L E G E

cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului

[Titlul completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

 

nr. 633-XV  din  15.11.2001

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.139-140/1084 din 15.11.2001

 

* * *

C U P R I N S

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

Articolul 1. Obiectivul legii

Articolul 2. Domeniul de aplicare a legii

Articolul 3. Noţiuni principale

 

Capitolul II

PREVENIREA SPĂLĂRII BANILOR ŞI FINANŢĂRII TERORISMULUI

Articolul 4. Procedură de efectuare şi înregistrare a operaţiunilor financiare limitate sau suspecte

Articolul 5. Operaţiuni financiare limitate şi suspecte

Articolul 6. Limitarea acţiunii secretului comercial

 

Capitolul III

COMPETENŢA AUTORITĂŢILOR ABILITATE CU COMBATEREA

SPĂLĂRII BANILOR ŞI FINANŢĂRII TERORISMULUI

Articolul 7. Autoritatea abilitată cu executarea prezentei legi

Articolul 8. Atribuţiile autorităţilor care exercită controlul legitimităţii operaţiunilor efectuate de organizaţiile financiare

Articolul 9. Coordonarea activităţii de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului

Articolul 10. Răspunderea pentru încălcarea prevederilor prezentei legi

 

Capitolul IV

COLABORAREA INTERNAŢIONALĂ

Articolul 11. Reglementarea juridică

 

Capitolul V

DISPOZIŢII FINALE

Articolul 12 Îndatoririle Guvernului

 

 

 

Notă: În textul legii, cu excepţia art.4 alin.(1) lit. d) şi art.6 alin.(1), sintagma "Procuratura Generală" se înlocuieşte cu sintagma "Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei" conform Legii nr.197-XV din 15.05.2003, în vigoare 31.05.2003

 

 

Parlamentul adoptă prezenta lege organică.

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

Articolul 1. Obiectivul legii

Prezenta lege are drept obiectiv prevenirea şi contracararea acţiunilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului.

[Art.1 completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

 

Articolul 2. Domeniul de aplicare a legii

Prezenta lege se extinde asupra acţiunilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului săvîrşite de cetăţenii Republicii Moldova, de cetăţenii străini, de apatrizi şi de persoane juridice rezidente sau nerezidente pe teritoriul Republicii Moldova, precum şi asupra acţiunilor săvîrşite de cetăţenii şi persoanele juridice, rezidenţi ai Republicii Moldova, în afara teritoriului Republicii Moldova, în conformitate cu acordurile internaţionale ratificate de Republica Moldova.

[Art.2 completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.2 completat prin Legea nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Articolul 3. Noţiuni principale

În sensul prezentei legi se definesc următoarele noţiuni:

spălare a banilor - acţiuni orientate fie spre atribuirea unui aspect legal sursei şi provenienţei mijloacelor băneşti, a bunurilor sau a veniturilor obţinute ilicit în urma săvîrşirii infracţiunilor, fie spre tăinuirea, deghizarea sau denaturarea informaţiei privind natura, originea, mişcarea, plasarea sau apartenenţa acestor mijloace băneşti, bunuri sau venituri, despre care persoana ştie că constituie venituri provenite din activitate infracţională; dobîndirea, posesia sau utilizarea de bunuri, cunoscînd că acestea provin din săvîrşirea unei infracţiuni, participare la orice asociere, înţelegere, complicitatea prin ajutor sau sfaturi în vederea comiterii acţiunilor în cauză;

finanţare a terorismului – oferirea ori colectarea intenţionată, prin diferite metode, direct sau indirect, a mijloacelor financiare sau a bunurilor în scopul utilizării acestora la săvîrşirea actelor teroriste;

venituri obţinute ilicit - mijloace financiare în monedă naţională sau străină, bunuri, drepturi patrimoniale, obiecte ale proprietăţii intelectuale, obiecte ale proprietăţii de altă natură, prevăzute de legislaţia civilă, obţinute în urma săvîrşirii infracţiunii;

