

în Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002

 

Nr.1080 din 19.10.2005

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.142-144/1164 din 28.10.2005

 

* * *

Abrogat: 17.01.2014

Hotărîrea Guvernului nr.3 din 14.01.2014


    Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    Se aprobă modificările  şi completările ce se operează în  Hotărîrea
Guvernului  nr.702  din 4 iunie 2002 "Privind trecerea la standardizarea
voluntară" (se anexează).

    PRIM-MINISTRU                               Vasile TARLEV

    Contrasemnează:
    Ministrul economiei
    şi comerţului                               Valeriu Lazăr
    Ministrul sănătăţii
    şi protecţiei sociale                       Valerian Revenco
    Ministrul agriculturii
    şi industriei alimentare                    Anatolie Gorodenco

    Chişinău, 19 octombrie 2005.
    Nr.1080.

                                                Aprobate
                                        prin Hotărîrea Guvernului 
                                        nr.1080 din 19 octombrie 2005

            Modificările şi completările ce se operează în
             Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002

    Hotărîrea Guvernului  nr.702  din 4 iunie 2002 "Privind trecerea  la
standardizarea  voluntară"  (Monitorul  Oficial al  Republicii  Moldova,
2002, nr.74, art.796) se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La punctele   2  şi  3  ale  hotărîrii  sintagma   "Departamentul
Standardizare  şi  Metrologie"  se  substituie  cu  sintagma  "Serviciul
Standardizare  şi  Metrologie", iar la punctul 4 al  hotărîrii  sintagma
"Ministerul  Sănătăţii" se substituie cu sintagma "Ministerul  Sănătăţii
şi Protecţiei Sociale".
    2. Hotărîrea  se  completează  cu  o anexă nouă  nr.3  cu  următorul
cuprins:

                                                "Anexa nr.3
                                           la Hotărîrea Guvernului 
                                           nr.702 din 4 iunie 2002

                             REGULAMENTUL
     Comisiei interdepartamentale de supraveghere a procesului de
    conversiune a standardelor obligatorii în reglementări tehnice
                        şi standarde voluntare

                        I. Dispoziţii generale

    1. Comisia interdepartamentală   de  supraveghere  a  procesului  de
conversiune  a  standardelor  obligatorii  în  reglementări  tehnice  şi
standarde   voluntare  (în  continuare  -  Comisia  interdepartamentală)
supraveghează  trecerea la standardizarea voluntară prin organizarea  şi
monitorizarea  procesului  de  elaborare,  adoptare  şi  implementare  a
reglementărilor tehnice în Republica Moldova.
    2. Comisia interdepartamentală  se  conduce  în  activitatea  sa  de
Constituţia  Republicii  Moldova,  legislaţia în vigoare, precum  şi  de
prezentul Regulament.
    3. Activitatea  Comisiei  interdepartamentale este condusă de  către
preşedintele Comisiei.

              II. Funcţiile Comisiei interdepartamentale

    4. Sarcinile principale ale Comisiei interdepartamentale sînt:
    a) monitorizarea  şi coordonarea procesului de elaborare şi adoptare
a reglementărilor tehnice în domeniile respective;
    b) examinarea  şi avizarea propunerilor autorităţilor cu funcţii  de
reglementare privind modificarea şi/sau completarea Programului naţional
de  elaborare a reglementărilor tehnice, spre a fi înaintate  Guvernului
spre aprobare;
    c) prezentarea    recomandărilor   autorităţilor   cu   funcţii   de
reglementare privind modificarea sau abrogarea reglementărilor tehnice;
    d) monitorizarea   asupra   îndeplinirii  Programului  naţional   de
elaborare a reglementărilor tehnice în baza rapoartelor trimestriale ale
autorităţilor  cu funcţii de reglementare, cu prezentarea  informaţiilor
respective Guvernului.
    5. Comisia interdepartamentală   este   învestită   cu   următoarele
drepturi:
    a) să solicite  autorităţilor cu funcţii de reglementare prezentarea
trimestrială  a  rapoartelor privind executarea Programului naţional  de
elaborare a reglementărilor tehnice;
    b) să creeze,   la   propunerile   autorităţilor   cu   funcţii   de
reglementare,  grupuri de lucru pentru elaborarea/efectuarea  expertizei
reglementărilor tehnice;
    c) să coordoneze   proiectele  de  recomandări  şi  ghiduri  privind
conţinutul  şi structura reglementărilor tehnice specifice, elaborate de
autorităţile cu funcţii de reglementare;
    d) să monitorizeze  acordarea şi distribuirea asistenţei  financiare
şi  tehnice  autorităţilor  respective în baza  prezentării  programelor
ramurale  şi cu efectuarea calculelor respective, precum şi să  evalueze
utilizarea acesteia conform rapoartelor autorităţilor;
    e) să prezinte  Guvernului  recomandări privind  modificarea  şi/sau
completarea Programului naţional de elaborare a reglementărilor tehnice,
precum  şi  privind  modificarea sau abrogarea  reglementărilor  tehnice
aprobate prin hotărîri de Guvern.

