H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează
în Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002
Nr.1080 din 19.10.2005
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.142-144/1164 din 28.10.2005
* * *
Abrogat: 17.01.2014
Hotărîrea Guvernului nr.3 din 14.01.2014
Guvernul HOTĂRĂŞTE: Se aprobă modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002 "Privind trecerea la standardizarea voluntară" (se anexează). PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV Contrasemnează: Ministrul economiei şi comerţului Valeriu Lazăr Ministrul sănătăţii şi protecţiei sociale Valerian Revenco Ministrul agriculturii şi industriei alimentare Anatolie Gorodenco Chişinău, 19 octombrie 2005. Nr.1080. Aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1080 din 19 octombrie 2005 Modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002 Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002 "Privind trecerea la standardizarea voluntară" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.74, art.796) se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La punctele 2 şi 3 ale hotărîrii sintagma "Departamentul Standardizare şi Metrologie" se substituie cu sintagma "Serviciul Standardizare şi Metrologie", iar la punctul 4 al hotărîrii sintagma "Ministerul Sănătăţii" se substituie cu sintagma "Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale". 2. Hotărîrea se completează cu o anexă nouă nr.3 cu următorul cuprins: "Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002 REGULAMENTUL Comisiei interdepartamentale de supraveghere a procesului de conversiune a standardelor obligatorii în reglementări tehnice şi standarde voluntare I. Dispoziţii generale 1. Comisia interdepartamentală de supraveghere a procesului de conversiune a standardelor obligatorii în reglementări tehnice şi standarde voluntare (în continuare - Comisia interdepartamentală) supraveghează trecerea la standardizarea voluntară prin organizarea şi monitorizarea procesului de elaborare, adoptare şi implementare a reglementărilor tehnice în Republica Moldova. 2. Comisia interdepartamentală se conduce în activitatea sa de Constituţia Republicii Moldova, legislaţia în vigoare, precum şi de prezentul Regulament. 3. Activitatea Comisiei interdepartamentale este condusă de către preşedintele Comisiei. II. Funcţiile Comisiei interdepartamentale 4. Sarcinile principale ale Comisiei interdepartamentale sînt: a) monitorizarea şi coordonarea procesului de elaborare şi adoptare a reglementărilor tehnice în domeniile respective; b) examinarea şi avizarea propunerilor autorităţilor cu funcţii de reglementare privind modificarea şi/sau completarea Programului naţional de elaborare a reglementărilor tehnice, spre a fi înaintate Guvernului spre aprobare; c) prezentarea recomandărilor autorităţilor cu funcţii de reglementare privind modificarea sau abrogarea reglementărilor tehnice; d) monitorizarea asupra îndeplinirii Programului naţional de elaborare a reglementărilor tehnice în baza rapoartelor trimestriale ale autorităţilor cu funcţii de reglementare, cu prezentarea informaţiilor respective Guvernului. 5. Comisia interdepartamentală este învestită cu următoarele drepturi: a) să solicite autorităţilor cu funcţii de reglementare prezentarea trimestrială a rapoartelor privind executarea Programului naţional de elaborare a reglementărilor tehnice; b) să creeze, la propunerile autorităţilor cu funcţii de reglementare, grupuri de lucru pentru elaborarea/efectuarea expertizei reglementărilor tehnice; c) să coordoneze proiectele de recomandări şi ghiduri privind conţinutul şi structura reglementărilor tehnice specifice, elaborate de autorităţile cu funcţii de reglementare; d) să monitorizeze acordarea şi distribuirea asistenţei financiare şi tehnice autorităţilor respective în baza prezentării programelor ramurale şi cu efectuarea calculelor respective, precum şi să evalueze utilizarea acesteia conform rapoartelor autorităţilor; e) să prezinte Guvernului recomandări privind modificarea şi/sau completarea Programului naţional de elaborare a reglementărilor tehnice, precum şi privind modificarea sau abrogarea reglementărilor tehnice aprobate prin hotărîri de Guvern. III. Modul de organizare a activităţii 6. Şedinţele Comisiei interdepartamentale sînt convocate cel puţin o dată în trei luni sau, după necesitate, la solicitarea preşedintelui Comisiei sau la propunerea membrilor Comisiei cu argumentările respective. Propunerile în cauză urmează a fi adresate secretarului Comisiei, cu cel puţin 7 zile înainte de data propusă pentru convocarea şedinţei. 7. Şedinţele Comisiei interdepartamentale sînt prezidate de către preşedintele Comisiei. 8. Şedinţa Comisiei interdepartamentale se consideră deliberativă, dacă la ea participă cel puţin două treimi din membri. În cazul absenţei la şedinţă a membrilor Comisiei, se consideră că aceştia sînt de acord, a priori, cu hotărîrile Comisiei interdepartamentale, incluse în ordinea de zi, dacă nu au fost prezentate obiecţii în scris secretariatului Comisiei din partea membrului absent. 9. Membrii Comisiei interdepartamentale sînt informaţi de către secretarul ei, cu anticipaţie de 5 zile pînă la ziua şedinţei, despre locul, timpul şi ordinea de zi. 10. Deciziile Comisiei interdepartamentale se adoptă cu majoritatea de voturi. 11. După fiecare şedinţă secretarul Comisiei întocmeşte procesul-verbal al şedinţei, cu includerea deciziilor luate la şedinţă. Procesul-verbal al şedinţei se semnează de către preşedintele şi secretarul Comisiei. Copiile procesului-verbal se transmit membrilor Comisiei. 12. Deciziile Comisiei interdepartamentale au caracter obligatoriu pentru autorităţile nominalizate în ele. În caz de nerespectare a deciziilor în cauză preşedintele Comisiei are dreptul să solicite explicaţiile respective, cu prezentarea ulterioară a informaţiilor necesare Guvernului". 3. Anexa nr.1 va avea următorul cuprins: "Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.702 din 4 iunie 2002 Componenţa nominală a Comisiei interdepartamentale de supraveghere a procesului de conversiune a standardelor obligatorii în reglementări tehnice şi standarde voluntare DODON Igor - viceministru al economiei şi comerţului, preşedinte al Comisiei IONESII Inga - şef al Direcţiei regimuri comerciale şi OMC, Ministerul Economiei şi Comerţului, secretar al Comisiei Membrii Comisiei: SPIVACENCO Anatolie - viceministru al agriculturii şi industriei alimentare MAMALIGA Vasile - viceministru al industriei şi infrastructurii GOLOVIN Boris - viceministru al sănătăţii şi protecţiei sociale LAPICUS Tatiana - viceministru al culturii şi turismului DRAGAN Valentin - viceministru al transporturilor şi gospodăriei drumurilor SILIVESTRU Petru - viceministru al ecologiei şi resurselor naturale BUCEAŢCHI Pavel - viceministru al dezvoltării informaţionale BOTNARI Vladimir - viceministru al afacerilor interne BABAN Sergiu - director general, Serviciul Standardizare şi Metrologie MIRONESCU Valeriu - director, Agenţia Agroindustrială "Moldova-Vin" SEMENOVCHER Igor - director general, Agenţia pentru Dezvoltare Regională".
[Pct.4 abrogat prin Hot.Guv. nr.31 din 23.01.2009, în vigoare 30.04.2009]

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