vineri, 30 decembrie 2011
738/20.06.2008 Hotărîre pentru aprobarea Nomenclatorului şi tarifelor la serviciile prestate de către Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă, precum şi a Regulamentul...

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Nomenclatorului şi tarifelor la serviciile prestate de către

Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă, precum şi a Regulamentului cu

privire la modul de formare şi direcţiile de utilizare a mijloacelor speciale

 

nr. 738  din  20.06.2008

 

Monitorul Oficial nr.112-114/739 din 27.06.2008

 

* * *

Abrogat: 31.01.2021

Hotărîrea Guvernului nr.966 din 22.12.2020

 

În temeiul alin.(3) art.12 din Legea nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, ediţie specială), cu modificările şi completările ulterioare, şi art.16 al Legii nr.100-XV din 26 aprilie 2001 privind actele de stare civilă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.97-99, art.765), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

 HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Nomenclatorul şi tarifele la serviciile prestate de către Serviciul Stare Civilă, conform anexei nr.1;

Nomenclatorul şi tarifele la serviciile prestate de către oficiile stare civilă ale Serviciului Stare Civilă, conform anexei nr.2;

Lista categoriilor de persoane care beneficiază de scutiri la prestarea serviciilor contra plată de către Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă, conform anexei nr.3;

Regulamentul cu privire la modul de formare şi direcţiile de utilizare a mijloacelor speciale ale Serviciului Stare Civilă, conform anexei nr.4;

Metodologia de calculare a tarifelor la serviciile prestate contra plată de Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă, conform anexei nr.5.

[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

2. Ministerul Justiţiei va aduce actele sale normative în concordanţă cu prevederile prezentei hotărîri.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.693 din 17.11.2009, în vigoare 27.11.2009]

 

PRIM-MINISTRUZinaida GRECEANÎI

 

Contrasemnează:
Prim-viceprim-ministru,
ministrul economiei şi comerţuluiIgor Dodon
Ministrul dezvoltării informaţionalePavel Buceaţchi
Ministrul finanţelorMariana Durleşteanu

Chişinău, 20 iunie 2008.
Nr.738.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.738 din 20 iunie 2008

 

Nomenclatorul şi tarifele la serviciile prestate

de către Serviciul Stare Civilă

 

Nr.
d/o

Denumirea serviciului

Termenul prestării serviciului

Costul curent al serviciului

zile calendaristice

în lei

1

2

3

4


I. Servicii gratuite
1.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilă30 de zilegratuit
2.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilă30 de zilegratuit
3.Eliberarea certificatului privind starea civilă2 lunigratuit
4.Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau prenumelui2 lunigratuit
5.Eliberarea certificatului explicativ2 lunigratuit
6.Rectificarea numelui şi/sau prenumelui conform onomasticii naţionaleconform termenului stabilit pentru eliberarea duplicatului certificatului de stare civilăgratuit
7.Examinarea dosarului privind rectificarea şi completarea actului de stare civilămai mult de 15 zilegratuit
8.Examinarea dosarului privind:
 

[Lit.a) exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

mai mult de 15 zilegratuit
b) schimbarea numelui de familie şi/sau prenumelui;
c) reconstituirea sau anularea actului de stare civilă;
d) transcrierea actului de stare civilă cu excepţia actelor de deces;
e) înregistrarea ulterioară a actului de stare civilă
9.Legalizarea / Verificarea conţinutului actului de stare civilă:
a) certificatului şi extrasului de pe actul de stare civilă;2 lunigratuit
b) avizului privind modificările operate în actul de stare civilă
10.Operarea din oficiu a modificărilor în actul de stare civilăla data identificării necesităţii de modificaregratuit
11.Eliberarea copiei de pe actul de stare civilăconform termenului stabilitgratuit
12.Eliberarea F-28 privind lipsa registrelor de stare civilă (conform Opisului arhivei registrelor de stare civilă al oficiului stare civilă respectiv)în ziua adresăriigratuit
13.Examinarea dosarului privind transcrierea actului de decesîn ziua adresăriigratuit
131.Acordarea asistenţei persoanelor împuternicite de către instituţiile ştiinţifice care solicită studierea registrelor de stare civilă în scopuri ştiinţificeîn ziua adresării sau la data stabilităgratuit
132.Programarea cetăţenilor pentru depunerea cererilor de eliberare a documentelor de stare civilăîn ziua adresăriigratuit
133.Identificarea actului de stare civilă prin legătură telefonică cu oficiile stare civilă din Republica Moldovaîn ziua adresăriigratuit
134.Eliberarea copiilor de pe actele de stare civilă la solicitarea instanţelor judecătoreşti, procuraturii, organelor de urmărire penală, autorităţii tutelarela data stabilită conform legiigratuit
135.Eliberarea informaţiei referitoare la înregistrarea de stat a actelor de stare civilă persoanelor fizice şi instituţiilor abilitate în condiţiile legislaţieila data stabilită conform legiigratuit

