H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor
ce se operează în Hotărîrea Guvernului
nr.1030 din 12 octombrie 1998
nr. 385 din 14.05.2010
Monitorul Oficial nr.78-80/456 din 21.05.2010
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1030 din 12 octombrie 1998 “Despre unele măsuri privind crearea cadastrului bunurilor imobile” (se anexează).
PRIM-MINISTRU | Vladimir FILAT |
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, ministrul economiei | Valeriu Lazar |
Chişinău, 14 mai 2010. | |
Nr.385. |
Aprobate
prin Hotărîrea Guvernului
nr.385 din 14 mai 2010
MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE
ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1030 din 12 octombrie 1998
Hotărîrea Guvernului nr.1030 din 12 octombrie 1998 “Despre unele măsuri privind crearea cadastrului bunurilor imobile” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.96, art.996), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1) în punctul 1, cuvintele “Regulamentul registratorului oficiului cadastral teritorial, conform anexei nr.3”, “Regulamentul cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de registrator în oficiile cadastrale teritoriale, conform anexei nr.4” se substituie prin cuvintele “Regulamentul registratorului, conform anexei nr.3” şi “Regulamentul privind modul de desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de registrator, conform anexei nr.4”;
2) anexele nr.3 şi 4 vor avea următorul cuprins:
“Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
REGULAMENTUL REGISTRATORULUI
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul registratorului (în continuare – Regulamentul) este elaborat în conformitate cu articolele 12 şi 121 din Legea cadastrului bunurilor imobile. Regulamentul stabileşte drepturile şi obligaţiile, funcţiile, restricţiile, responsabilitatea, modul şi condiţiile de ocupare a funcţiei, precum şi alte prevederi ce ţin de exercitarea funcţiei de registrator.
2. Registrator se consideră persoana cu funcţii de răspundere, care este în drept să examineze documentele ce confirmă drepturile şi să decidă asupra înregistrării bunului imobil şi a drepturilor asupra lui, să efectueze şi să rectifice înscrieri în registrul bunurilor imobile, în modul stabilit.
3. Registratorul stagiar este persoana care efectuează stagiul în cadrul oficiului cadastral teritorial, în baza contractului individual de muncă, încheiat în conformitate cu legislaţia muncii.
4. Registratorul este nepărtinitor şi independent în activitatea sa şi se conduce de Constituţia Republicii Moldova, Legea cadastrului bunurilor imobile, alte acte legislative şi normative, de prezentul Regulament, precum şi de statutul întreprinderii specializate în cadastru.
5. Relaţiile dintre registrator şi administraţia întreprinderii specializate în cadastru (în continuare – întreprindere) sînt reglementate de Codul muncii, statutul întreprinderii, regulamentul filialelor şi regulamentul intern al întreprinderii.
6. Registratorul deţine ştampilă rotundă cu stema de stat a organului cadastral, parafa de înregistrare a drepturilor şi parafa “stins”.
Capitolul II
MODUL ŞI CONDIŢIILE DE OCUPARE A FUNCŢIEI DE REGISTRATOR
7. Desemnarea în funcţia de registrator are loc în baza unui concurs, organizat conform Regulamentului privind modul de desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de registrator.
8. Funcţia de registrator se exercită la nivel central în cadrul întreprinderii şi la nivel teritorial – în cadrul oficiilor cadastrale teritoriale.
În baza hotărîrii Comisiei de concurs, întreprinderea emite un ordin privind desemnarea în funcţia de registrator în cadrul întreprinderii sau în cadrul oficiului cadastral teritorial, în conformitate cu legislaţia muncii.
9. În funcţia de registrator în cadrul întreprinderii se desemnează, prin concurs, persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) activează cel puţin 5 ani în funcţia de registrator în cadrul oficiului cadastral teritorial sau cel puţin un an în funcţia de jurist al întreprinderii ori ocupă funcţii de conducere în întreprindere;
b) este cetăţean al Republicii Moldova;
c) este licenţiată în drept sau are studii superioare la specialitatea cadastru şi organizarea teritoriului;
d) nu are antecedente penale nestinse;
e) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform certificatului medical de sănătate;
f) a susţinut examenul de calificare.
