H O T Ă R Î R E
cu privire la modificarea şi completarea Regulamentului
privind activitatea administrativ-militară
nr. 495 din 25.05.2018
Monitorul Oficial nr.176-180/546 din 01.06.2018
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
Regulamentul privind activitatea administrativ-militară, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.77 din 31 ianuarie 2001 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.14-15, art.113), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1) la punctul 11, cuvintele „Regulamentul cu privire la îndeplinirea serviciului militar” se substituie cu cuvintele „Regulamentul cu privire la modul de îndeplinire a serviciului militar în Forţele Armate”;
2) punctul 12 va avea următorul cuprins:
„12. În scopul realizării pe plan local a unor măsuri administrativ-militare, se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale, la instituirea punctelor de recrutare, încorporare şi completare, să aprobe componenţa acestora în funcţie de numărul populaţiei din teritoriul administrat, conform anexei nr.1.”;
3) la punctul 15, subpunctul 4) se completează cu litera f1) cu următorul cuprins:
„f1) întreprinde, în comun cu organele afacerilor interne, în limitele stabilite de legislaţie, măsurile necesare pentru identificarea locului aflării militarilor dezertori ori absenţi neîntemeiat din unitatea militară sau de la locul de serviciu şi informează organele abilitate în vederea reţinerii şi reîntoarcerii acestora la locul de îndeplinire a serviciului militar”;
4) la punctul 17:
literele b) şi f) vor avea următorul cuprins:
„b) să informeze lunar centrele militare, în scris şi/sau electronic, cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, despre luarea în/scoaterea din evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, precum şi despre modificările efectuate în datele de evidenţă, conform anexei nr.3”;
„f) să ţină evidenţa bunurilor rechiziţionabile aflate în proprietatea sau deţinerea persoanelor fizice şi juridice chemate pentru prestări de serviciu în interes public, din raza de competenţă teritorială, conform anexei nr.4”;
se completează cu literele f1) şi f2) cu următorul cuprins:
„f1) să ţină evidenţa instituţiilor publice şi agenţilor economici din raza de competenţă teritorială, care au angajaţi cetăţeni cu obligaţie militară şi/sau deţin bunuri rechiziţionabile, conform anexei nr.5;
f2) în scopul verificării şi completării fişelor de evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, să ţină evidenţa documentelor de evidenţă militară, conform anexei nr.6”;
5) la punctul 19 litera a), liniuţa întîi va avea următorul cuprins:
„- ţin la zi evidenţa separată a acestora, conform fişelor personale şi Registrului de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţie militară care au modificări în datele de evidenţă, conform anexei nr.3, şi comunică lunar centrelor militare, în scris şi/sau electronic, modificările intervenite în datele de evidenţă a acestora, în condiţiile respectării legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal”;
6) la punctul 21 litera h), cuvintele „în unităţile militare” se substituie cu cuvintele „în centrele militare”;
7) se completează cu punctul 271 cu următorul cuprins:
„271. Rezultatele verificării activităţilor din domeniul administrativ-militar de către Marele Stat Major al Armatei Naţionale şi organele administrativ-militare teritoriale în cadrul primăriilor (preturilor), instituţiilor publice şi agenţilor economici se consemnează în Registrul de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar, conform anexei nr.2.”;
8) se completează cu anexele nr.1-6 cu următorul cuprins:
„Anexa nr.1 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
COMPONENŢA punctului de recrutare, încorporare şi completare
a) al primăriilor satelor (comunelor), inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău şi Bălţi
| |||||||||
Denumirea funcţiei | Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii | ||||||||
Pînă la 2000 | 2001-4000 | 4001-6000 | 6001-8000 | 8001-10000 | 10001-12000 | 12001-14000 | 14001-16000 | Peste 16000 | |
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării | 0,5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Total | 0,5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
b) al primăriilor oraşelor (inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău) şi municipiilor, cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi
| |||||||
Denumirea funcţiei | Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii | ||||||