II. Servicii prestate contra plată
Servicii de ordin juridic
14.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilă20 de zile25-00
15.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilă20 de zile15-00
16.Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de stare civilă30 de zile50-00
17.Eliberarea certificatului privind starea civilă30 de zile40-00
171.Eliberarea certificatului de capacitate matrimonială30 de zile 50-00
18.Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau prenumelui30 de zile40-00
19.Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau prenumelui în limba străină30 de zile50-00
20.Legalizarea / Verificarea conţinutului actelor de stare civilă:
a) certificatului şi extrasului de pe actul de stare civilă;30 de zile20-00
b) avizului privind modificările operate în actul de stare civilă
21.Eliberarea certificatului explicativ30 de zile20-00
22.Eliberarea avizului privind modificările operate în actele de stare civilă30 de zile20-00
23.Examinarea dosarului privind:
a) rectificarea, completarea actului de stare civilă 15 zile20-00
b) reconstituirea sau anularea actului de stare civilă
24.Examinarea dosarului privind:

 

[Lit.a) exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]  

 

15 zile50-00
b) schimbarea numelui de familie şi/sau prenumelui;
с) transcrierea actului de stare civilă (cu excepţia dosarului privind transcrierea actului de deces);
d) înregistrarea ulterioară a actului de stare civilă
25.Operarea în modul stabilită a modificărilor în actul de stare civilă (la adresarea personală a solicitantului pentru eliberarea certificatului sau a extrasului)odată cu eliberarea certificatului de stare civilă sau a extrasului50-00
pentru fiecare document modificat
Servicii de ordin tehnic
26.Întocmirea cererii de solicitare a documentelor de stare civilăîn ziua adresării2-00
27.Repunerea în termen a înregistrării actului de schimbare a numelui de familie şi/sau prenumeluiîn ziua adresării50-00
28.Întocmirea şi expedierea interpelărilor de solicitare a certificatului şi/sau a extrasului de pe actul respectiv:
a) în Republica Moldova;în ziua adresării20-00
b) în alte stateîn ziua adresării50-00
29.Identificarea actului de stare civilă la cererea personală în scris – în baza registrelor de care dispune Direcţia registre stare civilă a Serviciului Stare Civilăîn ziua adresării10-00
pentru fiecare an verificat
30.Acordarea asistenţei persoanelor împuternicite de către instituţiile ştiinţifice care solicită studierea registrelor de stare civilă în scopuri ştiinţificeîn ziua adresării sau la data stabilită50-00
pentru o oră
  

[Pct.30-32 excluse prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]  

 

  
33.Producerea copiilor xerox de pe documenteîn ziua adresării00-30
pentru o pagină
  

[Pct.34,35 excluse prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]  

 

  
 

Notă:

La solicitarea declarantului prestarea serviciilor în regim de urgenţă prevăzute la:

punctele 14-22, cu termenul de executare de 15 zile, 5 zile***, 24 ore*** şi 1 oră, se aplică, respectiv, coeficientul 3, 5, 7 şi 10;

punctele 23-24, cu termenul de executare de 5 zile***, 24 ore*** şi 1 oră, se aplică, respectiv, coeficientul 2, 3 şi 5.

*** La calcularea termenelor de executare de 5 zile şi 24 ore se va ţine cont de programul de lucru.

 

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

[Anexa nr.1 completată prin Hot.Guv. nr.171 din 09.03.2010, în vigoare 12.03.2010]

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.738 din 20 iunie 2008

 

Nomenclatorul şi tarifele la serviciile prestate de către

oficiile stare civilă ale Serviciului Stare Civilă

 

Nr.
d/o

Denumirea serviciului

Termenul prestării serviciului

Costul curent al serviciului

zile calendaristice

în lei
1

2

3

4

I. Servicii gratuite
1.Înregistrarea actului de naştere, cu eliberarea certificatuluiîn ziua adresăriigratuit
2.Înregistrarea actului de deces, cu eliberarea certificatuluiîn ziua adresăriigratuit
3.Înregistrarea actului de schimbare a numelui şi/sau prenumelui, cu eliberarea certificatuluiîn ziua adresăriigratuit
4.Transcrierea actului de stare civilă (întocmirea actului şi eliberarea certificatului)în ziua adresăriigratuit
5.Înregistrarea căsătoriei fără solemnitate, cu eliberarea certificatuluila data stabilită conform legiigratuit
51.Organizarea ceremoniei sărbătoririi căsătoriei jubiliarela data stabilităgratuit
52.Înregistrarea căsătoriei în regim de urgenţă în cazul existenţei motivelor indicate în legislaţieîn ziua adresării sau la data stabilităgratuit
6.Executarea cererii privind stabilirea paternităţii cu eliberarea certificatului de naştereîn ziua adresăriigratuit
7.Executarea hotărîrii instanţei judecătoreşti privind adopţia, cu eliberarea certificatului de naştereîn ziua adresăriigratuit
8.Eliberarea F-28 privind lipsa registrelor de stare civilă (conform Opisului arhivei registrelor de stare civilă al oficiului stare civilă respectiv)în ziua adresăriigratuit
9.Operarea din oficiu a modificărilor în actul de stare civilăla data identificării necesităţii de modificaregratuit
10.Executarea cererii privind rectificarea, modificarea şi completarea actului de stare civilă, inclusiv schimbarea numelui de familie al copilului minor cu vîrsta de pînă la 16 ani2 lunigratuit
 