10. În funcţia de registrator în cadrul oficiului cadastral teritorial este angajată prin concurs, cu încheierea contractului individual de muncă, conform legislaţiei muncii, persoana care a îndeplinit timp de un an funcţia de registrator stagiar sau a exercitat timp de 3 ani o funcţie de specialitate juridică şi îndeplineşte condiţiile prevăzute în pct.9 lit.b)-f) din prezentul Regulament.
11. Registratorul este supus atestării cel puţin o dată la 3 ani. În funcţie de vechimea în muncă, de nivelul cunoştinţelor profesionale, în urma atestării registratorului i se conferă gradul unu, doi sau trei de calificare (gradele de calificare sînt indicate în ordine descrescătoare).
12. Eliberarea din funcţie a registratorului se efectuează în conformitate cu legislaţia muncii.
Capitolul III
ATRIBUŢIILE, DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE REGISTRATORULUI.
RESTRICŢIILE ÎN EXERCITAREA FUNCŢIEI DE REGISTRATOR
13. Registratorul din cadrul întreprinderii are următoarele atribuţii:
a) examinează cazurile de respingere a cererii de înregistrare a drepturilor;
b) examinează deciziile de refuz al efectuării înscrierilor în registrul bunurilor imobile;
c) efectuează înscrierea în registrul bunurilor imobile în cazul în care consideră neîntemeiată decizia de refuz a registratorului oficiului cadastral teritorial;
d) în cazul depistării înscrierilor eronate în registrul bunurilor imobile, pentru a căror corectare este necesară o hotărîre judecătorească irevocabilă, solicită întreprinderii înaintarea cererilor în instanţa judecătorească pentru radierea sau corectarea acestora;
e) corectează, în modul stabilit de art.38 din Legea cadastrului bunurilor imobile, greşelile din registrul bunurilor imobile.
14. Registratorul din cadrul oficiului cadastral teritorial are următoarele atribuţii:
a) primeşte şi examinează cererile de înregistrare a bunurilor imobile şi a drepturilor asupra lor;
b) înregistrează bunurile imobile şi drepturile asupra lor;
c) efectuează modificări ale înscrierilor în registrul bunurilor imobile;
d) corectează, în modul stabilit de art.38 din Legea cadastrului bunurilor imobile, greşelile din registrul bunurilor imobile;
e) emite decizii privind respingerea cererii în conformitate cu art.31 din Legea cadastrului bunurilor imobile;
f) emite decizii privind prelungirea termenului de examinare a cererii, în conformitate cu art.32 din Legea cadastrului bunurilor imobile;
g) emite decizii privind refuzul de înregistrare a drepturilor, în conformitate cu art.33 din Legea cadastrului bunurilor imobile;
h) eliberează extrase din registrul bunurilor imobile şi altă informaţie din cadastru;
i) solicită întreprinderii înaintarea cererilor în instanţa judecătorească pentru radierea sau corectarea înscrierilor greşite în registrul bunurilor imobile, pentru a căror corectare este necesară o hotărîre judecătorească irevocabilă;
î) eliberează copii de pe documentele de drept din dosarele cadastrale;
j) exercită alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.
15. În exercitarea atribuţiilor sale, registratorul are următoarele drepturi:
a) să ceară solicitanţilor documentele stabilite de legislaţie pentru includerea în cadastru a datelor despre bunul imobil şi drepturile asupra lui;
b) să respingă cererea de înregistrare;
c) să prelungească, în condiţiile prevăzute de lege, termenul de examinare a cererii de înregistrare a drepturilor asupra bunului imobil;
d) să solicite autorităţilor competente, în caz de necesitate, confirmarea actelor/faptelor ce au tangenţă cu înregistrarea;
e) să pregătească, după caz, demersuri către autorităţile publice, notar, instanţa judecătorească etc. în vederea obţinerii documentelor suplimentare necesare pentru înregistrare;
f) să refuze, în cazurile prevăzute de lege, înregistrarea drepturilor solicitate pentru înregistrare;
g) să decidă asupra modificării înscrierii în registrul bunurilor imobile ori asupra refuzului de modificare a înscrierii respective;
h) să înainteze demersuri în adresa întreprinderii pentru perfecţionarea din punct de vedere organizatoric şi tehnic a sistemului de înregistrare cadastrală;
i) să exercite alte drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare.