Pînă la 5000 | 5001-10000 | 10001-15000 | 15001-20000 | 20001-25000 | 25001-30000 | Peste 30000 | |
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 2 |
Total | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 2 |
c) al primăriei municipiului Chişinău
| |
Denumirea funcţiei | Numărul unităţilor de personal |
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării | 15 |
Total | 15 |
Notă: Repartizarea unităţilor de personal în cadrul municipiului Chişinău: pretura sectorului Botanica – 3 unităţi; pretura sectorului Buiucani – 3 unităţi; pretura sectorului Centru – 3 unităţi; pretura sectorului Ciocana – 3 unităţi; pretura sectorului Rîşcani – 3 unităţi; |
d) al primăriei municipiului Bălţi
| |
Denumirea funcţiei | Numărul unităţilor de personal |
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării | 5 |
Total | 5 |
Anexa nr.2 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
Conform nomenclatorului nr.________ anul 20 _____
REGISTRU de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar _____________________________________ (denumirea unităţii administrativ-teritoriale)
Început „____” __________ 20 _____ Încheiat „____” __________ 20 _____
| |||||
Nr. crt. | Data controlului | Numele, prenumele, patronimicul, funcţia responsabilului de verificare | Rezultatele verificării efectuate | Însemnări privind înlăturarea lacunelor | Notă |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Notă: 1. Rubricile 1, 2, 3 şi 4 se completează de către persoana desemnată pentru verificare. 2. În rubrica a 4-a vor fi indicate numărul şi data în care a fost întocmit procesul-verbal de verificare a activităţii în domeniul administrativ-militar, lacunele depistate, concluziile, propunerile. 3. Rubrica a 5-a se completează de către conducătorul instituţiei verificate. 4. Rubrica a 6-a se completează de către persoana care a primit indicaţii de înlăturare a lacunelor. |
Anexa nr.3 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
Conform nomenclatorului nr.________ anul 20 _____
REGISTRU de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţiune militară care au modificări în datele de evidenţă ____________________________________ (denumirea unităţii administrativ-teritoriale)
Început „____”___________ 20 ______ Încheiat „____” __________ 20 ______
| ||||||||
Nr. crt. | Data | IDNP | Gradul militar/ statutul | Numele, prenumele, patronimicul, anul naşterii | Modificări intervenite în datele de evidenţă militară | Centrul militar în care este luat în evidenţă | Numărul documentului prin care a fost anunţat centrul militar despre modificările intervenite | Notă |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Notă: În rubrica a 6-a se înscriu toate modificările intervenite în datele de evidenţă: adresa de la domiciliu şi/sau reşedinţă, locul de muncă sau de studii, numărul de telefon, plecarea peste hotarele Republicii Moldova/revenirea în ţară, anunţarea absenţei de la domiciliu/serviciu, data angajării şi funcţia/data concedierii şi funcţia, calificarea obţinută. |
Anexa nr.4 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
(faţa fişei)
Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________ Precizată la _________________________________________________________________
FIŞA DE EVIDENŢĂ a bunurilor rechiziţionabile de la persoanele fizice
I. Date generale 1.___________________________________________________________________________(numele, prenumele, patronimicul proprietarului, deţinătorului) 2. Anul naşterii: __________ 3. Adresa de la serviciu: _____________________________________ tel._________________ 4. Adresa de la domiciliu: ___________________________________ tel.__________________5. Locul de muncă:______________________________________________________________ (denumirea instituţiei, funcţia deţinută)
Despre pregătirea şi predarea bunurilor rechiziţionabile conform ordinelor de predare în Forţele Armate am fost anunţat astăzi ____________________________________________________ (ziua, luna, anul, ora)
Proprietarul/deţinătorul _______________________ (semnătura)
(versoul fişei)
II. Bunurile rechiziţionabile
| ||||||||
Nr. crt. | Denumirea bunurilor | Numele, prenumele persoanei care deserveşte bunurile | Anul naşterii | Adresa de la domiciliu, telefonul | Marca, modelul, anul fabricării | Numărul de înmatriculare a mijlocului de transport | Starea tehnică | Ponderea de completare cu lot de piese de schimb, % |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
___________________________________ (semnătura responsabilului de întocmirea fişei)
|