operaţiuni financiare - tranzacţii şi alte acţiuni ale persoanelor fizice sau juridice cu mijloacele financiare sau bunuri, indiferent de forma de proprietate a persoanei şi metoda de efectuare a operaţiunilor, avînd drept scop transmiterea dreptului de proprietate, inclusiv următoarele operaţiuni legate de folosirea mijloacelor financiare în calitate de mijloc de plată:

a) importul în Republica Moldova, exportul şi expedierea din Republica Moldova, precum şi transportul şi tranzitarea pe teritoriul Republicii Moldova;

b) efectuarea de transferuri băneşti prin intermediul mandatelor poştale internaţionale;

c) primirea şi acordarea de credite financiare;

d) transferul în Republica Moldova şi din Republica Moldova, precum şi pe teritoriul ei al dobînzilor, dividendelor şi altor venituri obţinute în urma efectuării depunerilor, investiţiilor, acordării creditelor şi efectuării altor operaţiuni legate de circulaţia capitalului;

e) transferurile cu caracter necomercial în Republica Moldova şi din Republica Moldova, inclusiv sumele destinate achitării salariilor, pensiilor, pensiilor alimentare, tranzacţiilor cu bunuri succesorale, precum şi alte operaţiuni similare;

f) depunerile în capitalul social al organizaţiei în scopul obţinerii veniturilor şi a dreptului de participare la administrarea organizaţiei;

g) achiziţionarea valorilor mobiliare;

h) transferurile efectuate în scopul obţinerii dreptului de proprietate asupra clădirilor, construcţiilor şi altor bunuri, inclusiv asupra solului şi zăcămintelor subterane, atribuite de lege la valori imobiliare, precum şi a altor drepturi de proprietate asupra bunurilor;

i) tranzacţiile şi acţiunile persoanelor fizice sau juridice, indiferent de forma şi metoda efectuării lor, avînd drept scop primirea, înstrăinarea, plata, transmiterea, transportarea, expedierea, transferarea, schimbul sau păstrarea mijloacelor financiare sau a bunurilor, precum şi identificarea sau înregistrarea unor astfel de tranzacţii şi acţiuni;

organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare -

a) bănci, sucursale ale băncilor străine, alte instituţii financiare şi filiale ale acestora;

b) burse de valori, alte burse, fonduri de investiţii, companii de asigurare, companii fiduciare, oficii comerciale de dealeri şi brokeri, alte întreprinderi, organizaţii şi instituţii (denumite în continuare – instituţii) care execută operaţiuni de primire, transmitere, înstrăinare, transport, transfer, schimb sau păstrare a mijloacelor financiare sau a bunurilor; instituţii care legitimează ori înregistrează dreptul de proprietate; organe ce acordă asistenţă juridică, notarială, contabilă, financiar-bancară şi orice alte persoane fizice şi juridice care încheie tranzacţii în afara sistemului financiar-bancar;

c) cazinouri, localuri de odihnă înzestrate cu aparate pentru jocuri de noroc, instituţii care organizează şi desfăşoară loterii sau jocuri de noroc;

mijloace financiare - bancnote şi monede metalice, valută străină, titluri sau hîrtii de valoare, cecuri şi certificate de depozit sau de depunător, livrete de economii, acţiuni, depuneri pe cartele electronice de creditare şi alte documente de primire, înstrăinare, transferare, schimb sau păstrare ale acestora, care certifică dreptul de proprietate şi pot fi utilizate numai la prezentare;

bunuri - orice categorii de valori materiale sau nemateriale, mobiliare sau imobiliare, precum şi actele juridice sau alte documente care certifică dreptul de proprietate asupra acestora.