16. În exercitarea atribuţiilor sale, registratorul este obligat:
a) să verifice dacă documentele ce confirmă drepturile, prezentate pentru înregistrare, corespund exigenţelor Legii cadastrului bunurilor imobile;
b) să examineze cererile în termenul stabilit de lege;
c) să informeze în scris solicitantul despre motivele refuzului de înregistrare a drepturilor sau a modificării înscrierilor în registrul bunurilor imobile şi despre modul de contestare a refuzului;
d) să-şi perfecţioneze în permanenţă nivelul de pregătire profesională;
e) să păstreze secretul de stat şi confidenţialitatea cu privire la informaţia despre persoane, cunoscută în legătură cu exercitarea funcţiei sale, dacă astfel este stabilit de legislaţie;
f) să elibereze informaţia din cadastru, în condiţiile prevăzute de legislaţie;
g) să respecte regimul de muncă, stabilit în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) să respecte normele etice profesionale;
i) să îndeplinească alte obligaţii prevăzute de legislaţia în vigoare.
17. În exercitarea atribuţiilor sale, registratorul din cadrul oficiului cadastral teritorial, în afară de obligaţiile indicate în pct.16 din prezentul Regulament, mai are obligaţia să supravegheze stagiul efectuat de către registratorii stagiari.
18. Registratorul nu este în drept:
a) să efectueze acţiuni de înregistrare în scopuri personale;
b) să accepte, în calitate de compensaţie pentru exercitarea obligaţiilor de serviciu, plăţi sau alte beneficii în afară de salariul acordat.
19. Registratorul nou-angajat în oficiul cadastral teritorial, care nu a efectuat stagiul, va putea efectua înregistrări şi modificări în registrul bunurilor imobile după o perioadă de 3 luni de la angajare. Pînă la expirarea perioadei de 3 luni, acesta va asista un registrator în vederea însuşirii procedurilor necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale.
Capitolul IV
REGISTRATORUL STAGIAR.
CONDIŢIILE DE EFECTUARE A STAGIULUI
20. Registratorul stagiar, sub îndrumarea registratorului, efectuează stagiul timp de un an în cadrul oficiului cadastral teritorial. Întreprinderea stabileşte numărul necesar de registratori stagiari.
21. Registratorul stagiar poate fi persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute în pct.9 lit.a) – d) din prezentul Regulament.
22. Cererile de admitere la efectuarea stagiului se depun la întreprindere.
La cererea de admitere pentru efectuarea stagiului se anexează următoarele acte:
a) actul de identitate (în copie);
b) diploma de licenţă şi anexa cu privire la situaţia academică (în copie);
c) carnetul de muncă, în funcţie de caz (în copie);
d) cazierul judiciar (în original);
e) certificatele medicale eliberate de narcolog şi psihiatru (în original).
După examinarea cererilor de admitere pentru efectuarea stagiului, în cazul în care actele anexate la cerere corespund cerinţelor enumerate mai sus, întreprinderea încheie un contract individual de muncă pe un termen determinat, în conformitate cu legislaţia muncii.
23. Conducător al stagiului poate fi doar registratorul a cărui vechime în funcţie este de cel puţin 3 ani, are o reputaţie ireproşabilă, este un bun specialist şi, în urma efectuării controalelor activităţii sale, nu au fost depistate încălcări grave.
24. Registratorul stagiar are următoarele atribuţii:
a) pregăteşte documentele pentru înregistrare;
b) examinează documentele depuse, fără dreptul de a decide;
c) efectuează lucrări de secretariat.
25. Registratorul stagiar este obligat:
a) să respecte regimul de muncă stabilit;
b) să însuşească legislaţia în vigoare;
c) să deprindă procedura de primire a cererilor;
d) să însuşească procedurile de înregistrare;
e) să însuşească mecanismul de efectuare a înscrierilor în registrul bunurilor imobile;
f) să însuşească modul de ţinere a registrului bunurilor imobile, dosarelor cadastrale;
g) să însuşească programele la calculator utilizate în activitatea registratorului;
h) să înveţe a studia materialele din dosarul de inventariere tehnică;
i) să însuşească procedura stabilită de respingere a cererii, de prelungire a termenului de examinare a cererii şi de refuz asupra înregistrării drepturilor solicitate;
î) să deprindă modul de perfectare a deciziilor registratorului;
j) să respecte normele etice.