                III. Modul de organizare a activităţii

    6. Şedinţele Comisiei interdepartamentale sînt convocate cel puţin o
dată  în  trei luni sau, după necesitate, la  solicitarea  preşedintelui
Comisiei   sau   la  propunerea  membrilor  Comisiei  cu   argumentările
respective.  Propunerile  în  cauză urmează a fi  adresate  secretarului
Comisiei,  cu cel puţin 7 zile înainte de data propusă pentru convocarea
şedinţei.
    7. Şedinţele  Comisiei  interdepartamentale sînt prezidate de  către
preşedintele Comisiei.
    8. Şedinţa Comisiei  interdepartamentale se consideră  deliberativă,
dacă la ea participă cel puţin două treimi din membri. În cazul absenţei
la  şedinţă a membrilor Comisiei, se consideră că aceştia sînt de acord,
a priori, cu hotărîrile Comisiei interdepartamentale, incluse în ordinea
de  zi,  dacă  nu au fost prezentate obiecţii în  scris  secretariatului
Comisiei din partea membrului absent.
    9. Membrii Comisiei  interdepartamentale  sînt  informaţi  de  către
secretarul  ei,  cu anticipaţie de 5 zile pînă la ziua şedinţei,  despre
locul, timpul şi ordinea de zi.
    10. Deciziile  Comisiei interdepartamentale se adoptă cu majoritatea
de voturi.
    11. După fiecare     şedinţă    secretarul    Comisiei    întocmeşte
procesul-verbal  al şedinţei, cu includerea deciziilor luate la şedinţă.
Procesul-verbal  al  şedinţei  se  semnează  de  către  preşedintele  şi
secretarul  Comisiei.  Copiile procesului-verbal se  transmit  membrilor
Comisiei.
    12. Deciziile  Comisiei interdepartamentale au caracter  obligatoriu
pentru  autorităţile  nominalizate  în  ele. În caz  de  nerespectare  a
deciziilor  în  cauză  preşedintele  Comisiei are  dreptul  să  solicite
explicaţiile  respective,  cu  prezentarea  ulterioară  a  informaţiilor
necesare Guvernului".

    3. Anexa nr.1 va avea următorul cuprins:

                                                "Anexa nr.1
                                           la Hotărîrea Guvernului 
                                           nr.702 din 4 iunie 2002

                         Componenţa nominală
     a Comisiei interdepartamentale de supraveghere a procesului
      de conversiune a standardelor obligatorii în reglementări
                    tehnice şi standarde voluntare

    DODON Igor           - viceministru al economiei şi comerţului,
                           preşedinte al Comisiei
    IONESII Inga         - şef al Direcţiei regimuri comerciale şi OMC,
                           Ministerul Economiei şi Comerţului, secretar
                           al Comisiei

                       Membrii Comisiei:

    SPIVACENCO Anatolie  - viceministru al agriculturii şi industriei
                           alimentare
    MAMALIGA Vasile      - viceministru al industriei şi infrastructurii
    GOLOVIN Boris        - viceministru al sănătăţii şi protecţiei
                           sociale
    LAPICUS Tatiana      - viceministru al culturii şi turismului
    DRAGAN Valentin      - viceministru al transporturilor şi
                           gospodăriei drumurilor
    SILIVESTRU Petru     - viceministru al ecologiei şi resurselor
                           naturale
    BUCEAŢCHI Pavel      - viceministru al dezvoltării informaţionale
    BOTNARI Vladimir     - viceministru al afacerilor interne
    BABAN Sergiu         - director general, Serviciul Standardizare şi
                           Metrologie
    MIRONESCU Valeriu    - director, Agenţia Agroindustrială
                           "Moldova-Vin"
    SEMENOVCHER Igor     - director general, Agenţia pentru Dezvoltare
                           Regională".


[Pct.4 abrogat prin Hot.Guv. nr.31 din 23.01.2009, în vigoare 30.04.2009]