______________________________ (numele, prenumele, funcţia) | |||||||
„ ____ ” __________________ 20 ___
Notă: Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm. |
Anexa nr.5 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
(faţa fişei)
Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________ Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________ Confruntată la _________________________________________________________________
FIŞA DE EVIDENŢĂ a persoanei juridice
I. Date generale 1. ___________________________________________________________________________(apartenenţa) 2. IDNO sau numărul de licenţă ___________________________________________________ 3. Forma de organizare şi denumirea persoanei juridice _______________________________ _____________________________________________________________________________(instituţia publică, agentul economic)
4. Adresa juridică ______________________________________________________________ 5. Genul de activitate ___________________________________________________________6. Conducătorul ______________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia, telefonul)
7. Persoanele responsabile de ţinerea evidenţei militare, de pregătirea pentru predare şi de predarea bunurilor rechiziţionabile la mobilizare ______________________________________ _____________________________________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia şi ordinul de numire)
II. Resurse umane la evidenţă
| ||||||
Nr. crt. | Statutul | În evidenţă | Repartizaţi la mobilizare | Mobilizaţi la locul de muncă | Persoane chemate pentru prestări de servicii | Notă |
1. | Recruţi | |||||
2. | Rezervişti: | |||||
Ofiţeri | ||||||
Subofiţeri, sergenţi, soldaţi | ||||||
3. | Fără obligaţiune militară |
(versoul fişei)
III. Bunuri rechiziţionabile la evidenţă
| |||
Categoria de bunuri ce pot fi rechiziţionate | Bunuri rechiziţionabile | Notă | |
În evidenţă | Se rechiziţionează | ||
Mijloace de transport | |||
Sisteme, instalaţii şi tehnică de aerodrom, de comunicaţii şi telecomunicaţii | |||
Surse de alimentare energetice | |||
Tehnică de calcul | |||
Utilaje şi materiale tipografice | |||
Tehnică şi materiale topografice şi de construcţie | |||
Carburanţi şi lubrifianţi, utilaje pentru transportul şi depozitarea acestora | |||
Utilaje şi materiale pentru dotarea atelierelor de reparaţii | |||
Clădiri | |||
Terenuri | |||
Articole de echipament şi de protecţie | |||
Alimente şi utilaje pentru prepararea şi transportarea hranei | |||
Animale | |||
Furaje | |||
Tehnică, aparatură şi materiale sanitar-veterinare | |||
Medicamente, produse parafarmaceutice şi dispozitive medicale |
IV. Tipul bunurilor rechiziţionabile
| ||||||||
Nr. crt. | Denumirea bunurilor | Numele, prenumele, patronimicul persoanei care deserveşte bunurile | Anul naşterii | Adresa de la domiciliu, telefonul | Marca, modelul, anul fabricării | Numărul de înmatriculare a mijlocului de transport | Starea tehnică | Ponderea de completare cu lot de piese de schimb, % |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
___________________________________ (semnătura responsabilului de întocmirea fişei)
|
______________________________ (numele, prenumele, funcţia) | |||||||
„ ____ ” __________________ 20 ___
Notă: Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm. |
Anexa nr.6 la Regulamentul privind activitatea administrativ-militară
Conform nomenclatorului nr.________ anul 20 _____
REGISTRUL circulaţiei documentelor de evidenţă militară _________________________________ (denumirea unităţii administrativ-teritoriale)
Început „____” __________ 20 ____ Încheiat „____” __________ 20 ____
| ||||||
Nr. crt. | Numele, prenumele, patronimicul rezervistului/ recrutului, IDNP | Denumirea, seria şi numărul documentului de evidenţă | Numărul documentului prin care a fost prezentat/data sau semnătura/data privind primirea documentului de către centrul militar | Numărul documentului prin care a fost restituit/data sau semnătura posesorului/data privind restituirea documentului de la centrul militar | Data şi semnătura persoanei căreia i s-a întors documentul | Notă |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Notă: În rubrica a 3-a se indică denumirea documentului de evidenţă: adeverinţa de recrutare, livretul militar, fişa personală etc.” |
PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP
|
Contrasemnează: | |
Ministrul apărării | Eugeniu Sturza |
Ministrul afacerilor interne | Alexandru Jizdan
|
Nr.495. Chişinău, 25 mai 2018. |