vineri, 1 noiembrie 2013
865/01.11.2013 Hotărîre cu privire la modificarea şi completarea anexelor nr.1 şi 2 la Hotărîrea Guvernului nr.998 din 20 august 2003

H O T Ă R Î R E

cu privire la modificarea şi completarea anexelor nr.1 şi 2

la Hotărîrea Guvernului nr.998 din 20 august 2003

 

nr. 865  din  01.11.2013

 

Monitorul Oficial nr.252-257/971 din 08.11.2013

 

* * *

În scopul executării prevederilor art.36 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.248-253, art.996), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Anexele nr.1 şi 2 la Hotărîrea Guvernului nr.998 din 20 august 2003 “Privind activitatea serviciului de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriei” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.191-195, art.1059), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1) anexa nr.1:

a) la punctul 1, textul “Legii nr.123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală” se substituie cu textul “Legii nr.436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală”;

b) la punctul 4 alineatul şase, textul “taxa pentru amenajarea localităţilor din zona de frontieră care au birouri (posturi) vamale de trecere a frontierei vamale” se exclude;

c) punctul 7:

la primul alineat, cuvîntul “documentare” se exclude, iar textul “direcţiile generale finanţe teritoriale, precum şi de către alte organe abilitate cu acest drept” se substituie cu textul “Inspecţia financiară din subordinea Ministerului Finanţelor – odată cu efectuarea reviziilor asupra executării bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale”;

alineatul al doilea va avea următorul cuprins:

“La încetarea raportului de serviciu al perceptorului fiscal sau al persoanei care exercită funcţiile acestuia, prin dispoziţia autorităţii executive, se creează o comisie care va efectua, în mod obligatoriu, revizia casei de încasări a impozitelor, taxelor şi a altor plăţi şi transmiterea la contabilitatea primăriei a chitanţelor şi a altor documente de care persoanele menţionate poartă răspundere. În componenţa comisiei se includ primarul sau viceprimarul unităţii administrativ-teritoriale, contabilul-şef al primăriei, precum şi un consilier din cadrul consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale. La constatarea unor nereguli, comisia va informa imediat Inspecţia financiară din subordinea Ministerului Finanţelor.”;

la alineatul al patrulea, cuvîntul “documentare” se exclude;

d) la punctul 9, alineatul al doilea şi tabelul se exclud.

2) anexa nr.2:

a) la punctul 2 primul alineat, textul “Hotărîrea Guvernului nr.1358 din 7 decembrie 2001” se substituie cu textul “Hotărîrea Guvernului nr.1446 din 19 decembrie 2006 “Cu privire la punerea în aplicare a noilor registre de evidenţă a gospodăriilor populaţiei”;

b) la punctul 25, textul “, iar obligaţiile fiscale aferente taxei pentru amenajarea localităţilor din zona de frontieră care au birouri (posturi) vamale de trecere a frontierei vamale – conform anexei nr.7 la prezenta Instrucţiune” se exclude;

c) la punctul 47 alineatul al doilea, cifra “37” se substituie cu cifra “45”;

d) anexa nr.7 se abrogă.

2. Se recomandă consiliilor locale, în termen de 3 luni, să aducă Regulamentul Serviciului de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriei respective în concordanţă cu prezenta hotărîre.

 

PRIM-MINISTRU Iurie LEANCĂ

Contrasemnează:
Ministrul finanţelor Anatol Arapu

Chişinău, 1 noiembrie 2013.
Nr.865.