H O T Ă R Î R E

cu privire la modificarea şi completarea Regulamentului

privind activitatea administrativ-militară

 

nr. 495  din  25.05.2018

 

Monitorul Oficial nr.176-180/546 din 01.06.2018

 

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

Regulamentul privind activitatea administrativ-militară, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.77 din 31 ianuarie 2001 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.14-15, art.113), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1) la punctul 11, cuvintele „Regulamentul cu privire la îndeplinirea serviciului militar” se substituie cu cuvintele „Regulamentul cu privire la modul de îndeplinire a serviciului militar în Forţele Armate”;

2) punctul 12 va avea următorul cuprins:

„12. În scopul realizării pe plan local a unor măsuri administrativ-militare, se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale, la instituirea punctelor de recrutare, încorporare şi completare, să aprobe componenţa acestora în funcţie de numărul populaţiei din teritoriul administrat, conform anexei nr.1.”;

3) la punctul 15, subpunctul 4) se completează cu litera f1) cu următorul cuprins:

„f1) întreprinde, în comun cu organele afacerilor interne, în limitele stabilite de legislaţie, măsurile necesare pentru identificarea locului aflării militarilor dezertori ori absenţi neîntemeiat din unitatea militară sau de la locul de serviciu şi informează organele abilitate în vederea reţinerii şi reîntoarcerii acestora la locul de îndeplinire a serviciului militar”;

4) la punctul 17:

literele b) şi f) vor avea următorul cuprins:

„b) să informeze lunar centrele militare, în scris şi/sau electronic, cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, despre luarea în/scoaterea din evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, precum şi despre modificările efectuate în datele de evidenţă, conform anexei nr.3”;

„f) să ţină evidenţa bunurilor rechiziţionabile aflate în proprietatea sau deţinerea persoanelor fizice şi juridice chemate pentru prestări de serviciu în interes public, din raza de competenţă teritorială, conform anexei nr.4”;

se completează cu literele f1) şi f2) cu următorul cuprins:

„f1) să ţină evidenţa instituţiilor publice şi agenţilor economici din raza de competenţă teritorială, care au angajaţi cetăţeni cu obligaţie militară şi/sau deţin bunuri rechiziţionabile, conform anexei nr.5;

f2) în scopul verificării şi completării fişelor de evidenţă a recruţilor şi rezerviştilor, să ţină evidenţa documentelor de evidenţă militară, conform anexei nr.6”;

5) la punctul 19 litera a), liniuţa întîi va avea următorul cuprins:

„- ţin la zi evidenţa separată a acestora, conform fişelor personale şi Registrului de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţie militară care au modificări în datele de evidenţă, conform anexei nr.3, şi comunică lunar centrelor militare, în scris şi/sau electronic, modificările intervenite în datele de evidenţă a acestora, în condiţiile respectării legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal”;

6) la punctul 21 litera h), cuvintele „în unităţile militare” se substituie cu cuvintele „în centrele militare”;

7) se completează cu punctul 271 cu următorul cuprins:

„271. Rezultatele verificării activităţilor din domeniul administrativ-militar de către Marele Stat Major al Armatei Naţionale şi organele administrativ-militare teritoriale în cadrul primăriilor (preturilor), instituţiilor publice şi agenţilor economici se consemnează în Registrul de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar, conform anexei nr.2.”;

8) se completează cu anexele nr.1-6 cu următorul cuprins:

 

„Anexa nr.1

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

COMPONENŢA

punctului de recrutare, încorporare şi completare

 

 

a) al primăriilor satelor (comunelor), inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău şi Bălţi

 

Denumirea funcţiei Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii
Pînă la 20002001-40004001-60006001-80008001-1000010001-1200012001-1400014001-16000Peste 16000
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării0,511222222
Total0,511222222

 

 

b) al primăriilor oraşelor (inclusiv care intră în componenţa municipiului Chişinău) şi municipiilor, cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi

 

Denumirea funcţiei Numărul unităţilor de personal în funcţie de numărul populaţiei localităţii
Pînă la 50005001-1000010001-1500015001-2000020001-2500025001-30000Peste 30000
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării11111,51,52
Total11111,51,52

 

c) al primăriei municipiului Chişinău

 