[Poziţia 11 exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

12.Rectificarea numelui şi/sau prenumelui conform onomasticii naţionaleconform termenului stabilit pentru eliberarea duplicatului certificatului de stare civilăgratuit
13.Eliberarea certificatului explicativ2 lunigratuit
14.Examinarea cererii privind schimbarea numelui de familie şi/sau prenumelui2 lunigratuit
15.Examinarea cererii privind reconstituirea actului de stare civilă2 lunigratuit
16.Examinarea cererii privind înregistrarea tardivă a actului de stare civilă (art.26 alin.(1) al Legii privind actele de stare civilă)în ziua adresăriigratuit
17.Examinarea cererii privind înregistrarea ulterioară a actului de stare civilă (art.26 alin.(2) al Legii privind actele de stare civilă)2 lunigratuit
18.Examinarea cererii privind anularea actului de stare civilă2 lunigratuit
19.Examinarea cererii privind transcrierea actului de stare civilă (cu excepţia actului de deces)2 lunigratuit
20.Eliberarea certificatului privind starea civilă2 lunigratuit
21.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilă30 zilegratuit
22.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilă30 zilegratuit
23.Înregistrarea actului de divorţ în temeiul hotărîrii judecătoreştiîn termen de 3 zile de la data primirii copiei hotărîrii judecătoreşti de către OSCgratuit
24.Examinarea cererii privind transcrierea actului de decesîn ziua adresăriigratuit
25.Asigurarea oficierii solemne a nou-născutului (scenariu individual)la data stabilită conform legii sau în ziua adresăriigratuit
251.Verificarea informaţiilor prin legătură telefonică la Serviciul Stare Civilă sau la oficiile stare civilă din Republica Moldova, în scopul anumitor precizări şi executări competente a cererilorîn ziua adresăriigratuit
252.Acordarea asistenţei persoanelor împuternicite de către instituţiile ştiinţifice care solicită studierea registrelor de stare civilă în scopuri ştiinţificeîn ziua adresării sau la data stabilităgratuit
253.Eliberarea copiilor de pe actele de stare civilă la solicitarea instanţelor judecătoreşti, procuraturii, organelor de urmărire penală, autorităţii tutelarela data stabilită conform legiigratuit
254.Eliberarea informaţiei referitoare la înregistrarea de stat a actelor de stare civilă persoanelor fizice şi instituţiilor abilitate în condiţiile legislaţieila data stabilită conform legii gratuit

II. Servicii prestate contra plată
Servicii de ordin juridic
26.Înregistrarea actului de divorţ în baza declaraţiei comune a soţilorla data stabilită conform legii100-00
separat pentru fiecare din soţi
27.Completarea actului de divorţ în temeiul hotărîrii judecătoreştiîn ziua adresării100-00
separat pentru fiecare din soţi
28.Operarea, în modul stabilit, a modificărilor în actul de stare civilă (la adresarea personală a solicitantului pentru eliberarea certificatului sau a extrasului)odată cu eliberarea certificatului de stare civilă sau a extrasului50-00
pentru fiecare document modificat
29.Eliberarea certificatului explicativ30 de zile20-00
30.Eliberarea avizului privind modificările operate în actele de stare civilă30 de zile20-00
31.Eliberarea certificatului privind starea civilă30 de zile40-00
311.Eliberarea certificatului de capacitate matrimonială30 de zile50-00
32.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilă20 de zile25-00
33.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilă20 de zile15-00
34.Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de stare civilă30 de zile50-00
35.Soluţionarea cererii privind urgentarea înregistrării căsătoriei (în cazul existenţei unor motive suplimentare celor indicate în legislaţie)*25 de zile 700-00
36.Examinarea cererii privind rectificarea, modificarea şi completarea actului de stare civilă, inclusiv schimbarea numelui de familie al copilului minor cu vîrsta de pînă la 16 ani (organizarea dosarului)30 de zile50-00

 

[Poziţia 37 exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

38.Examinarea cererii privind:30 de zile 80-00
a) schimbarea numelui de familie şi/sau prenumelui;
b) transcrierea actului de stare civilă, cu excepţia actului de deces (organizarea dosarului şi expedierea acestuia spre aprobare către Serviciul Stare Civilă)
39.Examinarea cererii privind reconstituirea actului de stare civilă (organizarea dosarului)30 de zile50-00
40.Examinarea cererii privind:30 de zile 50-00
a) întocmirea ulterioară a actului de stare civilă;
b) anularea actului de stare civilă (organizarea dosarului şi expedierea acestuia spre aprobare către Serviciul Stare Civilă)
41.Examinarea cererii privind schimbarea numelui şi/sau prenumelui la prezentarea procurii perfectate în străinătate30 de zile200-00
Servicii de ordin tehnic
42.Întocmirea cererii de solicitare a duplicatului certificatului de stare civilă sau a extrasului de pe actul respectivîn ziua adresării2-00
43.Întocmirea cererii privind înregistrarea actului de stare civilă sau modificarea, completarea, reconstituirea şi anularea acestuiaîn ziua adresării5-00
44.Autentificarea semnăturilor declaranţilor pe cererile (de stabilire a paternităţii, de căsătorie cu persoană condamnată, de desfacere a căsătoriei), ce urmează a fi expediate în alte oficii stare civilăîn ziua adresării20-00
45.Producerea copiilor xerox de pe documenteîn ziua adresării00-30
pentru o pagină