[Art.3 modificat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.3 modificat prin Legea nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Capitolul II

PREVENIREA SPĂLĂRII BANILOR ŞI FINANŢĂRII TERORISMULUI

[Titlul cap.II completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

 

Articolul 4. Procedură de efectuare şi înregistrare a operaţiunilor financiare limitate sau suspecte

(1) Organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare sînt obligate:

a) să acumuleze, să analizeze şi să înregistreze date despre clienţi în baza actelor de identificare a persoanelor fizice sau juridice; să obţină informaţii despre identitatea persoanelor pe numele cărora este deschis un cont sau în numele cărora este efectuată o tranzacţie, dacă există orice dubii că aceşti clienţi acţionează în nume propriu; să verifice împuternicirile persoanei care are intenţia să acţioneze în numele beneficiarului şi s-o identifice;

b) să completeze un formular special pentru fiecare operaţiune realizată de o persoană fizică, cu o valoare ce depăşeşte 300 mii lei, precum şi pentru fiecare operaţiune realizată de o persoană juridică, cu o valoare ce depăşeşte 500 mii lei, formular care urmează a fi remis Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei în termen de 15 zile. Formularul se completează şi în cazul în care valoarea cîtorva operaţiuni realizate în curs de 30 de zile de către o persoană fizică sau juridică, inclusiv în numele acesteia, atinge o sumă totală în mărimile indicate;

c) în cazul depistării unor circumstanţe care denotă caracterul suspect al operaţiunilor financiare, în curs de pregătire, realizare sau deja realizate, să informeze Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei în termen de 24 de ore;

d) să sisteze, la decizia Procuraturii Generale sau a instanţei judecătoreşti, executarea operaţiunilor financiare limitate sau suspecte pe un termen indicat în decizie, dar nu mai mare de 5 zile;

e) la solicitarea scrisă a Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei, să prezinte informaţiile, documentele, materialele disponibile referitoare la efectuarea operaţiunilor financiare limitate sau suspecte;

f) să păstreze registrul clienţilor identificaţi, arhiva conturilor şi documentele primare privind operaţiunile financiare limitate şi suspecte pînă la expirarea termenului de 5 ani de la efectuarea operaţiunii, iar contractele de efectuare a tranzacţiilor valutare – timp de 7 ani;

g) să nu comunice unor terţi transmiterea către Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei a informaţiilor privind efectuarea operaţiunilor financiare limitate sau suspecte. Comunicarea unor asemenea informaţii către terţi se admite numai în cazurile prevăzute de lege.

(2) Instituţiile financiare nu sînt în drept să ţină conturi anonime sau conturi pe nume fictive. La deschiderea oricărui cont instituţia financiară va solicita clientului prezentarea unui act de identitate sau a unei procuri legalizate în modul stabilit şi va înregistra datele din acestea. Arenda casetelor de păstrare se va efectua prin aceeaşi procedură.

(3) Organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare urmează să elaboreze programe pentru combaterea spălării banilor, care vor include cel puţin:

a) elaborarea metodelor, procedurilor şi măsurilor de control intern, inclusiv numirea funcţionarilor de la posturi de conducere responsabili de asigurarea conformării politicilor şi procedurilor organizaţiei care efectuează operaţiuni financiare cu cerinţele statutare şi reglementările legale contra spălării banilor şi finanţării terorismului, de respectarea regulilor stricte cu privire la cunoaşterea clientului, avînd drept scop promovarea normelor etice şi profesionale în sectorul financiar şi prevenirea folosirii organizaţiei, în mod intenţionat sau nu, de către elementele criminale;

b) un program continuu de instruire a angajaţilor, selecţie strictă a cadrelor, pentru a asigura profesionalismul lor înalt;

c) recurgerea la audit pentru a exercita controlul asupra sistemului.

(4) Organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare vor acorda o atenţie specială clienţilor sau beneficiarilor rezidenţi care primesc fonduri din ţările identificate drept ţări ce nu dispun de norme contra spălării banilor şi finanţării terorismului sau dispun de norme inadecvate în acest sens sau reprezintă un risc sporit datorită nivelului înalt de infracţionalitate şi corupţie. Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei va acumula şi va furniza informaţia respectivă organizaţiilor care efectuează operaţiuni financiare.