26. Registratorul stagiar nu are dreptul:
a) să efectueze înscrieri, modificări în registrul bunurilor imobile;
b) să furnizeze nesancţionat informaţii din cadastru, copii de pe documente.
27. Registratorul stagiar este obligat să ţină registrul de efectuare a stagiului, în care va înscrie date cu privire la activitatea în care a fost implicat pe parcursul stagiului, cunoştinţele acumulate şi actele legislative studiate.
Registrul de efectuare a stagiului va fi avizat de registratorul care a fost numit conducător al stagiului.
28. La expirarea termenului de stagiu, conducătorul stagiului întocmeşte referinţa în care reflectă: gradul de pregătire a stagiarului, calităţile profesionale şi însuşirea deprinderilor practice şi teoretice, dobîndite pe perioada stagierii, aprecierea calităţilor individuale şi recomandarea lui pentru funcţia de registrator, care se întocmeşte în 2 exemplare, dintre care un exemplar se transmite întreprinderii, iar unul se eliberează registratorului stagiar.
După expirarea perioadei de stagiu, persoanele care au efectuat stagiul profesional de registrator, indiferent de aprecierea acordată de registratorul responsabil de stagiere, pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei de registrator, în termen de un an din data expirării termenului de efectuare a stagiului.
Capitolul V
CONTROLUL ACTIVITĂŢII REGISTRATORULUI
29. Activitatea registratorului este supusă controlului din partea Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru şi întreprinderii în ceea ce priveşte:
a) respectarea termenelor de examinare a cererilor;
b) respectarea legislaţiei în procesul înregistrării;
c) respectarea legislaţiei privind efectuarea modificărilor în registrul bunurilor imobile;
d) modul de ţinere a documentaţiei cadastrale;
e) respectarea disciplinei de muncă;
f) alte aspecte prevăzute de legislaţia în vigoare.
30. Registratorul este obligat să prezinte persoanelor abilitate cu efectuarea controlului informaţia, documentele şi explicaţiile solicitate.
31. Agenţia Relaţii Funciare şi Cadastru şi întreprinderea examinează actele şi acţiunile registratorului care, în conformitate cu legislaţia, sînt contestate de Agenţie şi întreprindere.
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
REGULAMENTUL
privind modul de desfăşurare a concursului
pentru ocuparea funcţiei de registrator
1. Regulamentul privind modul de desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de registrator (în continuare – Regulamentul) este elaborat în temeiul art.12 din Legea cadastrului bunurilor imobile.
2. Prezentul Regulament stabileşte modalitatea organizării şi desfăşurării concursului, modul de activitate a Comisiei de concurs (în continuare – Comisia) pentru ocuparea funcţiei de registrator în cadrul întreprinderii specializate în cadastru şi în cadrul oficiilor cadastrale teritoriale.
3. Concursul este organizat de Întreprinderea Specializată în Cadastru (în continuare – întreprinderea).
Pentru fiecare concurs, întreprinderea, în baza deciziei Comisiei, stabileşte numărul de posturi anunţate la concurs, data, ora şi locul desfăşurării concursului.
4. Întreprinderea publică avizul despre organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile pînă la data desfăşurării lui, în mijloacele de informare în masă, inclusiv într-un ziar republican, pe pagina web a Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru şi a întreprinderii.
Anunţul va conţine:
a) denumirea şi sediul întreprinderii;
b) denumirea oficiului cadastral teritorial unde există funcţia vacantă sau informaţia despre organizarea concursului pentru suplinirea funcţiei de registrator din cadrul întreprinderii;
c) condiţiile de participare la concurs;
d) actele ce urmează a fi prezentate;
e) data limită de depunere a actelor;
f) numărul de telefon, adresa electronică şi poştală, persoana responsabilă de prezentarea informaţiei suplimentare şi primirea actelor.