 

[Poziţia 46 exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

47.Asigurarea oficierii solemne a căsătoriei în afara oficiului stare civilăla data stabilită conform legii1000-00,
cu excepţia cheltuielilor de transport
48.Prestarea serviciilor speciale la organizarea ceremoniilor de oficiere solemnă a căsătoriilor**:
a) sala de solemnităţi, însoţire muzicală şi felicitare;la data stabilită conform legii100-00
b) sala de solemnităţi, însoţire muzicală şi scenariu individual;la data stabilită conform legii300-00
c) sala de solemnităţi, sală de banchet, însoţire muzicală şi scenariu individualla data stabilită conform legii500-00
49.Oficierea solemnă a căsătoriei în zile de repaus/zile de sărbătoare nelucrătoare, cu excepţia hramului bisericii localităţii respectivela data stabilită conform legii1000-00
50.Oficierea solemnă în afara programului de lucrula data stabilită conform legii1000-00

 

[Poziţia 51 exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

52.Prestarea serviciilor de către operatorii foto şi/sau video la data stabilită conform legii sau în ziua adresării100-00
pentru 1 ceremonie

 

[Poziţia 53 exclusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

54.Întocmirea şi expedierea interpelărilor de solicitare a certificatului de stare civilă şi/sau a extrasului de pe actul de stare civilă:
a) în Republica Moldova;în ziua adresării20-00
b) în alte stateîn ziua adresării50-00
 

[Poziţiile 55- 57 excluse prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

Note:

La solicitarea declarantului prestarea serviciilor în regim de urgenţă prevăzute la:

punctele 29-34, cu termenul de executare de 15 zile, 5 zile***, 24 ore*** şi 1 oră, se aplică, respectiv, coeficientul 3, 5, 7 şi 10;

punctele 35-41, cu termenul de executare de 15 zile, 5 zile*** şi 24 ore***, se aplică, respectiv, coeficientul 3, 5 şi 8.

 

* În cazul acordării serviciilor stipulate la punctul 35 nu se încasează taxele prevăzute la punctul 48 al prezentului Nomenclator.

** Locuitorii satelor Coşniţa, Sănătăuca şi Varniţa pentru serviciile specificate la punctul 48 vor achita doar taxa de 100-00 lei.

***La calcularea termenelor de executare de 5 zile şi 24 ore se va ţine cont de programul de lucru.

 

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

[Anexa nr.2 completată prin Hot.Guv. nr.171 din 09.03.2010, în vigoare 12.03.2010]

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.738 din 20 iunie 2008

 

Lista categoriilor de persoane care beneficiază de scutiri la prestarea serviciilor

contra plată de către Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă

Se scutesc de plata tarifului pentru serviciile prestate persoanele fizice:

invalizii de grupa I, II şi a III-a;

participanţii la cel de-al II-lea război mondial;

pensionarii de vîrstă;

părinţii care au 3 şi mai mulţi copii;

copiii orfani (elevi, studenţi ai instituţiilor de învăţămînt, cu excepţia învăţămîntului cu frecvenţă redusă – pînă la absolvirea instituţiei de învăţămînt respective, însă nu mai mult decît pînă la împlinirea vîrstei de 23 ani);

participanţii la lichidarea consecinţelor avariei de la Cernobîl;

cetăţenii Republicii Moldova care au participat la conflictele armate în interesul Republicii Moldova - 50 % din costul total al serviciului;

cetăţenii care solicită rectificarea greşelilor comise de organul de stare civilă la înregistrarea actelor de stare civilă;

cetăţenii care solicită eliberarea repetată a certificatelor de deces pe numele rudelor represate şi ulterior reabilitate sau pentru substituirea celor eliberate anterior.

Autoritatea tutelară se scuteşte de plata tarifului pentru serviciile prestate în interesul copiilor rămaşi fără ocrotire părintească.”;

Notă: În cazul prestării serviciilor de care beneficiază două persoane (prevăzute la poziţiile 35, 47, 48, 49, 50 şi 52) dintre care doar una este scutită de plata serviciilor, scutirea se aplică în proporţie de 50% din tarif.