(5) Operaţiunile financiare limitate şi suspecte se înregistrează prin completarea unui formular special, în care se indică datele privind operaţiunea în cauză, confirmate prin semnătura funcţionarului care a efectuat-o. În formular se indică următoarele informaţii:

a) seria, numărul şi data eliberării actului de identificare, adresa şi alte date necesare pentru identificarea persoanei care a efectuat operaţiunea financiară;

b) adresa şi alte date necesare pentru identificarea persoanei în numele căreia s-a efectuat operaţiunea financiară;

c) adresa şi alte date necesare pentru identificarea beneficiarului operaţiunii financiare;

d) datele de identificare juridică şi conturile clienţilor participanţi la operaţiune financiară;

e) tipul operaţiunii financiare;

f) datele despre organizaţia care a efectuat operaţiunea financiară;

g) data, timpul şi valoarea operaţiunii;

h) numele şi funcţia persoanei care a înregistrat operaţiunea financiară.

(6) Formularul nu se completează în cazul efectuării operaţiunilor de deservire a Trezoreriei de Stat.

(7) Modelul formularului se elaborează de către Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei.

[Art.4 completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.4 modificat prin Legea nr.225-XV din 01.07.2004, în vigoare 23.07.2004]

Notă: Vezi Modelul formularului la sfîrşitul Legii.

[Art.4 modificat prin Legea nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Articolul 5. Operaţiuni financiare limitate şi suspecte

(1) Drept operaţiuni financiare limitate se prezumează a fi:

a) schimbul unic de bancnote de valoare nominală mică pe bancnote de valoare nominală mare, în sumă ce depăşeşte 50000 lei;

b) majorarea depunerilor pînă la o valoare ce depăşeşte 250000 lei, însoţită de transferul lor ulterior către o altă persoană;

c) transferul internaţional de mijloace băneşti cu o valoare ce depăşeşte 65000 lei, cu cererea de a efectua plata beneficiarului în numerar;

d) deschiderea de către client în aceleaşi instituţii financiare a cîtorva conturi cu destinaţie similară, cu transferul ulterior pe fiecare din aceste conturi a mijloacelor băneşti cu o valoare ce depăşeşte 250000 lei;

e) transferul sau primirea unei sume ce depăşeşte 100000 lei dintr-o ţară în care, conform listei aprobate de Guvernul Republicii Moldova, are loc fabricarea ilegală a substanţelor narcotice.

(2) Drept operaţiuni financiare suspecte se prezumează a fi:

a) efectuarea unei singure operaţiuni cu mijloace financiare în numerar sau efectuarea mai multor operaţiuni de acest fel în circumstanţe care relevă inexistenţa legăturii dintre aceste operaţiuni şi activitatea economică a clientului;

b) depunerea pe cont ori transferul de către o persoană fizică sau juridică a unei sume în numerar cînd există temeiul de a considera că, ţinînd cont de domeniul de activitate a persoanei în cauză şi de alte circumstanţe, suma depusă ori transferată este în discordanţă cu veniturile şi situaţia patrimonială a acesteia;

c) transferul şi ridicarea de mijloace băneşti în numerar de către o persoană fizică sau juridică care, de obicei, efectuează decontări prin cecuri şi alte decontări prin virament;

d) existenţa la client a unui cont, fără tangenţă cu activitatea economică a clientului, pe care se efectuează transferuri băneşti în valori ce depăşesc limita de raportare;

e) transferul pe contul unui client de mijloace băneşti, prin cecuri, din partea diferitelor persoane fizice sau juridice cu care nu are relaţii contractuale sau de producţie;

f) depunerea pe cont de mijloace băneşti declarate drept venit care nu este firesc pentru client;

g) cumpărarea sau vînzarea valorilor mobiliare în circumstanţe care denotă caracterul suspect al operaţiunii financiare;

h) achiziţionarea de valori mobiliare de către persoanele juridice cu achitarea acestora în numerar;

i) operaţiunile cu cecuri şi alte instrumente emise la purtător;

j) operaţiunile în care una din părţi este rezident al zonei off-shore sau operaţiunile efectuate prin conturile băncilor off-shore;

k) operaţiunile efectuate prin companiile şi băncile din ţările ce nu dispun de norme contra spălării banilor şi finanţării terorismului sau dispun de norme inadecvate în acest sens, sau reprezintă un risc sporit din cauza nivelului înalt de infracţionalitate şi corupţie, precum şi operaţiunile cu rezidenţii acestor ţări;

l) solicitarea unui credit garantat printr-un document ce atestă existenţa unor depuneri în bănci străine, în cazul în care există informaţii privind caracterul suspect al depunerilor;

m) solicitarea unui credit garantat printr-un avuar (cerere) sau document ce atestă existenţa unor depuneri într-o bancă străină sau într-o altă bancă, în cazul în care există informaţii privind caracterul suspect al depunerilor.