5. Concursul se desfăşoară în baza principiului teritorial. Pentru fiecare funcţie vacantă (funcţii vacante) în oficiul cadastral teritorial sau în întreprindere, concursul se organizează între persoanele admise la concurs (în continuare – candidaţii) care pretind la ocuparea funcţiei de registrator în oficiul cadastral respectiv sau în întreprindere.
6. Pentru desfăşurarea concursului, întreprinderea sistematizează şi pune la dispoziţia candidaţilor, prin plasarea pe pagina web a Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru şi a întreprinderii, lista de acte ale căror prevederi urmează a fi studiate, precum şi lista cu temele pentru proba scrisă şi interviu.
7. Candidatul prezintă personal la întreprindere, în termenul indicat în aviz, următoarele acte:
a) cererea de participare la concurs;
b) formularul de participare la concurs completat (conform anexei la prezentul Regulament);
c) actul de identitate (în copie);
d) diploma de licenţă şi anexa cu privire la situaţia academică (în copii);
e) carnetul de muncă, în funcţie de caz (în copie);
f) cazierul judiciar (în original);
g) certificatele medicale de sănătate, inclusiv cele eliberate de narcolog şi psihiatru (în original).
8. Comisia, în termen de cel mult 10 zile calendaristice pînă la data desfăşurării probei scrise, examinează actele candidaţilor care au depus cerere de participare la examen, în vederea stabilirii dacă ei întrunesc condiţiile necesare pentru a fi admişi la concurs, în conformitate cu art.12 din Legea cadastrului bunurilor imobile.
9. Întreprinderea, cu cel puţin 7 zile calendaristice pînă la desfăşurarea concursului, anunţă în scris candidaţii despre admiterea sau neadmiterea la concurs, inclusiv motivele neadmiterii.
Despre modificările intervenite, din motive obiective, referitor la data, ora, locul desfăşurării concursului, candidaţii sînt anunţaţi prin scrisoare recomandată sau prin înştiinţare scrisă, luată la cunoştinţă contra semnătură.
10. Concursul este susţinut în faţa Comisiei, instituită prin ordinul Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru, alcătuită din 9 membri, inclusiv preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul. Cinci membri ai Comisiei sînt numiţi din cadrul Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru şi patru – din angajaţi ai întreprinderii. Preşedinte al Comisiei este numit directorul general al Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru, vicepreşedinte al Comisiei – vicedirectorul general al Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru.
11. Comisia are următoarele atribuţii:
a) stabileşte lista actelor normative necesare consultării, temele pentru proba scrisă şi lista întrebărilor pentru interviu;
b) stabileşte durata probei scrise şi a interviului;
c) examinează actele candidaţilor şi îndeplinirea de către ei a condiţiilor de participare la concurs;
d) aprobă lista candidaţilor admişi la concurs;
e) apreciază rezultatele fiecărui candidat.
12. Atribuţiile preşedintelui Comisiei:
a) conduce activitatea Comisiei;
b) stabileşte data desfăşurării şedinţelor;
c) conduce şedinţele Comisiei.
În lipsa preşedintelui Comisiei, atribuţiile acestuia sînt exercitate de vicepreşedintele comisiei de concurs.
13. Secretarul Comisiei:
a) asigură respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;
b) pune la dispoziţia candidaţilor formularele de participare la concurs;
c) primeşte de la candidaţi actele ce urmează a fi prezentate, controlează veridicitatea copiilor prezentate;
d) prezintă rezultatele concursului preşedintelui Comisiei;
e) comunică candidaţilor admişi la concurs data, locul şi ora desfăşurării concursului;
f) comunică în scris candidaţilor rezultatele concursului;
g) perfectează procesele-verbale şi altă documentaţie privind activitatea Comisiei;
h) informează membrii Comisiei despre data, ora, locul şi ordinea de zi a şedinţei;
i) transmite Direcţiei resurse umane a întreprinderii, prin act de predare-primire, toate documentele Comisiei, la încetarea activităţii acesteia;
j) arhivează contestaţiile depuse de către candidaţi, procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei şi hotărîrile adoptate de aceasta;
k) îndeplineşte alte sarcini în scopul asigurării bunei desfăşurări a concursului.