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.738 din 20 iunie 2008

 

REGULAMENTUL

cu privire la modul de formare şi direcţiile de utilizare

a mijloacelor speciale ale Serviciului Stare Civilă

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul cu privire la modul de formare şi direcţiile de utilizare a mijloacelor speciale ale Serviciului Stare Civilă (în continuare – Regulament) este elaborat în conformitate cu prevederile art.12 al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, ediţie specială), cu modificările şi completările ulterioare, şi art.16 al Legii nr.100-XV din 26 aprilie 2001 privind actele de stare civilă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.97-99, art.765), cu modificările şi completările ulterioare, şi are drept scop reglementarea modului de formare şi utilizare a mijloacelor speciale ale Serviciului Stare Civilă (în continuare –  Serviciul).

 

II. MODUL DE FORMARE ŞI GESTIONARE A MIJLOACELOR SPECIALE

2. Mijloacele speciale ale instituţiilor Serviciului se formează de la prestarea serviciilor cu plată, precum şi din alte venituri prevăzute de legislaţia în vigoare.

3. Serviciile cu plată, gratuite, precum şi cele cu înlesniri, specificate în nomenclatorul respectiv, se prestează la cererea persoanelor fizice.

4. Soldul de mijloace speciale neutilizate la finele anului bugetar este tranzitoriu şi poate fi utilizat în anii următori de gestiune, dacă actele normative nu prevăd altfel, doar după aprobarea, în modul stabilit, a devizelor de cheltuieli şi a planului de finanţare.

5. Veniturile încasate pe parcursul anului, suplimentar la sumele prevăzute în devizul de cheltuieli şi planurile de finanţare, pot fi utilizate numai după operarea, în modul stabilit, a modificărilor respective în devizul de cheltuieli şi planul de finanţare pentru perioada respectivă.

6. Mijloacele financiare se încasează în baza chitanţelor de încasare, dispoziţiilor de plată ori prin casieria Serviciului şi se depun zilnic la conturile trezoreriale ale Serviciului.

7. Directorul general al Serviciului este învestit cu dreptul de percepere a veniturilor şi efectuare a cheltuielilor de pe conturile respective pentru măsurile prevăzute de devizul de venituri şi cheltuieli aprobat al Serviciului.

8. Gestionarea mijloacelor speciale se efectuează prin intermediul conturilor trezoreriale, în baza devizelor de venituri şi cheltuieli elaborate şi aprobate în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

 

III. UTILIZAREA MIJLOACELOR SPECIALE

9. Mijloacele financiare acumulate sînt utilizate pentru acoperirea cheltuielilor privind retribuirea muncii, cu achitarea plăţilor şi contribuţiilor obligatorii, cheltuielilor aferente prestării serviciilor, precum şi altor necesităţi, în conformitate cu devizul de venituri şi cheltuieli aprobat.

 

IV. MODUL DE EVIDENŢĂ ŞI RAPORTARE

10. Serviciile se prestează numai după achitarea costului acestora şi prezentarea de către beneficiar a chitanţei sau a copiei dispoziţiei de plată privind intrarea sumei la cont, confirmată de subdiviziunea competentă a Serviciului.

11. Prestarea serviciilor este ţinută în evidenţă printr-un registru special, unde se înscrie, în modul stabilit, beneficiarul serviciului, denumirea serviciilor conform nomenclatorului, suma achitată, numărul chitanţei de încasare ori a dispoziţiei de plată.

12. Direcţia economico-financiară este responsabilă pentru evidenţa şi controlul încasării şi utilizării mijloacelor speciale, conform cerinţelor Legii contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007, şi altor acte normative în domeniu.

13. Direcţia economico-financiară a Serviciului asigură controlul permanent al respectării prevederilor prezentului Regulament, iar în caz de necesitate, elaborează propuneri vizînd operarea, în modul stabilit, a modificărilor necesare.

14. Dările de seamă privind executarea devizului pe mijloacele speciale se prezintă de executorul primar de buget (Ministerul Justiţiei) Ministerului Finanţelor în termenele şi modul stabilit de acesta.

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.693 din 17.11.2009, în vigoare 27.11.2009]

 

V. DISPOZIŢII FINALE

15. Mijloacele financiare provenite de la prestarea serviciilor cu plată au destinaţie specială şi nu pot fi utilizate în alte scopuri decît cele prevăzute de devizul de venituri şi cheltuieli aprobat.

16. Directorul general al Serviciului este responsabil pentru modul de gestionare a mijloacelor speciale şi poartă răspundere disciplinară, administrativă, civilă şi penală pentru integritatea acestora.

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

nr.738 din 20 iunie 2008

 

METODOLOGIA

de calculare a tarifelor la serviciile prestate contra plată

de Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Metodologia de calculare a tarifelor la serviciile prestate contra plată de Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă (în continuare – Metodologia) este elaborată în baza prevederilor art.12 al Legii nr.847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar şi art.16 al Legii nr.100-XV din 26 aprilie 2001 privind actele de stare civilă, în scopul stabilirii unor principii unice de calculare a tarifelor pentru serviciile prestate contra plată de Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă (în continuare – tarife).

2. Prezenta Metodologie stabileşte:

1) structura cheltuielilor incluse în cost pentru calcularea tarifelor;

2) modul de calculare a tarifelor.

