vineri, 16 decembrie 2011
918/07.12.2011 Hotărîre cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

nr. 918  din  07.12.2011

 

Monitorul Oficial nr.222-226/1009 din 16.12.2011

 

* * *

În scopul optimizării procedurii de asigurare a populaţiei cu acte de identitate, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

Se aprobă modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului (se anexează).

 

PRIM-MINISTRU Vladimir FILAT

Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor
externe şi integrării europene Iurie Leancă
Ministrul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor Pavel Filip

Chişinău, 7 decembrie 2011.
Nr.918.

 

Aprobate

prin Hotărîrea Guvernului

nr.918 din 7 decembrie 2011

 

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

1. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.376 din 6 iunie 1995 “Cu privire la măsurile suplimentare de realizare a Sistemului naţional de paşapoarte” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr.47, art.344), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1) punctul 2:

alineatul unu va avea următorul cuprins:

“Pentru a primi buletinul de identitate, cetăţenii Republicii Moldova se adresează organelor competente din raza domiciliului lor sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova, iar în cazul lipsei acestora în statul respectiv de acreditare sau reşedinţă, la orice misiune diplomatică sau oficiu consular al Republicii Moldova peste hotare, prezentînd următoarele documente:

cererea-chestionar de modelul “A”, stabilit în anexa nr.1;

certificatele de stare civilă, după caz.”;

la alineatul doi, după cuvintele “Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor” se introduc cuvintele “sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova”;

se completează cu două alineate noi cu următorul cuprins:

“Formularul pentru perfectarea buletinului de identitate se transmite de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova către Întreprinderea de Stat “Centrul Resurselor Informaţionale de Stat “Registru” a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor sub formă de document electronic sau în format electronic prin intermediul canalelor telecomunicaţionale securizate ale Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice şi pe suport de hîrtie.

Costul buletinului de identitate şi cheltuielile ce ţin de operaţiunile de eliberare a acestuia, inclusiv costul serviciilor consulare, se achită de către solicitant conform legislaţiei în vigoare. Sumele băneşti ce ţin de acoperirea cheltuielilor pentru perfectarea buletinului de identitate se transferă de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova pe contul Întreprinderii de Stat “Centrul Resurselor Informaţionale de Stat “Registru” a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”;

2) punctul 4:

la alineatul unu, cuvintele “certificatul de naştere; certificatul de căsătorie; certificatul de divorţ; certificatul de schimbare a numelui de familie, prenumelui; 4 fotografii de modelul stabilit” se exclud;

la alineatul doi, cuvintele “schimbării numelui de familie, prenumelui” se substituie prin cuvintele “modificării, rectificării datelor personale sau a informaţiei cu privire la starea civilă”;

3) punctul 5:

la alineatul unu, după cuvintele “localitatea lor de domiciliere” se introduc cuvintele “sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova”;

la alineatul doi, după cuvintele “acte de identitate provizorii” se introduc cuvintele “sau certificate ce atestă identitatea persoanei, eliberate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova”;

4) la punctul 31, după cuvintele “Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor” se introduc cuvintele “sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova”, iar în final se completează cu propoziţia: “În cazul lipsei misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale Republicii Moldova în statul de reşedinţă a solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice misiune diplomatică sau oficiu consular al Republicii Moldova peste hotare.”;

5) punctul 32:

alineatul unu va avea următorul cuprins:

“Cetăţenii Republicii Moldova şi apatrizii domiciliaţi permanent în Republica Moldova, care solicită plecarea temporară peste hotare, prezintă organelor competente din localitatea lor de domiciliere sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova următoarele documente:

cererea-chestionar de modelul “A”, stabilit în anexa nr.1, iar apatrizii – cererea-chestionar de modelul “C”, stabilit în anexa nr.4;

buletinul de identitate;

livretul militar sau adeverinţa de recrut, după caz.”;

la alineatul doi, după cuvintele “Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor” se introduc cuvintele “sau misiunilor diplomatice ori oficiilor consulare ale Republicii Moldova”;

la alineatul patru, după cuvintele “se efectuează numai la prezentarea” se introduc cuvintele “certificatelor de stare civilă (de naştere a minorului, de căsătorie sau divorţ al părinţilor, după caz), precum şi a”;

alineatul cinci va avea următorul cuprins:

“În cazul modificării, rectificării datelor personale sau a informaţiei cu privire la starea civilă, se vor prezenta documentele ce confirmă aceste împrejurări.”;

6) punctul 38 va avea următorul cuprins:

38. Formularul privind perfectarea paşapoartelor se transmite de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova către Întreprinderea de Stat “Centrul Resurselor Informaţionale de Stat “Registru” a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor sub formă de document electronic sau în format electronic prin intermediul canalelor telecomunicaţionale securizate ale Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice şi pe suport de hîrtie.

Costul paşaportului şi cheltuielile ce ţin de operaţiunile de eliberarea acestuia, inclusiv costul serviciilor consulare, se achită de solicitant conform legislaţiei în vigoare. Sumele băneşti ce ţin de acoperirea cheltuielilor pentru perfectarea paşaportului se transferă de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova pe contul Întreprinderii de Stat “Centrul Resurselor Informaţionale de Stat “Registru” a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.

 

2. Punctul 74 din Statutul Consular, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.368 din 28 martie 2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.50-52, art.484) va avea următorul cuprins:

74. Funcţionarul consular va elibera, în condiţiile legii, cetăţenilor Republicii Moldova aflaţi în străinătate buletine de identitate şi paşapoarte, iar apatrizilor cu drept de şedere permanentă pe teritoriul Republicii Moldova aflaţi în străinătate – documente de călătorie. În caz de necesitate, funcţionarul consular va elibera documente de întoarcere în ţară (titluri de călătorie).”