(3) Datele privind operaţiunile financiare limitate sau suspecte se expediază Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei.

(4) În cazul apariţiei de noi tehnologii, Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei va înainta Guvernului propuneri în vederea stabilirii altor criterii de determinare a operaţiunilor financiare limitate şi suspecte.

[Art.5 completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.5 modificat prin Legea nr.197-XV din 15.05.2003, în vigoare 31.05.2003]

[Art.5 în redacţia Legii nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Articolul 6. Limitarea acţiunii secretului comercial

(1) Transmiterea de către organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare a informaţiilor (documentelor, materialelor, altor date) către Serviciul de Informaţii şi Securitate, către organele cu funcţii de control fiscal şi financiar, către alte organe similare sau către organele de urmărire penală, către organele procuraturii sau instanţele de judecată, în cazurile prevăzute de legislaţie, nu poate fi calificată drept divulgare a secretului comercial.

(2) Prevederile legislaţiei cu privire la secretul comercial nu pot servi drept obstacol pentru recepţionarea de către organele indicate la alin.(1) al prezentului articol a informaţiei (documentelor, materialelor, altor date) despre activitatea economico-financiară, operaţiunile şi depunerile efectuate pe conturile persoanelor fizice sau juridice în cazurile în care există indicii de pregătire, realizare curentă sau practicarea anterioară a acţiunilor de spălare a banilor proveniţi din săvîrşirea crimelor sau de finanţare a terorismului.

(3) Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei, precum şi persoanele cu funcţii de răspundere din cadrul acesteia poartă răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare, inclusiv răspundere patrimonială deplină, pentru prejudiciul cauzat în urma divulgării nelegitime a datelor obţinute în exerciţiul funcţiunii.

(4) Organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare şi angajaţii acestora sînt exoneraţi de răspundere disciplinară, administrativă, civilă şi penală ca urmare a executării prevederilor prezentei legi, chiar dacă această executare a avut drept urmări cauzarea de prejudicii materiale sau morale.

[Art.6 modificat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.6 modificat prin Legea nr.206-XV din 29.05.2003, în vigoare 18.07.2003]

[Art.6 modificat prin Legea nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Capitolul III

COMPETENŢA AUTORITĂŢILOR ABILITATE CU COMBATEREA

SPĂLĂRII BANILOR ŞI FINANŢĂRII TERORISMULUI

[Titlul cap.III completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

 

Articolul 7. Autoritatea abilitată cu executarea prezentei legi

Prezenta lege se execută de către Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei, în al cărui cadru se creează o subdiviziune specializată.

[Art.7 în redacţia Legii nr.197-XV din 15.05.2003, în vigoare 31.05.2003]

[Art.7 în redacţia Legii nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Articolul 8. Atribuţiile autorităţilor care exercită controlul legitimităţii operaţiunilor efectuate de organizaţiile financiare

(1) În scopul combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, autorităţile care exercită controlul legitimităţii operaţiunilor efectuate de organizaţiile financiare sînt obligate:

a) să determine dacă organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare utilizează politici, practici şi proceduri scrise, inclusiv reguli stricte cu privire la cunoaşterea clientului, avînd drept scop promovarea normelor etice şi profesionale în sectorul financiar şi prevenirea folosirii organizaţiilor financiare, în mod intenţionat sau nu, de către elementele criminale; să determine dacă organizaţiile financiare se conformează politicilor, practicilor şi procedurilor proprii orientate spre depistarea activităţii de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului;