14. Pentru desfăşurarea concursului, Comisia se întruneşte în şedinţă. Fiecare membru al Comisiei este în drept, după caz, să anexeze la procesul-verbal al şedinţei, după caz, opinia sa separată.
Şedinţa este deliberativă, dacă sînt prezenţi cel puţin două treimi din membrii Comisiei.
15. Concursul include proba scrisă şi interviul.
Proba scrisă are drept scop testarea cunoştinţelor şi abilităţilor necesare pentru îndeplinirea funcţiei de registrator, conform legislaţiei.
Proba scrisă este susţinută în faţa Comisiei de examinare, instituită, la decizia Comisiei, din 3 membri ai săi.
Conţinutul probei scrise, gradul de complexitate al acesteia se stabilesc de Comisie. Comisia elaborează cel puţin trei variante pentru proba scrisă, a cîte 10 întrebări fiecare, care se sigilează în plicuri separate. Toţi candidaţii la ocuparea unei funcţii vacante îndeplinesc concomitent aceeaşi variantă a probei scrise. Durata probei scrise se stabileşte de Comisie, dar nu mai mult de o oră astronomică. Lucrările candidaţilor se codifică înainte de începerea probei scrise şi se decodifică după aprecierea lor.
16. Secretarul Comisiei, cu 15 minute înainte de începerea fiecărei probe a examenului, face apelul nominal al candidaţilor în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile examenului (verificarea identităţii, împărţirea colilor de examen etc.). Identitatea candidatului se stabileşte numai în baza buletinului de identitate. După verificarea identităţii, ieşirea candidaţilor din sală se interzice pînă la momentul în care vor preda lucrările.
17. După începerea examenului, accesul oricărei alte persoane în afară de membrii Comisiei şi persoanele desemnate de preşedintele Comisiei pentru supravegherea desfăşurării examenului este interzis.
Candidaţilor nu li se permite deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a oricăror alte mijloace de comunicare la distanţă.
Nerespectarea prevederilor menţionate atrage eliminarea de la examen, cu aplicarea menţiunii “anulat” pe lucrare, acest fapt fiind consemnat în procesul-verbal al Comisiei.
Candidaţii sînt preîntîmpinaţi despre expirarea timpului pentru examen cu cel puţin 15 minute înainte de încheierea acestuia.
18. Aprecierea probei scrise se face prin sistemul de puncte: 0; 0,5 sau 1 pentru fiecare întrebare separat. Verificarea lucrărilor scrise se efectuează de Comisia de examinare.
Nota acordată lucrării de fiecare membru al Comisiei de examinare este suma punctajului acordat. Media aritmetică a notelor acordate de toţi membrii Comisiei de examinare se consideră nota finală pentru proba scrisă şi se consemnează în procesul-verbal al Comisiei.
Candidaţii pentru funcţia de registrator în oficiile cadastrale teritoriale, care la proba scrisă au obţinut nota finală mai mică de 7, sînt excluşi din concurs. Candidaţii pentru funcţia de registrator în cadrul întreprinderii sînt excluşi din concurs dacă au obţinut nota finală mai mică de 8.
19. Interviul se susţine în termen de cel mult 5 zile de la data susţinerii probei scrise.
Durata interviului se stabileşte de Comisie. Aprecierea interviului se face prin “susţinut” şi “nesusţinut”, prin votul deschis cu simpla majoritate de voturi din numărul celor prezenţi la şedinţă. În caz de egalitate de voturi, interviul se va considera “susţinut”.
20. Rezultatele concursului se fixează în procesul-verbal, care se semnează de toţi membrii prezenţi la şedinţă. Procesul-verbal cu privire la rezultatele concursului, în termen de trei zile, este prezentat Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru şi directorului întreprinderii.
21. Rezultatele concursului se comunică în scris candidaţilor de către secretarul Comisiei, în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea deciziei.
22. Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului (publicarea anunţului, multiplicarea formularelor de participare, serviciile poştale etc.) sînt suportate de întreprindere.