3. La calcularea tarifelor se asigură respectarea următoarelor cerinţe:

a) acoperirea cheltuielilor directe şi a celor indirecte aferente acordării tuturor serviciilor;

b) determinarea tarifelor în baza analizei detaliate a cheltuielilor efective suportate de către Serviciul Stare Civilă şi oficiile stare civilă (în continuare – organele de stare civilă) în perioada de activitate precedentă şi a modificării componentelor;

c) ajustarea la legislaţia în vigoare.

 

II. CHELTUIELILE INCLUSE ÎN COSTUL SERVICIILOR

4. Structura cheltuielilor directe incluse în costul serviciilor prestate cuprinde:

1) retribuirea muncii;

2) contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii, achitate de angajator;

3) primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, sub formă de contribuţie procentuală din salariu, achitate de angajator;

4) costul formularelor.

Cheltuielile directe pentru perioade concrete de gestiune se determină conform formulei stabilite în punctul 12 al prezentei Metodologii.

5. Cheltuielile privind retribuirea muncii reprezintă salariul calculat în mediu personalului implicat direct în procesul de acordare a serviciilor.

6. Cuantumurile contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat şi ale primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală se stabilesc prin legile anuale ale bugetului asigurărilor sociale de stat şi fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală.

7. Costul formularelor reprezintă cheltuielile pentru editarea formularelor tipizate, utilizate direct la prestarea serviciilor.

8. Cheltuielile indirecte incluse în costul serviciilor cuprind cheltuielile efectiv suportate privind întreţinerea capacităţii necesare organelor de stare civilă pentru prestarea serviciilor, cu excepţia cheltuielilor directe şi cheltuielilor pentru investiţii capitale.

Cheltuielile indirecte pentru perioade concrete de gestiune se determină conform calculului-model stabilit în punctul 13 al prezentei Metodologii.

 

III. MODUL DE CALCULARE A TARIFELOR

9. Tarifele se stabilesc în baza rezultatelor analizei detaliate a veniturilor şi cheltuielilor suportate de organele de stare civilă pe parcursul ultimilor trei ani.

10. Preţul de cost al tarifelor se determină în funcţie de normele de timp necesare pentru acordarea fiecărui serviciu în parte, stabilite în tabelele 1 şi 2 din prezenta Metodologie.

11. Cuantumurile tarifelor se deduc, aplicîndu-se formula:

 

T = Cdirecte + Cindirecte

în care:

T – tariful;

Cdirecte – cheltuielile directe;

Cindirecte – cheltuielile indirecte.

12. Ţinînd cont de specificul fiecărui serviciu şi de norma de timp necesară pentru efectuarea lui, cheltuielile directe (Cdirecte) se determină conform formulei:

Cdirecte = Cmuncă + Suma. a.s + Suma. a.m. + Cmateriale

în care:

Cmuncă – costul cheltuielilor legate de retribuirea muncii personalului implicat direct în acordarea serviciului corespunzător, determinate conform formulei:

 

Cmuncă = C1 min. × Nt

în care:

C1 min. – costul unui minut al timpului lucrativ, determinat prin raportarea salariului mediu lunar al personalului implicat în acordarea serviciului corespunzător la volumul mediu de minute lucrătoare pe lună, reieşind din media de 22 de zile lucrătoare pe lună.

Nt – norma de timp pentru acordarea serviciului;

Suma. a.s – suma contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii achitate de angajator, determinată prin aplicarea tarifului aprobat la cheltuielile de muncă (Cmuncă);

Suma. a.m. – suma primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajator, determinată prin aplicarea tarifului aprobat la cheltuielile de muncă (Cmuncă).

Cmateriale – cheltuielile pentru editarea formularelor tipizate utilizate la prestarea serviciilor.

13. Cheltuielile indirecte (Cindirecte) incluse în tarif se determină prin înmulţirea normei de timp pentru acordarea serviciului corespunzător cu costul unei ore de lucru, determinat conform următorului calcul model:

 

model

 

Calculul costului unei ore de lucru pentru determinarea

cheltuielilor indirecte (în baza cheltuielilor pe anul ____)

 

Costul unei ore de lucru pentru determinarea cheltuielilor indirecte (Cost ch.ind.1 oră/ lucru) se calculează aplicîndu-se formula:

 

Cost ch.ind.1 oră / lucru = (Suma.c.t. – (Fond. r.m + Suma. a.s + Suma. a.m + Cmateriale)) / Fond. t.a.o.

 

în care:

Fond. r.m) – fondul de retribuire a muncii personalului implicat direct în procesul de prestare a serviciilor;

Suma. a.s.) – contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii achitate de angajator, ale personalului implicat direct în procesul de prestare a serviciilor;

(Suma. a.m.) – primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de angajator, pentru personalul implicat direct în procesul de prestare a serviciilor;

Cmateriale) – cheltuielile pentru editarea formularelor tipizate;

Suma.c.t.) – cheltuielile efectiv suportate pentru întreţinerea organelor de stare civilă, cu excepţia cheltuielilor pentru investiţii capitale;

(Fond. t.a.o.) – fondul anual de timp lucrativ, determinat reieşind din numărul personalului conform schemei de încadrare, zilele calendaristice lucrătoare pe an şi numărul de ore lucrătoare pe zi conform legislaţiei (ore lucrătoare).