b) să prezinte Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei informaţii (documente, materiale, alte date) despre persoanele fizice şi juridice care practică activităţi de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului. Aceste informaţii se vor baza pe operaţiunile despre al căror venit ilegal organizaţiile financiare ştiau sau ar fi trebuit să ştie, ele putînd fi deduse din circumstanţele obiective;

c) să prezinte Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei, organelor de urmărire penală, organelor procuraturii şi instanţelor judecătoreşti informaţia (documentele, materialele, alte date) cu privire la rezultatul verificărilor persoanelor fizice sau juridice în legătură cu obţinerea ilicită a banilor sau altor bunuri, precum şi să acorde sprijinul necesar organelor nominalizate în procesul de verificare a materialelor sau în cazul urmăririi penale;

d) să informeze organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare despre operaţiunile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, inclusiv despre noile metode şi tendinţe privind operaţiunile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului;

e) să identifice posibilităţile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului ale întreprinderilor sau organizaţiilor, să întreprindă, după caz, măsuri suplimentare pentru a preveni folosirea ilegală a unor asemenea întreprinderi şi organizaţii şi să informeze organizaţiile care efectuează operaţiuni financiare despre eventualele abuzuri.

(2) În cazurile de nerespectare a prevederilor prezentei legi referitoare la efectuarea de către persoanele fizice şi juridice a operaţiunilor financiare sau de existenţă a indiciilor de obţinere a veniturilor ilicite, persoanele responsabile se trag la răspundere administrativă, conform legislaţiei în vigoare, iar materialele respective se transmit, după caz, Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei.

(3) Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei transmite, în modul stabilit de legislaţie, organelor de urmărire penală şi altor organe abilitate informaţia (documente, materiale şi alte date) despre persoanele fizice şi juridice bănuite sau implicate în operaţiuni de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului.

(4) Autorităţile care exercită controlul legitimităţii operaţiunilor financiare vor întreprinde măsurile necesare, juridice şi de reglementare, pentru a preveni instituirea controlului asupra organizaţiei care efectuează operaţiuni financiare sau obţinerea pachetului de acţiuni de control al acesteia de către elementele criminale.

[Art.8 completat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.8 modificat prin Legea nr.3-XV din 05.02.2004, în vigoare 12.03.2004]

[Art.8 modificat prin Legea nr.206-XV din 29.05.2003, în vigoare 18.07.2003]

[Art.8 modificat prin Legea nr.197-XV din 15.05.2003, în vigoare 31.05.2003]

[Art.8 modificat prin Legea nr.1150-XV din 21.06.2002, în vigoare 25.07.2002]

 

Articolul 9. Coordonarea activităţii de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului

Coordonarea activităţii autorităţilor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi coordonarea colaborării internaţionale în acest domeniu se efectuează de către Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei.

[Art.9 modificat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

 

Articolul 10. Răspunderea pentru încălcarea prevederilor prezentei legi

Persoanele vinovate de încălcare a prevederilor prezentei legi sînt trase la răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

Capitolul IV

COLABORAREA INTERNAŢIONALĂ

Articolul 11. Reglementarea juridică

Colaborarea organelor de control şi de drept ale Republicii Moldova cu organele similare ale altor state în domeniul prevenirii, depistării, contracarării acţiunilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, de urmărire penală în aceste acţiuni, precum şi confiscarea şi transmiterea banilor se efectuează în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova în baza convenţiilor internaţionale sau acordurilor bilaterale ratificate de Republica Moldova.

[Art.11 modificat prin Legea nr.436-XV din 24.12.2004, în vigoare 07.01.2005]

[Art.11 modificat prin Legea nr.3-XV din 05.02.2004, în vigoare 12.03.2004]

 

Capitolul V

DISPOZIŢII FINALE

Articolul 12

Guvernul, în termen de 2 luni de la data publicării prezentei legi, va aduce actele sale normative în conformitate cu aceasta.

 

PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI Eugenia OSTAPCIUC

 

Chişinău, 15 noiembrie 2001.
Nr.633-XV.