Cheltuielile pentru participarea la concurs (deplasarea la locul desfăşurării concursului, cazarea, utilizarea mijloacelor de comunicaţie etc.) sînt suportate de candidaţii la concurs.
23. În cazul în care candidaţii nu au depus actele în termenul stabilit sau în urma organizării concursului nu a fost selectat candidatul potrivit, se anunţă concurs repetat.
24. Contestaţiile privind organizarea, desfăşurarea şi rezultatele concursului se depun la Agenţia Relaţii Funciare şi Cadastru.
Candidatul care consideră că la desfăşurarea concursului au fost încălcate prevederile prezentului Regulament, i-a fost lezat un drept al său recunoscut de lege, poate depune o contestaţie argumentată a deciziei ori a procedurii aplicate.
Contestaţiile se depun în termen de 3 zile lucrătoare de la anunţarea rezultatelor.
Contestaţii referitor la notele finale la proba scrisă acordate de către Comisie nu se admit.
25. Agenţia Relaţii Funciare şi Cadastru desemnează membrii Comisiei de examinare a contestaţiilor, în număr de cel puţin 3 membri.
Contestaţia se examinează în termen de 7 zile lucrătoare de la data depunerii ei.
26. Contestaţia este depusă în formă scrisă şi trebuie să conţină:
a) numele şi prenumele candidatului care formulează contestaţia;
b) postul vacant de registrator pentru care a candidat;
c) esenţa şi temeiul contestaţiei, cu indicarea drepturilor şi intereselor legitime ale depunătorului contestaţiei, încălcate în cadrul desfăşurării concursului;
d) data şi semnătura.
27. Comisia de examinare a contestaţiilor va lăsa contestaţia fără examinare în cazul în care:
a) a fost depusă cu încălcarea termenului stabilit;
b) nu corespunde cerinţelor specificate în pct.26 din prezentul Regulament.
În cazul în care Comisia de examinare a contestaţiilor constată încălcarea Regulamentului, urmează să adopte măsurile necesare pentru restabilirea drepturilor candidatului.
28. În urma examinării contestaţiei, Comisia de examinare a contestaţiilor adoptă una dintre următoarele decizii:
a) respinge contestaţia, în cazul prevăzut de pct.24 alineatul patru din prezentul Regulament;
b) lăsa contestaţia fără examinare, în cazurile prevăzute de pct.27 din prezentul Regulament;
c) recunoaşte contestaţia drept întemeiată şi întreprinde măsurile pentru restabilirea drepturilor candidatului.
29. Rezultatul examinării contestaţiei se aduce la cunoştinţa candidatului care a depus contestaţia, în scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii lui.
În cazul în care candidatul nu este de acord cu rezultatul examinării contestaţiei, acesta este în drept să se adreseze în instanţa de judecată competentă.
30. Întreprinderea ţine evidenţa persoanelor care au susţinut probele în faţa Comisiei, conform prezentului Regulament, însă nu au fost acceptate din lipsă de posturi vacante. La apariţia postului vacant, în termen de un an de la data desfăşurării concursului, întreprinderea este în drept să angajeze în funcţie candidatul care a participat la concurs şi a obţinut cea mai înaltă notă finală.
Anexă la Regulamentul privind modul de desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de registrator
Formular de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei de registrator
| |
Denumirea organului cadastral în care există funcţia vacantă | |
Numele şi prenumele candidatului | |
Data naşterii | |
Adresa poştală, e-mail | |
Telefon de contact | |
Studii, inclusiv postuniversitare (instituţia absolvită, specialitatea) | |
Cursuri de specializare/perfecţionare în ultimii 4 ani | |
Vechimea totală în muncă | |
Vechimea în muncă în funcţia de jurist | |
Termenul de efectuare a stagiului (dacă a fost efectuat) | |
Antecedente penale | |
Funcţia deţinută în prezent | |
Nivelul de cunoaştere a limbilor | |
Abilităţi de lucru la calculator | |
Acte anexate | |
Declar pe propria răspundere că datele furnizate în acest formular sînt veridice. Accept dreptul întreprinderii specializate în cadastru de a verifica datele din formular şi din actele prezentate.
Semnătura candidatului________________________ Data________________________________________.” |