Denumirea funcţieiNumărul unităţilor de personal
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării15
Total15

 

Notă: Repartizarea unităţilor de personal în cadrul municipiului Chişinău:

pretura sectorului Botanica – 3 unităţi;

pretura sectorului Buiucani – 3 unităţi;

pretura sectorului Centru – 3 unităţi;

pretura sectorului Ciocana – 3 unităţi;

pretura sectorului Rîşcani – 3 unităţi;

 

 

d) al primăriei municipiului Bălţi

 

Denumirea funcţieiNumărul unităţilor de personal
Specialist în problemele recrutării, încorporării şi completării5
Total5

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

 

REGISTRU

de verificare a activităţilor desfăşurate în domeniul administrativ-militar

_____________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

Început „____” __________ 20 _____

Încheiat „____” __________ 20 _____

 

Nr.
crt.
Data controluluiNumele, prenumele, patronimicul, funcţia responsabilului de verificareRezultatele verificării efectuateÎnsemnări privind înlăturarea lacunelorNotă
123456
 

 

Notă:

1. Rubricile 1, 2, 3 şi 4 se completează de către persoana desemnată pentru verificare.

2. În rubrica a 4-a vor fi indicate numărul şi data în care a fost întocmit procesul-verbal de verificare a activităţii în domeniul administrativ-militar, lacunele depistate, concluziile, propunerile.

3. Rubrica a 5-a se completează de către conducătorul instituţiei verificate.

4. Rubrica a 6-a se completează de către persoana care a primit indicaţii de înlăturare a lacunelor.

 

 

Anexa nr.3

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

 

REGISTRU

de evidenţă a cetăţenilor cu obligaţiune militară

care au modificări în datele de evidenţă

____________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

 

Început „____”___________ 20 ______

Încheiat „____” __________ 20 ______

 

Nr.
crt.
DataIDNPGradul militar/ statutulNumele, prenumele, patronimicul, anul naşteriiModificări intervenite în datele de evidenţă militarăCentrul militar în care este luat în evidenţăNumărul documentului prin care a fost anunţat centrul militar despre modificările interveniteNotă
123456789
 
 

Notă:

În rubrica a 6-a se înscriu toate modificările intervenite în datele de evidenţă: adresa de la domiciliu şi/sau reşedinţă, locul de muncă sau de studii, numărul de telefon, plecarea peste hotarele Republicii Moldova/revenirea în ţară, anunţarea absenţei de la domiciliu/serviciu, data angajării şi funcţia/data concedierii şi funcţia, calificarea obţinută.

 

 

Anexa nr.4

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

(faţa fişei)

 

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

 

Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________

Precizată la _________________________________________________________________

 

 

FIŞA DE EVIDENŢĂ

a bunurilor rechiziţionabile de la persoanele fizice

 

I. Date generale

1.___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, patronimicul proprietarului, deţinătorului)

 

2. Anul naşterii: __________

3. Adresa de la serviciu: _____________________________________ tel._________________

4. Adresa de la domiciliu: ___________________________________ tel.__________________

5. Locul de muncă:______________________________________________________________

(denumirea instituţiei, funcţia deţinută)

 

Despre pregătirea şi predarea bunurilor rechiziţionabile conform ordinelor de predare în Forţele Armate am fost anunţat astăzi ____________________________________________________

(ziua, luna, anul, ora)

 

Proprietarul/deţinătorul _______________________

(semnătura)

 

(versoul fişei)

 

II. Bunurile rechiziţionabile

 

Nr.
crt.
Denumirea bunurilorNumele, prenumele persoanei care deserveşte bunurileAnul naşteriiAdresa de la domiciliu, telefonulMarca, modelul, anul fabricăriiNumărul de înmatriculare a mijlocului de transportStarea tehnicăPonderea de completare cu lot de piese de schimb, %
123456789
 

 

 ___________________________________

(semnătura responsabilului de întocmirea fişei)

 

 

______________________________

 (numele, prenumele, funcţia)

 

„ ____ ” __________________ 20 ___

 

Notă:

Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm.