14. În tarifele percepute pentru prestarea serviciilor speciale la organizarea ceremoniilor de oficiere solemnă a căsătoriilor se includ cheltuielile specifice pentru desfăşurarea solemnităţii (decor, amenajarea sălilor de oficiere solemnă, mobilier adaptat specificului, însoţire muzicală, flori, cadouri comemorative pentru cupluri, alte accesorii determinate de tipul de scenariu ales etc.).

15. Pentru serviciile oferite în afara programului de lucru şi în zilele de repaus/zilele de sărbătoare nelucrătoare în tarif se include costul dublu al cheltuielilor.

16. Pentru urgentarea prestării serviciilor, la tarifele de bază se aplică coeficienţi. Coeficienţii se determină pe fiecare serviciu separat, în funcţie de prevederile legale privind actele de stare civilă şi de termenele des solicitate de cetăţeni pentru prestarea serviciilor. Din veniturile acumulate de la prestarea serviciilor este asigurată întreţinerea capacităţii necesare organelor de stare civilă pentru acordarea cetăţenilor a întregului volum de servicii solicitate, conform Nomenclatorului aprobat de Guvern.

17. Tarifele se actualizează, în caz de necesitate, în temeiul modificărilor din legislaţie, ca urmare a schimbării preţurilor, salariilor, nivelului inflaţiei sau a altor factori.

 

Tabelul 1

 

Normele de timp pentru acordarea serviciilor prestate

contra plată de către Serviciul Stare Civilă

 

Nr. d/o,
conform
Nomen-
clatoru-
lui
(anexa
nr.1)
Denumirea serviciuluiPersonalul implicatNorma
de timp,
minute
(în
mediu)
1234
14.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilăşef subdiviziune5
specialist principal10
specialist coordonator15
total30
15.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilăşef subdiviziune5
specialist principal10
total15
16.Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de stare civilăşef subdiviziune5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
17.Eliberarea certificatului privind starea civilăşef subdiviziune5
specialist principal15
specialist coordonator25
total45
171.Eliberarea certificatului de capacitate matrimonialăşef subdiviziune5
specialist principal25
specialist coordonator35
total65
18.Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau prenumeluişef subdiviziune5
specialist principal15
specialist coordonator25
total45
19.Eliberarea avizului privind afirmarea sau infirmarea schimbării numelui de familie şi/sau prenumelui în limba străinăşef subdiviziune5
specialist principal20
specialist coordonator20
total45
20.Legalizarea/verificarea conţinutului actelor de stare civilă
a) certificatului şi extrasului de pe actul de stare civilăspecialist principal20
b) avizului privind modificările operate în actul de stare civilăspecialist principal20
21.Eliberarea certificatului explicativspecialist coordonator25
22.Eliberarea avizului privind modificările operate în actele de stare civilăşef subdiviziune5
specialist coordonator15
total20
23.Examinarea dosarului privind:
a) rectificarea, completarea actului de stare civilă
b) reconstituirea sau anularea actului de stare civilă
specialist principal10
specialist coordonator15
total25
24.Examinarea dosarului privind:
b) schimbarea numelui de familie şi/sau prenumeluişef subdiviziune5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
c) transcrierea actului de stare civilă (cu excepţia dosarului privind transcrierea actului de deces)şef subdiviziune5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
d) înregistrarea ulterioară a actului de stare civilăşef subdiviziune5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
25.Operarea în modul stabilit a modificărilor în actul de stare civilă (la adresarea personală a solicitantului pentru eliberarea certificatului sau a extrasului)şef subdiviziune5
specialist principal30
specialist coordonator20
total55
26.Întocmirea cererii de solicitare a documentelor de stare civilăspecialist coordonator3
27.Repunerea în termen a înregistrării actului de schimbare a numelui de familie şi/sau prenumeluişef subdiviziune5
specialist principal30
specialist coordonator20
total55
28.Întocmirea şi expedierea interpelărilor de solicitare a certificatului şi/sau a extrasului de pe actul respectiv:
a) în Republica Moldovaşef subdiviziune5
specialist coordonator20
total25
b) în alte stateşef subdiviziune5
specialist coordonator45
specialist principal10
total60
29.Identificarea actului de stare civilă la cererea personală în scris – în baza registrelor de care dispune Direcţia registre stare civilă a Serviciului Stare Civilăspecialist coordonator15
33.Producerea copiilor xerox de pe documentespecialist coordonator1

 

 

Tabelul 2

 

Normele de timp pentru acordarea serviciilor prestate

contra plată de către oficiile stare civilă

 

Nr. d/o,
conform
Nomen-
clatoru-
lui
(anexa
nr.2)
Denumirea serviciuluiExecutorulNorma
de timp,
minute
(în
mediu)
1234
26.Înregistrarea actului de divorţ în baza declaraţiei comune a soţilor (separat pentru fiecare din soţi)şef oficiu5
specialist principal60
specialist coordonator30
specialist principal30
total125
27.Completarea actului de divorţ în temeiul hotărîrii judecătoreşti (separat pentru fiecare din soţi)şef oficiu5
specialist principal60
specialist coordonator30
specialist principal30
total125
28.Operarea, în modul stabilit, a modificărilor în actul de stare civilă (la adresarea personală a solicitantului pentru eliberarea certificatului sau a extrasului)şef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
29.Eliberarea certificatului explicativspecialist principal25
30.Eliberarea avizului privind modificările operate în actele de stare civilăşef oficiu5
specialist principal20
total25
31.Eliberarea certificatului privind starea civilăşef oficiu5
specialist principal15
specialist coordonator25
total45
311.Eliberarea certificatului de capacitate matrimonialăşef oficiu5
specialist principal25
specialist coordonator35
total65
32.Eliberarea duplicatului certificatului de stare civilăşef oficiu5
specialist principal10
specialist coordonator15
total30
33.Eliberarea extrasului de pe actul de stare civilăşef oficiu5
specialist principal10
total15
34.Eliberarea extrasului multilingv de pe actul de stare civilăşef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
35.Soluţionarea cererii privind urgentarea înregistrării căsătoriei (în cazul existenţei unor motive suplimentare celor indicate în legislaţie)şef oficiu45
specialist principal60
specialist coordonator60
specialist principal60
total225
36.Examinarea cererii privind rectificarea, modificarea şi completarea actului de stare civilă, inclusiv schimbarea numelui de familie al copilului minor cu vîrstă de pînă la 16 ani (organizarea dosarului)şef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
38.Examinarea cererii privind:
a) schimbarea numelui de familie şi/sau prenumelui;
b) transcrierea actului de stare civilă, cu excepţia actului de deces;
(organizarea dosarului şi expedierea acestuia spre aprobare către Serviciul Stare Civilă)
şef oficiu5
specialist principal60
specialist coordonator30
specialist principal30
total125
39.Examinarea cererii privind reconstituirea actului de stare civilă (organizarea dosarului)şef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
40.Examinarea cererii privind:
a) întocmirea ulterioară a actului de stare civilăşef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
b) anularea actului de stare civilă
(organizarea dosarului şi expedierea acestuia către Serviciul Stare Civilă)
şef oficiu5
specialist principal40
specialist coordonator15
total60
41.Examinarea cererii privind schimbarea numelui şi/sau prenumelui la prezentarea procurii perfectare în străinătateşef oficiu10
specialist principal120
specialist coordonator60
specialist principal60
total250
42.Întocmirea cererii de solicitare a duplicatului certificatului de stare civilă sau a extrasului de pe actul respectivspecialist coordonator3
43.Întocmirea cererii privind înregistrarea actului de stare civilă sau modificarea, completarea, reconstituirea, anularea acestuiaspecialist principal6
44.Autentificarea semnăturilor declaranţilor pe cerere (de stabilire a paternităţii, de căsătorie cu persoană condamnată, de desfacere a căsătoriei), ce urmează a fi expediate în alte oficii de stare civilăşef oficiu5
specialist principal10
specialist coordonator10
total25
45.Producerea copiilor xerox de pe documentespecialist coordonator1
47.Asigurarea oficierii solemne a căsătoriei în afara oficiului stare civilăşef oficiu60
specialist principal120
specialist principal120
total300
48.Prestarea serviciilor speciale la organizarea ceremoniilor de oficiere solemnă a căsătoriilor:
a) sala de solemnităţi, însoţire muzicală şi felicitareşef oficiu10
specialist principal60
specialist coordonator60
total130
b) sala de solemnităţi, însoţire muzicală şi scenariu individualşef oficiu10
specialist principal60
specialist coordonator60
specialist principal60
total190
c) sala de solemnităţi, sală de banchet şi scenariu individualşef oficiu10
specialist principal60
specialist coordonator60
specialist principal60
specialist coordonator60
total250
49.Oficierea solemnă a căsătoriei în zilele de repaus/zilele de sărbătoare nelucrătoare, cu excepţia hramului bisericii localităţii respectiveşef oficiu5
specialist principal60
specialist coordonator60
specialist principal60
specialist coordonator60
total245
50.Oficierea solemnă în afara programului de lucruşef oficiu5
specialist principal60
specialist coordonator60
specialist principal60
specialist coordonator60
total245
52.Prestarea serviciilor de către operatorii foto şi/sau videospecialist principal60
specialist coordonator60
total120
54.Întocmirea şi expedierea interpelărilor de solicitare a certificatului de stare civilă şi/sau a extrasului de pe actul de stare civilă:
a) în Republica Moldovaşef oficiu5
specialist principal20
total25
b) în alte stateşef oficiu5
specialist principal55
total60

[Anexa nr.5 introdusă prin Hot.Guv. nr.1005 din 26.12.2011, în vigoare 30.12.2011]