 

 

Anexa nr.5

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

 

(faţa fişei)

 

 

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

Nr. partidei _________ Timpul prezentării _______ Nr. ord. de predare ___________________

 

Sectorul ___________________________ Rutele de înştiinţare ________________________

Confruntată la _________________________________________________________________

 

 

FIŞA DE EVIDENŢĂ

a persoanei juridice

 

I. Date generale

1. ___________________________________________________________________________

(apartenenţa)

 

2. IDNO sau numărul de licenţă ___________________________________________________

3. Forma de organizare şi denumirea persoanei juridice _______________________________

_____________________________________________________________________________

 (instituţia publică, agentul economic)

 

4. Adresa juridică ______________________________________________________________

5. Genul de activitate ___________________________________________________________

6. Conducătorul ______________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, telefonul)

 

7. Persoanele responsabile de ţinerea evidenţei militare, de pregătirea pentru predare şi de predarea bunurilor rechiziţionabile la mobilizare ______________________________________

_____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia şi ordinul de numire)

 

II. Resurse umane la evidenţă

 

Nr.
crt.
StatutulÎn evidenţăRepartizaţi la mobilizareMobilizaţi la locul de muncăPersoane chemate pentru prestări de serviciiNotă
1.Recruţi     
2. Rezervişti:
Ofiţeri     
Subofiţeri, sergenţi, soldaţi     
3.Fără obligaţiune militară     

 

(versoul fişei)

 

III. Bunuri rechiziţionabile la evidenţă

 

Categoria de bunuri ce pot fi rechiziţionate Bunuri rechiziţionabile Notă
În evidenţăSe rechiziţionează
Mijloace de transport   
Sisteme, instalaţii şi tehnică de aerodrom, de comunicaţii şi telecomunicaţii   
Surse de alimentare energetice   
Tehnică de calcul   
Utilaje şi materiale tipografice   
Tehnică şi materiale topografice şi de construcţie   
Carburanţi şi lubrifianţi, utilaje pentru transportul şi depozitarea acestora   
Utilaje şi materiale pentru dotarea atelierelor de reparaţii   
Clădiri   
Terenuri   
Articole de echipament şi de protecţie   
Alimente şi utilaje pentru prepararea şi transportarea hranei   
Animale   
Furaje   
Tehnică, aparatură şi materiale sanitar-veterinare   
Medicamente, produse parafarmaceutice şi dispozitive medicale   

 

IV. Tipul bunurilor rechiziţionabile

 

Nr. crt.Denumirea bunurilorNumele, prenumele, patronimicul persoanei care deserveşte bunurileAnul naşteriiAdresa de la domiciliu, telefonulMarca, modelul, anul fabricăriiNumărul de înmatriculare a mijlocului de transportStarea tehnicăPonderea de completare cu lot de piese de schimb, %
123456789
 

 

 ___________________________________

(semnătura responsabilului de întocmirea fişei)

 

 

______________________________

 (numele, prenumele, funcţia)

 

„ ____ ” __________________ 20 ___

 

Notă:

Parametrii fişei de evidenţă a persoanei juridice sînt: 148 x 210 mm.

 

 

Anexa nr.6

la Regulamentul privind activitatea

administrativ-militară

 

Conform nomenclatorului

nr.________ anul 20 _____

 

REGISTRUL

circulaţiei documentelor de evidenţă militară

_________________________________

(denumirea unităţii administrativ-teritoriale)

 

 

Început „____” __________ 20 ____

Încheiat „____” __________ 20 ____

 

Nr.
crt.
Numele, prenumele, patronimicul rezervistului/ recrutului, IDNPDenumirea, seria şi numărul documentului de evidenţăNumărul documentului prin care a fost prezentat/data sau semnătura/data privind primirea documentului de către centrul militarNumărul documentului prin care a fost restituit/data sau semnătura posesorului/data privind restituirea documentului de la centrul militarData şi semnătura persoanei căreia i s-a întors documentulNotă
1234567
 
 

Notă:

În rubrica a 3-a se indică denumirea documentului de evidenţă: adeverinţa de recrutare, livretul militar, fişa personală etc.”

PRIM-MINISTRUPavel FILIP

 

Contrasemnează:
Ministrul apărăriiEugeniu Sturza
Ministrul afacerilor interneAlexandru Jizdan

 

Nr.495. Chişinău, 25 mai 2018.